Italská automobilka Fiat se dohodla s americkou automobilkou Chrysler na vytvoření globálního partnerství. Fiat získá na základě smlouvy podíl v Chrysleru, americká automobilka zase know-how italského producenta.
když se spojí dva největší losers, CH poslední z posledních v US žijící na dluh a Fiat poslední roky na kraji propasti a tedy dtto v EU. No přece největší bullshit na světě.
Jo a proč myslíš, že před týdnem odstoupil šéf Alfy která je součástí koncernu Fiat? Protože čekal velký zisk a tučné roční bonusy? Ne, protože ztráta za rok 2008 bude zvláště výživná a kdyby rezignoval až za měsíc tak by ho taky nemusel už nikdo zaměstnat.
On neodstoupil proto, že by měl málo peněz a nebo by přišel o práci. On odstoupil proto, že dostal lukrativní nabídku od konkurence... To se stává... U fiatu taky pracují manageří, kteří před tím byli u Fordu, VW, případně BMW... To je běžná věc. A každý člověk zvažuje pracovní nabídky ne jen podle peněz, ale také se mohlo jednat o jistou formu výzvy. (zatím netuším o koho se jednalo, třeba dostal nabídku an znovupostavení an nohy Jaguaru). Sem si jistý, že ve Fiatu našli plnohodnotnou náhradu za Mea. Možná by bylo dobré, kdyby si vzhledem ke svým zjevným nevědomostem trochu přibrzdil ve svém projevu. Děkuji.
P.S. Fiat jako značka je jednou z mála ziskových v rámci prostoru EU a dalo by se v současné době říct i v rámci světového prostoru. Pokud by se bral do úvahy Fiat Groupe tak se jedná o velice silný podnik, jenž v podstatě jen těžko hledá srovnání. Doporučuji prostudovat:[odkaz]
Mimo jiné se tam uvádí, že obchodní profit Fiat Group je za loňský rok 3.233 milionů Euro, přičemž tržba byla 58 mil. Eur , Fiat vlastní 178 továren po celém světě, a loni prodal 2.233 mil. aut.
Já ti ty výsledky napsal... Není těžké je najít. Mimo jiné vidíš.. měl sem pravdu.. odešel do ztrátové automobilky..., tak se ji bude snažit postavit na nohy, protože v koncernu vydělává už jen Audi.
Automobilová divize byla v plusu. Je možné, že v mírné ztrátě AR letos je, ale je to dané uvedením nového modelu a přípravě dalšího modelu (snad dvou), což si žádá své investice. Ale rozhodně se nejedná o tragédii.
No, tak dostat nabídku na partnerství, hledám především partnera silného, zdravého, perspektivního. Ale proč by nakonec Sedící býk nemohl sedlat jedno Sedici? Všechno je možné a každý prodaný kus se nyní počítá...
P.S. Neví tu někdo, jestli ještě Chrysler vyrábí auta?
No podle toho co jsem se zde dočetl jde o dobrý tah. Fiat dostane za NIC přístup ke kompletní servisní síti Chrysleru. Perfektní příprava pro vstup na trh USA.
P.s.: o tom že Chrysler exne neví jen ten chudák Chrysler
Fiat dostane za NIC tzv. velké BINGO a CH dostane za NIC super velké BINGO takže oba dají dohromady tzv. worldwide BINGO podle hesla zkrachovalci všech zemí spojte se.
Nevšiml jsem si, že by kdy nějaká auta vyráběl. Ale pokud máš na mysli bouchání traverzoidních krabic tak stále vesele přeplňují parkoviště neprodejným šrotem díky vymodleným státním dotacím.
No bude ještě veselo. Frantíci si řekli že budou podnikat se státem a všechno si budou dělat doma. žádné cizí komponenty. To teprve začíná být veselo u nás v EU. Tak nějak všichni na svém. To bude u nás prázdných hal.
vím, že to nepochopíš, ale zkusím to.
Chci vstoupit na americký trh, ale založení servisních míst mě bude stát těžké prachy. Hle vidím zoufalou místní značku nad krachem. Tak za ní zajdu a řeknu. Chceme využít vaší servisní síť. Odpoví mi: Ok, není problém. Navalte motory a podvozky. Ok, není problém, vy za to navalte 35% akcií s obcí na dalších 20%. Ok, není problém.
A rázem mám servisní síť za babku v USA, a ještě k tomu odběratele na mé komponenty. Riziko? Žádné
Ty si fakt myslíš, že ak Chrysler skarachuje, Fiat ho kúpi a majú to za babku? >:D A čo tie dlhy? Tie ak Fiat nemá platitť, majiteľ Chrylseru, tak kto potom vlastne?
No zatím ne... ale pokud využije obci, tak bude majoritním akcionářem a tedy i majitelem. Teď je ještě minoritním, Cerberus je stále majoritním vlastníkem. Ale nejspíš je jen otázkou času kdy se tak stane (viz. Renault Nissan a spol.) Tedy zatím není vlastníkem, ale má na to setsakramentsky nakročeno. Nicméně fakticky je nyní schopen do jisté míry Chrysler ovládat, jakmile bude mít 51% je to hotovo... Víc ani pořizovat nemusí.
A čo si predstavujetě Kefalín pod takým slovom "obca"? >:D Hele, ty rozumbrado, dnes je to už podruhé (pamatuješ na tu "injektivu"), kdy se ti zde v roli intelkuála moc nedaří...
Ok, tak ještě jednou.
Fiat dodá Chrysleru motory a podvozky. Chrysler za to dodá motory a podvozky (předpoklám Jeep a MPV), přístup do servisní sítě Chrysleru a balík akcií plus opci na další balík.
Fiat to nebude stát ani cent.
Přečti si co kolega psal, nákup akcii CH. No to potom musí být akcie Ch za nula tedy firma v konkurzu a konkurzní věřitelé po ní už jedou takže servisní síť je už asi zavřená a tedy Fiatu na prd.
Fiat akcie nekoupil, ale dostal plus obci na další balík. Pokud by Chrysler zkrachoval tak by se jeho majetek rozprodal, aby se věřitelé uspokojili. A co je levnější? Lít peníze do krachujícího podniku nebo si vyzobkat jen části, které chceš?
cti pozorne
jakozto akcionar, platis pouze, kdyz kupujes akcie. za dluhy ruci akciova spolecnost svym majetkem. to znamena, ze v pripade krachu, ti v nejhorsim pripade zustanou v ruce bezcenne papiry. Ale v pripade,kdyz dluhy prevysuji majetek, nic neplatis. firma se rozproda, a pokud vytezek dluhy nepokryje, veritel ma smulu.
pokud fiat ziskal akcie, aniz by za nemusel platit penize, nemuze ho to nic stat.
predchozi veta samozrejme neznamena, ze akcie maji v soucasne chvili nulovou hodnotu.
Tak tak... Když si vemu, kolik údajně investoval do nové továrny v severní Americe VW a Fiat to dostal vč. servisní a prodejní sítě zadarmo, tak z hlediska obchodního to byl geniální tah... Daimler prodělal kalhoty, ten platitl... ale Fiat to má zadara...a může an tom jedině vydělat a to v případě, když se mu podaří postavit Chrysler na nohy... což se zdá může zdařit...
Tak já si dnes dal práci a koukal sem an portfolio Chrysleru. Ono mu už těch značek moc nezbylo v podstatě jen ten Chrysler, Dodge a Jeep. Jeep má svoji pozici neotřesitelnou a Dodge na tom taky není špatně... Takže pokud něco zanikne bude to asi opravdu jen ten Chrysler, což Fiatu může být v podstatě jedno. Nicméně hoši italský už prokázali, že zázraky trochu umí, tak proč nad Chryslerem lámat hůl... A když to vemeš kolem a kolem... Tata má LR, Fiat bude mít Jeep..., tomu říkám slušný monopol...v této oblasti. :-) Každopádně jednoduché to nebude...
Milý Wolffe, on Chrysler od zhruba 70 .let ani víc značek neměl - mimo Plymouthu - ba dokonce měl jich méně, neb Jeep spolu se značkou Eagle koupil v roce 1985 od AMC resp. od Renaultu.
Staré značky jako DeSoto či Imperial nejdou počítat - ty už zanikly hoodně dávno...
kuci, ja s Vami súhlasím, ibaže FIAT dáva svoje know-how, čo nie je zase malá hodnota, pretože na jeho "vypracovanie/získanie" doposiaľ musel vynaložiť nemalé prostriedky, takže až tak zadara to nebude :-) ale uznávam, že tie peniaze na know-how už tak, či tak vynaložili a teraz idú skúsiť, či sa im z toho podarí získať ešte niečo viac...pokus je to dobrý, ba až príliš odvážny, ale o to väčšiu poklonu si takéto gesto zaslúži, FIAT zahral s rozumom a nemal by aj po nezdarenom vpáde na US trh veľa stratiť, ale to iba v tom prípade, ak sa aj jeho know-how nedostane do nepovolaných rúk, tam to vidím tak trošku za hazard, ale tak povedali si, že za pokus to stojí, a preto im dvíham palec :yes:
Aha, hlboko sa osravedlňujem. Ale v každom prípade, aby si na tom Fiat neopálil prsty. Ak sa papaláši zo senátu rozhodnú, že pôžicky zrušia, tak Chrysler sa zrejme zapíše do histórie. Hoci viem, že k tomu nepríde.
Asi nemá cenu na tebe moc reagovat, ale kdyby sis přečetl a zjistil víc...tak tvorba menších a úspornějších aut (a tady není v případě fiatu pochyb, že v tomhle je špička, když ze všech značek má suverénně nejnižší emise) je přímo spjata s podmínkou udělení státní dotace. PO chrysleru nikdo nebude chtít ten dluh uhradit a pokud se mu začne dařit (jako že k tomu jisté schopnosti má), pak je vše v pořádku. Fiat je ekonomicky silným hráčem, Chrysler má celkem slušná prodejní čísla (a může být mnohem líp). Schválně mrkni, kolikátá je tohle světová automobilka dle počtu prodaných kusů.
Ham tu zase perli, Chrysler opet diky jeho vizim krachuje, us asi po 40te, covece tobe musel nejakej Chrysler nekdy prejet nohu ze ses nanej tak vysazenej co? >:D
No všimní si, že já jsem mluvil pouze o fůzi NIC+NIC=VELKÉ NIC a kolegové z toho hned udělali, že CH je vlastně už po smrti, zbyly z něj trosky a ty, že teď využije Fiat (dokonce zadarmo) pro svou expansi do US. Jsou fakt dobrý (ty kolegové) a já být Cerberus nebo Marchionne tak je z fleku angažuju. Kdyby náhodou měli pravdu tak jsi se svými teoriemi a nesmrtelnosti CH v háji. Ale abych Tě uklidnil tak jsou to neškodní školáci a jejich scénář je konina na n-tou.
Nějak se motáš, sám jsi napsal "Fiat akcie nekoupil, ale dostal plus obci na další balík." To je věta jasná, srozumitelná a nepotřebující žádného dalšího komentáře. Jednou je dostal a basta.
Chrysler je už skoro zaniklá značka... Daimler včas pochopil, že míří do záhuby a ukončil s nim spolupráci, ptž do něj jen pumpoval peníze... a teď do něj bude pumpovat Fiat..? i kdyby Fiat nezaplatil ani cent a jen mu poskytnul platformy, stejně mám strach, že je to pro Fiat velký riziko.. doufám, že italští manageři Fiatu dobře promysleli, ptž bych nerad viděl svůj milovanej koncern opět v potížích... v době finanční krize se mi to zdá hodně odvážný rozhodnutí a doufám, že se Fiatu nevymstí...
Ono fiat asi NEmá moc na výběr, sám dlouhodobě NEpřežije, tak to riziko za to (asi) stojí ...
Já bych "tipla", že se stejně (časem) ještě s někým bude MUSET spojit/propojit ... a ten "kup" chrysler je JEN cesta k dalším technologiím a na další (a velký) trh (který možná o malá auta zrovna právě TEĎ začne projevovat zájem) - já bych to prostě "teoreticky" viděla nadějně, ale JEN při současném (nebo mírně opožděném) propojení s další a tentokrát SILNOU skupinou/automobilkou - PAK by to "mohlo" fungovat ... sám to fiat NEutahne (si myslím si) ;-)
tak radši nemysli... ;-) koncern Fiat Auto S.p.A. má v současný podobě ideální složení, aby přežil... zahrnuje lidovou značku Fiat, prémiovou luxusní Lancia, prémiovou sportovní Alfa Romeo, supersportovní Ferrari, Sportovně-luxusní Maserati, užitkovou Iveco, zemědělský Case a New Holland, k tomu výrobce auto dílů Magneti Marelli.. jinými slovy zahrnuje všechny odvětví a poskytuje tak nabídku všem druhům zákazníků... k tomu všemu se už dotáhli ve spolehlivosti i na skopčáky a japonce, takže si skutečně nemyslim, že by Fiat měl potřebu spojovat se s krachujícim Chryslerem, jehož auta se můžou ve spolehlivosti měřit maximálně s žabožroutama (hlavně pak Renaultem)... :no:
Nejde o eleganci, ale o velikost dostatečnou k tomu, aby tonoucí nepropadl záchranným kruhem. Motivy Fiatu jsou popsané tady [odkaz] . Pokud Marchionne uvažuje správně a mluví, co myslí, je tohle reprve začátek vlny aliancí - a zdaleka nejen u Fiatu. P.S. pro Kylie: říkáš zajímavé věci, ale proč na nás věčně KŘIČÍŠ?
Já přeci neKŘIČÍM! Já prostě tak "vyrobená", tak se mi to píše "samo" ;-) a NEdělám to JEN na auto.cz - FAKT/OPRAVDU :-)
PS: Děkuji za "zajímavé věci" - "vrním" blahem.
Dnes se mi bude SKVĚLE spát ;-)
No, těší mě tvůj klidný spánek, jistě. Ale snad bys mohla zauvažovat, že pro lidi zvyklé na netiquette to opravdu není příjemné(viz třeba tohle, ta pravidla pro velká písmena jsou tam taky [odkaz] ). Je to ale samozřejmě na tobě. - Ale raději k věci: na Business Weeku je taky komentář ke svatbě, doporučuju číst pozorně i diskusi: [odkaz] . Člověka tak trochu napadá, jestli Chrysler není jen družička, zatímco nevěsta Fiat po plastice a lázních už má nachystaného vypaseného ženicha. Navíc italská vláda už taky prokázala, že Fiat (na rozdíl od českých skláren) jí stojí i za nějaký ten zlomený nehet.
Business Week? DOBRÉ! Ten si občas ráda přečtu ;-) , to VÁŽNĚ! TO je totiž (skoro) moje profese ... autíčka jsou až "zábavička" č. 2
PS: I tak NEměním názor a myslím/domnívám se, že bez DALŠÍHO a opravdu SILNÉHO partnera to fiat "NEzvládne/NEutáhne" - existuje možnost, že jsem profesí analytik/prognostik ;-)
PPS: Ale pochopitelně se mohu i mýlit (tak "uvidíme" :-) )
Ehm, ještě DODÁM - to JE ale "rozdíl" v diskuzi, že? ;-)
Ale ano, nemáš proč měnit. Že něco napsali na blogu v BW, ještě neznamená, že nepřehlédli hada v trávě. imho se BW příliš soustřeďuje na Chrysler, protože vnímá především "domácí" problémy USA ("jak (ne)zachránit Chrysler"). Marchionne ale vypustil loni ten balónek s PSA, teď si hraje s Chryslerem, čili jeho plány jsou ve skutečnosti 100%ně podstatně širší. Bavíme se pořád o magické cifře 6 miliónů prodaných jednotek ročně - tu si Marchionne nevymyslel, tu mu velice pečlivě spočítali prognostici a prognostičky. ;-)
Vy jste mne (evidentně) NEpochopil (tak raději myslete...) ;-)
Koncern Fiat má teoreticky DOBRÉ portfolio, ale je momentálně "zotavující se" po docela těžké operaci a NE všechny končetiny/orgány mu fungují zcela 100% (přeji mu brzké uzdravení :yes: ). Ale toto propojení (stále ještě "oslabený" pacient si jako první jídlo po operaci žaludku objednal husu s knedlíkem a zelím) mu "může" udělat i poněkud "těžko" - PROTO (si myslím) by bylo asi "vhodné" hledat vedle "slabého" spojence Chrysler i dalšího "silného" ... toť můj názor ;-)
K Fiatu
A proč když má jak píšeš ideální složení pro přežití jeho šéf říká něco zcela jiného - citace Šéfa Fiatu: "Večírek automobilového průmyslu skončil, všichni musíme hledat spojence. Šéf Fiatu Sergio Marchionne se domnívá, že nezávislost už není udržitelná a je čas na hledání spojenců - což neplatí jen pro Fiat. Udržet náklady na rozumné míře lze podle něj jen při výrobě nad 5,5 milionu vozů"
to, co řekl Marchionne, je sice pravda, ale já bych se zaměřil právě na to, aby koncern Fiat Auto vyráběl alespoň těch 5.5mil. automobilů a nemusel hledat spojence.. proč ještě pořád nemá Bravo více karosářských verzí (hlavně pak combi), proč Croma nedostala karoserii sedan, která by určitě oslovila více zákazníků (přitom se o ní uvažovalo pod tradičnim názvem Argenta), nebo nový benzinový motor 1.4T-Jet (150CV) - i to by Cromě pomohlo v prodejích, proč Fiat neudělá Grande Punto combi, aby mohl konkurovat fóbii nebo Cliu...???? myslim, že Fiat má v současný době spoustu kvalitních modelů, jen by potřebovali rozšířit nabídku karoserií, příp. motorů a hned by oslovili MNOHEM více zákazníků... pokud už nějaký model existuje, tak udělat z něho combi už není nijak finančně nákladný... přál bych si, aby u Fiatu šli spíše touto cestou... :yes:
Ono je to trošičku "těžší" - práce s "davem/masou" je náročná a dlouhodobá a když bude třeba Croma příští rok vyhlášena nejBEZPEČNĚJŠÍM automobilem vůbec, nejSPOLEHLIVĚJŠÍM automobilem vůbec, dostane nový nejVÝKONĚJŠÍ motor současně s nejMENŠÍ spotřebou ve třídě vůbec - tak se STEJNĚ (VELMi pravděpodobně) prodá více vw passat(ů).
To NEbyl vtip, to NEbyla ironie - tak TO prostě JE (chodí) ;-\
Jinak máte "pěkný" přehled a "teoreticky" máte EVIDENTNĚ pravdu (bohužel žijeme nikoliv v TEORETICKÉM ale "drsně" REÁLNÉM světě) :no:8-s
nikdo nechce po Fiatu, aby Croma v prodejích předběhla Passata ( i když by to bylo krásný) - to je něco, co i já musim považovat za nemožný... ale první generace Cromy se prodalo 450tis. a to existovala jen, jako liftback... kdyby se Fiat s Cromou nepokoušel o něco, co už předtim nevyšlo Opelu s jeho Signumem, ale navrhl Cromu s klasickými tře karoseriemi - berlina, liftback a combi - jako to dělá většina mainstreamových značek ve střední třídě, tak by myslim mohla být v prodejích někde okolo 4-8 místa ve střední třídě... nemluvě o ostatních modelech značky... a o tom, že i značka, která až donedávna měla špatnou image může patřit ke špičce v prodejích jasně ukazuje Kia s modelem Cee´d - kdo by ještě před 5 lety řekl, že Kia bude 2. v nižší střední třídě hned za domácí Octavií(?)... takže si pořád myslim, že by Fiatu stačilo pár "chytrých rozhodnutí" a žádná aliance by nebyla potřeba...
Já málem "cítím" to vaše NADŠENí, ono to skrz obrazovku "problikává/září" až sem ke mně, ale "tipuji", že mám maličko více "praktických" zkušeností a TO jsem právě psala v minulém příspěvku, že TEORIE a PRAXE jsou někdy až NEčekaně "odlišné" věci (a vy "se zápalem" se spíše té "čisté" /a tak "pěkně" ještě "čisTĚ/ teorie držíte) ;-)
Zrovna v Business Week by se nějaká prognóza objevit mohla a to, že korejské automobilky "zaplaví" evropu se (popravdě) OČEKÁVALO (během dalších 10ti let mají "usurpovat" min. 1/3 trhu). Ale to co vím já ví jistě i pan Marchionne (a má k dispozici určitě daleko "přesnější/detailnější" data/informace) a PROTO očekávám nějaké "další" spojení fiat + chrysler + .... něco japonského (?) například ..
Prostě ŽE nějaké "pokračování" bude, to bych se snad i (o €) vsadila (a bude to DŘÍVE, než se v česku tím € platit bude) ;-)
Ví bůh, že se Fiat snažil a snaží, ale vyrobit (a prodat!) 5,5 mln vozů ročně není pro jednoho švanda, i kdyby měl kombíky i z motorek ;-) Viz třeba joint venture Fiat-Tata Motors v Indii (2007) - instalovaný výkon fabriky je 100 000 vozů, to je ještě dlouhá cesta aspoň k miliónu: [odkaz] A kromě dostupné výrobní kapacity je tu ta proklatá absorpční kapacita trhu! Kdyby tak všichni konkurenti zašli na úbytě, to by se to prodávalo! Jenže oni všichni se naopak snaží zvyšovat produkci a prodeje...zatímco trh se po kreditní krizi naopak scvrkává. 8-s
Opět jen "souhlas", my si sice "homo sapiens" říkáme, ale jak teď třeba automobilky předvedou, je to úplně STEJNÉ jako v přírodě: Přežijí JEN ti nejsilnější ..
A tedy: když jsem jako Fiat někde poblíž reálných hranic svých možných objemů prodejů a neuvážené zvyšování produkce modelů mi pouze zaplní odstavné plochy za fabrikou, musím: najít způsob, jak proniknout na nové trhy (nejlépe někomu po zádech), nebo si sehnat do portoflia další značku, která na některém trhu bude fungovat, nebo se dobře oženit/provdat za jinou velkou značku, která mě ale a) musí vůbec chtít/být svobodná, b) nesmí mě sežrat zaživa. A kombinace toho všeho a dalšího. Jako instruktážní video lze doporučit většinu filmů o podsvětí - aliance bez lásky, leč pro společný prospěch jsou tam obvykle výstižně popsané. :-!
Budu OPĚT stručná: souhlasím :-)
JEN si myslím, že "novomanželům" by do začátků měl "pomoci" někdo jako "rodiče" když dětem koupí byt/dům (jde to i BEZ toho, ale ZTUHA) .. ;-)
PS: Já prostě "tipuji/očekávám" dalšího "do rodiny" (a třeba budou žít "šťastně" ve 3 v jednom domě, jak Enya se svou textařkou a skladatelem hudby :-) )
No psal jsem to, jak tušíě, hlavně pro našeho euro89. :-) Jinak samozřejmě souhlasím - bude to minimálně trojka, ne-li hotová swingers party >:D Kombinace mohou být různé a myslím, že i Korejci by mohli mít zálusk na japonské nevěsty, to bude tlačenice! Aby ne, vždyť jde o kejhák.
BTW: skutečný děs a zmar ale nastane, až se rozhodnou do řízení neviditelné ruky trhu moudře a inženýrsky vkročit vlády...prý že to nedávné velké zemětřesení v Číně má na svědomí ta jejich nedávná skvělá obrovská přehrada, hrdé inženýrské dílo. 8-s
Já třeba nechápu, co by Fiat mohl americkému trhu nabídnout. Ve svém portfoliu má doslova jeden dva použitelný modely.
Myslím, že takto radikálně změnit uvažování američanů se mu bez řádné finanční injekce a hodně času prostě nepodaří.
Dále tady taky nechápu, co tu všichni mají s tím, že to Fiat dostane/dostal zadarmo. Nic nemá zadarmo a tohle spojení spolyká ještě pěknej balík peněz. Není to žádná výhra a ještě v této době.
No kazdopadne nejsou sami ti co tu maji obavy o Fiatuv plan.. za posledni 3 dny akcie Fiat Group leti dolu jak na skluzavce.. muj nazor je ten ze pokud se rozhodnou CH nezachranovat a jen oberou kosti, je to dost genialni strategie, v opacnym pripade bych byl zatracene opatrnej.
Ach teď mi teprve secvaklo proč tady v diskuzi někteří oslavují Fiatův plán. Asi když jede po skluzavce dolů tak to považují za životní jízdu, jen se zapoměli podívat jestli údržbáři nevypustili vodu z bazénu.
.... udělali jednu zásadní chybu: před spojením s Chryslerem si nenechali poradit na www.auto.cz >:-[] Zdejší elita je totiž schopna na několika řádcích postihnout nekonečnou složitost automobilového bytí... Je až s podivem, že tyto geniální mozky mrhají svým časem zrovna tady...
A u Fiatu si asi řekli, že to risknou a půjdou do toho po hlavě. Můžou si pěkně nabít držku. Nadruhou stranu je to v první fázi nestojí v podstatě žádný love a pokud by se jím povedlo vzkřísit Chrysler tím, že ho naučí vyrábět mensší a ekologičtější auta, tak by se rázem stali nejen jednou z největších automobilek světa, ale zároveň by z ničeho nic mohli mít velmi silnou pozici na US trhu. Fiat si asi řekl, že teď je ta správná doba jít do rizika, protože teď se bude lámat v autoprůmyslu chleba. Spousta firem zanikne, ale někteří z toho můžou vyjít výrazně silnější. Takže přejme štěstí odvážným. :yes:
Tak nejdřív pár upřesnění - jak většina z vás ví, minulý týden jsem dostal nabídku na generálního pro Alfu. A vzal jsem ji. Samozřejmě vím kam odešel můj předchůdce, ale nemohu vám to říct. ;-)
Já si na rozdíl od nafoukaných ješitných manažerů rád přijdu na auto.cz pro radu a dobrý nápad. Takže všechny nastupující modely Alfy budou mít jako základ atmosféru 1.4, samozřejmě parádně vyladěnou.
Hodlám to prosadit i do Fiatu, teď i Chrysleru, Jeepu a Maserati. Uvažuji i nad Ferrari, ale tady ten motor asi trošku poštelujeme, vyhrabeme pár Kw, ale už to samozřejmě nebude tak user friendly.
:-)
Otázka - když chce Fiat proniknout na US trh, kterým modelem to chce spáchat? V článku se píše o 500, no dobrá, dejme tomu že třeba mladí se svezou na módní retro vlně, ale jinak?
Jako generální ředitelka koncernu fiat a nová nadřízená "kukoa" vám to klidně prozradím: Náš bývalý "alfaboss" LdM byl do poslední "kapky" použit/využit/opotřebován/spotřebován do posledky kapky "vysát" a jeho už víceméně NEprogresivní NEinvenční NEdynamický zbytek/torzo jsme odeslali nach Wolfsburg (kde se ten nedostatek invence a originality stejně NEprojeví a nikdo to stejně NEpozná) ;-)
Jááá a "provokovat"? :-) Co to vlastně vůbec "znamená"? ;-) Já "NErozumět"! Já něco "špatně" udělat? :-O
PS: Díky :-)
PPS: Já VíM, že tam překlep NEbyl ;-)
Pěkný den
>:D Dobrý, jiná verze zní tak, že de Meo byl vyslán do Wolfsburgu jako trojský kůň, někdo ten geniální marketing VW musí prostě rozbít, a z "úspěchů" alfy na tomto poli je jasné, že není vhodnějšího kandidáta. ;-)
Chrysler už nemá co ztratit. Zoufale potřebuje malá auta s nízkými emisemi. Nemá čím platit, tak platí sebou samým. Málokdo umí malá auta tak, jako Fiat.
Fiat nemůže prodělat. Hledá pro svoje značky (především pro Alfu) servisní síť a platformy pro velká auta. Obojí dostane. Dává to dokonalý smysl. :yes:
Už to vypadá tak, že budeš taky v domečku. Sergio asi nekecal a převzetí Chrysleru byl skutečně jen první krok. V Itálii už se šetří a chystá se převzetí PSA (cena 3 biliony Eur). Vznikne Fiat Chrysler Peugeot group, v současné době 3. největší automobilka na světě. Pokud vemu v úvahu jointventure s Tatou, pak v podstatě největší automobilka světa zahrnující značky : Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Iveco, Zastava, Peugeot, Citroen, Chrysler, Dodge, Jeep, Land Rover, Jaguar, Tata...
Ono spojení Chrysler Fiat je už asi danné a DALŠí propojení této dvojice (s nějakým SILNÝM partnerem - bych "doporučovala") vidím jako nezbytně NUTNÉ ;-)
KTERAK to bude, toť trošičku SLOŽITĚJŠí otázka .. žeby "sotvauzdravený" resp. spíše ještě v období rehabilitace nacházivší se Fiat mohutně dál NAKUPOVAL to NEvypadá příliš věrohodně ...
PS: Ale další spojení (nejen tady a nejen v autoprůmyslu) jsou "očekávatelná" (a víceméně "nutná") :-)
PPS: A "tipuji" že prognóza očekávající, že do cca 10ti let bude 1/3 vozů v evropě jihokorejské produkce, je pravdivá. A byť se mi to příliš NElíbí, zcela/jistě/určitě "posílí" i čínské automobilky (a asi "výrazně"). Jinými slovy, během pouhých dvou příštích desetiletí bude menší polovina (matematika to vždy bylo moje ;-) ) nových vozů na evropských silnicích asijského původu ... na Čí "úkor", toť trochu "otázka" ... očekávala bych že "prémiové" značky jako bmw a mb si své pozice spíše udrží .. :-)
Vámi popsaný "shluk" značek zní trochu "tragikomicky", ale vskutku se realitou státi může 8-s