Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Ford Mondeo Kombi: Sázka na benzin 2.0 Duratec

Minulá generace Fordu Mondeo patří k velmi oblíbeným bazarovým autům. Téměř každý touží po turbodieselu, ale test benzinového dvoulitru ukázal, že by se na něj zapomínat nemělo.
Zpět na článek
23. 3. 2015 10:45
Konkurence
"Citroen C5
Jízdní vlastnosti jsou ale pouze průměrné a ani pohodlí posádky není na kdovíjaké úrovni."

Jistě, C5 není žádny sportovec, je to plavná limuzína a v zatáčkách jsou Mondeo i Passat určitě jistější. Ale napsat o pohodlí C5 s hydropneumatickým pružením, že není na kdovíjaké úrovni, to může napsat opravdu jenom ignorant nebo blbec.
Avatar - Ozzman
23. 3. 2015 09:22
Testoval to auto někdo?
Nebo to psal od stolu?

Kufr - do roviny právě narozdíl od Oktávek a podobných lze standartně položit do roviny. Jediný problém sem zaznamenal u pofaceliftované MK IV, kdy měla rezervu a dno kufru bylo lehce vypouklé, ale žádný schod se nekonal.

Interiér - nevím, po jakém čuněti jste auto dostali, ale milerád autorovi ukážu, jak vypadá takové Mondeo po 200 tisících km... je jako nové... materiály v interiéru jsou na úrovni Passatu B6/7 a narozdíl od Pašíka má měkčené i plasty u kolen. Když opomenu ošoupanou řadicí páku a trochu volant, tak nic jiného špatného není.... holt kdyz se o auto někdo nestará, bude hnusný i rolls royce...

Benzinový dvoulitr - kamarád ho má, bohužel reálně je silnější i slabší 2.0TDCi 85kw, přímé porovnání a žere o 2 litry více. Oproti skvěle nalazenému dvoulitru v MK III je tento už udušen euronormami.

Jinak s vozem souhlas... ale autor by si měl alespoň ten kufr vyzkoušet... napadá mne, že nevyklopil sedáky, potom je jasné, že rovina nevznikne >:D
23. 3. 2015 17:13
Re: To jsme to u aut dopracovali, když čtu radu:
rakovinomet je rakovinometem at tam filtr je nebo není.
v parizi to pomalu zacinaji chapat a naftaky vykážou z města.
snad to dojde i k nam
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 10:03
Re: Bodejť by
Prolétl jsem to jen rychle, ale v článku se mluví výhradně o mladších eco-boostech 1,6 a 1,5, na závěr zmiňují 2,0 eco-boost.
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 08:35
Autor?
Článek se napsal sám, nebo ho pro Vás napsal přímo autobazar?
Cena 220/175 s financováním- tenhle podvod je pořád ještě aktuální?
Jinak ten dvoulitr je bezva motor do MKIII, která je o dva metráky lehčí. Doporučovaných benzínových dvoulitrů je mizerná nabídka, moc se jich neprodalo.
To, že auto po 150tkm vrže a má zničené čalounění sedadel považuju za pěknou blbost, asi jde o bazarnické km, tedy +200tkm.
23. 3. 2015 21:06
Re: Škoda, že nástupce nejde v jeho šlépějích....
Ano, samozřejmě jsem už měl možnost se s novým Mondeem pořádně projet a ve srovnání s minulou generací to pro mě bylo nemalé zklamání - zmizela dřívější řidičská hravost a bezprostřednost, v podélném směru se zhoršila nabídka prostoru v kabině, zmenšil se kufr, zvýšila hmotnost, zhoršil se výhled řidiče, objevila se nesmyslná elektrická parkovací brzda... prostě je z toho takový typický americký koráb. Bohužel.
23. 3. 2015 20:31
Re: To jsme to u aut dopracovali, když čtu radu:
Naprosto soouhlasím, jsem rozhodně pro lepší ekologii u aut,ale znám spoustu blbců, který si koupí auto a první co udělají je Decat, a chiptuning, aby to mělo o 20 koní víc. Takže je jedno jaký máme technologie. Dokud budou lidi zaslepovat EGR,vyndavat katíky,vyřezávat filtry pevných částí,tak není co řešit.Sám mám diesel 2.0 tdci,ale nikdy by mě nenapadlo ani pomyslet na debilitu jako je decat...
23. 3. 2015 19:09
Škoda, že nástupce nejde v jeho šlépějích....
Díky za dobrý a vyvážený článek, který auto poměrně dobře vystihuje. Jen nechápu, že se pod něj autor nepodepsal...
Jinak je veliká škoda, že nástupce již staví na "globalizovaném" a tedy americkém modelu, který není šitý na požadavky evropských řidičů (zábavné jízdní vlastnosti, výborné využití obestavěného prostoru, slušná hmotnost atd.). Již teď je proto skoro jisté, že v současnosti nastupující generace již v Evropě nebude tak úspěšná, jako předchůdci, a zdaleka to nebude jen kvůli jejímu pozdnímu příchodu :-(
23. 3. 2015 18:55
Re: To jsme to u aut dopracovali, když čtu radu:
benzinovej primovstrik vyhovi soucasne eu6 s prehledem i bez dpf, naftak ho musi mit uz od eu5. navíc problém s primovstrikovymi benziny není zas tak stary, aby ho automobilky uz vyresily. a verim ze to zvladnou i bez filtru. nektere motory uz kombinuji primy a neprimy vstrik, coz ma kladny vliv nejen na emise. navíc v usa si cistotu toho co jde z vyfuku hlidaji mnohem vic nez v evrope, coz je pro me zárukou, ze auto na benzin ohrozuje okoli mnohem min nez naftak. a velkym problémem u naftakou jsou jedy NOx, které se v realnem provozu nepodarilo odstranit ani u eu6 a nektere tyhle motory by nesplnily ani eu3
23. 3. 2015 17:12
Re: To jsme to u aut dopracovali, když čtu radu:
jestli ty jsi byl dneska zrovna náhodou na plicním tak já jsem se vrátil z Marsu >:D A když už tak jsi mu měl říct pravdu, že jsi zrovna dokouřil :-! Protože podle některých už by jsme museli být všichni několikrát mrtví...
23. 3. 2015 16:44
Re: To jsme to u aut dopracovali, když čtu radu:
dnes jsem byl na plicnim (jezdim tam každých 9mes na kontrolu) a po výsledcích ze spirometrie se na me pan primar trochu mracil. rek jsem mu ze jsem musel jet několik km za smradlavym rakovinometem nez jsem ho predjel, tak mi doporucil abych s predjetim neotalel, jinak me ceka rakovina plic a v pripade ze spacham prestupek, tak se o zadny prestupek nejedna, protože jde o jednani v nouzi...
23. 3. 2015 10:24
Re: pohodové auto
Hele, víš, že tam máš rozměr, který na feldu není povolený v techničáku:-) To je rozměr fabie, respektive pár felicíí bylo na 14", ale ty měli 175/60 R14, což je takový rozměr na prd a prakticky se toho v něm moc nedělá. :-/
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 10:18
Re: pohodové auto
14´ky se vejdou skoro všude, to nepopírám.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 09:41
Bodejť by
benzíny nebyly sázka na jistotu, když 2,0 a 2,3 jsou trochu upravené motory mazdovské motory LF a L3, před technologií sky. :yes:
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 08:57
Re: Autor?
Ano, stříbřenkový středový panel je na nic.Nevypadá dobře už jako novej ;-)
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 08:43
Re: Autor?
Ano, dobytek může zničit jakýkoliv auto. Já měl i mondeo (MKIII) s kterým jsem se dostal přes 300tkm, sedadla látka, nijak jsem interiér nešetřil a po profi vyčištění bylo čalounění jako nové.
Avatar - ladsla
23. 3. 2015 08:39
Re: Autor?
s interiérem souhlas . po 150tkm tak mondeo vypadat nebude, pokud předchozí majitel nebyla dobytek
Avatar - ladsla
23. 3. 2015 08:37
Pochvala
pochvala redakci za střízlivě napsaný test. Spousta přispěvatelů tady bude na dvoulitr v benzínu asi plivat, ale je to opravdu tajný tip bazarových zájemců s realistickým rozpočtem a střízlivým pohledem na věc. Kdo ujede kolem 15tkm za rok, naftu nepotřebuje a po sečtení všech investic ani ekonomicky nevyužije.
23. 3. 2015 15:41
To jsme to u aut dopracovali, když čtu radu:
"Vyhněte se novým autům, které mají DPF, a kupujte ty starší, čmoudící"
Avatar - simply never
23. 3. 2015 10:20
Re: Bodejť by
Máš pravdu, ja som iba naznačil, že ma to odradilo a to tak od 2.0 ako aj od 1.6 EB.
1. 4. 2015 22:57
Předchůdce
Hm... právě jsem koupil předchudce, Turnier 2.0i 2004, tak doufám, že to bude po prvotním servisu v pořádku :-) Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit naftu.
Avatar - miromen
25. 3. 2015 02:21
Re: Škoda, že nástupce nejde v jeho šlépějích....
Jak už někdo psal. Svět se v p.rdel obraci kdy Passat je jizdně schopnějši a Mondeo komfortnějši. On vubec Ford nějak měkne a to prakticky ve všech kategoriich.
24. 3. 2015 21:23
Mondyjé
Je to držák, bezesporu, u nás v ulici parkují 3 ty staré megakufry. Nicméně hodně kusů co jsem viděl bylo totálně zhuntovaných. Převážně ty s tažným zařízením. Kdo se v tom nevyzná je někdy lepší koupit s autobazaru, tam tomu při výkupu rozumí víc a neuvěří jen tak tomu že je to po dědovi a stálo to v garáži. Ono se stačí podívat na ty zázraky na bazoši, annonci, otomotu a podobně..Ověřte, zda na autě není nesplacený leasing, zástava či exekuce!
Avatar - ladsla
24. 3. 2015 20:01
Re: Škoda, že nástupce nejde v jeho šlépějích....
zejména s poslední větou je velký souhlas. KLIŠÉ které přechází ve světonázor že Mondeo jezdí jenom dobře - "moudro" které někdo někam napsal aby byl zajímavý a už to frčí všude.

Přijde mi to hodně přehnané. Srovnávám teď odcházející generaci a tu příchozí.

mimo téma této minidiskuse : Měl jsem doposud všechny generace mimo MKII., tu první a třetí v maximální motorizaci a dovolím si mírně polemizovat . taková první generace s V6 od yamahy a aktuální EB , to je prostě nesrovnatelné, sorry. Celkově se auto vylepšilo o světelné roky a srovnávat ho dneska s pašíkem je pořád hodně optimistcké vůči VAG ( pokud Passat nemá aktivní podvozek ) . Ano, na extrému už to není co to bylo, ale prosím vás - kdo je cílová skupina zákazníků ? Koho to ve finále trápí ?
Pořád je to hlavně dálniční dostavník pro obchodní zástupce atd. a jako žrout kilometrů při stávajícím TCO - můžete mi ukázat lepší řešení ?
Avatar - Ozzman
24. 3. 2015 14:23
Re: Škoda, že nástupce nejde v jeho šlépějích....
Já tedy vyzkoušel nové Fordy také, předchozí Mondeo vlastním a nemohu říct, že by se jednalo o nějaký kompromis. Focus III mam naježděný před i po faceliftu a za mne je to nejlépe jezdící auto nižší střední třídy (mainstremové), kdy s 1.5EB je hodně dynamické a na okrskách velmi hbité. Mondeo opravdu lehce zvážnělo, ale pořád se jízdou řadí na vrchol střední mainstreamové třídy, navíc tlumí nerovnosti excelentně... na to stačí sotva Passat B8 pouze s DCC. Mondeo bohužel ztratilo část ze svého královského prostoru a kufru...

U Mondea musím souhlasit s vámi oběma (přesto by to bylo pro mne 1. volba dalšího vozu), ale Focus pořád platí za to, co byl i když možná né tak motokárový, jako 1. generace.

p.s. U toho Mondea jsem ale nastupoval do vozu s premisou, že jede hůře, než MK IV. Možná ten pocit je i způsoben tím odhlučněním... docela škoda, že jsem nevyzkoušel před přečtením testů :)
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
24. 3. 2015 13:33
Re: Škoda, že nástupce nejde v jeho šlépějích....
To jsem si jen tak rýpnul. To slovo "samozvaný" tam být možná fakt nemuselo. Upřímně také mám rád starší Mondea. A asi radši, než to nové, jak správně říkáte docela těžké (také jsem zaregistroval, že to snad váží víc, než udává výrobce). Bohužel je to dnes taková doba. Třeba před lety mě dokázalo nadchnout kdejaké auto, které mi bylo zapůjčeno. Dnes se to povede zřídka. Naposledy to byl Civic 1.8 Sport (test přineseme snad příští týden v pátek). To se mi líbilo i možná proto, že se to dobře řídí. Ano Fordy jsou už dnes vyjma té Fiesty spíše americké, méně evropské. Jakoby se zase vracela doba, nějaké 60-70. léta kdy tomu tak bylo. V 80. a hlavně v 90. letech si Ford Europe prosadil vývoj vlastních aut. No a teď se zdá, že se to zase obrací. Ale díky za inteligentní reakci.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
24. 3. 2015 11:11
Re: Škoda, že nástupce nejde v jeho šlépějích....
Je zajímavé, jak se s každou novou generací Fordu Mondeo ozývají samozvaní zastánci starých pořádků. Jak tak předchozí generace byla řidičsky lepší. Ano, Mondeo platí už od dob první generace za alternativu pro řidiče ve střední třídě, který si nemůže dovolit, nebo nechce koupit BMW řady 3. Nicméně doba se mění a z vlastních zkušeností vím, že dříve bylo řidičských aut mnohem více, než dnes. Prostě mizí, jak mizí schopnost řidičů vnímat rozdíly mezi nimi. Ano současné Mondeo již nenabízí takové nadšení, jako to minulé. To samé jsme konstatovali v době příchodu třetí generace. Tehdy, v porovnání s druhou (tou od roku 2000), se zdála být neohrabaná a zbytečně velká. Také zmizela ostrá ST220 a pětiválec turbo od Volva to fakt nezachránil, neboť v jeho případě ještě více dal vyniknout měkký komfortně laděný podvozek. Nové Mondeo je prostě takové, jaké si žádá doba. A opravdu jezdí docela dobře, minimálně se zážehovými motory. Tak ho zkusme přijmout, byla by to škoda jej opomíjet jen kvůli nostalgickým vzpomínkám.
24. 3. 2015 00:05
Re: Škoda, že nástupce nejde v jeho šlépějích....
Jezdil jsem jak s Mondeem Mk.2 i Mk.3, takže můžu velmi dobře porovnávat se současnou čtyřkou. (Pozn.: Jeho označování číslem 5 neuznávám, protože v takovém případě se za novou generaci chybně označuje i facelift jedničky). Označení řidičsky "hravé" (či jina řečeno řidičsky zábavné) může být klidně použité i u velkého a relativně těžkého auta, samozřejmě v kontextu jeho kategorie. Mám tím na mysli to, že minulé Mondeo bylo řidičsky uspokojivější, než třeba minulá generace Passatu.
P.S. Netvrdil jsem, že nová generace jezdí špatně, jen jsem konstatoval, že ta odcházející jezdila líp a za tím si stojím, ty "onanisto" ;-)
23. 3. 2015 19:40
Re: To jsme to u aut dopracovali, když čtu radu:
ta studie by byla velmi zajimava, to mas pravdu. a zarazi me, ze ji zatím nikdo na celem svete neudelal. tedy ani v eu, ale ani v japonsku nebo usa, kde si to co leze z vyfuku hlidaji mnohem vic nez v eu. anebo ji nejspis někdo udelal a na nic senzacniho neprisel, tak se o tom svet nedozvedel...
ja verim, ze by automobilky tech par kW a deci klidne obetovaly, i proto, ze by se konstrukce motoru zjednodušila a zlevnila, jenze by pak nevyhovely bruselskym ekopredpisum, které uprednostnuji nizke CO2 na ukor jedu a sazi..
23. 3. 2015 19:35
Re: kufor
V mym predchozim Mondeu 2,0TDCi se takhle (kolisajici otacky pri plnym plynu) projevoval defektni / vymlaceny dvouhmotovy setrvacnik. Meni se to vzdy dohromady se spojkou a navic se kvuli tomu musi sundat predni naprava, takze oprava to neni levna... Pocitej tak s 1.200€...
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 12:22
Re: Autor?
Nemůžeme čekat u Mondea kov ;-) , ale vypadá to dobře a není na tom tolik vidět poškrábání. Mě se moc líbí u MKIV po fl matný černý dekor, ale tam bych čekal stejně jako u stříbřenky, že bude všechno brzo vidět.
Avatar - Ozzman
23. 3. 2015 12:00
Re: Autor?
Ty si koupil před dvěma lety novou MKIII????? Ta už se ale od roku 2007 nevyrábí >:D
Avatar - Ozzman
23. 3. 2015 11:22
Re: pohodové auto
"o mi teda přijde jako nevýhoda, že z toho směrem dopředu před nárazník kvůli hodně klopenýmu oknu a vystouplý kapotě, ale to je hodně o zvyku..."

Myslíš, že z toho nevidíš? >:D Já si vždy vyjedu sedačkou nahoru ke stropu, abych viděl >:D
Avatar - Ozzman
23. 3. 2015 11:12
Re: Testoval to auto někdo?
1-2x týdně... někdy i více. Kufr je lepší mít, než nemít :-) Jinak k té motorizaci, já bych znovu volil stejný motor... jak říkám 3,5 roku, 75 tisíc km (nyní 205 tisíc) a mimo běžné údržby nic... když neletíš jak blízen, jezdí kolem 6 litrů... umí za mín, ale i za víc. Je tichý, adekvátně pružný, auto jede dobře na své kilometry i fakt, že je to velké kombi. Mé další auto bude nové Mondeo, pokud na něj budou prachy >:D
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 10:41
Re: Bodejť by
Ten dvoulitr benzín 2,0 atmo není žádný trhač, v tak velkém autě jako je mondeo se dost nadře, závodit s TSičkama na zrychlení se s tím nedá - viděno dnešní optikou. Ale ! pokud má kvalitní servis /olej, filtry/, 200 tisíc najede bez problémů, bez seřizování, bez servisu po 100 tis, protože s /doživotním/ řetězem nemusíš nic dělat. Jsou jedničkové mazdy, co už se blíží ke 400 tis. . Zajímavostí jsou například ventily, které nemají olejová zdvihátka, a ani se nenastavuje jejich zdvih, vše je tam přesně natěsno - vahadla, dříky, vačka.
23. 3. 2015 10:01
pohodové auto
...tyhle mondea jsou fakt hodně dobrý držáky. Když si vezmu, kolik jich za ten rok přezuju, tak musím říct, že málokteré auto by vypadalo po x desítek tisících kilometrech tak dobře.

Hlavně ho teda mají firmy a tam se pozná, co auto dokáže přežít.

Co se kufru týče, tak u toho kombiku je opravdu impozantní. Málokteré auto si dokáže v pohodě odvést svoje kola dvě a dvě položené na sobě křižmo v kufru, ani by se museli sklápět sedačky. To dokáže málokterý auto.

Tohle mondeo má výborně udělanou upravu a kvalitu podvozku, to je vidět, že se tam ještě nešetřilo a ani prakticky po 8 letech není nic co by nasvědčovalo, že ten podvozek jde do háje.
Interier se mi taky moc líbil. Má velmi vysokou kvalitu, na to může focus už jen vzpomínat. Co mi teda přijde jako nevýhoda, že z toho směrem dopředu před nárazník kvůli hodně klopenýmu oknu a vystouplý kapotě, ale to je hodně o zvyku...
Avatar - _Karel_
23. 3. 2015 09:57
Re: Autor?
"Broušený nerez" v titániu je naštěstí jiná liga než stříbřenka.Vo tom žádná.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 09:44
Re: Autor?
MK III bylo spasované líp než nástupce, který má v kabině pár problematických plastů, ale zase taková tragedie to není.
Avatar - Ozzman
23. 3. 2015 09:24
Re: Autor?
To záleží, jakej máte na mysli.. ja mam ten dekor v titanku a ten poškrábaný není, kamarád tam má takové opravdu okaté plasty stříklé stříbrně ( alá Octavia II Fl) a to už tak krásné není... Nejhorší je ale dle mne ghia v pravém plastovém dřevě >:D To je peklo >:D
23. 3. 2015 08:53
Re: Autor?
no ja nevim, kolega jej mel, sedacky v kuzi, tak ty byly ok, ale ty sedivy (poskrabany) plasty nebyly skutecne moc pekny ...
23. 3. 2015 08:28
kufor
p.redaktor. som vlastnikom 9/2009 tky kombika. nemate pravdu ze sa neda dat do roviny kufor. staci zdvyhnut zadne sedaky a potom zaklopit sedadla dole a vuala? rovina.... opravte si to v clanku. inak som auto kupoval ako 3r teraz ho mam 2 r. a zatial ok az na nejake drobnosti ( menene predne loziska a servo motorcek otvarania nadrze ktory vyhadzoval poistku spolocnu aj pre kufor a nedal sa potom otvorit). Teraz mam pre zmenu zase problem asi s turbom, po stalceni plynu na podlahu kolisu otacky-akceleracia auta. Vraj elektronicke riadenie turba je uz asi ko. ( auto ma 134tis km po 5.5 rokoch)Ak akcelerujem plynulo tak je vsetko ok. predtym som mal tiez mondeo 2005ku. tam bolo minimalne elektroniky takze ok.
24. 3. 2015 11:42
Re: Škoda, že nástupce nejde v jeho šlépějích....
Ano, vystihl jste to docela přesně - dříve suverénně nejlépe jezdící předokolka střední třídy nyní "jezdí DOCELA dobře". A to je přesně to, co mě mrzí, protože právě ty suverénně nejlepší jízdní kvality ve svém segmentu bývali již od Focusu I hlavní devizou evropských Fordů... Nyní už to ale v aktuálním fordovském portfoliu platí jen pro Fiestu a jak to tak vypadá, u nástupce už toma tak nebude...
Protože Fordy (prozatím vyjma Fiesty) už nejsou evropské, ale globálně(americké). A v tom je ten kámen úrazu. :-(
P.S. Nevěděl jsem pane redaktore, že když tu projevím svůj názor, jsem "samozvaný" diskutér. A ještě jedna otázka - zdají se vám "staré (na řidiče orientované) pořádky" u Forda špatné? Nebo je lepší přijít s novým Mondeem s dvouletým zpožděním a ještě tvrdit, že je o nějaké 2 metráky lehčí, než ve skutečnosti? :-!
Avatar - ladsla
23. 3. 2015 20:19
Re: Škoda, že nástupce nejde v jeho šlépějích....
vlastní zkušenost autora příspěvku s aktuální generací ?
23. 3. 2015 12:30
Re: pohodové auto
no chalan, ale tu sa bavime o troska vecsom rozmere gum. 235/45/R17 tam takto napcham do kufra. na to by si musel vo felde sklopit este aj predne sedadlo a nielen zadne :-)
Avatar - Mrakoplas
23. 3. 2015 11:51
Filtr
Co pořád máte s tím filtrem pevných částic. Výměna u Forda vyjde na nějakých 10tisíc a podle mechanika vydrží nějakých 150000-200000km. Rozhodně bych se ho nebál a nijak se mu nevyhýbal.
23. 3. 2015 19:16
Re: To jsme to u aut dopracovali, když čtu radu:
No otazka je, kolik pevnych castic primovstrikovy benzin vypusti v laboratori a kolik v realnem provozu. Rekl bych, ze nejlepsi reseni je obetovat 15kW vykonu a par deci benzinu a na cely primovstrik se vykaslat. Ale mam takovy pocit, ze az na tohle automobilky prijdou (pripadne vyresi pevne castice jinou cestou) tak zase prejdeme na neco jineho (tipuju to na jedovate baterky).
Avatar - Uživatel_5340709
23. 3. 2015 10:13
Re: pohodové auto
Nekecáš náhodou i s tou feldou? :-) Nebudou se dnes po obědě nakonec přezouvat jen tenisky č. 9? ;-)
Avatar - Atlis
23. 3. 2015 23:11
Re: Škoda, že nástupce nejde v jeho šlépějích....
Mondeo Mk4 nikdy sofersky hrave nebolo. To su dristy. :-) Je to velka a tazka krava, nic viac. :-) Nova generacia je konecne aj poriadne pohodlna a stale jazdi velmi dobre. Na mensi vnutorny priestor v Mk5 si stazuju iba plakatovi onanisti. ;)
24. 3. 2015 18:21
Re: kufor
Presne nevim, nejsem automechanik. Na internetu lze dohledat prirucky vyrobce pro servisy, kde se mluvi o diagnostice v zabudovanem stavu, ale je k tomu potreba specialni naradi a je otazkou, kolik servisu ho ma. Jinak je ale jednoznacna diagnostika obtizna. U me se to tehdy treba projevovalo silne jen pri teplotach pod nulou, pri plusovych teplotach vetsinou (!) skoro vubec. Az kdyz ten dvojhmotak vybudovali, bylo jasny, ze je vymlaceny...
24. 3. 2015 08:35
Re: kufor
pekne....dik za info ;-\ je nato nejaka 100% metoda ako urcit ze je to naozaj to co pises? dik
23. 3. 2015 21:25
Re: Filtr
Taky mi prislo ze to je clanek o "filtru" a nicem jinem. Nejlepsi rada stoji za to, kupte si naftu bez filtru a to co usetrite, poslete na onkologii.
23. 3. 2015 19:46
Re: To jsme to u aut dopracovali, když čtu radu:
No praaave... ;-\
24. 3. 2015 13:39
Re: Škoda, že nástupce nejde v jeho šlépějích....
Já také děkuji za vaši reakci, se kterou vesměs souhlasím. Tedy až na to, "že je taková doba". Jiné automobilky (například koncern VW u Passatu a Superbu) totiž postupují právě opačně, tedy nové generace jejich vozů střední třídy jsou citelně lehčí a prostornější, než odcházející generace. Mondeo na to jde přesně opačně - oproti předchůdci výrazně přibralo a ještě má v podélném směru kratší interiér a také menší kufr. Ale to jen tak na okraj...
23. 3. 2015 17:15
Re: To jsme to u aut dopracovali, když čtu radu:
proc bych nemoh bejt dnes na plicnim ty trumbero?? chodim tam pravidelne každých 9 mesicu na spirometrii.
jo mas pravdu, cas od casu se tam vyskytnou takovi kousci, co sotva popadaji dech když vyjdou do prvního patra, ale je z nich cejtit, ze cestou vyhulili pul krabicky
Avatar - 3_diamanty
23. 3. 2015 12:45
Re: pohodové auto
tu slo o to ci auto si vie odviest svoje vlastne gumy v kufri bez toho aby si sklapal zadne sedacky... samozrejme vacsi ford ma vacsie pneu .... mensia felda zase mensie.. ale obe auta to zvladnu v pohode.... pritom take citigo to asi nezvladne a rovnako asi ani rolls royce ....

ale inak mas pravdu... vacsi ford ich ma aj vacsie
Avatar - 3_diamanty
23. 3. 2015 12:21
Re: Testoval to auto někdo?
jasne rozumiem.. dik za odpoved :yes:

na autotv sk najdes akurat videotest noveho fordu mondeo kombi tdci ;-)
Avatar - Ozzman
23. 3. 2015 11:54
Re: Testoval to auto někdo?
Já bych šel jedině do nafty, základ 2.0 110kw, Je škoda, že ta 1.6 nahradila ten můj 85kw dvoulitr, má nižší NM a menší objem, škoda. EB bych nechtěl, když už, tak 1.5, ten litr sem jel ve FoFo kombi a tam to jelo solidně, jenže naložené auto a ještě o třídu výše už může být problém. Nejezdim jen dlouhé trasy, často i Prahu cca 50km do práce a zpět (25 tam 25 zpět)
Avatar - 3_diamanty
23. 3. 2015 11:28
Re: Testoval to auto někdo?
tych 205 tisic je uz ozaj slusne.. :yes: .. aj ked samozrejme predpokladam ze s tymto uz dost velkym autom behas skor dlhsie trasy a tak kilometre pribudaju rychlejsie ako u mestskeho maleho seicenta ktore beha po meste....

a kebyz si mzoes vybrat nove mondeo,,,,, aky motor? ecoboost alebo dizel? lebo ten 1.0 ecoboost 92kw by uz nemusel byt spatny.....
Avatar - bbaronSVK
23. 3. 2015 10:53
Re: Autor?
Mne po 20tkm (MKIII) zacalo vrzgat sedadlo vodica. Bolo to v servise a dva tyzdne to vydrzalo nevrzgat. Zvuk ako sofer v starej karose. Zaruka skoncila a teraz chcu rozoberat cele sedadlo a namzat to poriadne....radsej vydrzim to vrzganie, alebo to dam namazat niekomu inemu. Rovnako mam problem aj s kluckami a otvaranim dveri. Niekedy mam pocit, ze ohnem panty ako idu zle otvorit dvere. Elektronika zatial v pohode. Prevodovka bude coskoro na odpis...mam 70tkm a auto mam 2roky. Kupoval som nove 2l diesel TDCI. :'-(
Avatar - 3_diamanty
23. 3. 2015 10:15
Re: pohodové auto
ved si to skus... zozen si nejaku staru feldu a vyskusaj..... siroke 14tky ti tam do kufra vojdu vedla seba bez potreby sklapat sedacky .. prakticke... to vacsina malych aut uz dnes nedokaze
Avatar - 3_diamanty
23. 3. 2015 10:11
Re: pohodové auto
akurat dnes poobede sa uz chystam prezuvat ... mne do kratkej feldy vojdu do kufra 4 kusy 185/60R14 vedla seba na stojaka... sice je to o nervy ale natrepem to tam ;-) ... su sice natrepane ako sardinky ale mam to uz v ruke ...... a veruze tiez nemusim sklapat sedacky ;-) tiez prakticke
Avatar - simply never
23. 3. 2015 09:51
Re: Bodejť by
Mna od benzinoveho kombi mondea, resp. S-MAXA odradili napr. taketo clanky: [odkaz] a to som mal ford v konecnom rozhodovani velmi, velmi vysoko.
23. 3. 2015 17:59
Re: To jsme to u aut dopracovali, když čtu radu:
Jo, takhle jo. Akorat je problem, ze zakazou rakovinometne naftaky a misto toho udelaji rakovinomety z benzinaku, diky primemu vstrikovani. Me to pripada, jako by to nekdo delal naschval. Kdyz zacnou ze silnic mizet stare coudici popelnice bez katalizatoru, tak prijdou podobne hrozne naftaky. Kdyz se konecne zacne rikat pravda o jejich sazich, filtrech atd., tak zase pomalu nejde koupit benzin s vicebodovym vstrikovanim.
23. 3. 2015 16:59
Re: To jsme to u aut dopracovali, když čtu radu:
Tak se zeptej pana primare, jeslti jsou neviditelne mikro castice, ktere projdou i filtrem, lepsi.
Avatar - 3_diamanty
23. 3. 2015 09:50
Re: Testoval to auto někdo?
tak samozrejme zalezi ako sa o auto staras a ako a kde s tym jazdis... firemne vozdy su poniektore uz po 50 tisicoch v horsom stave ako sukromne vozy po 200 000 ... a to aj vizualne aj technicky ;-) .. samozrejme nie je to pravidlom... aj sukromny majitel moze na auto kaslat a vozit sa bez udrzby.. takychto borcov je coraz viacej ze nic neriesia, za dva roky ani neotvoria kapotu ani si nevypocuju motor... vzdy len radio .... a ani v zivote nedrzali zdvihak v ruke... lebo funguju na tom principe ze auto stejne po par rokoch vymenia .. no a potom kup takuto jazdenu... ako novu neburanu ... ja verim ze tvoje mondeo je vo vybornom stave... :yes:

moja volba by bola samozrejme benzin ( ved ma uz poznas ) .. nemusim byt najrycheljsi v dlouhym tahlym..... a ked ide o jazdene auto tak to s volbou benzinu plati dvojnasobne.... benzin bez turba --- tu nemozno spravit chybu... mnohe aj dnes uz stare benziny slapu roky bez jedinej chyby ci uz ide o japonca europana alebo amika ....... a su bez potreby narocnej udrzy a citlivosti na kvalitne palivo.... osobne sa mi toto predosle mondeo pozdava viac ako to nove sucasne uz prerastene mondeo .... mozno sa na to pozeram inou optikou .... ale citim akusi nostalgiu za tymto predoslym mondeo... a je mi trosku smutno aj za prvym Ka-ckom.. pumou alebo cougarom.... sice fordy nikdy neboli moja salka kavy ( uvidime, moze sa to v buducnosti zmenit... ) ale predsa len tie starsie modely sa mi akosi viac pozdavali uz len vizualne ....

inak mozem sa opytat? kolkokrat tyzdenne( mesacne( rocne ....vyuzivas ten velky kufrisko co mas ;-) ... kamarat z prace ma stary passat 1,8T sedan este ten klasicky B5... kupil jazdeny nedavno... a uz ten jeho kufor mi prisiel obrovsky na beznu batozinu a to je pritom "neprakticky" sedan..
23. 3. 2015 12:33
Re: Konkurence
limuzina? :-) limuzina su ina kategoria aut...A8, BMW7, MB S, Lexus LSH atd a nie daky citroen c5, mondeo alebo passat.... sam mam mondeo aby sme sa nehadali dlho :-)
Avatar - 3_diamanty
23. 3. 2015 10:27
Re: pohodové auto
ano alternativa k 165/70R13 boli 175/60 R14 na rafkoch 5 1/2 x J14.... :yes:

mozem sa opytat aky spravny tlak by mal byt na letnych? davam vpredu aj vzadu vsade na 2,3 .. .... nejazdim zatazeny

nakoniec mozno prezujem az neskor... uvidim... chcem ist dnes ale ak nestihnem tak mozno v piatok... alebo o tyzden v pondelok.... kym este nie je predvelkonocny frmol