Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nástupce Hondy S2000 má mít přeplňovaný dvoulitr a dva elektromotory

47 komentářů

Arese
Zdá, se že Honda je nepoučitelná. Blamáž jnémen CR-Z jí zřejmě nestačila, a tak znovu cpe elektromotory do malého sportovního modelu... Co dodat, komu není rady...;-\ 😒 8-s :no: P.S. Mazda MX-5 děkuje Hondě za nahrávku na smeč! 😉 :yes:
Avatar - TeeJay
TeeJay
Jaká MX-5? >😁
Arese
To je takový pěkný lehounký roadster s pohonem zadních kol od Mazdy, ale ty jsi o něm asi nikdy neslyšel, že? >😒] >😒] >😒] Jo, a taky je to už pár desetiletí nejprodávanější roadster na světě 😉 :yes:
Avatar - TeeJay
TeeJay
A co má společného s S2000? S2K nebyla nikdy konkurent pro MX-5 a v téhle nové generaci už tuplem ne. To auto půjde s nějakými 300 k z 2.0 Turbo a elektromotorů po 4C, Alpine a Boxsteru, tak jaká Miata proboha. >😁

Na Miatu tu bude S1000. 😉
Arese
Možná máš pravdu, má úvahu ovšem vycházela ze srovnání původní S2000 (atmosférický dvoulitr, zadokolka, roadster se 2 místy) a starší verze MX-5 (osmnáctistovka, zadokolka, roadster se 2 místy). Ano, S2000 byla výkonnější, ale taky těžší, takže toto srovnání nebylo zase tak od věci. 😉
P.S. Výše uvedené nic nemění na tom, že stavět roadster s hybridním pohonem považuju za perverzní ujetost...
Avatar - TeeJay
TeeJay
Neblázni, mezi těmi auty byl rozdíl propastných 80 koní a 50 % ceny. Společnou mají jen klasickou koncepci a kubaturu motoru. 😉

Tahle doba je perverzně ujetá, nevšiml sis? >😁
pargi
Hm, hlavně že s2000 půjde po 4C a Boxteru, které jsou koncepčně naprosto totožné. Kdepak asi mají motor? 😉
Avatar - TeeJay
TeeJay
Taky uprostřed. 😄
pargi
Za řidičem napříč nebo před řidičem podélně... Vlastně fakt, žádný rozdíl v tom není 😉
Avatar - TeeJay
TeeJay
Zdá se, žes to nepochopil, přečti si můj příspěvek s nadpisem S2000. 😉
pargi
To se pak už vůbec nebavíme o nástupci s2000. Nebude to (zřejmě) roadster, motor bude uprostřed a bude to 4kolka (i když z textu není jasné, v jakém režimu budou elektromotory roztáčet přední kola). Velice zavádějící článek.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Tak... zavádějící článek. S2000 všichni znají, takže použít zjednodušeně "nové S2000" je určitě výstižnější, než se pokoušet vypisovat, o co by mohlo zhruba jít, i když Cayman od Hondy, popřípadě Japonské 4C by se asi také dalo.

Bude to mít dvoulitr (už kvůli USA v 1.5 nevěřím), tedy klidně S2000. 😉
Avatar - iudex
iudex
50% cenového rozdielu tam nebolo, ak porovnávaš dvojlitre. Komu sa chce, nech si dohľadá dobové cenníky, ale tipujem to na rozdiel tak 100-150t Kč.
Avatar - TeeJay
TeeJay
S2000 začínala na 1.480.000 takže MX-5 stávala v roce 2000 1,3 milionu, jo? Vlastně jsem přestřelil já, měl jsem za to, že bylo původně za 1,2 mega. MX-5 pochybuju, že stála někdy přes 800. :-!
Avatar - iudex
iudex
Ja som len pozrel test tu na ACZ a tam bola cena S2000 890t Kč. MX-5 s dvojlitrom stála nejak 3/4 M.
Avatar - TeeJay
TeeJay
[odkaz] 😉

Jinak jestli jsi myslel ten poslední test [odkaz] , tak ten jsem si právě s chutí přečetl. :yes: Mám chuť se začíst do inzerátů. >😒]
Avatar - iudex
iudex
Súhlasím s arese-om, boli to koncepčne aj filozofiou plne porovnateľné autá, samotný rozdiel vo výkone nebol taký, aby z nich robil úplne inú ligu.
Avatar - TeeJay
TeeJay
To je jasné, ty souhlasíš s každou blbostí. >😁
Avatar - iudex
iudex
Nemáš niekedy pocit, že všetky autá na diaľnici idú v protismere? 😉
Avatar - TeeJay
TeeJay
Spíš že jsem se ocitnul ve skanzenu. 😄
Avatar - fOE
fOE
Tak mx5 je konkurence hondy s2000 asi jako cee'd GT je konkurence golfu R, no, je, a prece neni.
Rozdil vykonu, rozdil ceny podle me hondu s2000 posouva jasne nad mx-5.
Avatar - iudex
iudex
Ja by som skôr povedal rozdiel ako Ceed GT a Golf GTIP, je tam jasný dynamický rozdiel, ale to samé z nich nerobí odlišnú kategóriu, v princípe sú si tie autá veľmi blízke, t.j. obe malé ľahké zadokolkové roadstery s dvojlitrovou atmosférou. Je zrejmé, že tých 177 kW Hondy bolo inde, ako 118 kW Mazdy, princíp ale zostáva, t.j. malé ľahučké auto, kde viac, ako o výkon a absolútnu rýchlosť išlo o zábavu za volantom.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Je hned poznat, žes minimálně S2000 nikdy neřídil. 😉 Nikdy jsem nejel se zadokolkou, která by tak moc vyžadovala čistou stopu, zábava v S2000 byla úplně jiného ražení, než v MX-5. V driftu bývala řekl bych až záludná, úplně jsem se zpotil, jak se mi to vybavilo. Nejsem kdovíjaký zadokolkář, ale tvrdí to i zapřisáhlí drifteři.

S2K také bylo o metrák těžší a 20 cm delší.
Avatar - iudex
iudex
Nešoféroval som ju, iba staticky skúšal. A zostal vo mne dojem, že ide o maličké auto, do ktorého som sa ledva nasúkal. Je ale pravda, že do MX-5 som sa nenasúkal vôbec, resp. len s otvorenou strechou a hlavu som mal na úrovni rámu okna. >😒]
Avatar - fOE
fOE
To "lahucke" auto ve skutecnosti vazilo kolem 1300kg. Hmotnosti, cenou, vykonem, velikosti... vlastne vsim je bliz fakt te z4 od BMW nez mazde mx-5. Proto jsem to hodil do srovnani s golfem R, ten vykonovy rozdil, cenovy rozdil atd. radil mazdu konkurencne spis k premii ze spod nez k mazde mx5 z hora. 😉

Ten princip jak jej popisujes byl navic dost jiny, u S2000 o tu rychlost slo a ne ze ne. Ladena taky byla dost zaludne (pry zvlast roky pred FL, pred 2006 => AP1, tedy i ta kterou jsem jel). Kdyz ji staveli japonci do nejakeho srovnani stala obycejne proti z4, proti autam jako 350z atd... vykonove vzdy 240-280k (a malo kdy s2000 prohrala 😄 ).
Avatar - iudex
iudex
Bolo to 1260 kg. A to je zase o triedu menej, ako Z4, ktorá mala niečo pod 1500 kg už v základe, takže nemyslím, že by S2000 mala bližšie k bavoráku ako k Mazde. Povedzme, že bola niekde medzi.
Avatar - fOE
fOE
Ale notak, kdyz uz googlis tu hmotnost s2000 tak se mrkni i na tu z4, s benzinovym R6 25i vazila 1345, s 30i vazila o 30kg vic.
Jak jsem psal, cenou, vykonem, velikosti, vahou... vsim bliz k z4. 😉
Jirik_H
O zábavu možná šlo, ale u každého auta o jiný druh zábavy.
Jirik_H
Dovolím si nesouhlasit. Mazda byla takovým civilním autem. S2000 byla čistokrevný sporťák (výkon zhruba o 100 HP více), s ostřejšími reakcemi, tvrdší podvozek, ostrý ječivý motor točil až 9000 otáček.
Každé auto cílilo na úplně jiné zákazníky.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Dobře, že se o tom zase mluví, snad se opravdu něco děje, ono také mít supersport a nic pod ním, by bylo takové trošku zvláštní.

Jinak to nezaznělo - mám pocit, že by nové S2K nemělo být primárně roadster, ale kupé (otevřená verze není vyloučená) a stejně jako NSX s motorem uprostřed.
Avatar - iudex
iudex
Dúfam, že to tak naozaj nebude, inak by sme sa mohli rozlúčiť s relatívne dostupným športiačikom, akým bola S2000. Hybrid s motorom v strede, to bude drahá sranda a cenovo niekde inde.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Buď rád, že jsi tak zámožný, že 1,2 milionu je pro tebe relativně málo, za ty peníze už se dá dobře vybírat. 😄
Avatar - iudex
iudex
Tak treba tú cenu vnímať v kontexte doby; pred 10 rokmi stál kompakt typu Focus 700t korún a dnes je to isté za 15t eur. Takže auto parametrov S2000 by dnes stálo podstatne menej a bolo by relatívne dostupné. Ale vnímanie vecí v kontexte je náročné, vidím, že nie každý to dokáže. 😉
Avatar - TeeJay
TeeJay
Je třeba brát v úvahu, že šlo víceméně o auto, zaměřené na Z4 28i, 350Z a Boxster. Boxster je dnes 1.4, Z4 1.2, mám pocit, že podobně je i 4C (a to je kupé) a 370Z 900k. Žádná láce, prostě furt auto kolem mega. 😲

A jak znám Hondu, do cenové války se pouštět určitě nebude. 8-s
IPace
no covece nevim jak se na tu dobu divas ty, ale ja v te dobe S2000 opravdu za dostupnou nepovazoval >😁 a to byla doba kdy prachy docela rostli minimalne v CR (pamatuju si urok 8-9% na beznem uctu, sak sem tou dobou o rok drive kupoval sve prvni auto a zbesile nan setril i diky uzasnym urokum v bankach) me soucasne auto v te dobe (schodou okolnosti mam rocnik 99) stavalo 1.6 mega, dnes tohle auto stoji asi 40-50 tisic kdesto S2000 z te doby se pod 200tisic sehnat moc neda >😁 ne S2000 nebyla dostupnej sportak ani tehdy, a neni ani dnes

je pro ukazku, Lotus Elise v te dobe staval cca 800 tisic, nekde bych doma asi jeste vystrachal i ceniky dovozu, jako fanda jsem o Elisu mel kdejakou bejkarnu >😁
Avatar - iudex
iudex
OK, možno mám zlé info, narýchlo som len pozrel test tu na ACZ a tam bola cenovka 890t Kč.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Možno. >😒]

Za 900 se prodávaly poslední kousky na konci životního cyklu.
Avatar - iudex
iudex
Tak ale to tiež o niečom svedčí, keď jeden model tak výrazne zlacnel, evidentne tá uvádzacia cena bola nadsadená a trh si vynútil pokles.
Avatar - fOE
fOE
To uz bylo asi z tech pozdejsich let ne? Jinak cena v deutsche markach zacinala na 65000. Zakladni a tehda jeste aktualni BMW z3 bylo za 45000 marek.
IPace
myslis tento test [odkaz] ? tam uvadi na konci cenovku 1 480 000 Kč
Avatar - iudex
iudex
A v tom ďalšom teste na ACZ uvádzajú cenu 890000 Kč.
IPace
vzdyt ten druhy test z roku 2010 je z doby kdy se to auto jiz nevyrabelo ani neprodavalo, nebyl to spis nejaky vyprodej? a pokud se vubec jednalo o nove auto a ne o nejakou doprodavanou predvadecku?
Jirik_H
Nové S2000 byly zhruba za 1,5 mega.
Jirik_H
Jenže do parametrů je nutné započítat např. podvozek, jeho vlastnosti. Pod mega se takový podvozek najít nedá.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Double wishbone? Ten se dal v roce 99 pod mega najít hned v několika případech.
Jirik_H
Pokud chceš tvrdit, že všechna provedení dvojitého lichoběžníku jsou stejná se stejnými vlastnostmi, tak se asi nemáme o čem bavit.
Avatar - Misfit
Misfit
Ale myslel sem že číslo 2000 ve jméně dostala podle obsahu motoru. Když by tam daly tu patnáctistovku tak už by to tedy ani S2000 nenohla být ? Jinak za mě trochu škoda že to bude hybrid, spíš sem myslel že by z toho mohly udělat konkurenci pro GT-86/BRZ. Takový v celku dostupný a zábavný auto.