Novinky
Tato spolupraca dava obrovsky zmysel pre vsetkych, cim hlbsia spolupraca, tym lepsie😒br />
a. obe automobilky su cisto japonske, maju spolocnu filozofiu, mali by mat k sebe blizko, ako sa to nema robit, sme videli u vw a suzuki.
b. mazde to pomoze ostat samostatnou firmou, aby ju nemusel niekto prebrat
c. mazda sa moze plne sustredit na vlastny vyvoj, t.j. vylepsovat atmosfericke benziny kolko sa len da a hladat zmysluplne cenovo vyhodne vylepsenia existujucej overenej techniky ako hdm automatov a pod., ktore moze vyuzivat aj toyota - pomoze to zachovaniu spolahlivej techniky, ktoru si zakaznici oboch znaciek budu moct kupit...
d. pomoze to napredovaniu hybridov, aj u mazdy, aj u toyoty, skyactiv plus hybrid je vysnivana predstava
e. spolupracuje dve firmy, ktore si davaju zalezat na kvalite a spolahlivosti ich vysobkov a vysledkom moze byt iba vysokokvalitny spolahlivy vyrobok...
a. obe automobilky su cisto japonske, maju spolocnu filozofiu, mali by mat k sebe blizko, ako sa to nema robit, sme videli u vw a suzuki.
b. mazde to pomoze ostat samostatnou firmou, aby ju nemusel niekto prebrat
c. mazda sa moze plne sustredit na vlastny vyvoj, t.j. vylepsovat atmosfericke benziny kolko sa len da a hladat zmysluplne cenovo vyhodne vylepsenia existujucej overenej techniky ako hdm automatov a pod., ktore moze vyuzivat aj toyota - pomoze to zachovaniu spolahlivej techniky, ktoru si zakaznici oboch znaciek budu moct kupit...
d. pomoze to napredovaniu hybridov, aj u mazdy, aj u toyoty, skyactiv plus hybrid je vysnivana predstava
e. spolupracuje dve firmy, ktore si davaju zalezat na kvalite a spolahlivosti ich vysobkov a vysledkom moze byt iba vysokokvalitny spolahlivy vyrobok...
Spolupráce typu joint venture, aliance a jiné smluvní formy tu právě byly před před uskupení jako je koncern VW, viz. skupina ford před 10ti lety, a podobně. Neříkám, že je to špatně, ale tyto volnější spolupráce nakonec nevedou k tak výrazné úspoře, jen občas a každá automobilka si chce uchovat a prosadit to "svoje". To co předvádí VW je daleko vyšší level unifikace - motory, plošiny, interiéry. V čem je VW opravdu mistr, tak v tom, jak dovede unifikovat jednotlivé značky aut, zároveň však odlišit, aby se "nepožíraly" modely značek navzájem - a na rozdíl od jiných se jim to daří - kdo kupuje audi A4 nekupuje passat, kdo kupuje passat , nekupuje superb, popř. oktávii, atd. .
Takový jpn. koncern Toyota - kde bude lexus, mazda, .... ještě někdo, si jako protiváhu k tomu německému dovedu představit. :yes:
Takový jpn. koncern Toyota - kde bude lexus, mazda, .... ještě někdo, si jako protiváhu k tomu německému dovedu představit. :yes:
Mezi značkami skupiny VW putují zákazníci všemi směry. Není tedy pravda, že "kdo kupuje audi A4 nekupuje passat, kdo kupuje passat , nekupuje superb, popř. oktávii, atd."
Bavíme se o nějakém marktetingovém průměru, a o tom, že každý si ty svoje počty prodá. U spousty jiných automobilek takové členění modelů nefunguje a prodej jednoho je výrazně na úkor druhého spřízněného.
Požírání to není likvidační, ale rozhodně k němu dochází. A ta citovaná část prostě pravdivá není, to neokecáš. 😉 Ale chápu, co se snažíš říct.
Nevím o co ti přesně jde, jsi nový ........... /doplň sám/, nic neokecávám, VW to umí modelově a značkově naladit z výrobců nejlépe. Skupiny kupující škody, audi a VW jsou celkem dobře definovatelné, dost oddělené, je to jedno z know-how, čímž se koncern může chlubit. A to že se ty skupiny přelévají na tom nic nemění. Zatím se nenašel tak gigantický výrobce, co by to uměl líp.
/ale není to nic strašného, Let live in peace! 😉 /
/ale není to nic strašného, Let live in peace! 😉 /
Neříkám, že v tom není VW dobrý, ale jeho úspěch nestojí na dobře definovaných a oddělených zákaznicích základnách. Takové myšlení ti naopak může uškodit, tedy spoléhání se na to, že by si lidé kupující Audi nekoupili VW, nebo Škodu.
Tak vw hlavne setri na unifikacii techniky, ked jeden motor s malymi obmenami ponukne v audi, seat, skode a vw.
Ze nedochadza ku kanibalizacii, to by chcelo nejaku podlozenu analyzu, audi je samostatna kapitola, kedze si ho kupia ti, co chcu premiu.
Ostatne znacky - seat, skoda a vw to maju riadne pomiesane, seatu sa dari dokopy rok a vzdy bol v strate, teraz sa zase prezmenu nedari vw, kedze predava, ale takmer bez zisku, lebo ho kanibalizuju skoda cenou a seat sportovostou.
Chcelo by to nejake interne udaje alebo aspon externe statistiky, podla mna si jednotlive znacky dost lezu do "zeli", ale v konecnom dosledku to nie je tragedia, lebo ci sa preda vw, seat alebo skoda, zisk ide stale do tych istych vrecak...
Ze nedochadza ku kanibalizacii, to by chcelo nejaku podlozenu analyzu, audi je samostatna kapitola, kedze si ho kupia ti, co chcu premiu.
Ostatne znacky - seat, skoda a vw to maju riadne pomiesane, seatu sa dari dokopy rok a vzdy bol v strate, teraz sa zase prezmenu nedari vw, kedze predava, ale takmer bez zisku, lebo ho kanibalizuju skoda cenou a seat sportovostou.
Chcelo by to nejake interne udaje alebo aspon externe statistiky, podla mna si jednotlive znacky dost lezu do "zeli", ale v konecnom dosledku to nie je tragedia, lebo ci sa preda vw, seat alebo skoda, zisk ide stale do tych istych vrecak...
VAG je trochu ako Samsung a jeho Androidne telefony.
Zaplavia trh a cisla su vysoke, ale marze smiesne nizke. Vysoky trhovy podiel, recyklacia komponentov, ale zisky male.
Zaplavia trh a cisla su vysoke, ale marze smiesne nizke. Vysoky trhovy podiel, recyklacia komponentov, ale zisky male.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Proc by mela Mazda "smysluplne vylepsovat existujici overenou techniku jako HDM automaty", kdyz zadne automaticke prevodovky nevyrabi? :-!
ale furt čekám, co poskytne mazdě fiat, za to, že mu dala celou mx5. ;-\
najskor nic, teda okrem zdielania nakladov, predpokladam, ze mx5 bude mazdu stat omnoho menej a ze na nej omnoho viac zarobi. A o to jej ide, co bude s fiatom ju zaujimat nemusi, kym to auto fiat zacne predavat, a nebude to original, ale iba kopia...
Edit😒br /> predpokladam, ze kedze az na motor je to cela mazda, ze na kazdom predanom fiate zarobi aj mazda...
Edit😒br /> predpokladam, ze kedze az na motor je to cela mazda, ze na kazdom predanom fiate zarobi aj mazda...
Otázka zní, co každý prodaný fiat bude pro mazdu, resp. tento jedinečný segment znamenat z dlouhodobého hlediska.
ja to vidim pozitivne - mazda mx5 bude vzdy originalom a legendou, fiat bude kopiou. Mozno vykonnejsou, ale kopiou.
Mazda urcite vypreda svoje mx5-ky a riziko z nepredaja fiatackej verzie nesie skor fiat samotna mazda. Mazda zarobi na mx5 viac a este zarobi aj na fiate.
Co to spravi so segmentom???
Cim viac predanych kabrioletov, tym lepsie, podla mna. A original je len jeden, navyse fiat nebude ten svoj rebrandovany vyrobok asi predavat na vsetkych trhoch a bude ho predavat s omeskanim atd.
Mazda urcite vypreda svoje mx5-ky a riziko z nepredaja fiatackej verzie nesie skor fiat samotna mazda. Mazda zarobi na mx5 viac a este zarobi aj na fiate.
Co to spravi so segmentom???
Cim viac predanych kabrioletov, tym lepsie, podla mna. A original je len jeden, navyse fiat nebude ten svoj rebrandovany vyrobok asi predavat na vsetkych trhoch a bude ho predavat s omeskanim atd.
Mazda s Toyotou, Mazda s Fiatem, Suzuki s Fiatem, Fiat s PSA, Opel s PSA, BMW s Toyotou, M-B s Nissanem, Toyota s PSA, ....na co jsem ještě zapomněl? To už pak pomalu je jedno, co si člověk koupí...
Toyota by mala s mazdou zdielat hlavne dizajnerov az cosi so svojimi nudnymi modelmi urobi (okrem gt86) >😁
auris podla mna vyzera fajn... a ani malicke aygo mi nepride nudne.... ale skor podivne ako nudne ... a chapem ze v triede mini je "pompezny look" jednou z priorit u mnohych vyrobocov.... malicke auto proste musi byt hrave a napadite aj po vizualnej stranke....
toyota ma dizajn ktory funguje ..... mozno nie prave v eu ale inde vo svete urcite.... predaje toyoty nadalej vravia jasne.... 😉
toyota ma dizajn ktory funguje ..... mozno nie prave v eu ale inde vo svete urcite.... predaje toyoty nadalej vravia jasne.... 😉
Skor si myslim, ze toyota ma dizajn, ktory nefunguje, teda v europe isto nie a jediny problem vidim v dizajne. Bo rozumovo nie je vela dovodov nekupit si toyotu, spolahlive auta, nie drahe ako napriklad mazda, motoricky ok, jedine fadny dizajn. A podla mna prave dizajnom by sa to dalo zlepsit. Ale to je len moj nazor.
Taky je třeba mít na paměti, že pod toyotu patří i designové odd. Lexus.
Malokto si pamata, ze Mazda mala vysoko rozvinuty program vyvoja vodikovych vozidiel uz pred 10 rokmi.
Motor Renesis (Wankel) bol schopny s minimalnymi upravami spalovat vodik - Mazdy RX-8 a Mazdy 5 (s motorom Renesis na vodik) boli prenajimane japonskym firmam a vladnym uradom s komplet servisom vratane siete vodikovych cerpaciek. Mazda poskytla malu flotilu vodikovych aut aj do Norska.
Auta pritom boli schopne spalovat AJ benzin.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
V sucasnosti sa v Japonsku predava hybridna Mazda 3 - motor je 2.0 SkyActiv, hybridne ustrojenstvo je od Toyoty.
Spolupraca ma logiku na v kazdom smere a hlavne je, ze uz dnes funguje.
Motor Renesis (Wankel) bol schopny s minimalnymi upravami spalovat vodik - Mazdy RX-8 a Mazdy 5 (s motorom Renesis na vodik) boli prenajimane japonskym firmam a vladnym uradom s komplet servisom vratane siete vodikovych cerpaciek. Mazda poskytla malu flotilu vodikovych aut aj do Norska.
Auta pritom boli schopne spalovat AJ benzin.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
V sucasnosti sa v Japonsku predava hybridna Mazda 3 - motor je 2.0 SkyActiv, hybridne ustrojenstvo je od Toyoty.
Spolupraca ma logiku na v kazdom smere a hlavne je, ze uz dnes funguje.
Kto bude tej Toyote dodavat vznetove motory? Mazda alebo BMW? Obez znacky na vymenu dostanu EV komponenty a ked sa rozsiria vodikove cerpacky tak aj FC.. Toyota uz dnes moze uplne zatvorit fabriky na motory ak v priuse 4 bude FPEG namiesto klasickeho motora s klukovym hriadelom (neviem ci sa to uz rozhodlo, ma o tom niekto info?) co im usetri velke naklady, ale naco im budu motory zaroven od Mazdy aj BMW? Ako majitela Mazdy ma tesi ze im Toyota doda tuto fajnu technologiu ktora si zasluzi peknu karoseriu, sorry Toyota ale si skareda 😄 a bez prehnanej ceny ako to bude u BMW.
Jednoduche, od mazdy 1.5, 2 a 2.5-litrove atmosfery pre cely svet a od bmw 1.6 diesel a nejaky ten benzinovy turbomotor - zeby dvojliter z nx mal nieco spolocne s bmw?
Takze pokryje vsetky myslitelne spalovacie motory a moze sa plne sustredit na hybridy a palivove clanky.
Predstava takeho hybridu z benzinoveho skyactivu II napr. 2 alebo 2.5-liter s kompresiou 18:1 a hybridnej casti od toyoty znie ako automobilovy raj na zemi a ponuka moznost rozpravkovych spotrieb nie len na papieri...
Pre mazdu ako malu automobilku je urcite lacnejsie a menej rizikove prebrat fungujucu hybridnu a vodikovu technologiu od toyoty, ako vyvijat vlastnu.
A toyota moze bezninove stvorvalce idealne vyuzit v hybridoch a klasickych autach.
Vodik je fajn napad, ale myslienka, ze spalovaci motor len tak z roka na rok vyhynie, je podla mna utopia/iluzia a koncentrovat sa iba na vodik a ine okrajove technologie je dost riskantne...
Takze pokryje vsetky myslitelne spalovacie motory a moze sa plne sustredit na hybridy a palivove clanky.
Predstava takeho hybridu z benzinoveho skyactivu II napr. 2 alebo 2.5-liter s kompresiou 18:1 a hybridnej casti od toyoty znie ako automobilovy raj na zemi a ponuka moznost rozpravkovych spotrieb nie len na papieri...
Pre mazdu ako malu automobilku je urcite lacnejsie a menej rizikove prebrat fungujucu hybridnu a vodikovu technologiu od toyoty, ako vyvijat vlastnu.
A toyota moze bezninove stvorvalce idealne vyuzit v hybridoch a klasickych autach.
Vodik je fajn napad, ale myslienka, ze spalovaci motor len tak z roka na rok vyhynie, je podla mna utopia/iluzia a koncentrovat sa iba na vodik a ine okrajove technologie je dost riskantne...
A netrafil si to ani s Mazda motormi 😄 Pisu ze Mazda doda aj vznetove motory.
turbo benzín v NX je od toyoty stejně jako 1.2 D4T
2.0 T 8AR-FTS je založený na řadě motorů AR
1.2 D4T 8NR-FTS -by měl snad být upravený a oturbený 1.2 VVT-i 3NR-FE
který je v nabídce v thajsku pro yaris a jiné modely.spíš si myslím že pujde o spolupráci pro určité modely které bude s mazdou sdílet
2.0 T 8AR-FTS je založený na řadě motorů AR
1.2 D4T 8NR-FTS -by měl snad být upravený a oturbený 1.2 VVT-i 3NR-FE
který je v nabídce v thajsku pro yaris a jiné modely.spíš si myslím že pujde o spolupráci pro určité modely které bude s mazdou sdílet
dnes by som uz ale radsej vysledok zmenil ... 😉