Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Malá štika
| 30. 3. 2015 09:26
Bodový ohodnocení napovídá, že testera Ma2 uhranula. Je putna, zda celkově nebo v tom zahrál prim motor a až audinozní interiér.
V mínusech mě překvapila zmínka o chybějící dvouzonový klimatizaci, když ji stejně žádný jiný z porovnávaných aut nemá a již zmíněnej průměrnej objem kufru. Co je průměr není snad potřeba kritizovat, až v případě podprůměru. Ale celkově za test palec nahoru :-)
Malá štika
| 30. 3. 2015 09:46
Naprosty souhlas s klimou a i kufrem. Od kdy je prumer minus nebo plus? >:D
Plusy jsou jasne a minus je zde snad jediny a to je cena. Cena je opravdu vysoka v teto vybave a tipuju, ze u nas z toho bude neprodejne auto.
Avatar - Ozzman
Malá štika
| 30. 3. 2015 10:02
Škoda, že vrcholná verze není i z venku trochu více "vyšperkovaná", třeba jako bývala výbava GTA , trochu agresivity a hezčí kola a z Mazdy 2 je stylovka, která by si u pár jedinců svou cenu mohla obhájit. Alfa je Alfa, ale klidně si dokážu představit, že tohle auto řídí žena místo té A1 :-)

Interiér je parádní. Zajímaly by mne materiály... třeba srovnání s "top" třídy Škodou Fabií... zajímá mne, co na to autor článku ;)
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Malá štika
| 30. 3. 2015 10:27
Dobrý den,

kabina vyznává překvapivě tvrdé plasty, stejně jako Fabia. Nicméně obě auta mají velmi dobrou povrchovou úpravu, takže je otázka, zda to někomu vadí. Zajímavý je ten kožený dekor na palubce Mazdy. V této třídě věc nevídaná. Otázkou je, kolik lidí si tuto verzi koupí. Jasně, ve Švýcarsku se prodávat bude, u nás je to trochu jinak. Ale to není chyba auta, nýbrž trhu a zároveň historických souvislostí.
Avatar - Ozzman
Malá štika
| 30. 3. 2015 10:31
Viděl jste i základní verzi za 260 tisíc? Pokud ano, je to velký rozdíl?

Jak jsem psal výše, je škoda, že Mazda vrchol neodlišila i trochu v exteriéru, hezčí kola a nějaké doplňky by vůz dost podtrhly :-)
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Malá štika
| 30. 3. 2015 11:23
Viděl a zase tak hrozný rozdíl to není. Třeba ty plasty jsou na pohled úplně stejné. Chybí ta kůže a ovládání topení má jiné kruhové ovladače (nemá automatickou klima). Dále je odlišný přístrojový štít, kde je rychloměr na místě otáčkoměru v testované verzi a otáčkoměr je v základní variantě vlevo vedle něj. Přijde mi jen trochu malý.
Malá štika
| 30. 3. 2015 13:57
Obšití přístrojové desky kůží ve vrcholné verzi má třeba Peugeot 208 GTi.

[odkaz]

Ta cena Mazdy je úlet ;-). 208 GTi ve vrcholné výbavě a takřka dvojnásobným výkonem (200k) se prodává za 510 tis Kč dle ceníku. Takže reál bude kolem 480 tis Kč. A kdo se svezl ví, že motor je točivý s výkonovou špičkou, i když má turbo. A podvozek je krásně hravý...
Malá štika
| 30. 3. 2015 16:01
208 GTi je pokiaľ viem len 3 dverové, čo je dosť podstatný rozdiel.
Malá štika
| 30. 3. 2015 23:20
Ok, v tom případě tu máme ještě Clio RS (od 570 tis Kč s automatem), Fiesta ST (od 440tis Kč), Polo GTI (od 460 tis Kč) vše v 5D provedení s výkonem kolem 200k.

Ta cena Mazdy je úlet...
Avatar - woody-alien
Malá štika
| 31. 3. 2015 06:25
Fiesta ST je taky 3-dvířko. Jako 5-dvířko se prodává za velkou louží.
Malá štika
| 31. 3. 2015 07:40
;-) to nic nemění na tom, že je Mazda 2 za tuhle cenu neprodejná. Max se prodá pár základních motorizací...
Malá štika
| 1. 4. 2015 13:40
Což je třeba pro mne plus, méně je někdy více. ;-) I když většina kupců to asi bude vidět jinak.
Avatar - woody-alien
Malá štika
| 30. 3. 2015 10:10
Pro mě je podstatné, že věci uvedené v minusech neovlivňují celkové vyznění testu. Není to hledání chyb za každou cenu, spíš jen doplnění. Samozřejmě, jak píšeš, vzhledem k tomu, co nabízí srovnávaná konkurence, to tam být nemuselo.....hlavně mě děsí, že z toho simply plever zase vytříská kapitál. >:D
Malá štika
| 30. 3. 2015 10:18
Simply clever myslíš nick? ;-) Jsem teď časově zlej, tolik nových a zajímavých aut a já mám najeto nula...
Avatar - woody-alien
Malá štika
| 30. 3. 2015 10:27
Jj, simply never clever ale hlavně plever. ;-)
Malá štika
| 30. 3. 2015 11:24
...plevel.
Avatar - white label
Malá štika
| 30. 3. 2015 10:48
Souhlas, mimochodem dvouzónovou klimu nemá v této třídě ani Audi A1, takže to opravdu nemá v mínusech Ma2 co dělat. Když už, tak tam mohlo být třeba - přemrštěný příplatek za automatickou klimu u nevrcholných verzí.
Malá štika
| 1. 4. 2015 13:45
Za automatickou klimatizaci si, pokud vím, nejde připlatit. Musíš vzít Revolution TOP, nebo máš smůlu.
Avatar - white label
Malá štika
| 1. 4. 2015 15:35
Takže typický japonský přístup k individualizaci... ;-)
Malá štika
| 1. 4. 2015 16:48
Yaris má myslím automatickou klimatizaci v paketu od druhé výbavy.
Malá štika
| 1. 4. 2015 13:37
S dvouzónovou střelil autor vedle; nevím, jestli se najde auto v téhle třídě, které by ji mělo. Spíš je nepříjemné, že až na Revolution TOP mají všechny dvojky jen manuální klimatizaci a, pokud vím, žádnou možnost si za automatickou připlatit. A zrovna ty manuální nemáš rád. :-)
Vyborny test vyborneho auta
| 30. 3. 2015 09:35
Snad nejlepsi z testu na auto.cz posledni doby a panu Dusilovi se perfektne povedlo skloubit omacku pro bezne smrtelniky s akuratni davkou informaci o technice. :yes:

Jedinou vec trosku postradam: pri zmince premiovek/stylovek jako MINI, A1, DS3 atd. lze tuto mazdu srovnavat s nimi interierem i pocitove / na omak? Design je zcela jiste na spici, ale co plasty, co kuze na dotek?
EDIT: Za kolik tato motorizace jezdila? Onech vyfocenych 6,8l je prumer za test, nebo...?
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Vyborny test vyborneho auta
| 30. 3. 2015 10:33
Mini má kabinu asi o něco lepší, zbytek těch konkurentů na pohled i dojem podobnou. faktem je, že třeba DS3 má plast na palubce měkký, stejně jako Audi A1 Sportback. Nicméně výbavově a motorově srovnatelná A1 stojí o poznání více, než Mazda (určitě přes 700 000 korun). Za ten rozdíl by mohla být ještě jedna Mazda2 v základní verzi. :-). Když jsem to dnes vracel, svítila na palubním počítači hodnota 6,4 l na 100 km. Těch 6,8 je tam po focení, kdy se auto často startuje a pořád se s ním někam popojíždí. Kůže na dotek... Neumím tohle posoudit. Nicméně mi to subjektivně přišlo jako kůže a ne jako koženka, což se o některých autech říci nedá. Mojí přítelce se to přirozeně líbilo.
Vyborny test vyborneho auta
| 30. 3. 2015 11:27
Jakoze se pritelce libilo, jak jste ji sahal na kuzi, jo? >:D

Dle prodejce je to prava kuze, kozenka je na neexponovanych castech sedadel.
Ten interier je celkove v dane tride "masakr", jen je smutne, ze moznosti individualizace jsou naprosto nulove - nejde zvolit ani barevna kombinace, ani prosivani, proste nic, je to "tak, jak to je". Ale to je u Mazdy klasika.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Vyborny test vyborneho auta
| 30. 3. 2015 12:33
Souhlas. Na individualizaci si Mazda moc nehraje. A ani jiné asijské značky. Na kůži jsem jí nesahal. Musel jsem řídit. To dělám doma >:D
Vyborny test vyborneho auta
| 30. 3. 2015 12:41
>:D :yes:
Vyborny test vyborneho auta
| 30. 3. 2015 13:02
youtube.com/watch?… Od cca 7:50 do 13:30 je na videoblog celkem podrobny rozbor interieru. Polo je nekde jinde, o A1 nebo Mini ani nemluve.
Vyborny test vyborneho auta
| 31. 3. 2015 00:08
Pripajam sa k fOE a k ostatnym s chvalou na tento skvely test a vyborne video. Fakt osviezujuce :yes: ...a je citit, ze oboch autorov Mazda 2 nadchla.

Otazka na p. Dusila: ma podvozok a tuhost karoserie kapacity aj na M2 MPS? Pride mi toto totalne ticho od Mazdy ohladom akehokolvek noveho modelu MPS dost zdlhave....alebo mate nejake indicie, ze to je ticho pred burkou?
Vyborny test vyborneho auta
| 1. 4. 2015 13:52
A1 i Mini mají podle mne lepší interiér, ale nechají si za to zaplatit (ve slušné výbavě se slušným motorem před slevou počítej tak 800 tisíc). U Mazdy záleží na tom, jak ti sednou výbavy. Mně třeba vadí už jen to, že si nemohu vybrat mezi pár pěknými látkami.
Avatar - Jaros71
Pěkná..
| 30. 3. 2015 09:47
Asi se bude líbit nejen ženám.. :yes:
Ale půl milionu dá zřejmě málokdo.
Bude se prodávat hlavně ve slabší motorizaci , její test by byl asi tedy více vypovídající.
Jinak za Skyactive tleskám! :yes:
BRAVO MAZDA. :-)
Avatar - J@...
A pak že to
| 30. 3. 2015 10:03
bez turba nejde. Tady je důkaz, že to jde!
A pak že to
| 30. 3. 2015 10:22
Jde to, ale většina běžných uživatelů ocení jízdu na krouťáku s minimem řazení. K tomu bude směřovat majoritní část produkce.
A pak že to
| 30. 3. 2015 12:52
Jakých běžných uživatelů?

Donedávna tady žádná TSI a TCe nebyla a všichni kvedlali hůlkou jako diví... a dnes, několik let od zavedení hvězdného downsizingu, už můžeme tvrdit, že "většina běžných" ???

Většina těch běžných českých uživatelů dráždí volítané pixly 13+

Takže je více než troufalé tvrdit, že většina běžných uživatelů ocení jízdu na krouťáku... osobně si myslím, že po zkušenosti s TSI a TCe si někteří z "průkopníků" rozmyslí, zda znovu vstoupit do stejné řeky.

Takže zůstávají možná ti, kteří v těch 13+ sedlají historické stroje "f TDI" :-! Ale to je trochu jiná kapitola ;-)
A pak že to
| 30. 3. 2015 12:55
nekdy vystrc nos z toho svého zapadákova a mozna se budes divit, kolik novych aut jezdi
A pak že to
| 30. 3. 2015 13:17
Není v tomto banánistánu většího zapadákova než město, ve kterém už 35let žiji... to je fakt >:D

Nové auto počítaš do kolika let stáří? To jen abychom srovnali měřítka >:-[]

To jsem se onehdá od jednoho chytrého pána z realitní kanceláře (po pětadvaceti letech ve stavebnictví) dověděl, že novostavba může být i patnáctiletá >:D
prosím aj nižšie verzie
| 30. 3. 2015 10:05
test dobrý, auto výborné, keď som ho skúšal, mal som vnútri prémiový pocit (na nižšej verzii) aj z jazdy, len by som bol rád, ak by redakcia urobila aj test nižších verzií, lebo táto je nepredajná (nemyslím pár ks).
Škoda ceny,
| 30. 3. 2015 10:09
pokud se motor skutečně chová tak jak tvrdí test, je to hodně sympatická změna ve srovnání s dnešními lenochy, kde otáčky po ubrání plynu skoro neklesají. Bohužel nejslabší, cenově dostupná varianta je podle jiného testu hrozně líná a doslova zabitá dlouhým převodem kvůli nesmyslnému tlaku na emise. Ve výsledku ale potom stejně žere 7 na 100, ale papírově se snížily emise a úředník EU je spokojený... Četl jsem jakýsi komentář z VUT kde spočítali, že nejvíc by spotřebu reálně snížilo, kdyby s dnešními technologiemi mohly mít auta emise zhruba na úrovni Euro1 - jinak řečeno, pokud by se z výfuku vytahaly všechny ty zbytečné nesmysly. Potom bysme se dostali reálně na 3 litry na 100 a ne trapných 6-7.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Škoda ceny,
| 30. 3. 2015 10:36
Zajímavá informace. Snad inženýři a docenti z VUT vědí, co říkají, ale asi jo, kdy z této školy pak vycházejí konstruktéři. Bylo by to fakt super. Třeba start/stop systém ztratí na významu v okamžiku, kdy vstoupí v platnost jiná metodika měření spotřeby paliva (bude to v horizontu několika let). Start/Stop nahrává jen dnešnímu nesmyslnému NEDC režimu.
Škoda ceny,
| 30. 3. 2015 15:58
Start/stop
je zakladom kazdeho hybridu, takze pokial budu hybridy, bude start/stop a vobec nestrati na vyzname...
Jedine sa upravi nerealne meranie spotreby, co je len dobre, preco by to malo znamenat koniec start-stopu mi nie je jasne...
Avatar - Emel
Škoda ceny,
| 31. 3. 2015 09:44
V reálném provozu ten SS nějaké to palivo přece jen uspoří...
Avatar - _Karel_
Škoda ceny,
| 31. 3. 2015 11:10
Aby start-stop šetřil, je třeba asi 35s vypnutý motor.
Škoda ceny,
| 31. 3. 2015 12:37
A koľko bude reálna úspora, keď sa do toho započíta aj častejšie kupovanie nového akumulátora a štartéra?
Avatar - white label
Škoda ceny,
| 31. 3. 2015 11:45
Podle mě to bude v průměru (ve finále) relativně zanedbatelná úspora.
Škoda ceny,
| 1. 4. 2015 14:37
Jak jste přišel na to, že s příchodem WLTP ztratí na významu? Pořád se bude stát asi 4 minuty, jestli si dobře pamatuji. Sice bude celý cyklus delší, takže bude mít stání menší podíl, ale zastávek by snad mělo být méně a měly by být většinou delší. V NEDC se stejně dost času prostálo se sešlápnutou spojkou a nekoukal jsem, jak tohle mají vyřešené ve WLTP.
Škoda ceny,
| 30. 3. 2015 11:09
tomu neverim ani nahodou.
u benzinovych motoru se od zavedeni katalyzatoru az tak moc nezmenilo, tedy 20 let stoji v ceste vyfukovym plyun stále ten samy systém cisteni, dřív byl mozna jednocestny, dnes tricestny.
kdyby jsi se mel z dnesni realnych 6 litru u maleho auta dostat na realne 3 litry, kam by zmizela ta energie z 3 litru? do katalizatoru?? a 3 litry, to je energie 30kWh, to by jsi ten katalyzator mel do cervena rozpalenej.
Avatar - J@...
Tričko
| 30. 3. 2015 10:17
je out, in bylo maximálně minuly rok. :-) :-) :-)
Za tuhle cenu
| 30. 3. 2015 10:23
je to sice spíš volba pro fajnšmekry, ale spoustu podstatných vlastností této vrcholné specifikace nabídne už základ za 259t včetě patnáctistovky, ikdyž naladěné a menší výkon.
Avatar - woody-alien
Bychařovo dilema
| 30. 3. 2015 10:25
Za prvé - pochvala autorovi za test. Jak píše nahoře fOE, hodně dobře namíchaný koktejl informací. :yes:
Za druhé - Ma2 s tímto motorem je po čertech zajímavá (a taky pěkná, byť ten exteriér Mazdě úplně "nežeru") záležitost.
A za třetí - coby zájemce o takto motorizované a vybavené malé auto bych byl nepochybně v kleštích hodně rozporuplných pocitů. Ušetřit nemalých cca 90t (když počítáte metalízu, která je u SSS v ceně) a koupit taktéž skvěle jezdící, o něco hůře vybavený (a s podprůměrným kufříkem) Swift Sport, nebo snad rovnou lovit ve vodách malých HH, což výbavou také nejsou žádná holátka (Fiesta ST, nové Polo GTI) ? A zřejmě nejvíc bych bojoval s možností připlatit pouhých 15t a vzít Ma3 2.0 G120 v hodně slušné Attraction.

Zkrátka, tato verze Ma2 bude muset být hodně o volbě srdcem, rozum se dost vzpírá. ;-)
Bychařovo dilema
| 30. 3. 2015 10:35
Rozbor skrz cenu už Ma2 v testovaný specifikaci odzbrojí. Ano, pak jde už jen o volbu srdcem, rozhodně ne rozumem. ;-) :yes:
Avatar - Emel
Bychařovo dilema
| 30. 3. 2015 14:51
Nojo, když srdce je děvka prodejná a nechá se normálně uplatit výkonem 1.8TSI (například).
Avatar - Ozzman
Bychařovo dilema
| 30. 3. 2015 10:36
Ten Swift je těžká přesilovka... ja bych volil tam :-)

Zajímalo by mne, jestli je Ma2 alespoň také tak zábavná, protože Swift v této třídě vede a to nejen jako verze sport, ale i ta obyčejná v ceně "již od"
Avatar - white label
Bychařovo dilema
| 30. 3. 2015 10:53
Jj, taky mě napadlo, že např. za ještě menší cenu lze mít třeba slušně vybavené Polo GTI s úplně jinou dynamikou, nebo jiný, výborně vybavený hh (SSS) za podstatně nižší cenu.
V téhle verzi bude u nás Ma2 spíš exot.
Bychařovo dilema
| 30. 3. 2015 20:22
Napríklad ja som pred pár dňami objednal pre ženu túto mazdu 2 v tej ružovej, ako na foto. Verzia s automatom za bratu 15.000€. Automat je iba so strednou výbavou a iba s jedným motorom. H/K automat v tejto triede neponúka. Skoda Fabia má DSG za cenu podobnú (keď sa dovybaví na úroveň mazdy). DSG je horšie než hydromenič od mazdy. Swift automat ponúka predpotopný 4-st, ale tiež ten ich motor a interiér sú predpotopné. Podľa mňa, keď sa niekomu táto mazda páči, tak si ju kúpi, aj keď dá za ňu o 1000-2000€ viac než za konkurenciu. Za ten doplatok dostane auto s moderným dizajnom a modernou technikou. To nie je auto ktoré kupuje fleet. Pár € hore dole nehrá takú rolu.
Bychařovo dilema
| 30. 3. 2015 11:30
Dovolim si rejpnout do ceny - v mailu mam nabidku na SSS s dvojkou na tachometru, za necelych 325. To uz je rozdil proti Ma2 140 000,- (!!!). A o stoctyricet tacu ta Ma2 lepsi neni, to proste neni, sorry... Osobne bych tu Ma2 bral s nejsilnejsim motorem a bez vybavy, ale tohle jejich nabidka neumi :-(
Bychařovo dilema
| 30. 3. 2015 12:11
Kolik nul je za tou dvojkou na tachometru? Je to po důchodci ze SRN, kterej byl předtím zubař? >:D
Bychařovo dilema
| 30. 3. 2015 12:42
Ne, prej to měla "ňáká žencká", co s tim jezdila jen ke kadeřnici a zpátky. Klasika z rajchu, no >:D
prečo?
| 30. 3. 2015 10:36
Mám otázku. Naozaj nie je iná cesta ako testovať okrajové verzie? Teraz testík top top verzie (okrajovka), pri prvých dojmoch ste zvolili dízel (v tomto segmente okrajovka). Chápem, že na niektoré veci by bol treba Klarkson a iný trh, ale aj tak. PS: na iných serveroch vidno, že keď sa chce, dá sa. Áno môžete ma kľudne poslať na iný server.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
prečo?
| 30. 3. 2015 11:21
Ano, půjčuje se i základní verze 75. měl ji Svět motorů, nicméně nám byla nabídnuta jako první tato. věřím, že i my se časem k základní variantě dostaneme a její test přineseme.
prečo?
| 30. 3. 2015 11:36
ok, dik
udaje k i20
| 30. 3. 2015 10:41
vedel by nam autor povedat kde sa dostal k udajom a cene i20 s motorom 1.6CVVT a 6st. prevodovkou? pretoze taky model sa aktualne nepredava, nie som si celkom isty, ale zda sa mi ze 1.6 benzin sa pri i20 ani pri predchadzajucej verzii po facelifte neponukal. (pamatam si len, ze bol v ponuke v case ked som kupoval i30 a to je 6 rokov). dalej udaje o zrychleni a spotrebe suhlasia so sucasnymi technickymi udajmi o ix20, cize bolo by divne keby 1.6 zrala s lahsim a autom s mensim odporom rovnako a mala rovnake zrychlenie. a dalej cena je podozrivo rovnaka ako pri dnesnej ix20 bez zlavy, cena za paket Style 84.900 sa neuveritelne zhoduje prave s cenou paketu style pre ix20 vo vybave trikolor. (mimochodom vybava trikolor je mam taky citak specifikum aut vyrabanych v nosoviciach pre trh v CR).

takze nie je troska nefer porovnavat udaje o ix20 ale pisat o i20 ??? :no:

edit:
dnesna i20
1.4 spotreba 5.3 (vraj) zrychlenie 11.6
cena comfort 324.990Kc
* za 35.000 je automaticka klima a vyhrievanie volantu a prednych sedadiel
* za 80.000 este aj inteligentny kluc a kozene calunenie sedadiel
(tolko k polozkam vybavy ktore su uvedene v porovnavacej tabulke)

edit2:
este k dalsim dvom polozkam, ktore su v tabulke N/A: tempomat a check na jazdne pruhy su uz v cene 324.990.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
udaje k i20
| 30. 3. 2015 11:19
Otevřel jsem si stránky českého dovozce vozů Hyundai. nevím co se prodává, ale na stránkách mají tohle.
udaje k i20
| 30. 3. 2015 11:39
Jestli to je www.hyundai.cz, tak ja osobne tam 1,6 pro i20 + i20 Coupe najit neumim.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
udaje k i20
| 30. 3. 2015 11:55
Omlouvám se, chyba se vloudila. Jdu to předělat. Ty údaje tam platí pro Hyundai ix20 ne pro i20. Proto to nemůžete najít.
udaje k i20
| 30. 3. 2015 12:17
no, stane sa, ale to ze tam je vybava trikolor mohlo trosku udriet do oci vzhladom na to ze i20 sa v CR nevyraba.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
udaje k i20
| 30. 3. 2015 12:30
Už by to mělo být snad správně. Díky za připomínku. Psal jsem to včera večer doma a si už jsem byl mimo... Ta změna času. Né na to se vymlouvat nechci.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 11:03
jakou vyhodu ma efekt brzdeni motorem??
ze když jedu s kopce, tak musim slapat na plyn??
to mi jako velka vyhoda nepripada.
mozna to ma smysl u nakladaku nebo autobusu, kde je motorova brzda, ale u osobaku, kde jsou brzdy dostatecne dimenzovane i pro dlouhy a prudky kopec??
Avatar - white label
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 11:08
Šetří to brzdy a snižuje spotřebu. Motor logicky něco žere i na volnoběh..., jinak by asi ani neexistoval třeba "populární" systém SS. ;-)
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 11:11
jak to snizuje spotřebu, když musíš jet pod plynem i z mirneho kopce, kde s jinym autem jedes bez plynu?
brzdy to mozna setri ale za ceny vyssi spotreby
Avatar - white label
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 11:26
Se správně zvoleným převodovým stupněm nemusíš jet vůbec pod plynem...
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 11:30
jestli jsem dobře cet, tak brzdnej ucinek uz při 1800ot, tedy při necelých 80km/h. to je mimo obec na urovni bezduvodne pomale jizdy.
ale jestli jsi to myslel tak, ze jet s kopce na neutral, tak to mas pravdu, to opravdu nemusíš slapat na plyn. Takhle se ale snad uz davno nejezdi
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 11:59
A proc by ne?
Moderni automaticke prevodovky bezne pri plachteni s kopce odpoji motor od kol, at uz rozpojenim spojky, nebo zarazenim neutralu, je to normalni cesta, jak snizit spotrebu realne a ne jen na papire.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 12:13
a neprijde ti to tak trochu blbost s kopce dolu dat neutral, motor zere na volnobeh a brzdit brzdama??
ja radsi necham sestku, nekdy i petku, spotřeba zadna a brzdit nemusim
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 12:44
Bud v klidu, moderni motory zerou neco i kdyz brzdis motorem, je to vkuli udrzeni teploty v katalyzatoru treba, regeneraci filtru, pripravenosti na odezvu pri pozadavku na akceleraci atd... Nula od nuly pojde.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 12:51
když je motor zahratej, sundáš nohu z plynu a mas rozumny otacky, tak je okamzita spotřeba nula.
a samozrejme ze cítíš ze motor brzdi, takze to nej zadnej benzin nejde.
když mam motor zahratej, tak tam nic nejde ještě při 1200ot, když je studenej, tak jest při cca 1800 ot to ukazuje nejakou okamžitou spotřebu, i když sundam nohu z plynu - prave kvůli ohrati katalyzatoru. zajimavy, ze když dam neutral, tak okamzita spotrea je nizzsi, nez když tam je zarazena rychlost nemas nohu na plynu - pisu o studenem motoru

u rakovinometu to je mozna jiny, i když pochybuju
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 13:16
Ale no. To je blud, do valcov stále prúdi nejaké palivo, či brzdíš motorom alebo ideš na neutrál a plachtíš dolu kopcom. Jedine že vypneš motor. Či je viac alebo menej toho paliva o tom potom ale stále tam nejaké palivo tečie a spaľuje sa, veď je počuť výbuchy vo valcoch. A čo iné by tam akože malo vybuchovať ak nie zmes benzínu a vzduchu?
Niesom automechanik ale toľko viem aj ja.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 13:26
uplny uzavirani rozprasovani benzinu z karburátoru mely uz stary stodvacítky, takze and napr. 1200ot a neseslapnutym plynu to mělo spotřebu nula.
okamzita spotřeba na volnobeh je cca 0.8l/hod, tedy při rychlosti 50km/h by to odpovídalo 1.6l/100km. kdybys 10% jel při brzdeni motorem, byla by spora skoro 0.2l/100km. myslis ze by si to automobilky nechaly ujit??
ty opravdu slysis ty vybuchy ve valci ??? >:D >:D >:D
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 15:02
No jasné že počujem. Kvôli nim ide zárovaň aj z výfuku pri brzdení motorom dym. Či máš lepší nápad, odkiaľ sa tam ten dym berie?
Avatar - white label
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 15:34
>:-[]
Spalovací motor ve kterém vybuchuje palivo toho moc neubrzdí... ;-)
Avatar - _Karel_
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 15:52
Jestli se nepletu, o tom, že i při brždění motorem auto spaluje palivo psal i Vaculík, to, že PC ukazuje 0 je zavádějící, motor palivo potřebuje k chodu.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 13:20
Okamzita spotreba nula je jen na palubnim pocitaci.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 13:28
urcite k tomu mas nejaky hodnoverny odkaz.
automobilky honi každý mililitr spotreby a tohle by si urcite nechaly ujit, když to mely uz stary stodvacitky
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 13:55
Kde by to stary stodvacitky vzaly?
Ty mely karburator, pres ktery pokud sel vzduch, tak s sebou strhaval palivo vzdy. A tedy i pri jizde "bez plynu" se zarazenou rychlosti.

Mililitry spotreby se honi v NEDC, tam jizda s kopce simulovana neni a tak nikoho nezajima.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 14:05
byl tam nejaky elektromagneticky ventil, ja jsem něco takového tatoj amatersky delal, když to ještě nemely seriove. ještě jsem musel vzit siglal z otáček motoru, fungovalo to naprosto spolehlive

první odkaz co jsem nasel:
[odkaz]
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 14:10
No, nevim, ten odkaz vede k nejakemu dobastlenemu systemu, ktery patrne pochazi ze starych dieselu, kde bylo nutne privod nafty proste uzavrit, jinak motor jel, i kdyby nebyla zapojena elektrika. Kazdopadne stare stodvacitky braly palivo i pri brzdeni motorem, pokud jsi tedy motor proste natvrdo nevypnul.

Co se tyka te spotreby:

Motor musi byt nachystany na akceleraci, musi se pocitat s tim, ze pri brzdeni motorem se nesmi zablokovat kola, castecne je treba taky zahrivat, ci udrzovat teplotu katalyzatoru a jiste je dost dalsich duvodu, proc jde do motoru palivo i pri brzdeni motorem. Stav, kdy do motoru nejde vubec zadne palivo, nastane az pokud ho uplne vypnes.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 14:15
zadej si do googlu:
elektromagneticky odpojovac volnobehu s120

tady to není forum o zavodnich motorech aby motor musel byt nachystany na akceleraci, navíc změna množství vstriku je zalezitos maximalne desetiny se***.
podle tve logiky by jsi musel ohrivat katalyzator i když auto stoji ..
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 14:22
Ano, teplota katalyzatoru se udrzuje, i kdyz auto stoji a motor jede na volnobeh. Pokud je motor vypnuty, teplota se neudrzuje, neni jak, ale je fakt, ze existovaly i elektricky vyhrivane katalyzatory.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 14:25
ja to samozrejme mysle tak ze když vypnes motor tak bys ho musel vyhrivat. anebo předtím nez ho nastartujes bys hu musel vyhrat aby jsi byl duslednej ..
elektricky vyhrat katalyzator na několik set stupnu, to muselo sezrat beknej kus elektriky
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 14:47
Vyhrivat motor muzes, elektricky a to bud z vlastniho zdroje (baterie v aute), nebo z externiho zdroje (auto se "pripoji" do zasuvky, toto je bezne v severskych zemich, kde maji parkovaci mista bezne zassuvky prave pro pripojeni externiho vyhrivani). Je to dobre mimojine i k tomu, ze budes vzdy startovat zahraty motor, ktery ma pak nizsi spotrebu, lepe pojede hned od startu a auto bude hned topit, pripadne uz bude vyhrate.
efekt brzdeni motorem
| 1. 4. 2015 15:15
Katalyzátory se vyhřívaly/ vyhřívají kvůli emisím po studeném startu. Elektricky vyhřívaný katalyzátor měla, jestli si dobře pamatuji, například 7er E38. Snad netřeba říkat, že spotřeba a čistota kladou na motory celkem protichůdné požadavky. Některá auta mají blíže motoru menší katalyzátor, který se rychleji zahřeje a dokáže srazit emise po studeném startu, než se zahřeje i ten hlavní. Technik je více.
efekt brzdeni motorem
| 1. 4. 2015 15:06
Nesmíš ty hausnumera prezentovaná palubním počítačem tak žrát. ;-) Vyřazení dává smysl, když nemusíš brzdit a ani neztratíš příliš rychlost. V dálničních rychlostech z kopce vyřazovat nebudu a neudělá to za mne ani automatická převodovka.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 12:15
Mě třeba brždění motorem u aut chybí. Dojíždění k obci, kdy bych jen podřadil a dobrzdil motorem, při dynamičtější jízdě, kdy by člověk pomohl brzdám apod.
Má to svůj smysl.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 12:34
ja ale tvrdim, ze to logicky zvysuje spotřebu.
když budu chtit brzdit intenzivneji motorem, dam ze setky ctyrku, pak trojku a atd. a před obci taky zpomalim.
když pospicham a jedy "dynamicky >:D ", tak 50 metru před ceduli obce intenzivneji pribrzdim a z tech 120 to zbrzdim na 60 bez problemu a motor ti v tom stejne moc nepomuze. nikdy jsem nemel pocit ze by to brzdy nemely i opakovane zvladat
Avatar - petrumr
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 15:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
efekt brzdeni motorem
| 1. 4. 2015 15:49
webpaja ale píše o situaci, kdy motor brzdí tak málo, že podřazení nestačí. Také mám rád, když motor zvládne rozumně brzdit. Nemusím pak pro každé zpomalení jít na brzdy.
efekt brzdeni motorem
| 1. 4. 2015 15:00
Ty tak možná nejezdíš, já si s manuální klidně vyřadím, pokud to v danou situaci dává smysl.
Avatar - Ham.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 12:49
Jestli motor brzdí víc nebo méně na spotřebu podle mě nemá vůbec žádný dopad. Jakmile dáš nohu z plynu tak se u dnešních aut automaticky uzavírá přívod paliva a tudíž je spotřeba nulová jak u auta s vysokou kompresí a tedy vyšším brzdným účinkem, tak u auta s nižším kompresním poměrem a tudíž nižším brzdným účinkem. Jediný rozdíl je, že u prvního motor brzdí víc a a u druhého musíš na stejný brzdný účinek pomoci motoru brzdami, což může zhoršit životnost destiček nebo podřadit. Naopak pro dosažení co nejnižší spotřeby se dnes znovu zavádí "volnoběžka" aby auto dokázalo po ubrání plynu plachtit a nebylo brzděno ani minimálním brzdným účinkem motoru.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 13:35
však o to jde.
kdy pojedes s jednim s kopce, tak nemusíš slapat na plyn, zatím u toho druhého jo.
u me to dela 1/3 cesty z práce domu, tedy 1/3 cest jedu se spotřebou nula.
volnoběžku ma par aut s automatem, rozhodne to není bezna vybava a ze by to někdo strkal do manualu podobne jako to mel tusim wartburg??
navíc volnobezka ti při jizde s kopce nic neusetri, spis presne naopak, ale predpokladam, ze to automaty umi spravne vyhodnotit, ja mam v aute cidlo naklonu
Avatar - Ham.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 13:52
Obecně myslím, že platí čím menší brzdný účinek motoru, tím větší šance na úsporu paliva, podotýkám šance. Volnoběžka ušetří na dlouhých rovinkách nebo mírných klesáních, kde když dáš nohu z plynu tak sice nelze uzavřít přívod paliva, ale motor má spotřebu jako na volnoběh. Když totéž uděláš se zařazeným stupněm byť s motorem, který má malý brzdný účinek, tak ztráta kinetické energie a následná potřeba zrychlit na předchozí rychlost je z hlediska výsledné spotřeby horší než plachtění na volnoběžce. Jasně, že řidič s potřebným citem žádnou volnoběžku nepotřebuje a když vidí, že je to výhodné, tak vyřadí na neutrál, stejně jako si pomůže když chce zpomalit víc než umožňuje 6 st. u motoru s nízkou kompresí podřazení třeba na 4 st. nebo i níž. Samozřejmě bavíme se o úsporách v řádu setin, max. desetin litru a to ještě za předpokladu cesty, která to umožňuje.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 13:58
ano, uspora na volnoběžku je v situacích jak pises - dlouhe rovinky nebo mirne klesani, kdy nemusis brzdit na konci - napr. před obci. když nekdy zkousim jet na spotrebu, tak to delam, a rozdil je i docela patrny.
efekt brzdeni motorem
| 1. 4. 2015 15:24
Dnes má automatické vyřazování více a více aut. Najdeš to třeba u VW, Audi, BMW, ale i ve sportovních Porsche (Boxster atd.). S manuální převodovkou tu ta možnost byla vždy a je to na řidiči. S automatickou ta možnost vždy nebyla, dávání N za jízdy nebylo doporučované. A co teprve automatické vypínání motoru při jízdě na neutrál. :-)
Avatar - white label
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 13:39
Já jsem nikde neřešil rozdíl mezi různými motory. Nulová spotřeba (po sundání nohy z plynu) může být v případě, že je tam nějaký "kvalt" (čímž se de facto/více, či méně, brzdí motorem), pokud je tam neutral, nulová nebude (zdechl by motor). Dobře je to vidět na palubním počítači v módu okamžité spotřeby.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 13:48
ano, tak to je, aspoň u aut co mam ja.
me oct (1.8tsi) dela ale i to, ze když se zacnu blížit k nizkym otackam, (nekdy to je 1500ot, jindy 1200ot) a dam neutral, tak to ukazuje napr. 1l/100 a když zaradim rychlost, tak se to zvysi třeba na 2 litry i když nemá nohu na plynu. staci trosku prislapnout na plyn a povolit a spotřeba klesne na nula, nebo jindy musim zaradit nižší stupeň aby otáčky motoru stouply a teprve pak to spadne na nulu. volnobezne otáčku jsou přitom cca 800ot/min.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 13:42
Hame, jednou jsem sem hodil dotaz, jak to je s delkou zlute na semaforu a ty jsi mi odpovedel, ze minimalne 3 sec (vyfotili me na červenou a meli 3sec). bylo to v miste kde je povoleno 70 a ja v tom sel dal a snazil se prokazat ze ma byt 4 sec. dopadlo to tak, ze po odvolani ke kraji me spravni organ nechal byt. ja dal oznameni na policii ze to maj blbe at to prestavi a trestni oznameni k soudu za neopravnene vybirani pokut. policajti tvrdili ze to je OK, soud ze to je taky OK, protože za křižovatkou je uz jenom 50, tak uz před křižovatkou musim jet taky 50, coz je samozrejme blbost. nicmene to uz opravili na 4sec a ja připravuju nove trestni oznameni, tentokrát dukladneji podeprene.
to jen abys vedel co jsi zpusobil (podle fotky byla delka zlute jen 2.3sec a nebyli schopni prokazat ze to bylo vic) ...
Avatar - Ham.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 14:08
Držím palce.
Myslím, že v řadě míst v Praze jsou semafory nastavené špatně. Někde žlutá svítí zbytečně dlouho a snižuje se tak propustnost křižovatky a někde zase naopak mají snahu hnát to do opačného extrému hlavně u komplikovanějších křižovatek. Třeba u Bulhara, což je hodně složitá křižovatka, mám pocit, že některé žluté svítí ani ne 2 sec. a přitom při té 50 by to mělo být minimálně 3s a jak píšeš s rostoucí povolenou rychlostí to musí být víc protože norma počítá s nějakou reakční dobou řidiče plus zastavení vozidla, které má daleko horší brzdy než osobní auto (náklaďák, autobus etc.).
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 14:23
tohle bylo v koline, no uz to mají opravene.
minimum je 3 sec jak pises.
reakcni doba je podle normy na mistnich komunikacích (ty ve meste) 1sec, na silnicich a dalnicich 1.5 sec (nechapu proc ten rozdil)
jinak delka zlute by mela (musí) vychazet z brzdných drah dane normou EHK/OSN 13 pro nakladni auta nebo autobusy jak pises (mají nejdelsi brzdnou drahu nez osobaky) podle vzorecku 0.15*v + v^2/130 (v je rychlost v km/h). k tomu se musí pripocitat reakcni doba, takze pro 70km/h to je 3.5sec pro mistni komunikace a 4sec pro silnice. urad tohle ale neuznava a tvrdi si to svoje a pak to asi radeji stopi a strkaji hlavu do pisku.
v koline na te konkretni křižovatce vybirali pokuty od cca 1000 lidi rocne a z velke casti nejspis neopravnene. takze je ještě trochu potrapim...
efekt brzdeni motorem
| 1. 4. 2015 14:59
Pokud nepotřebuješ brzdit, tak je z hlediska spotřeby lepší vyřadit.
Avatar - white label
efekt brzdeni motorem
| 1. 4. 2015 15:28
efekt brzdeni motorem
| 1. 4. 2015 15:44
Napsal jsi, že brzdění motorem snižuje spotřebu. Tak jen dodávám, pokud chceš brzdit. Když jedeš z kopce, nemusíš nutně chtít brzdit (topten psal o jízdě z kopce). Zní to samozřejmě, ale je to podstatný detail.
Avatar - white label
efekt brzdeni motorem
| 1. 4. 2015 16:19
Taky není kopec, jako kopec..., což možná také zní nepodstatně, ale je to taky důležitý detail. >:-[] ;-)
Jinak ta otázka "ze když jedu s kopce, tak musim slapat na plyn??" je mimo mísu. Pokud totiž šlapu na plyn tak motorem logicky nebrzdím, takže pokud je to kopec, kde i při nejvyšší zařazené rychlosti jedu bez plynu příliš pomalu, můžu místo šlapání na plyn klidně "plachtit", což ovšem samo o sobě nelze označit za nevýhodu možnosti brzdit motorem v případech, kdy je to výhodnější, než plachtit na neutrál/volnoběh a následně brzdit. :-)
efekt brzdeni motorem
| 1. 4. 2015 16:37
Jaký je to kopec, ovlivní, jestli budeš chtít brzdit, nebo ne. >:-[] ;-)

Ta otázka byla, k čemu je dobrý větší brzdný účinek motoru. K tomu, abys pak musel přidávat z kopce? Pointa tedy byla, že by nemusel, kdyby byl menší. Ilustroval tím, proč si nemyslí, že je větší účinek lepší. O plachtění napsal: "Takhle se ale snad uz davno nejezdi"

Je samozřejmě možnost chvíli plachtit a chvíli brzdit motorem. :-)
Avatar - white label
efekt brzdeni motorem
| 1. 4. 2015 16:55
Ano, rozhodují podmínky/okolnosti (např. jaký je to kopec). Někdy je lepší brzdit motorem (např. dlouhé táhlé prudší/prudké klesání končící omezenou rychlostí, nebo křižovatkou), někdy plachtit (např. klesání s následným stoupáním, nebo přehlednou rovinkou bez omezení rychlosti, samozřejmě nemyslím dálnice apod.).
A pokud se někdo ptát na výhody (nikoli nevýhody) brzděním motorem, řeším logicky případy, kdy to výhodné/výhodnější je a v takových případech to opravdu může ušetřit jak brzdy, tak palivo, byť jen v míře relativně nevýrazné. :-)
efekt brzdeni motorem
| 1. 4. 2015 17:20
Problém je v tom, že se podle něj už dávno nevyřazuje, takže by asi rád minimální brzdný účinek motoru, aby mohl "plachtit" se zařazeným rychlostním stupněm.
Avatar - white label
efekt brzdeni motorem
| 1. 4. 2015 17:30
Dnes bývá nejvyšší převodový stupeň dostatečně "dlouhý" na to, aby (případný) brzdný účinek motoru přijatelně eliminoval.
Avatar - white label
efekt brzdeni motorem
| 1. 4. 2015 15:33
Pokud nepotřebuješ brzdit (motorem), ale spíš "plachtit", pak ano.
Ale otázka/y zněla/y jasně a na výhody "plachtění" se naopak nikdo neptal:
" jakou vyhodu ma efekt brzdeni motorem??
ze když jedu s kopce, tak musim slapat na plyn??"
Avatar - white label
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 11:09
Šetří to brzdy a spotřebu. Motor logicky něco žere i na volnoběh..., jinak by asi ani neexistoval třeba "populární" systém SS. ;-)
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 11:18
Když zařadíte dostatečně vysoký převod, tak je brzdný moment motoru nižší. V tu chvíli auto nebrzdí, nýbrž jen třeba udržuje původní rychlost. Ten brzdný moment motoru u testovaného vozu skutečně byl, nicméně zdaleka ne tak výrazný, jako na autech z 90. let. Druhou výhodou, která s tím souvisí byť na první pohled nepřímo, je možnost řídit auto v zatáčce plynem. Když je moc nedotáčivé při jízdě pod plynem, stačí ubrat plyn a vůz takzvaně utáhne stopu v zatáčce (vůz přejde z vnímané nedotáčivosti k neutralitě) . Pokud motor brzdný moment nemá, nic takového auto nepředvede. Nicméně chápu, že tohle ocení spíše lidé jezdící svižněji.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 11:26
ja chápu ze se to uplatni na zavodni trati se silnym autem, ale v beznem provozu a navic s malym a ne zvlast sviznym autem, kde typicky uživatel bude slečna nebo mlada panicka?
myslim ze nejezdim jako uplnej lenoch, ale ze bych mel ambice ridit auto v zatáčce pod plynem? od doby kdy nemam od kol ani od sedacky skoro zadnou zpenou vazbu, tyhle ambice nemam. a ani u současného auta se 160konmi na beznym povrchu si nejsem jistej, jesli by to mělo nejakej realnej výsledek.
navíc když před zatáčkou místo sestky dam dvojku nebo trojku, tak brzdny ucinek dosahnu i s turbomotorem.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 11:53
nevím,co máš za auto,ale párkrát jsem jel v autě mé ženy (fábia 1,2 tsi) a je to vrak !!
Motorem brzdit nelze nikdy - třeba dobržďování,jízda z kopce,ubrat motorem v zatáčce v zimě nejde a už podruhé na te k u r v ě měním rozvodový řetěz...první v 32 000 a teď v 89 000 km ...brzdy jsou poddimenzované a veškeré čepy taky. turbo začínám slyšet. spotřeba 6 litrů...další auto bude rozhodně atmosféra a rozhodně 2,0 litr,nebo vyšší...
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 12:17
když sundáš nohu z plynu, tak dobrzduje kazdej motor, jestliže nedas neutral.
dřív se v zime s kopce brzdilo hlavne motorem a platilo pravidlo mit s kopce stejny rychlostni stupeň jako do kopce.
ja i se soucasnym 1.8tsi když jedu klobouk nebo v davu nemusim brzdit třeba 50km na okresce. z tech 120 mi to na 60 do obce zpomali na nejakych 500m
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 13:19
Ak chceš atmosféru tak si pohni, za chvíľu to bude nedostatkové zboží.
Avatar - Lackey
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 11:53
Vela filozofujes pre nic, za nic. Neviem v com jazdis teraz ked "skoro zadnou zpenou vazbu" nemas. (mam akesi indicie, co to asi moze byt, ... ;-\ )
V kazdej mazde taku spaetnu vazbu mas, to Ti potvrdi kazdy, kto iba raz jazdil s mazdami.
Ty si asi este ani nejazdil s mazdami, že ?!
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 12:20
nikdy sem auta nestridal a každý sem mel v prumeru tak 5 let, takze nejsem z tech co se muze chlubit ze jezdi každý tyden jinym autem. takze mazdou sem nejel.
na malou zpětnou vazbu si stezujou všichni v kazdym testu, nektery auta sou na tom mozna trochu lip, ale auta z pocatku 90. let jsou dnes v tomhle asi nedostizny.
ja pozoruju ze s kazdym novym autem to je horsi a horsi, ale mozna to je taky tim, ze sem starsi a starsi ...
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 14:16
Jistě, všichni jako zákazníci chceme co nejpříjemnější a nejpohodlnější auta...toto je výsledek.
A na začátku 90-tých byla menší zětná vazba než o 10 let dřív atd...
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 20:31
ja mám mazdu 6 z 2003. kolesá 17-ky a tá spätná väzba je priam brutálna. Pri každej menšej kolaji, alebo jame, mi to priam trhá volant z ruky. Akoby to ani nemalo posilovač. V sedačke cítim každý malý kamienok. Všetko je to len o tom, ako to automobilka nastaví. Akurát je škoda, že už skončili hydraulické servoriadenia.
efekt brzdeni motorem
| 1. 4. 2015 16:01
To nic nemění na tom, co napsal webpaja. Jsou lepší auta a horší auta, ale trend je daný a nevyhnul se nikomu.
Avatar - Lackey
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 11:42
Mal som moznost vyskusat novu Mazda2 G-90 Revolution.
Je to vynikajucie auto, ale predsa len ma motor uskrteny kvoli EuroVI.
Medzi ostatnymi sucasnymi EuroVI malymi autami, patri medzi vrchol, jazdnymi vlastnostami urcite.
Ale v porovnani s Mazda2 1.5 GTA , 105 PS , Euro IV, ktoru mame doma, uz tak presvedciva nova Mazda2 nie je. Nasa dlhodoba spotreba, este nie SkyActiv motora, je 6,4 l/100km (takmer rovnake ako nova M2), ale vykonove vlastnosti este neuskrteneho motora su uplne inde.
V jednej veci nova M2 je urcite lepsia, ma este lepsie predne sedaky :-)

Ale nezavidim situaciu mazde, ked z kvalitneho predchodcu M2, ma spravit este kvalitnejsie auto
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 12:26
Je fakt, že stará Mazda2 jezdila opravdu skvěle. Skoro bych řekl, že byla naladěna sportovněji, než teď ta nová. Jezdil jsem se dvěma 1.3, poprvé s tou se 63 kW, později pak s 55 kW. A i ta slabší jela hrozně hezky. Ta 1.5 musí bát výborná.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 12:09
topten, vsak nemusis slapat na brzdovy pedal. Staci, ked preradis vyssie ;-)
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 12:22
kam az muzes radit, když vyraznejsi brzdny efekt motoru na sestku je udajne uz od 75km/h??
otázka je co to je vyraznejsi brzdny efekt motoru.
ja si to predstavuju tak, ze i z prudšího kopce se ti na nejvyšší rychlostni stupeň auto moc nerozjede a abys jel apon povolenych 90, musíš slapat na plyn, zatímco u jiného auta bys musel brzdit.

jini vyrobci motoru se zase chlubi tim, ze později zaviraji saci ventily, cimz brzdici efekt motoru snizuji a snizuji tak spotřebu.
jini se zase chlubi tim, ze vypinaji cele valce (zrejme i nechavaji otevrene ventily??), cimz brzdici efekt motoru taky snizuji..
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 13:04
Nechavají otevřené ventily? To jako, že se "potká" motor v zájmu snížení spotřeby, když otevřený ventil narazí do válce? Alepoň u ACT to funguje tak, při vypínání válců se naopak ventily zavírají a nechají zavřené. A samotné "vypínání" válců je jen běžný variabilní zdvih ventilů, který se odlišnou vačkou změní na nulu, tedy supertupá vačka.
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 13:22
jo je to blbost, však jsem za to dal otaznik
Avatar - petrumr
efekt brzdeni motorem
| 30. 3. 2015 15:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
efekt brzdeni motorem
| 1. 4. 2015 16:06
Při vypínání válců se ventily typicky nechávají zavřené. Výjimkou byl myslím nějaký raný systém - motor pak však pumpuje vzduch a to snižuje účinnost (pak ale bude naopak lépe brzdit, protože dále pumpuje vzduch, ne méně).
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 30. 3. 2015 11:21
...reaguji tak na nadpis. Moje jedenáctiletá zkušenost s Mazdou3 (kterou jsem z emocionálních důvodů dodnes neprodal a užívám ji na nákupy) napovídá, že ačkoliv jsem za ní dal neuvěřitelný peníz (v r 2004 bylo 600 000+ docela hodně korun, ale s výbavou, kterou dnes mnoho nových vozidel fakt nemá) a ačkoliv tehdejší automat se čtyřmi stupni se fakticky hodil (hodí) spíše pro svižnou jízdu po nejmenším velkoměstě, krom náplní, filtrů, brzd a tlumičů jsem neřešil absolutně nic. Jedenáct let městského provozu... dámy a pánové, kdo tohle má?
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 30. 3. 2015 11:26
No tak ještě záleží jakej jsi na ní udělal nájezd.
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 30. 3. 2015 11:44
Člověku... donutil jsi mne seběhnout do garáže a podívat se... a je tam na tacho 258 431 km...
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 30. 3. 2015 12:02
To je pěkný nájezd na kodrcání po městě, to dá autu nejvíc zabrat.
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 30. 3. 2015 12:25
Já myslím (fakt jenom myslím), že to bude tím automatem, který se dobře snáší s celým zbytkem vozu (motorem, přední nápravou atd). Prakticky není co zničit nedbalým sešlapováním spojky a protože je jízda svižná, ale klidná, nic se výrazně neničí... ale já jsem zastáncem automatu ve městech, protože se naprosto skvěle zvládají zácpy... a tím pádem i jakékoliv negativní emoce, které ničí auta nejvíc...
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 30. 3. 2015 11:50
A ani Vám to nerezne? Původní Mazdy3 s tím mají problém, konkrétně na lemech. Je fakt, že ta částka je fakt šílená, co jste za to dal. Ale ono to je také trochu závádějící. Tehdy auta stála více, než dnes. A třeba v 90. letech byla ještě dražší. Vzpomínám, jak Ford Sierra stál na počátku 90. let neuvěřitelných asi 700 000 korun.
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 30. 3. 2015 11:55
JJ.A Ford Scorpio ghia stál jak 2 rodinné domy....
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 30. 3. 2015 12:02
Nerezne, respektive ne tak, aby to bylo na první pohled zřetelné. Je ale pravda, že jsem často neváhal postavit Mazdu na dvůr i v zimě a očistit ji hadicí od solí. Vzpomínám si, že jsem absolvoval nějakou proceduru ochrany karoserie při svolávačce na opravu nějakého čidla předního airbagu... ale opravdu viditelná rez je v současnosti vidět až při velmi blízkém pohledu. Zatím jsem nebyl nucen žádný zásah do karoserie provádět... a výfuk je také originál... čili nic jsem fakt neřešil... ani rozvody (řetěz)... K té ceně... komplet airbagy, měnič na 6 CD, automat klima, vyhřívaná zrcátka, všechna okna v elektrice, DSC, odnímatelné tažné, automat, zámek řadící páky, alarm... atd, atd, atd... naskočila cena 620 000... Určitě v té době byla hodnota peněz výrazně jinde... já jsem však později po tehdejší zkušenosti s FORDEM nelitoval jediné koruny...
EDIT: sloh
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 30. 3. 2015 13:14
Já znám zase člověka, který dal kdysi za Fábii 1G s 1.9TDI... 500+ 8-s

To bylo na teprve na Chocholouška... :-O
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 30. 3. 2015 13:21
Každý utrácí podle toho, na co má. Když se podíváš na ceny vozidel té doby v podobné výbavě a bude ti sladkých 30...a tvé ženě sladkých až přesladkých 25... Srovnávat tehdejší Fóbii s Mazdou ale fakticky nebylo na místě :-) :-)
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 30. 3. 2015 13:24
Tak jsem to i myslel ;-)

Za Mazdu to bylo v té době adekvátní... ale dnes to máme prakticky stejné, jen se ceny střední třídy posunuly na cenu nižší střední, atp.

Pořád lze koupit Fabii za cenu nižší střední... ;-)
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 30. 3. 2015 13:43
No, já jenom všem mužům přeji rozumnou ženu, která pochopí princip spalovacího motoru, k jehož provozu je nutné něco, co se točí tak rychle, že nebude trvat dlouho, až se to úplně utočí....že takový motor je sice konstrukčně zajímavý a moderní, že se hodí jako náhradní dočasný zdroj energie při výpadku proudu, ale k pohonu auta se zkrátka nehodí...A že bude lepší možná nějakou tu korunu připlatit za loď z Japonska(pro škarohlídy, aby si nemysleli, že jsem antikoncernový zarputilec... jezdím služební OCtomilkou, dva měsíce starou, s 1.4 TSI - denně, je to jistě roztomilý vůz, ale má turbo a tak jsem vnitřně pořád trochu neklidný...) Když si člověk kupuje auto, měl by studovat a studovat a studovat... jedině nezájmem lze přesvědčit výrobce o tom, že něco nedělá úplně dobře (můj subjektivní názor). Domnívám se, že něco podobného se stalo Mazdě předchozí generace... technicky fajn ale nic nového, design exteriéru splácaný někde na koleně ... a hleďme na ně dnes... Mazda se vrátila v plné síle a ještě lepší...
Avatar - baca42
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 30. 3. 2015 18:34
No ta moje stála asi 480 s DPH (combi 1,9tdi), ale měl jsem tam mříž - takže odpočet DPH. No ale asi se vyplatila:

www.youtube.com/watch?…
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 31. 3. 2015 10:52
a kolik stála dohromady se servisem (ten nájezd - respekt)?
Avatar - baca42
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 31. 3. 2015 17:18
Ten servis nebyl drahej, vše podstatný mám na autě původní. Vše v motoru = starter, vstřikovače, turbo, spojka, setrvačník, alternátor i výfuk a přední tlumiče >:D vše original. Ani jsem nenaboural, takže jsou původní i plechy ( přední blatníky jsou špatné ). Jinak provoz za posledních 300 000 km mě vyšel na 550 tkč (komplet vše =nafta, servis, pneu, pojištění, známka atd...).
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 31. 3. 2015 23:16
No chlape... tady nemohu nikterak sofistikovaně reagovat. Ke svým vozům si žádné účetnictví nevedu (PHM, pojištění atd.) Vím jen, že po záruce jsem se naučil měnit si náplně sám (krom brzdové kapaliny), motorové díly, o kterých hovoříš, taktéž originál (krom klínového řemenu, ale to byla spíš prevence)... ale nájezdem s tebou nemohu soutěžit. Měl bys to své auto pozlatit a postavit mu pomník... ;-)
EDIT: ty tlumiče... nevim nevim...tyčky stabilizátoru atd...poloosa... to se mi moc nechce věřit, že jsou to ještě tlumiče
Avatar - baca42
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 1. 4. 2015 17:33
Přední tlumiče původní, ramena 1x měněná a tyčky stabilizátorů několikrát.
Avatar - skejpa
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 30. 3. 2015 12:27
Je to tak jak to píšete. My měli M6 ročník 2004 a za 150.000km praktický žádná závada, prostě nic. Jednou se zasekl zámek a to opravil autorizovaný servis za 500Kč. Motor byl dvoulitr benzin manuál. A jak to panečku jelo. Kdo nezažil nepochopí - jednou Mazda, pořád Mazda... (tedy alespoň benziňáky)
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 30. 3. 2015 12:32
Jak píšeš... jednou Mazda, navždy Mazda... Mazda má jednu zásadní vlastnost... lze ji řídit na centimetry přesně... jakýkoliv její model starší či ten nejnovější...
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 30. 3. 2015 12:52
To ano, ta presnost reakci me doslova sokovala...
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 2. 4. 2015 12:04
Já to mám na svém Fordu Fiesta z roku 2003, motor 1,3 51kW, 90% nájezd po městě a nic víc než náplně, filtry a loni destičky jsem neměnil, dokonce i baterku jsem měnil loni v létě i když je pravda že tam z výroby není klasický olověný akumulátor.
Jo a rez pokaždé když měním gumy ve spodku auta marně hledám, až mě to někdy děsí :-)
Soused vedle mě stojí s Focusem ze stejného roku a ten má prahy i přední blatníky už řádně rezavé.
Avatar - skejpa
Mazda je dle mé zkušenosti nejlevnější auto...
| 15. 11. 2016 15:09
No tak zrovna rez, ten je u Mazdy asi největší bolístka. Jak má Mazda výborná auta, tak ten rez, ten jde snad napříč celým modelovým spektrem. Chce to pak od majitelů trochu péče navíc.
Fabia - tabulka
| 30. 3. 2015 11:24
Multifukční volant je u Fabie ve výbavě Style za 4000 Kč, také má bezklíčové startování.
Japonci jsou šikulky....
| 30. 3. 2015 11:38
Jsem rád,že zůstalo na světě pár rozumných lidí (automobilek) , kteří pořád vyrábějí a vyvíjejí normální motory...myslím si,že se evropa nikdy nevzpamatuje z toho ekoterorizmu,který je zcestný a ožebračuje všechny,kteří si ty evropské downsizingové *** koupí...
Avatar - KANKUNEN
Chtěl bych se zeptat, jak se s autem rozjíždí
| 30. 3. 2015 11:46
Znám plno aut, se kterýma se rozjíždí špatně od novoty.
Mazda - jak se vam libi?
| 30. 3. 2015 11:53
K tomuto sloganu by se zase mohli vratit. Mazda2 je hodne libive auto, po predchozich ne moc efektnich pokusech se Mazda ve vsech tridach vratila k opravdu peknym tvarum a zda se, ze to nese ovoce.
Co se tyka dvojky, sve jsem o ni napsal v blogu, k testovane verzi jen dodam: Jde o male auto, ne dalnicni kriznik, tak kcemu ta armada asistentu? Kor na nasich cestach, kde je asistent jizdy v pruzich k nicemu, nebot na hromade cest nejsou zadne pruhy, pripadne jsou spatne videt. K cemu navigace? S timhle autem se bude jezdit nejcasteji kolem baraku, na delsi cesty ma jak Mazda, tak trh obecne, jine moznosti. K cemu kuze? Ano, vypada paradne, ale na to, aby to byla stylovka je treba nabidnout krome kuze i nejaky level personalizace, jedna barevna kombinace to nespasi...
Ano, nemoznost konfigurovat si auto podle sebe je tou nejvetsi nevyhodou testovane verze, ktera je diky naplacani vsech (i tech hodne nesmyslnych) prvku tak draha, ze i v tom vzpominanem Svycarsku to bude okrajovka. Kez by Mazda dokazala nabidnout neco jako byl kdysi davno Peugeot 106 Rallye, male auto s velkym motorem a bez zbytecnych "blbin", ktere jsou k nicemu a jen zvysuji cenu...

Pro pana Dusila:

Za me je tam mozna az moc omacky a "James Mayovske" teorie, ale budiz, snad jen upresneni k tomu razeni ala MX5 - i mne prodejce rikal, ze prevodovka radi stejne, ale samozrejme to nemyslel tak, ze je technicky shodna, ale ze pro ridice bude stejna ne obsluhu = kratke drahy, presne zapadajici rychlosti, male, ale presne odpory atd...
Chvalim pravopis, sem tam nejake i/y utece, ale je to na dobre ceste :-)
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Mazda - jak se vam libi?
| 30. 3. 2015 12:15
Díky za pochvalu. Také se snažím, aby to bylo s tou češtinou lepší. Jasně, k tomu řazení. To byla jen taková poznámka. Stejné to být nemůže. Jo Peugeot 106 Rallye byl úžasnej. Zejména prej ta první verze s motorem 1.3. Ta pozdější už měla 1.6 a dle Britů už nebyla tak ostrá.
Mazda - jak se vam libi?
| 30. 3. 2015 12:28
p. Dusil, pisat o niecom, ze je uzasne Vam nikto neberie.
Len by to nemalo pokracovat: ... prej ta, ... dle Britu ...
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Mazda - jak se vam libi?
| 30. 3. 2015 13:44
No já s tím nejel (P106 Rallye). Jen o tom četl anglické testy té doby. Proto tak.
Mazda - jak se vam libi?
| 30. 3. 2015 12:47
Ja jsem prave mel moznost se povozit v te 1,6 a na muj vkus byla ostra dost a dost, takova auta na trhu proste nejsou a obavam se, ze nebudou. Lehkym zavanem jsou jen MX5, SSS, castecne tahle 2/85kW a Toyobaru, jinak me nic nenapada...
Mazda - jak se vam libi?
| 30. 3. 2015 15:26
Ještě nedávno minulé generace Twingo RS a Clio RS. Ale to už je taky minulost.
Mazda - jak se vam libi?
| 30. 3. 2015 18:55
Clio RS bylo hodne drahe, byt vybavene kvalitnimi komponenty a Twingo, byt by bylo sebelepsi, proste byla nakupni taska pro holky. Ale ano, to Twingo bylo starym, dobrym, jednoduchym autum hodne blizko.
Video
| 30. 3. 2015 11:59
Nechci byt hnidopich ale ten podmaz ve videu je sileny. 6 skladeb ruzneho charakteru... Zabíjí to jinak docela vpohode sestříhané video :-/
Nekdy mene je vic!
Recept
| 30. 3. 2015 12:39
1. Vezmeme Mazdu 2, Přimícháme T-Jety, Upravíme design
2. Prodáváme jako MiTo/Punto/Ypsilonku
3. ????
4. PROFIT!!!

Když to jde s MX-5, půjde to i tady.
Recept
| 30. 3. 2015 12:49
Prvni faze: Nahromadeni.
Druha faze: ???
Treti faze: Zisk.

Aha, a co je teda ta druha faze?
???
Avatar - hedvin
Recept
| 30. 3. 2015 13:48
to je know how podniku a to ti nikdo neřekne :-)
Avatar - 3_diamanty
:)
| 30. 3. 2015 14:42
krasne auto.... velka poklona mazde :yes:

cim mensi model mazdy tym sa mi ten kodo styl zda vzdy este lepsie zvladnuty ako u vacsich modelov... ktore su inak tiez krasne.... ta benzinova 1,5ka je bozi....... to bude podla mna motoricky ideal pre toto auto ( hlavne ziadne turbo ) .... a zaroven taka mala motokara , super kombinacia aj pre tych sportovejsie zalozenych :yes:
Avatar - Delfin2
Mazda
| 30. 3. 2015 14:52
Mazda vyzerá excelentné či, už interiér, alebo exteriér :yes: Vyberať menšie auto tak idem hneď k predajcovi Mazdy a kupujem dvojku ;-)
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 16:27
To auto podla mna nie je hodne triedy B, zaradil by som ho do triedy A(+). Na nase pomery je to skor tretie, nie druhe auto do rodiny.

Nazivo sice vyzera krajsie ako na obrazkoch, take male baculate chutne...

ALE:
Ak si ma sofer sadnut ako tak normalne, DOZADU TAK MAXIMALNE DIETA, lebo:

Je uzke, hlavne vzadu hore sa zvazuje a uz pri otoceni hlavy dolava som si ju tresol o caluneny ram dveri, navyse zvazujuca sa strecha a nepouzitelna kratucka opierka hlavy - hlava sa neda ani vystriet, ani opriet, len tak musi byt skrcena vo vzduchu.
Vpredu vysoky posed na mazdu a kvoli ramu okien zly vyhlad dolava a zial aj dopredu doprava. Hovorim o osobe 180 cm.

Zhodou okolnosti maju v KE spolocny showroom s hyundaiom a i20 je oproti tomuto priestorovy zazrak. Vzadu omnoho lepsie pred dospelych a zial aj vpredu. Dokonca na sedadle spolujazdca sa da doslova hoviet si ako v kresle...

Osobne mam mazdu3, ale dvojku by som si nekupil - bud lacneho, ale dobre vybaveneho a jazdiaceho swifta, alebo, ak to ma byt skor rodinnejsie auto - hyundai i20 s atmosferickou 1.4-kou a morom priestoru a tiez kvalitnou vybavou.

Prve staticke dojmy z faceliftovanej sestky:
vnutri vyzera o triedu lepsie, priam premiovo, nizky posed, super drziaky na napoje, pekna palubovka, audi by sa za taky interier nemuselo hanbit...
Akurat laktova opierka je neprakticka, kedze je jednoducho kratka - nedokazem preradit a mat oprety laket - musim ho zakazdym zdvihnut...
Avatar - _Karel_
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 16:36
U vás už jsou na šourůmech M6fl? Rád bych ji taky viděl..
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 17:30
Tak v košiciach je m3 sedan po facelifte v bielej farbe, vyzera luxusne, ale nema adapt. tempomat, takze by som tipoval druhu najvyssiu vybavu.
Avatar - _Karel_
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 17:42
Myslíš snad M6, ne M3?
Trojka snad ještě nemá fl.
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 18:56
Jdete nekam s temi baworaky >:D
Avatar - _Karel_
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 19:10
Nebuď jak Simply Plever! ;-)
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 21:02
No to snad ne :-)
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 20:21
sorry, preklep, odpovedal som ti na tu 6-tku
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 16:51
je to otázka preferencií a rodinnej zostavy. Ja (178) som si za seba sadol s rezervou a cítil som sa dobre aj u spolujazdca. Hlava vzadu moc slobody nemá, ale za i20 by som nemenil, ten má zas iné oné, priestor nie je jediné kritérium, mazda ho trochu obetovala štýlu a za mňa ok.
Avatar - 3_diamanty
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 16:59
v tom showroome na moldavskej som bol .... aj v mazde aj v hyundai...... v mazde ked kamarat kedysi kupoval ( dnes uz staru a hranatu ) mazdu 2 ... a v hyundai ked sme my v r 2011 skusali i20 ( uz vtedy mala krasne tvrde sedacky ).... musim ist mrknut dakedy tu i20cinu aj ked ako vravim.. nezvyknem ocumovat bezdovodne showroomy..... a zhodou okolnosti mame prave jeden novy biely kus i20ciny v blizkosti bidliska tak ho staticky mozem omrknut aj takto.. a porovnat zoci voci konkurencii priamo v "terene" .....

mazda 2 nebude najpriestornejsia vzadu ale ma ine kvality a ja napriklad jazdim skor sam alebo vo dvojici takze mi mazda 2 urcite ma co ponuknut ... prva mazda 2 ( ktoru ma spominany kamarat ) bola hranata a vzadu si sedel takmer kolmo a stale zostalo na hlavu miesta ako v rollse .. proste ina koncepcia....... bejvavalo... novsie mazdy 2 su uz dizajnom viac imidzovky a vzadu zrejme maximalne posadis 175cm vysokeho cloveka..... kazdopadne je to stale male auto.... takze ziadna tragedia...... nemozeme od toho chciet prepravnu kapacitu MPVecka..... mne nova mazda 2 by urcite co sa tyka priestoru bohate stacila .... ako pise kolega vyssie je to volba preferencii.... kto chce rodinnejsi piestor pojde asi do i20.... kto chce styl a nejazdi dennne v 4 clennom obsadeni kludne moze zvolit mazdu 2....
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 17:56
taky bych to nevidel jako velky problem, i kdyz..v soucasne 2 , kdyz das za sedadlo spolujezdce dite do sedacky, tak vepredu nemuzes prakticky sedet....doufejme, ze nynejsi 2 bude o neco lepsi v tomto smeru. cx 3 ma stejny rozvor jako nova 2?
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 18:10
caradvice ma videotest cx3, aj autosedacka tam je a nieco v zmysle, ze dieta ma malo miesta na nohy.

CX3 ako vyssie auto by nemala mat problem s priestorom na hlavu, osobne mi v m2 ani ten priestor na nohy nejak extra nevadil, hoci citelne menej ako v i20, vyslovene mi vadil ten uzky interier zvazujuci sa smerom nahor...
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 18:06
Preferencie:

kedze je v triede B - malych aut, nevyhne sa porovnaniu - s fabiou, i20, swift a pod. O velkost kufra ani nejde, ci 300 litrov alebo +-20 nie je az take podstatne, "prevazaci chladniciek:D" si aj tak kupia fabiu kombi...
Ale ta sirka, resp. uzkost a priestor vzadu. Podla mna je to viac 2+2 ako stvormiestne auto.

Tym padom je to viac pre fajnsmerkov ako pre beznych ludi, aspon teda v nasich koncinach. Ja osobne sa tam ako vodic nezmestim tak, aby som sa citil pohodlne bez kompromisov ohladom posedu, vyhladu, obuchania praveho kolena atd. Aj plasty atd. na mna posobili lepsie v hyundai, aspon teda v normalnej vybave, nie v revolution top.

Su to iba moje staticke dojmy, ale ja by som si:
bud priplatil za m3
alebo sa uskromnil so swiftom, pripadne kupil i20.

Mazda2 mna ako sebemensieho fanusika mazdy jednoducho neoslovila ani na predvadzaciu jazdu...
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 20:43
Ja beriem mazdu 2 ako druhé auto do rodiny a myslím, že bude plne vyhovovať. Bude sa tam voziť žena a max. 3 deti, takže sa v pohode pomestia. Už keď pôjdeme 5-ti, tak pôjdeme 6-kou. Predpokladám, že malé auto si nikto v dnešnej dobe nekupuje ako rodinné, pri tej cene nižšej strednej. Mazda to má zrátané a vie, že viac predá dvojok vďaka dizajnu, než vďaka priestoru na zadných sedadlách.
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 19:34
Hejhej, showroom na Moldavskej. Kolegyna tam kupila funglovku i30, chcela ju prihlasit. Sok na policii - papiere dostala chybne! To zistil polda. Dva mesiace mala auto doma v garazi, nemohla s nim jazdit, showroom vybavoval nove lajstra. A to nim chcela ist na letnu dovolenku. Sikovni chlapci su tam veru. A tie zlavy co davaju... K autu zasterky so zlavou 20%...
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 17:52
a uz ma M6 alespon vydechy vzadu? mam m6 a to ,ze tam nejsou povazuiji za velky preslap. jinak me ta operka vyhovuje, ale asi proto, ze mam automat:-)
Prve dojmy z obhliadky mazdy2
| 30. 3. 2015 20:44
áno, výduchy vzadu sú od 2013.
... rychlé padání z otáček ...
| 30. 3. 2015 18:10
A nebude to aj tým, že odľahčili zotrvačník ? ;-)
Mohli jsme udělat legendu
| 30. 3. 2015 18:29
Mohli jsme udělat legendu mezi malými hatchbacky ... ale řekli jsme NE. Svázali jsme to s nejdražší výbavou, aby to odradilo i fanoušky značky.
Mohli jsme udělat legendu
| 30. 3. 2015 18:57
:yes:
Mohli jsme udělat legendu
| 30. 3. 2015 20:52
Treba sa previesť a neodsudzovať na základe čísiel. ten benzín 1.5 je vo verzii 90 koni a 115 koni totožný. Rozdiel je iba v tom, že ten slabší má softwarovo urezanú výkonovú špičku v hornom pásme otáčok. pri inom, než "okruhovom" jazdení, je výborný aj ten stredný motor a ten dávajú od druhej najnižšej výbavy.

Fanúšik značky v tom má práveže jasno. Pokiaľ hľadá druhé auto do rodiny, berie dvojku vo výbave Revolution so stredným benzínom a za necelých 14.000€ má krásne auto, s najmodernejšou technikou a nadupané výbavou. (alebo za 15.000 automat)
Mohli jsme udělat legendu
| 30. 3. 2015 21:24
Ano, drobný rozdíl je v tom, že prostřední motorizace je "zařízlá" už ve 4.400 ot. To není výkonová špička, ale běžné otáčky, kam se při jízdě se (slabší) atmosférou často podívá každý normální řidič, nejde o žádné okruhové ježdění, ale ježdění s benzínovým motorem ... Ta nejslabší motorizace má maximum dokonce okolo 3.900 ot.,

Upřímně nechápu ty high tech benzínové motory od Mazdy, když je jejich potenciál ve finále naprosto dokonale zabit tím, že jsou v 60% možného rozsahu použitelných otáček natvrdo udušené.
Avatar - _Karel_
Mohli jsme udělat legendu
| 30. 3. 2015 21:43
Že to nechápeš, neznamená, že to nefunguje. Mám podladěný dvoulitr v Mazdě 3 a díky docela slušnýmu krouťáku (210nm) nevidím důvod proč vytáčet auto nad 4000. Jezdí podobně jako menší turbo.Nejčastěji jezdím pod 3000 a docela svižně. Kdo chce jezdit rychle, koupí si nepodladěnou verzi, která má kratší převody a nad 4000ot. výkon stále roste. Nevidím problém, kromě absence vrcholných výkoných verzí MPS.
Mohli jsme udělat legendu
| 31. 3. 2015 12:41
Tiež si myslím, že by nemuseli robiť tie softverovo zarezané verzie benzinovych motorov. V USA také niečo neponukaju. Jeden motor (ten najsilnejší) a hotovo. Všetko je to kvôli europskym (blbým) zákazníkom, ktorí chcú mať strašne veľa možností na výber. Keby bola len jedna verzia motora, to by bolo zase rečí...
Mohli jsme udělat legendu
| 31. 3. 2015 11:51
Áno, fanúšik značky alebo kupujúci prémioviek, ktorý sa zahľadel do dizajnu a jazdy.

Inak dať 14000 za auto na dolnej hranici segmentu B, to chce v nasich koncinach fakt optimistu. Odspodu to atakuju swift a i20 1.4 s dobrymi atmosferami, swift jazdou, i20 pohodlim, priestorom a interierom, a zhora nizsia stredna...

Toto auto bude okrajova zalezitost, a mozno to prave tak mazda chce a je to dobre. Predaje boli v EU take slabe, ze dosiahnut to mierne navysenie - kvotu podla mna urcite splnia a zisk na aute si nastavili tiez.

Niekedy nejde o nejake extra objemy predaja, ale naplanovat to tak, aby sa vsetko predalo a neboli ziadne skladovky/leziaky/zlavy.
Mohli jsme udělat legendu
| 31. 3. 2015 15:19
115 koňová verze nemá jen výkonovou špičku, ale i šestistupňovou převodovku, takže si myslím, že ve výsledku bude rozdíl vcelku velký. Kdyby se kombinovala s výbavou Attraction, která obsahuje vše potřebné pro tuto třídu aut a je levnější o 69 tisíc, stálo by to 397 tisíc a to už by byla zajímavá cenovka.
Ano, může vzít slabší motor se střední výbavou, ale takové auto už není v rámci konkurence tak výjimečné, nebude mít "machr index" a legendou se nestane.
BTW Pro běžné zákazníky bude plně dostačující ta úplně základní 55 kW motorizace.
Mohli jsme udělat legendu
| 30. 3. 2015 22:01
Máš pravdu,pěkné auto,ale kvůli dobrému motoru vzít i nejvyšší výbavu za ty prachy ne.To už rovnou jít do M3,tak to vidím aspoň já. :-)
Mohli jsme udělat legendu
| 31. 3. 2015 09:12
Ale s 90 k je k dispozícii už za 12 tis e a tam mi chýbajú len disky ak vezmem bielu. A ako písal už človek vyššie, tá 90 je fakt na normálnu jazdu skvelá a rozdiely sú až vo vyšších otáčkach kam sa 90 % vodičov nedostane. Som presvedčený, že 90 % vodičov jazdí 1500 až 4 000 otáčok, vyššie chodia len blondíny, keď zabudnú na okreske preradiť z jednotky a fajnšmekri.
Tomáš Dusil
| 30. 3. 2015 20:25
Dobrý den,
děkuji ze velmi objektivní test Mazdy 2, je to první test po dlouhé době, který je nezaujatý a férový a i se částečně vrací ke srovnání s předchozí generací. Nicméně, jsem viděl jinou tabulku srovnání M2 a Fábie a při dorovnání výbavy (přibližné) a mototizace, rozdíl v ceně byl ve finále téměř několik tisícikorun. Jinak ale :yes: Díky
Avatar - petrumr
Tomáš Dusil
| 30. 3. 2015 20:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tomáš Dusil
| 30. 3. 2015 20:54
Ani ako troll nie si zaujímavý!
Avatar - petrumr
Tomáš Dusil
| 31. 3. 2015 15:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tomáš Dusil
| 30. 3. 2015 21:04
Ktere dnesni nove auto ta automaticka okna ma?
Avatar - petrumr
Tomáš Dusil
| 31. 3. 2015 15:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
Tomáš Dusil
| 31. 3. 2015 15:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
.
| 30. 3. 2015 22:27
Za tu cenu za mna polo gti. A ten motor nechapem co sa tak precenuje. Civic vtec-e mal to iste pred 16 rokmi. 85 kw a spotreba pod 6 litrov. Dnes by uz mali tieto benziny jazdit za 3.
Avatar - petrumr
.
| 31. 3. 2015 15:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
nádhera
| 31. 3. 2015 06:34
ale stejně jako u trojky je prvotní nadšení vystřídáno frustrací z omezení konfigurací.Mazda snad nechce prodávat, alespoň v mém případě to ten efekt má.
nádhera
| 31. 3. 2015 08:36
Máš i nemáš pravdu. Pro někoho jsou výbavy frustrující... ale když na všem začneš hledat něco pozitivního, tak tě napadne, že Mazda si nedovolí ani v základu nabídnout jen "volant a pedály" (trochu přeháním, ale rozumíme si, že). Když jsem cca před rokem euforicky kupoval novou M3 (2.0 AT, Revolution Top - černá kůže) stejně mi v dané kategorii nikdo nenabízel za ty peníze víc... rozuměj nikdo jiný mi za ty peníze nenabízel moderně vybavený automobil s VLASTNOSTMI automobilu. Ale ber mě s rezervou... já jsem opravdový fanoušek této značky...
ešte jedna drobnosť
| 31. 3. 2015 09:18
tie slabšie verzie (5 stupňové) majú dlhšiu 5 ako najsilnejšia 6. Niekomu to vadí, ale mne sa to zdá. Jedna z najväčších slabín 5 stupňoviek pri malých autách je, že na diaľnici hučia a majú relatívne vysokú spotrebu, ale táto 2 bola tichá pri 110 ako nižšia stredná. Na trhanie asfaltu na 5 to nebolo, ale bežná pružnosť nechýbala. Toto auto je použiteľné na akékoľvek cestovanie.
Avatar - Auto CZ
Hodnotenie Autobild - predposledná!
| 31. 3. 2015 12:15
každý si dnes robí testy ako chce. Ako môže mať azda mazda viac hviezdičiek ako ...
Hodnotenie Autobild - predposledná!
| 31. 3. 2015 12:28
Každý si vždycky dělal testy jak chtěl a podle mně to tak má být.
Hodnotenie Autobild - predposledná!
| 31. 3. 2015 13:11
Stejně ty testy musí každý brát s rezervou,pokud někdo má zájem o M2,jde si ho projet,a uvidí sám jak mu vyhovuje.A tady třeba je druhá v PL testu-
[odkaz]

Je to všechno o prioritách každého jedince.
:-)
Hodnotenie Autobild - predposledná!
| 31. 3. 2015 13:46
prave tam maju test - druha z troch, cize predposledna, prve polo - ako inak, tretia fiesta.

Ale minule vyhrala mazda6. Samozrejme v teste nebol passat ani skoda, lebo to by vyhral domaci produkt, ale mondeo, insignia a laguna.

Nie je nad navstevu showroomu a vyskusanie, papier znesie vela...
Hodnotenie Autobild - predposledná!
| 31. 3. 2015 14:56
Odpusťte naivnímu neználkovi... ale proč to vůbec řešíte? Jestli je něco lepší nebo horší si každý stejně nakonec musí posoudit sám...
Avatar - petrumr
Hodnotenie Autobild - predposledná!
| 31. 3. 2015 16:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - miromen
Hodnotenie Autobild - predposledná!
| 31. 3. 2015 22:19
Z vyčteneho nejen zde se ani tomu předposlednimu mistu nedivim.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku