Za pouzivani dalnic plati i vzdy platil nemec a nove bude i cizinec a cely ten pomer bude vypadat tak ze nikdy nenastane situace kdy by cizinec platil vic nez nemec ktery plati dan + dalnicni znamku.
Pro ty prostsi duchem predvedu na prikladu:
Nemec ma diesloveho golfa. Do ted platil 300E/rok dan (z ktere bylo financovana i dalnicni sit). Cizinec neplatil nic. Pomer 300E vs. 0E.
Nove bude Nemec platit za toho golfa efektivne 200E dan + 100E dalnicni znamku. Cizinec bude platit jen tu dalnicni znamku. Pomer 300E vs. 100E.
Aby z tohoto nekomu "logika" velila ze jde o diskriminaci bo, a to je to nejvtipnejsi, za dalnice v DE budou platit jen cizinci, to me na cele teto debate, kterou jsme tu btw. uz minimalne jednou vedli, bavi nejvic.
No a pokud jde o okolite staty, kde treba ve SWI se plati jak dan tak i dalnicni znamka. Inu, to je pak neco co si maji resit Svycari ve svem parlamentu, proc tomu tak je. Nemecti zakonodarci jsou vlidnejsi a zavedeni nove dane spoji se snizenim dane jine. A aby tu zase nezaznelo to klise o "diskriminaci" tak zaplatit silnicni dan v DE ti nic nebrani. Smele do toho, kdyz si myslis ze je nemec pozitivne diskriminovan tak sup zaplatit 300E misto 100E a "usetrit". :-)
jen aby nemce nedotlacili k tomu, ze v nemecku budou muset platit silnicni dan i všichni cizinci, a ti co si koupi dalnicni znamku, tak se jim část silnicni dane odpusti. ve finále by to ale prislo draz nez navrhovany stav.
ja se dálničními známkami v nemecku rozhodne diskriminovany necitim, doufam ze setrvají u znamek a neprejdou na myto jako to je v srbsku, chorvatsku, italii, francii a nevim kde ještě. tam je cestovani po dalnici opravdu hodne drahe.
soucasny stav, kdy se v nemecku neplati ale všude jinde jo, mi prijde postaveny na hlavu, a naopak mi to prijde jako diskriminace nemcu
Nemecko neni jedinou zemi v EU, kde se plati (vysoka) silnicni dan a pritom (prave proto)? osobni automobily neplati zadne plosne poplatky za pouzivani dalnic. Nemecko chce byt ale prvni a jedinou zemi v EU, ktera bude chtit platit za pouzivani dalnic pouze od cizincu.
Nikdo prece neubira Nemecku pravo neco za dalnice vybirat, ale musi to byt v souladu s obecnym pravem. At se tu budete vztekat na internetovych diskuzich jak chcete.
s ním nemá smysl to řešit. On je typickej unijní řiťolez....A hlavně nežije ani v ČR podle moje auto, tak nemá smysl, aby jsi se ním hádal, on bude kopat vždycky za svoje korýtko....
To víš, skuhrání (nejlíp v rodné vesnici v rodné hospodě) je tak módní. Nechápu, co furt lidi proti tomuto zřízení mají. A jak by si představovali něco lepšího?
Tak já nevím, ale ať to čtu, jak to čtu, žádné vyvrácení diskriminace v té větě nevidím:
1. zavedení mýtného samo o sobě podle Rakouska v zásadě diskriminační není
2. ovšem současné snížení daně z vlastnictví vozidla už prý ano, protože Němec teď prý najednou zaplatí méně než dosud, zatímco cizinec více než dosud
Já v tom tedy přesto diskriminaci nevidím. Rozhodnutí o zavedení poplatků za použití dálnic je věc, o které rozhoduje každá země suverénně. To rozhodnutí udělala většina zemí v Evropě a nikdo jim do toho nekecal. Však přeci nikdo nikoho nenutí, aby přes SRN jezdil a platil tam poplatky. No, a jaká bude daňová zátěž občanů, o tom zase přece rozhoduje suverénně každá země.
A není ten rozdíl v kvalitě potravin dán spíš tím, že České potravinářské předpisy umožňují vyrábět a prodává kvalitativně horší potraviny než předpisy v zahraničí? A nemůže to taky souviset s tím, že český zákazník "to" koupí, aniž by nad tím přemýšlel a pak si jen doma nadává? Jestli nejsme spokojeni s kvalitou potravin u nás, v naší zemi, je zejména na nás něco s tím dělat. Tlačit na změnu - jak naše zástupce v parlamentu, tak výrobce těch potravin. Ty firmy, které se řídí platnými předpisy za to až tolik nemůžou - ač nechci popírat, že ty firmy se jistě snaží lobbovat za udržení stávajících předpisů, aby nadále mohly vyrábět levněji.
No ale to jsme trochu utekli od tématu, což? :-)
Tak mám pocit, že to konečně někdo správně pochopil.
Nikde se totiž nepíše, že Němec bude za mýtné platit méně než cizinec. Prostě se zavede mýtné a všichni budou platit stejně - jak domorodci, tak ti přespolní (přeshraniční).
Ale aby se zátěž obyvatelstva SRN související s daněmi a poplatky za provozování aut nezvýšila, sníží se Němcům silniční daň.
Pargi, Bully - dík. Někdy člověka až přepadne skepse, když neustále čte ty výlevy haterů EU. Občas je fajn, když zareaguje někdo z oné mlčící, +/- spokojené většiny.
Tyhle mudrce bych nejraději vrátil do let 70.-80. , ať si v reálu užijí jak se žilo pod laskavým dohledem vojsk Varšavské smlouvy. A moc rád bych ty hrdiny viděl, jak v té době tento pakt kritizují jako dnes kritizují EU, frajery.
Jsem Evropan a jsem na to hrdý. Běžně se mi stává, že se ráno probudím v Praze a večer, po několika hodinách zábavné jízdy po kvalitních silnicích a dálnicích, usínám v Paříži. V Bruselu. Ve Vídni. V Berlíně. Práce, normálka. Většna mých projektů je realizována v zahraničí ale daně odvádím zde, v ČR, doma. A ačkoli mám vůči naší zemi mnohé výhrady, je to prostě domov. Jsem Evropan, jsem Čech. Jsem na to hrdý.
Hateři celého světa, polibte mi pr...l.
Ps.: 70, opakuji, 70 let nebyla na území EU válka. A zejména v dnešní době jsem neskutečně vděčný, že jsme členy NATO. Toho NATO, o kterém bych tady klidně mohl napsat že je - třeba - blbé. A nic se mi nestane. Jen bych byl blbečkem sám sobě...
Až ty budeš jednou významný obchodník a postavíš fabriku třeba v Pákistánu, dáš tam dělníkům český plat? Ty určitě ano, proto z tebe významný obchodník nikdy nebude. Německé (a jiné) firmy přesouvají výrobu do krajin s nižší cenou práce právě kvůli nižší ceně práce ;-)
Tohle bylo, michalepneu, opravdu ze slabšího soudku. Radši vypiš, v čem je Bully_ mimo a proč s ním nesouhlasíš. Invektiva, skuhrání a plivání na EU si nech do diskuse na novinkách, tam bys takovým příspěvkem snad i oslnil.
Nebudu nic vypisovat, není žádný tajemství, že kvalita řady potravin je u nás jiná než v Německu....a řada výrobců je německá nebo patří do nějakého koncernu s vedením v Německu.
Nekritizuji německé firmy,že nás využívají jako levnou sílu, nejsou blbý že jo.... je to tak nastavený od páru komunismu a Německo nemá žádný důvod nic na to měnit, naopak, svojí domimamci si skrytě a důmyslně upevňuje.
Není nad si stěžovat na diskriminaci a podložit to studií, která tu diskriminaci vyvrátí hned v první větě:
"současné zavedení mýtného, které v zásadě diskriminací není, a snížení daně z vlastnictví vozidla pro auta zaregistrovaná v Německu představuje nepřímou diskriminaci na základě státní příslušnosti". >:D
Jinak se samozřejmě o žádnou dikriminaci cizinců nejedná. Nikdo cizincům totiž nebrání, aby si v Německu zaregistrovalili svoje auta, zaplatili tam daň z vlastnictví auta a získali tím následně slevu na mýtném.
Příklad čeho? 6 tis. firem s německým kapitálem (dceřinné společnosti), zejména výrobní firmy, kde jsou platy 1/4 oproti Německu, za stejnou či horší práci. Výrobky? Stačí si vybrat produkty nadnárodních firem (potraviny zejména) a najít rozdíly.
Jestli ti to nedoslo, tak treba i v tomto pripade te EU obecne bude chranit. Nejde (pro jednodussi jedince) o odmitani placeni nejake dalnicni znamky, ale o chovani v ramci OBECNE platnych pravnich norem.
Zvlastni je, ze tady prispivajici tveho typu- stejne jako umi porad nadavat- nehykaji nadsenim za kazdy krok EU, diky kteremu mas levnejsi potraviny, muzes jezdit po silnicich, mostech, v ramci statu jsi napr. cistym prijemcem spousty miliard € na vsechny mozne stavby, projekty, vyzkum atd. atd. . Tohle je drtivou vetsinou prace EU, ne abstraktni predstavy o realite, na ktere porad nadavate. Ale to by chtelo trochu premyslet a ne jenom mlatit pestickou do stolu v hospode u piva.
Presne tak, jakapak diskriminace cizincu= zvyhodnovani vlastnich obcanu. Ja bych to na stejnem principu resil i v Cesku. Treba zdrazit pivo na stovku za pullitr (coz je taky v Evrope bezna cena) a po predlozeni obcanskeho prukazu s uvedenym trvalym bydlistem v CR bych u vychodu z hospody vracel zpatky na 30 Kc, nebo kolik to ted stoji.
EU nějak nestraním ale Německo si poslední dobou hodně vyskakuje, a dělá si ze zbytku Evropy jen levnou pracovní sílu a exportní trh svých sr..ček, které jsou u nich neprodejné.