Honda to myslí s novými sportovními vozy vážně, nyní prý chystá nástupce roadsteru S2000 s hybridním pohonem kombinujícím přeplňovaný dvoulitr a elektromotory.
A co má společného s S2000? S2K nebyla nikdy konkurent pro MX-5 a v téhle nové generaci už tuplem ne. To auto půjde s nějakými 300 k z 2.0 Turbo a elektromotorů po 4C, Alpine a Boxsteru, tak jaká Miata proboha. >:D
Dobře, že se o tom zase mluví, snad se opravdu něco děje, ono také mít supersport a nic pod ním, by bylo takové trošku zvláštní.
Jinak to nezaznělo - mám pocit, že by nové S2K nemělo být primárně roadster, ale kupé (otevřená verze není vyloučená) a stejně jako NSX s motorem uprostřed.
Možná máš pravdu, má úvahu ovšem vycházela ze srovnání původní S2000 (atmosférický dvoulitr, zadokolka, roadster se 2 místy) a starší verze MX-5 (osmnáctistovka, zadokolka, roadster se 2 místy). Ano, S2000 byla výkonnější, ale taky těžší, takže toto srovnání nebylo zase tak od věci. ;-)
P.S. Výše uvedené nic nemění na tom, že stavět roadster s hybridním pohonem považuju za perverzní ujetost...
Zdá, se že Honda je nepoučitelná. Blamáž jnémen CR-Z jí zřejmě nestačila, a tak znovu cpe elektromotory do malého sportovního modelu... Co dodat, komu není rady...;-\ :-(8-s:no: P.S. Mazda MX-5 děkuje Hondě za nahrávku na smeč! ;-):yes:
Tak... zavádějící článek. S2000 všichni znají, takže použít zjednodušeně "nové S2000" je určitě výstižnější, než se pokoušet vypisovat, o co by mohlo zhruba jít, i když Cayman od Hondy, popřípadě Japonské 4C by se asi také dalo.
Bude to mít dvoulitr (už kvůli USA v 1.5 nevěřím), tedy klidně S2000. ;-)
To se pak už vůbec nebavíme o nástupci s2000. Nebude to (zřejmě) roadster, motor bude uprostřed a bude to 4kolka (i když z textu není jasné, v jakém režimu budou elektromotory roztáčet přední kola). Velice zavádějící článek.
S2000 začínala na 1.480.000 takže MX-5 stávala v roce 2000 1,3 milionu, jo? Vlastně jsem přestřelil já, měl jsem za to, že bylo původně za 1,2 mega. MX-5 pochybuju, že stála někdy přes 800. :-!
Tak mx5 je konkurence hondy s2000 asi jako cee'd GT je konkurence golfu R, no, je, a prece neni.
Rozdil vykonu, rozdil ceny podle me hondu s2000 posouva jasne nad mx-5.
To je takový pěkný lehounký roadster s pohonem zadních kol od Mazdy, ale ty jsi o něm asi nikdy neslyšel, že? >:-[] >:-[] >:-[] Jo, a taky je to už pár desetiletí nejprodávanější roadster na světě ;-):yes:
Ale notak, kdyz uz googlis tu hmotnost s2000 tak se mrkni i na tu z4, s benzinovym R6 25i vazila 1345, s 30i vazila o 30kg vic.
Jak jsem psal, cenou, vykonem, velikosti, vahou... vsim bliz k z4. ;-)
vzdyt ten druhy test z roku 2010 je z doby kdy se to auto jiz nevyrabelo ani neprodavalo, nebyl to spis nejaky vyprodej? a pokud se vubec jednalo o nove auto a ne o nejakou doprodavanou predvadecku?
Bolo to 1260 kg. A to je zase o triedu menej, ako Z4, ktorá mala niečo pod 1500 kg už v základe, takže nemyslím, že by S2000 mala bližšie k bavoráku ako k Mazde. Povedzme, že bola niekde medzi.
Nešoféroval som ju, iba staticky skúšal. A zostal vo mne dojem, že ide o maličké auto, do ktorého som sa ledva nasúkal. Je ale pravda, že do MX-5 som sa nenasúkal vôbec, resp. len s otvorenou strechou a hlavu som mal na úrovni rámu okna. >:-[]
Dovolím si nesouhlasit. Mazda byla takovým civilním autem. S2000 byla čistokrevný sporťák (výkon zhruba o 100 HP více), s ostřejšími reakcemi, tvrdší podvozek, ostrý ječivý motor točil až 9000 otáček.
Každé auto cílilo na úplně jiné zákazníky.
To "lahucke" auto ve skutecnosti vazilo kolem 1300kg. Hmotnosti, cenou, vykonem, velikosti... vlastne vsim je bliz fakt te z4 od BMW nez mazde mx-5. Proto jsem to hodil do srovnani s golfem R, ten vykonovy rozdil, cenovy rozdil atd. radil mazdu konkurencne spis k premii ze spod nez k mazde mx5 z hora. ;-)
Ten princip jak jej popisujes byl navic dost jiny, u S2000 o tu rychlost slo a ne ze ne. Ladena taky byla dost zaludne (pry zvlast roky pred FL, pred 2006 => AP1, tedy i ta kterou jsem jel). Kdyz ji staveli japonci do nejakeho srovnani stala obycejne proti z4, proti autam jako 350z atd... vykonove vzdy 240-280k (a malo kdy s2000 prohrala :-) ).
Je hned poznat, žes minimálně S2000 nikdy neřídil. ;-) Nikdy jsem nejel se zadokolkou, která by tak moc vyžadovala čistou stopu, zábava v S2000 byla úplně jiného ražení, než v MX-5. V driftu bývala řekl bych až záludná, úplně jsem se zpotil, jak se mi to vybavilo. Nejsem kdovíjaký zadokolkář, ale tvrdí to i zapřisáhlí drifteři.
no covece nevim jak se na tu dobu divas ty, ale ja v te dobe S2000 opravdu za dostupnou nepovazoval >:D a to byla doba kdy prachy docela rostli minimalne v CR (pamatuju si urok 8-9% na beznem uctu, sak sem tou dobou o rok drive kupoval sve prvni auto a zbesile nan setril i diky uzasnym urokum v bankach) me soucasne auto v te dobe (schodou okolnosti mam rocnik 99) stavalo 1.6 mega, dnes tohle auto stoji asi 40-50 tisic kdesto S2000 z te doby se pod 200tisic sehnat moc neda >:D ne S2000 nebyla dostupnej sportak ani tehdy, a neni ani dnes
je pro ukazku, Lotus Elise v te dobe staval cca 800 tisic, nekde bych doma asi jeste vystrachal i ceniky dovozu, jako fanda jsem o Elisu mel kdejakou bejkarnu >:D
Je třeba brát v úvahu, že šlo víceméně o auto, zaměřené na Z4 28i, 350Z a Boxster. Boxster je dnes 1.4, Z4 1.2, mám pocit, že podobně je i 4C (a to je kupé) a 370Z 900k. Žádná láce, prostě furt auto kolem mega. :-O
A jak znám Hondu, do cenové války se pouštět určitě nebude. 8-s
Tak treba tú cenu vnímať v kontexte doby; pred 10 rokmi stál kompakt typu Focus 700t korún a dnes je to isté za 15t eur. Takže auto parametrov S2000 by dnes stálo podstatne menej a bolo by relatívne dostupné. Ale vnímanie vecí v kontexte je náročné, vidím, že nie každý to dokáže. ;-)
Ale myslel sem že číslo 2000 ve jméně dostala podle obsahu motoru. Když by tam daly tu patnáctistovku tak už by to tedy ani S2000 nenohla být ? Jinak za mě trochu škoda že to bude hybrid, spíš sem myslel že by z toho mohly udělat konkurenci pro GT-86/BRZ. Takový v celku dostupný a zábavný auto.
Ja by som skôr povedal rozdiel ako Ceed GT a Golf GTIP, je tam jasný dynamický rozdiel, ale to samé z nich nerobí odlišnú kategóriu, v princípe sú si tie autá veľmi blízke, t.j. obe malé ľahké zadokolkové roadstery s dvojlitrovou atmosférou. Je zrejmé, že tých 177 kW Hondy bolo inde, ako 118 kW Mazdy, princíp ale zostáva, t.j. malé ľahučké auto, kde viac, ako o výkon a absolútnu rýchlosť išlo o zábavu za volantom.
Dúfam, že to tak naozaj nebude, inak by sme sa mohli rozlúčiť s relatívne dostupným športiačikom, akým bola S2000. Hybrid s motorom v strede, to bude drahá sranda a cenovo niekde inde.