Volkswagen poprvé světu ukázal šestou generaci úspěšného modelu Transporter/Caravelle/Multivan. Stalo se tak v holandské metropoli. Na první svezení si musíme ještě počkat.
No, myslím, že to po těch 12 letech chtělo už novou generaci a ne jen druhý facelift. Oni Ti zákazníci nejsou zas tak blbí a je jim jasné, že budou kupovat 12let staré auto místo 2 roky starého Mercedesu. Vlastně vše v nabídce je mladší než VW. Mercedes V-Class, ale i třeba Ford Tourneo Custom mi přijdou o dost dál. Navíc má co nevidět dorazit i nová generace Hyundai H1 a pokud to bude zas velký evoluční krok, jak je u nových modelů této značky zvykem, tak to bude další nepříjemná zpráva pro VW.
Docela nepříjemné zjištění je na jediné fotce interieru - jen 5stupňová převodovka? WTF? To zas dostanu šestikvalt až u nějaké vyšší verze, která bude o sto tisíc dražší než základ?
Za mě je to vizuálně i technicky menší facelift než v roce 2009 ( tehdy se výrazně měnil design, ale i technika ( přechod jen na 4 válce a havně CR diesely místo PD)), takže si to určitě nezaslouží označení T6.
Tak třída V si udržela neuvěřitelný náskok i s "novou" generací T6. Zejména v interiéru je rozdíl propastný. Jak píše RS, očekával jsem, že se VW bude chtít dotáhnout na Véčko, ale nějak se mu to nepodařilo.. :no:
A co se týká mezigeneračního srovnání designu, T5 po faceliftu se mi snad líbila i více než T6, přední část určitě
No ale... co na tom chceš měnit? >:D Staré spolehlivé motory už se nevrátí a na T5 už moc chyb nevidím, stejně jako třeba na Tranzitech (vyjma US dizajnu). Je to dodávka, jel jsem poslední T5tkou 2015, 103kw, odpružení nikdy nebude jako Sklasse, materiály na Passat jen koukají přes sklo, je to dodávka (nutno podotknout, že to byla obyčejná výbava, žádný highline mulutivan), na můj vkus je to auto na dodávku malé, ale jízdně naprosto adekvátní. Ve voze, v kterém jsem jel mi přišly akorát menší sedačky spolujezdce (9místná), jinak vozu moc vytknout není. I kdyby se prodával dalších 20 let, tak proč ne? Jasně, koukám na to jako na užitkové auto a ne jako na dodávku na víkendy a různé aktivní využití či početnou rodinu.
Tady jsou kvalitní informace - VW furt něco modernizuje a stejně je to k ničemu. V Rusku existuje bezkonkurenční dodávka, která hravě strčí do kapsy všechny kapitalistcké transportéry, tranzity a bůh ví co. Je to léty prověřený UAZ 452 [odkaz]
Faktem zůstává, že Transporter/Multivan/Carevelle má tak silné jméno a je natolik dobrý, že téměř není co zlepšovat. (neřešme teď poruchovost apod.)
To, že to bude jen evoluce, jak je poslední dobou u VW zvykem se dalo čekat, nicméně tady hledat rozdily, to chce opravdu lupu. Nebojím se, že technika opět poskočila dále, pod stejným kabátem může býti naprosto jiné vnitřnosti, ale jako celek je to stále nějak málo.
Čekal jsem, že bude chtít VW zabojovat o první místo s MB-V, ale ten nasadil tak vysokou laťku, že se k ní asi ani nepřiblíží. Škoda.
Abych jen nekritizoval. Dvoubarevné lakování vypadá výborně :yes:
Jako bonus si majitelé 12let starých T5 můžou koupit nový nárazník a světla a udělat si "nové" auto za pár peněz ;-)
Popelnici T5 jsem koupil novou, je mi zle, jen si vzpomenu..
Závada, servis, týden jízdy, ale nikam daleko, zase závada, odtah jeden, druhý, třetí, oprava na dva dny a zase servis... kulance :-) platit, platit, platit, nebo doplácet.
Značka VW to dělá chytře.
Polosa, alternátor, nějaký orloj, vodní pumpa, únik kolem vstřiku, šlem v expanzce, pak mi cca ve 13.000km ve 130km/h po ráně vypadli kolečka z převodovky na D1 s dětmi v autě, v zimě... auto šlo z baráku.
Abych děti mohl vůbec něčím vozit, jelikož VW krám byl rozbitý, v nouzi jsme pořídili starou Toyotu Previa AWD z roku 1994. Previa nám zůstala a bez závady jezdí pořád a dalších deset let pojede bez závady.
To už snad nový Mercedes V, nebo jen pro převoz lidí Toyota Sienna
.... co ty víš, v jakých "botách" Topper chodí. Co když nemá na tu cestu? Co když.... a ty se mu vysmíváš, že je socka, která si nemůže dovolit cestu z Košic do Blavy? .... hm, obrázek si udělá každý sám, i když ty už ten svůj máš. Na chvilku ses uklidnil, kdoví, co tě k tomu vedlo ;-) , ale v jádru jsi pořád ten samý ..... Gilgit.
co na tom zlepšovat? Podvozek jako esko a palubka jako passat ze nejde?
Pominu-li podvozek /kterej jako esko nebude nikdy), tak koukni na V-klassu, koukni na interier a zkus si to ridit. Jde to. VW v tomhle proste zaspal. To co u viana bylo k placi, tak to u V Klassy vylepsili (skoda jen te V6ky...)
Jsou lide, co uz nechteji delat na ukor prostoru takove ustupky, ktere museli pred par lety delat.
Úžitkové vozidlo - to je asi jediný správny pohľad na toto auto. Keď som sa oň zaujímal, predajca mi ho prezentoval ako luxusnú dodávku pre manažérov, ktorí tam môžu robiť breefingy počas dlhej jazdy a podobné reči. Som sa z chuti zasmial a predajca tiež do rehotu - je fajn, keď niekto prizná farbu, len či je fajn oblbovať ľudí... A takéhoto oblbovania sa VW podľa mňa dopustil na ľudoch aj uvedením tejto "novej" verzie.
Mě jako uživatele také dosavadní T5 stačí, ale v kontextu toho, že teď půjdu koupit podobný vůz, tak neskončím u VW a jejich 12 let starého modelu. Zlepšovat mají co, myslím, že v roce 2015 by u dodávky měla být 6stupnová převodovka standart. Dále mi vadí, že u Caravelly nejsou samostatně nastavitelné opěráky pro každé sedadlo jako má Ford, V-class, Jumpy/Expert/Scudo, to bych od auta na cestování ve více lidech očekával. Multivan se 6 sedačkami to neřeší, když potřebuji auto pro osm.
Jediný smysl by T6 měla, kdyby byla za nízké ceny, protože vývoj vozu už je několikrát zaplacen, ale to u VW nebude.
A co bys na vzhledu T6 vlastně změnil? Podle mě je velice pohledný a vyvážený, po modernizaci navíc docela svěží. Dodávku pro kolotočáře ti určitě nabídne Hyundai ;-)
Ale k čemu by to bylo? >:D Jako stylovka a alternativa jo, ale co chces dělat s dodávkou panebože? >:D Ta musí nabídnout co nejvíce prostoru a variability >:D Tam na dizajnové kreace není prostor. Jak jsem psal výše, ja bych na Transporterech nic neměnil, slouží tak, jak jsou dokonale :-)
no ked ide o VW ja by som radsej zobral passat ako tuto skatulu z doby kamennej a polo je tiez podla mna moc nadcasove.... a pekne ;-) .. T6 nedava dovod na kupu v konkurencii perfetkne strihnuteho Vecka... alebo predlzeneho dobla [odkaz] ... akoby s modelom T6 zastal cas... stale v tom vidim staru T5ku... interier taktiez uplna bida.... aj doblo ma krajsi
mohli by chlapci z vw reinkarnovat tu staru gulatu generaciu a spravit novodobe retro po vzore maleho f500 .... lebo na tie hranate skatule co predvadzaju ako v tomto pripade sa uz neda ani pozerat nie to este si to dobrovolne kupit....
passat vyzera ok.... ale co predvadzaju s T6tkou je otras.. dizajnova doba kamenna .. zaujimavejsie vyzera uz aj nas kontajner na odpadky co mame pod barakom
Já jsem naprosto spokojenej. T5ka je dokonalý auto, T6ka bude evidentně ještě lepší. :yes:
Evoluce něčeho, co skvěle funguje a plní perfektně funkci dodávky, či velkého MPV, má rozhodně smysl a nerozumím tomu, proč z toho chtějí někteří z vás vesmírnou loď. Navíc střeva T6 jsou úplně jiný, než T5, nový jsou dieselový motory, infotainment, bezpečnostní výbava, komfortní prvky, palubka...
Byť to tak nevypadá, tak to auto je opravdu nový! :-)
Re: Raději T4 111kw v super stavu a drahou, než T5, T6
ono je to taky tím, že v T4 prostě nic není (výbava, elektronika, serepetičky), takže se tam nemá co po.dě.lat, kdyby měla tolik výbavy jako T5 nebo T6, bylo by všechno jinak.
Ano, Multivan s westfalii taky, cenu radeji nekomentuju, ale za ty prachy je to zpracovane hodne mizerne. Na fotkach parada, ale pri jizde to vrze, to je fakt.
"Pouze vrcholný Multivan Highline má chromované pruhy čtyři, čímž se na první pohled odlišuje od nižších sourozenců" ...čím víc pruhů, tím víc adidas... >:D Jinak s těmihle marketingovými serepetičkami to VW přehání...na druhou stranu je mi jasné, že si spousta lidí za chromovaný pruh navíc připlatí. :-)
U T6 Caravelle a T6 Kombi ty samostatně nastavitelný opěradla budou...neříkám, že v základu, to asi ne, ale možnost bude. 5ti kvalt na 75 kW auto stačí, já tím jezdil, nikdy mě to neotravovalo (nejezdím na dálnici 160) a dlouhodobej průměr krásně pod 7 litrů...!
T5 po Fl bola výborná, pokiaľ vylepšili čo bolo treba, tak prečo nie. Snáď sa to pozitívne odrazí na cene. Je to jediné auto od VW, ktoré by som bez váhania bral.
A to jen právě ten odlišny úhel pohledu.Ja to beru jako užitkového vozidlo. A koupit si podobne jen třeba trochu lépe vybavene auto za pár let provozu by mi pak nevadilo.Sestikvalt by to chtelo ale zase ten základní motor ho asi ani nebude potrebovat.Ten je fakt na rozvoz ve městě a okolí. Dálniční rychlik vidim az v tech vyssich verzi.
Chtěl bych mít tvé oči :-) já jen, že Topperovi přijde T6 usedlá, doslova dizajnová doba kamenná, nedá se na to ani kouknout, natož koupit. Ale až přijde nová dodávka s H-faktorem, bude to zase určitě pecka.
H1 není kolotočářská, spíš je prostě a jednoduše nehezká. ;-) Sranda na tom ovšem je, že zpracování vnitřku bylo výborné, ani po 4 letech docela těžkého provozu nic nevrzalo, třeba takovej Transit mi povrzával a ještě mu nebyl ani rok. A do H1 si rovnou dostal motor (2.5 125 kW 392 Nm), kterej si s většinou u nás kupovaných Transportérů vytíral podlahu. Takže v mých očích H1 postupně jaksi zkrásněla. >:-[]
I v rámci dodávkového určení snad může nastat aspoň minimální vývoj designu. ;-)
[odkaz]
Když vidím "nového" Caddyho a teď tuhle T6, mám dojem, že se u VW rozhodli vyzkoušet, jak dlouho lze úspěšně vyrábět pořád stejnou škatuli. Btw, ve čtvrtek jsem byl u Hellera v Ově a prolejzal T5 Multivan 4-motion, DSG. Cena byla skoro 1.6 mega a to je za to provedení už docela "maso". Ale nejvíc mě stejně pobavil Tiguan 4Motion DSG za 961t. To mě tak rozesmálo, že jsem zapomněl i na tu břečku, co tam vydávaj za kafe. >:D
T5 jsem měl a najezdil s ní 140 tkm..byla to 1,9 62kw combi...
Spotře,ba super - 7,5 l ale převodovka mě srala každý den..prostě ta 6 rychlost tam hodně chyběla..A oni udělají pseudo T6 a zase tam nechají tu 5 st převodovku...to nechápu....leda-že by se dala třeba za 5 000,- objednat k jakékoliv motorizaci 6 st.převodovka,nebo byla cena o dost nižší (pochybuju),to pak jo...konkurence nespí...
No tak to prrr. S t6 jsem sice nejezdil, ale v klasse rozhodne lip jak současný multivan nejezdi. Je to uhopsany, a na nerovnostech Bouchaji nápravy jak v dodávce. Tady se muzou od multivanu hooooodně učit.
To platilo o MB-Viano, napriek značke to bol podobný šmejd ako T5. Tak troch som si robil nádeje, že VW postaví niečo konkurencieschopné pre nové MB-V, ale z doterajších informácií to tak nevyzerá.
Minimálne jednu chybu T5 z môjho pohľadu voči ostatným má. Nejak ten centimeter do šírky by mu neuškodilo. Hlavne opticky by to vyzeralo o dosť lepšie.
No Mercedes udělal to samé, jen šel o kousek dál třeba provedením palubní desky. Jasně, základ je dodávka, ale s DSG+4x4+BiTDI... a prostorově strčí i velká MPV do kapsy. Prostě něco za něco...
A že budou poznáte podle čeho, nikde o tom není ani zmínka a fotky tomu také nenasvědčují. Bohužel po zkušenosti s Caravellou v 7 lidech do Švédska bych už dodávku této třídy, bez možnosti sklápět každý opěrák nezávisle na sobě, nechtěl. Já nemluvím o autě pro dělnase a řemeslníky, kdy jim na to popojíždění pevné sedačky stačí - od toho je Transporter bus, ale od Caravelly bych to čekal v základu.
Bohužel nemám tak dlouhodobou zkušenost s T4 nebo T5, jako někteří ostatní zde v diskuzi. Ale jednu věc, která patří do rukou konstruktérům, bych rozhodně změnil, když už chtějí tuto inovaci vydávat za T6 novou generaci: polohu a sklon volantu.
Ano, v některých případech je zachování tradice vítáno, ale tento relikt T-jedničky to určitě není. Kdo vyzkoušel V-klasse, DAF XF, Volvo FH ... bude určitě se mnou souhlasit: téčku k "dokonalosti" chybí to, aby byl volant postaven o mnoho víc na kolmo a aby první kloub hřídele volantu ležel pěkně vysoko, zhruba ve výšce těsně pod přístroji.
Taková poloha volantu umožňuje neobyčejný relax a pohodlí za volantem tak vysokého vozu, jakým T-6 je. Přesně tahle "maličkost" mu chybí k dokonalosti.
Opravdu jen idiot s mozkem Merklové si tento krám může koupit, od nového roku s tím jezdím služebně, má najeto 145000km a už se rozpadá, a jízda v něm utrpení, žebříňák je na tom lépe
Re: Raději T4 111kw v super stavu a drahou, než T5, T6
T5 jsem jezdil v letech 2005-2008 2,5 4motion 128kw (nové, najel jsem 165000tkm) a žádné velké poruchové drama se nekonalo.
T6 se bude prodávat jak housky na krámě.
Lepšie to má teraz poriešené Mercedes, teda za predpokladu že nové Viano išlo kvalitatívne hore. V-čko ponúka komfort bez kompromisov, čo myslím príde vhod v biznis triede. Preto by som T6-ku radšej porovnával s Vianom.
[odkaz]
nevím o jakém jménu mluvíš myslíš nacionalisticko FAŠ ideologii, že co je Německé to je nejlepší, ano čistá rasa že, jezdím s T5 novou a je to utrpení, kdyby to nekupoval stát-- policie, sanitky tak nemají tyto prodeje VIVA 4 ŘÍŠE