Poprvé v historii vozu Škoda Fabia lze mít pod kapotou naftový motor spojený s automatem. Jak moc je to harmonická kombinace, jsme zkoušeli za volantem kombi.
No fakt je, že otázka zní: kdo si koupí fabii v naftě, navíc s automatem? Kor když za 450 tisíc mám naftu s automatem v nižší střední třídě, kde většinu fabiových příplatků mám v ceně... Ale kupci se jistě najdou...
Jen k těm chvalozpěvům bych chtěl dodat, že najednou je přece úplně normální, že se auto nakloní v zatáčce... Na ACZ od kdy? Jo vlastně od doby, kdy se houpe škodovka. Že si sedne až na dorazy tlumičů? To jako vážně? To je spíš průšvih, ne? Hlavně u kombíka. Ale je to naše škodovka, tak to nevadí... :*)
No a u Megane mám za to cenu čtyřválec, šestikvalt, o dvacet koní víc, a pokud budu chtít cenově dorovnat do toho půl milionu, mám i tu metlu a panoramatickou střechu... A když srovnám ochotu slevit u Ranaultu i u Škody... Jejda.
No ale beru, že VAG úderka bude dneska psát do zavaření klávesnic. >:D
HTP - Hoří Tři Písty
HTP – * To Pojede
HTP – * To Pohrabe
HTP – Hoši To ***i
HTP – Hrnek To Postrádá
HTP – Hádam To Pojede
HTP – Hijó Ty Potvora
HTP – Honem To Prodat
HTP – Honím Tři Písty
HTP – Hromada Technickejch Problémů
HTP – Hrozně Trapná Potvora
HTP – HIGHT POWER TURBO
HTP – * To Prdí
HTP – High Tuning Performance
HTP – Hodně Tupej Plyn
HTP – Hodně Trapnej Pohon
HTP – je skratka od PTH
HTP – Pocujes To Hucanie?
HTP – Hyba Ti Piest!
HTP – Hluboce Tlacis Pedal
HTP – Huci To Poradne
HTP – Houby To Pridava
HTP – Hlemyzd Te Predbehne
HTP – Hrozně Tě Podvedli
HTP – Holt To ***i
HTP – Husi To Predjedou
HTP – Hybaj Ty *
HTP – Hlemýžď Troubí Přidej
HTP – High Temperature when Performing
HTP – Hard Test Plan
HTP – Hack The Planet
HTP – Hard Target Penetrator
HTP – Hroch To Předběhne
HTP – Hezky To Předražili
HTP – Hromská To Příšera
HTP – Horko Těžko Přidávám
HTP – Honim To Pyco
HTP – Hodne To Pozere
HTP – Hodne To Posere
HTP – Horko Tezko Pomalu
HTP – Hatá Titlá Power
HTP – Hrozně Těžko Pádím
HTP – Hodně To Papá
HTP – Hejbni Tou *
HTP – Hanba Ted Pláču
Fabia za pětset tisíc >:D To zase bude rozhořčených komentářů z cenových oddělení, to zase bude rozhořčených komentářů od majitelů vraků po Helmutovi s proprděnou sedačkou. Kdo si, proboha, může koupit Fabii za pětset tisíc? Já odpovím, ten kdo chce a má na to prachy.
Já myslel, že tlumiče maj tlumit, ne že maj sloužit jsko doraz. A pokud tohle dělá nenaloženej kombík ( nečekám, ža v testu bylo naložený auto ), pak si nedovedu představit, jak bude mlátit plný auto na rodinný dovolený.
Megane Grandtour 1.5dCi 81kW EDC Limited za 464.900Kč... nakonec proč ne? Samozřejmě Fabia má za tu cenu metalízu a panoramatickou střechu atd., Megane přece jen o pár desítek tisíc dražší bude.
Ako tu uz ktosi povedal, kazde auto sa da odfotit tak, ze vyzera dobre. Alebo tak ze vyzera zle. Pripadne sa jednemu aj druhemu da trosku "pomoct" v Photoshope...
[odkaz]
Jo, srovnavam jabka s hruskama, ale furt nevidim duvod, proc za ten pulmilion nevzit skladovou i40 kombi.
Jsou ve vsech barvach a vybavach a dealeri se toho nemuzou zbavit. A ze je to skladovy nevadi, stejne uz se to neda konfigurovat. :-)
To furt srovnáváš ale tu cenu testovanýho auta. To je půlmilion. A to mám u toho Megana furt ještě přes třicet kolíků k dobru, třeba na R-Link s parkovací kamerou, bezklíč... Navíc má Megane dvouzonovou automatickou klimu... Každý auto má svoje, a jak jsem psal, za tu cenu by se daly ukecat i jiný značky. U škodovky nechtěj o slevě pro soukromej prodej u novinek ani slyšet.
Cena 500 000 je podľa mňa v poriadku. Cena OD začína niekde úplne inde. Takto nakonfigurovaný automobil s danou motorizáciou sa predsa normálne prejaví vo výslednej cene. Prekvapuje ma, že 500 000 je pre mnohých neakceptovateľné. Veď predsa každý výrobca v EU to má vyskladané rovnako. Napr. BMW rady 5. Začína povedzme na 1 mil. a končí niekde pri 3 mil. Tam to nikomu nepríde zvláštne? Samozrejme nie.... A pritom za 3ku už viem ísť aj do MB S.... Takže za seba: Som rád (ak by na to prišlo), že si viem kúpiť napr. diesel + DSG + malý kombík.........
...celé je to jen o plýtvání zdroji... nafta patří do kamionu, když už dnes benzínové motory s turbínou mají podobné spotřeby a jsou méně náročné na údržbu... každý ekonomicky zdatný jedinec si musí umět spočítat, že nafta se dnes už vůbec nevyplatí...
Zbytečně to hrotíš, zmínku o tom, že auto šlo do dorazů bych dokázal napsat v každém testu konfekčního auta, na našich hrbolatých silnicích ti to předvedu na požádání. Fabii se dá vyčítat lecos, podvozek je ale rozhodně z toho nejlepšího, co se dá v dané třídě koupit. ;-)
S 5er jsi zrovna nedal dobrej příklad ;-) . Jsi na ceně M5. Tady s tím udrnčeným cvrčkem pod kapotou nenabídne žádnej profit oproti o třídu větším autům.
Opakuji, Fabia má jednoznačně smysl a je to velmi dobrý auto. Tato motorizace kdyby v ceníku nebyla vůbec, pak se zhola nic nestane.
No jo, promiň, koukám, že ty přední senzory už nejdou. Já ten pack Pozornost mám, takže jsem furt myslel, že jdou. Každej ať si koupí, co chce. Ale vyškemrat slevu u škodovky, to je těžká zkouška. Mám to za sebou.
Máš třicet kolíků, panorama stojí 25.2 a metla 14.2, to jsi +10... přední senzory ani koupit nejdou, handsfree karta je v paketu za dalších 10, vyhřívané sedačky dalších 5.6, rezerva +2, to jsi cca. +27 bez předních senzorů... a jasně, naopak se najdou věci co má navíc Megane, třeba ta autoklima.
Sleva pro soukromé osoby u Škodovky je taky, u Renaultu asi větší, ale už jsem tam dlouho nebyl.
PS: pořád to jsou jen nuance, v principu souhlasím že Megane je lepší nabídka (a myslím si, že to je spíš problém Renaultu než Škody).
No zatímco my sem dokázali nspsat reálná čísla pro srovnání, ty jen pliveš a kopeš kolem sebe za koncern. Něco k věci bys ty chtrolíne neměl? Rači budu ometák s názorem, než troglodyt. ;-)
Tak především v reálných cenách mas za 450t 130 k 1,6 dCi s metlou, navigaci, panormatickym oknem, 5 let zaruky a pocitam-li správně, tak se tam vleze i Service Pack 5let/100t km
A ty si tedy co? "Über" socka, když jezdíš v "Über" nižší střední? :no:
Alespoň ses náramně předvedl, co jsi zač. Vždy si tady hraješ na nestranně rádoby spravedlivého, ale reálně normální ometák.
Tomu nerozumím. Škoda dělá nudný auta? Nebo jsou pěkný? Nebo jsou nudný, že je jich hodně, ale přesto jsou pěkný. Jsi se nám do toho Twingo nějak zamotalo :-)
Kdo dá 500k za malé kombi? :-O Neví někdo, na kolik by třeba vyšla tahle verze, kdyby si ji kupovala nějaká společnost ve větším počtu? Resp. jak jsou velké množstevní slevy nebo slevy za loajalitu? To už se společnostem nebo i soukromníkům vyplatí koupit třeba i ta octavia s 1.6 TDI...
Nuz, pokial si chce niekto kupit auto za pol melona, kde interier vyzera ako v aute za polovicu, nie je to jeho chyba. To by sa skor jeho pribuzni mali zamysliet, preco ho uz davno nezbavili svojpravnosti...
A proč ne? To není bazar, ale prodejna nových aut, tam je jedno, že jej nikdo nechce, třeba proto, že konfigurace někomu nesedne a mě třeba jo, tak proč ne ;-)
Testovaná verze je opravdu nesmysl. Ostatně i mnou objednaná a očekávaná verze je tak trochu nesmysl (Combi 1.2TSI 81kW, 6MT, stříbrná Brilliant, Style Plus, Style Advance, Dynamic, 16" kola, ližiny, tempomat, rezerva, 5 letá záruka). :-) Mohl jsem mít za tuhle cenu holou OIII nebo Golfa, Leona atd., ale mě se prostě FIII líbila, jízdně mě nadchla a teď prostě čekám a čekám... :-(
S 16 ventily to byla 1.8, mela 99kw a byla to ve sve době pěkná raketa s uplne jinak naladenym podvozkem nez bezne verze, ty mely obsah 1,7... Tu jsme měli my :-)
Takto naslapane verze vzdy dávají vzdy hodně prostoru ke konkurenci i výše, ale tyhle verze mají specifické málo početné jedince, kteří přesně vědí, co chteji, nebo vůbec neví nic o konkurenci, takže těch možností za půl mega je mraky ;-)
Těch možností je samozřejmě víc, Peugeot nabízel pod 400 tis 5008 s 1,6HDI a autu také nic nechybělo ( ano, nemělo v té ceně automat), o nižší střední nemluvě ( Kia, Hyundai, Opel, Renault atd.).
Fabie za 500 tis nedává nikdy smysl. Raději bych trochu výbavy oželel a připlatitl za 4válec... aha, to nejde, bohužel do Fabie se už 1,6TDI nedostala ( přitom ve Fabii2 to byla povedená cestácká motorizace).
Už už, šel bych na kolena, kdyby mě tak nebolela. Tahle specifikace Fabie je naprosto mimo. Navíc jsem už 1,4TDI jel...napíšu jen, že se absolutně neumím ztotožnit s názorem testéra! :-)
ja som dnes videl zelenu fabiu s bielymi stlpikmi hatch ( dokonca firemnu na bokoch polepenu ) ... nemozem sa ubranit dojmu ze posobila moc nafuknuto tlusto az prerastene vzhladom k svojej dlzke... proste ako nafuknuta krabica... pritom uznavam ze vo vinovocervenej jej to sekne..... mam taky citak ze nova fabia je moc citliva na farbu... v zelenobielej to proste nebolo ono..... ako taka ropucha.... tluste neforemne... nudne auto.... situacia sa ale otaca ked nahodis vinovu metalizu s peknymi elektronmi.... kombik som este tusim ani nevidel ale obavam sa toho co pises... ze to bude opat ako taka tehla... na obrazku sice pekne ale v praxi hranata nudna tehla s obrovskymi kukadlami vpredu .... inak ako som uz pisal davnejsie... fabia je ok... a ja jej kvality uznavam.... dokonca sa mi v istej kombinacii vyslovene paci ... ale zeleno-biela to nebude ;-) .... u nas uz vidim behat viac i20 ako nove fabie... ktorych je v mojom okolu stale akosi relativne malo.... cena necena nech je akakolvek ... vseobecne male auto s dizlom a automatom je defakto nezmysel.... predpokladam ze taketo fabie ako je tato v teste budu tvorit len mizive percento celkoveho predaja .... testeri miesto testovania toho co sa predava nam zase otestovali nieco co si nikto nekupi... no ale hlavne je ze testovali skodu... takze ukol splnen :yes:
PS: inak vies co vytvara dojem jazvecika? ano je to aj ten kratky razvor.... proste kratky razvor s metrovym zadnym previsom vzdy spravi z auta jazvecika........ clio kombik ma vacsi razvor a zjavne tento jazvecikovsky problem nema aj ked je to uzsie auto ako fabia
Fabia má sedmikvalt, v maximálce i 0-100 jsou ta auta vyrovnaná (190 a 12.1 vs. 184 a 11.3). Fabia má nižší normovanou spotřebu o 0.6l. V té výbavě toho má víc, třeba přední parkovací senzory nebo bezklíčový vstup. To ale jen tak na doplnění, jinak samozřejmě Megane je na papíře lepší nabídka.
Podle mě to Renault s cenama v ČR přehání a možná ho to bude jednou mrzet... asi bych radši pár kousků oželel.
Front assistant je protikolizní. Je to tuším jen do 50km/h a pak to akorát upozorňuje na nebezpečnou vzdálenost od auta před tebou. 2x vyzkoušeno, 2x fungoval. :-)
Stejně pořád nechápu, jak někdo vůbec může uvažovat o koupi Fábie za skoro půl mega. Dělal jsem s Fabii 1.4 TDI před 2 lety autoškolu a asi před 2 měsíci jsem měl na týden Fabii II combi 1.4 16V jako náhradu,když bylo moje Mondeo Mk3 v opravě. Musím říct,že bych si dobrovolně už nikdy nesedl za volant Fábie - je to příšerné auto (minimálne 1. a 2. generace). špatně se řídí, příšerně brzdí, podvozek je katastrofa, šířka interiéru vyvolává klaustrofobii a o komfortu jízdy nemusím snad ani mluvit. Jediné co se dá snad pochválit byl motor a převodovka. Ale jinak je pro mě Fabie auto pro důchodce. O rodiném autě se nedá mluvit ani náhodou, protože se dozadu prostě 3 osoby nevejdou. A další věc kterou nechápu je cena......Škodovka je prostě auto pro patrioty. V poslední době nechápu strategii škodovky, když udělají auto, které má sice největší kufr ve svojí kategorii,ale už nikoho nezajímá, že se v tom autě nedá pohodlně sedět. Sám jsem nenašel jakýkoliv důvod, proč by měla být nějaká škodovka lepší než moje Mondeo. Jízdně nesrovnatelné, cenou ND skoro levnější a jako ojetina nepředražené.
Ale abych jen nekritizoval musím říct, že nový Superb je opravdu krásný.
Teda nevim, odkud jsi, ale když třeba v praze jedeš Korunovační směrem na kulaťák, tak dole na světlech na dlažebních kostkách je taková vana. A tam to na dorazy dostaneš naprosto spolehlivě...A nemusíš jet moc rychle
Tlumiče zajišťují aby se auto nehoupalo jak medvěd na péru. Tedy aby pohyb byl v ideálním případě jen jeden a to stlačení pružiny a její návrat zpět tak aby kolo bylo ve styku s vozovkou. Nic víc. Je to tlumič kmitů.
Tak jestli 1980 je tvlj ročník, tak je tvůj příspěvek na pováženou >:-[]
Jako nic proti, ale srovnávat Fabii s Mondeem může jedině naprostý garážový autista... Přirozeně, že o dvě třídy větší model bude prostornější, pohodlnější, a v bazáru možná za stejnou cenu jako novější Fabia.
A víš proč? Protože ono nové Mondeo stojí možná 2x tolik co Fabia, protože i ojeté Mondeo srovnatelného stáří stojí možná 2x tolik co Fabia. Protože Mondeo a Fabia jsou dva zcela odlišné třídní světy.
A Fabia, ano, zrovna Fabia se v záadě nikdy neměla v rámci své konkurence za co stydět. Fabia I byla dokonce tak pokroková, že si Škoda mohla dovolit u Fabie II přešlapovat na místě a stejně ve srovnání s konkurenčními modely nijak výrazně nezaostala,
A nic proti Mondeu Mk3, ale zatímco Fabia nemá s korozí problém, Mondeo hnije jedna báseň >:-[]:-!
Jo, taky nestačím ani zařadit a motor naskočí, ale mě to vadí z principu. Především jezdím spíše opravdu ty delší trasy a nerad bych, kdyby mi po dálniční jízdě pěkně hned típl motor, což umí a nejezdím tolik měst, kde bych jej využil. Kdyžtak jej zapnu v koloně, ale ani to ne.
No za mě souhlas, taky mi přijde rozumně nastavené v normálním režimu (málokdy mě šmikne) a dost benevolentní v tom "Sport" režimu. Pro běžný provoz mi to úplně stačí. Jak se to bude chovat na okruhu nevím, zatím jsem se tam nedostal a hlavně to pro mě není priorita.
No, sorry, ale tolik blbostí v jednom příspěvku...Fabia není samozřejmě automobilový sen, ale řídí se ve všech generacích příjemně, komfort je úplně v pohodě. Že je Mondeo jako o dvě třídy větší auto někde jinde, to není chyba Fabie. Rodinné auto je to samozřejmě z nouze, když není na větší. Tvoje charakteristika rodinného auta je, že se dozadu vejdou 3? Tak to tě zklame asi hodně o dost větších aut.
Mondeo mkIII je vynikající auto- v kategorii aut do 100tkč, nebo v kategorii aut do r.2007. A že je škoda drahá jako ojetina? Ano, draze koupíš, a taky za pár let draze prodáš.
Příště, než něco napíšeš, počítej raději do stovky.
Automat jako hydromenic jo, ale dvouspojka pro supersporty vznikla!
Takze tam jedine dava smysl.
Naopak v kombiku s dieselem je mimo misu - tam bych chtel hydromenic, ale mam smolika.
No ohledně S-S systému. Manželka si ho vypíná, mě nevadí. Ono dost záleží na tom, jak rychle naskočí motor. U mne v benzínu je to dříve, než vůbec stihnu zařadit. Jak je to u Renaultu u nafty nevím, ale měl jsem možnost zkusit Passata s TDI, a tam to bylo za trest.
U mazdy jsem ho v poslední době začal občas používat, ale jako ideál vidím vypínatelný tlačítkem dokud znovu nezapnu, ne jen do dalšího ranního startu motoru.
Pak když vjedeš do města /zácpy/ , víš, že nemáš horký turbo, můžeš systém zaktivovat.
Docela by me zajimalo, jestli by to slo nejak postelovat aby byl start stop deaktivovany a kdyby ridic chtel, tak si to tim cudlikem sam zhasne, protoze obcas nechat chcipnout motor na dlouhe cervene, nebo na prejezdu je prijemne a start-stop je pohodlnejsi a rychlejsi, nez klasicke startovani.
Start - stop...
Radoval jsem se, že mám s novým autem automatické zapínání světel, takže jeden úkon méně po startu... místo zapínání sětel přidávám automatický pohyb - vypnutí start-stop 8-s
nevím jaký tlaky jsou z hora, ale na návštěvě u známého jsem viděl leták kde škodovka nabízí pro všechny zaměstnance ČEZu a jejich rodinné příslušníky slevu na nové auto podle modelu mezi 14 až 16 procenty. Ná práci v servisu tuším 25.
v zásadě ano... a to dělá to rozpětí 60 - 100tis km.
Obecně vzato je to eurošílenství... turbo a start - stop jde přímo proti sobě. Pořád ale platí, že turba v koncernu nejsou hitparáda.
Já vlastně ani nevím, jestli si je VW dělá sám nebo je někde nakupuje. :-(
Vím, že 100% záměnné jsou turba IHI... ale říká se, že ta vydrží víc (to už nevím... JPP), takže asi identická nebudou. ;-)
To ne, to si nemyslí asi ani místní diskutující, protože s benzínem to dává smysl, taky se vlezež do 350t, ne? Ale určitě nemáš tuhle verzi s tříválcem za půl milionu, což už je rozdíl, jestli dáš 350 nebo 500t.
U turba se víc než jinde projevuje řidič. Netvrdím, že turba od VW jsou spolehlivý (nevím), ale tady bude hodně velký procento kolapsů způsobených chováním k motoru (na rozdíl od rozvodů, pístů a pod.).
Co nechápeš na automatu u městskýho auta? Dávají je už i do supersportů, tam se dá víc polemizovat, ale do městskýho vozítka? Kam jinam bys jej potřeboval víc? Do dálniční limuzíny, kde řadíš jednou za 100km před dopravním omezením? :-O
Nestartuj na mě zase, prosím, s nějakými tvými škodovkáři. Řeč snad byla o turbu a jeho životnosti. ;-) Nemám žádné informace o tom, že by u TSI odcházela turba dříve, než je běžné, a že by šlo o spotřební materiál měněný při každé garančce.
Kromě toho jsem nikdy nijak nezpochybňoval problémy první generace TSI.
Nesype se co 10 tisíc, takže je to v pořádku... v této logice už chápu, proč vám nevadilo, že se původní TSI sypaly nepozději po 100tis km!
To je přece úplně výborný.
No, občas už v 80... ale to zas nebylo vždycky - takže pořád cajk.
Ńo vidíš, pokud cílovou skupinu nemá, pak nevím, proč tě tak pobuřuje. :-) A s rozumnější výbavou už se asi nějaký ten kupec najde, jinak by ji nenabízeli. Určitě ale nepůjde o stejnou skupinu, která pořizuje kombík s 1.0 MPI a Active Plus jako náhradu za zrezivělou Felicii.
Pzn. redakcie - v nasledujúcom príspevku sa nachádza irónia a satira:
"To víš Karle, ale na takový to pepíkovaní do chorvacka dobrý ne? Koukej pítcho na ten kufr, dyť do toho s batožinů najebeš klidně i basu piva! Nemusíš pak kupovat to jejich Ožujsko, vole. Musíme šetřit, nedá se svítiť..."
Ze vidis okolo seba malo novych Fabii? Znamy objednal Fabiu kombi hned ako prisla do showroomov. Ja o tri tyzdne neskor. Jemu auto vyrobili za 10 tyzdnov, mne povedali dodaciu lehotu 4-5 mesiacov. Pre velky celosvetovy dopyt fabrika nestiha vyrabat. Musis pockat a fabii III tu bude plno.
"Každému je jasné, pre akú cieľovú skupinu to auto je."
No to tedy není. Co přesně si představuješ pod cílovou skupinou naftové fábie v kombíku, plné palbě a s automatem?
Konfiguroval bych dost podobně, příplatky u Fabie jsou takové, že Style začne dávat smysl velmi rychle... stačí chtít litá kola. Podobně silnější TSI + 6st, ten příplatek je vstřícně nastavený. Jen teda stříbrnou bych asi nevybral... ale je fakt, že obecně dává vyniknout hezkým světlům a kolům...
tazko povedat... ale v praxi je male auto s dizlom a automatom nezmyselna kombinacia bez ohladu na usetrene decilitre ..... to je ako kupovat defender s benzinom v dvojkolke ( keby taky bol ) ;-)
Jsem jediný, komu spotřeba nepřijde nijak "výtečná"? Kolik by mělo brát tak malý auto s tak malým tdi? Leda pokud ji vezmu jako relevantně srovnatelnou s ostatními spotřebami redakce, tzn. reál o litr až litr a půl míň. Pak by se dala označit za výtečnou.
Na tých fotkách sa neviem ubrániť dojmu, že je to opať, dlhé, úzke a vysoké. Jazvečík je späť.
Len ja nerozumiem tej cene. Každému je jasné, pre akú cieľovú skupinu to auto je. A oni tomu daju hentakú cenu? Kto by si to kúpil? Keby to malo miesto tej nafty aj raketový pohon s automatom. Fabie sa za pol mega nekupujú. Fail.
Já bych si naftu nekoupil do žádného subkompaktu a i do kompaktu pouze s podmínkou nájezdu v řádech 30+ s velkým podílem dálnice... ale tak zase proti gustu...
Oproti Meganu Grandtour nedává Fabia moc smysl, ale jak už taky zaznělo, beru spíš Megane za nepřiměřeně levný než Fabii za nesmyslně drahou (s ohledem na DSG a výbavu).
O moc ne, Škoda to dost omezila tlakem shora. Ještě před dvěma lety jsme kupovali služební auta cca. -15%, loni ale už jen -12%. Přitom se dealeři tvářili, že na výbavovém stupni až tolik nezáleží a že fakt větší slevy dávat nesmí (ne nechtějí).
RS naopak nijak zvlášť netlačili... což souhlasí s mým dojmem, že ceny RS byly nastaveny moc nízko, což vedlo k masivní poptávce zejména po RS TDI místo Elegance TDI a tím k ohrožení exkluzivity modelu... což Škoda zohlednila při poslední cenové korekci, kdy RS zdražilo víc než ostatní varianty.
...tipu Dixik, alebo Gvick2...ohladom Rapidu:
tu je clanok o modernizacii Rapidu, posileni motorv, blaa, blaa, ale najviac ma zaujala tato veta:
" Boční směrová světla se přesunou do vnějších zpětných zrcátek, zatímco mlhovky budou profitovat z diod a kabinu ozdobí nový přístrojový štít."
Takze to znamena to, co som tu nedavno s usmevom na tvari ponukol ako radu pre Skodu, ze ako odlisit modely F III, Rapid, O III ? Ze pre Rapid mäkčená prístrojovka, a pre O III neskor lepsie vyplne dveri ? >:D
cely clanok je tu:
[odkaz]
Správně, 1,8...někdo ji označoval jako 1,7... Sorry, dokonce jsem to tak měl i v TP ;-) . Od tý doby jsem měl už další dvě auta, tak jsem to vypustil z hlavy :-)
No, Octavia má teď docela dobrou konfiguraci Fresh, která přidává k Ambition takové základní fleetové balíčky, chybí snad jen Climatronic (+18.000). Budeš celkem přibližně na půl miliónu s 1.6TDI a 5-kvaltem (bohužel). Fabia Combi 1.4TDI s manuálem a vybavou STYLE s balíčkem Style Plus - cca 410.000.
Fleetové slevy - to záleží, ale dá se i v běžném počtu dostat na celkovou slevu přes 25%, tu pak máš samozřejmě i na tu Fabii nebo Rapida.
Fakt je, že to už jsou rozumné ceny.
Podle me vypada nazivo jeste lepe, nez na fotce od Emela. Nektere detaily jsou lacinejsi, ale prvni dojem po nasednuti me hodne prekvapil. Treba takova madla dveri jsou uplne jinde, nez v octavce i kdyz na fotkach vypadaji lacine, jak v rapidu.
Re: Zcela upřímně... strčte si ty nafťáky za klobouk
Otazne je, za aku dobu sa ti ta cena navysena o ~2000€ vrati na usetrenom palive. Fabia nie je typicky dialnicny kriznik, ktory bezne natoci tych 50tisic km za rok. Ten najazd bude skor ~10tisic. A navratnost vyssej pociatocnej investicie strasne pomala...
Nic proti nafte, ale osobne si myslim ze v mini/malych vozoch nema vyznam.
Samozrejme, ze si kupcov najde (mozno aj taka sialena kombinaci ako v teste). Ale ked si uvedomim, ze uz prva fabia mala ciastocne textilne vyplne dveri, a teraz uz vsade len "plastove zatisie", je mi z toho "pokroku" smutno.
Je mi jasne, ze za tymto setrenim stoji koncern ktory chce Skodu posunut pod VW, ale aj tak. Par detailov, a ten interier by vyzeral hned lepsie, a prijemnejsie. To iste aj Octavia (pred casom som ju porovnaval s Golfom, vedla seba stali). Necakam ze Skoda bude robit interiery ako Mazda3, s bielou ci bezovou kozou, ale snad aspon ciastocne tapacirovane dvere tam byt mohli, tam kde clovek opiera ruku. Aspon v najvyssej vybave...
Re: Zcela upřímně... strčte si ty nafťáky za klobouk
Zalezi na pouziti a najezdu.
Pri poskakovani po meste je benzin u mensich aut lepsi, kdekoli jinde se pri pouziti auta jako dopravniho prostredku nafta zacne vyplacet docela rychle.
Re: Zcela upřímně... strčte si ty nafťáky za klobouk
Kterej benzínovej motor má podobnou spotřebu a je míň náročnej na údržbu? Začni od výkonnějších motorů...a neplýtvej tabulkami Marosi, bylo by dobrý pustit nějakej reál! ;-)
Mně nabídlI max 4% na auto, co by museli zadat do výroby. Jak je to s autem, co stojí na salonu nebo venku na dešti, to netuším. Ale už jen ta arogance překvapila i mojí manželku, a ta je ze svého zaměstnání zvyklá na dost věcí...
Re: Zcela upřímně... strčte si ty nafťáky za klobouk
U minivozů, B-segmentu je to skoro možné takto paušálně říct, od nižší střední nahoru je to už na debatu, ve vyšší střední, lux. sedanech a velkých SUV je nafta výhodnější, tedy mluvíme-li o ekonomice provozu a tom, jak si to ekonomicky zdatný jedinec spočítá.
Otázka jestli mít v lux sedanu benzinou V8 nebo třílitrový dýzl z hlediska přiměřenosti segmentu je jiná věc.
Ja seděl ve Style a musím říct, že interiér je pro mne příjemnější, a určitě bude mnoho z Vás nesouhlasit, nicméně je to můj dojem, než v Octavii... Prostě mě se ve Fabii uvnitř hodně líbí, dekor je parádní a interiér špičkový. Jestli je plast tvrdytvrdy me až tak hrozne nevadilo.
Kupci existují. Jsou lidé,kteří nechtějí velké auto, třeba starsi páry, ale chtějí kombik, protože mají chatu, cestuji a atd., přitom jsou finančně zajištění, treba lékaři apod., několik takovych znam, co mají naslapanou Fabii v plné palbě... Nebo starosta na dědine, kde by mi mohl někdo zavidet atd., taky jednoho takového znám, co ma Fabku tak pres pul milionu.
Taky jsem si vzpomněl na kritiku před par lety, když bylo i rodinné MPV mekce naladeno. Na obranu autora, v te době tady ani jinde nepsal. Mimochodem,Fabie mam odzkousene ve vsech generacich a i když vsude opevovali docela tvrdy podvozek dvojky, tak právě ten byl spíše slabším článkem a v tom mi sedí nová generace mnohem vice.
tak to joooo >:-[]
Nie, ale vazne - je kopec takych, ktori trosku vyrastli nad ten EU priemer, a pre takych je auto s velkostou vzadu ako Rapid, za cenu maaaaaalinko nad F III rozhodne zaujimava volba. No a za tu malinku cenu navyse som cakal aj nejaky ten rozdiel vnutri - zatial vsak skor negativny...
Tak ma zaujima, ci sa to ma fakt zlepsit ... :-)
Nevím co chceš říct tím Photoshopem, podle mě to jsou úplně normální kvalitně udělané fotky od redakčního fotografa, žádné vystajlované rendery... a interiér vypadá tak jako doopravdy - dobře.
Jeden příbuzný kupoval koncem roku auto, po mých tipech (Pulsar TCe nebo Ceed GDI) nakonec skončil s předváděčkovou Octavií... a i na novou dostal nabídku cca. -10%.
Nevím jak u Fabie, u Octavie je to zhruba takhle:
"Dobrý den, mám zájem o Octavii, asi 1.4TSI Ambition Plus."
"Tamhle jedna stojí, podívejte se."
"Můžete mi připravit cenovou nabídku?"
"Na IČ nebo FO?"
"FO."
"Dobře, můžeme vám nabídnout -10%, máme tu i jednu předváděčku...".
Kriteria při vyběru ma každy jine takže proč ne. Mě třeba neoslovi Fabia ani Megan a přesto se prodavaji. Takže každy dle chuti , požadavku a finančnich možnosti.