Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Seat Ibiza Cupra dostane 1.8 TSI místo 1.4 TSI

David Bureš
Diskuze (21)
Automobilovému světu aktuálně vládne downsizing. VW Group ale u svých malých hot hatchů razí opačný směr.

Vrcholná verze Seatu Ibiza se v rámci faceliftu dočká stejné úpravy jako modernizovaný Volkswagen Polo GTI – čtyřválec 1.4 TSI nahradí větší agregát 1.8 TSI. O tomto upsizingu informoval britský Autocar.

Seat zatím nepotvrdil, jakým výkonem se inovovaná Ibiza Cupra pochlubí. Sven Schawe odpovědný za vývoj podvozku v modernizované Ibize magazínu Autocar přiznal, že vedení Seatu jedná s představiteli Volkswagenu, na jaký výkon bude možné osmnáctistovku naladit. Není jasné, zda mateřská automobilka povolí naladit Ibizu Cupra na vyšší výkon než Polo GTI.

Přeplňovaná osmnáctistovka Pola GTI je naladěna na výkon 141 kW a točivý moment 320 N.m. Motor spolupracuje se šestistupňovým manuálem, nebo za příplatek 40.000 korun se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Tato možnost výběru bude nabídnuta také u vrcholné Ibizy, zatímco dosud bylo k dispozici výhradně DSG.

O pohon odcházející Ibizy Cupra se stará čtyřválec 1.4 TSI s unikátním dvojitým přeplňováním turbodmychadlem i mechanickým kompresorem. Motor známý také z Fabie RS a Pola GTI byl v tomto koncernovém triu shodně naladěn na 132 kW.

Modernizovaná Ibiza Cupra se začne prodávat ještě během letošního roku. V rámci faceliftových změn bude upraven vzhled auta i jeho kabina. Úpravy budou provedeny také na podvozku.

David Bureš
Diskuze (21)
Avatar - white label
3. 6. 2015 23:25
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
Ale jen u verze s dsg, když vezmeš levnější verzi s manuálem máš plnotučných 320 Nm.
3. 6. 2015 22:58
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
Tak kroutak snad bude i u teto 1,8 141kW omezen kvuli DSG na 250Nm, nebo ne?
Takze pak neverim ze by o chlup lepsi krivka byla nejak znatelna, nejvice mozna pri tech 5000, ale jinak ne.
3. 6. 2015 19:32
Správná opatření
Moc si cením, že VW uznal chybu a Polo i Ibizu změnil tak, aby byli příznivci hot-hatchů spokojeni! :-) :yes: :yes: :yes: Kéž by si z toho vzal poučení i Renault u Clia RS.. :-O :no:
Avatar - AUDIRS6
3. 6. 2015 19:27
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
Mna zaujima, ako sa to vyvinie do buducnosti, za predpokladu, ze 1.4 ostane a nenahradi ju 1.5 R3 ( uz sme sa o tom bavili...)
Totiz: Ak budu casom potrebovat nejakych cca 200 PS, tak ci siahnu v buducnosti na Audinacku novu 2.0 TFSi s Millerovym cyklom a "zazracnou" spotrebou, alebo este popracuju na tej 1.4, prip. urobia tak silnu tu R3 1.5 - v autach od C segmentu by som aj kludne tipol, ze pouziju aj v nich casom 48V , a vdaka tomu k tym malym motorom prihodia E-Lader, plus vacsie turbo a vykon, jeho dostupnost a plynulost bude zachovana. Plus - variabilny kompresny pomer a novy maly supermotor bude na svete. ;-) - toto vsetko za predpokladu, ze budu chciet nejaky "zivy" prejav od toho motora.
Ak budu chciet motor na pohodu, verim ze siahnu po tej 2.0 TFSi "Miller" ;-)
A otazka je, ako to bude v segmente B, kde 48V moc neverim. Pritom 1.8 TFSi konci, tak som zvedavy, ako sa popasuju s podobne silnym nastupcom tam...
3. 6. 2015 18:57
Re: Jak ten nadpis zněl slibně...
Samozřejmě, že by mohli udělat lepší 1,4 (než existující 1,8, protože mají značné rezervy). Ale neudělali. A z těch 1,4 TC, co udělali, neznám ani jednu, která by byla lepší než porovnatelný 1,8 TFSI. Nikdy jsem úplně nechápal, proč VW vůbec tenhle motor dělal, když u Audi pracovali na 1,8. Ano, u 1,4 měli větší potenciál pro snížení normované spotřeby (šlo o náhradu za 2,0 FSI), má menší objem pro různé daně/ poplatky/ pojistky a EA888 měly být relativně drahé. Ale 1,4 TC zůstal takovou specialitou VW, mimo Ibizu/ Fabii/ A1 ji nikdo mimo VW nepoužíval, všude byla místo ní 1,8.

Stejně nebyla možnost, že by zachovali tenhle starý motor. Museli by udělat novou 1,4 s dvoustupňovým přeplňováním. Což dnes, kdy 1,4 s jednostupňovým přeplňováním má 110 kW/ 250 Nm, dává ještě menší smysl než před deseti lety.