Ekonomika
Opět nic neříkající průzkum . Průměry ,průměry . To je stejné jako průměrná mzda . 😐
Na ceně ojetých vozidel, která jsou z valné části dovážena ze zemí EU se krásně projevuje intervence ČNB v neprospěch koruny a její znehodnocení administrativními zásahy. Nákup v eurech a prodej za koruny se musí projevit. O auta za 10.000 Euro se už jedná o desetitisícové částky v korunách.
Kdybychom konečně měli Euro, tak ČNB nemusela nic intervenovat a ty tady nemusel skuhrat :-!
to mi potvrdili i sami bazarníci a některé malé bazary káry dražš jak 200 tis ani neberou, prej to leží moc dlouho na place.
Lidi na dojíždění do práce berou tyhle levný káry no
Lidi na dojíždění do práce berou tyhle levný káry no
Začíná nám období maturit a myslím, že by i zdejší redaktoři měli zkusit maturitu z matematiky.
Dle výše zmíněného textu je nejvíc 34% aut s cenou do 100tis, pak 20% od 100 do 150 a 16% 150-200 a pak až 15% aut s cenou 350tis +. Z toho plyne , že na auta s cenou 200-350 tis zbývá jen 15% a ať na to koukám jak na to koukám, tak ani se čtyřmi semestry vysokoškolské matematiky na ČVUT těch 210tis za průměrnou ojetinu nevidím.
To by těch 15% aut nad 350 tis muselo být vše nad milion apod, což pak z této statistiky dělá nepoužitelný nesmysl.
Mnohem víc vypovídající údaj by byl průměr bez 5% nejlevnějších a 5% nejdražších, v této podobě je to nepoužitelné, protože to absolutně neodpovídá uvedeným číslům.
Dle výše zmíněného textu je nejvíc 34% aut s cenou do 100tis, pak 20% od 100 do 150 a 16% 150-200 a pak až 15% aut s cenou 350tis +. Z toho plyne , že na auta s cenou 200-350 tis zbývá jen 15% a ať na to koukám jak na to koukám, tak ani se čtyřmi semestry vysokoškolské matematiky na ČVUT těch 210tis za průměrnou ojetinu nevidím.
To by těch 15% aut nad 350 tis muselo být vše nad milion apod, což pak z této statistiky dělá nepoužitelný nesmysl.
Mnohem víc vypovídající údaj by byl průměr bez 5% nejlevnějších a 5% nejdražších, v této podobě je to nepoužitelné, protože to absolutně neodpovídá uvedeným číslům.
To právě nevíš, jak to počítali, pokud se prodá pár desítek-stovek zánovních předváděcích Porsche/Audi/BMW za cenu kolem 2 miliony, je to už ojetina, potom to se statistikou zahýbe.....
Však takhle nějak to myslím - jsou v tom nové ree😜orty, předváděčky a hned ta statistika nemá valný smysl, lepší by byl vážený průměr, případně vyjmout pár procent z obou krajních poloh a pak bude výsledný údaj mnohem víc vypovídající, takto z textu víme, že 70% aut je s cenou do 200 tis, ale průměr je 210tis....
No, to je ale těžké, lze eliminovat odlehlé pozorování, pokud jsou ale výjmečná, pokud však tvoří nezanedbatelnou část, tak je opomenout nemůžeš 😄
Jenže v takovém případě pak nemá taková zcestná informace v článku co dělat, jako je průměrná cena ojetiny.
Když si 1000 lidí koupí lehce jeté auto za 2mil ( předváděčka, import ze zahraničí), tak je to za stejné peníze, jak když si 40 000 lidí koupí ojetinu za 50 tis. To znamená, že si 41 000 lidí koupí auto za průměrných 97 561,- , což má nulovou vypovídající hodnotu, protože si přes 97% lidí koupilo auto za polovinu té sumy.
Z článku se může zdát, že běžná ojetina je za 210 tis, ale za tyhle peníze od Vás autobazar v 99% ( i kdyby mělo cenu 250-300t) případů ani nevykoupí protože gró jejich prodeje jsou vozy za 50-150 tis.
Když si 1000 lidí koupí lehce jeté auto za 2mil ( předváděčka, import ze zahraničí), tak je to za stejné peníze, jak když si 40 000 lidí koupí ojetinu za 50 tis. To znamená, že si 41 000 lidí koupí auto za průměrných 97 561,- , což má nulovou vypovídající hodnotu, protože si přes 97% lidí koupilo auto za polovinu té sumy.
Z článku se může zdát, že běžná ojetina je za 210 tis, ale za tyhle peníze od Vás autobazar v 99% ( i kdyby mělo cenu 250-300t) případů ani nevykoupí protože gró jejich prodeje jsou vozy za 50-150 tis.
Nějak mi to hlava nebere.
Myslím, že autor textu neuvdel vše, ale jen to zajímavé, bohužel chybí přiložená tabulka.
O nákladech na auto netřeba hovořit... je to luxus a v našich končinách ještě dlouho bude
EDIT: ten operáč ti pokryje takové ty "přídavné" náklady