Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda Auto navrhla nárůst mezd o 3 %, odbory na to nepřistoupily

16 komentářů

Kharl.ANTIDIESEL
POŘÁT MÁLO !! NOVĚ SE USTANOVUJE PLAT ŠÁDEROBOCOPA NA 50.000 CZK
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Kharl.ANTIDIESEL
jooo jasně A PLAT PIKOLÍKA MANAGEMENTU STARTUJE NA 150.000 CZK A KAŽDÝ VEDOUCÍ SMĚNY NA 75Tček NEMLUVĚ O ROBOTIKÁCH CO SE VYJÍMEČNĚ PROBĚHNOU ZA 65T KDYZ SE NECO PODĚLÁ JINAK BY Z NICH BYLI RECHT KANCLKRYSY >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
NĚKDY SI TO ZKUS NA LINCE MANUÁLNÍ PRÁCE V TAKTU 8HODIN NA NOHOU NA 3 SMĚNY 200 DNŮ V ROCE ZA 35Tček PŘI UMĚLÝM SVĚTLE JAK SE OPOTŘEBOVÁVÁ TĚLO !! A TO MUSÍŠ UMĚT DO TAKTU LÍTAT I NA WC >😁
😉
😉 😉
😉 😉 😉
😉 😉 😉 😉
😉 😉 😉 😉 😉
😉 😉 😉 😉 😉 ;-)
;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) :yes:
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Prvním příspěvkem jsem chtěl jen popíchnout diskusi. Osobně si myslím, že zaměstnanci by měli pobírat fix + odměny, tzn. určitá % ze zisku firmy - když se daří firmě, je fér aby se dařilo všem. 😉
jarafara
Karlík si zase ublinkl >😁 a vůbec velikonoce, prázdniny? Jak se těšíš? Doufám že nebudeš čučet na netu a půjdeš někam ven >😁
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Myslím, že by mezi odbory a zaměstnanci měla zavládnout spokojenost, protože, jestli se nemýlím, aktuální inflace je na hodnotě 1,4%. Ta 3% tedy znamenají víc jak dvojnásobek inflace..... Na to se dá říct Jyrkovo: "Kdo z vás to má?"
overnight
On je trošku rozdíl mezi nominální a reálnou hodnotou, resp. kupní silou peněz 😉 Ano např. ve Španělsku mají více, ale zase se tam žije dráž než v čr. Reálně mají možná méně než zaměstnanci škodovky, kteří mají na české poměry vysoce nadprůměrné platy a to i na dělnických pozicích.
Marže ve škodovce jsou asi dost vysoké, vzhledem k tomu, jak jí roste zisk a tak se o slovo hlásí odbory, taky proč ne... lidi to na prodaných škodovkách rádi zaplatějí >😒]
nebezpecnavosa
Klasický návod k stádovitému uvažování a jednání, "vedle nemají, tak taky nechci". Komu tím prospějete, kdo je druhá strana ? Jak souvisí inflace s platem ? Kdyby byla inflace třeba 15 procent, měli by zaměstnanci "nárok" na zvýšení platu aspoň o těch 15 procent ? Inflační argument při platovém vyjednávání je jenom taková oslovská mrkev či rudý toreadorský hadr (oficiální název přesně neznám) na odlákání pozornosti od podstaty věci.
Avatar - Jenik3
Jenik3
@ Jyrka. To uz je deset let od te doby, kdy se promenadoval po Strakovce. Ten cas neuveritelne rychle leti
Avatar - praděda7
praděda7
Ano. Zaměstnanci by měli pobírat část platu v akciích. Žádné jiné odměny. Daří se firmě...daří se zaměstnancům, protože jsou spolumajitelé.
Avatar - Ham.
Ham.
Tak běž dělat pikolíka managementu nebo seřizovače robotů, když jim závidíš. Nevím, proč bych si někdo měl huntovat tělo, když si vydělá hlavou.
Avatar - Magister
Magister
Hlavně ti sedření chudáci v Hujdaji... ti asi škodováky nenávidí závistí.
Kharl.ANTIDIESEL
jooo jasně A PLAT PIKOLÍKA MANAGEMENTU STARTUJE NA 150.000 CZK A KAŽDÝ VEDOUCÍ SMĚNY NA 75Tček NEMLUVĚ O ROBOTIKÁCH CO SE VYJÍMEČNĚ PROBĚHNOU ZA 65T KDYZ SE NECO PODĚLÁ JINAK BY Z NICH BYLI RECHT KANCLKRYSY >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
NĚKDY SI TO ZKUS NA LINCE MANUÁLNÍ PRÁCE 8HODIN NA 3 SMĚNY JAK SE OPOTŘEBOVÁVÁ TĚLO !!
😉
😉 😉
😉 😉 😉
😉 😉 😉 😉
😉 😉 😉 😉 😉
😉 😉 😉 😉 😉 ;-)
;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) :yes:
holden_holden
[odkaz]

jeste ze je april
Avatar - Ham.
Ham.
Samozřejmě, že mohli, ale otázka je jenom jak dlouho.
Především je potřeba nebýt naivní, kapitál vyrábí tam, kde jsou nižší mzdové (ale i jiné) náklady. Takže výroba aut se postupně přelévá ze zemí jako je Německo nebo Francie do Španělska, pak dál do Česka nebo na Slovensko a když tam postupně náklady rostou, tak se jde dál na východ, do Rumunska, do Turecka, do Číny a klidně třeba do Indonésie. Pokud vím, tak Škodovka se dnes vyrábí na Slovensku, v Rusku, v Číně a v Indii, takže odbory mohou klidně vyjednávat o vyšší mzdy a mohou být s různými nátlakovými akcemi i úspěšné. Ale musí si být vědomé, že když to přepísknou, tak se nestane nic jiného než to, že čím dál větší část výroby Škodovky bude odsouvána na východ do těchto kapacit a jako první u nás zakuká ta nejjednodušší, tedy výrobní část, která na druhou stranu zaměstnává nejvíce lidí. Nedělejme si iluze, že čínská továrna nedokáže vyrobit stejně kvalitní Škodovku jako Bolka nebo Kvasiny a zároveň si nedělejme iluze, že třeba převod z Boleslavi do Bratislavy je něco, co by koncern nezvládl velmi rychle. Takže pokud budou odboráři úspěšní a vyjednají platy jako v Německu, tak nezbude než jim popřát aby si ty hezké mzdy co nejvíce užili, protože je budou mít jenom velmi krátký čas, firma zareaguje prostě postupným převodem výroby do levných krajů a zdejší pracovní síla nebude mít nic. Pak jí nezbude, než ukázat jak umí makat a jak se pohodlně uživí jinde a nebo jak je neschopná a skončí na dávkách. Konec konců již dnes nikdo nebrání komukoliv z Boleslavi jít pracovat do Vlkohradu za tamní mzdu.
Avatar - Iv8
Iv8
Před cca 10 dny tady byl článek o odměnách zaměstnanců Porsche. Tuším to bylo okolo 8500,-EUR. Takže firmě se dařilo, i ta poslední "lopata" dostane slušný balík.
Škodovka taky zdvojnásobila zisk, tak ať i zaměstnanci z toho mají adekvátní díl. Než nekonečné vyjednávání o zvýšení mzdy dát do kolektivní smlouvy podíl na zisku takový, že budou v Porsche závidět. 😉
swifter
O Německu ani nemluvě, je snad poduktivita práce nižší? Jsou snad Škodovky méně kvalitní než VW? V kapitalismu přec existuje spravedlnost pro všechny kdo umí makat.. ;-
)