Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai v Nošovicích zvyšuje plán i výrobu, zaměstnanci se bouří

Hyundai zahájí v pondělí 15. června v nošovické továrně na Frýdecko-Místecku sériovou výrobu nového modelu Tucson. Zaměstnancům se to však nelíbí a vyzývají odbory ke stávce, podobně jako v závodě Škoda Mladá Boleslav.
Zpět na článek
12. 6. 2015 12:09
12. 6. 2015 12:35
12. 6. 2015 12:57
12. 6. 2015 15:27
12. 6. 2015 17:41
12. 6. 2015 12:46
12. 6. 2015 22:41
13. 6. 2015 11:40
12. 6. 2015 14:15
12. 6. 2015 15:37
12. 6. 2015 14:29
12. 6. 2015 14:48
12. 6. 2015 14:52
12. 6. 2015 15:43
12. 6. 2015 16:17
13. 6. 2015 10:00
12. 6. 2015 17:14
12. 6. 2015 17:51
12. 6. 2015 19:55
12. 6. 2015 20:31
12. 6. 2015 20:49
12. 6. 2015 22:00
13. 6. 2015 10:06
12. 6. 2015 23:01
13. 6. 2015 18:55
13. 6. 2015 22:38
15. 6. 2015 16:15
13. 6. 2015 09:41
13. 6. 2015 12:07
13. 6. 2015 18:57
13. 6. 2015 12:34
13. 6. 2015 13:25
13. 6. 2015 14:11
13. 6. 2015 15:11
13. 6. 2015 16:27
13. 6. 2015 22:47
13. 6. 2015 22:50
14. 6. 2015 09:17
14. 6. 2015 12:08
14. 6. 2015 23:10
13. 6. 2015 22:50
13. 6. 2015 19:59
13. 6. 2015 22:51
13. 6. 2015 23:01
13. 6. 2015 23:30
13. 6. 2015 23:39
13. 6. 2015 23:54
14. 6. 2015 00:02
14. 6. 2015 00:11
14. 6. 2015 00:17
14. 6. 2015 00:35
13. 6. 2015 22:53
13. 6. 2015 23:02
14. 6. 2015 00:21
14. 6. 2015 20:46
14. 6. 2015 07:50
14. 6. 2015 09:23
14. 6. 2015 20:41
13. 6. 2015 14:35
13. 6. 2015 13:15
14. 6. 2015 02:38
12. 6. 2015 12:09
ha ha
Já bych takovou zrůdičku taky nechtěl vyrábět a bouřil bych se... >:-[]
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
12. 6. 2015 12:35
Re: ha ha
nahodou je to moc pekne SUV..... mne sa paci viac ako kaskaj/kadjar alebo RAVka ;-)
Avatar - MichalSVK
12. 6. 2015 12:57
Re: ha ha
Tiež si myslím... na pohľad veľmi pekné a elegantné SUV bez výstrelkov. V interiéri to už tiež konečne vyzerá k svetu. Aj keď SUV moc nemusím, vedel by som si ho predstaviť doma
Avatar - twistedTSD
12. 6. 2015 15:27
Re: ha ha
RAVka je taková asijská podivnost, ale Kvaška je dle mého názoru úplně jinde...
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2015 17:41
Re: ha ha
a co teprv Kadjar... ;-)
12. 6. 2015 12:46
Re: ha ha
Jojo, to rikej tem 10000 lidi, kterym dava H praci a vyplatu. Takze za to je treba Hyudai podekovat. Za zvyseni rychlosti bez napoju a patricneho vydelku navic je treba zastavkovat, kdyz se nebude Hyundai chtit nejak rozumne dohodnout. At se dari, Hyudaii i zamestnancum.
Avatar - Luki5
12. 6. 2015 22:41
Re: ha ha
Že Hyundai nedává v letních měsícich kdy je teplo nápoje je lež :no: dělám tam už 3 rokem a vždy v létě jak je teplo, tak dostaváme 2x denně vodu, před přestavkou 1x za den nanuk a jak jsou fakt velké tepla tak se hodinu pracuje a pak je 10 minutová přestávka, někteří lidi jsou fakt rozmazleni, firma se snaží, aby zaměstnancům vyhověla, ale jak tak čtu, tak některým je to pořád málo. Jedno musím uznat, že od pondělí (8.6.) se už vyrábí Tucson a od 15.6. bude seriova vyroba a že při 66 kusech za hodinu to jde tedka těžko, chce to čas než si lidi zvyknou na nové auto, tedka je to fakt makačka a každy den jak přijdu z prace jsem rád že dýchám :-( Uvidíme za pár dní jak to půjde ;-)
A ten nový Tucson je fakt nádherné auto, ten se Korejcům poved, každý den s ním už jezdí Korejci kolem továrny a musím dát :yes: Myslím že se to auto bude dobře prodávat :-)
Avatar - praděda7
13. 6. 2015 11:40
Re: ha ha
Tuscon je opravdu hezký. Ale s Korejci ta krása nemá moc společného, když styling diriguje Němec. :-!
12. 6. 2015 14:15
Re: ha ha
To byl chytrej koment! Zrovna Tucson je tvarově poměrně povedenej kousek. Navíc si myslím, že Hyundai zaměstnává přímo i nepřímo tolik lidí, že MSK zatím na tom není nijak špatně.

Promiň, ale tohle bylo hooodně vedle...
12. 6. 2015 15:37
Re: ha ha
Hele se neomlouvej, já to prostě nemám rád a nezastírám to. Prostě raději evropskou a jinou konkurenci. Kdyby ten H/K tam nebyl, byl by tam někdo jiný. ;-)

Ale už je to prostě tak.
12. 6. 2015 14:29
Tucson
Na veľtrhu v BA som v ňom sedel a myslím si, že hlavne cestovanie na zadných sedadlách nemá konkurenciu. Parádne sklápanie operadiel, veľa priestoru na nohy, proste super.Celkovo podarené auto. Krajšie v skutočnosti ako na obrázku. Iné disky by som mu dal. Tie čierne sú gýčové.
Čo sa týka pracovného taktu linky, tak si myslím, že je to také Československé. Miestní manažérikovia si chcú urobiť očko u kórejskej vrchnosti a zvyšujú plány, ženú ľudí ako zduté kozy bez zvýšenia mzdy. Držím zamestnancom palce.
Rozbalit vlákno
1
12. 6. 2015 14:48
Re: Tucson
Černé 19" pohledovky jsou velmi hezké a smiř se stím, že je budeš na cestě potkávat stále častěji. Nejinak je tomu u konkurenčních kol, nejčastěji kombinace černého lesku/matu nebo tmavě šedého lesku s pohledovým obráběním. Tohle je součastnost i budoucnost automotive...
12. 6. 2015 15:43
fuj
Fuj, ti devianti s tou podvodnou rachotinou, nikdy více !!! nechť si jdou s nastrojeným žebřiňákem do patřičných mezí
Rozbalit vlákno
0
12. 6. 2015 16:17
takt vyroby
mal som tu cest na linke, montaz plastovych hovadin na spodku auta, ruky vacsinou nad hlavou. pol dna v ramci porozumeniu vyrobe autuzovania vztahov. trosku smiesne kedze som ten system ako ITckar dobre poznal, ale manazersko-korejsky napad v KII, co sa da robit. v kazdom pripade skusenost a mozem povedat ze da hodinu som tie opicie cviky zvladal v pohode a do dvoch tyzdnov by som bol na urovni hocikoho tam na linke. takze nejake sucitenie s nimi mi pride ako neznalost. tych ludi co pridaju na linku cca 130 je na to, aby sa rozdelili jednotlive cinnosti tak, aby to slo stihat, kedze doteraz to mali nastavene na takt cca 60. takt 66 znamena mat o 6 sekund na auto menej a to uz niektore cinnosti vylucuje u jedneho operatora, kedze niekedy boli naskladane tak ze presahovali 60 sekund na nejaky typ auta, ale zasa skladba roznych typov to vyrovnala. toto sa dost upravuje a je tam cela banda ludi co to maju nastarosti, takze niekedy to ani nezalezi od korejcov ale od toho ake su domaci skety na vlastnych.

v kazdom pripade, napriek tomu, ze to nie je otrocka robota, ktora sa neda stihat, nerobil by som to, kedze taketo opicie opakovanie nie je pre mna.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2015 17:55
Re: takt vyroby
tak je vidět, že naopak nevíš, o čem ta práce je. Dali tě přirozeně na jednu z nejjednodušších pozic. Dělat na pásu v automobilce je sice na české poměry velmi odbře placeno, nicméně je to velmi namáhavá zcela rutinní práce. Vykonáváš jako člověk funkci robota. Nikomu to nezávidím a hodně lidí tohle prostě nedá. Ani já bych to nevydržel dělat dýl než týden.
13. 6. 2015 10:00
Re: takt vyroby
jednoducha otazka.
pracujes v takej fabrike, pracoval si na takej linke, mas osobnu skusenost?

ja len ze si si taky isty, ze neviem o com ta praca je. :-!

stravil som tam 5 rokov a z toho vacsinu na zabezpeceni systemov na kontrolu a prisunu dielov na montaznu linku, necistil som sefom klavesnice, co si mnohi asi pod pracou na IT predstavuju.

okrem ineho cital si co som napisal? nerobil by som to presne koli tej nudnej nekonecnej rutine, ale na druhej strane nie je to nic nezvladnutelne. je to primitivna fyzicky zvladnutelna praca, ktora je ale pre ludi ktorych mentalna vybavenost je trosku vyssia, neuveritelne ubijajuca.

mimochodom mali chalani ktory ma pred tym poznali len z videnia, ked som tam okolo lietal s PDAckom v ruke, celkom zazitok, ze som vsetky cinnosti operatora v pohode zvladal, bez toho aby mi museli pomahat. (podotykam ze to bolo na jedno poobedie) zato mna pobavila veta jedneho cez prestavku, ked sa pytali co vlastne robim ked ma tam vzdy vidia len skusat nacitat ciarove kody a zasa frcat dalej, tak som to tak v piatich minutach celkom svizne popisal, ako to co vidia okolo seba funguje (elektronicky a procesne) a na to z jedneho vypadlo, ze: "* toto by som nepochopil aj keby som sa to ucil cely zivot".

takze asi tak. nikdy by som to nechcel robit, ale preto ze je to opicia robota, nie preto ze to nejde fyzicky ci mentalne zvladnut (no mentalne, to som si nie isty, ci by som z toho nezblbol). na druhej strane to co robim a ludia s ktorymi robim, to obdivujem, ked ma niekto v hlave logiku dvoch troch systemov kde zdrojaky sa pohybuju radovo v milionoch riadkov a dokaze na zaklade malo zmetenych informacii od uzivatela najst problem a este ho aj fixnut bez toho aby znefunkcil nieco ine.

vazim si kazdu poctivu robotu, ale neprecenujem, kedze poznam aj jednu aj druhu stranu.
Avatar - wakantanka
13. 6. 2015 14:04
Re: takt vyroby
V prvom prispevku si sa cudoval naco ta poslali do vyroby. Ocividne to malo aj hlbsie poslanie alo len utuzovanie vztahov. :
Avatar - rohYpnol
13. 6. 2015 14:39
Re: takt vyroby
Bavil jsem se s lidma z automobilky (přímo a neformálně). Takže přečti si ještě jednou co jsem napsal - dali tě na jednu z nejjednodušších pozic na lince. Jsou tam místa lehká, ale jsou tam místa i manuálně náročná a dokonce i fyzicky náročná. Proto na některé místa obsazují ženy a na některé naopak muže.

To, co jsi napsal, je fajn. Ale pochop prostě, že soudit podle nejjednodušší pozice na lince celou linku je prostě nesmysl. Tím spíš, že pásová výroba znamená, že stojí-li jedno pracoviště, stojí celá linka. Takže určující je nejslabší článek.
Avatar - Delfin2
12. 6. 2015 17:14
čistý blud
Gadžove nechcú robiť >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2015 17:51
Route 66
Je to legendárná trasa. Je přirozené, že budoucí automobilové legendy se musí vyrábět v legendárním tempu. Sixty-six, to je ten pravý automobilový rytmus, capo della tutti ;-)

Jen otázka - jaký je rytmus v závodech Škody v ČR? Aby tam nebyla modlou číslice 69 ...
Rozbalit vlákno
0
12. 6. 2015 19:55
práce
Když se jim to nelíbí, tak ať dají výpověď.

Nedájí.....

Buďte rádi, že máte práci, takže držte hubu a krok.

Na vaše místa čeká tucet dalších.

Nevděční zaměstnanci.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2015 20:31
Re: práce
Ti nevděční zaměstnanci vytvářejí hodnoty společnosti. Ti nevděční zaměstnanci mají, i když je to k nevíře, také nějaká práva.

Šokující, že 8-s 8-s

Běž si ktomu pásu stoupnout, garantuji ti, že tam nevydržíš ani dva dny :no: :no: :no:
12. 6. 2015 20:49
Re: práce
Pouze se po nich chce, aby zvedli tempo. Jelikož to není zakázková výroba ale seriovka, tak jsou jednotlivý kroky furt dokola. Jak pro opice. Naučíš je postup a hotovo. Žádná kreativita či iniciativa. Přesně podle návodu.Nená nic špatnýho na tom, že chtějí, aby to co dělají prostě dělali rychleji. Jde o maximální využití pracovní síly. Neměl by pak být problém vyplatit prémie za vynaložený úsilí. Špatně by bylo, kdyby měli víc makat a žádné ocenění za snahu.
12. 6. 2015 22:00
Re: práce
maximalni vyuziti prac.sily >:D krajsie povedane zotrocenie :no: aj tie "opice" si zasluzia slusne zaobchadzanie :yes: poznam typka co po dvoch tyzdnoch odisiel k lekarom takze by som to nijako nezlahcoval tym ze sa staci naucit postup ...schvalne si vyskusaj 5/6 dni chodit s hlavou v zaklone...co sa tyka kie zvysili platy a 13 plat vo vyske priemernej mzdy pokial mam spravne informacie o pitmom rezime sice nic neviem ale viem ze maju na obed zdravu korejsku kuchynu inak staci ze sa teplota tela zvysi na 38°C a niekto slabsi odpadne ale zrejme je to jedno lebo aj keby inspekcia prace udelila pokutu tie "opice" davno zarobili

majo neber si to osobne >:D ale ja som este kockaca robit nevidel resp. cigani zahraju robotu lepsie >:D >:D mier :-)
13. 6. 2015 10:06
Re: práce
nic si z toho nerob, si toho este nevidel >:D

EDIT: najprv som rozmyslal ci sa nepozname z KIE a na zaklade prispevku si ma identifikoval, ale potom som si vsimol ze nick mam iny ako prihlasovacie meno a tam meno je :)
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2015 23:01
Re: práce
JEN aby to dělali rychleji? Víš vůbec něco o tom, že práce má nějaký režim, nějaké tempo? Že nelze zvyšovat jen tak? Že zvýšení tempa o 10% znamená třeba zvýšení namáhání ne o 10, ale třeba o 30%?

Je to stejné, jako kdyby sis řekl, že 1500m máš zaběhnout o 10% rychleji, než je tvůj běžný čas. To je přeci taky JEN o tepmu, stále stejný kroky, furt dokola...

Sorry,ale je vidět, že jsi podle mě nikdy manuálně nemakal. Jsou to přesně ty kecy jako - podívej na dy dělníky, jeden maká a další 3 opření o lopatu... Jenže jedině úplný blb si může myslet, že budeš 8h denně v práci makat lopatou, aniž by ses zastavil :-!
13. 6. 2015 18:55
Re: práce
Nemá smysl ti vysvětlovat co všechno jsem už dělal, vybudoval a co sem dokázal a to mi není ani 30. Stejně bys nevěřil. :-!
Avatar - Ronault.
13. 6. 2015 22:38
Re: práce
Jsi prostě borec, nechápu, že se tady s námi neandrtálci zdržuješ :yes:
15. 6. 2015 16:15
Re: práce
Když tata nastupoval jako technický náměstek do tehdejšího Brnosmaltu, dělaly se smaltované hrnce na export do Dánska a Dánové zvýšili objednávku. Takže tata rozhodl o zvýšení denní produkce. Chlapi na dílně mu na to řekli něco ve smyslu „inženýre, fajn, ale odmakáš tady s náma tejden noční“. Takže tata kromě své denní směny chodil týden ještě na noční a chytal hrnce vyrážené z ohýbačky.

Zakázka se stihla, ale tata o těchto věcech už nikdy nerozhodoval lusknutím prstu od stolu; vždy to probral s dílnou, a pokud něco nešlo zavést hned, hledaly se možnosti. V současnosti se tento postup zavádí do honosných procesů Kaizen, Lean, Six Sigma a já nevím, co ještě. Tehdy za komárů tady samozřejmě nic takového neexistovalo, jednalo se o obyčejný lidský přístup.

Myslím, že toto propojení vedení s výrobou dnes strašlivě chybí, protože zmiňované Kaizen, štíhlá výroba, Six Sigma a průběžné zlepšování nejčastěji existují jen na papíře a leží někde ve skříni coby součást dokumentace k certifikaci ISO.

Na jedné straně podnikám, takže sám po svých dodavatelích vyžaduji 100% pracovní nasazení, na druhé straně se ale musím dokázat vcítit do role lidí u pásu. Pokud není jakás takás dohoda, podnik nefunguje. Sice vyrábí, ale vnitřně nefunguje, protože zaměstnanci se s ním neidentifikují, necítí se být jeho součástí a nemají zájem na zkvalitňování výroby nebo postupů. Jediný jejich zájem pak spočívá v natažené dlani, což se zase nelíbí vedení atd. etc. usw. Zdola se ale změna k lepšímu dělá špatně; i schody se zametají shora.
13. 6. 2015 09:41
Re: práce
Já s ním musím souhlasit. Jednou se mi stalo, že mi vypadla práce do které jsem měl nastoupit hned jak jsem ukončil minulou. V našem regionu to znamená relativně dlouhou dobu než se otočí všechna kola v soukolí hledání si nové odpovídající práce ( znalosti/zkušenosti/prostředí/fin.ohodno… ). Trvalo mi to asi 7 měsíců.Nicméně po 14 dnech doma jsem se rozhodl přes kamaráda jezdit do německa na montáže. Nikdy jsem to nedělal, ale doma sedět nebudu. Podmínky byli následující.

- Pracovní doba od 7:00 do 19:00 od pondělí do soboty přičemž hodinu je cesta z pracoviště a na něj. Vstáváš tedy V 5:00 a jdeš spát v 22:00 a jsi rád. Tvůj den obsahuje tedy cca. 3 hodiny volna.
- Jakýkoliv flákání na pracovišti není tolerováno, jsi absolutně podřízen tomu co ti řeknou vedoucí vybraní z řad kamarádů majitele firmy. Ti tě rovněž můžou kdykoliv vyhodit.
- Cokoliv zničíš a nebo uděláš blbě - zaplatíš.
- většinou pracuješ na otevřené ploše venku - žádný stín apod. - žádná voda ve vedru
- 3 týdny jsi v německu 1 týden doma
- Práce na živnost - tedy žádná práva
- Pracoval jsem tam 6 měsíců ( přiznávám, že bych se asi zbláznil ), ale jsou tam lidi co tam dělají třeba 5 let. Slováci jezdí třeba 7 týdnů a 1 týden doma. Jejich rok se tak sestává z 6 týdnů života.

No vidíš a přesto tam pracuje více než 150 lidí. Nikdo stávkovat nemůže a vlastně ani nechce , protože na jejich místo čekají další 3. A příjem tam taky není kdoví jaký - v podstatě určitě měsíčně méně 30 000 čistého. Nemusíš dělat nic rohYpnole - přežití není povinné.
Avatar - rohYpnol
13. 6. 2015 12:07
Re: práce
Výborně, tímhle jsi mi nahrál. Tahle argumentace je, bez urážky, naprosto zoufalá. Je to asi stejné, jako kdybys napsal - nelíbí se ti životní úroveň v Česku? Tak se podívej na úroveň v Etiopii a nekecej!

To, že někdo vy-je-bává s lidmi zkrátka posvětíš tím, že je nedostatek pracovních míst?? To je úplně ubohá myšlenka.

Mimochodem - kolik v takovéto firmě, kde jsi byl, pracovalo Němců (na pozici dělníka)? Že prakticky nikdo? A úplně stejné je to u nás - podobně se u nás ve-je-bává s Ukrajinci.

A i to je mj. důvod, proč nejsou pracovní místa. Protože kdyby tuhle práci měl vykonávat řádný zaměstnanec, zaměstnavatel by mu k tomu musel vytvořit podmínky a nikdy by si nemohl dovolit takto vydrbávat. Nehledě na to, že i za stávající úpraavy je švarc-systém obcházením zákona, resp. nelegální.

Jinými slovy se tady zastáváš ocházení zákona, vydrbávání s lidmi. A tvojí obhajobou je jediné - nedostatek pracovních míst. Sorry, ale za tohle jedoznačně :no: :no: :no:
13. 6. 2015 18:57
Re: práce
Nechápu kdo esenbe tady mínusuje, protože to cos napsal je prostě pravda a tvrdej real.
Práce v automobilce je proti tomu co píšeš easy job. Takže jak jsem psal : Makejte a nefňukejte zaměstnanci.
13. 6. 2015 12:34
Nechápu
Já ty zaměstnance nechápu. Tak když se jim nelíbí, proč tam jsou? Dneska to tu není jak za první republiky, kdy byli továrníci mezi sebou více méně domluvení na běžné mzdě což vedlo k tomu, že všude byly stejné platové podmínky. Dokonce není ani komunismus, kde měli všichni stejné platy. Kdyby to netrpěli a minimálně velká část jich odešla, tak holt bude muset hyundai přidat na mzdách a nebo zlepšit pracovní podmínky. Předpokládám, že tam nepracují lidi, kteří studovali "na kopečku" a nemají ani výuční list a nějakou inteligenci mají.
Já jsem sebe nikdy odírat nenechal a nikdy jseme nepracoval za nízkou mzdu. Z toho mě v mladý letech vyléčil jistý fast food.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - rohYpnol
13. 6. 2015 13:25
Re: Nechápu
Nechápeš? Tak to svědčí o tvojí nízké ... :-!

Na trhu práce máš naprostý nedostatek volných pracovních míst. Když vynecháš Prahu a Středočeský kraj, tak máš místa, kde na jedno volné místo máš třeba 30 i více uchazečů. Takže proč neodejdou? A KAM??

To nehovořím o tom, že statistická nezaměstnanost je opět velmi přesné číslo, které stejně jako průměrný plat prd odpovídá realitě... Kdyby někdo chtěl říkat alespoň trochu reálné číslo, tak nezaměstnanost bude podílem počtu nezaměstnaných ku počtu zaměstnáníschopných. A dále by se někdo mohl zamyslet, kolik lidí a jakou vzdálenost dojíždí za prací a k čemu to vede. U nás dojíždí třeba 30 km do práce, za kterou dostanou 15 v hrubým. Když si to spočítáš, tak třetinu projedeš jen na PHM, dvě hodiny denně stráviš na cestě... A v tohle máš vychovávat budoucí generaci... Nereálné. A pak se stát diví důsledkům jako klesající porodnost, stárnutí obyvatelstva, problémové chování dětí, špatný fyzický a zdravotní stav dětí atp. ...
13. 6. 2015 14:11
Re: Nechápu
Ale houby, největší porodnost má právě nižší vrstva - čím nižší vzdělání, tím víc dětí a naopak. Všichni spolužáci ze ZŠ, kteří zmákli učňák, měli děti jako první a aktuálně jich mají nejvíc. A naopak ti, co mají VŠ si dost často stěžují, že prostě ještě nemají dost peněz a jistotu na to, aby měli děti a to mají plat minimálně tak 15 čistého s tím, že jejich partner je na tom stejně. A tento trend dále narůstá. Nejvíc mají opálení, pak ti s nižším vzděláním a nejméně pak vysokoškolsky vzdělaní.
Jsem ze Zlínského kraje. Ve firmě máme trvalý nedostatek pracovníků, nástupní plat 18 hrubého, pokud nebude tupý, tak má do roka 22 to není rozhodně strop. Zájemci přijdou a pak bulí, že to je na ně moc tvrdá práce (pekařina a jiné další výroba v potravinářské výrobě). Přitom tam jedou chlapi, kteří mají přes 50 a nejsou v takové kondici jako ti mladí. Hyundai, pokud si ještě pamatuju něco ze zeměpisu neni někde z mostecka - ústecka...
Avatar - rohYpnol
13. 6. 2015 15:11
Re: Nechápu
Lítáš z extrému do exrému, což svědčí... :-!

Samozřejmě, že lidi s nízkou inteligencí či opálení jsou extrém, jenže ti mají na rození děcek založenou živnost na dávky a sociální příspěvky...

Vždy se ale ukázalo, žepro společnost je klíčová střední vrstva. Především ta musí prosperovat, střední vrstva určuje životní úroveň společnosti. A střední vrstva padá dnes buď do jednoho, nebo do druhého extrému.

Příklad? Známý je mladý lékař. Přitom má dvě zaměstnání, aby si vydělal na to, že může spravit jeden starý malý domek. A to část prací dělá svépomocí. Takovouto životní úroveň u nás má vysokoškolsky vzdělaný člověk s vyokým sociálním postavením. Ani to ale u nás zdaleka neznamená odpovídající materiální ohodnocení. Koneckonců - i proto polovina lékařů ihned po dokončení studia odchází do zahraničí a my se pak divíme, že nemáme lékaře. Samožřejmě že nemáme, protože z našich daní se platí Bémové, Blanky a další nesmysly.
13. 6. 2015 16:27
Re: Nechápu
Dovolím si komentovat poslední odstavec .... Lékařů máme více než dost, každý rok absolvuje studium okolo 1700 lidí a dovolím si polemizovat s tím, že by nějaký větší počet odcházelo do zahraničí. Zdravotnictví obecně je neuvěřitelná černá díra na peníze, která má pro politiky tu obrovskou výhodu, že i kdyby se k 250 miliardám nalilo dalších 100 tak obyvatelstvo bude aplaudovat ....
V lékařských oborech je ještě daleko více vidět generační problém, staří se zuby nehty drží svých dosažených postů a mladé prostě vytěsňují tam, kam se nikomu nechce ...
Avatar - Ronault.
13. 6. 2015 22:47
Re: Nechápu
To, že se staří drží a nechtějí odejít do pr..teda do důchodu, je pravda, ale často ani nemohou.
Pokud je to tak jak tvrdíš, že je dostatek absolventů, tak na naše oddělení jednoho potřebujeme. Pak asi 3 na chirurgii, jednoho na radiologii, jednoho na gyndu atd... čekám je v pondělí na značkách. Děkuji.

Když nevíš o čem píšeš, nepiš.
14. 6. 2015 09:17
Re: Nechápu
No přiznávám, že můj pohled ex-manažera je trochu jiný .... Možná by nebylo špatné si před tím, než začnete doplňovat socialistické tabulky, pozvat do špitálu na radu chlapce z Hjondé .... Třeba by po zvýšení "taktu výroby" už nebyli další zaměstnanci potřeba a možná by zbylo i na nanuk v horkých dnech ;-)
Avatar - _Karel_
14. 6. 2015 12:08
Re: Nechápu
Jakože zlepšením organizace práce nebudou potřeba doktoři na víkendy a noční?
Avatar - rohYpnol
14. 6. 2015 23:10
Re: Nechápu
Jestli máš pocit, že lékaři se flákají, tak to jsem jako že raději ani neslyšel.
Jestli jsi to myslel tak, že musejí vyplňovat miliony nesmyslných lejster pro pojišťovny, ve kterých nesmí být chyba a za co jsou buzerováni, pak souhlas. Nicméně tohle zdravotnictví opravdu nevytrhne, jen by to dokázalo alespoň trochu zpříjemnit lékařům život.
Avatar - rohYpnol
13. 6. 2015 22:50
Re: Nechápu
Lékařů máme výrazný nedostatek. U nás v nemocnici (bývalá okresní) schází cca 40 lékařů. Ve výběrovém řízení prakticky použitelní sotva dva. Zbytek naprostá zoufalost, buď neumějí česky, nebo nemají pracovní víza atp.
13. 6. 2015 19:59
Re: Nechápu
A to já mám spolužáka, který když dostudoval tak měl nástupní 18 000 hrubýho, po 3 letech má cca 24 a podle něj bude mít za 2 roky 32 000, což by odpovídal podle bratra, který na tom byl podobně (chirurg). Takže bych toho známého viděl na nějakého sanitáře, kožaře nebo patologa.
Polovina neodchází ani zdaleka. Sám má VŠ, sice Ing, ale 3 roky jsem dělal bc na specializaci ve zdravotniství, tak vím o čem mluvím. V takovém měřítku neutíkají ani slováci, kteří vystudovali v ČR. Tam údajně odchází cca 1/4 do Německa. A to slovenští absolventi patří mezi extrémy co se migrace týče.
Avatar - Ronault.
13. 6. 2015 22:51
Re: Nechápu
Neodchází jich polovina, ale odchází jich hodně a bohužel často ti lepší.

Je dobře, že dělat specializaci na bc. dává nekonečný přehled o tom, co se v oboru děje. Takových "odborníků" s bc. by mělo být více, hned by vyléčilo zdravotnictví.

Otázkou je, jestli těch 18t je odpovídající nástupní plat a podle mě ne a jestli 24 po třech letech, to podle mě taky ne, když to není ani průměrný plat a dotyčný člověk vystudoval ne zrovna jednoduchý obor a zodpovědnost je neúměrně jinde než u jiných profesí.
Avatar - rohYpnol
13. 6. 2015 23:01
Re: Nechápu
18 hrubýho je v čistým nula nula nic. Když odečtu náklady na bydlení, energie, ošacení, jídlo ... prostě normální životní náklady, tak ti z toho vyjde, že jako lékař si můžeš dovolit sotva Dacii na 7-letej úvěr... A to jsem do toho nezamotal děcka.

Platové ohodnocení lékařů je průser, jenže který státní zaměstnanec je u nás adekvátně ohodnocen... Co ale pak na-*** je, když ti zveřejní ČSÚ, že průměrnej plat lékaře je 65 000,- ...
Avatar - Ronault.
13. 6. 2015 23:30
Re: Nechápu
Já po roce práce a dojíždění do práce jsem byl -10 000 Kč.

Po roce se to naštěstí změnilo, začal jsem sloužit, což jsou peníze navíc. Jenže za cenu toho, že je člověk 32 hodin v kuse v práci. V letních měsících to pak třeba znamená např. 330 odpracovaných hodin měsíčně, což při potřebě naprosté soustředěnosti je hodně vyčerpávající. To by se mělo sice změnit kvůli normám EU, které se všemožně obchází, ale nejde to do nekonečna a nedostatek lékařů bude ještě výraznější.

Takže ano, dalo by se vydělat 65000 Kč, vydělávají někteří atestovaní tolik, ale vč. služeb, nedokážu si představit tohle jako průměr všech v nemocnici, ten bude odhadem vč. primářů cca 35-38 000 Kč.
Avatar - rohYpnol
13. 6. 2015 23:39
Re: Nechápu
Problém je, že ČSÚ má nastavené metodiky tak, že si tento úřad platíme za to, abychom byli obelháváni. A na tom funguje veřejné blaho. Problémy se neřeší, ale zametají pod koberec, zpětná vazba nula. Mediální obraz - vše v pořádku. Kterou že dobu mi tohle jen připomíná...

Průměrný platy dle ČSÚ jsou ale myšleny na běžný pracovní týden - a to je ta lež jak věž. Ano, někteří lékaři tolik skutečně vydělají, jenže za cenu naprostého vyčerpání a ztráty svého volného času. A tohle nejde dělat do nekonečna.
13. 6. 2015 23:54
Re: Nechápu
Netvrdím, že mi to dává nekonečný přehled, ale většinu předmětů jsem studoval s lékařskými obory a tedy vím kdo měl nakonec na Slovensku nezůstal. Polovina to rozhodně nebyla.
18 000 je podle mě dost. Právník má nástupní něco přes 10 000, tak co.
Avatar - Ronault.
14. 6. 2015 00:02
Re: Nechápu
Na pozici právního koncipienta, na pozicích jiných, nemusí na rozdíl od lékařů nastoupit do nemocnice, mají platy jiné a podstatně vyšší. A po získání advokátských zkoušek mají diametrálně jiné platy než lékaři po získání atestace. Nechci srovnávat povolání, každé má něco..., ale ehm, práva vystudovat... a zodpovědnost právníka... a že jich mám mezi spolužáky dost.

A že jsi studoval většinu předmětů s lékařskými obory ještě neznamená, že jsi je studoval na stejné úrovni.

Vždy rád vzpomínám na jízdu vlakem se spolužákem z gymplu co dělal práva, který se začal právě cestou učit na zítřejší zkoušku, měl v ruce pár papírů a říkal, že to bude fajn. Poukázal na mých šest stránek, co jsem držel v ruce a ptá se "to máš taky vypracované otázky?" "Ne, to je jen jejich seznam" >:D Ale nechci srovnávat, každý obor má své něco.
14. 6. 2015 00:11
Re: Nechápu
Bože bože, studoval jsem je s nimi = byl jsem s nimi ve výuce = znám jich docela dost = vím kde nyní pracují. Těžký?
Nebo to úroveň obtížnosti nějak ovlivňuje?
Avatar - Ronault.
14. 6. 2015 00:17
Re: Nechápu
Jsem jeden z nich, chceš říct, že mám menší přehled než ty?
14. 6. 2015 00:35
Re: Nechápu
>:D Tak já fakt nevím co k tomu dodat. Kde jsem se kdy zmínil, že máš menší přehled???
Avatar - rohYpnol
13. 6. 2015 22:53
Re: Nechápu
když tě to tak zajímá - interinista.

Když pominu fakt, že polovina vystudovaných (za naše peníze) jsou Slováci, tak odchody jsou VELMI výrazný problém.
Avatar - rohYpnol
13. 6. 2015 23:02
Re: Nechápu
dovolím si citovat:

Přeloženo: Po nástupu do práce v 25 letech věku budete za VŠ práci brát cca 14 tisíc čistého, po zařazení se do oboru se váš plat zvýší na cca 15 tisíc čistého. Po 4 letech praxe ve 29-30 letech věku budete pobírat skvělý plat 16 tisíc čistého. Po 6 letech to bude dělat 16.5 tisíc čistého. A teď další velký skok - pokud po 5-6 letech složíte velice obtížnou atestaci, vyskočíte na neuvěřitelných 17.7 tisíc čistého. Finanční motivace k atestaci je v našem státě prostě neodolatelná. A po 32 letech praxe ve věku asi tak 57 let (pokud se do té doby nezblázníte) dostanete kolem 23 tisíc čistého.

Pro méně chápavé znovu:
Nástupní plat lékaře je cca 14 tisíc čistého měsíčně
Plat lékaře ve státní nemocnici po 32 letech praxe je asi 23 tisíc čistého měsíčně

Znám docela dost lékařů, kteří si kromě práce vydělávají bokem. Pozoruhodný je případ jedné kamarádky lékařky, která uvažuje o letní brigádě (!) po práci, aby si trochu přivydělala. Kde to žijeme? (V České republice)

Velice trefnou poznámku k platům lékařů měl jeden vysoce postavený pracovník v jedné z pojišťoven, který s námi měl seminář v 6. ročníku. Řekl víceméně toto – Platy lékařů, to je mizérie a dalo by se to relativně snadno napravit, kdyby byla chuť. Jenže proč vám ty peníze navíc dávat, když poslušně makáte za málo? Měl samozřejmě pravdu.
Avatar - _Karel_
14. 6. 2015 00:21
Re: Nechápu
Za takový, nebo spíš lepší peníze, mi maká na stavbě brigádník-lopaťák (blbej silnej).
Plat k smíchu. Vůbec se nedivím doktorům za akci "Náš exodus-Váš exitus?"
Hlasoval bych všema deseti za dvojnásobný plat než uvádíš, a pak přestat se socialistickou ponížeností a chtít za ty peníze pořádnou práci (nemyslím hodiny, myslím kvalitu a chování)
Avatar - rohYpnol
14. 6. 2015 20:46
Re: Nechápu
Plat k pláči, nikoliv k smíchu.

Kvalita a chování lékařů je nepřímo úměrná jejich přetěžování. Až budeš makat třeba 32 h v kuse, tak sotva budeš na někoho příjemný. Nebudeš, i když víš, že bys měl :-!
14. 6. 2015 07:50
Re: Nechápu
Panečku, to je fakt motivace - těžké a dlouhé studium, minimální nástupní plat s vidinou nedostatku financí po celý život. No nedělej to ;-)
14. 6. 2015 09:23
Re: Nechápu
To co cituješ jsou tabulkové platy ? Pokud ano, pak ty platí pouze pro přímo řízená zdravotnická zařízení - tedy fakultky a ústavy ... a většina zaměstnanců má k tomu tzv osobní ohodnocení .... V ostatních zdravotnických zařízeních nejsou platy nijak dány a je to pouze otázka pracovního trhu ...
Avatar - rohYpnol
14. 6. 2015 20:41
Re: Nechápu
Jsou to tabulkové platy. Byť následně ještě došlo k mírnému navýšení, tak v zásadě odpovídají realitě.

Že platí pro přímo řízená zařízení je jen lživá půlka pravdy. Těmi tabuklami se totiž řídí přirozeně i ostatní (i když nemusí) - proč vymýšlet vymyšlené? A hlavně proč jim dávat víc, když ve státních dělají stejnou práci za takovýto směšný peníze...

Evidentně nestojíš nohama na pevné zemi - otázka pracovního trhu? Ok, víš jaká je realita? Že v naší okresní je -40 lékařů podstav. A že by dala ředitelka víc na platy?? Nedá, protože nemá z čeho! Osobní ohodnocení? Dovol, abych se zasmál.
13. 6. 2015 14:35
Re: Nechápu
Na 13.září je předpovězen začátek velké ekonomické krize, tak to už máme za pár ;-)
13. 6. 2015 13:15
Hnujdaj=otrokar
Chci poprat zamestnancum odvahu at v pondeli zastavi linku proste prasknete hromadne v urcity cas po tech cervenych vypinacich a vybojujte si lepsi podminky linka by mela jet minimalne o polovinu pomaleji a platy o polovinu nahoru ukoncete tohle vykoristovani a otroceni a vydobijte si normalni podminky, chtel bych tam byt s vama a prat se za vas !!! Ukazte ostatnim ze to jde !!!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
13. 6. 2015 13:27
Re: Hnujdaj=otrokar
není třeba mít nějaké přehnané požadavky, stačí mít normy na výrobu odpovídající Wolfsburgu >:-[] ;-)
13. 6. 2015 20:07
Kia/Hyundai nebrat!
před časem se u nás rozjel program výroby klimatizačních komponentu pro výše zmíněného zákazníka.již od začátku jej provázely značné problémy z důvodu absurdních zákaznických požadavků a navíc první dodávky byly stanoveny v takřka šibeničním termínu,takže výsledek je,že těžce nestíháme,na šichtu se chodí v soboty(běžná záležitost)a to ne jen na ranní,ale dnes poprvé i na odpolední,zaměsnavatel ve snaze "motivovat" přislíbil jedno jidlo(chlazenka) a pití(dobrá voda s Tesca) zdarma,což je výmluvné samo za sebe.lidi slyší na prachy a ne na pitomou chlazenku,jídlo si může každý přinést z domova.kupodivu se ovšem podařilo sehnat dostatek lidí a pokrýt všechny tři šichty.minulý týden vletěli dva hlavouni(ti nejvyšší) na repasní dílnu s požadavkem,že všechny kusy určené pro Kia/Hyundai se musí vyexpedovat.i ZMETKY!!!.zákazníka prý zajímá hlavně to,aby měl co namontovat do vyrobených vozů,vše ostatní je nejspíš nepodstatné........hrůza,děs,toto jsem ještě nezažil,opravdu každého,kdo by snad uvažoval o koupi Kia Sportage,upřímně varuji,ruce pryč!!!
Rozbalit vlákno
4
13. 6. 2015 22:31
Re: Kia/Hyundai nebrat!
kecas. neprojde to vstupni kontrolou
Avatar - vabis
13. 6. 2015 22:46
Re: Kia/Hyundai nebrat!
projde to vstupní i výstupní kontrolou úplně v poho, tam prošly i horší excesy >:D :no: mě třeba baví auta s natočeným volantem co mají kola rovně >:-[] manažerovi kvality (Bůh má smysl pro humor) od začátku svítila kontrolka motoru, nikdo na to nedokázal přijít až po 3 měsících v servisní knížce zápis, výměna motoru >:-[] nejlepší je jak subdodavatel sám zcela změní komponenty a neinformuje odběratele hmmc, po půl roce se přeptá zda to je ok >:-[] kdo neviděl nepochopí >:-[] od těchto firem je lepší se držet co nejdál >:-[]
Avatar - Katikakus
14. 6. 2015 07:55
Re: Kia/Hyundai nebrat!
Dekujeme za pohadku na dobrou noc. Ted jeste zkus tu o karkulce.
14. 6. 2015 20:43
Re: Kia/Hyundai nebrat!
kéž by se o pohádku jednalo.....ale ni,tot skutečný příbeh,který se udál v čase nedávno minulém,milý chlapče.a ted alou do pelechu,přikrýt po bradu a maminka ti přijde přečíst něco od Božky Nebožky.
14. 6. 2015 02:38
Nemoc
A jeste nam sem ti ryzaci zatahli nejakou nemoc sars nebo ja bych v pomdeli vubec nesel do toboty muze to byt zivotu nebezpecne !!!!!!!!!
Rozbalit vlákno
0