Ekonomika
Tak zrovna imigranti z velké části postavili německý průmysl (i automobilový) na nohy.
Jinak - myslel jsem že koncern VW už levnou low-cost značku má - jmenuje se Škoda..
Jinak - myslel jsem že koncern VW už levnou low-cost značku má - jmenuje se Škoda..
vždyť volkswagen má být levnou značkou ;-\ a jak se tedy bude jmenovat levnější varianta? že by zupafolkwágn >😒]
Vyplne dveri spolu s materialy naopak jako lowend vypada vic nez dost, to taky nema kde kdo z konkurence.
ide vyrabat konecne ludove auta.... tak sme sa dockali :yes😒br />
zeby po rokoch prisiel konecne prvy seriozny volks wagen? uvidime.... drzim palce nech sa vw vrati ku korenom a robi to co vedel v minulosti najlepsie... :yes:
zeby po rokoch prisiel konecne prvy seriozny volks wagen? uvidime.... drzim palce nech sa vw vrati ku korenom a robi to co vedel v minulosti najlepsie... :yes:
ty si fakt "chytrák". Ale nechám ťa naďalej v tom, že najlepším autom v celej galaxii je strieborná Octavia combi, TDI, samozrejme na hlínách dovezená z DE s 65 tis. km po dôchodcovi. >😁
No jo, Škodovka měla být low cost, Seat taky, jenže se to nepovedlo. Škodovka je bohužel trochu drahá. Vždyť i někteří manageři dají přednost třeba Superbu před Passatem. Co kdyby se ta levná značka jmenovala Wartburg? Nový Warťas by byla senzace. I kultovní Trabi. Dokonce bych se dokázal představit Trabiho jako konkurenta pro Mini.
..... nebude motor, ten bude za priplatek >😁
a nestacilo by aby Cinanum proste dali plany na soucasne modely a nechali si je odnich "okopirovat" Cinskou kvalitou, kdys zvladli Cinani okopirovat BMW X5 a prodavat ho pak v prepoctu za 200-300 tisic, tak proc by to same nezvladli s kterymkoli VW koncernovim autem? nepochybuju ze Cinan by zvladnul za v prepoctu par desitek tisic euro postavit i Veyrona, a na rozdil od Bugatti by ho chrlili v desitkach kusu za den >😁
a nestacilo by aby Cinanum proste dali plany na soucasne modely a nechali si je odnich "okopirovat" Cinskou kvalitou, kdys zvladli Cinani okopirovat BMW X5 a prodavat ho pak v prepoctu za 200-300 tisic, tak proc by to same nezvladli s kterymkoli VW koncernovim autem? nepochybuju ze Cinan by zvladnul za v prepoctu par desitek tisic euro postavit i Veyrona, a na rozdil od Bugatti by ho chrlili v desitkach kusu za den >😁
tady se nikdo nebavi o vydelcich nebo o fin.moznostech kupujicich,ale o autech a technice jako takove, a jelikoz vse na svete ma nejakou svou odpovidajici cenu,tak samozrejme i auto-moto vyrobky by meli nabidnout svou odpovidajici konkretni protihodnotu,v tomto pripade vyjadrenou v poctu nasich "kocourko-kreditů",tzn. svou spravnou cenu/spravne nastavenou,skutecne odpovidajici svym konkretnim kvalitam/nekvalitam a pouzitym materialum atd,atd, a o tom je zde rec,ne o tom kolik kdo bere nebo nebere.
přesně tak. V aktuálních generacích VW profiluje Škodu hodně lowcostově, takže nevím nevím, jestli vedle lowcostové Fabie 4, Octavie 4, Superbu 4 a ultralowcostového Rapidu 2 bude prostor pro nějakou ještě lowcostovější značku - leda něco jako TATA Nano >😁
uz ma skodovka v tom zezvejkanym slovenskym vandrakovi, spolehlivost je taky na hrane lowendu, levnota z materialu jen zari tak na co jeste nejakou horsi znacku?
No myslím že na lacinost citroenu, fiatu, renaultu či hyundaie škoda svým provedením zdaleka nemá. Škoda je normální střední třída (tím jak její auta vypadají). takže levnější značku potřebují jako sůl.
Máš pravdu, třída je podle velikosti, takže malé srovnání
Délka vozu😒br /> Ford Mondeo Combi - 4.867 mm
Peugeot 508 SW - 4.829 mm
Mazda 6 Wagon - 4.805 mm
Opel Astra Sports Tourer - 4.685 mm
Octavia Combi - 4.659 mm
Peugeot 308 SW - 4.585 mm
Ford Focus Combi - 4.560 mm
Šířka😒br /> Peugeot 508 SW - 1.853 mm
Ford Mondeo Combi - 1.852 mm
Mazda 6 Wagon - 1.840 mm
Ford Focus Combi - 1.823 mm
Opel Astra Sports Tourer - 1.814 mm
Octavia Combi - 1.814 mm
Peugeot 308 SW - 1.804 mm
Rozvor náprav😒br /> Ford Mondeo Combi - 2.850 mm
Peugeot 508 SW - 2.817 mm
Mazda 6 Wagon - 2.750 mm
Peugeot 308 SW - 2.730 mm
Octavia Combi - 2.686 mm
Opel Astra Sports Tourer - 2.685 mm
Ford Focus Combi - 2.648 mm
Kam tedy podle tebe Octavia patří ?
Délka vozu😒br /> Ford Mondeo Combi - 4.867 mm
Peugeot 508 SW - 4.829 mm
Mazda 6 Wagon - 4.805 mm
Opel Astra Sports Tourer - 4.685 mm
Octavia Combi - 4.659 mm
Peugeot 308 SW - 4.585 mm
Ford Focus Combi - 4.560 mm
Šířka😒br /> Peugeot 508 SW - 1.853 mm
Ford Mondeo Combi - 1.852 mm
Mazda 6 Wagon - 1.840 mm
Ford Focus Combi - 1.823 mm
Opel Astra Sports Tourer - 1.814 mm
Octavia Combi - 1.814 mm
Peugeot 308 SW - 1.804 mm
Rozvor náprav😒br /> Ford Mondeo Combi - 2.850 mm
Peugeot 508 SW - 2.817 mm
Mazda 6 Wagon - 2.750 mm
Peugeot 308 SW - 2.730 mm
Octavia Combi - 2.686 mm
Opel Astra Sports Tourer - 2.685 mm
Ford Focus Combi - 2.648 mm
Kam tedy podle tebe Octavia patří ?
Oktávka se o žádný segment výš neposunula. To je možná zbožné přání majitelů, ale ne realita. Naopak zpracování a vybavení šlo níž. A to, že je drahá, ji na třídě nepřidá. Nicméně i přesto ji považuji za docela povedené auto nižší střední třídy.
legislativa eu nepreje levnym modelum. zrejme proto se to nebude prodavat v eu. nicmene takova letita 1,6 atm v kombinaci s lehce plechovym vybavenim interieru muze mit uvnitr rodinne rozmery a zaroven je to nove, robustni a spolehlive. muze to jezdit na 14cti palcovych rafcich, a ze zvlastni vybavy to muze mit treba autoradio. airbagy? mozna. abs? asi jo. vzpomente si jak vypadal kufr ve wartasu - ani kousek textilie. jake byly pristrojove desky? apod. je co odrezavat, hodne co odrezavat a da se za maly peniz vyrobit robustni rodinne auto. proc ne.
presne tak,pokud bude VW schopen,udelat jeste vice low-cost model,tak uz ted me jima hruza,co vse tam bude,nebo lepe receno nebude😊),jelikoz uz ted jsou zakladni vybavy a nektere technicke prvky tak neskutecne ocesane,ze vic veci snad z auta ani vybrakovat nejde.
to tam snad zustanou opravdu jen pedaly a volant. 😄
to tam snad zustanou opravdu jen pedaly a volant. 😄
Megane, 308, C4, i30, Ceed, Auris apod. A hlavním důvodem je technika nad běžnou úrovní mainstreamu - 2.0TDI 135kW, 2.0TSI 162kW a 1.8TSI 132kW, 4x4, varianta RS a Scout... takhle lowend nevypadá, konkurence to často nemá ani o třídu výš.
Fakt je, že s manželkou dáme dohromady přes 60 000 ( dostali jsme oba byt od rodičů, takže neplatíme hypotéku ) a na auto.cz a jinde nad našimi finančními možnostmi všichni ohrnují nos.
Takže nechápu, proč diskutujete zrovna tady nad tímto článkem.
Takže nechápu, proč diskutujete zrovna tady nad tímto článkem.
Nuz, minule nam posunuli Superb do vyssej triedy, tak Octavia musi ist do strednej. Lebo tak to ma byt, tak je to spravne! Teda aspon podla PR-oddelenia Skody (a "spriazenych" novinarov). Potom bude jednoduchsie zdovodnit tie ceny...
No nevím, vzhledem k tomu, jak EU vede naše hospodářství pěkně po socialisticku, možná budeme rádi i za ty dvě eura za hodinu. Takže ne imigrant, ale běžný Čech / Evropan (tedy ten východní, západní za čtyři eura). >😒]
No, přesto se prodá dost dobře. Psal jsem to už výše, Škoda měla být levná, jenže není. Taktéž Seat.
Můžeme klidně diskutovat na téma technika a plasty a bezpečnost - stačí říct, rád ti na to svůj názor řeknu. Pro strategii koncernu je ale důležité, že Škoda Octavii úspěšně (velmi úspěšně) prodává za standardní ceny... a dokonce i nadstandardní ceny v nadstandardních konfiguracích. Proč zákazníci ty ceny ochotně platí je věc jiná a v tuhle chvíli ne tak důležitá.
Je tu Rapid jako lowendový model, ale to nestačí. Je potřeba konkurovat Dacii a takové auto bude nutně znamenat kompromisy v bezpečnosti například... a auto s 3* by pověsti VW ani Škody nesvědčilo. Proto zřejmě vznikne pod novou značkou... a my můžeme být rádi, že si naše Škoda vyboxovala lepší místo na slunci než Dacia pod Renaultem. Teď ještě aby si ji běžná česká rodina mohla dovolit...
Je tu Rapid jako lowendový model, ale to nestačí. Je potřeba konkurovat Dacii a takové auto bude nutně znamenat kompromisy v bezpečnosti například... a auto s 3* by pověsti VW ani Škody nesvědčilo. Proto zřejmě vznikne pod novou značkou... a my můžeme být rádi, že si naše Škoda vyboxovala lepší místo na slunci než Dacia pod Renaultem. Teď ještě aby si ji běžná česká rodina mohla dovolit...
Přesně tak. V té době si VW pomýšlel na místo mezi německou prémií (viz Phaeton). Škoda a Seat měly být pod VW a Audi, ale žádný low-end nebo low-cost. Volv👋 Alfa byly sebevědomé cíle, ale řekněme solidní mainstream. Jenže Seat se nepovedl a VW také přehodnotil své ambice.
Dacia sa vyvážala na podstatne viac trhov ako Wartburg, navyše Wartburg vyrábal po licenčných začiatkoch vlastné autá bez image a histórie, Dacia produkovala v tom čase iba licenčné autá známe a úspešné vo svete.
neber ho vážně, ten design Škodovek se ujal, další generace budou pokračovat v jeho stylu. Teprve až za dlouho se Škoda vytasí s něčím novým.
Vzpomínám si na jedno velmi staré číslo časopisu Svět Motorů (myslím, že to byl on) a tam psal autor článku, že Škoda měla být konkurent prý pro Volvo a Seat pro Alfu Romeo. Nevím, zda je to pravda nebo ne, ale pokud ano, tak vlastně nebylo jasné, jaké určení by Škoda v rámci koncernu měla. Takže ten low-cost asi nebyl jistý. Ale jak říkám, nemám ten článek jak sehnat, nemohu to doložit, jen si to pamatuji. To byla ta doba, kdy se krátce na trhu vyskytla první Octavia pod křídly VW.
Je docela možné, že o Warťasovi vědí jen v bývalém východním bloku, s Dacii to ale nebylo jinak. Nebo se pletu?
Před časem jsem koukal, že už první novodobou Octavii (a i druhou) měl AutoBild jako střední třídu. 😄
Škoda je tam, kde měla být, jen VW mířil výše. Seat měl plnit prakticky tu stejnou funkci, ale pod Audi.
Jo a taky to řekni vedení VW v Německu, tam podle tebe řadí Octavii taky blbě 😉
"The new ŠKODA Octavia is a real winner: The third generation of the traditional brand’s bestseller managed to jump into the top 10 of the German new vehicle registration statistics straight away. The import car has now won over the readers of the trade rag ‘Auto Motor und Sport’, who voted the Octavia ‘Best Car of 2014’ in the mid-class import rankings."
[odkaz]
"The new ŠKODA Octavia is a real winner: The third generation of the traditional brand’s bestseller managed to jump into the top 10 of the German new vehicle registration statistics straight away. The import car has now won over the readers of the trade rag ‘Auto Motor und Sport’, who voted the Octavia ‘Best Car of 2014’ in the mid-class import rankings."
[odkaz]
holden_holden, nechápem, prečo tu dookola píšeš o "sežvejkaným slovenským vandrákovi"?
A v článku o AR Gulia ťa citujem😒br /> "je videt ze vsude to jde a jen u skodovky je potreba kopnout do pr*dele toho zezvejkanyho slovenskyho vandraka a najmout nejakyho poradnyho designera"
holden, veď nikto tu nepíše o nemeckých vandrákoch a českom manažmente, ktorí riadia Škodovku a v plnej miere zodpovedajú za kvalitu, dizajn a cenotvorbu!
A v článku o AR Gulia ťa citujem😒br /> "je videt ze vsude to jde a jen u skodovky je potreba kopnout do pr*dele toho zezvejkanyho slovenskyho vandraka a najmout nejakyho poradnyho designera"
holden, veď nikto tu nepíše o nemeckých vandrákoch a českom manažmente, ktorí riadia Škodovku a v plnej miere zodpovedajú za kvalitu, dizajn a cenotvorbu!
Takže když je Octavia menší než Opel Astra, tak je konkurentem Insignie ? >😁
Tak řekni tiskovému oddělení Škody Auto, že musí vrátit cenu Nejlepší auto nižší střední třídy 😉
"Jasného vítězství v kategorii ‚nižší střední třída do 340 000 Kč’ dosáhla nová ŠKODA Octavia, pro kterou hlasovalo 35,0 % procent čtenářů. Třetí generace modelu Octavia se ukázala být trefou do černého."
„Naše trojité vítězství na domácím trhu značky potvrdilo sílu naší modelové palety,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika.
[odkaz]
Tak řekni tiskovému oddělení Škody Auto, že musí vrátit cenu Nejlepší auto nižší střední třídy 😉
"Jasného vítězství v kategorii ‚nižší střední třída do 340 000 Kč’ dosáhla nová ŠKODA Octavia, pro kterou hlasovalo 35,0 % procent čtenářů. Třetí generace modelu Octavia se ukázala být trefou do černého."
„Naše trojité vítězství na domácím trhu značky potvrdilo sílu naší modelové palety,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika.
[odkaz]
No dobre, pochvalil si sa, gratulujem k mazelke, platu aj bytu.
Ale ako to suvisi s clankom?
Ale ako to suvisi s clankom?
Nevím co tu řešíte?! Ta auta se budou prodávat v Číně a do Evropy velmi pravděpodobně nikdy nepřijdou. Navíc VW už lowcost auta dělá - takový brazilský Gol je auto srovnatelné třeba se Sanderem, kvalitativně i cenou.
To, že tomu evidentně nerozumíš nebo nechceš ale neznamená, že to tak není. Já Octavii donedávna měl a nikdy by mi ji nenapadlo řadit mezi Mazdu 6, Passata, Mondeo apod. Patří k Astře, Golfu, Aurisu atd.
Ta auta co jsem vyjmenoval jsou normální mainstreamové kompakty, neboli C segment neboli nižší střední. C5 jsem nejmenoval, to je střední třída, jmenoval jsem C4.
Peugeot, Renault, Toyota - to jsou přece typické mainstreamové značky, žádný lowcost. Lowcost je Dacia, případně Fluence a 301 a Rapid jakožto lowcostové modely od mainstreamových značek. V tomhle je myslím celkem jasno.
O řazení Octavie tam nebo tam můžeme diskutovat, uznávám že Wiki a SDA říkají střední, můj názor je nižší střední - s určitým přesahem daným koncernovou technikou a s rozměry na horním okraji (zejm. pokud srovnáme lift s konkurenčními hatchbacky), ale znaky nižší střední jasně převažují.
Peugeot, Renault, Toyota - to jsou přece typické mainstreamové značky, žádný lowcost. Lowcost je Dacia, případně Fluence a 301 a Rapid jakožto lowcostové modely od mainstreamových značek. V tomhle je myslím celkem jasno.
O řazení Octavie tam nebo tam můžeme diskutovat, uznávám že Wiki a SDA říkají střední, můj názor je nižší střední - s určitým přesahem daným koncernovou technikou a s rozměry na horním okraji (zejm. pokud srovnáme lift s konkurenčními hatchbacky), ale znaky nižší střední jasně převažují.
Střední třída, jako Mondeo, Insignia atd. A ano, jako Superb. [odkaz] Combi mě opravdu nezajímá.
Ale on si to koukám řadí každý jak chce, klasika.
Ale on si to koukám řadí každý jak chce, klasika.
Wartburg je známy len v bývalém východnom bloku, všade inde o ňom nevedia alebo už nevedia. Bol by to krok mimo. Svet nekončí pri Aši...
"dnes si kúpiš slušne vybavený nový Golf VII. za veľmi podobné peniaze ako stál svojho času holý bosý Golf III. či IV."
Ceny vtedy a dnes su z praktickeho hladiska neporovnatelne - aj po zohladneni faktorov ako inflacia, zmeny kurzu (v pripade SKK nexistujucej meny), danoveho a colneho zatazenia a, v neposlednom rade, regionu/krajiny.
Pamatam si, ked Opel Corsa zacinal tesne pod 500 000 korun... Z hladiska dnesneho trhu je tento udaj bezcenny.
Ceny vtedy a dnes su z praktickeho hladiska neporovnatelne - aj po zohladneni faktorov ako inflacia, zmeny kurzu (v pripade SKK nexistujucej meny), danoveho a colneho zatazenia a, v neposlednom rade, regionu/krajiny.
Pamatam si, ked Opel Corsa zacinal tesne pod 500 000 korun... Z hladiska dnesneho trhu je tento udaj bezcenny.
No třeba v Pakistánu jsou taková auta jistě žádaná, ale Evropa chce trochu víc a takto zastaralá auta v podstatě nikdo nekupuje.
[odkaz]
[odkaz]
Pri tej relativite cien by som bol opatrný s tak rezolútnymi vyjadreniami. Nie som ani VAG fan ani pozitiv, ale objektívne, dnes si kúpiš slušne vybavený nový Golf VII. za veľmi podobné peniaze ako stál svojho času holý bosý Golf III. či IV. Konkurenčný tlak je dnes ďaleko väčší, cena za štandard padá nižšie. Pripláca sa hlavne za najnovšie vychytávky a to čo je momentálne in a na naprieč značkami a modelmi.
Pretože stratégia, 20 rokov starý model s miernym faceliftom, novším motorom za cenu aktuálneho nástupcu v Európe proste v rozvojových krajinách nefunguje. >😁
Je to na modulární platformě, takže na velkém cenovém rozsahu opravdu není nic zvláštního. Ta auta, co jste vyjmenoval, jsou taky low-cost šunky kromě C5, kteréžto začíná na 486 900 Kč, Auris je o třídu níž.
A přesně takové auto tu je - dokonce dvě - Citroen C-Elysee a Peugeot 301. Jednoduchá auta s robustním podvozkem s 1,2 a 1,6 atmo.
Co chtít víc?!
Co chtít víc?!
Problem je, ze dnes situacia dospela do stadia, ked je rovnako vybaveny Japonec - od strednej urovne vybavy - prakticky vzdy lacnejsi ako Skoda. Len pre istotu - nehovorim o holobytnych vybavach modelov VAG typu Cena Od.
Druhy problem je posun k ochudobnovaniu novych modelov - staci sa pozriet na plasty v Skodovkach, na zadnu napravu Octavie ci Golfa... - cena pritom zostava relativne vysoka.
VAG ma kam klesnut s cenovkou, ale kde chce klesnut s kvalitou ci pouzitymi technologiami.
Inymi slovami... ak ma aj dobre vybaveny Golf torzku, co bude mat low-cost alternativa? Tuhu napravu s listovymi perami?