Honda to myslí s novými sportovními vozy vážně, nyní prý chystá nástupce roadsteru S2000 s hybridním pohonem kombinujícím přeplňovaný dvoulitr a elektromotory.
Zdá, se že Honda je nepoučitelná. Blamáž jnémen CR-Z jí zřejmě nestačila, a tak znovu cpe elektromotory do malého sportovního modelu... Co dodat, komu není rady...;-\ :-(8-s:no: P.S. Mazda MX-5 děkuje Hondě za nahrávku na smeč! ;-):yes:
To je takový pěkný lehounký roadster s pohonem zadních kol od Mazdy, ale ty jsi o něm asi nikdy neslyšel, že? >:-[] >:-[] >:-[] Jo, a taky je to už pár desetiletí nejprodávanější roadster na světě ;-):yes:
A co má společného s S2000? S2K nebyla nikdy konkurent pro MX-5 a v téhle nové generaci už tuplem ne. To auto půjde s nějakými 300 k z 2.0 Turbo a elektromotorů po 4C, Alpine a Boxsteru, tak jaká Miata proboha. >:D
Možná máš pravdu, má úvahu ovšem vycházela ze srovnání původní S2000 (atmosférický dvoulitr, zadokolka, roadster se 2 místy) a starší verze MX-5 (osmnáctistovka, zadokolka, roadster se 2 místy). Ano, S2000 byla výkonnější, ale taky těžší, takže toto srovnání nebylo zase tak od věci. ;-)
P.S. Výše uvedené nic nemění na tom, že stavět roadster s hybridním pohonem považuju za perverzní ujetost...
To se pak už vůbec nebavíme o nástupci s2000. Nebude to (zřejmě) roadster, motor bude uprostřed a bude to 4kolka (i když z textu není jasné, v jakém režimu budou elektromotory roztáčet přední kola). Velice zavádějící článek.
Tak... zavádějící článek. S2000 všichni znají, takže použít zjednodušeně "nové S2000" je určitě výstižnější, než se pokoušet vypisovat, o co by mohlo zhruba jít, i když Cayman od Hondy, popřípadě Japonské 4C by se asi také dalo.
Bude to mít dvoulitr (už kvůli USA v 1.5 nevěřím), tedy klidně S2000. ;-)
S2000 začínala na 1.480.000 takže MX-5 stávala v roce 2000 1,3 milionu, jo? Vlastně jsem přestřelil já, měl jsem za to, že bylo původně za 1,2 mega. MX-5 pochybuju, že stála někdy přes 800. :-!
Tak mx5 je konkurence hondy s2000 asi jako cee'd GT je konkurence golfu R, no, je, a prece neni.
Rozdil vykonu, rozdil ceny podle me hondu s2000 posouva jasne nad mx-5.
Ja by som skôr povedal rozdiel ako Ceed GT a Golf GTIP, je tam jasný dynamický rozdiel, ale to samé z nich nerobí odlišnú kategóriu, v princípe sú si tie autá veľmi blízke, t.j. obe malé ľahké zadokolkové roadstery s dvojlitrovou atmosférou. Je zrejmé, že tých 177 kW Hondy bolo inde, ako 118 kW Mazdy, princíp ale zostáva, t.j. malé ľahučké auto, kde viac, ako o výkon a absolútnu rýchlosť išlo o zábavu za volantom.
Je hned poznat, žes minimálně S2000 nikdy neřídil. ;-) Nikdy jsem nejel se zadokolkou, která by tak moc vyžadovala čistou stopu, zábava v S2000 byla úplně jiného ražení, než v MX-5. V driftu bývala řekl bych až záludná, úplně jsem se zpotil, jak se mi to vybavilo. Nejsem kdovíjaký zadokolkář, ale tvrdí to i zapřisáhlí drifteři.
Nešoféroval som ju, iba staticky skúšal. A zostal vo mne dojem, že ide o maličké auto, do ktorého som sa ledva nasúkal. Je ale pravda, že do MX-5 som sa nenasúkal vôbec, resp. len s otvorenou strechou a hlavu som mal na úrovni rámu okna. >:-[]
To "lahucke" auto ve skutecnosti vazilo kolem 1300kg. Hmotnosti, cenou, vykonem, velikosti... vlastne vsim je bliz fakt te z4 od BMW nez mazde mx-5. Proto jsem to hodil do srovnani s golfem R, ten vykonovy rozdil, cenovy rozdil atd. radil mazdu konkurencne spis k premii ze spod nez k mazde mx5 z hora. ;-)
Ten princip jak jej popisujes byl navic dost jiny, u S2000 o tu rychlost slo a ne ze ne. Ladena taky byla dost zaludne (pry zvlast roky pred FL, pred 2006 => AP1, tedy i ta kterou jsem jel). Kdyz ji staveli japonci do nejakeho srovnani stala obycejne proti z4, proti autam jako 350z atd... vykonove vzdy 240-280k (a malo kdy s2000 prohrala :-) ).
Bolo to 1260 kg. A to je zase o triedu menej, ako Z4, ktorá mala niečo pod 1500 kg už v základe, takže nemyslím, že by S2000 mala bližšie k bavoráku ako k Mazde. Povedzme, že bola niekde medzi.
Ale notak, kdyz uz googlis tu hmotnost s2000 tak se mrkni i na tu z4, s benzinovym R6 25i vazila 1345, s 30i vazila o 30kg vic.
Jak jsem psal, cenou, vykonem, velikosti, vahou... vsim bliz k z4. ;-)
Dovolím si nesouhlasit. Mazda byla takovým civilním autem. S2000 byla čistokrevný sporťák (výkon zhruba o 100 HP více), s ostřejšími reakcemi, tvrdší podvozek, ostrý ječivý motor točil až 9000 otáček.
Každé auto cílilo na úplně jiné zákazníky.
Dobře, že se o tom zase mluví, snad se opravdu něco děje, ono také mít supersport a nic pod ním, by bylo takové trošku zvláštní.
Jinak to nezaznělo - mám pocit, že by nové S2K nemělo být primárně roadster, ale kupé (otevřená verze není vyloučená) a stejně jako NSX s motorem uprostřed.
Dúfam, že to tak naozaj nebude, inak by sme sa mohli rozlúčiť s relatívne dostupným športiačikom, akým bola S2000. Hybrid s motorom v strede, to bude drahá sranda a cenovo niekde inde.
Tak treba tú cenu vnímať v kontexte doby; pred 10 rokmi stál kompakt typu Focus 700t korún a dnes je to isté za 15t eur. Takže auto parametrov S2000 by dnes stálo podstatne menej a bolo by relatívne dostupné. Ale vnímanie vecí v kontexte je náročné, vidím, že nie každý to dokáže. ;-)
Je třeba brát v úvahu, že šlo víceméně o auto, zaměřené na Z4 28i, 350Z a Boxster. Boxster je dnes 1.4, Z4 1.2, mám pocit, že podobně je i 4C (a to je kupé) a 370Z 900k. Žádná láce, prostě furt auto kolem mega. :-O
A jak znám Hondu, do cenové války se pouštět určitě nebude. 8-s
no covece nevim jak se na tu dobu divas ty, ale ja v te dobe S2000 opravdu za dostupnou nepovazoval >:D a to byla doba kdy prachy docela rostli minimalne v CR (pamatuju si urok 8-9% na beznem uctu, sak sem tou dobou o rok drive kupoval sve prvni auto a zbesile nan setril i diky uzasnym urokum v bankach) me soucasne auto v te dobe (schodou okolnosti mam rocnik 99) stavalo 1.6 mega, dnes tohle auto stoji asi 40-50 tisic kdesto S2000 z te doby se pod 200tisic sehnat moc neda >:D ne S2000 nebyla dostupnej sportak ani tehdy, a neni ani dnes
je pro ukazku, Lotus Elise v te dobe staval cca 800 tisic, nekde bych doma asi jeste vystrachal i ceniky dovozu, jako fanda jsem o Elisu mel kdejakou bejkarnu >:D
vzdyt ten druhy test z roku 2010 je z doby kdy se to auto jiz nevyrabelo ani neprodavalo, nebyl to spis nejaky vyprodej? a pokud se vubec jednalo o nove auto a ne o nejakou doprodavanou predvadecku?
Ale myslel sem že číslo 2000 ve jméně dostala podle obsahu motoru. Když by tam daly tu patnáctistovku tak už by to tedy ani S2000 nenohla být ? Jinak za mě trochu škoda že to bude hybrid, spíš sem myslel že by z toho mohly udělat konkurenci pro GT-86/BRZ. Takový v celku dostupný a zábavný auto.