Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automobilky Fiat a Chrysler vytvoří globální alianci

Italská automobilka Fiat se dohodla s americkou automobilkou Chrysler na vytvoření globálního partnerství. Fiat získá na základě smlouvy podíl v Chrysleru, americká automobilka zase know-how italského producenta.
Zpět na článek
20. 1. 2009 17:00
neregistrovaný "PREMDA"
22. 1. 2009 12:49
20. 1. 2009 17:27
20. 1. 2009 18:54
neregistrovaný "507--"
20. 1. 2009 19:24
neregistrovaný "507--"
20. 1. 2009 19:29
neregistrovaný "507--"
20. 1. 2009 19:23
neregistrovaný "507--"
20. 1. 2009 19:28
neregistrovaný "507--"
20. 1. 2009 20:05
20. 1. 2009 21:57
20. 1. 2009 22:33
20. 1. 2009 22:57
20. 1. 2009 23:35
21. 1. 2009 07:41
21. 1. 2009 14:40
21. 1. 2009 13:33
21. 1. 2009 12:23
21. 1. 2009 16:44
neregistrovaný "Gerland"
21. 1. 2009 23:53
neregistrovaný "Donovan"
22. 1. 2009 19:20
20. 1. 2009 16:47
Tak to je mazec! Hoši do-to-ho!
Kde je pořadník na Fiatsler 200C EV?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PREMDA"
20. 1. 2009 17:00
ZA HUBIČKU
Bravissimo FIAT. Takhle za hubičku získat otevřený vrata do US trhu, celou servisní síť a část peněz od US gov.
Tohle je tah století. :yes:
Rozbalit vlákno
1
22. 1. 2009 12:49
Re: ZA HUBIČKU
Jen se bojím, aby to Fiatu neublížilo. Mercedes si spojením s Chryslerem taky zrovna dvakrát nepřilepšil. Spíš bych uvítal koncern Daimler-Fiat. :-)
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 17:11
Co může asi tak vzniknout
když se spojí dva největší losers, CH poslední z posledních v US žijící na dluh a Fiat poslední roky na kraji propasti a tedy dtto v EU. No přece největší bullshit na světě.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2009 17:19
Re: Co může asi tak vzniknout
fiat na kraji propasti? ted uz snad prece neni, ne?
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 18:47
Re: Co může asi tak vzniknout
Jo a proč myslíš, že před týdnem odstoupil šéf Alfy která je součástí koncernu Fiat? Protože čekal velký zisk a tučné roční bonusy? Ne, protože ztráta za rok 2008 bude zvláště výživná a kdyby rezignoval až za měsíc tak by ho taky nemusel už nikdo zaměstnat.
20. 1. 2009 19:51
Re: Co může asi tak vzniknout
On neodstoupil proto, že by měl málo peněz a nebo by přišel o práci. On odstoupil proto, že dostal lukrativní nabídku od konkurence... To se stává... U fiatu taky pracují manageří, kteří před tím byli u Fordu, VW, případně BMW... To je běžná věc. A každý člověk zvažuje pracovní nabídky ne jen podle peněz, ale také se mohlo jednat o jistou formu výzvy. (zatím netuším o koho se jednalo, třeba dostal nabídku an znovupostavení an nohy Jaguaru). Sem si jistý, že ve Fiatu našli plnohodnotnou náhradu za Mea. Možná by bylo dobré, kdyby si vzhledem ke svým zjevným nevědomostem trochu přibrzdil ve svém projevu. Děkuji.

P.S. Fiat jako značka je jednou z mála ziskových v rámci prostoru EU a dalo by se v současné době říct i v rámci světového prostoru. Pokud by se bral do úvahy Fiat Groupe tak se jedná o velice silný podnik, jenž v podstatě jen těžko hledá srovnání. Doporučuji prostudovat:[odkaz]
Mimo jiné se tam uvádí, že obchodní profit Fiat Group je za loňský rok 3.233 milionů Euro, přičemž tržba byla 58 mil. Eur , Fiat vlastní 178 továren po celém světě, a loni prodal 2.233 mil. aut.
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 19:58
Re: Co může asi tak vzniknout
Odešel do VW. No a na výsledek 2008 Alfy si počkáme. Všichni včetně financujících bank očekávají ztrátu.
20. 1. 2009 20:04
Re: Co může asi tak vzniknout
Já ti ty výsledky napsal... Není těžké je najít. Mimo jiné vidíš.. měl sem pravdu.. odešel do ztrátové automobilky..., tak se ji bude snažit postavit na nohy, protože v koncernu vydělává už jen Audi.
Automobilová divize byla v plusu. Je možné, že v mírné ztrátě AR letos je, ale je to dané uvedením nového modelu a přípravě dalšího modelu (snad dvou), což si žádá své investice. Ale rozhodně se nejedná o tragédii.
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 20:18
Re: Co může asi tak vzniknout
Nenapsal, řeč byla o Alfě.
20. 1. 2009 22:27
Re: Co může asi tak vzniknout
Co to meleš? Víš kolik automobilek patří do koncernu? A ty tady bezostyšně napíšeš, že v koncernu vydělává jen Audi. To není pravda.
21. 1. 2009 22:31
Re: Co může asi tak vzniknout
Šiel potichu položiť aj VW? Keby si nekecal blbiny...
VW ide len na istotu, neberie neperspektívnych ľudí...
Avatar - euro89
20. 1. 2009 22:00
Re: Co může asi tak vzniknout
jestli ty nebudeš převlečenej "navtech", nebo "gti"... :no:
Avatar - Plautus
21. 1. 2009 08:22
Re: Co může asi tak vzniknout
ale kdežee, je to iba šunka
20. 1. 2009 17:27
KREV POT A... FIAT
No, tak dostat nabídku na partnerství, hledám především partnera silného, zdravého, perspektivního. Ale proč by nakonec Sedící býk nemohl sedlat jedno Sedici? Všechno je možné a každý prodaný kus se nyní počítá...

P.S. Neví tu někdo, jestli ještě Chrysler vyrábí auta?
Rozbalit vlákno
38
Avatar - T613
20. 1. 2009 17:31
Re: KREV POT A... FIAT
No podle toho co jsem se zde dočetl jde o dobrý tah. Fiat dostane za NIC přístup ke kompletní servisní síti Chrysleru. Perfektní příprava pro vstup na trh USA.
P.s.: o tom že Chrysler exne neví jen ten chudák Chrysler
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 18:26
Re: KREV POT A... FIAT
Fiat dostane za NIC tzv. velké BINGO a CH dostane za NIC super velké BINGO takže oba dají dohromady tzv. worldwide BINGO podle hesla zkrachovalci všech zemí spojte se.
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 18:23
Re: KREV POT A... FIAT
Nevšiml jsem si, že by kdy nějaká auta vyráběl. Ale pokud máš na mysli bouchání traverzoidních krabic tak stále vesele přeplňují parkoviště neprodejným šrotem díky vymodleným státním dotacím.
20. 1. 2009 19:00
Re: KREV POT A... FIAT
No bude ještě veselo. Frantíci si řekli že budou podnikat se státem a všechno si budou dělat doma. žádné cizí komponenty. To teprve začíná být veselo u nás v EU. Tak nějak všichni na svém. To bude u nás prázdných hal.
neregistrovaný "507--"
20. 1. 2009 18:54
Re: KREV POT A... FIAT
Je skutočne zúfale spájať sa s krachujúcou firmou(to ešte aj veľkou), ktorá ide na tak trochu sociálnych dávkach a to ešte aj neistých.
Avatar - T613
20. 1. 2009 19:01
Re: KREV POT A... FIAT
vím, že to nepochopíš, ale zkusím to.
Chci vstoupit na americký trh, ale založení servisních míst mě bude stát těžké prachy. Hle vidím zoufalou místní značku nad krachem. Tak za ní zajdu a řeknu. Chceme využít vaší servisní síť. Odpoví mi: Ok, není problém. Navalte motory a podvozky. Ok, není problém, vy za to navalte 35% akcií s obcí na dalších 20%. Ok, není problém.
A rázem mám servisní síť za babku v USA, a ještě k tomu odběratele na mé komponenty. Riziko? Žádné
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 19:07
Re: KREV POT A... FIAT
Zapoměl jsi na konec toho rozhovoru. ....a převezmete 50% našich dluhů? Ok, není problém. A z čeho je zaplatíte? Hm, dobrá otázka. >:D
Avatar - T613
20. 1. 2009 19:11
Re: KREV POT A... FIAT
Ty si někde četl o fúzi? O sdílení dluhů? Když si koupíš akcie ČSA tak taky platíš jejich dluhy?
neregistrovaný "507--"
20. 1. 2009 19:24
Re: KREV POT A... FIAT
Tak ak nechceš, aby tých 35% percent akcii, čiže niekokľo desiatok miliárd EUR nebolo v žumpe, tak ano.
Avatar - T613
20. 1. 2009 19:27
Re: KREV POT A... FIAT
Ale Fiatu nejde o Chrysler, ale dostat se na trh USA. A k tomu potřebuješ servisní síť, kterou po krachu Chrysleru převezmou za směšný peníz.
neregistrovaný "507--"
20. 1. 2009 19:29
Re: KREV POT A... FIAT
Ty si fakt myslíš, že ak Chrysler skarachuje, Fiat ho kúpi a majú to za babku? >:D A čo tie dlhy? Tie ak Fiat nemá platitť, majiteľ Chrylseru, tak kto potom vlastne?
Avatar - T613
20. 1. 2009 19:39
Re: KREV POT A... FIAT
Když Chrysler zkrachuje, tak se bude rozprodávat majetek. Toť všo. Dál už to znáš ne? A Fiat není majitelem Chrysleru jen má balík akcií.
20. 1. 2009 19:57
Re: KREV POT A... FIAT
No zatím ne... ale pokud využije obci, tak bude majoritním akcionářem a tedy i majitelem. Teď je ještě minoritním, Cerberus je stále majoritním vlastníkem. Ale nejspíš je jen otázkou času kdy se tak stane (viz. Renault Nissan a spol.) Tedy zatím není vlastníkem, ale má na to setsakramentsky nakročeno. Nicméně fakticky je nyní schopen do jisté míry Chrysler ovládat, jakmile bude mít 51% je to hotovo... Víc ani pořizovat nemusí.
20. 1. 2009 20:05
Re: KREV POT A... FIAT
A čo si predstavujetě Kefalín pod takým slovom "obca"? >:D Hele, ty rozumbrado, dnes je to už podruhé (pamatuješ na tu "injektivu"), kdy se ti zde v roli intelkuála moc nedaří...
Avatar - T613
20. 1. 2009 20:24
Re: KREV POT A... FIAT
sím hlásím, že "obce" je moje chyba :*)
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 20:34
Re: KREV POT A... FIAT
se neomluvej, kozy jako vozy
Avatar - T613
20. 1. 2009 20:36
Re: KREV POT A... FIAT
už si zjistil kolik zaplatí Fiat za akcie Chrysleru?
21. 1. 2009 22:35
Re: KREV POT A... FIAT
>:D :yes:
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 19:30
Re: KREV POT A... FIAT
Ty jsi z nějakého socialistického podniku viď, ach so T613....
Avatar - T613
20. 1. 2009 19:45
Re: KREV POT A... FIAT
Ok, tak ještě jednou.
Fiat dodá Chrysleru motory a podvozky. Chrysler za to dodá motory a podvozky (předpoklám Jeep a MPV), přístup do servisní sítě Chrysleru a balík akcií plus opci na další balík.
Fiat to nebude stát ani cent.
Avatar - gld
21. 1. 2009 14:16
Re: KREV POT A... FIAT
že ťa tá márna snaha ešte baví..
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 19:28
Re: KREV POT A... FIAT
selbstverständlich, když vlastníš společnost (tím, že vlastníš akcie) tak přebíráš příslušnou část aktiv i pasiv dané společnosti tedy i dluhy.
20. 1. 2009 19:30
Re: KREV POT A... FIAT
ale prd
jedine penize, ktere platis, jsou pri nakupu akcii
a pokud fiat nic neplatil, nebude ho to nic stat
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 19:35
Re: KREV POT A... FIAT
Přečti si co kolega psal, nákup akcii CH. No to potom musí být akcie Ch za nula tedy firma v konkurzu a konkurzní věřitelé po ní už jedou takže servisní síť je už asi zavřená a tedy Fiatu na prd.
Avatar - T613
20. 1. 2009 19:41
Re: KREV POT A... FIAT
Fiat akcie nekoupil, ale dostal plus obci na další balík. Pokud by Chrysler zkrachoval tak by se jeho majetek rozprodal, aby se věřitelé uspokojili. A co je levnější? Lít peníze do krachujícího podniku nebo si vyzobkat jen části, které chceš?
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 19:53
Re: KREV POT A... FIAT
Aha tak akcie se nekupují ale dostávají. Jé pane Klaus kopírují Vaší kuponovou privatizaci....
Avatar - T613
20. 1. 2009 19:57
Re: KREV POT A... FIAT
Četl jsi ten článek? Víš vůbec za jakých okolností se dostane Fiat k těm akciím? :-O
21. 1. 2009 22:37
Re: KREV POT A... FIAT
Povedz volovi, že je vôl, urazí sa.
20. 1. 2009 19:44
Re: KREV POT A... FIAT
cti pozorne
jakozto akcionar, platis pouze, kdyz kupujes akcie. za dluhy ruci akciova spolecnost svym majetkem. to znamena, ze v pripade krachu, ti v nejhorsim pripade zustanou v ruce bezcenne papiry. Ale v pripade,kdyz dluhy prevysuji majetek, nic neplatis. firma se rozproda, a pokud vytezek dluhy nepokryje, veritel ma smulu.

pokud fiat ziskal akcie, aniz by za nemusel platit penize, nemuze ho to nic stat.
predchozi veta samozrejme neznamena, ze akcie maji v soucasne chvili nulovou hodnotu.
20. 1. 2009 19:54
Re: KREV POT A... FIAT
Tak tak... Když si vemu, kolik údajně investoval do nové továrny v severní Americe VW a Fiat to dostal vč. servisní a prodejní sítě zadarmo, tak z hlediska obchodního to byl geniální tah... Daimler prodělal kalhoty, ten platitl... ale Fiat to má zadara...a může an tom jedině vydělat a to v případě, když se mu podaří postavit Chrysler na nohy... což se zdá může zdařit...
Avatar - T613
20. 1. 2009 19:58
Re: KREV POT A... FIAT
zas takový optimista bych nebyl. Spíš počítej s krachem a vyzobkáním zajímavých částí
20. 1. 2009 20:01
Re: KREV POT A... FIAT
Tak já si dnes dal práci a koukal sem an portfolio Chrysleru. Ono mu už těch značek moc nezbylo v podstatě jen ten Chrysler, Dodge a Jeep. Jeep má svoji pozici neotřesitelnou a Dodge na tom taky není špatně... Takže pokud něco zanikne bude to asi opravdu jen ten Chrysler, což Fiatu může být v podstatě jedno. Nicméně hoši italský už prokázali, že zázraky trochu umí, tak proč nad Chryslerem lámat hůl... A když to vemeš kolem a kolem... Tata má LR, Fiat bude mít Jeep..., tomu říkám slušný monopol...v této oblasti.
:-) Každopádně jednoduché to nebude...
Avatar - Barrichello
21. 1. 2009 11:29
Re: KREV POT A... FIAT
Milý Wolffe, on Chrysler od zhruba 70 .let ani víc značek neměl - mimo Plymouthu - ba dokonce měl jich méně, neb Jeep spolu se značkou Eagle koupil v roce 1985 od AMC resp. od Renaultu.

Staré značky jako DeSoto či Imperial nejdou počítat - ty už zanikly hoodně dávno...
Avatar - Plautus
21. 1. 2009 08:35
Re: KREV POT A... FIAT
kuci, ja s Vami súhlasím, ibaže FIAT dáva svoje know-how, čo nie je zase malá hodnota, pretože na jeho "vypracovanie/získanie" doposiaľ musel vynaložiť nemalé prostriedky, takže až tak zadara to nebude :-) ale uznávam, že tie peniaze na know-how už tak, či tak vynaložili a teraz idú skúsiť, či sa im z toho podarí získať ešte niečo viac...pokus je to dobrý, ba až príliš odvážny, ale o to väčšiu poklonu si takéto gesto zaslúži, FIAT zahral s rozumom a nemal by aj po nezdarenom vpáde na US trh veľa stratiť, ale to iba v tom prípade, ak sa aj jeho know-how nedostane do nepovolaných rúk, tam to vidím tak trošku za hazard, ale tak povedali si, že za pokus to stojí, a preto im dvíham palec :yes:
neregistrovaný "507--"
20. 1. 2009 19:23
Re: KREV POT A... FIAT
Hele Tomáši, dať 35% z desiatok miliárd EUR za značku, ktorá môže o pár mesiacov zmiznúť je totálny nezmyseľ.
Avatar - T613
20. 1. 2009 19:25
Re: KREV POT A... FIAT
Dyť Fiat nic neplatí. Přečti si to ještě jednou :-)
neregistrovaný "507--"
20. 1. 2009 19:28
Re: KREV POT A... FIAT
Aha, hlboko sa osravedlňujem. Ale v každom prípade, aby si na tom Fiat neopálil prsty. Ak sa papaláši zo senátu rozhodnú, že pôžicky zrušia, tak Chrysler sa zrejme zapíše do histórie. Hoci viem, že k tomu nepríde.
20. 1. 2009 19:40
Re: KREV POT A... FIAT
Asi nemá cenu na tebe moc reagovat, ale kdyby sis přečetl a zjistil víc...tak tvorba menších a úspornějších aut (a tady není v případě fiatu pochyb, že v tomhle je špička, když ze všech značek má suverénně nejnižší emise) je přímo spjata s podmínkou udělení státní dotace. PO chrysleru nikdo nebude chtít ten dluh uhradit a pokud se mu začne dařit (jako že k tomu jisté schopnosti má), pak je vše v pořádku. Fiat je ekonomicky silným hráčem, Chrysler má celkem slušná prodejní čísla (a může být mnohem líp). Schválně mrkni, kolikátá je tohle světová automobilka dle počtu prodaných kusů.
20. 1. 2009 20:05
Ham ham hambáč
Ham ham ham snime vsechno naco prijdem

Ham tu zase perli, Chrysler opet diky jeho vizim krachuje, us asi po 40te, covece tobe musel nejakej Chrysler nekdy prejet nohu ze ses nanej tak vysazenej co? >:D
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 20:27
Re: Ham ham hambáč
No všimní si, že já jsem mluvil pouze o fůzi NIC+NIC=VELKÉ NIC a kolegové z toho hned udělali, že CH je vlastně už po smrti, zbyly z něj trosky a ty, že teď využije Fiat (dokonce zadarmo) pro svou expansi do US. Jsou fakt dobrý (ty kolegové) a já být Cerberus nebo Marchionne tak je z fleku angažuju. Kdyby náhodou měli pravdu tak jsi se svými teoriemi a nesmrtelnosti CH v háji. Ale abych Tě uklidnil tak jsou to neškodní školáci a jejich scénář je konina na n-tou.
Avatar - T613
20. 1. 2009 20:35
Re: Ham ham hambáč
Už si zjistil kolik dá Fiat za ty akcie?
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 20:44
Re: Ham ham hambáč
To je fakt těžká hádanka. Pokud nic tak žádné nedostane. Pokud něco tak cenu za kterou jsou/byly kótované na burze. Nemáš nějakou těžší otázku?
Avatar - T613
20. 1. 2009 20:46
Re: Ham ham hambáč
přečti si za co Fiat dostane ty akcie chytrolíne
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 21:05
Re: Ham ham hambáč
Nějak se motáš, sám jsi napsal "Fiat akcie nekoupil, ale dostal plus obci na další balík." To je věta jasná, srozumitelná a nepotřebující žádného dalšího komentáře. Jednou je dostal a basta.
Avatar - T613
20. 1. 2009 21:07
Re: Ham ham hambáč
Nemotám se vůbec. To jen ty žvaníš nesmysly ;-)
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 20:30
Re: Ham ham hambáč
Jo a Chrysler mi nohu nepřejel ale nelíbí se mi a nemám ho rád ostatně jako celou velkou trojku. >:D
Avatar - euro89
20. 1. 2009 21:57
jen to NE!!!:-(
Chrysler je už skoro zaniklá značka... Daimler včas pochopil, že míří do záhuby a ukončil s nim spolupráci, ptž do něj jen pumpoval peníze... a teď do něj bude pumpovat Fiat..? i kdyby Fiat nezaplatil ani cent a jen mu poskytnul platformy, stejně mám strach, že je to pro Fiat velký riziko.. doufám, že italští manageři Fiatu dobře promysleli, ptž bych nerad viděl svůj milovanej koncern opět v potížích... v době finanční krize se mi to zdá hodně odvážný rozhodnutí a doufám, že se Fiatu nevymstí...
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2009 22:05
Re: jen to NE!!!:-(
Ono fiat asi NEmá moc na výběr, sám dlouhodobě NEpřežije, tak to riziko za to (asi) stojí ...
Já bych "tipla", že se stejně (časem) ještě s někým bude MUSET spojit/propojit ... a ten "kup" chrysler je JEN cesta k dalším technologiím a na další (a velký) trh (který možná o malá auta zrovna právě TEĎ začne projevovat zájem) - já bych to prostě "teoreticky" viděla nadějně, ale JEN při současném (nebo mírně opožděném) propojení s další a tentokrát SILNOU skupinou/automobilkou - PAK by to "mohlo" fungovat ... sám to fiat NEutahne (si myslím si) ;-)
Avatar - euro89
20. 1. 2009 22:16
Re: jen to NE!!!:-(
tak radši nemysli... ;-) koncern Fiat Auto S.p.A. má v současný podobě ideální složení, aby přežil... zahrnuje lidovou značku Fiat, prémiovou luxusní Lancia, prémiovou sportovní Alfa Romeo, supersportovní Ferrari, Sportovně-luxusní Maserati, užitkovou Iveco, zemědělský Case a New Holland, k tomu výrobce auto dílů Magneti Marelli.. jinými slovy zahrnuje všechny odvětví a poskytuje tak nabídku všem druhům zákazníků... k tomu všemu se už dotáhli ve spolehlivosti i na skopčáky a japonce, takže si skutečně nemyslim, že by Fiat měl potřebu spojovat se s krachujícim Chryslerem, jehož auta se můžou ve spolehlivosti měřit maximálně s žabožroutama (hlavně pak Renaultem)... :no:
20. 1. 2009 22:26
Re: jen to NE!!!:-(
Silná slova o kvalitě zde prezentuješ, silná...
Avatar - gld
21. 1. 2009 14:19
Re: jen to NE!!!:-(
ticho teplo a pokoj ti odporúčam na zníženie vysokého tlaku ktorý sa u teba dostavuje vždy keď niekto vysloví "fiat" a "kvalita" v jednej vete
20. 1. 2009 22:29
Re: jen to NE!!!:-(
Nejde o eleganci, ale o velikost dostatečnou k tomu, aby tonoucí nepropadl záchranným kruhem. Motivy Fiatu jsou popsané tady [odkaz] . Pokud Marchionne uvažuje správně a mluví, co myslí, je tohle reprve začátek vlny aliancí - a zdaleka nejen u Fiatu. P.S. pro Kylie: říkáš zajímavé věci, ale proč na nás věčně KŘIČÍŠ?
20. 1. 2009 22:36
Re: jen to NE!!!:-(
Páč je to její přirozenost.. prej. Ale taková, že je to až na průplesk.
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2009 22:42
Re: Milý patrik(u)!
Já přeci neKŘIČÍM! Já prostě tak "vyrobená", tak se mi to píše "samo" ;-) a NEdělám to JEN na auto.cz - FAKT/OPRAVDU :-)
PS: Děkuji za "zajímavé věci" - "vrním" blahem.
Dnes se mi bude SKVĚLE spát ;-)
20. 1. 2009 23:02
Re: Milý patrik(u)!
No, těší mě tvůj klidný spánek, jistě. Ale snad bys mohla zauvažovat, že pro lidi zvyklé na netiquette to opravdu není příjemné(viz třeba tohle, ta pravidla pro velká písmena jsou tam taky [odkaz] ). Je to ale samozřejmě na tobě. - Ale raději k věci: na Business Weeku je taky komentář ke svatbě, doporučuju číst pozorně i diskusi: [odkaz] . Člověka tak trochu napadá, jestli Chrysler není jen družička, zatímco nevěsta Fiat po plastice a lázních už má nachystaného vypaseného ženicha. Navíc italská vláda už taky prokázala, že Fiat (na rozdíl od českých skláren) jí stojí i za nějaký ten zlomený nehet.
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2009 23:08
Re: Milý patrik(u)!
Business Week? DOBRÉ! Ten si občas ráda přečtu ;-) , to VÁŽNĚ! TO je totiž (skoro) moje profese ... autíčka jsou až "zábavička" č. 2
PS: I tak NEměním názor a myslím/domnívám se, že bez DALŠÍHO a opravdu SILNÉHO partnera to fiat "NEzvládne/NEutáhne" - existuje možnost, že jsem profesí analytik/prognostik ;-)
PPS: Ale pochopitelně se mohu i mýlit (tak "uvidíme" :-) )
Ehm, ještě DODÁM - to JE ale "rozdíl" v diskuzi, že? ;-)
20. 1. 2009 23:21
Re: Milý patrik(u)!
Ale ano, nemáš proč měnit. Že něco napsali na blogu v BW, ještě neznamená, že nepřehlédli hada v trávě. imho se BW příliš soustřeďuje na Chrysler, protože vnímá především "domácí" problémy USA ("jak (ne)zachránit Chrysler"). Marchionne ale vypustil loni ten balónek s PSA, teď si hraje s Chryslerem, čili jeho plány jsou ve skutečnosti 100%ně podstatně širší. Bavíme se pořád o magické cifře 6 miliónů prodaných jednotek ročně - tu si Marchionne nevymyslel, tu mu velice pečlivě spočítali prognostici a prognostičky. ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2009 23:37
Re: Milý patrik(u)!
Budu VELEstručná: souhlasím ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2009 22:32
Re: Milé euro89!
Vy jste mne (evidentně) NEpochopil (tak raději myslete...) ;-)
Koncern Fiat má teoreticky DOBRÉ portfolio, ale je momentálně "zotavující se" po docela těžké operaci a NE všechny končetiny/orgány mu fungují zcela 100% (přeji mu brzké uzdravení :yes: ). Ale toto propojení (stále ještě "oslabený" pacient si jako první jídlo po operaci žaludku objednal husu s knedlíkem a zelím) mu "může" udělat i poněkud "těžko" - PROTO (si myslím) by bylo asi "vhodné" hledat vedle "slabého" spojence Chrysler i dalšího "silného" ... toť můj názor ;-)
20. 1. 2009 23:06
Re: Milé euro89!
tak nějak :yes:
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 22:33
Re: Milé euro89!
Ke Chrysleru
Máš recht.

K Fiatu
A proč když má jak píšeš ideální složení pro přežití jeho šéf říká něco zcela jiného - citace Šéfa Fiatu: "Večírek automobilového průmyslu skončil, všichni musíme hledat spojence. Šéf Fiatu Sergio Marchionne se domnívá, že nezávislost už není udržitelná a je čas na hledání spojenců - což neplatí jen pro Fiat. Udržet náklady na rozumné míře lze podle něj jen při výrobě nad 5,5 milionu vozů"
Avatar - euro89
20. 1. 2009 22:48
Re: Milé euro89!
to, co řekl Marchionne, je sice pravda, ale já bych se zaměřil právě na to, aby koncern Fiat Auto vyráběl alespoň těch 5.5mil. automobilů a nemusel hledat spojence.. proč ještě pořád nemá Bravo více karosářských verzí (hlavně pak combi), proč Croma nedostala karoserii sedan, která by určitě oslovila více zákazníků (přitom se o ní uvažovalo pod tradičnim názvem Argenta), nebo nový benzinový motor 1.4T-Jet (150CV) - i to by Cromě pomohlo v prodejích, proč Fiat neudělá Grande Punto combi, aby mohl konkurovat fóbii nebo Cliu...???? myslim, že Fiat má v současný době spoustu kvalitních modelů, jen by potřebovali rozšířit nabídku karoserií, příp. motorů a hned by oslovili MNOHEM více zákazníků... pokud už nějaký model existuje, tak udělat z něho combi už není nijak finančně nákladný... přál bych si, aby u Fiatu šli spíše touto cestou... :yes:
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2009 23:03
Re: Milé euro89!
Ono je to trošičku "těžší" - práce s "davem/masou" je náročná a dlouhodobá a když bude třeba Croma příští rok vyhlášena nejBEZPEČNĚJŠÍM automobilem vůbec, nejSPOLEHLIVĚJŠÍM automobilem vůbec, dostane nový nejVÝKONĚJŠÍ motor současně s nejMENŠÍ spotřebou ve třídě vůbec - tak se STEJNĚ (VELMi pravděpodobně) prodá více vw passat(ů).
To NEbyl vtip, to NEbyla ironie - tak TO prostě JE (chodí) ;-\
Jinak máte "pěkný" přehled a "teoreticky" máte EVIDENTNĚ pravdu (bohužel žijeme nikoliv v TEORETICKÉM ale "drsně" REÁLNÉM světě) :no: 8-s
Avatar - euro89
20. 1. 2009 23:35
Re: Milé euro89!
nikdo nechce po Fiatu, aby Croma v prodejích předběhla Passata ( i když by to bylo krásný) - to je něco, co i já musim považovat za nemožný... ale první generace Cromy se prodalo 450tis. a to existovala jen, jako liftback... kdyby se Fiat s Cromou nepokoušel o něco, co už předtim nevyšlo Opelu s jeho Signumem, ale navrhl Cromu s klasickými tře karoseriemi - berlina, liftback a combi - jako to dělá většina mainstreamových značek ve střední třídě, tak by myslim mohla být v prodejích někde okolo 4-8 místa ve střední třídě... nemluvě o ostatních modelech značky... a o tom, že i značka, která až donedávna měla špatnou image může patřit ke špičce v prodejích jasně ukazuje Kia s modelem Cee´d - kdo by ještě před 5 lety řekl, že Kia bude 2. v nižší střední třídě hned za domácí Octavií(?)... takže si pořád myslim, že by Fiatu stačilo pár "chytrých rozhodnutí" a žádná aliance by nebyla potřeba...
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2009 23:50
Re: Milé euro89!
Já málem "cítím" to vaše NADŠENí, ono to skrz obrazovku "problikává/září" až sem ke mně, ale "tipuji", že mám maličko více "praktických" zkušeností a TO jsem právě psala v minulém příspěvku, že TEORIE a PRAXE jsou někdy až NEčekaně "odlišné" věci (a vy "se zápalem" se spíše té "čisté" /a tak "pěkně" ještě "čisTĚ/ teorie držíte) ;-)
Zrovna v Business Week by se nějaká prognóza objevit mohla a to, že korejské automobilky "zaplaví" evropu se (popravdě) OČEKÁVALO (během dalších 10ti let mají "usurpovat" min. 1/3 trhu). Ale to co vím já ví jistě i pan Marchionne (a má k dispozici určitě daleko "přesnější/detailnější" data/informace) a PROTO očekávám nějaké "další" spojení fiat + chrysler + .... něco japonského (?) například ..
Prostě ŽE nějaké "pokračování" bude, to bych se snad i (o €) vsadila (a bude to DŘÍVE, než se v česku tím € platit bude) ;-)
21. 1. 2009 00:06
Re: Milé euro89!
Ví bůh, že se Fiat snažil a snaží, ale vyrobit (a prodat!) 5,5 mln vozů ročně není pro jednoho švanda, i kdyby měl kombíky i z motorek ;-) Viz třeba joint venture Fiat-Tata Motors v Indii (2007) - instalovaný výkon fabriky je 100 000 vozů, to je ještě dlouhá cesta aspoň k miliónu: [odkaz] A kromě dostupné výrobní kapacity je tu ta proklatá absorpční kapacita trhu! Kdyby tak všichni konkurenti zašli na úbytě, to by se to prodávalo! Jenže oni všichni se naopak snaží zvyšovat produkci a prodeje...zatímco trh se po kreditní krizi naopak scvrkává. 8-s
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2009 00:33
Re: Milý patrik(u)!
Opět jen "souhlas", my si sice "homo sapiens" říkáme, ale jak teď třeba automobilky předvedou, je to úplně STEJNÉ jako v přírodě: Přežijí JEN ti nejsilnější ..
20. 1. 2009 23:42
Re: Milé euro89!
A tedy: když jsem jako Fiat někde poblíž reálných hranic svých možných objemů prodejů a neuvážené zvyšování produkce modelů mi pouze zaplní odstavné plochy za fabrikou, musím: najít způsob, jak proniknout na nové trhy (nejlépe někomu po zádech), nebo si sehnat do portoflia další značku, která na některém trhu bude fungovat, nebo se dobře oženit/provdat za jinou velkou značku, která mě ale a) musí vůbec chtít/být svobodná, b) nesmí mě sežrat zaživa. A kombinace toho všeho a dalšího. Jako instruktážní video lze doporučit většinu filmů o podsvětí - aliance bez lásky, leč pro společný prospěch jsou tam obvykle výstižně popsané. :-!
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2009 00:01
Re: Milý patrik(u)!
Budu OPĚT stručná: souhlasím :-)
JEN si myslím, že "novomanželům" by do začátků měl "pomoci" někdo jako "rodiče" když dětem koupí byt/dům (jde to i BEZ toho, ale ZTUHA) .. ;-)
PS: Já prostě "tipuji/očekávám" dalšího "do rodiny" (a třeba budou žít "šťastně" ve 3 v jednom domě, jak Enya se svou textařkou a skladatelem hudby :-) )
21. 1. 2009 00:13
Re: Milý patrik(u)!
No psal jsem to, jak tušíě, hlavně pro našeho euro89. :-) Jinak samozřejmě souhlasím - bude to minimálně trojka, ne-li hotová swingers party >:D Kombinace mohou být různé a myslím, že i Korejci by mohli mít zálusk na japonské nevěsty, to bude tlačenice! Aby ne, vždyť jde o kejhák.
BTW: skutečný děs a zmar ale nastane, až se rozhodnou do řízení neviditelné ruky trhu moudře a inženýrsky vkročit vlády...prý že to nedávné velké zemětřesení v Číně má na svědomí ta jejich nedávná skvělá obrovská přehrada, hrdé inženýrské dílo. 8-s
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2009 00:25
Re: Milý patrik(u)!
Ano politiky "poutající" se ke stavbám knihoven a obdobné "chytrosti" také "miluji/oceňuji" ..
PS: Jinak opět JEN: souhlas
PPS: A dobrou noc :-)
22. 1. 2009 08:40
Re: Milý patrik(u)!
Prémiová sportovní Alfa Romeo ? 8-s
20. 1. 2009 22:24
Re: Milý patrik(u)!
Já třeba nechápu, co by Fiat mohl americkému trhu nabídnout. Ve svém portfoliu má doslova jeden dva použitelný modely.
Myslím, že takto radikálně změnit uvažování američanů se mu bez řádné finanční injekce a hodně času prostě nepodaří.

Dále tady taky nechápu, co tu všichni mají s tím, že to Fiat dostane/dostal zadarmo. Nic nemá zadarmo a tohle spojení spolyká ještě pěknej balík peněz. Není to žádná výhra a ještě v této době.
Avatar - Barrichello
21. 1. 2009 11:26
Re: Milý patrik(u)!
Zaniklá značka s 2 miliony prodaných kusů za loňský rok. HIhi, ted ještě tu o karkulce.

Americká vláda nikdy Chrysler padnout nenechá a u Cerberusu nedělaj šílenci...
Avatar - Ham.
21. 1. 2009 15:12
Re: Milý patrik(u)!
Nikdy neříkej nikdy....
20. 1. 2009 22:57
obavy
No kazdopadne nejsou sami ti co tu maji obavy o Fiatuv plan.. za posledni 3 dny akcie Fiat Group leti dolu jak na skluzavce.. muj nazor je ten ze pokud se rozhodnou CH nezachranovat a jen oberou kosti, je to dost genialni strategie, v opacnym pripade bych byl zatracene opatrnej.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 23:35
Re: obavy
Ach teď mi teprve secvaklo proč tady v diskuzi někteří oslavují Fiatův plán. Asi když jede po skluzavce dolů tak to považují za životní jízdu, jen se zapoměli podívat jestli údržbáři nevypustili vodu z bazénu.
21. 1. 2009 01:10
Ze švorcáka kowbojem...
No pánové a dáni... nadešel čas, abych vyhrabal svoje desetiletý Punto ze závějí a pomalu ho připravil pro nabídku do ebay.com!

Na druhou stranu se bez urážky říká, že amík je největší blb, ale že by jen tak vymněnil hamburgea za Fiata? To si může myslet jen s prominutím blb.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - freeman
21. 1. 2009 07:41
Zadarmo
Nuž keď je to zadarmo a ponúka sa to no neberto ! Ale ináč Chrysler nestojí ani za deravý groš.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
21. 1. 2009 11:21
Re: Zadarmo
HAHAHA....Jen modely EV mají cenu zlata
21. 1. 2009 08:30
Manažeři FIATu...
.... udělali jednu zásadní chybu: před spojením s Chryslerem si nenechali poradit na www.auto.cz >:-[] Zdejší elita je totiž schopna na několika řádcích postihnout nekonečnou složitost automobilového bytí... Je až s podivem, že tyto geniální mozky mrhají svým časem zrovna tady...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - gld
21. 1. 2009 14:22
Re: Manažeři FIATu...
za manažérmi fiatu by mal skočiť gti a jose a vysvetliť im že to nemá význam a majú to zabaliť
21. 1. 2009 22:32
Re: Manažeři FIATu...
Prečo Fiat a nie Octaviu? Vysvetlí mi niekto, prečo? Prečo??? :-!
21. 1. 2009 10:40
Kdo se bojí, sere v síni
A u Fiatu si asi řekli, že to risknou a půjdou do toho po hlavě. Můžou si pěkně nabít držku. Nadruhou stranu je to v první fázi nestojí v podstatě žádný love a pokud by se jím povedlo vzkřísit Chrysler tím, že ho naučí vyrábět mensší a ekologičtější auta, tak by se rázem stali nejen jednou z největších automobilek světa, ale zároveň by z ničeho nic mohli mít velmi silnou pozici na US trhu. Fiat si asi řekl, že teď je ta správná doba jít do rizika, protože teď se bude lámat v autoprůmyslu chleba. Spousta firem zanikne, ale někteří z toho můžou vyjít výrazně silnější. Takže přejme štěstí odvážným. :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Plautus
21. 1. 2009 11:25
Re: Kdo se bojí, sere v síni
moja reč susedko :yes: ;-)
21. 1. 2009 10:51
Pár upřesnění a pár otázek
Tak nejdřív pár upřesnění - jak většina z vás ví, minulý týden jsem dostal nabídku na generálního pro Alfu. A vzal jsem ji. Samozřejmě vím kam odešel můj předchůdce, ale nemohu vám to říct. ;-)
Já si na rozdíl od nafoukaných ješitných manažerů rád přijdu na auto.cz pro radu a dobrý nápad. Takže všechny nastupující modely Alfy budou mít jako základ atmosféru 1.4, samozřejmě parádně vyladěnou.
Hodlám to prosadit i do Fiatu, teď i Chrysleru, Jeepu a Maserati. Uvažuji i nad Ferrari, ale tady ten motor asi trošku poštelujeme, vyhrabeme pár Kw, ale už to samozřejmě nebude tak user friendly.

:-)

Otázka - když chce Fiat proniknout na US trh, kterým modelem to chce spáchat? V článku se píše o 500, no dobrá, dejme tomu že třeba mladí se svezou na módní retro vlně, ale jinak?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2009 11:30
Re: Pár upřesnění a pár otázek
Jako generální ředitelka koncernu fiat a nová nadřízená "kukoa" vám to klidně prozradím: Náš bývalý "alfaboss" LdM byl do poslední "kapky" použit/využit/opotřebován/spotřebován do posledky kapky "vysát" a jeho už víceméně NEprogresivní NEinvenční NEdynamický zbytek/torzo jsme odeslali nach Wolfsburg (kde se ten nedostatek invence a originality stejně NEprojeví a nikdo to stejně NEpozná) ;-)
21. 1. 2009 11:59
Re: Pár upřesnění a pár otázek
Kylie dneska zase zlobí? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2009 12:10
Re: Co je co je?
Něco jsem napsala nějak "nepřesně"? Mám tam nějaký "překlep"? :-)
21. 1. 2009 14:40
Re: Co je co je?
žádný překlep, jenom provokování koncernistů >:-[] napsala jste to jinak hezky ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2009 15:16
Re: Co je co je?
Jááá a "provokovat"? :-) Co to vlastně vůbec "znamená"? ;-) Já "NErozumět"! Já něco "špatně" udělat? :-O
PS: Díky :-)
PPS: Já VíM, že tam překlep NEbyl ;-)
Pěkný den
Avatar - Dinar
21. 1. 2009 13:33
Re: Co je co je?
>:D Dobrý, jiná verze zní tak, že de Meo byl vyslán do Wolfsburgu jako trojský kůň, někdo ten geniální marketing VW musí prostě rozbít, a z "úspěchů" alfy na tomto poli je jasné, že není vhodnějšího kandidáta. ;-)
Avatar - Barrichello
21. 1. 2009 11:34
A ještě ste nějak zapoměli
že 20% akcií vlastní stále Daimler AG.
Takže současná Chrysler LLC je hustě nadnárodní podnik, kde má: 45% Cerberus, 35% Fiat a 20% Daimler AG.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ham.
21. 1. 2009 15:18
Re: A ještě ste nějak zapoměli
Daimler už je prodává.
Avatar - gld
21. 1. 2009 18:06
Re: A ještě ste nějak zapoměli
kúpiš ich?
Avatar - Barrichello
21. 1. 2009 12:14
Doporučuji si přečíst
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
21. 1. 2009 15:22
Re: Doporučuji si přečíst
Informace z firmy o firmě jsou vždy NEOBJEKTIVNÍ. Takových keců o sobě píše každý management v každé firmě kolik metráků si přeješ.
Avatar - Barrichello
21. 1. 2009 12:23
Další
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Gerland"
21. 1. 2009 16:44
Hnoj
Šikovne to robia, tí naši superglobalisti :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Donovan"
21. 1. 2009 23:53
Oboustraně výhodný obchod
Chrysler už nemá co ztratit. Zoufale potřebuje malá auta s nízkými emisemi. Nemá čím platit, tak platí sebou samým. Málokdo umí malá auta tak, jako Fiat.

Fiat nemůže prodělat. Hledá pro svoje značky (především pro Alfu) servisní síť a platformy pro velká auta. Obojí dostane. Dává to dokonalý smysl. :yes:
Rozbalit vlákno
0
22. 1. 2009 19:20
tak jo Kylie
Už to vypadá tak, že budeš taky v domečku. Sergio asi nekecal a převzetí Chrysleru byl skutečně jen první krok. V Itálii už se šetří a chystá se převzetí PSA (cena 3 biliony Eur). Vznikne Fiat Chrysler Peugeot group, v současné době 3. největší automobilka na světě. Pokud vemu v úvahu jointventure s Tatou, pak v podstatě největší automobilka světa zahrnující značky : Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Iveco, Zastava, Peugeot, Citroen, Chrysler, Dodge, Jeep, Land Rover, Jaguar, Tata...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
22. 1. 2009 19:44
Re: Nuž dobrá wolff(e)!
Ono spojení Chrysler Fiat je už asi danné a DALŠí propojení této dvojice (s nějakým SILNÝM partnerem - bych "doporučovala") vidím jako nezbytně NUTNÉ ;-)
KTERAK to bude, toť trošičku SLOŽITĚJŠí otázka .. žeby "sotvauzdravený" resp. spíše ještě v období rehabilitace nacházivší se Fiat mohutně dál NAKUPOVAL to NEvypadá příliš věrohodně ...
PS: Ale další spojení (nejen tady a nejen v autoprůmyslu) jsou "očekávatelná" (a víceméně "nutná") :-)
PPS: A "tipuji" že prognóza očekávající, že do cca 10ti let bude 1/3 vozů v evropě jihokorejské produkce, je pravdivá. A byť se mi to příliš NElíbí, zcela/jistě/určitě "posílí" i čínské automobilky (a asi "výrazně"). Jinými slovy, během pouhých dvou příštích desetiletí bude menší polovina (matematika to vždy bylo moje ;-) ) nových vozů na evropských silnicích asijského původu ... na Čí "úkor", toť trochu "otázka" ... očekávala bych že "prémiové" značky jako bmw a mb si své pozice spíše udrží .. :-)
Vámi popsaný "shluk" značek zní trochu "tragikomicky", ale vskutku se realitou státi může 8-s