Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Fabia Combi 1.2 TSI DSG vs. Škoda Yeti 1.2 TSI DSG

Jsou stejně dlouhé, mají pod kapotou ukrytou zážehovou dvanáctistovku TSI a ani pořizovací cena není zásadně odlišná – tak proč nevybírat mezi vozy Škoda Fabia Combi a Škoda Yeti?
Zpět na článek
30. 5. 2015 09:17
Uz som myslel ze sa stane neuveritelne
a v teste na auto.cz skonci Skoda na druhom mieste. Ale zazrak sa nekonal.
30. 5. 2015 10:40
Nová strategie
,,Co budeme dělat, lidi už to poznaj a brblaj, když pořád vyhrává škoda. ,, A co takhle srovnávat škodovky mezi sebou ? ,,Ty voe, to je nápad - takhle vždycky vyhraje škoda a lidi nebudou moct brblat ! ,,
Avatar - Misanick
30. 5. 2015 08:38
Zápory
Konečně test, ve kterém jsem se dozvěděl i zápory vozů Škoda - mizerné jízdní vlastnosti, nepohodlná sedadla, vysoká spotřeba... ;-)
Avatar - Wolfsteen
30. 5. 2015 08:13
Srovnání
"..a ani pořizovací cena není zásadně odlišná – ..." Ne není, jen když si podle tabulky srovnám ceny výbav, tak je Yeti o 90k dražší, což je 26% ceny Fabie. To opravdu není zásadně odlišná cena... Pane Káňo, jste si něčeho přihnu ne? 8-s
30. 5. 2015 10:51
:D
Miluju svet motoru a jejich novatorske pristupy/postrehy jako treba tady:

"Oba vozy délkou lehce přesahují 4,2 metru. Prostorově by se tak měly pohybovat na pomezí malých městských hatchbacků a nižší střední třídy. Zásadní rozdíl jsme odhalili hned na začátku. Vzhledem k vysoko ukotveným sedadlům se do yetiho nádherně nastupuje."

Neni nad vsimave redaktory SM! Bravo...
30. 5. 2015 17:37
ban se vztahuje
jen na urazky redakce auto.cz nebo i na urazky toho vosla co vymejsli tyto srovnavacky a je z jine redakce?
Avatar - rohYpnol
30. 5. 2015 14:12
Dobytí ráje 2015
1492? Ale kdeže... Objevovat objevené je přeci tak vzrušující!

Oceňuji tu promyšlenost, s jakou se redakce SM vyhnula prvnímu srovnávacímu testu, kde by Škoda byla na druhém místě >:D >:-[] >:-[] :yes: Absence závěrečného pořadí!

Přitom ale podle mě zásadní informace poněkud schází. Tedy z praktického hlediska. Jak jsou na tom vozy při použití dětských autosedaček? Je lepší koncepce malého kombi, nebo tolik populárního SUV?

A jak je to se světlou výškou? Je vůbec Yeti přínosem? A o kolik cm?

Stejně tak cenové srovnání - ten cenový rozdíl je sakra výrazný. Vždyť Yeti je (dle cenového srovnání SM) o 22 % horší. Což je takřka celá 1/4 !!! Za 420 tis. už můžu pokukovat po Octavii...

Zcela mi schází zásadní informace - délka a šířka ložné plochy kufru. Objem je v zásadě vcelku zavádějící.

Jinak je ale fajn, že náhle je rozdíl mezi torzkou a víceprvkem vzadu jasně patrný na první pohled, jsou znatelné rázy od podvozku Fabie atp. Tohle jsou opravdu nové objevy jak v roce 1492. Nicméně pravda je, že v testech byl co se týká popisu jízdních vlastností Fabie zatím středověk >:D >:-[]
Avatar - Blue Sun
30. 5. 2015 21:30
Re: Test
Přejmenuj se na Škoda-fan, protože ty autům nefandíš... jen jedné značce.
A proč kritizujeme testy Škodovek, bylo už mnohokrát řečeno.
Avatar - Auto-fan
30. 5. 2015 19:05
Test
Proc tu vsichni musi kritizovat testy Skodovek? Kdyz me neco nezajima, tak to nectu a uz vubec nejdu u takoveho clanku psat do fóra!
30. 5. 2015 11:27
Re: Námět
úkol od Škoda Werke splněn...prémie schváleny..logiku nehledejte :-)
Avatar - rohYpnol
30. 5. 2015 23:34
Re: proč?
Ten rendlik ma mnojem spolehlivejsi motory nez vw, skoda a seat >:-[] >:-[]
Co ty na to??
30. 5. 2015 11:28
Re: Nová strategie
brzo se dočkáme článku v délce slohové práce,jestli je lepší bílá barva nebo modrá na nové Škodě Fabia
Avatar - Hanson
30. 5. 2015 13:03
Testy Skody
odebírám Svět motorů, a poslední dobou je už ani neberu, jelikož v každém čísle srovnávají tu hloupou Fabii s dalším autem. Vítěz??? Vždy Škoda ;-\ Jak to, že nyní srovnávají opět Škodu se Škodou.
Netvrdím, že je to špatné auto, ale čeho moc toho příliš.
Avatar - Auto-fan
30. 5. 2015 18:59
Re: proč?
A jaké pak prosím te?? >:D >:D Dacia? >:D >:D
Avatar - twistedTSD
30. 5. 2015 20:35
Re: Yeti a Fabie????
No každopádně je jejich test nejvíce relevantní, a o to šlo, ne? (kromě toho nafta se dnes velké části zákazníků hlavně u Fabie nevyplatí).
30. 5. 2015 19:44
design
Fair skutecne není designove žádný majstrstyk a vyváženější už vůbec. Pořád to je takova krabice s priplaclym předkem a příliš velkýma svetlama. Nevím , odkud se toto zbostovani Fabie neustále bere. ..Yeti mi přijde jako daleko hezčí vuz.
Avatar - JohnST
30. 5. 2015 20:59
DSG
Naco je komu v aute s motorom 1,2L automat. Zbytocne to predrazuje a vyhody su diskutabilne. :no:
Avatar - Ada je zase tady
30. 5. 2015 21:16
Yeti pouze s TDI!
Každá jiná varianta je hloupost a ve svém výsledku naprostý nesmysl. :-!
Avatar - zaplosak
30. 5. 2015 18:46
proč?
Proč vlastně kupovat škodovku, když jsou mraky lepších a i levnějších aut..... ;-)
30. 5. 2015 19:22
Re: proč?
no s tou je tak nastejno ale vsechny ostatni
Avatar - _Karel_
30. 5. 2015 08:20
Re: Srovnání
O 90tisíc je to v případě nejvyšší výbavy Fabie a základu u Yetiho.
30. 5. 2015 20:56
Re: Yeti a Fabie????
Mňa pobavila táto veta:
"Nejnovější poznatky v oblasti ergonomie zase fabia přetavila v posunutí obrazovky multimediálního systému co nejvýše do zorného pole řidiče. "
To naozaj nejaký odborník na ergonómiu na to prišiel až teraz???
Avatar - Hanson
30. 5. 2015 21:30
Re: Test
Jenže, když se dívám, tak jim chybí srovnat škodovku s T-72 a s žebřiňákem starého Jana Novotného z Kotěhůlek pri Dunaji >:D >:D >:D
30. 5. 2015 20:25
Yeti a Fabie????
Celkem mě pobavila hned jedna z prvních vět - "Logicky jsme zvolili zážehové čtyřválce 1.2 TSI, protože podle statistik činí poměr prodaných benzinových verzí u fabie 85 % a u yetiho 63 %, což svědčí o jejich větší oblibě". Milá redakce, a nebude to tím, že lidi prostě chtějí nové auto, ale na lepší motor nemají?
Avatar - Ja Prvni 123
31. 5. 2015 21:56
No teda... informační hodnota nulová: test motoru pár týdnů
a hned první nahlédnutí do konfigurátoru to celý shodí podruhý: Yeti s novým motorem 1.2 TSI stojí 434tisíc... s manuální převodovkou. (Mnohem vhodnější..)
Fabka v kombíku se stejným motorem 340tisíc... a to jsem ani nezačal srovnávat výbavu.

A ten, kdo si udělá čas a zajde si alespoň pasivně sednout do prodejny zjistí, že je to nesmysl i potřetí: to jsou dvě naprosto odlišná auta, která se nepotkávají nikde jidne, než právě a jen v tom motoru.
Což dokládá i fakt, že Fabka na něm končí... a Yeti začíná.

Hodnota portálu klesá a klesá...

:-!
31. 5. 2015 21:24
Re: moje volba
no vidis, ja take rozvazim deti s rakovinometem s turbem. jeho poiziti ve meste obhajovat nebudu, jeste jsem to nedotahl do stavu, abych mel tri auta v rodine ;-). nicmene k veci - diesel bez turba je pro osobni auta v konkurenci benzinu nepouzitelny, zaroven turbo v nafte je jednodussi nez turbo v benzinaku. nejen kvuli vznetovemu principu (nehrozi klepani), navic maji naftove spaliny o cca 200 stupnu mene (tzn. mensi namahani). Aby ti spravne pracovalo u benzinu, potrebujes idealne primy vstrik (coz neni zadna sranda, nafta maze, benzin odmastuje, napr.), cidla klepani (za zadnych okolnosti to s tlakem za turbem nesmis prehnat), a turbo vystavujes vyssim teplotnim rozdilum. vyhody z preplnovani se ti ve meste opravdu prakticky neprojevi a uplne nejhorsi je, ze realny prinos turbobenzinu (globalne v efektivite) je oproti tomu papirovemu vyrazne nizsi a je vykoupen neskonale slozitejsim a choulostivejsim systemem nez atmosfera s ekvivalentnim vykonem. u dieselu proste prinosy prevazovaly nad negativy, trh to zavedl. u benzinu nikoliv, tak to zavedl az blboucky bruselsky eurourednik.

edit: ad neexistence atmo motoru v koncernu: ano, jasne, golf sportsvan - jeden z kandidatu - vypadl, protoze nema atmosfericky benzin. jinak bych na nem asi ozelel i to, ze nema oplastovani, je to krasne auto... jenze mamka chce neco na deset let, ne tsi na ctyri...
Avatar - curwasportiva
30. 5. 2015 22:32
Skvele, uzasne, dokonale!
"stabilita při jízdě je úžasná" "Mezi kužely se propletl s obrovskou noblesou" "žehlí drobné nerovnosti a poskytuje úžasné pohodlí"
30. 5. 2015 21:27
Re: ban se vztahuje
Co takhle na urážky (hrubšího zrna) obecně?
30. 5. 2015 19:36
Re: Nová strategie
Jen si z toho delejte srandu! Auto mam vybrane, vybavu taky a nemuzu se rozhodnout jestli v bile pure nebo bile s perletovym efektem... Nejaky vhodny clanek presne na miru bych ocenil a po zasluze odmenil! >:D
Avatar - Dzakobo
30. 5. 2015 14:25
Re: Uz som myslel ze sa stane neuveritelne
To je jak v tom vtipu, že Brežněv doběhl na čestném 2. místě a Reagan doběhl předposlední >:-[] >:-[] . Srovnávat Fabii třeba s Capturem, tak Fabka Rendlíka rozdrtí na paštiku >:-[] .
Avatar - _Karel_
30. 5. 2015 11:00
Re: :D
Ano, čtenář, který je žádal o radu musí být spokojen. >:D
Avatar - _Karel_
30. 5. 2015 08:18
Námět
Obě auta se opravdu dost prolínají, zejména cenově.
Taky bych si do světa motorů napsal o radu, jaké koupit auto, ale vím dopředu, jakou bych dostal odpověď.
31. 5. 2015 09:51
Re: Test
Nekritizuji se vsechny testy Skodovek obecne. Kritizuji se konkretni testy Skodovek, ktere u (nekterych) ctenaru vyvolavaji dojem, ze jsou psany nejakym junior/cekatelem PR managerem Skoda auto a.s. Forum slouzi mimojine jako prostredek komunikace s temito cekateli, takze muze slouzit jako zpetna vazba a priste se muzeme dockat trosku sofistikovanejsi manipulace nez to co nam je doted prekladano. >:D
31. 5. 2015 07:48
Re: proč?
a proc z acek? vyzkousej novyho a budes cumet jako ada
Avatar - rohYpnol
30. 5. 2015 23:40
Re: Test
Treba proto, ze srovnani o 1/4 drazsiho modelu je oznaceno za srovnani modelu cenove blizkych ?
Avatar - rokyta.p
30. 5. 2015 23:20
Re: Yeti pouze s TDI!
mi by se yeti líbil s 1.6TDI, jenže smolík. 1.2TSI je fajn, ale do malého lehkého hatche.
Avatar - Blue Sun
30. 5. 2015 21:32
Re: Yeti a Fabie????
A není to proto, že motor 1.2 TSI je pro dnešní provoz malých aut naprosto dostačující a koupě dražších variant (neřku-li dieselů) je zcela zbytečná?
Avatar - rohYpnol
31. 5. 2015 23:40
Re: No teda... informační hodnota nulová: test motoru pár t
Coz je vlastne velmi pozitivni zprava, nebot znamena, ze SM stale neni na dne a ze stale ma kam upadat ;-) >:-[]

Jinak souhlas, ty auta jsou uplne jina cenova...
Avatar - rohYpnol
30. 5. 2015 23:45
Prekvapuje me
Nova generace motoru TSI, ktera se dostane pod kapotu Yetiny. Byl to duvod pro ukonceni vyroby roomsteru? A znamena to zaroven, ze Yeti se nove generace jeste nejaky ten patek nedostane?
30. 5. 2015 19:56
Re: moje volba
Svet nie je len čiernobiely, každá kategória má svoje pozitíva aj negatíva. Je len na kupujúcich čo preferujú a ktorému parametru prikladajú najvyššiu váhu ;-)
Avatar - aproximus
30. 5. 2015 17:10
proč
nesrovnávat nesrovnatelné. hlavně když se píše o škodovkách...
30. 5. 2015 13:05
Re: A co přívěs?
Nechces si ten test precitat este raz? Zda sa, ze ti unikla veta "Možná ale ještě více oceníte možnost za yetiho zapřáhnout 1100 kg těžký brzděný přívěs – fabia si poradí jen s 800 kg".
Avatar - hedvin
30. 5. 2015 10:03
Body
Škoda ze nedělali alespoň jednoduché bodové srovnání stačilo by 1 nebo 0. Ale nevadí. Doufám že příště porovnají něco jiného než škodovky třeba focus combi s kugou
31. 5. 2015 09:45
Re: Yeti a Fabie????
To je vyborna veta! >:D :yes:
30. 5. 2015 13:46
Re: Testy Skody
ještě jsem nevidel casopis, kde by nic nebylo, aspoň nejakej lechtivej obrazek tam urcite bude.
a jestli myslis ty prazdny časopisy, který prvního zari fasujes ve skole, tak to není casopis, ale sesit.
no, uz te necham bejt, priste nez něco placnes, tak trochu vic premejslej
30. 5. 2015 11:33
moje volba
ja jako odpurce SUV primhuruju obe oci a zarazuju ho k fabii jako k alternative na vymenu dosluhujiciho druheho auta do rodiny - tedy na rozvoz deti do skoly a skolky, na kratky popojizdecky po okoli a do lesa, kam cas od casu musim zajet, ale nic vic.
porad to je ale uplne zcestna volba pro toho, kdo najede hodne kilometru po okreskách a dalnicich kvůli vysokému aerodynamickemu odporu, tam je daleko vhodnejsi klasika. ale co vidim kolem sebe, spousta i rozumne uvazujicich lidi se rozumem neridi, i když vidim i to, ze ti co před par lety podlehli mode SUV a SUV poridili, tak se na dlouhe cestovani opet vraceji ke klasice.
Avatar - kaa
30. 5. 2015 22:12
Re: moje volba
Jenomže turbomotory na rozvoz deti do skoly a skolky, na kratky popojizdecky po okoli a do lesa, zrovna moc vhodné nejsou.
Avatar - rokyta.p
30. 5. 2015 23:19
Re: Tak toto..
O to nejde, přece se nebude testovat Tata Nano, nebo P206 sedan, když tady nejezdí. Bude se testovat a psát o tom, o čem lidé uvažují. Osobně si myslím, že kdo chce SUV jde si za tím a nebo naopak. Zajímavější bylo nedávné porovnání Fabia III kombi vs Rapid spaceback :-) Tam se rozdíly stírají více. První spíše když jsou malé děti a hodně harampádí. Druhé zase když vzadu jezdí už větší, nebo se nemotá jen kolem komína :yes:
2. 6. 2015 12:14
Prosím o porovnávací test Fabia 3 vs Rapid Spaceback...
Dobrý den, prosím redakci o provedení výše uvedeného testu. Nějak nemohu pochopit, proč se dělají srovnávací testy takto odlišných aut, ale na srovnání těch "nejbližších" nemůžu nikde narazit...? 8-s
2. 6. 2015 11:48
V Yetim prevazam nezlozeny kocik
Redaktor si asi neskusil vlozit kocik do yetiho, ale napise taku blbost, ze poskladany kocik do yetiho nenalozite. Je to blud. Ja prevazaam uplne cely rozlozeny kocik. Samozrejme plato musi von, to uz 4 roky odpociva v garazi. Vyhodou yetiho je jeho vysoky kufor. Podotykam, ze nemam rezervu a sedadla su v uplne zadnej polohe, cize neuberam cestujucim vzadu na priestore.
2. 6. 2015 11:42
Re: Test
Já si články o škodě se zájmem přečtu, ale taky bych si rád přečetl i o jiných automobilkách / autech. A to se bohužel přestává dít.

Škodovku a její portfolio již známe dokonale, teď by to chtělo zbytek trhu. :yes:
2. 6. 2015 11:39
Re: moje volba
Ono dneska se hlavně bavit o tom, co je rakovinomet a co ne je mimo mísu. Dle posledních výzkumů jsou turbobenziny zcela stejné jako turbodiesely.

A k tlakům a turbu. Turbo v dieselu pracuje ve vyšších otáčkách než v benzínu. Ale to stále nic neříká nic o spolehlivosti. To vše jsou jen provozní parametry.

Jinak k původnímu příspěvku, je pravda, že diesel a moterní o to víc, je nesmysl provozovat na vzdálenosti jen do 10 km. Výrazně hůře se zahřívá a dokud se nezahřeje ma provozní teplotu má vysokou spotřebu. Benzín je se spotřebou stejně, tj. také vyšší jen je rozdíl v tom, že se dříve zahřeje. Takže v tom je ta úspora. Navíc výhodu benzínu na krátké vzdálenosti poznáte v zimě, kdy v dieselu budete klepat zimu a v benzinu již topíte.

Ale stejně i já používám diesel, neboť poměr km ve městě do 10 km vs. km najeté mimo město jsou pro mně jasné. Ale je to o konkrétním modelu každého. kvůli 4 cestám za rok na dovolenou k moři nebudu kupovat diesel, to dá smysl. :-!
Avatar - CarlosOstrava
1. 6. 2015 19:00
Re: Testy Skody
Po dlouhé době mě tady něco rozesmálo... :yes: :yes: :yes: >:D
1. 6. 2015 12:38
Re: moje volba
hahaha, tak ten dvoulitr jsme měli ve Ventu. Jezilo s ním 200 a zrychlovalo za 10s. Při opravdu dynamické jízdě bral 7,5 litru. Dneska máme (mimo jiné) Golfa 1,4 TSI 90 kW. Je o něco těžší, o chlup výkonnější, pocitově to samé, spotřeba větší (což bude na úkor hmotnosti). V 10.000,- km se odporoučel napínák rozvodů, pak ještě začal téct olej z motoru přímo z vany (to, pravda, ani jedno nesouvisí s turbem), u Venta s dvoulitrem nebyl jediný problém... Hmotnost pohonných jednotek je srovnatelná (1,4 TSI vs. 2,0 atm). 4L osmiválcový diesel bych do auta nedal.
1. 6. 2015 10:22
Re: moje volba
zrovna ten dvoulitr s 85kW moc uspesnej nebyl, protože byl tezkej, zravej a linej a je jedno jestli byl ve fabii, v octavii, nebo superbu. znam jediného člověka, co ma dvoulitr ve fabii.
ani i rakovinometu není turbo nutnosti, staci nasadit 4 litrovy osmivalec a dostanes se na podobny vykon jako soucasny standardni dvoulitr. a podobne to je u benzinu - atmosfericky motor s objemem 1.8 zastoupi 1.2 s turbem s lepsimi provozními vlastnostmi. a zatímco 1.2 s turbem je v aute velikosti fabie normal, 1.8 ani 2 litry atmosféra byla okrajova zalezitost, takze ti zbyla klasicka lina atmosféra 1.2 - 1.6
1. 6. 2015 07:05
Re: ban se vztahuje
hele, a nas tady redaktori muzou urazet kazdy den uverejenenim novehi srovnavaciho testu fabie vs. cokoliv? :-).
1. 6. 2015 00:11
Re: Yeti a Fabie????
drahy, hlavne drahy. kdyby ciste teoreticky obe varianty auta staly stejne, 1,2ku si koupi jen hrstka motoristu (nejspis kvuli spotrebe). Kdyby mezi motory byl cenovy rozdil jen takovy, jaky je realne mezi temi motory (tipuju tak 5000 kc), opet by tu 1,2ku kupovalo vyrazne mensi procento.
1. 6. 2015 00:08
Re: Yeti a Fabie????
neni :-). podivej se na zivotni uroven svycaru a skladbu motorizaci. kdyby u nas byla zivotni uroven napr. 10x vyssi (dejme tomu prijem kazdeho z nas), tak zakladni motorizace bude kupovat jen hrstka zakazniku.
31. 5. 2015 23:48
Re: moje volba
uz jsem to tu psal. turbo mi "vadi" u obojiho, ale zatimco u dieselu je to existencni nutnost, u benzinu si ho vynutil eurourednicky smejd. v mem jizdnim stylu turbobenzin neni uspornejsi nez atmosfericky motor. kdyby koncern vw napriklad misto 1,2 tsi 81 kW montoval stary 2,0 atm. 85kW, tak budes mit levnejsi a neskonale spolehlivejsi auto. po najezdu 100k km bude mit to turbo jeste snizeny vykon, ta atmosfera pojede stejne i po 200k km. a spotreba? zalezi na zachazeni, kdo bude vykon vyuzivat, pojede cca za stejno. nehlede na to, ze velka cast snizeni spotreby u turbobenzinu nejde na vrub turba, ale podruznych uprav (snizeni vnitrniho treni obecne, atd.), kterymi mohl projit i ten staricky dvoulitr.

co se tyce toho JPP, tak mam realne udaje o turbech z 1,2 TSI z testovacich stolic (a je to pekne na "stolici") a co se tyce zadirani benzinovych vysokotlakyhc cerpadel, tak primo od fochu (z firmy) a jedno jsme zazili i v nasem aute. stejne tak odchazejici vstriky. A neboj, s diesely mam podobne neblahe zkusenosti. blizsi data davat nebudu. proste atmosfericke motory nezarizl pokrok, ale eurourednik!

edit: jen pro poradek, mne vubec nevadi, ze si muzes koupit nejaky turbobenzin, popr. trivalec a podobne motory, mne jen vadi, ze ja si nemuzu koupit tu atmosferu.
31. 5. 2015 23:33
Re: moje volba
takze povidacky typu JPP... vysokotlake vstrikovaci cerpadlo u benzinu je v porovnani s vysokotlakym vstrikovacim cerpadlem naftaku spis nizkotlakym vstrikovacim cerpadlem, protoze pracuje s o rad mensimi tlaky. o problemech se vstriky se skoro denne pise, ale v souvislosti s rakovinomety. primovstrikovych benzinu je uz vetsina i u atmosfer. ano, turbo muze odejit, na druhou stranu ale turbo motor tocis mnohem min v porovnani s vykonnostne odpovidajici atmosferou, a protoze odstredive sily rostou s druhou mocninou otacek, vysoke otacky atmosfery pro motor taky nejsou to prave orechove. tahle 1.2tsi ma tocivy moment na urovni atmosfericky 1.8 a az do nejakych 4tis ot ma i vyssi vykon. a tezko budes tvrdit, ze 1.8 atmo bude mit mensi spotrebu nez 1.2 turbo.
a porad me vrta hlavou, proc ti turbo u benzinu vadi, ale u nafty ne.
31. 5. 2015 22:48
Re: moje volba
duvody pro diesel muzou byt ruzne, napriklad to byla u daneho auta jedina motorizace s pohonem vsech kol. rozvoz deti do skol je podruzna aktivita, diesel to nediskvalifikovalo... ja nebudu hledat nejake linky na nespolehlivosti motoru, ja jen zopakuju, ze u motoru, kde neni turbo se turbo pokazit nemuze. a slysel jsem jak o zavadach turb (ve spojeni s benzinem) tak o zavadach vysokotlakych benzinovych cerpadel a vstrikovacu. ta vysoka teplota je to, co turbo extremne namaha, jeste ve spojeni s obrovskymi otackymi mrnavych turbinek (male turbo = mensi turbodira) to proste neni spolehliva soucastka.
Avatar - Katikakus
31. 5. 2015 22:00
Re: Yeti a Fabie????
"Odbornik" na ergonomii ve Skoda Auto. Zbytek sveta to samozrejme vi uz davno... ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
31. 5. 2015 21:59
Re: filtr
zkouší "trpělivost" vyhledávače vulgarismů.. a pozornost redakce.
Hádám to na jednoho z "banovaných" nicků... zatím napsal jen tři příspěvky - a jsou všechny stejný, jen ve detailu upravený podle tématu... ale i výběr vulgarismů je stejný.
31. 5. 2015 16:33
Re: moje volba
to fakt nevis? jednak v tomto rezimu neprinesou zadnou usporu a jednak jim teplotni namahani pri kazdem zahrati a ochlazeni zkracuje zivotnost (a ze se zrovinka tahle soucastka hooodne zahriva). ne nadarmo jednim z zivotnostnich testu (resp. zkouskou na starnuti dilu) jsou teplotni soky. cim je jich vice, tim hure pro vyrobek.

edit: vybiral jsem mamce nove auto, zrala pani, cestovani hlavne po meste, max. 10000 km rocne. samozrejme to vyhralo male oplastovane suv s benzinovou atmosferou. z mych zkusenosti s tiguanem je mensi suv na manevrovani v mestske dzungli nejlepsi auto - maly pudorys, dobry vyhled, vyssi svetlost kvuli obrubnikum, oplastovani spodku auta. benzinovy motor pak je na tyto najezdy samozrejmost - spolehlivost, udrzba, porizovaci cena. Ádo, vsechno ma sva pro a proti. i tvuj oblibenec diesel nebo turbo maji sva pro, ale ne vzdy prevazuji.
31. 5. 2015 16:30
Re: :D
jj, take me pobavila ta veta s temi poslednimi poznatky v oblasti ergonomie - uz od uvedeni yetiho rikam, ze v boleslavi ten stredovy displej navigace ke kolenum umistil totalni blb. a svete motoru, skolu na toto mit nemusim a tyhle vase posledni poznatky jsou mozna uz sto let stare, ale na plnou hubu napsat, ze jsouv boleslavi bridilove, co ani neumi dat displej blize k zornemu poli, na to koule nemate.
31. 5. 2015 11:43
Re: Zápory
A v plusech o fabii - atraktivní vzhled. 8-s No nevím,nevím.....
30. 5. 2015 16:28
Tak toto..
je uz ozaj iny level objektivnosti, testovat proti sebe dve Skody, nebodovat.. vsak jedna skoda by musela prehrat a to je nepripustne, ale samozrejme obe vychvalit... tak to dokaze len tento server skodaauto.cz...
vivat skoda!
Avatar - Hanson
30. 5. 2015 13:53
Re: Testy Skody
rád jsem ti věnoval pár slov ;-) mimochodem, zkus psát česky a nikdo si nevšimne, že jsi dítě
Avatar - Hanson
30. 5. 2015 13:37
Re: Testy Skody
..ty si nemáš s kým psát, že >:D >:D
Pro tebe tedy jednoduše, pokud v časopise nic není - nekupuji jej. Stačí ti to????? ;-)
30. 5. 2015 13:24
Re: Testy Skody
aha, tajkze si ho nejdriv prectes a pak si ho koupis..
ja to delam obracene.
ale porad uplne nechapu vyznam toho tvyho prvního protichůdného prispevku.
Avatar - Hanson
30. 5. 2015 13:21
Re: Testy Skody
Kupuji podle toho, jestli je tam co číst. Frštén??? >:D
30. 5. 2015 13:19
Re: Testy Skody
tak odebiras, nebo neodebiras??
Avatar - 3_diamanty
30. 5. 2015 09:39
Re: Námět
ano z tohto pohladu ( cenovy rozdiel ) je to tak ako pises......

ale su aj ludia ako nas sused ;-) .... nemaju auto take ake chcem za 300 tacov? nevadi... dajte mi to zelene vacsie za 400 tacov ;-) .... vazne aj taki su ... niektori akosi neriesia razvory a kufre... a ani s cenou sa moc neparu...... a kupuju tak ako to citia a na co maju ;-)

viem si naseho suseda zivo predstavit ako pojde po kombik fabie a pride na yetine :yes:
Avatar - _Karel_
30. 5. 2015 09:37
Re: Námět
To máš pravdu, sám jsem zářným příkladem divokého výběru. Přesto považuju informační hodnutu článku za minimální.
Avatar - 3_diamanty
30. 5. 2015 09:34
Re: Námět
suma sumarum nakoniec v reale stejne zavisi od danych okolnosti.... pamatam si na rok 97 ked sused siel kupit punto a prisiel domov na fiate brava ;-) ( vraj punto ak chcel nemali tak zobral bravu ... sikovne :D ) ... to sme zirali.... niekedy planujes jedno a stejne kupis druhe ;-) ... ak vymaknes akciu .... alebo nejaku skladovku ... my sme pred 4 rokmi pozerali aj yetiho aj auris aj i20 ci soul ... uz uz to vyzeralo na zakladneho yetiho s 1,2tsi 77kw..... a nakoniec to stejne nebolo ani jedno auto z tychto co som vymenoval....
31. 5. 2015 21:57
Re: moje volba
nechapu jaky mas opodstatneni pro rakovinomet.
ja i v době kdy sem jezdil 50tis rocne kupoval benzin prave proto ze je daleko pohodovejsi nez nafta a nechtel bejt vyklepanej z naftaku a velkou roli hralo i ekologicky hledisko.
hod sem nejakej hodnovernej link jak odchazej turba u benzinovejch motoru. ja jen slysim to, ze toho je plna diskuse, ale nikoho konkretniho, komu odeslo u benzinu turbo neznam, a i znamej co se tim zabejva jen krcil rameny.
benzin ma sice vyssi teplotu na vyfuku, ale zapomínáš, ze ma mnohem mensi plnici a vstrikovaci tlaky, takze oboji je mnohem min namahane nez u rakovinometu. a tsi motory to s výkonovými parametry zas tak moc neprehaneji
30. 5. 2015 22:14
Re: Yeti a Fabie????
Třeba u Fabie se jaksi v nabídce žádný lepší motor už hodně dávno nenachází a nenacházím (mimo okrajoveho RSka), u yetiny je skok na 1.8ku pro většinu lidí drahý a hlavně zbytečný.
Avatar - Tomogo
30. 5. 2015 12:20
A co přívěs?
Myslím, že na přívěs se zapomělo, podle mne bude moct Yeti táhnout těžší příves. Sice tažné na autě nemám, ale myslím, že by tento parametr v testu chybět neměl.
31. 5. 2015 20:13
Re: moje volba
když koukam kolem sebe, tak spousta lidi, dovolim si rict, ze většina, rozvazi deti rakovinometem a samozrejme s turbem. takze turbo u benzinu vadi, ale u nafty nevadi??
a i kdyby turbo vydrželo jen 100tis, oprava prijde cca na 10 tis. za to dostanes auto s mnohem prijemnejsima vlastnostma, a samozrejme - s nižší spotřebou, ne ze ne.
a navíc - u koncernu uz nemas volbu, vse je oturbovane, a i přes prusery v minulosti si dovolim tvrdit, ze se netykaly turba
30. 5. 2015 21:25
filtr
System stop start je dobrej co vam mrda proc mam zbytecne palit naftu kdybych fakt chtel zahrivat motor tak neni moc velkej problem vstat o 5 min driv a zahrat to za tech par sekund to moc nevychladne me vadi smrad z tech ***ch tdi cek bez filtru myslete trochu na svet je to v pocatku a uz to maj celkem vychytany. :-! :-!