no neviem ci zkazene ale na tom terne nieco bude ...uz aj v mercedese na to prisli ;-) nepamatam zeby sa trhali o tdi pd asi nebol dôvod teda urcite nebol dôvod jedine ze by dohadzovali pacientov na psychiatriu >:-[]
Ne že bych chtěl souhlasit tady s panem kriminálním živlem, ale jistě chápeš, že mít pod kapotou motory od VW / Audi je pro Mercedes problém bez ohledu na kvalitu těch motorů...
Kdo by se měl trhat? Volkswagen je sám o sobě dost velký koncern, aby podobné věci řešit nemusel, 2.0TDI se objeví ve všem od Octavie po A6. Spolupráce Renault - Mercedes je o tom, že Renault pomůže Mercedesu na spodní straně spektra a Mercedes (možná jednou) Renaultu na té horní.
Řekl bych, že spíš pomáhá Renault Mercedesu.. Mercedes ušetří za vývoj a výrobu malejch motorů, pro který má stejně jen malej odbyt a auto pak prodá za těžký prachy, protože je to Mergl. Renaultu se to hodí jednak, protože je to skvělá reklama a taky proto, že z toho maj dobrý prachy.
Šťastný je ten, co má v Mitsubishi motor od VW. Nechte si to vysvětlit od techniků ve značkovém servisu Mitsubishi, jaký je rozdíl v počtu problémů mezi 2.0TDI a 2.2HDI... ;-)
Kamarád má Outlandera s 2,0TDI,najeto pouhých 110 tis a motor se sype- vstřiky,atd dal do toho cca 65 tis,má také Koleose se 150tis km a do něj nedal navíc nic,toť vše
no veď práve, že mám známeho, ktorý kúpil pre seba a svojich spoločníkov dve Grandisy a jeden Outlander práve s 2,0 TDI a hrešia svorne všetci doteraz aj keď ich už dávno dali preč. S láskou spomínajú na Primery s 2,0 benzínom, do ktorých len liali len benzín a menili spotrebák-
Není dost silná v malých vozech. Pokud se na tu tabulku podíváš pozorněji, tak zjistíš, že pozice 2-6 patří malým vozům (B).
Na druhou stranu, ve větších autech je náskok koncernu zdrcující. Mít na bedně v kompaktech Golf - Octavia - A3, to je hodně silná káva... zejména pro tradiční hráče jako je třeba Ford. Zatím se zdá, že facelift Focusu moc nepomohl...
"AŽ" desátá, ještě s odcházejícími g. Fabie a Superbu. >:-[]
A nová Octavia je i před Passatem, který jasně vede střední třídu a v rámci nižší střední je Octavia hned druhá. za celkově nejlepším Golfem. To znamená lepší, než Mégane, Focus, P308, Astra, Bravo, i30/Ceed, Ma3, Auris, Civic....
Čili výsledek spíš z říše snů, Pepku-komiku... ;-)
Tak Fabia už je nová, jen ještě chybí kombík... ale Fabia nikdy nepatřila mezi prodejní špičku ve své třídě a to se jen tak nezmění, chybí jí silný "domácí" trh orientovaný na malá auta... musela by ukousnout z koláče Fiesty a Corsy v UK, což by se třeba časem podařit mohlo.
"AŽ" desátá, ještě s odcházejícími g. Fabie a Superbu. >:-[]
A nová Octavia je před Passatem, který jasně vede střední třídu a v rámci nižší střední je Octavia hned druhá za celkově nejlepším Golfem. To znamená lepší, než Mégane, Focus, P308, Astra, Bravo...
Čili výsledek spíš z říše snů, Pepku-komiku... ;-)
Bylo to minulý měsíc, je to tento měsíc a bude to příští měsíc. Stále stejná písnička, jakmile Škoda neokupuje pořadí značek a modelů, pepkové berou klávesnici do zajetí a vylejvaj si srdce. >:D
Já nevím, kdo pořád ty plečky francouzský rozvrzaný kupuje? Lidi prostě nemaj rozum. Říkal minule Véna, když kupuješ renaulta, jak vylezeš ze vrat prodejny, za zadkem ti zamknou a přežehnají se, že zas jednoho vola nachytali a další kraksna je venku. A můžeš mluvit o štěstí, jestli s tím dojedeš napoprvé domů, a dovezeš to v jednom kuse... Je dobré mít cestou vrakoviště, jistota je jistota. >:-[]
Tak co vím, lítá s Polem, to je vozík jako lusk. Už třikrát boural, a ani jednou s ním nebyl v servisu, prostě držák. Je to auto víc pro chlapy, než by si kdo myslel, jezdí s tím od doby, co si jeho manželka při parkování zlámala nehty. Polo prostě potřebuje řádného jezdce, looser z renaultu takový auto neukočíruje, ani kdyby se předtím modlil. >:-[]
Renault? Nebude trvat dlouho a bude to no.1 v Evropě :yes: kvalitou je už dnes a momentálně dělá nejlepší auta :yes:;-) Nové modely to jen potvrdí :yes:
Už jsem to psal vloni, že Renault bude v Evropě na druhém místě a skoro nikdo s tím nesouhlasil. Myslím, že i včetně tebe. Navíc nejde o dva měsíce. Renault už je na druhém místě od listopadu čtvrtý měsíc v řadě a v říjnu mu uteklo druhé místo jen o 186 aut.
No on taky není. Být na druhém místě, pod tím si představuju být na druhém místě v ročních prodejích, za 2014 je Renault čtvrtý.
[odkaz]
Za jasně prvním VW, který vůbec nedává ostatním šanci, je to celkem vyrovnané. Renaut těží z Capturu a Clia, což jsou novinky v prodejně významých třídách. Teď by potřeboval zabodovat s Meganem. Opel má novou Corsu a potřeboval by novou Astru. Ford trošku ztrácí s Focusem a Fiesta čeká na nástupce.
Sečteno a podtrženo, podle mě má pořád nejlepší karty v ruce Ford. Fiesta je na trhu sedmým rokem a pokud to Ford nějak nepohnojí s nástupcem, vezme nový model konkurenci vítr z plachet - jen asi ne letos. Z dané trojky ale může na druhém místě skončit kdokoli, druhé místo Renaultu nevylučuju.
Když se bavíš o tom, co bude, tak můžeš těžko argumentovat tďm, co bylo. Můžeš jen pár měsíců počkat a pak své předpovědi porovnat s realitou. A to jsem udělal.
No, současná Fieasta je tak úspěšná hlavně proto, že je to poslední skutečně evropský masově prodávaný Ford. Ještě totiž neprošla devastujícím "globalizačním" procesem jako Focus a Mondeo. Jakmile se tak stane, půjdou její prodeje stejně dolů.... :-(
No ja ti neviem o tom aby sa inde predávala úplne iná Fiesta ako tá ktorú kúpiš v Európe. Mám skôr opačný pocit, že súčasná Fiesta to celé naštartovala.
Těším se, až si tě v lednu příštího roku "vychutnám". Jsem zvědavý jaký budeš hledat výmluvy tentokrát. Posledně (ostatně jako vždy), když ti nevyšel tvůj tip ohledně Clia jako evropské prodejní jedničky, to bylo slabé :-)
EDIT: Čtvrtý měsíc v řadě? Víš co to je vůbec řada? >:D
To si bohužel nepovíme, za pět let po dnešní diskusi neštěkne ani pes. Chceš můj odhad?
Megane se povede a vrátí se dočasně do top 3 a stabilně do top 5. Kadjar ukousne kus Qashqaie a něco přihodí, bude to relativní úspěch, ale ne úplně jako Qash. Espace se nechytne, s danou cenovkou se mine s cílovou skupinou. Laguna přijde jako klon Samsungu a Evropu nepřesvědčí a bude symbolem toho, že mainstreamová střední pomalu kráčí ve stopách mainstreamové vyšší střední.
Co se prodejů týče, Renault bude šlapat Fordu na paty až do příchodu nové Fiesty, ta současná bude padat podobně, jako padalo ke konci Mondeo. Nové Mondeo se vrátí za Passat, ale s odstupem.
Škoda toho Espace, auto samotné se jeví povedeně, ale za ty peníze ho budou potenc. kupci chápat jako mainstreamovou alternativu k velkým suv a to bude s použitou technikou už velkej vořech.
Máš to trošku popletené. Momentálně šlape na paty Ford Renaultu. Těžko můžeš šlapat na paty někomu, kdo je za tebou. Co ale čekat od člověka, co tady plácá moudra o Samsungu a jeho klonech. Myslel jsem, že už jsi pochopil, že Samsung je normální Renault. I kdyby se nástupce Laguny vyráběl v korejské továrně Renaultu (jakože nebude), tak by to byl pořád normální Renault.
"Myslel jsem, že už jsi pochopil, že Samsung je normální Renault" >:D To těžko říct, kdo tohle pochopil, co ale jistě chápou všichni je, že pogo je normální Renault. >:D;-)
Je jedno jestli tomu budeš říkat Samsung nebo Renault, pointa je pořád stejná. Jistě vidíš rozdíl v tom, jaké auto byla v době příchodu na trh třeba Laguna II a jaké auto byl Sam... teda Renault Latitude. Ostatně celkové prodeje nějakých 15t za 5 let jsou dostatečným vysvědčením.
Dnešní plnohodnotná střední má 4x4, má silný benzín i naftu, má vyspělé palubní systémy, často adaptivní podvozek. Můj tip je, že takhle komplexní auto Renault nepostaví a bude cílit na budgetové zákazníky ve stylu "vemte dvoulitr v naftě a dejte nám pokoj".
Letos má Renault asi největší šanci Ford v prodejích předstihnout. Můj tip je, že se to nestane, protože se jakž takž chytne Mondeo a Fiesta nespadne zase tolik... ale je to takové 60:40, jako nejdůležitější faktor vidím propad Fiesty v UK (mimo jiné ve prospěch Corsy) a tam nejsem schopný to moc předvídat.
PS: variantu, že vezmou techniku od Infiniti a Mercedesu a všem spadne čelist taky nevylučuju... ale byl bych překvapen.
Naprosto souhlasím, Laguna II v době příchodu byla malou revolucí, vypadala jinak, ale né nekonvenčně, měla spousty vyspělé techniky na svou dobu v mainstreamu byla unikátem, navíc vypadá dobře i po těch letech.
Mondeo vs Passat: Poslední dobou potkávám dost MK V, více, než B8, což mi přijde zvláštní, čekal bych to právě naopak :-) Vypadá to, že zákazníci Fordu asi na to čekali jak na smilování a teď kupují jak mohou... jsem zvědav na tabulky prodejů v ČR.
Nemám z Renaultu v poslednej dobe pocit, žeby robili nejaké polovičaté autá. Na budget cars tu majú predsa Daciu nie? Načo by potom vyvíjali novú generáciu Laguny ak by už pri uvedení na trh nemala byť plne konkurencieschopná? Ja skôr očakávam klon a techniku niektorého Infiniti.
No tak maximálně ve tvých snech, to by musel Megane porazit v Evropě Golf a milion let slibovaná nová Laguna (stále ještě v nedohlednu) Passat. No a to se nestane, už jen proto, že Evropu dirigují němci a jejich firmy = obrovské fleetové prodeje. To se frantíkům může jen zdát ;-)
Ne, v tom že měl pouze dobré dva měsíce. Reagoval jsem o patro výš.
Myslím, že Renault je prostě na začátku velmi úspěšného období. Já nepsal nic o tom, že by měl VW v dohledné době a nebo vůbec přeskočit.
Začátek vlákna říká, že "nebude trvat dlouho a bude no.1 v Evropě". Můžeme se teda bavit o tom co to je "dlouho", ale ohrožení postu jedničky v dohledné době vyžaduje hodně silné růžové brýle s kosočtvercem.
Úspěšné období neříkám že ne, Clio a Captur se prodávají dobře, Kadjar má šanci těžit z úspěšné koncepce Qashqaie, pokud se povede v podobném duchu nový Megane tak je jádro nabídky na pár let zajištěné. Jestli to pak bude druhé nebo třetí nebo čtvrté místo je celkem jedno, to už zase závisí spíš od toho, jak se Fordu povede Fiesta.
V minulosti jsem měl na cestování po Evropě půjčeny 2 Renaulty. V roce 1994 Renault 19 a v roce 2000 Megane 1.6. Velmi pohodlné vozy. Po celodenním cestování žádná únava. Byla to moje první a druhá zkušenost s touto značkou. Byl jsem mile překvapen. :yes:
V minulosti, asi v roce 1999, jsem měl mobil Alcatel. Byl to velmi dobrý mobil. Dalo se z něj volat, přijímat a psát sms. Byl jsem tehdy taky mile překvapen >:D
a uplne zasluzene.... a to ma este stale velke rezervy... ( chysta sa novy snowman, novy superb, rozbeh novej fabie ) ..... minuly rok bola skoda len tesne 11ta ale tento rok uz konkurencny citroen preskoci s lahkostou trojskokana Jonathana Edwarsa ..... drzim palce :yes: ... a nie je uz ani moc daleko od audi... ;-)
Re: skoda bude na konci tohto roka uz v prvej 10tke
Nissan úspěšně prodává jediné auto a to je Qashqai, kterému letos začne konkurovat Kadjar. V nejdůležitějším segmentu B je Micra ještě mnohem slabším hráčem než Fabia. Ok, je tu Juke, ale podle mě Nissan nemá bez posílení pozic v B (a případně C) šanci na umístění v desítce.
Auris a Yaris se prodávají nad očekávání dobře, to je pravda... ale co se trendů týče, tak nečekám u Toyoty nic, co by jí pomohlo v Evropě růst, spíš bych čekal mírný pokles.
Re: skoda bude na konci tohto roka uz v prvej 10tke
Pulsar kombi nikdy nebude nejen proto, že by se to Nissanu nevyplatilo, ale i proto, že od takhle extrémně vysokého hatchbacku koukatelný kombík nelze odvodit... ;-\
Re: skoda bude na konci tohto roka uz v prvej 10tke
Hm, to jsou rendery na základě konceptu...
Pokud by Nissan v Evropě chtěl výrazně růst co do počtu prodaných kusů, potřeboval by silnou Micru jako sůl. Ale automobilku to víc zajímá v penězích a tam jsou zase fajn ty Murana :-) .
TO je ale zvláštní tabulka, nevidím tam jednu značku a to je velmi znepokojující. ;-\ Zákazníky z Evropy podezírám z neschopnosti si vybrat to nejkvalitnějí nadauto s h-faktorem...
Když už nemůže redakce napsat, že rendlík je nejlepší, tak si vymyslí alespoň tento zavádějící titulek. Pravda je taková, že rendlík ztrácí na VW každý rok více a více...
Proč musíte pořád čekat až někdo zanalysuje Evropský trh? To máte tolik práce?Co třeba kouknout na ACEA a pár dalších stránek a udělat vlastní analýzu?Asi toho chci moc, když to můžete opsat že?
Tabulka je jistě zajímavá. Velmi potěšující jsou hlavně čísla Fiatu a to se ještě nestačil projevit nástup krásné 500 X. A na cestě je nová 124 Spider, 5dv. 500 a nástupce Brava! :-);-):yes::yes::yes:
Jinak se nedá hodnotit náš trh. Druhá nejúspěšnější evropská značka v ČR je úplně mimo... Je na to jediné vysvětlení - úplně mimo není Renault, ale český zákazník.
Áda asi stráví tejden na JIPce, až si přečte tenhle článek >:-[] >:-[]
Tohle jsi vymyslel vlastními půlkami?
Když je Renault v ČR na 6 místě mezi značkami (únor), tak je český zákazník mimo? Tak teď ještě vysvětli, kde je německý zákazník (Renault tam je v únoru 10 mezi značkami) nebo britský zákazník (Renault 16 místo). To asi budou nějaké bezvýznamné, zaostalé evropské země, kde jsou zákazníci co v životě neviděli pořádné auto.
I kdyby to tak, bylo, jako že není, viz. Ham, nepřestává mě udivovat, kde se bere to nutkání kopat se do vlastních pr.delí (ve tvé verzi mezi půlky). I kdyby Češi prostě nekupovali Renaulty, tak co, znamenalo by to nutně, že jsou malí omezení? Proč? Vždyť oblíbenost/neoblíbenost značky na nějakém trhu může mít milion racionálních důvodů. Jsi omezený, protože nežereš brouky jako Thajec? Víš o co přicházíš? Tolika proteinů...