Novinky
"Kabina je dvoumístná, pokud tedy posádka „zabere“ zhruba 150 kilogramů, stále zbývá dostatečná rezerva pro zavazadla."
U létajících strojů běžně prázdná hmotnost nezahrnuje palivo. Není neobvyklé, že nemůžete mít zároveň plnou nádrž a obsazena všechna sedadla, natož vzít nějaká zavazadla.
"Může se vám totiž stát, že dostanete do křížku s Úřadem pro civilní letectví kvůli narušení letového provozu."
Proč? Můžete tuhle myšlenku rozvést?
U létajících strojů běžně prázdná hmotnost nezahrnuje palivo. Není neobvyklé, že nemůžete mít zároveň plnou nádrž a obsazena všechna sedadla, natož vzít nějaká zavazadla.
"Může se vám totiž stát, že dostanete do křížku s Úřadem pro civilní letectví kvůli narušení letového provozu."
Proč? Můžete tuhle myšlenku rozvést?
Podle toho jak to chapu ja, tak vozidlo bude na silnicnich znackach a na tech leteckych jeste nejspis ne. A s necim takovym se asi po obloze jen tak prohanet neni dobry napad.
Potřeboval bys dvojí registraci. Nevím, jestli něco brání tomu mít stroj zaregistrovaný zároveň jako auto a letadlo. Nevidím pro to důvod.
Stroj jako takový by měl být navržen v souladu s CS-27, ale nevím, kde jsou v procesu homologace.
Stroj jako takový by měl být navržen v souladu s CS-27, ale nevím, kde jsou v procesu homologace.
Niečo také si dnes predstaviť v prevádzke je možné snáď len v pustatine niekde v Austrálii či v USA. Neviem si predstaviť, že by sa tuto volakde po cestách také niečo premávalo, občas vzlietlo ponad zápchu na dialnici. Všade stĺpy s káblami, stromy pri cestách, kopce... Stroj ako nápad nie zlý ale aj ako auto je to mizéria aj ako vrtulník. Trošku z jedného aj druhého ale dokopy o ničom.
Tak zaprvé to není vrtulník, ale vírník, což je rozdíl. Za druhé není nikde řečeno, že by měl startovat ze silnice - předpoklad je asi takový, že dojedeš na nejbližší malé letiště (kterých je např. u nás docela hodně), hlavní trasu přeletíš, přistaneš na letišti nejbližším tvému cíli a zbytek dojedeš zase jako auto. Stejně tak je to myšleno i u toho výše zmíněného slovenského stroje, který má konstrukci klasického letadla s křídlem. A to, že to není ani kočka ani pes je jasně dáno snahou spojit rozdílné a někdy i protikladné vlastnosti. Je to totéž jako u obojživelných aut - taky moc krásy nepobraly.....
No, mne to prijde vyuzitelnejsi spis nekde, kde davaji klokani dobrou noc. Takovej Walkabout creek, nebo Aljaska, tam se takovy stroj muze hodit. A arabasi taky jiste najdou vyuziti 😄
Problem techto hybridu je v tom, ze to je mizerne auto a nic moc letadlo. Takze spis ten Walkabout Creek >😁
Problem techto hybridu je v tom, ze to je mizerne auto a nic moc letadlo. Takze spis ten Walkabout Creek >😁
Na silnici to vypadá rozhodně schopnější než slovenský Aeromobil. Pokud získají homologaci, nevidím důvod, proč by to nemohlo jezdit po silnici i v EU. Předpokládám, že to, technicky vzato, automobil nebude. A nikdo neříká, že budeš moci vzlétnout ze silnice. Nějaké sloupy s kabely by byly asi poslední problém. Nekupuješ si licenci na porušování zákonů.
ale samozrejme uznavam..... neda sa to takto priamo zrovnavat.... aj taky spickovy pretekarsky bicykel nasho Peta stoji viac ako osobne auto .... vsetko je to relativne.....
suma ktora sa vo svete aut zda ako neskutocne vysoka ( za ktoru si clovek moze uz kupit akekolvek super auto ) ..... je vo svete lietania ... v podstate len par drobnych za ktore si clovek dokopy nic nekupi....... neuveritelne 😉 ale aj fascinujuce... neskutocna relativita dvoch odlisnych svetov v praxi....
PS: som zvedavy kolko bude stat to nase slovenske lietajuce auto ktore by malo za 2 roky prist hadam aj do vyroby .... 😉 ... ale asi na neho drviva vacsina z nas nezarobi ani za 10 zivotov.....