Novinky
Víc netřeba!
Tak nám to vypadá, že BMW počínaje, přes Jag. a M-B se výrobci dostanou k jednotnému řešení motorů. Nedělejme si iluze, ono Audi, Cadillac a ostatní k tomuto řešení jistě dospějí také. Možná Italové budou opět originální a udrží v nabídce stále V6, což se dá pochopit kvůli V8 a V12 pro Ferrari a Maserati.
Škoda, V6 byly zpravidla zvučné, kompaktní a pro bezpečnost posádky rozhodně pozitivní řešení. Tak hurá, kupujme 1,5 litrovky v 3/XK/C atd.. Kupředu levá, zpátky ni krok, viď Brusele. ;-\
Tak nám to vypadá, že BMW počínaje, přes Jag. a M-B se výrobci dostanou k jednotnému řešení motorů. Nedělejme si iluze, ono Audi, Cadillac a ostatní k tomuto řešení jistě dospějí také. Možná Italové budou opět originální a udrží v nabídce stále V6, což se dá pochopit kvůli V8 a V12 pro Ferrari a Maserati.
Škoda, V6 byly zpravidla zvučné, kompaktní a pro bezpečnost posádky rozhodně pozitivní řešení. Tak hurá, kupujme 1,5 litrovky v 3/XK/C atd.. Kupředu levá, zpátky ni krok, viď Brusele. ;-\
Ten preklad patril k tomu bloku - je stejne ulozenej, ale stejnej fakt neni.
Jjo, ten zvuk asi da chvilku prace a premysleni, ale jde to.
😉
Jjo, ten zvuk asi da chvilku prace a premysleni, ale jde to.
😉
XK se už přestalo vyrábět, velký kupé bude na základě nového XJ 17/18.
O R3 se začalo mluvit po tom, co Jag ohlásil nový motor R6 Ingenium a někoho z WCF napadlo, že by mohl být i R3. když bude mít chrakter, proč ne?!
Chybí zmínka o XE AWD, který bude na trhu v druhý půlce 15.
O R3 se začalo mluvit po tom, co Jag ohlásil nový motor R6 Ingenium a někoho z WCF napadlo, že by mohl být i R3. když bude mít chrakter, proč ne?!
Chybí zmínka o XE AWD, který bude na trhu v druhý půlce 15.
Pajo, V8 koncernova - teda Audi 4.0 TFSi nieje 2x 2.0 TFSi 😉
Tych rozdielov je tam tolko, ze by mi to urobilo clanok dlhsi nez autorov... :-!
Uz len vrtanie a zdvih, roztec valcov (!!!) ta je u R4 88mm a u V-motorov 90mm...a x, milion drobnosti...
Tych rozdielov je tam tolko, ze by mi to urobilo clanok dlhsi nez autorov... :-!
Uz len vrtanie a zdvih, roztec valcov (!!!) ta je u R4 88mm a u V-motorov 90mm...a x, milion drobnosti...
U Audi je šance, že V6 zůstane, když se jim vyplatí vyrábět i V8, se kterou by sdílel modulární platformu. Třeba u takového BMW se zdá, že V8 neboudou "potřebovat" a radši si vystačí s 3x nebo 4x přeplňovaným R6. Všechno je to o optimalizaci (navyšování zisku) a když automobilka bude vědět, že nebude vyrábět auta s víc jak cca 600 koni, tak jim bude stačit objem 3 litrů.
Dzakobo, R6 má o tolik lepší zvuk než V6, že nevěřím co jsi jako fanda napsal. V8 samosebou zůstává, resp. bude nová generace.
Btw. udělat V8 ze dvou R4 není tak složitý, viz VW Group nebo tuším Yamaha pro Volvo.
Btw. udělat V8 ze dvou R4 není tak složitý, viz VW Group nebo tuším Yamaha pro Volvo.
aha, uz som sa zlakol, ze su nase jazyky tak moc rozdielne >😁
no a co sa zvuku V6 tyka - dnes sa da vsetko, vsak...ale bud je to cez sanie, alebo vyfuky, alebo cez "sound composer"...alebo vsetko dohromady... :-!
no a co sa zvuku V6 tyka - dnes sa da vsetko, vsak...ale bud je to cez sanie, alebo vyfuky, alebo cez "sound composer"...alebo vsetko dohromady... :-!
navrhni vhodnejsi preklad, ak vies o com hovorim... :-!
A zvuk V6 vs R6 - to uz je na kazdom zvlast, pravda je, ze V6 naladit na "pekny zvuk" je vacsi problem ako R6, ktora to ma proste v sebe - v konstrukcii. Ale nemotorarom to tu mozem hadzat ako sviniam perly, aj tak nepochopia. :-!
A zvuk V6 vs R6 - to uz je na kazdom zvlast, pravda je, ze V6 naladit na "pekny zvuk" je vacsi problem ako R6, ktora to ma proste v sebe - v konstrukcii. Ale nemotorarom to tu mozem hadzat ako sviniam perly, aj tak nepochopia. :-!
a jeje, tu asi niekto nieco prehliadol...😒br />
A to napr. ofic. vyjadrenie MB, ze 3 valce robit neidu, plus mnou uz X krat postovany dokument o filozofii motorovej palety Audi, ktory ti tu ale znovu postovat neidem, lebo neviem ci vies po nemecky, tak ti to radsej vysvetlim ja😒br />
Oni ( Audi ) totiz su toho nazoru, ze cim objemnejsi a viacvalcovejsi motor je ( V6, V8 ) tym viac su pre neho znesitelne ozaj nizke otacky, v ktorych tie motory dokazu mat aj realnu a nielen papierovu spotrebu o dost nizsiu, nez zbytocne "predownsizovane" motory. Preto sa Audi riadi "rightsizingom" - teda spravnym objemom pre tu-ktoru kategoriu auta.
Mozes teraz namietat, ze uz sa chysta R3 aj do A3, ale toto je len docasny jav, kym sa svet trochu neznormalizuje a neprejde z merania spotreby normou NEDC na WLTP. Tam uz extremny downsizing bude na prd, a normalne motory budu mat vyhodu.
Nehovoriac o dalsich motoroch, ktore sa vyvyjaju ( V10 ako nahrada za W12, novy R4 s variabilnym kompresnym pomerom...)
Takze mozes si skatulkovat zatial len Jag a BMW 😉
Joooo, a k V6 - V6 ma vsetko, len nie charakterny zvuk 😉 -ked sa zadari - a nasim sa to dari pravidelne, tak je lahsia nez R6, ale Jag aj Bawor chcu R6 prave vdaka jeho charekteristickemu zvuku, lebo pochopili, ze ak uz ma byt 6 valec vrcholna motorizacia, tak musi mat aspon zvuk.
Ano - vyhoda V6 ze je kratsia - je v Audi rada vyuzivana, nakolko im vyhovuje aj vdaka ich typickemu ulozeniu motora. No a toto bohuzial este nechystaju menit ( teda posunut este viac dozadu :-! )
PS: Neviem kde si ale zobral, ze BMW a Jag koncia s V8. Jag chysta nove modely s tymito motormi, MB ich ma myslim ze tiez vcelku dost, plus ich este ide dodavat Astonu...
Takze akurat ze sa rozhodli, ze 6 valce budu R6 a nie V6. Tot vsio.
PS2 na autora !!! : toto aspiruje na zlaty ventilok minimalne tohoto mesiaca😒br /> ..." V6 i V8 mají stejný blok"...
Neviem, ale v bloku V6 je zvycajne 6 "dier" na valce a v bloku pre V8 ich je 8...alebo sa rozhodli nechat ten blok s 8imi aj pre V6, ze ak niekto bude chciet casom "upgrade", uz dokupi len "1 zalomenie kluky" a 2 valce, ojnice, piesty a max. tak hlavy z V8...? >😒]
mozu mat spolocnu modularnu konstrukciu, ale nie blok !!!!!!!! :-!
Mozes teraz namietat, ze uz sa chysta R3 aj do A3, ale toto je len docasny jav, kym sa svet trochu neznormalizuje a neprejde z merania spotreby normou NEDC na WLTP. Tam uz extremny downsizing bude na prd, a normalne motory budu mat vyhodu.
Nehovoriac o dalsich motoroch, ktore sa vyvyjaju ( V10 ako nahrada za W12, novy R4 s variabilnym kompresnym pomerom...)
Takze mozes si skatulkovat zatial len Jag a BMW 😉
Joooo, a k V6 - V6 ma vsetko, len nie charakterny zvuk 😉 -ked sa zadari - a nasim sa to dari pravidelne, tak je lahsia nez R6, ale Jag aj Bawor chcu R6 prave vdaka jeho charekteristickemu zvuku, lebo pochopili, ze ak uz ma byt 6 valec vrcholna motorizacia, tak musi mat aspon zvuk.
Ano - vyhoda V6 ze je kratsia - je v Audi rada vyuzivana, nakolko im vyhovuje aj vdaka ich typickemu ulozeniu motora. No a toto bohuzial este nechystaju menit ( teda posunut este viac dozadu :-! )
PS: Neviem kde si ale zobral, ze BMW a Jag koncia s V8. Jag chysta nove modely s tymito motormi, MB ich ma myslim ze tiez vcelku dost, plus ich este ide dodavat Astonu...
Takze akurat ze sa rozhodli, ze 6 valce budu R6 a nie V6. Tot vsio.
PS2 na autora !!! : toto aspiruje na zlaty ventilok minimalne tohoto mesiaca😒br /> ..." V6 i V8 mají stejný blok"...
Neviem, ale v bloku V6 je zvycajne 6 "dier" na valce a v bloku pre V8 ich je 8...alebo sa rozhodli nechat ten blok s 8imi aj pre V6, ze ak niekto bude chciet casom "upgrade", uz dokupi len "1 zalomenie kluky" a 2 valce, ojnice, piesty a max. tak hlavy z V8...? >😒]
mozu mat spolocnu modularnu konstrukciu, ale nie blok !!!!!!!! :-!
😉
Nepochopill jsem ten zvuk V6.
Proc nemuze mit hezkej zvuk?