Tak sem tu křivku dej. Mně se zatim zdá, že výkon vyšší, krouťák vyšší, má se na tom míň co posrat, nějak nevim proč by to nemělo bejt lepší. Jestli to stojí koncern o fous míň prachů, nám myslim může bejt jedno. Dobře, pojistka, ale to myslim tvůj argument taky neni:)
Ale bez dohaje. 1.8 misto 1.4 je, v dnesni downsizingem pokrivene dobe, dobra zprava, tak nam to nekaz. I kdyz dvojite preplnovani je urcite taky zajimave.
Zaujímavá je zmienka o jednaní Seatu s VW, teda je možné, že Ibiza bude nakoniec mať ešte výkonnejší motor, ako PGTI. Ono také zaokrúhlenie na 200k by bolo už len marketingovo výhodné, pritom pridať tých 6 kW je technicky maličkosť.
Škoda, že s VW nejednali aj ľudia zo Škodovky, k novej Fabii by sa hotheč hodil najviac z doterajších generácií.
Tak ten graf 1,8 TSI 132 kW je nanič, iný výkon, iný krútiak, v iných otáčkach. O výraznom zlepšení dynamiky proti predchodcovi netreba pochybovať, okrem čísel o tom svedčia predovšetkým reálne testy, kde všetci hovoria o citeľne dynamickejšom aute.
Moc si cením, že VW uznal chybu a Polo i Ibizu změnil tak, aby byli příznivci hot-hatchů spokojeni! :-):yes::yes::yes: Kéž by si z toho vzal poučení i Renault u Clia RS.. :-O:no:
suhlas... paradoxne ked je fabia proporcne aj dizajnovo najdynamickejsia a najkrajsia tak hothatch uz neponuka...... niektorym veciam proste clovek tazko pochopi ...
Tak kroutak snad bude i u teto 1,8 141kW omezen kvuli DSG na 250Nm, nebo ne?
Takze pak neverim ze by o chlup lepsi krivka byla nejak znatelna, nejvice mozna pri tech 5000, ale jinak ne.
Mna zaujima, ako sa to vyvinie do buducnosti, za predpokladu, ze 1.4 ostane a nenahradi ju 1.5 R3 ( uz sme sa o tom bavili...)
Totiz: Ak budu casom potrebovat nejakych cca 200 PS, tak ci siahnu v buducnosti na Audinacku novu 2.0 TFSi s Millerovym cyklom a "zazracnou" spotrebou, alebo este popracuju na tej 1.4, prip. urobia tak silnu tu R3 1.5 - v autach od C segmentu by som aj kludne tipol, ze pouziju aj v nich casom 48V , a vdaka tomu k tym malym motorom prihodia E-Lader, plus vacsie turbo a vykon, jeho dostupnost a plynulost bude zachovana. Plus - variabilny kompresny pomer a novy maly supermotor bude na svete. ;-) - toto vsetko za predpokladu, ze budu chciet nejaky "zivy" prejav od toho motora.
Ak budu chciet motor na pohodu, verim ze siahnu po tej 2.0 TFSi "Miller" ;-)
A otazka je, ako to bude v segmente B, kde 48V moc neverim. Pritom 1.8 TFSi konci, tak som zvedavy, ako sa popasuju s podobne silnym nastupcom tam...
Samozřejmě, že by mohli udělat lepší 1,4 (než existující 1,8, protože mají značné rezervy). Ale neudělali. A z těch 1,4 TC, co udělali, neznám ani jednu, která by byla lepší než porovnatelný 1,8 TFSI. Nikdy jsem úplně nechápal, proč VW vůbec tenhle motor dělal, když u Audi pracovali na 1,8. Ano, u 1,4 měli větší potenciál pro snížení normované spotřeby (šlo o náhradu za 2,0 FSI), má menší objem pro různé daně/ poplatky/ pojistky a EA888 měly být relativně drahé. Ale 1,4 TC zůstal takovou specialitou VW, mimo Ibizu/ Fabii/ A1 ji nikdo mimo VW nepoužíval, všude byla místo ní 1,8.
Stejně nebyla možnost, že by zachovali tenhle starý motor. Museli by udělat novou 1,4 s dvoustupňovým přeplňováním. Což dnes, kdy 1,4 s jednostupňovým přeplňováním má 110 kW/ 250 Nm, dává ještě menší smysl než před deseti lety.
1,8 kW 132kW jeste bez navyseni na 141kW
[odkaz]
[odkaz]
Je otazka o kolik se zmeni vykon v nizkych otackach, v jakych je nove maximum a jestli to ma vubec prinos, jestli to nekdo vubec toci pres 5 tis. O kolik se zvedla, snizila hmotnost a jaky to bude mit vliv na jizdni vlastnosti. Primarne mas asi pravdu, ze jde hlavne o setreni na nakladech(vyradi se motor ktery nic extra neprinasi) a eliminovani nasledku bidne spolehlivosti motoru s dvojitym preplnovanim. Kvuli zakaznikovi to nikdo nedela.
Jsem osobne zvedavy, jaky charakter bude tahle Ibiza mit.
Zkousel jsem trojcata v minule generaci (Fabia RS + kombi, Polo GTI, Ibiza Cupra), a moc velke rozdily v naladeni jsem nenasel, vyjimkou byla Fabia, ktera byla mozna az moc mekkce naladena vzhledem k vykonu. Nakonec to ale bylo docela dobre, nebot prkenne ladeni Pola a Ibizy, spolu s neschopnosti ucinne filtrovat nerovnosti, zpusobovalo misty az nevolnost. Na hladkou silnici dobre, na jakoukoliv jinou nic moc. Ostatne uz tehdy jsem psal, ze nejlepsi volbou z teto trojice (vlastne ctverice) je Fabia RS kombi...
Dnes se Polo jevi jako dobre vyladeny universal, takze Ibiza by mohla byt ladena tvrdeji, ostreji, nekam smerem k Fieste ST a Fabie RS naopak spis jako rychly prepravnik, coz odpovida i RS verzi Octavie.
Toz uvidime.
To není dobrá ani špatná zpráva. Jen prostě mám dojem, že je klidně možné, že dvojitě přeplňovaný 1.4 by dokonce mohl jet lépe než jednoduše přeplňovaný 1.8.
Hlavně prosím nikdo neargumentuje maximem výkonu. Když už tak křivkou průběhu výkonu obou motorů. Děkuji.
Kdo článek nečetl a nic o motorech neví, nyní jásá. Hurá, slává ozývá se diskuzí. Upsajzing nahrazuje pochybný daunsajzing hurá...
Jenže...
On motor 1.4 s dvojitým přeplňováním je výrobně dražší, než 1.8 s jednoduchým přeplňováním.