Novinky
XK se už přestalo vyrábět, velký kupé bude na základě nového XJ 17/18.
O R3 se začalo mluvit po tom, co Jag ohlásil nový motor R6 Ingenium a někoho z WCF napadlo, že by mohl být i R3. když bude mít chrakter, proč ne?!
Chybí zmínka o XE AWD, který bude na trhu v druhý půlce 15.
O R3 se začalo mluvit po tom, co Jag ohlásil nový motor R6 Ingenium a někoho z WCF napadlo, že by mohl být i R3. když bude mít chrakter, proč ne?!
Chybí zmínka o XE AWD, který bude na trhu v druhý půlce 15.
Tak nám to vypadá, že BMW počínaje, přes Jag. a M-B se výrobci dostanou k jednotnému řešení motorů. Nedělejme si iluze, ono Audi, Cadillac a ostatní k tomuto řešení jistě dospějí také. Možná Italové budou opět originální a udrží v nabídce stále V6, což se dá pochopit kvůli V8 a V12 pro Ferrari a Maserati.
Škoda, V6 byly zpravidla zvučné, kompaktní a pro bezpečnost posádky rozhodně pozitivní řešení. Tak hurá, kupujme 1,5 litrovky v 3/XK/C atd.. Kupředu levá, zpátky ni krok, viď Brusele. ;-\
Mozes teraz namietat, ze uz sa chysta R3 aj do A3, ale toto je len docasny jav, kym sa svet trochu neznormalizuje a neprejde z merania spotreby normou NEDC na WLTP. Tam uz extremny downsizing bude na prd, a normalne motory budu mat vyhodu.
Nehovoriac o dalsich motoroch, ktore sa vyvyjaju ( V10 ako nahrada za W12, novy R4 s variabilnym kompresnym pomerom...)
Takze mozes si skatulkovat zatial len Jag a BMW 😉
Joooo, a k V6 - V6 ma vsetko, len nie charakterny zvuk 😉 -ked sa zadari - a nasim sa to dari pravidelne, tak je lahsia nez R6, ale Jag aj Bawor chcu R6 prave vdaka jeho charekteristickemu zvuku, lebo pochopili, ze ak uz ma byt 6 valec vrcholna motorizacia, tak musi mat aspon zvuk.
Ano - vyhoda V6 ze je kratsia - je v Audi rada vyuzivana, nakolko im vyhovuje aj vdaka ich typickemu ulozeniu motora. No a toto bohuzial este nechystaju menit ( teda posunut este viac dozadu :-! )
PS: Neviem kde si ale zobral, ze BMW a Jag koncia s V8. Jag chysta nove modely s tymito motormi, MB ich ma myslim ze tiez vcelku dost, plus ich este ide dodavat Astonu...
Takze akurat ze sa rozhodli, ze 6 valce budu R6 a nie V6. Tot vsio.
PS2 na autora !!! : toto aspiruje na zlaty ventilok minimalne tohoto mesiaca😒br /> ..." V6 i V8 mají stejný blok"...
Neviem, ale v bloku V6 je zvycajne 6 "dier" na valce a v bloku pre V8 ich je 8...alebo sa rozhodli nechat ten blok s 8imi aj pre V6, ze ak niekto bude chciet casom "upgrade", uz dokupi len "1 zalomenie kluky" a 2 valce, ojnice, piesty a max. tak hlavy z V8...? >😒]
mozu mat spolocnu modularnu konstrukciu, ale nie blok !!!!!!!! :-!
😉
Nepochopill jsem ten zvuk V6.
Proc nemuze mit hezkej zvuk?
A zvuk V6 vs R6 - to uz je na kazdom zvlast, pravda je, ze V6 naladit na "pekny zvuk" je vacsi problem ako R6, ktora to ma proste v sebe - v konstrukcii. Ale nemotorarom to tu mozem hadzat ako sviniam perly, aj tak nepochopia. :-!
Jjo, ten zvuk asi da chvilku prace a premysleni, ale jde to.
😉
no a co sa zvuku V6 tyka - dnes sa da vsetko, vsak...ale bud je to cez sanie, alebo vyfuky, alebo cez "sound composer"...alebo vsetko dohromady... :-!
Btw. udělat V8 ze dvou R4 není tak složitý, viz VW Group nebo tuším Yamaha pro Volvo.
Tych rozdielov je tam tolko, ze by mi to urobilo clanok dlhsi nez autorov... :-!
Uz len vrtanie a zdvih, roztec valcov (!!!) ta je u R4 88mm a u V-motorov 90mm...a x, milion drobnosti...
A Veyron je "double Passat" +4 turba >😁