Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Ťok chce, aby se na silnicích pracovalo sedm dní v týdnu, 24 hodin denně

38 komentářů

Avatar - Jenik3
Jenik3
Je videt, ze pan Tok prisel z komercni sfery, tam se delaji prezentace a stanovuji ambiciozni cile kazde pololeti. Cil musi byt ambiciozni by default jinak je to o nicem. Jen nevim, jak se s timto pojetim vyporada ceska statni sprava?

Mam dojem, ze to uz tady jednou nebo dvakrat bylo. Takze bych se opravdu zameril na vice na vysledek nez na plany.
Navic, se porad bavime o tom, ze finance tecou z kapes danovych poplatniku do otesanku RSD a SFDI, takze je na miste otazka, zda tam hodnoty vznikaji nebo zanikaji.
webpaja
Ano, zaměřit se na výsledek. Nejsem si jistej, zda-li zrovna potřebujeme 24/7. Spíš kvalitní práci, ta je podle mě nejefektivnější v režimu 16/7 nebo méně dní.
Bude to samozřejmě nutit GD pokrývat mnoho činností subkami a ve špičce třeba i těmi, který by za normálních okolností nepoužil.
Kvalitně odvedenou práci nezajistí permanentně unavený pracovník. Docházelo by jednoznačně k překračování FPD. Dvě směny, krátký a dlouhý týden, čtyři čety na úsek a samosebou inteligentně řešený uzavírky.
pargi
Já si myslím, že firmy by taky chtěly dělat 24/7, třeba pokud mají na stavbě v pronájmu drahé mašiny. Prostoje na těchto zařízeních jsou nákladnější, než zaměstnat další lidi a noční příplatky, tudíž by to samotnou stavbu klidně zlevnilo. Ovšem nejde to všude třeba kvůli hluku a pod.
webpaja
Nemyslím, že by 16h denně bylo vůbec kdy uvažováno při pořízení či nájmu strojů. V noci se obvykle udělá mnohem více chyb, jejichž náprava je následně nákladnější.
IPace
24/7 neynamena unavenz pracovnik, ale 3 smenny provoz kde se stridaji 3 ruzne party pracantu kazdych 8 hodin, v horsim pak dve smeny po 12 hodinach

a co se kvality prace tyce, od toho je tam stavebni dozor, ktery by mel mit stejne smeny jen v jinych stridackach, a takovej satvebni dozor mi mel nest i cast zodpovednosti, pokud se pak nasledne projevi vady, mel by zane nest procentuelni odpovednost i ten ztavebni dozor 😄
webpaja
Nechci vám brát iluze, ale něco projektů odřízeno mám. Produktivita i kvalita během nočních prací je nižší než během ranních či odpoledních směn. TDI pak nikdy není povinen sledovat a dozorovat všechny prováděný procesy po celou dobu, neboť by následně takovou službu investor nebyl ochoten zaplatit.
Věřím, že ideál je 16/7...nepleťme si to se strojírenskou výroboul kde jsou přesně daný parametry. Na stavbě se tyto mění velmi často a nemusí být zapříčiněny něčí špatně nebo neprofesionálně provedenou prací.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
esenbe
Stavební dělníci bydlí většinou na místě, takže domů nejezdí a navíc se dělá na směny.
Avatar - FiLan
FiLan
Jistě, hlavní problém bude najít ty stroje, které budou schopné pracovat 24/7. Každý přece ví, že pracovní stroje chodí spát po Večerníčku...
Avatar - CarlosOstrava
CarlosOstrava
Tak jako to funguje ve špoustě fabrikách...jede se na 4 směny...všichni jsou pak po svých 8 hodinách doma u svých... :-!
webpaja
I ty naivo...slyšel jsi někdy o směnosti? 😉
pargi
Ten neslyšel o tolika věcech.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ale fuj, to je přeci komunistický výplod a komunismus Péťa zažil a byl špatný.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pargi
Víš, stavba není fabrika. To znamená, že není pořád na stejném místě. Takový kmenový stavební dělník z Humpolce pracuje půl roku u Ostravy, 3/4 roku v Chomutově, 2 roky na Islandu, rok u Pardubic a pod., kravaťák s rodinou bude u svých možná i víc.
Pallermo
Nikdo ho do te prace nenutil. Mohl si zvolit jinou 😄
pargi
?
swifter
Ten smajlík tě částečně omlouvá. A taky že jsi z Palerma.
webpaja
Hehe, myslel jsi to jako vtip 😄 . Nebo jsi nepochopil, že Pargi to nebere jako postěžování si na specifický podmínky, nýbrž jako běžný vysvětlení, jak to chodí?
Avatar - speedfred
speedfred
ty žiješ v akom svete?? O stavebníctve nevieš zhola nič.
Johnnn
Existuje něco jako trojsměnný provoz....
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Atila_
Opravy 24/7 se nedelaji nikde na svete, respektive delaji se jen v urcitych vymezenych pripadech, kde je dana dopravni infrastruktura tak zasadni a nenahraditelna, ze se musi doba opravy minimalizovat za kazdou cenu, ale to jsou spise promile pripadu. Jednak je 24/7 organizacne dost narocne, jednak je to velmi drahe a nakonec v tom stavebnictvi stejne povetsinou nepretrzite nejde makat, protoze jsou tam i technologicke pauzy. Pokud se to dobre naplanuje tak i s normalnim pouze dennim rezimem lze opravovat rychle a efektivne. U nas je, ale problem ze se nevyuzije ani denni svetlo, takze makat v noci je v nasich podminkach snaha slepice o letani s orly.
PPP projekty jsou nesmysl, respektive maji velky smysl a sice ze je to zdaleka nejefektivnejsi metoda jak odklonit statni penize do soukromych kapes a tudiz chapu atraktivitu tohoto konceptu pro nasi politickou reprezentaci.
Pallermo
Neouhlasim. Japonsko, Cina, Jizni Amerika, Severske staty atd...tam se muze pracovat 24/7 😄 A jetli jste nevidel jak po zemetreseni a tsunami v Japonsku za 11 dni udelali zcela novou dalnici 189 km, tak je skoda prave ze takhle nepracuji u nas. Za 25 let se tu postavilo par kilometru novych dalnic a nejsou porad dokoncene. Bohuzel nekde to jde, nekde ne. A kdyby se nepostavila tenkrat D1 z tech panelu, tak tam neni do dneska. 😄 Na infratrukturu v doprave se u nas se..e a jen se hrabou prachy 😄
Avatar - speedfred
speedfred
V stavebníctve sú nočné úplne bežná vec.Sa čudujem že sa tu tak neopravujú aj dialnice.V Švédsku dokázali za noc spraviť niekoľko km nového povrchu na dialnici-to sme čumeli ráno....
S mesačným "fondom pracovnej doby" choďte niekam,to možno platí pre ludí v kanceláriách stavebných firiem ,ale nie v teréne.
Keď chce byť niekto so svojou rodinou,tak nech si nájde prácu doma,ale na stavby sa chodí väčšinou turnusovo.
Minister vie o čom hovorí,a držím mu palce.
Atila_
Ten duvod proc se u nas nepostavilo vice dalnic neni rozhodne v tom, ze nestavime 24/7. Dalnicni sit by se dala stavet mnohem vetsim tempem uplne normalne i s osmihodinovou pracovni dobou.
Avatar - speedfred
speedfred
8 hodinová pracovná doba v stavarine je blbosť,možno cez zimu,ale v lete min. 12hod.
Atila_
Jasne, ale v nasich podminkach by stejne stacila, protoze prostoje jsou uplne nekde jinde. To jestli nejaka stavba trva o par mesicu, pul rok nebo rok dele je zcela irelevantni v kontextu vykupu pozemku a reseni povoleni, ktere trva let patnact.
webpaja
Nejde ani tak o prodloužení pracovní doby, ale o její maximální využití. Problémem je efektivita.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pargi
PPP smysl mají, ale to bys musel o problematice vědět víc než jenom to, co vyčteš v diskusích na novinkách.
Atila_
Ale jiste ze maji PPP smysl. Smyslem je, ze jsou fakticky naprosto nekontrolovatelne, takze umoznuji nadhernym zpusobem rozkradat statni rozpocet. Druhou obrovskou vyhodou je, ze ackoliv jde fakticky o zadluzovani statu, tak se to nepocita jako statni dluh, takze kolem toho nejsou problemy kde na ne vzit penize z omezeneho statniho rozpoctu. Jsou to penize, ktere nikomu nechybi a pritom tecou velkym proudem do spravnych rukou. Proto jsou PPP u politiku tak oblibene a zaroven strasne nebezpecne.
webpaja
Bereš PPP jako jeden jedinej model, kterej jsi zřejmě někde diskutoval nebo zažil. Možností spolupráce Public a Privat sektoru je neomezený množství, včetně možnosti rozdělit fixní náklady na výstavbu a následně podobným způsobem nechat privát participovat na zisku z dálničních poplatků.
pargi
Jak říkám, novinkový kovboj. O výhodách takového řešení se tam asi moc nemluví, co? Tak třeba už jen to, že stát nechá postavit veřejně prospěšnou stavbu, ze které mají benefit miliony řidičů, za peníze, které zrovna nemá. Diskuse o tom, jestli je výhodné si půjčovat nebo stavět z naškudleného, bych zde neotvíral.
A jeden takový příkladeček, ať na novinkách někdy oslníš i něčím jiným než skuhráním a nadáváním na politickou reprezentaci, taková D1 u Ostravy (v médiích pořád označovaná jako D47), představ si, že ji provozuje koncesionář, který dodal státu návrh, zajistil výstavbu a nyní se stará o provoz. Žádné debaty o zodpovědnosti za výběr materiálu a zanedbání údržby, koncesionář nedodává službu v definovaných parametrech kvality a nazdar, penále. Navíc financujícími bankami kontrolovaná dokumentace a jednoznačnost rozdělení odpovědnosti by zajistila hodně rychlé vyřešení jakéhokoli podobného sporu.
Avatar - jozephko
jozephko
Zdá sa mi úplne logické a normálne, že oprava či rekonštrukcia cesty by sa mala robiť non-stop. V noci je navyše intenzita premávky oveľa menšia a v letných mesiacoch nie je také teplo, ktoré môže komplikovať opravu. Súčasné technológie umožňujú bez problémov celé stavenisko nasvietiť.
Zaujímavé by to bolo hlavne z ekonomického hľadiska. Pri klasickej pracovnej dobe pracujú stroje jednu štvrtinu až jednu tretinu týždňa. Zvyšok týždňa stoja a nezarábajú. Keby sa však používali takmer non-stop (ako stroje vo fabrikách), jednotkové náklady by museli klesnúť (ak by u zadávateľa - teda štátu - na to existoval tlak). A finančná úspora by bola väčšia ako zvýšené mzdové náklady.
Len rozmýšľam, prečo to muselo napadnúť až tohto ministra. Ale ako sa hovorí, nikdy nie je neskoro.
Rovnako pre firmy by to muselo byť zaujímavé. Za rok by stihli urobiť 2 alebo 3 krát viac zakázok. Ale mám dojem, že pri súčasných cenách majú takú finančnú "vatu", že sa im to nezdá moc prínosné.
Atila_
Mozna se vam to zda logicke a normalni, ale je to nesmysl a vyjimecny postup. Nikde ve svete se bezne liniove dalnicni stavby nedelaji 24x7. Ano, opravy kritickych useku se dost casto v tomto rezimu delaji pokud neni jineho zbyti. Pamatuji si, ze kdyz se opravovala v LA 101cka, tak se makalo furt, protoze tam je kazdodenni dopravni kolaps i kdyz ji neopravuji. Stejne tak Bay Bridge v San Franciscu se zaplatoval v noci, protoze pres den by to byla vrazda. Nicmene bezne stavby novych dalnic se delaji ve standardnim rezimu, protoze to jestli se dalnice postavi za dva nebo tri roky uz je celkem jedno, u nas je pak navic problem, ze ta dalnice se stavi let patnact, respektive patnact let se vykupuji pozemky a resi se pravnicina kolem. Tomu ovsem zadne stavebni maratony nepomuzou.
Nocni staveni se dela jen kdyz to jinak nejde, protoze je to mnohem drazsi a komplikovanejsi. Nemluve o otazce bezpecnosti, kdy stavebnictvi je i takhle nejrizikovejsim sektorem z pohledu bezpecnosti prace a nocni prace v blizkosti pohybujicich se stavebnichstroju predstavuje vyrazne zvyseni rizika. Stejne tak jsou nocni uzavirky pokud se pracuje rizikovejsi i z pohledu bezpecnosti dopravy.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Freddka
Problem bude jinde. Treba v tom, ze rekonstrukce 300km trva 15 let s tim, ze uz nyni se vi, ze to nebude stacit, a pak se musi rozsirit (= mimo jine postavit kazdy most pres dalnici znovu). A tak tady mame pekne 30tiletku s tim, ze dalnice bude celou tu dobu rozkopana. O cenach za km se uz vubec nema smysl bavit.
Ja nevidim problem v delce pracovni doby, ale nekde uplne jinde.
A vzhledem k uspechum s Blankou chapu pana ministra, ze nam bude predkladat roztodivne napady, abychom se proste venovali necemu jinemu a nedrbali stale tu Blanku...