V Německu je prodej Mondea nebo S-maxu privátním zákazníkům méně jak 15% (u Mondea méně jak 10%) a velmi podobné je to v UK. Tedy velmi málo podobně jako u nás. A platí tam totéž co u nás, čím nižší třída a méně vybavený model tím větší prodeje do privátu (nejlépe se prodávají Pola, Fiesty, Fabie, všechny Dacie. Od střední třídy výš dominují nákupy na firmu (což ovšem v řadě případů znamená privátní využívání). Initiale Paris v Cliu je u nás neprodejná stejně jako v Německu nebo v UK, ta se dělá hlavně kvůli Francii. Stejně jako se dělá Vignale v Mondeu hlavně pro UK a pro DE, tedy pro domácí trhy, kde má daná značka velký podíl a "zajištěný" odbyt díky domácímu vnímání značky.
U nás to rozhodne funguje tak ako píšeš, so západom by som si už ale nebol taký istý. Pokiaľ viem, Vignale vzniklo práve nátlakom nemeckých zákazníkov, lebo jednoducho bol dopyt po lepšej výbave. Berme do úvahy, že tam väčšinou kupujú autá v plnej výbave aj súkromné osoby, tak prečo by si nemohli dopriať luxus aj v iných segmentoch, keď im je prémiová limuzína zbytočne veľká? Také Clio nemá nijak prémiový interiér, ale prečo nepridať možnosť všetko obšiť kožou a ďalšie detaily s puncom prémie? U nás výbava Initiale Paris asi nebude nikdy v ponuke, no inde ju verím ocenia. Aj tej Fieste alebo Fabii by sa taká prémiová výbava hodila.
Přesně tak, Vignale není namířené na D3, ale například jako konkurence vyšších výbav Passatu. Existuje hromada firem kde je slušný rozpočet na auto, ale daná pozice si nesmí koupit prémii (klidně bych si vsadil, že L&K od Škodovky jdou u nás z 95% do korporátu). A tam bodují tyto nabušené verze. Proto také nemá smysl nabízet tuto alternativu třeba u Fiesty, kterou kupují spíše soukromé osoby a lepší výbavu by prostě nezaplatili. U Mondea nebo S-Maxu, kde jde minimálně 80% na klíčových trzích jako je DE nebo UK do korporátu je ovšem situace zcela opačná a Ford pociťuje, že mu konkurence užírá ty nejlukrativnější klienty a proto tato reakce, šéf evropského Fordu Farley to v nedávném rozhovoru popsal zcela pregnantně.
Ked to moze robit Skoda s L&K modelmi, preco nie Ford? Osobne si myslim, ze mierit na D3 je trosku nezmysel, ale ked dotiahnu ozaj vysoku uroven do Galaxy, mohli by konkurovat letiskovym shuttle busom typu Mercedes Viano (aj ked samozrejme je Viano o nieco vacsie).
nevím, luxusní můžu udělat i Dacii, pokud do ní dám kůži a xenony, ale technika je pořád původní dacia. Ono přeci jenom D3 je přeci jen i o tom, co člověk nevidí a nešáhne si na to....