Mě tedy moc ne. Bude míň rodiusů, což je možná dobře, protože je to fakt obluda. Kam se na ni hraba třeba dvouoká corolla liftback (1997) nebo krabicové mondeo kombi.
Rexton myslím docela ujde a nový Chairman se mi i líbí. Ale kvůli tomu, že dělali také zvláštní modely, bych na jejich hrobě netančil. Ostatně kdyby kvůli nehezkým modelům měly automobilky hned krachovat, Škodovka by musela být např. kvůli Roomsteru už aspoň 3 metry pod zemí! ;-) Problém SsangYongu je v tom, že nevyráběl žádný globální model pro masy a do imageovek se (minimálně v Evropě) nikdy neprobojoval, aby prodal víc toho, co vyráběl. K tomu ještě ten pro Evropu nesympatický název... No prostě problémy měl už dávno (v letech 1997-2000 ho pohltilo Daewoo a potom ti číňané), krize to jen uspíšila... ;-\
Pravda, Ssangyong Chairman se najednou jmenoval Daewoo Chairman. Kdysi luxusní limuzína, ovšem už ve své době mimořádně zastaralá. Design a absence masového modelu jsou skutečně obrovvkým problémem značky. Ale na druhou stranu třeba o Actyonu nemohu říci, že by se mi nelíbil (tím nemyslím pick-up). Jednou jsem se v něm jako spolujezdec svezl a uvnitř už mi zdaleka tak zajímavý nepřipadal. Láce, nuda a nevzhlednost...
Nejenom Chairman se najednou jmenoval Daewoo, to potkalo všechny tehdejší modely, tedy i Musso a Korando, ostatní modely se do Evropy (mimo Ruska) ani nedostaly - např. dodávky, náklaďáky, autobusy a Chairman jen do Česka a Polska jako omyl Daewa... :-)
To bych zas tak nedramatizoval, přišli například jako jedni s prvních s modely kombinující různé typy karosérií, což se více rozmáhá u ostatních automobilek až nyní a co někteří jedinci nerozdejchali dodnes. Někde je ta inspirace až zjevná (např. BMW X6). :-) A to, že Tobě se něco nelíbí, neznamená, že nikomu. Pamatuju si třeba živě, jak se před pár lety v TV rozplýval nad svým Rextonem K.Střihavka (a mistryně světa v trojskoku Š.Kašpárková jakbysmet). :-!
Teď mi není jasné, co tím chtěl básník říci... Ale já reagoval na to Tvé "nikdy nic nevymysleli" a "z pohledu estetiky bylo lidem špatně", pokud jsi snad zapomněl, cos napsal... BTW zanikla už spousta i prestižních automobilek a narozdíl od Tebe si nemyslím, že pokaždé to bylo jen kvůli tomu, že zrovna Tobě se nelibily jejich auta...
Kvůli tomu, že se nelíbily mé maličkosti určitě nezanikla ale kvůli tomu, že se nelíbily skoro nikomu (= skoro nulové prodeje) tak kvůli tomu zanikla zcela určitě.
No konečně - "skoro" je už lepší než "nikomu". >:-[]
BTW možná se Ti to nedoneslo, ale SsangYong se (hlavně designem) zaměřoval především na Asii. To, že to nestačí, zjistil zjevně pozdě. BTW v samotné Jižní Koreji se nejvíce prodává model Chairman, který je v Evropě neprodejný a proto ani není nabízen... Různí lidé mají hold různý vkus, takže opravdu neplatí, že co se nelíbí jednomu, se nelíbí všem...
Někde jsem četl, že jejich hlavní trh byl Čína. No a jak víme, rákosníci jsou jaksi ekonomicky v *, takže jim jaksi soudruhům nezbývá moc peněz na hračičky alá SUV.
V Evropě s tím skutečně moc šancí asi neměli, do Ameriky nevím jestli to vůbec vozili. Takže to má Ssangyong celkem blbě rozehraný... ;-\
Pamatuju ještě na začátku milénia jak mě kámoška říkala, že její táta má taky doma tehdejší Musso, ale že furt stojí v garáži, páč to žere jak tank, a ač na tom nebyly finančně nijak špatně, tohle bylo i pro ně silný kafe. Co je na té spotřebě pravdy nevím, prodávám jak jsem koupil. ;-)
A co bys čekal od motoru z Mercedesu a 4WD pohonu, spotřebu Fábie? ;-) Jinak to auto se vyrábělo od roku 1993, takže na začátku milénia to muselo být out i pro údajně bohaté české uživatele. :-)