Novinky
... že by si někdo v Německu všimnul, že diesely nejsou až tak ekologické, jak se nám poslední roky snažili všichni tvrdit?
Silnicni dan je v SRN u dieselu uz leta vyssi nez u benzinu.
jedno je jasné, politici sú hlúpi aj v nemecku. Poplatky za diaľnicu sú ok, ale prečo také komplikované? Ekológiu nech si riešia inde, prečo tým zaťažujú bežných ľudí pri takej prkotine, nehovoriac o tom, že jazyková bariéra mnohých donúti zaplatiť vyššiu sumu a o to možno ide, vrátane pokút. Takže keď sa zráta tento super systém s mestskými ekozónami, peklo cestovať. Nevieš koľko máš platiť, nevieš kam môžeš ísť. Fakt politický ekoteror.
Jak je možné, že se Němci rozhodnou pro zavedení mýtného a jsou schopni systém rozjet do dvou let a tak naprosto nekomplikovaně? Jak je možné, že u nás to tak nejde? Proč musíme posouvat tendr na nové provozovatele mýta? Jak je možné, že na Slovensku nemusí Slováci chodit na úřad a mohou dělat převody vozidel jednoduše z pohodlí domova přes internet? Proč to nejde u nás? Náš stát je totiž přebujelá byrokratická žumpa a všem zúčastněným vyhovuje stávající stav. PS: Sorry za tento výlev, ale už mě to pěkně štve...
co to plácáš??
nejde o klasicke myto, ale o dalnicni poplatek.to se u nas plati tusim uz od 1994 a nezaznamenal jsem s tim ejdinej problém.
nemci prejimaj systém, který funguje v madarsku a vyuzivaj soucasne mytne brany.
spis se divim, ze jim to trva tak dlouhou
nejde o klasicke myto, ale o dalnicni poplatek.to se u nas plati tusim uz od 1994 a nezaznamenal jsem s tim ejdinej problém.
nemci prejimaj systém, který funguje v madarsku a vyuzivaj soucasne mytne brany.
spis se divim, ze jim to trva tak dlouhou
Jak se bude technicky řešit, abych si po netu nezaplatil za auto s Euro 6 a litrovým motorem?
Jak zařídí, aby mi pumpař nevyplnil za pár euro levnější variantu?
Jak zařídí, aby mi pumpař nevyplnil za pár euro levnější variantu?
to máš jednoduchý. Němec nic švindlovat nebude. Těch pár euro mu za to nestojí. Němec není čech, toužící všechno ochcat. Právě jsi předvedl typické české myšlení
zrejme z nejaky databaze podle RZ zjistej co tam je za motor a jakou normu to splnuje a porovnaj s tim co je zaplaceny. mozna to bude zatím fungovat je pro nemecky RZ a na cechy jako ty si budou davat policajti daleko vetsi pozor, takze cesta do mnichova se o hodinu protahne kvůli kontrolam.
Ale taky jsou modely aut co mají např. po faceliftu jiné kategorie emisí. A co vozy na LPG ? Emisně na tom bude třeba starší 6 válec s LPG líp a co pak ?
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Aha, a já myslel, že jsi to ty...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A preco by si nemal spravit to EU6? Pokial viem tak u benzinu, cize aj LPG je jediny rozdiel v EU5 a EU6 v mnozstve emisii pevnych castic. Vysvetli mi ako a z uhlikovych castic Propanu a Butanu co maju 3 a 4 uhliky spravis dlhe retazce potrebne na pevne castice?
Proč?
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Už mě s tím naprosto štvou, s těmi jejich poplatky podle objemu motoru, jaký * tohle vymyslel? V čem je ten nízko objemový motor ekologičtější nebo levnější či jaký důvod si vymysleli? Proč mám být znevýhodňován za to, že si koupím auto s pořádným motorem? Tahle kalkulace mýta, povinného ručení, silniční daně je naprosto nefér! Proč neplatí všichni stejně? To by bylo spravedlivé, dokázal bych ještě pochopit poplatek podle ceny vozu, ale poplatky podle objemu motoru ne opravdu ne! Šikana a pouze šikana, za to že si koupím vůz podle toho na co ho potřebuji a co od vozu očekávám a nejdu si koupit hračku s motorem ze zahradní sekačky!
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A co ten nas system s povinnim rucenim? Taky podle objemu motoru, coz je v dnesni dobe blbost.
Povinné ručení už u většiny pojišťoven není podle objemu, ale kW. Cca před rokem mi to nabízelo už jen asi 2 nabídky podle objemu.
Na druhou stranu, i za 2l benzín euro 5 či 6 to vychází na rok kolem 1000 kč = za pořádné dálnice po celém Německu, o tom si u nás můžeme nechat jen zdát (poměrem ceny na km by česká známka musela stát max. 70 Kč)
Na druhou stranu, i za 2l benzín euro 5 či 6 to vychází na rok kolem 1000 kč = za pořádné dálnice po celém Německu, o tom si u nás můžeme nechat jen zdát (poměrem ceny na km by česká známka musela stát max. 70 Kč)
Mluvíš mi z duše, proč mám platit víc než kterýkoliv jiný řidič s maloobjemovym motorem. Ničím snad dálnici víc? ,, Teoreticky "bych měl vyšší spotřebu takže zase víc zaplatím státu za daň. Je z toho rozhodnutí cítit podpora nizkoobemovych motorů.... Prostě hnus.
To je prave omyl, maly motor na Nemecke dalnici bude mit mnohem vetsi spotřebu nez normalni (vetsi) motor, takze to je naopak kompenzace usleho zisku ze spotrebni dane.
Rad bych ucinil vyjimku z pravidla a misto obvykleho nadavani na redaktory jak jsou pitomi a podplaceni, podekoval autorovi clanku, ze konecne narozdil od celeho ceskeho zpravodajskeho internetu, ktery jenom cituje stejnou zpravu CeTky, kde je uvedeno, ze se "bude platit podle objemu a ekologicnosti" ci maximalne napsali, ze poplatek bude od do, si nasel cas odnekud zjistit a napsat jaky je opravdu algoritmus vypoctu toho myta. Tomu rikam pridana hodnota automobiloveho zpravodajstvi. Jen pro priste takove male upozorneni: podobne informace jsou mnohem prehlednejsi v tabulce nez ve volnem textu. :yes:
Mně to na mou Mazdu G165 vychází cca 1100 na rok. Tedy levnější, než české schodiště >😒]
Jak jsi počítal?
Ide tu len o peniaze. Dieselovych aut je viac a tak vyssia cena, aby viac zarobili.Kolko budu platit nakladaky?? To zas dopravcovia premietnu tieto naklady do prepravnehe a vsetko pojde opat hore. Tesim sa. :no: :no: :-!
Nejak mne unika samotny princip: jestli ma jit o poplatek za pouzivani dalnic, pak nechapu, ze se vyse poplatku neodviji od hmotnosti vozidla (realne opotrebeni dalnice), ale prosadil se ekologismus a dan z luxusu. Ekologismus proto, ze to nema ani nic spolecneho s ekologii (nejenom tady uz zaznelo, ze primovstrikovy oturbeny benzinovy mikromoturek dodneska neosazeny PF produje daleko vic svinstev, nez soucasne "ciste" turbodiesely, prip. vyssi objem motoru zdaleka automaticky neznamena vyssi ekologickou zatez). A dan z luxusu dtto 2. jmenovana zalezitost, je to jen jakasi pokuta za to, ze si nekdo dovoli jezdit v aute s vyssim obsahem.
Pro zajimavost- pokud se nejak podari prosadit tenhle financni princip. budu si muset poridit nemecke dalnicni znamky na oba vozy: s rodinnym kombi s relativne priznivymi emisnimi hodnotami a nizkou spotrebou musim pocitat se 110,-€/rok, sportak s docela tragickymi emisemi a dvojnasobnou spotrebou me prijde na 36,-€ >😁 A pak kde hledat nejakou logiku.
Na druhou stranu mely byt v Nemecku tyhle dalnicni poplatky uz v minulem roce, nasledne od 2015 a pokud nevyresi pravni podstatu rovnosti "Nemci vs. hoste", tak to nebude ani od pristiho roku. Bud to napadne zminena komise EU, nebo podniknou prislusne kroky konkretni zeme EU, probira se to verejne uz docela dlouho.
Pro zajimavost- pokud se nejak podari prosadit tenhle financni princip. budu si muset poridit nemecke dalnicni znamky na oba vozy: s rodinnym kombi s relativne priznivymi emisnimi hodnotami a nizkou spotrebou musim pocitat se 110,-€/rok, sportak s docela tragickymi emisemi a dvojnasobnou spotrebou me prijde na 36,-€ >😁 A pak kde hledat nejakou logiku.
Na druhou stranu mely byt v Nemecku tyhle dalnicni poplatky uz v minulem roce, nasledne od 2015 a pokud nevyresi pravni podstatu rovnosti "Nemci vs. hoste", tak to nebude ani od pristiho roku. Bud to napadne zminena komise EU, nebo podniknou prislusne kroky konkretni zeme EU, probira se to verejne uz docela dlouho.
Porozmýšlaj nad tým trochu logicky.
Máš 2 autá😒br /> Motor 1.2 benzín
Motor 2.0 turbo diesel
Ktoré z týchto dvoch áut si kúpiš do mesta? Ktoré na diaľnicu? Myslím si, že tento nemecký model je ďaleko správnejší ako napr. na Slovensku kde platíš 50 EUR aj s tým autom čo jazdíš 90% mesto a aj s tým autom kde si výhradne na diaľnici.
(Samozrejme je aj extrém, že ten turbodiesel neopustí mesto, ale väčšinový model na toto ti presne sedí.)
100x radšej Nemecký model ako predražené mýto na ktorom sa nabalí len dodávateľ.
Máš 2 autá😒br /> Motor 1.2 benzín
Motor 2.0 turbo diesel
Ktoré z týchto dvoch áut si kúpiš do mesta? Ktoré na diaľnicu? Myslím si, že tento nemecký model je ďaleko správnejší ako napr. na Slovensku kde platíš 50 EUR aj s tým autom čo jazdíš 90% mesto a aj s tým autom kde si výhradne na diaľnici.
(Samozrejme je aj extrém, že ten turbodiesel neopustí mesto, ale väčšinový model na toto ti presne sedí.)
100x radšej Nemecký model ako predražené mýto na ktorom sa nabalí len dodávateľ.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pozri si, kolko stoji rocny poplatok v Madarsku, dialnica do Splitu, ...
A bud rad a uzivaj si este chvilu tych 50 eur.
Po volbach to ficovci spustia naplno. Este len potom budu vsetci gulat ocami, ake mytne sa bude platit za kazdy kilometer tzv. slovenskych dialnic.
Temou dna bude "Bez peněz na dálnici nelez" a soferi zacnu riesit, kde sa im oplati zliezt na stare cesty. ;-\
A bud rad a uzivaj si este chvilu tych 50 eur.
Po volbach to ficovci spustia naplno. Este len potom budu vsetci gulat ocami, ake mytne sa bude platit za kazdy kilometer tzv. slovenskych dialnic.
Temou dna bude "Bez peněz na dálnici nelez" a soferi zacnu riesit, kde sa im oplati zliezt na stare cesty. ;-\
Majitelé ekologičtějších dieselových vozů (jsou ekologičtější, než benzínové motory, protože produkují výrazně méně kysličníku uhličitého, způsobujícího globální oteplování) jsou trestání proto, že zaplatí méně na spotřební dani za pohonné hmoty. Tento výpadek příjmů státu proto bude kompenzován uvalením dodatečné daně, nazývající se poplatek za dálniční mýto. Není v tom tedy žádná záhada, jen praktické provedení principu, že: "o peníze jde až v první řadě". Ve svém výsledku zaplatí průměrně všichni stejně. Jenže s dieselem se lépe jezdí, takže počet vozů s ekologickým dieselem pod kapotou i nadále poroste. :-! Pokud se budou tímto podivným modelem zpoplatnění inspirovat další státy, kde není dálniční síť tak rozšířená, tak se tam část dopravy logicky přesune mimo dálnice. To bude pro státní finance představovat další pozitiva: stát uspoří finance na výstavbu a opravu dálnic a vybere více na spotřební dani za pohonné hmoty (spotřeba na km je při jízdě po vedlejších silnicích vyšší, než na dálnici, vyšší bude také výběr pokut za nedodržování omezené rychlosti na vedlejších silnicích, paralelních k dálnicím). A že na dopravu z místa A do místa B bude třeba více času a lidé z vesnic na vedlejších silnicích to dostanou "vyžrat"? No a co, obyčejní lidé vedoucí představitele státu nikdy moc nezajímali... 8-s
Krome popisu tvych pravidelnych mokrych snu o dieselovych nadautech pises i kus pravdy :yes: Donedavna dokonce Nemci uvazovali o zpoplatneni cele silnicni site, nejen dalnic. Logicky se cast dopravy presune na tahy okolo dalnic, takze bude zvyseny prijem statni kasy draze vykoupeny zvysenim provozu na silnicich nizsi tridy, zhorsenim zivotniho prostredi a vyssim poctem dopravnich nehod.
Dalsi vec je ta, ze se ma tenhle navrh na zpoplatneni dalnic tykat de facto jen osobnich vozu s "NEnemeckou" RZ. Pokud se Nemcum nejakym zazrakem podari navrh prosadit v tehle forme, odpovedi dalsich zemi sousedicich s Nemeckem bude pro Nemce (a v ramci precedensu nasledne i pro ostatni cizince) dost nevyhodna. Zeme sousedici s Nemeckem (krome CR a Rakouska) plosne zadne dalnicni poplatky nevybiraji (Polsko, Nizozemi, Belgie, Lucembursko a Francie). Jejich planovana odpoved na nemecky krok znevyhodnujici cizince je jednoducha- zavedeni stejneho systemu plosnych poplatku pro cizince. Ve finale to nebude nevyhodne jenom pro Nemce samotne, ale pro celou Evropu, kde budeme vsichni platit vsude porad vic a vic penez. Ale takhle dopredu se diva malo lidi.
Dalsi vec je ta, ze se ma tenhle navrh na zpoplatneni dalnic tykat de facto jen osobnich vozu s "NEnemeckou" RZ. Pokud se Nemcum nejakym zazrakem podari navrh prosadit v tehle forme, odpovedi dalsich zemi sousedicich s Nemeckem bude pro Nemce (a v ramci precedensu nasledne i pro ostatni cizince) dost nevyhodna. Zeme sousedici s Nemeckem (krome CR a Rakouska) plosne zadne dalnicni poplatky nevybiraji (Polsko, Nizozemi, Belgie, Lucembursko a Francie). Jejich planovana odpoved na nemecky krok znevyhodnujici cizince je jednoducha- zavedeni stejneho systemu plosnych poplatku pro cizince. Ve finale to nebude nevyhodne jenom pro Nemce samotne, ale pro celou Evropu, kde budeme vsichni platit vsude porad vic a vic penez. Ale takhle dopredu se diva malo lidi.
Čo to je to za logiku? Veľké dízlové SUV zaplatí menšiu spotrebnú daň za pohonné hmoty ako maličké benzínové auto s 1.2. Spotreba na tom SUV bude väčšia a pravdepodobne aj viac najazdí ...
Ako som napísal hore, je predpoklad že ten chrochták najazdí viac ako ten benzín.
Mne na všetky autá čo mám vycházda ročný poplatok za Nemecké diaľnice nižší ako ročný poplatok za Slovenské diaľnice (50E). Tak neviem, pri cenách služieb v Nemecku.
Ako som napísal hore, je predpoklad že ten chrochták najazdí viac ako ten benzín.
Mne na všetky autá čo mám vycházda ročný poplatok za Nemecké diaľnice nižší ako ročný poplatok za Slovenské diaľnice (50E). Tak neviem, pri cenách služieb v Nemecku.
druha cast je me celkem fuk, kamery tam jsou a stejne te skenujou, jen ted tvou SPZ ignorujou, ale systemem foto kazdeho auta stejne projde, pokud nezaznamena i palubni jednotku na myto a zaroven i urcitou velikost objektu, tak danou foto proste jen ignoruje s tim ze system to oznacil za osobni auto a ne nakladni, zaroven se projizdi i v systemu zaregistrovanych SPZ myta
Splašené bílé Fabie s pražskou RZ a vytočeným litrem jsou zase jiná story...