Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën C4 1.2 PureTech vs. Ford Focus 1.0 EB

V roce 2012 prolomil Ford ledy – v zájmu emisí a spotřeby nasadil do kompaktního focusu litrový tříválec. Konkurenti přibývají pomalu, zato rázně – třeba zmodernizovaný Citroën C4 už jiný benzinový motor než tříválec 1,2 litru ani nenabízí.
Zpět na článek
3. 4. 2015 08:08
3. 4. 2015 08:16
3. 4. 2015 08:24
3. 4. 2015 08:30
3. 4. 2015 08:37
3. 4. 2015 08:42
3. 4. 2015 08:48
3. 4. 2015 08:54
3. 4. 2015 09:03
3. 4. 2015 09:00
3. 4. 2015 09:08
3. 4. 2015 09:11
3. 4. 2015 09:11
3. 4. 2015 09:31
3. 4. 2015 09:34
3. 4. 2015 09:39
3. 4. 2015 09:48
3. 4. 2015 09:52
3. 4. 2015 10:07
3. 4. 2015 10:21
3. 4. 2015 09:59
3. 4. 2015 10:05
5. 4. 2015 23:06
3. 4. 2015 08:53
3. 4. 2015 09:05
3. 4. 2015 09:09
3. 4. 2015 09:26
3. 4. 2015 09:07
3. 4. 2015 08:33
3. 4. 2015 08:38
3. 4. 2015 08:42
3. 4. 2015 08:58
3. 4. 2015 09:11
3. 4. 2015 09:22
3. 4. 2015 09:26
3. 4. 2015 08:20
3. 4. 2015 10:17
3. 4. 2015 10:28
3. 4. 2015 10:56
3. 4. 2015 11:16
3. 4. 2015 12:00
3. 4. 2015 12:13
3. 4. 2015 12:31
3. 4. 2015 13:42
3. 4. 2015 14:01
3. 4. 2015 14:18
3. 4. 2015 19:54
3. 4. 2015 08:24
3. 4. 2015 08:29
3. 4. 2015 08:40
3. 4. 2015 08:48
3. 4. 2015 08:59
3. 4. 2015 09:01
3. 4. 2015 09:06
4. 4. 2015 16:11
4. 4. 2015 21:57
5. 4. 2015 10:49
3. 4. 2015 08:57
3. 4. 2015 09:00
6. 4. 2015 12:25
6. 4. 2015 19:21
4. 4. 2015 15:20
3. 4. 2015 08:20
3. 4. 2015 09:19
3. 4. 2015 09:43
4. 4. 2015 22:00
3. 4. 2015 09:18
3. 4. 2015 09:18
3. 4. 2015 09:40
3. 4. 2015 09:44
3. 4. 2015 09:58
3. 4. 2015 11:39
3. 4. 2015 09:44
3. 4. 2015 09:59
3. 4. 2015 10:02
3. 4. 2015 10:11
3. 4. 2015 10:14
3. 4. 2015 10:15
3. 4. 2015 10:26
3. 4. 2015 10:34
3. 4. 2015 10:56
3. 4. 2015 11:13
3. 4. 2015 11:19
3. 4. 2015 11:36
3. 4. 2015 11:41
3. 4. 2015 11:45
3. 4. 2015 12:39
3. 4. 2015 12:42
3. 4. 2015 12:46
3. 4. 2015 13:01
3. 4. 2015 13:07
3. 4. 2015 13:10
3. 4. 2015 13:15
3. 4. 2015 13:27
3. 4. 2015 16:58
3. 4. 2015 17:13
3. 4. 2015 17:05
3. 4. 2015 17:15
3. 4. 2015 13:16
3. 4. 2015 17:02
4. 4. 2015 07:29
4. 4. 2015 08:37
4. 4. 2015 08:41
4. 4. 2015 09:04
4. 4. 2015 09:12
4. 4. 2015 09:14
4. 4. 2015 09:19
4. 4. 2015 09:22
3. 4. 2015 10:14
3. 4. 2015 19:18
3. 4. 2015 21:58
4. 4. 2015 07:36
4. 4. 2015 08:25
4. 4. 2015 08:35
4. 4. 2015 08:36
4. 4. 2015 08:45
4. 4. 2015 08:47
4. 4. 2015 09:08
4. 4. 2015 09:15
4. 4. 2015 09:28
4. 4. 2015 09:40
4. 4. 2015 09:45
4. 4. 2015 09:49
4. 4. 2015 10:41
3. 4. 2015 22:32
4. 4. 2015 08:26
4. 4. 2015 11:44
4. 4. 2015 12:20
4. 4. 2015 13:09
4. 4. 2015 13:17
4. 4. 2015 13:22
4. 4. 2015 13:30
4. 4. 2015 13:33
4. 4. 2015 13:38
4. 4. 2015 13:41
4. 4. 2015 13:47
4. 4. 2015 13:52
4. 4. 2015 13:56
4. 4. 2015 14:03
4. 4. 2015 14:08
6. 4. 2015 17:58
16. 4. 2015 08:02
3. 4. 2015 08:08
Citoën
Ctroën je lepší volba,větší,pohodlnější i ten motor víc vydrží,ale v této kategorii Megan jasně vede aktuální verze :yes:
Rozbalit vlákno
103
3. 4. 2015 08:16
Re: Citoën
Citroen C4 není pohodlnější...bez jakýchkoliv pochyb. Jestli motor víc vydrží, to neví aktuálně kromě testovacích jezdců PSA nikdo a Mégane? Obecně dobrá volba, ale vedle Focusu by ho zvolil jen zarytej fanoušek značky.
Otevři si víc klapky na očích... ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 08:19
Re: Citoën
No podle testu bez jakýchkoliv pochyb pohodlnější je ;-)
Plus má lepší motor
3. 4. 2015 08:24
Re: Citoën
Je mi šuma fuk, co píše svět motorů. Focus má pevnější a v souhrnu mnohem komfortnější podvozek, protože dokáže bez jakýchkoliv problémů odfiltrovat nedokonalosti vozovky a ještě být u toho jistější. Pokud jsi auta nejel, chápu, že se tu budeš zakrývat jindy kritizovaným časopisem.
3. 4. 2015 08:30
Re: Citoën
Ne, píšu na základě vlastní zkušenosti a vyvracím nepravdu, že je C4 v globále pohodlnější než Focus.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 08:34
Re: Citoën
To zní hodně dramaticky a tvý přesvědčení že popelnice 1 je bezpochyby pohodlnější než popelnice 2 nevyvracim :-)
Co motory to je taky nepravda?
3. 4. 2015 08:37
Re: Citoën
Jel jsem C4 ještě s 1,6 atmo, tady nemůžu sloužit. Vůbec nepochybuju, že modernější motor s větším objemem zastíní fordí litr.
Pozor, nejde o moje přesvědčení...ten fakt by ti potvrdila i tvoje babička.
Avatar - miromen
3. 4. 2015 08:42
Re: Citoën
Ja tu 1.2 e-THP jel a že by to byl nějak extra povedeny motor bych neřekl. Špatne reakce na plyn jsem si všiml prakticky hned. Navic podle dostupnych informaci bude 1.0EB kultivovanějši. To že pojede lepe je snad jasne už z papirovych předpokladu ale to neni u motoru vše. Navic motor je ve spojeni s převodovkou a ta u 308 taky za moc nestoji.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 08:49
Re: Citoën
Bacha to by znamenalo že 1.0 EcoBoost je teda pěkná plečka :-)
3. 4. 2015 08:54
Re: Citoën
Něco netrollovýho a věcnýho dnes máš? Nebo ne? :-)
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 08:56
Re: Citoën
No jestli seš fanda 1,0 EcoBoost tak tady fakt dostal na *. Sorry :-)
3. 4. 2015 09:03
Re: Citoën
Nejsem fanda 1,0EB, buď v klidu. Vycházím z toho, že základní motor Focusu (už o něco vousatější než PSA jednotka) dynamicky nedokáže konkurovat vrcholný benzínový motorizaci Citroenu. Kde Citroen končí, tam Ford začíná >:-[] .
A pokud bych se chtěl opírat o test (což nemám v úmyslu), pak mít ani silnější motor C4 nemusí...jelikož to podvozek nezvládá ;-)
Avatar - miromen
3. 4. 2015 09:00
Re: Citoën
Ona se ta zpožděna reakce na plyn moc nezmiňuje i když zde na Auto.cz o tom mysli pišou. Běžne řidiče to podle mě trapit nebude ale mě to tedy štvalo dost stejně tak jako otravny zvuk v městskem a přiměstskem provoze. Při ustalene jizdě je však kultivovanost motoru v pořadku a i zatah včetně pružnosti jsou opravdu velice pěkne.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 09:05
Re: Citoën
V tomhle testu tomu řikaj že rozjezd je trochu hrubozrný :yes: >:D
Ale stejně těžkýmu Focusu to asi i díky tomu nandal ve všech měřenejch disciplínách minimálně vo jeden a půl vteřiny
No závěr je jasnej: Focus s motorem 1,2 PureTech >:-[]
3. 4. 2015 09:08
Re: Citoën
Proč? Focus má v nabídce R4 1,5EB... Co proti němu postaví C4? Nevíš? Ani v Citroenu to neví :-)
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 09:39
Re: Citoën
No asi DS4 120kW nebo 147kW ne?
Musim se zeptat eště jednou: Seš si fakt úplně jistej že nejseš ani maličko fanda Focusu nebo Fordu? :-)
Avatar - miromen
3. 4. 2015 09:11
Re: Citoën
1.2 e-THP bych v autě nechtěl. 1.0EB osobně neznam i když jiste reference mam.
Avatar - Emel
3. 4. 2015 09:11
Re: Citoën
Proč ne? Ten motor vypadá z recenzí sympaticky, tedy pokud se bavíme o kategorii 1.2TXX (TCe, THP, TSI).
Avatar - miromen
3. 4. 2015 09:31
Re: Citoën
Jak ty kategorie chceš brat ? Třeba u TSI je svym vykonem bliže 1.4. U EB je sice vykon podobny zato ztraci vyrazně krouťakem.
Avatar - Emel
3. 4. 2015 09:34
Re: Citoën
Kategorie je "foukaná 1.2".
Avatar - Emel
3. 4. 2015 09:48
Re: Citoën
Jo. Pokud by jeho 1.0EB stíhala konkurenční 1.2, tak proč ne, ale pokud chci férové srovnání, pak nemůžu postavit 1.0 proti 1.2 ani 1.2 proti 1.4.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 09:50
Re: Citoën
To je blbost někdo prostě zvolí nepatrně větší nebo menší objem. Tady se dá objektivně srovnávat leda podle ceny. To teda taky neni zrovna objektivní ale v reálu je to nejobjektivnější možnost
Avatar - Emel
3. 4. 2015 09:52
Re: Citoën
20% není nepatrně.

Srovnání podle ceny je pohled zákazníka, nic proti tomu, ale pokud se chceme bavit o kvalitách motoru, je potřeba srovnávat podle konstrukce. Že je u nějaké značky výprodej v tom nehraje roli.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 10:03
Re: Citoën
20%? V tom SM psali 9% a že u toho Focuse je to akční cena
Je fakt že vod Fordu mohli vzít EcoBoost 1,5 110kW
Avatar - Emel
3. 4. 2015 10:07
Re: Citoën
20% objemu. Srovnáváme kvality motoru, ne cenovou politiku dealerů.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 10:10
Re: Citoën
Kvalita a objem motoru nemusí mít žádnou souvislost. Koukám na tu tabulku v SM a mohli vzít taky základní 1,2 s 81 kW a asi by to dopadlo úplně jinak
Avatar - Emel
3. 4. 2015 10:21
Re: Citoën
Vezmu trošku extrémní případ - vem si DS4 1.6VTi, v základu stojí 500. Postav proti tomu Leona, 1.4TSI ACT Style, taky půl mega. Je to férové srovnání motorů za srovnatelnou cenu?

Možná pohledem někoho zvyklého na třílitry vidíš 1.0 a 1.2 jako totéž, ale není to totéž, ta 1.2 má objemovou výhodu, která se musí projevit... leda že by byl větší motor konstrukčně horší nebo záměrně podladěný.
Avatar - miromen
3. 4. 2015 09:59
Re: Citoën
No ono to neni tak jednoznačne ani podle těch objemu. Některe automobilky se u foukaček drži s vykonem při zemi jine to zase šponuji vice nebo dělaji vice vykonnych variant. Navic pokud vim tak třeba 1.0EB se děla i ve 103kw verzy ale k nam se nedovaži.
Avatar - Emel
3. 4. 2015 10:05
Re: Citoën
Dobře, tak se to při hodnocení zohlední. 1.4TSI 90kW je prostě podprůměrná 1.4. Pokud ji koupím za stejné peníze jako 1.0EB, tak to můžu srovnávat... ale pokud z toho srovnání vypadne, že 1.4 lépe zabírá odspoda nebo je uživatelsky příjemnější, tak to neznamená, že Ford udělal tu 1.0 blbě. A dtto tenhle test... pokud dobrá 1.2 jede líp než dobrá 1.0, tak je to jen přirozený stav věcí.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 10:08
Re: Citoën
No to je vono zase sme u ceny! A proč je zrovna 1,4 90kW proměrná? :-)
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 09:17
Re: Citoën
Proč ne? Nejen v blbym SM ho berou za hodně dobrej. Nebude to jen kvůli logu? >:-[]
5. 4. 2015 23:06
Re: Citoën
kaslem ti na kultivovaost, ked ecoboost ma dvojhmotu, zatial co pezot si vystaci s vyvazovacim hriadelom
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 08:48
Re: Citoën
Jen jestli nekecáš! Tak já se jí v neděli zeptám :-)
Avatar - miromen
3. 4. 2015 08:53
Re: Citoën
Ja tu 1.2 e-THP jel a že by to byl nějak extra povedeny motor bych neřekl. Špatna reakce na plyn jsem si všiml prakticky hned. Navic podle dostupnych informaci bude 1.0EB kultivovanějši. To že pojede lepe je snad jasne už z papirovych předpokladu ale to neni u motoru vše.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 09:02
Re: Citoën
No největší rozdíl je pružný zrychlení tam se EcoBoost moc nechytá a se zvyšující se rychlostí se to nelepší plus si víc vymejšlí vo reálný rychlosti. Trochu hůř i brzdí a menší má samozřejmě i maximálku. Při jízdě ustálenou rychlostí pak prej oba běží vzorně potichu
3. 4. 2015 09:05
Re: Citoën
Focus hůř brzdí? Mě jako řidiče stejně jako brzdná dráha zajímá i progresivita brzd při jejich fungování. Ano, C4 se nechá zašlajfovat, ale citlivě a progresivně brzdit neumí. ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 09:07
Re: Citoën
No jak sem to čet a sleduju diskuzi furt si myslim že ta víceméně plichta je zasloužená. Nebo jinak: Focus je pro mladší a C4 pro starší s tim že v motorech je to bohužel přesně vobráceně >:-[]
3. 4. 2015 09:09
Re: Citoën
Je mi líto, mlátíš se ve svých pózách mezi polohami zapšklej fanda Citroenu, troll a neználek ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 09:15
Re: Citoën
A ty blbě kecáš. Nevim proč? Vod prvního příspěvku. Asi ses fakt blbě vyspal. Já si prostě tenhle tejden koupil SM a zrovna tenhle test čet. Seš majitel nebo zapálenej fanda Focusu? Nebo ti prostě hlava nebere že plečka C4 1,2 je víceméně stejná jako plečka Focus 1,0 EcoBoost? ;-)
Vobhajuj Focus 1,5 134 kW ten si to možná zaslouží, bude mít asi i lepší brzdy a cena je dost slušná. Tahle zdaleka ne základní verze zas tak převratná neni. Což je ale jasný když na ní stačí i C4 1,2 PureTech žejo :-)
3. 4. 2015 09:26
Re: Citoën
Nekecám a až se jednou opravdu dostaneš k těm autům, pak zjistíš, že Ford je o výrazně lepší auto a světe div se, nejen výkon motoru je hlediskem při posuzování lepší/horší ;-) .
Brát to stejnou optikou, jakou se tu prezentuješ ty, pak PSA potřebovalo tři roky vývoje navíc a o 20% větší objem motoru, aby překonalo základní motor Fordu ;-) .
Jinak nejsem ani majitel, ani fanda. O to mám pak jednodušší reagovat na nesmysly typu "obě jsou plečky, ale ta větší je v zásadě menší". :-)
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 09:27
Re: Citoën
Ty seš fakt zaseklej :-)
A podle textu: Seš si úplně jistej že nejsi ani trochu fanda 1,0 EcoBoost a Fordu? ;-)
Avatar - miromen
3. 4. 2015 09:07
Re: Citoën
Tak když se podivaš na papir tak by muselo byt něco hodně špatně kdyby tomu tak nebylo. Jenže to že něco lepe jede ještě neznamena že je to automaticky lepši.
Avatar - KANKUNEN
3. 4. 2015 08:33
Re: Citoën
Neumíš číst, podvozek je pohodlnější na dobrých cestách, na dírách se rozsype.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 08:36
Re: Citoën
Tak sem se zved vod kafe a došel si pro to do tříděnýho odpadu a máš pravdu. Částečně. Protože celkově je ten Citroen furt hodnocenej v prostoru a pohodlí jako lepší
3. 4. 2015 08:38
Re: Citoën
Tady se diskutuje nad článkem, kterej kdyby vyzněl obráceně, tak tu sakra sakruje...protože SM ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 08:39
Re: Citoën
Nech toho, SM stojí furt za ... stejně jako tyhle 2 auta ;-)
A který vyhrálo je jedno ta jedna desetina v součtu hodnocení je naprosto nedůležitá. Sportovnější je Focus ale aby stál za řeč musel by v něm bejt motor z Citroenu >:-[]
3. 4. 2015 08:42
Re: Citoën
Nevidím na Focusu nic zásadně špatně a z těchto dvou by to byla má jasná volba. Ne sice s 1,0 , ale 1,5EB... Tedy žádnej motor od PSA není potřeba.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 08:50
Re: Citoën
V tomhle případě motor kterej i proti levnýmu nesportovnímu C4 1,2 těžce nestíhá
3. 4. 2015 08:58
Re: Citoën
Základní motor Focusu nestíhá vrcholnou motorizaci C4? Sakro, dnes ti to sakra nejde >:-[]
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 09:09
Re: Citoën
Tohle je fakt motorový maximum C4? No tak sorry no cenově sou nastejno :-)
3. 4. 2015 09:11
Re: Citoën
Jistě, bo vrcholnej model C4 se za víc neprodá ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 09:13
Re: Citoën
Hele víš že ty docela hodně kecáš? ;-)
Já si nedělal srandu že sem si došel do toho tříděnýho odpadu a tohle rozhodně neni základ Focusu! Tam je základ 74kW pak 77kW a pak těhle 92kW!
3. 4. 2015 09:22
Re: Citoën
Takže 1,0EB není základní jednotka Focusu? >:-[] Používám stejnou demagogii jako ty ;-) . Jen s tím rozdílem, že se opravdu jedná o základní motor, jen ne o ten podladěnej. Následně pak Ford nabízí 1,5EB, 2,0EB a podstatně širší paletu vznětových jednotek s parametry, jaký Citroen nenabízí ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 09:24
Re: Citoën
No tak jo jak chceš: 1,2 je základ i u C4 >:-[]
Hele ty se mnou fakt jako soutěžíš která s těch pleček je lepší a představuješ si že já stojim na straně C4? >:D
Já si s těma popelnicema nedělal srandu! Jestli je Focus tvuj šálek tak jak sem řek ve verzi 134kW asi bude zajímavej a slušnou má i cenu. Tahle verze má slabší brzdy, ukazatel rychlosti je těžkej optimista a motor nestíhá
3. 4. 2015 09:26
Re: Citoën
Ano a zároveň vrchol...ostuda ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 09:29
Re: Citoën
Tys to nepochopil nebo hraješ že ne. Stejně jako Focus má 1,0 v několika verzích a kecal si že tahle základní a dokonce to neni ani základní motor!
Prostě se smiř s realitou že Focus ve verzi 1,5 asi bude takovej jak ho popisuješ a vidíš ale v týhle verzi nestíhá motor ani brzdy, tam je konkurence prostě lepší
Vrchol je dřív u Focusu aby to uměle rozdělili a silnější motory sou v DS4. To neni plus ani mínus, tak to prostě je
Avatar - miromen
3. 4. 2015 08:20
Re: Citoën
Přesně tak. Navic když se podivam na cenik Focusu tak neni co řešit. 132KW Titanium pod 500tkč. Jediny problem muže byt prostornost ktera zřejmě nebude pro čahouny.
Jinak ten "komfort" u prvni generace C4 jsem poznal. Ono se to houpe ale o celkovem komfortu nemuže byt řeč. Do kultivovanosti podvozku těch nejlepšich ma hodně daleko.
3. 4. 2015 10:17
Re: Citoën
To jako že jsi jel předchozí generaci C4 a na základě toho posuzuješ současnou? Wow! Objektivita rulez!

Problémů vidím u Fucusu víc - objem kufru (reálný, s rezervou) dosahující lehkého nadprůměru...B segmentu. Palubka v designu věží Aiwa z konce devadesátých...

A jako vrchol - jasně, porovnáváme auta za reálných cca 350, tak proč si pořádně nezabychařit a nehodit tam kousek o 100 táců dražší, no ne?

A když už jsme kolem těch půl mega... Megane GT220 za ceníkových 520, reálně pod půl... Tak tahle stará vykopávka si dá toho Focuse i s chlupama. S prstem v nose. V kombíku.
Avatar - miromen
3. 4. 2015 10:28
Re: Citoën
Objektivitu hledej v testech ktere vesměs popisuji u nove C4 to co jsem poznal u předchoziho modelu. Jasně v nove C4 jsem nejem ale jistou představu mam a troufam si tvrdit že jizdně se C4 Focusu nevyrovna ani nahodou a to včetně kultivovanosti.
O prostornosti včetně kufru vim ale tim nezaři ani C4 a design je čistě věc vkusu. Osobně se mi interier Focusu před FL nelibil teď po FL už s nim problem určitě nemam.
No a s cenama je to hodně složite kdy každa automobilka se přizpusobuje trhu. Navic ja zde nikde cenu neřešim a spiš mě zajimaji kvality samotnych aut.
3. 4. 2015 10:56
Re: Citoën
Jel jsem minulou i současnou C4 a ten rozdíl je veliký. Vycházet z toho, že jsi jel minulou (konstrukčně 15 let starou) generaci... Neberu.
Kufr C4 je o 100 litrů větší (o třetinu!), to se přeci nedá přejít tím že "taky nezáří".
Osobně bych z této dvojky bral C4 - řazením a řízením za Focusem (druhým nejlepším ve třídě, po M3) zaostává, podvozek je prostě jinak naladěný a ve zbytku je v mých očích lepší (design, kvalita interiéru, velikost kufru, motor). Pedály jsou cajk, je to jen a pouze o zvyku - Francouzi, ale i třeba Italové, je mají nastavené jinak. Např. mě se u Focusu, ale třaba i u Oktávky či Golfu, zdá nastavení brzdovéko pedálu nikoli "skvěle dávkovatelně", nýbrž "tupé". Ale je to jen první dojem, zvyknu si a neřeším.
Pokud nebereš v potaz cenu, můžeme rovnou u většiny zástupců C segmentu řešit jejich HH verze... Sorry, tak neberu. Jako někdo, kdo nová auta reálně kupuje, mám nejradši srovnání co u koho dostanu za +/- stejnou (reálnou) cenu.
Avatar - miromen
3. 4. 2015 11:16
Re: Citoën
Ja to napišu stručně. Komplet Francouzi mi nemaji v nižši středni co nabidnout. Ja jen čekam s čim přijde novy Megan. 308 mam projetou a už ta u mě neuspěla takže o "kvalitach" C4 si nedělam iluze.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 11:18
Re: Citoën
Zkus DS4 147kW nebo aspoň naftu 133kW :-)
3. 4. 2015 12:00
Re: Citoën
No a mě vadí spousta věcí u aut německé školy a nejvíce právě u (amerického ;-) ) Fordu.
Francouzská auta jsou prostě konstruovaná s jinou filozofií a kdo má rád jedno, nemá většinou rád druhé.
308 mi také nesedí - dotykové ovládání je nebezpečná kravina, přístroje nad volantem jsou špatně a z vnějšku mi přijde jako kopie C4 (hlavně z profilu). Takže pro mě je nejlepší ten třetí, nejstarší. A na nový jsem také velmi zvědav.
Mě se moc líbil tento test, právě proto, že autor ten odlišný přístup ke konstrukci aut chápe. Naopak, ta diskuze ve vláknu nad námi je typickým příkladem onoho absolutního nepochopení a absolutního odmítání jinakosti... Jen ta pouhá myšlenka, že by Citroen mohl být v něčem lepší je pro některé jedince naprosto nepřijatelná, tak budou omílat to, co Ford umí skvěle - podvozek, řízení a Citroenu se budou vysmívat (a jeho jedinému zastánci v diskuzi, Hummunasakrovi, též).
Mimochodem, v lednu jsem téměř koupil jeden z posledních Fordů Mondeo minulé generace, ta auta byla neskutečně výhodná koupě - nakonec jsem to neudělal a jsem tomu moc rád. Objektivně koupě snů, ale když tě to nechytí za srdce...
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 12:09
Re: Citoën
Jo mě ten test taky přišel dobře napsanej. Až překvapivě. Většina diskutérů bohužel bojovala klasicky za jednu nebo druhou značku. Najdou se tací co maj dokonce předvybranýho vítěze automaticky ve všech motorizacích. Navrhuju týhle tuposti řikat jossalitismus :-)
Normálně si SM nekupuju a koukám na něj dost kriticky ale potřeboval sem zabít čas tak sem si koupil SM a Automobil a v klidu si je po hodně dlouhý době přečet. A na tý diskuzi bylo vidět že to sme jediný
3. 4. 2015 12:13
Re: Citoën
:yes:

První vlaštovkou byl test Leon vs. Megane v kombíku, kde to sice zabili závěrečnou tabulkou, ale test samotný byl pojatý velmi dobře. Až na tu zmínku o přemotorované 1,6 naftě teda...
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 12:22
Re: Citoën
To sem nečet já si to dneska koupim už jen výjímečně když třeba takhle potřebuju přečkat čas. Proti dřívějšku se ale SM asi dost zlepšil, jednu dobu to bylo dost tristní
Výjímkou je Vaculíkův SM Diesel ten když na něj narazim kupuju pokaždý
3. 4. 2015 12:31
Re: Citoën
Ten test je i tady na ACZ. Stojí to za to. I ta diskuze pod ním ;-)
Avatar - miromen
3. 4. 2015 13:42
Re: Citoën
Koketujete si tu pěkně ale s tim že je C4 třidni outsider nic nenadělate.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2015 13:47
Re: Citoën
Další co nečet test a netuší vo čem je řeč ;-)
Zajímavý jak stejně blbě si to vykládáte :-)
Avatar - miromen
3. 4. 2015 14:01
Re: Citoën
Jak to mužeš vědět ? Naopak jsem si jisty že tvuj pohled je hodně pokřiveny.
Avatar - miromen
3. 4. 2015 14:18