Ekonomika
Fakt je, že s manželkou dáme dohromady přes 60 000 ( dostali jsme oba byt od rodičů, takže neplatíme hypotéku ) a na auto.cz a jinde nad našimi finančními možnostmi všichni ohrnují nos.
Takže nechápu, proč diskutujete zrovna tady nad tímto článkem.
Takže nechápu, proč diskutujete zrovna tady nad tímto článkem.
tady se nikdo nebavi o vydelcich nebo o fin.moznostech kupujicich,ale o autech a technice jako takove, a jelikoz vse na svete ma nejakou svou odpovidajici cenu,tak samozrejme i auto-moto vyrobky by meli nabidnout svou odpovidajici konkretni protihodnotu,v tomto pripade vyjadrenou v poctu nasich "kocourko-kreditů",tzn. svou spravnou cenu/spravne nastavenou,skutecne odpovidajici svym konkretnim kvalitam/nekvalitam a pouzitym materialum atd,atd, a o tom je zde rec,ne o tom kolik kdo bere nebo nebere.
legislativa eu nepreje levnym modelum. zrejme proto se to nebude prodavat v eu. nicmene takova letita 1,6 atm v kombinaci s lehce plechovym vybavenim interieru muze mit uvnitr rodinne rozmery a zaroven je to nove, robustni a spolehlive. muze to jezdit na 14cti palcovych rafcich, a ze zvlastni vybavy to muze mit treba autoradio. airbagy? mozna. abs? asi jo. vzpomente si jak vypadal kufr ve wartasu - ani kousek textilie. jake byly pristrojove desky? apod. je co odrezavat, hodne co odrezavat a da se za maly peniz vyrobit robustni rodinne auto. proc ne.
ide vyrabat konecne ludove auta.... tak sme sa dockali :yes😒br />
zeby po rokoch prisiel konecne prvy seriozny volks wagen? uvidime.... drzim palce nech sa vw vrati ku korenom a robi to co vedel v minulosti najlepsie... :yes:
zeby po rokoch prisiel konecne prvy seriozny volks wagen? uvidime.... drzim palce nech sa vw vrati ku korenom a robi to co vedel v minulosti najlepsie... :yes:
Škodovky už přeci mají, to chtějí vyrábět totálně holá auta?
Protože třeba Octavia s cenovkou 350-1M+ je dražší než většina konkurentů.
Jo? Než který? Zvlášť s přihlédnutím na fakt, že se Oktávka posunula o segment výš.
Oktávka se o žádný segment výš neposunula. To je možná zbožné přání majitelů, ale ne realita. Naopak zpracování a vybavení šlo níž. A to, že je drahá, ji na třídě nepřidá. Nicméně i přesto ji považuji za docela povedené auto nižší střední třídy.
Třída je podle velikosti.
Máš pravdu, třída je podle velikosti, takže malé srovnání
Délka vozu😒br /> Ford Mondeo Combi - 4.867 mm
Peugeot 508 SW - 4.829 mm
Mazda 6 Wagon - 4.805 mm
Opel Astra Sports Tourer - 4.685 mm
Octavia Combi - 4.659 mm
Peugeot 308 SW - 4.585 mm
Ford Focus Combi - 4.560 mm
Šířka😒br /> Peugeot 508 SW - 1.853 mm
Ford Mondeo Combi - 1.852 mm
Mazda 6 Wagon - 1.840 mm
Ford Focus Combi - 1.823 mm
Opel Astra Sports Tourer - 1.814 mm
Octavia Combi - 1.814 mm
Peugeot 308 SW - 1.804 mm
Rozvor náprav😒br /> Ford Mondeo Combi - 2.850 mm
Peugeot 508 SW - 2.817 mm
Mazda 6 Wagon - 2.750 mm
Peugeot 308 SW - 2.730 mm
Octavia Combi - 2.686 mm
Opel Astra Sports Tourer - 2.685 mm
Ford Focus Combi - 2.648 mm
Kam tedy podle tebe Octavia patří ?
Délka vozu😒br /> Ford Mondeo Combi - 4.867 mm
Peugeot 508 SW - 4.829 mm
Mazda 6 Wagon - 4.805 mm
Opel Astra Sports Tourer - 4.685 mm
Octavia Combi - 4.659 mm
Peugeot 308 SW - 4.585 mm
Ford Focus Combi - 4.560 mm
Šířka😒br /> Peugeot 508 SW - 1.853 mm
Ford Mondeo Combi - 1.852 mm
Mazda 6 Wagon - 1.840 mm
Ford Focus Combi - 1.823 mm
Opel Astra Sports Tourer - 1.814 mm
Octavia Combi - 1.814 mm
Peugeot 308 SW - 1.804 mm
Rozvor náprav😒br /> Ford Mondeo Combi - 2.850 mm
Peugeot 508 SW - 2.817 mm
Mazda 6 Wagon - 2.750 mm
Peugeot 308 SW - 2.730 mm
Octavia Combi - 2.686 mm
Opel Astra Sports Tourer - 2.685 mm
Ford Focus Combi - 2.648 mm
Kam tedy podle tebe Octavia patří ?
Střední třída, jako Mondeo, Insignia atd. A ano, jako Superb. [odkaz] Combi mě opravdu nezajímá.
Ale on si to koukám řadí každý jak chce, klasika.
Ale on si to koukám řadí každý jak chce, klasika.
Wiki je zákon! >😒]
Takže když je Octavia menší než Opel Astra, tak je konkurentem Insignie ? >😁
Tak řekni tiskovému oddělení Škody Auto, že musí vrátit cenu Nejlepší auto nižší střední třídy 😉
"Jasného vítězství v kategorii ‚nižší střední třída do 340 000 Kč’ dosáhla nová ŠKODA Octavia, pro kterou hlasovalo 35,0 % procent čtenářů. Třetí generace modelu Octavia se ukázala být trefou do černého."
„Naše trojité vítězství na domácím trhu značky potvrdilo sílu naší modelové palety,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika.
[odkaz]
Tak řekni tiskovému oddělení Škody Auto, že musí vrátit cenu Nejlepší auto nižší střední třídy 😉
"Jasného vítězství v kategorii ‚nižší střední třída do 340 000 Kč’ dosáhla nová ŠKODA Octavia, pro kterou hlasovalo 35,0 % procent čtenářů. Třetí generace modelu Octavia se ukázala být trefou do černého."
„Naše trojité vítězství na domácím trhu značky potvrdilo sílu naší modelové palety,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika.
[odkaz]
Jo a taky to řekni vedení VW v Německu, tam podle tebe řadí Octavii taky blbě 😉
"The new ŠKODA Octavia is a real winner: The third generation of the traditional brand’s bestseller managed to jump into the top 10 of the German new vehicle registration statistics straight away. The import car has now won over the readers of the trade rag ‘Auto Motor und Sport’, who voted the Octavia ‘Best Car of 2014’ in the mid-class import rankings."
[odkaz]
"The new ŠKODA Octavia is a real winner: The third generation of the traditional brand’s bestseller managed to jump into the top 10 of the German new vehicle registration statistics straight away. The import car has now won over the readers of the trade rag ‘Auto Motor und Sport’, who voted the Octavia ‘Best Car of 2014’ in the mid-class import rankings."
[odkaz]
Megane, 308, C4, i30, Ceed, Auris apod. A hlavním důvodem je technika nad běžnou úrovní mainstreamu - 2.0TDI 135kW, 2.0TSI 162kW a 1.8TSI 132kW, 4x4, varianta RS a Scout... takhle lowend nevypadá, konkurence to často nemá ani o třídu výš.
Vyplne dveri spolu s materialy naopak jako lowend vypada vic nez dost, to taky nema kde kdo z konkurence.
Můžeme klidně diskutovat na téma technika a plasty a bezpečnost - stačí říct, rád ti na to svůj názor řeknu. Pro strategii koncernu je ale důležité, že Škoda Octavii úspěšně (velmi úspěšně) prodává za standardní ceny... a dokonce i nadstandardní ceny v nadstandardních konfiguracích. Proč zákazníci ty ceny ochotně platí je věc jiná a v tuhle chvíli ne tak důležitá.
Je tu Rapid jako lowendový model, ale to nestačí. Je potřeba konkurovat Dacii a takové auto bude nutně znamenat kompromisy v bezpečnosti například... a auto s 3* by pověsti VW ani Škody nesvědčilo. Proto zřejmě vznikne pod novou značkou... a my můžeme být rádi, že si naše Škoda vyboxovala lepší místo na slunci než Dacia pod Renaultem. Teď ještě aby si ji běžná česká rodina mohla dovolit...
Je tu Rapid jako lowendový model, ale to nestačí. Je potřeba konkurovat Dacii a takové auto bude nutně znamenat kompromisy v bezpečnosti například... a auto s 3* by pověsti VW ani Škody nesvědčilo. Proto zřejmě vznikne pod novou značkou... a my můžeme být rádi, že si naše Škoda vyboxovala lepší místo na slunci než Dacia pod Renaultem. Teď ještě aby si ji běžná česká rodina mohla dovolit...
Je to na modulární platformě, takže na velkém cenovém rozsahu opravdu není nic zvláštního. Ta auta, co jste vyjmenoval, jsou taky low-cost šunky kromě C5, kteréžto začíná na 486 900 Kč, Auris je o třídu níž.
Ta auta co jsem vyjmenoval jsou normální mainstreamové kompakty, neboli C segment neboli nižší střední. C5 jsem nejmenoval, to je střední třída, jmenoval jsem C4.
Peugeot, Renault, Toyota - to jsou přece typické mainstreamové značky, žádný lowcost. Lowcost je Dacia, případně Fluence a 301 a Rapid jakožto lowcostové modely od mainstreamových značek. V tomhle je myslím celkem jasno.
O řazení Octavie tam nebo tam můžeme diskutovat, uznávám že Wiki a SDA říkají střední, můj názor je nižší střední - s určitým přesahem daným koncernovou technikou a s rozměry na horním okraji (zejm. pokud srovnáme lift s konkurenčními hatchbacky), ale znaky nižší střední jasně převažují.
Peugeot, Renault, Toyota - to jsou přece typické mainstreamové značky, žádný lowcost. Lowcost je Dacia, případně Fluence a 301 a Rapid jakožto lowcostové modely od mainstreamových značek. V tomhle je myslím celkem jasno.
O řazení Octavie tam nebo tam můžeme diskutovat, uznávám že Wiki a SDA říkají střední, můj názor je nižší střední - s určitým přesahem daným koncernovou technikou a s rozměry na horním okraji (zejm. pokud srovnáme lift s konkurenčními hatchbacky), ale znaky nižší střední jasně převažují.
uz ma skodovka v tom zezvejkanym slovenskym vandrakovi, spolehlivost je taky na hrane lowendu, levnota z materialu jen zari tak na co jeste nejakou horsi znacku?
pockej, zadani neni horsi znacku, ale kevnejsi znacku 😉
holden_holden, nechápem, prečo tu dookola píšeš o "sežvejkaným slovenským vandrákovi"?
A v článku o AR Gulia ťa citujem😒br /> "je videt ze vsude to jde a jen u skodovky je potreba kopnout do pr*dele toho zezvejkanyho slovenskyho vandraka a najmout nejakyho poradnyho designera"
holden, veď nikto tu nepíše o nemeckých vandrákoch a českom manažmente, ktorí riadia Škodovku a v plnej miere zodpovedajú za kvalitu, dizajn a cenotvorbu!
A v článku o AR Gulia ťa citujem😒br /> "je videt ze vsude to jde a jen u skodovky je potreba kopnout do pr*dele toho zezvejkanyho slovenskyho vandraka a najmout nejakyho poradnyho designera"
holden, veď nikto tu nepíše o nemeckých vandrákoch a českom manažmente, ktorí riadia Škodovku a v plnej miere zodpovedajú za kvalitu, dizajn a cenotvorbu!
VAG mal lowcost plany so Skodovkou aj so Seatom.
Problem je, ze dnes situacia dospela do stadia, ked je rovnako vybaveny Japonec - od strednej urovne vybavy - prakticky vzdy lacnejsi ako Skoda. Len pre istotu - nehovorim o holobytnych vybavach modelov VAG typu Cena Od.
Druhy problem je posun k ochudobnovaniu novych modelov - staci sa pozriet na plasty v Skodovkach, na zadnu napravu Octavie ci Golfa... - cena pritom zostava relativne vysoka.
VAG ma kam klesnut s cenovkou, ale kde chce klesnut s kvalitou ci pouzitymi technologiami.
Inymi slovami... ak ma aj dobre vybaveny Golf torzku, co bude mat low-cost alternativa? Tuhu napravu s listovymi perami?
Problem je, ze dnes situacia dospela do stadia, ked je rovnako vybaveny Japonec - od strednej urovne vybavy - prakticky vzdy lacnejsi ako Skoda. Len pre istotu - nehovorim o holobytnych vybavach modelov VAG typu Cena Od.
Druhy problem je posun k ochudobnovaniu novych modelov - staci sa pozriet na plasty v Skodovkach, na zadnu napravu Octavie ci Golfa... - cena pritom zostava relativne vysoka.
VAG ma kam klesnut s cenovkou, ale kde chce klesnut s kvalitou ci pouzitymi technologiami.
Inymi slovami... ak ma aj dobre vybaveny Golf torzku, co bude mat low-cost alternativa? Tuhu napravu s listovymi perami?
Pri tej relativite cien by som bol opatrný s tak rezolútnymi vyjadreniami. Nie som ani VAG fan ani pozitiv, ale objektívne, dnes si kúpiš slušne vybavený nový Golf VII. za veľmi podobné peniaze ako stál svojho času holý bosý Golf III. či IV. Konkurenčný tlak je dnes ďaleko väčší, cena za štandard padá nižšie. Pripláca sa hlavne za najnovšie vychytávky a to čo je momentálne in a na naprieč značkami a modelmi.
"dnes si kúpiš slušne vybavený nový Golf VII. za veľmi podobné peniaze ako stál svojho času holý bosý Golf III. či IV."
Ceny vtedy a dnes su z praktickeho hladiska neporovnatelne - aj po zohladneni faktorov ako inflacia, zmeny kurzu (v pripade SKK nexistujucej meny), danoveho a colneho zatazenia a, v neposlednom rade, regionu/krajiny.
Pamatam si, ked Opel Corsa zacinal tesne pod 500 000 korun... Z hladiska dnesneho trhu je tento udaj bezcenny.
Ceny vtedy a dnes su z praktickeho hladiska neporovnatelne - aj po zohladneni faktorov ako inflacia, zmeny kurzu (v pripade SKK nexistujucej meny), danoveho a colneho zatazenia a, v neposlednom rade, regionu/krajiny.
Pamatam si, ked Opel Corsa zacinal tesne pod 500 000 korun... Z hladiska dnesneho trhu je tento udaj bezcenny.
..... nebude motor, ten bude za priplatek >😁
a nestacilo by aby Cinanum proste dali plany na soucasne modely a nechali si je odnich "okopirovat" Cinskou kvalitou, kdys zvladli Cinani okopirovat BMW X5 a prodavat ho pak v prepoctu za 200-300 tisic, tak proc by to same nezvladli s kterymkoli VW koncernovim autem? nepochybuju ze Cinan by zvladnul za v prepoctu par desitek tisic euro postavit i Veyrona, a na rozdil od Bugatti by ho chrlili v desitkach kusu za den >😁
a nestacilo by aby Cinanum proste dali plany na soucasne modely a nechali si je odnich "okopirovat" Cinskou kvalitou, kdys zvladli Cinani okopirovat BMW X5 a prodavat ho pak v prepoctu za 200-300 tisic, tak proc by to same nezvladli s kterymkoli VW koncernovim autem? nepochybuju ze Cinan by zvladnul za v prepoctu par desitek tisic euro postavit i Veyrona, a na rozdil od Bugatti by ho chrlili v desitkach kusu za den >😁
Nevím co tu řešíte?! Ta auta se budou prodávat v Číně a do Evropy velmi pravděpodobně nikdy nepřijdou. Navíc VW už lowcost auta dělá - takový brazilský Gol je auto srovnatelné třeba se Sanderem, kvalitativně i cenou.
Jinak - myslel jsem že koncern VW už levnou low-cost značku má - jmenuje se Škoda..
to tam snad zustanou opravdu jen pedaly a volant. 😄