BMW to určitě zapotřebí nemá. Bohužel, jestli si chtějí v 3kové řadě zachovat ten šestiválec, tak k vůli "průměrným emisím" musí šáhnout i na ten motor z křovinořezu... :-! Ať žije EU dokud nás všechny nezničí... :-!
citace:
Dobrý tříválec neexistuje, nejde totiž vyrobit.
Motivace k přepřáhnutí na tento typ motoru jsou dobře známé.
Motor této koncepce bude z podstaty vždy trpět vibracemi, zvláštním zvukovým až hlukovým projevem a nestandardním rozprostřením dodávaného výkonu v průběhu otáček. A to si s jeho vývojem může hrát kdo chce.Tříválci z principu chybí kultivovanost, zvukový projev a uživatelská přívětivost. Snížení spotřeby paliva je naprosto minimální a když si k tomu vezmu, co všechno navíc umí povedený čtyřválec.
P.S.Tříválce nejsou důstojná motorizace ani pro Fabii a kutečnost, že z nich není problém díky turbodmychadlu dostat výkon z nich důstojnou motorizaci nedělá.
To co píšeš jsou z mýho pohledu předsudky. R3 v i8 je dravý, má špičku, charakter, zvuk... Neznám moc R4 motorů, který by působily líp.
Pokud něco ano, pak se bavme o víceválcích, ale většina R4 oproti této jednotce neumí nic líp.
samozřejmě spolupůsobí sladěnost s elektromotory, ale z hlediska kultivovanosti neměl motor chybu. Naopak zněl líp než R4.
Slyšel jsem ho staticky zvenku i zevnitř a s odkrytovaným deklem nad motorem. Podle prodejce, který nám dělal předváděčku všech nových modelů BMW a u každého dal poměrně obsáhlý výklad, je v i8 generován zvuk jak dovnitř, tak ven. A realita tomu podle mě odpovídá, když si poslechneš samotný motor in natura, tak je to úplně jiný zvuk (v zadním pidikufru otočíš dva plastové čudlíky a dekl je dole, motor je sice celý zabalený do nějakého plastofilcu, takže není ani tak celkem nic vidět vyjma zátky plnění oleje, ale slyšet už pak je), než když ho zadekluješ, zavřeš dveře a posloucháš jej zvenku nebo zevnitř.
Který motor oddeklovaný zní na volnoběh zpod otevřené kapoty stejně jako když jede pod plynem kolem? Žádný!
U i8 jde dovnitř zvuk domodulovaný přes repro zvukovým generátorem, směrem ven ale žádný zvukový generátor není, ono jaksi není z čeho ten zvuk pouštět ven, v posl dílu výfuku je klasický klapkový rezonátor, věc kterou má dnes každý sporťák, ftypem počínaje AMG GT konče. Popravdě jsem od i8 zvukově nečekal žádný zázrak, třeba M5 mi zní uvnitř hrozně synteticky, ale i8 je paradoxně jinde, jel jsem kde čím a pár motorů slyšel, ale troufám si říct, že i lidé zkušení by v případě posazení do i8 bez předchozí informace o tom, co má pod kapotou, podle zvukového projevu nikdy tříválec netipovali a že jim část zvuku hraje výfuk a část jde z "rádia", také ne.
Tak samozřejmě, že by nikdo při posazení do i8 netypoval tříválec, když mu zvuk kompletně vytváří elektronika v repráku. Proto také hned v první reakci píši o umělém zvuku.
V Capturu nebo Octavii RS, když nebudeš dopředu vědět co je pod kapotou, tak také nemáš šanci poznat pravý stav věci, když ti do repráků jede moto GP nebo V8, jediný rozdíl je, že v tom Capturu ti bude podezřelé, že celkově tak levně provedené auto těžko může mít pořádný víceválcový motor, naopak i8 celkovým provedením a kvalitou materiálů navozuje dojem, že má minimálně třeba tu V8.
Zvuk uvnitř kompletně elektronika nevytváří, proto ti to píšu hned v první reakci. zvenku ddto. Ale dost k i8.
Chápu, že je to o zvuku R3 zbytečná debata, min. do doby než budou mít tříválce i ostatní. Legrační je spíš ta snaha stavět bariéru mezi R3 a R4, když je to právě R4, kdo má z podstaty nudnější a nezáživnější zvuk.
Nikde jsem R3 s R4 neporovnával, v každém případě jsou R3 i R4 prostě to nejjednodušší a nejméně zajímavé co autoprůmysl vyráběl/vyrábí a u obou jiná cesta k zajímavému zvuku než elektronika není.
No jo, to bylo v minulém století. Dnes je BMW prostě jinde a nebylo by vůbec překvapivé, kdyby BMW bylo druhou značkou (a pravděpodobně jedinou prémiovou), která přinese tříválce do střední třídy (první byl Ford).
Tříválce budou mít nakonec všichni, na to si klidně můžeš vsadit, prakticky od každého premiového výrobce jdou informace o vývoji nových řadových motorů o shodném objemu válce. Po BMW je bude mít Jaguar, vč. tříválce, MB rok na to. To že MB momentálně tvrdí, že tříválce nebudou, je logické, nelze čekat vyjádření typu, máme za konkurencí zpoždění.