Kia Motors na letošním autosalonu v New Yorku představila již čtvrtou generaci sedanu Optima. Novinka v tomto roce nahradí předchůdce, vyráběného od roku 2010.
Podle očekávání Kia dost brutálně vyměkla a po mimořádně povedeném Sportspace není ani památky. Krásně se ukazuje, že se toho nemusí změnit zas tak moc, aby byl wow efekt zcela eliminován. :-|
Dokonce si ani nemyslím, že vypadá lépe, než ta současná.
Na druhou stranu ale nevypadá vůbec špatně, to bych byl zase nefér. ;-)
Jak jsem se za "starou" Optimou na ulici i otočil a řekl si - kurňa, tohle se Korejcům fakt nějak povedlo!...Zde se obávám, že podobný efekt již nenastane. ;-\ Sice navazuje na předchůdce, ale chybí mi tam ta původní lehkost, dynamičnost...Škoda.
...ta se nám ale spravila. Opticky totiž Optima náramně ztloustla, tady se Peter rozhodně v nejlepším neukázal. Že by to dokázaly optima-lizovat chromovaný rámečky průduchů v předním nárazníku se taky rozhodně napsat nedá.
Exteriér tedy horší předchůdce a to nemluvím o tom, na co nás měla namlsat velmi efektní a pohledná studie kombíku. To je naprosto jiná káva a nový vůz z ní nemá lautr vůbec nic...kromě znaku, pardon.
Interiér je BMW F10 s menší obrazovkou, jestli to bude podobný i materiálově je otázka. Vlastně jedna odlišnost tam je. Volant, za jeho tvarování by se nemusel stydět skoro žádnej supersport, ještě dát LEDky otáčkoměru na jeho vrchní část, vyměnit znak za býka nebo skákajícího koně a hurá na okruh. K čemu bude Optimě si netroufám odhadnout. ;-)
Od novej Optimy som čakal viac. Zvlášť ak sa pozriem na nový Genesis od Hyundai, tak som si myslel, že sa Kia s Optimou poberie rovnakým smerom a postavínaozaj pekné auto. Toto je hrozný gýč a toho chrómu tam je viac ako príliš. Nehovoriac o tých hnusných tuzerských chrómových diskoch. Nepáči sa mi ani C-stĺpik, ktorý svojim tvarom pridáva autu dobrých, povedzme 100 kíl naviac. Tentokrát im to nevyšlo.
Ak Optimu porovnám s jej úhlavným konkurentom - Passatom, potom v tomto prípade VW valcuje Kiu jak malé dieťa. Nový Passat má štýl, pôsobí ľahko, luxusne, elegantne a jeho dizajn je nadčasový. Optima je proti nej ako nevyzreté bachraté pubertálne decko a rýchlo omrzí. Jedinou šancou ešte zostáva, že možno bude Optima naživo pôsobiť inak ako z fotorgrafií - lepšie. Čo pozorujem napríklad u Ceedu alebo Carensu. Na fotkách nič moc ale naživo veľmi vydarené. Obávam sa ale, že Optima na tom takto nebude. Škoda... Je to premrhaná šanca. V Európe kartami asi veľmi nezamieša.
Tak toto je dobra grcka, predavat to v korei este pochopim ale tu? rychlo si to rozmyslia, strasne bachrate nevkusne auto... interier cez kopirak bmw a audi volant...
toto je fakt vystavna skrina gycovosti, nepoznam momentalne horsie posobiaci model kie
tak ,tak mohli nehať starú Optimu a dat do toho lepšie motory.Toto teda nie,a pri tom som v Ženeve slintal nad štúdiou kombíka a strávil pri nom snád 45min.
...ako sa da lahko pobabrat uzasne auto.
nova optima je pre mna preplacana, neforemna, a aj ked sa to auto az tak prilis nezmenilo, tak na sucasnu vypiplanu verziu nema v nicom.
liniou megahnusna spara od konca svetiel po A stlpik je ako magnet. nesurody predny naraznik, auto celkovo posobi tucne a tazko...
interier bol originalny, tento potomok bmw a mazdy je nuda a velky krok spat. :no:
celkovo velke sklamanie a to som sa na novu optimu tesil...
Už je to tak, nová Optima ztratila ta svá "pravá" zalomení. Tím pádem opticky (i reálně) zkypřela. Nutno podotknout, že velmi podobnou kůrou prošlo i Sorento. Výsledek "na živo" u Sorenta je více než výborný (např. zadní světla jsou ve stejném "duchu" jako u Optimy - moc povedené a originální). Proto bych (ač také trochu zklamán z fotografií) počkal na skutečné silniční pocity.
To nezpochybňuju. Ani sem VW nemíním zatahovat, pokud nemáš dvě otáčky mezi dorazy, je podobnej tvar maximálně na obtíž. Vrchol byl téměř čtyřhranej volant u R-Klasse. Ta má mezi krajními polohami snad přes 4 otáčky. ;-)
Interier za mne vypadá ve stylu BMW dost dobře , konečně je tady i pěkný volant KIA.
Pěkný je i předek auta , z boku je divně obtloustlé , a zadek je dost korejský.
Ale je to korejec tak co čekat jiného , asi to tak má být.
Auto vypadá tak na známku chvalitebnou.
Což není zlé. ;-)
Jak bude jezdit , je jiná otázka , tady tedy BMW čekat nemůžeme. :-)
Pokud ho nezabijí cenou jako nové Sorento , mohlo by mít úspěch.
V nový jsem neseděl , ve staré ano a Ceeda máme v rodině.
S VW se tom opravdu srovnat nedá , ani materiálem ani designem.
Ale vypadá tento volant lépe než dříve.
jak sa hovori .... kola robia auto.... ani passat by nevyzeral moc dobre na takychto kolotocarskych lesklych diskoch.... skoda tych kolies.... kazia vizualny dojem z inak pekneho auta... skoda.... chce to fotky na nejakych poriadnych elektronoch ... ale inak pre mna auto bez vyhrad..... optima ako vysita.... hlavne ten zadny C stpik.... som rad ze ostal..... uprimne sa priznam ze som ani neveril ze ostane a generacnu zmenu prezije ..... aj ked je fakt ze slo skor o evoluciu v dizajne ako o revoluciu a kia to dopredu oznamovala ..... ale clovek nikdy nevie.... ved v interieri neostal kamen na kameni.... co ale rozhodne nie je na skodu.... keby to malo volant z nemeckej premie tak hadam by som aj uveril ze nesedim v kii.... chyba mi vsak info o motoroch... lebo ocakavam turbo v EU... kedze bez neho tu ani nemusia chodit
snad sa ho v blizkej dobe dockame .... auto sa mi paci... interier hodnotim skutocne velmi kladne podobne ako aj u noveho sorenta .... ale tu mam pocit ze kia zasla este kusok dalej a vyzera to vo vnutri este o kusok luxusnejsie a hodnotnejsie ako v sorente...... v usa to vidim na trhak ale pevne verim ze aj europa uz pride na chut optime a v strednej triede to nebude u nas len o passate a mondeu...... drzim jej palce teda hlavne v eu :yes:
tie strieborne leske disky a la USA mi teda vobec nepridu pekne [odkaz] a dost kazia dojem z inak pekne strihnuteho auta.... pockajme si na foto europskej verzie.... ja verim ze bude vyzerat este lepsie ako americka