Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Příští generace Citroënu C5 se do Evropy možná nedostane, do Číny však ano

Generální ředitelka Citroënu Linda Jackson potvrdila v rozhovoru pro Automotive News Europe, že příští generace modelu C5 bude prodávána v Číně. O osudu vozu na starém kontinentu však zatím jasno není.
Zpět na článek
1. 7. 2015 13:57
1. 7. 2015 14:30
2. 7. 2015 06:50
1. 7. 2015 15:24
1. 7. 2015 15:54
1. 7. 2015 19:04
2. 7. 2015 07:07
1. 7. 2015 10:18
Sebevražda v přímém přenosu
Nejdřív odešly pořádné benzínové motory, pak hydropneumatické pérování a nakonec jediný slušný model, který ta značka měla. Místo toho máme supercool řadu DS ověšenou cingrlaty a švindlchromem pro frikulíny, která se tváří a stojí jako prémie, ale technicky má s bídou na průměr třídy. C5 jsem měl před šesti lety na shorlistu rodinného kombíku, ale nakonec jsem dal přednost Mondeu pro lepší jízdní vlastnosti - přesto ale ten model měl a má můj respekt. Když ten už nebude, nevidím nic, kvůli čemu by stálo zato o této značce uvažovat, protože ostatní modely naprosto ničím nevynikají.

S takovou konkurencí to bude mít VW v Evropě opravdu jednoduché. BraVWo Citroen!
Rozbalit vlákno
25
1. 7. 2015 10:47
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Uplny suhlas. Citroen straca v Europe pozicie ale nepustit C5 na trh by bola katastrofou. Ide o povest zacky, tam ide uz o ukazku dospelosti a schopnosti, ide o budovanie imidzu. Ani Hy necaka s v Europe s Genesisom zazrakay, ani Kia s Optimou, a mozno....bohuzial ani Ford s Mondeom. Ale ak modely v tejto triede zmiznu z trhu, tak tu bude len portfolium od VW a premiove znacky a trh sa ochudobni. Moc prajem Citroenu, aby i napriek eventualnym stratam na europskom trhu neukrajoval z ponuky a "nesidil" svoje auta o to, co im bolo charakteristicke (napr. to pruzenie).
Vzorom by tu mohol byt Opel. napriek mnohym negativnym strankam (vaha a pod.) sa s Insignoiu ako tak presadil, prajem to i Mondeu, prajem to i C5.
Avatar - 3_diamanty
1. 7. 2015 11:12
Re: Sebevražda v přímém přenosu
presne tak.... nejde o to ze C5ka musi predavat 100 000 aut v eu rocne.... ale ked tu zrazu ostanu len koncernove masiny ( lebo kazdy kto tu predava malo odide ) tak tato stredna trieda bude v eu hodne nudna... coskoro tu budu asi len koncernovky... a kazdy bude jazdit passatom alebo A4kou... skoda .. ze sa to takto divne vyvija.... teda v europe.. lebo inde je svet este ok.....

popravde ani vitazstvo a dominancia passata nemoze chutit tak sladko a posobit tak uzasne v eu .... ked konkurencia sama rezignovala a odisla a nema zaujem o domaci trh .... o com to je .... o nicom toto .. ale tak vo vw sa aj tak iste potesia....
1. 7. 2015 12:05
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Tak to trh chce (Koncern), tych par kusov si mozu zaujemcovia doviezt z Ciny, ako si teraz vozia americke auta.
Avatar - twistedTSD
1. 7. 2015 21:20
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Otázka je, kdo by si chtěl vozit čínský Citroen.
Avatar - wakantanka
1. 7. 2015 15:12
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Pokiaľ si dobre pamätám štatistiku predajov v Europe, tak z veľkým náskokom v predu Passat, potom Mondeo a Insignia a potom zvyšok sveta. O Mondeo či čochvíľa novú Insigniu by som obavy nemal. Ale kroky Citroenu ma utvrdzujú v tom, že oni to proste v Európe so serióznymi autami zabalia nadobro. Ostanú avantúry alá Cactus (ktorý neodsudzujem práve naopak) a ten viacmenej minimálne z technickej stránky nezaujímavý zvyšok. A možno je za tým to, aby urobili viac priestoru pre Peugeot a následne kto chce veľký Citroen nech berie DS (za inú cenu samozrejme). O úspechu tejto stratégie však silne pochybujem.
1. 7. 2015 11:14
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Citas mi myslienky! Najprv "zarezali" hydractive, na co konkurencny mainstream nemal rovnocennu odpoved (nech sa nikto nehneva, ale ani sebelepsie adaptivne tlmice sa tomu nevyrovnaju).

A teraz koniec C5 v Europe? Pripada mi to tak, ze niekto v PSA chce Citroen asi kompletne zrusit. Alebo aspon z neho spravit nieco ako "francuzsky Fiat": aby robil len male auta...
Avatar - 3_diamanty
1. 7. 2015 11:18
Re: Sebevražda v přímém přenosu
smutne je ze oni sa zrusia aj sami... bez pomoci inych .... kam smeruje citroen je uz par rokov hodne zahadne .... ine znacky vstavaju z popola, po rokoch trapenia zosmiesnovania a tazkych casov su dnes na vyslni........ a citroen? europska legenda, automobila s neskutocnou historiu si sama dobrovolne pred nami kope vlastny hrob.... neskutocne .. neuveritelne.... a smutne
1. 7. 2015 11:48
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Na druhou stranu - C4 vypadá pořád k světu (považuji ji za zastaralou maximálně morálně, ale designem určitě ne) a navíc přišli s Cactusem - což je odvážná a po zásluze úspěšný krok...
1. 7. 2015 12:04
Re: Sebevražda v přímém přenosu
C4 a Cactus su dobre modely ktore Citroenu potiahnu predaje. Ale vyklidit strednu triedu je skratka blbost. Tam sa robi prestiz, tam sa tvori povest znacky. A tam sa zbiera aj vyssia marza...
Avatar - twistedTSD
1. 7. 2015 21:46
Re: Sebevražda v přímém přenosu
C4 na mě působila už při uvedení dost tuctově, jakoby utrpěla snahou o odlišení od DS4. Cactus je v Evropě úspěšný a je to vskutku stylovka, ale technicky vlastně celkem bída...
1. 7. 2015 11:45
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Myslím že nepůjde o opuštění střední třídy, ale budou se chtít realizovat přes DS. A jestli budoucí C5 nebude mít hydru, tak i případná absence v Evropě zas taková rána nebude..
A to mluvím jako uživatel aktuální C5.
1. 7. 2015 12:10
Re: Sebevražda v přímém přenosu
ale ak sa nemylim, tak pre DS chce Citroen urobit "samostatnu znacku", takze ak Citroen s C5 trh opusti, tak opusti i celu triedu
Avatar - Blue Sun
1. 7. 2015 13:36
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Bude to jako Fiat, no. Skončí na nižší střední a pár crossech a zbytek bude zajišťovat jiná značka (Alfa nebo DS už je jedno). Ale v tom případě musí mít DS skutečně dobře vyváženou a postavenou, jinak pohřbí dvě značky naráz.
Avatar - twistedTSD
1. 7. 2015 21:54
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Viděl bych to tak, že Cactus a Picasso patrně ještě nějakého toho podivného sourozence á la stylový low-cost dostanou a klasická C řada jak ji známe třeba pomalu vymře. Kdyby se alespoň DS vyšvihlo výše než jen na vehikly se spoustou chromu a cingrlátek určené pro čínský trh...Ale po nedávném ohlášení konce Hydractive nejsem optimistou.
1. 7. 2015 11:52
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Tak, tak.

Citroën udělal tři dobrá auta - 11 BL (traction avant), 2CV a DS (tu původní). To, co udržovalo jakousi tradici, výjimečnost a zvláštnost avantgardních konstrukčních řešení až do současnosti, bylo unikátní hydropneumatické pérování. Byli jistě lidé, kteří si kupovali Citroën právě jen kvůli němu.

Tak ho zrušili. I když mám nostalgický vztah ke "dvěma zubům" (jedenáctka byla v devatenácti moje první kára) přestává mě tato značka postupně přitahovat. :'-(
Avatar - wakantanka
1. 7. 2015 15:15
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Ja by som do toho tvojho zoznamu pridal ešte XM (bez kombi verzie). To bol si myslím vo svojej dobe ešte stále "ten pravý" Citroen.
1. 7. 2015 15:22
Re: Sebevražda v přímém přenosu
A co C6? Myslím že zrovna ona by se mohla stát velice zajímavým sběratelským kouskem. A tradici velkých pohodlných a svébytných Citroenů splňuje beze zbytku...
1. 7. 2015 16:37
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Ano, oba jsou to velké pohodlné Citroëny, splňují jak techniku odpružení tak image "starého dobrého" Citroënu.

Ale já jsem to myslel trochu jinak. Jako že převratné pojetí auta zcela se vymykající zvyklostem v tehdejším pojetí jak konstrukce, tak designu. A to jak XM, tak C6 zas až tak nesplňují. (Podle mě.)

Nemluvě o jejich obchodním úspěchu. Těm třem, co jsem vybral já, ani jeden z nich konkurovat nemůže.
1. 7. 2015 19:24
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Na druhou stranu - kdy něco vlastního a svébytného přinesl něco VW. A je to v současnosti nejúspěšnější značka.
Můžem si tu vykládat jakou chceme techniku a originalitu, ale vydělává ten co nabízí fádnost, šeď, nudu a průměr...
1. 7. 2015 20:21
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Nemyslím, že když dnes jakákoliv automobilka přijde na trh se zjevením z jiného světa, jako byla v roce 1955 déeska, nebude mít výrazný komerční úspěch. Vokswagen, neVolkswagen.
Avatar - wakantanka
2. 7. 2015 08:47
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Nehádam sa, možno len pre mňa bol je a bude aj po rokoch takým zjavením. Taká výkladná skriňa designu a technológií automobilky v ktorej vznikol. Aj oproti súdobej konkurencii to bolo impozantné auto, ktoré išlo proti prúdu tej doby. Break verziu naopak považujem za veľký prešľap, hlavne po designovej stránke (bohužiaľ). Ale asi sa zhodneme, že po posledných správach ktoré prichádzajú je automobilke Citroen tak ako ju poznáme z minulosti, resp. akú by sme chceli aby bola koniec.
1. 7. 2015 16:38
Re: Sebevražda v přímém přenosu
viz. reakci na frite.
2. 7. 2015 06:40
Re: Sebevražda v přímém přenosu
A co takhle CX? Skvělé auto.
2. 7. 2015 09:11
Re: Sebevražda v přímém přenosu
CX je na tom úplně stejně jako XM a C6, viz. 01.07. 16:37.
Avatar - pumpkin
1. 7. 2015 14:25
Re: Sebevražda v přímém přenosu
Ešte vždy môžeš nákupným vozíkom narážať do Cactusu. Minule som videl ošahávačov, ktorí len tak na zaparkovanom aute v meste skúšali Airpumber. Ale hej, nejak im to nejde. Možno sa odchodu C5-ky potešia v Renaulte pri ich novom Talismane.
Avatar - 3_diamanty
1. 7. 2015 11:07
ak uz europske znacky
opustaju rodnu europu tak asi je nieco spatne..... ak C5 v strednej triede nebude tak meno citroenu v eu hodne klesne.... optima tiez nepredava v eu velke cisla ale je moc sympaticke ak taky model v eu ponukaju ... pomaha to jak imidzu znacky tak pestrosti automobiloveho trhu..... a kto sa chce odlisit a nejazdit len koncernom tak preco nie...

pevne verim ze nova C5 v eu bude ... inak citroen padne na dno.... imidzove dno... a ani predajom mu to v eu nepomoze ... som rozcarovany s tychto rozhodnuti ake v citreone v poslednom case prebehli....
Rozbalit vlákno
2
1. 7. 2015 13:32
Re: ak uz europske znacky
Hovori sa tomu prirodzena migracia: europske automobilky sa tahaju do Azie, azijske automobilky prenikaju do Europy...
Avatar - 3_diamanty
1. 7. 2015 14:42
Re: ak uz europske znacky
nejedna znacka migruje tiez... ale svoju rodnu hrudu pritom neopusta.... naopak... svoje posobenie a zazemie rozsiruje ;-)
Avatar - sargis
1. 7. 2015 13:57
hm...
Cina je iste zaujimavy trh ale pre Citroen ale...

1 - urcite to nebude C5 ale nejake DS, ozdobene, predlzene a prechromovane
2 - coskoro sa aj Cina nasyti, vid pokles VW napriklad, to uz Buick je tam tadicnejsi
3 - otazka je ci urobia auto hlavne pre Cinu a potom ho budu modifikovat do Europy alebo naopak
4 - Citroen s vynimkou C4 Picassa (novu kolinsku C1 nepocitam) uz dlho na eurotrhu nezaziaril ziadnym schopnym modelom...C4 FL, smrncova C2 je fuc, C3 FL, ich SUV su rarita na cestách, DS5 uz po FL akoze nie je Citroen...)
5 - upustenim od toho co definuje Citona (hydropneu, jemna avantgarda...) sa straca a znacka je priemernejsia ak by si zelala byt
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
1. 7. 2015 14:30
Re: hm...
1.bod .... je to mozne
2.bod ........ velmi trefne
3.bod............... uvidime ale po odchode z eu je to hadam jedno
4.bod...................velmi trefne
5.bod. .......................velmi trefne

nemusi byt clovek zrovna automobilovy einstein aby usudil ze tych dovodov dnes uz ist do tejto znacky akou je citroen je hodne malo... ich auta stracaju charizmu... aj technologicke finesy.... niektore modely su uz moralne na zenitom a nastupcovia nikde... uz aj korejci su dnes v europe flexibilnejsi a ponuknu viac aut a zaujimavejsie modely ako domaci legendarny citroen.... obavam sa ze C5 nebude jediny model ktory v eu skonci.. zacinam mat strach o celu znacku ako taku... straca sa nam pred ocami
2. 7. 2015 06:50
Re: hm...
Nemusí být člověk vůbec Einstein aby pochopil že rozhoduje zákazník svými penězi. Pokud Číňan bude kupovat C5 proč ji neprodávat jemu. Evropan jí nechce, ať si trhne nohou a koupí si Passat nebo Superb.
1. 7. 2015 15:24
Re: hm...
bod 4 - a co Cactus?
Avatar - sargis
1. 7. 2015 15:54
Re: hm...
Na ten som zabudol, priznavam.... ;-\
1. 7. 2015 19:04
Citroen
Citroen umi luxusni pohodlna auta, ale tak nejak je postupne perstava vyrabet a misto nich zacina vyrabet totalni a nebojim se rict lestenky

Citroen utraci strasny kvanta financi na sportovni specialy a se spoustou z nich (zaslouhou Sebastiena Loeba) dokazal vyvarit naprosto uzasne vysledky, ale totalne tech vysledku neumej vyuzit k prodeji aut

ja myslim ze neni daleko doba kdy vpodstate rekneme "RIP" Citroen :'-(
Rozbalit vlákno
0
1. 7. 2015 20:19
A co teď dál, Citroëne?
Zdá se, že se Citroën stále více dostává do slepé uličky. Nejdříve jejich auta ztratila jakoukoliv technickou i designovou výlučnost no a teď přichází postupné vyklízení trhu směrem odshora dolů. Místo super cool strojů typu DS, 2CV, GS, BX či XM už zbyly jen nudné modely a Cactus s neuvěřitelně ošizenou výbavou... ;-\ :-(
Rozbalit vlákno
1
1. 7. 2015 20:52
Re: A co teď dál, Citroëne?
Chybí ti tam ještě CX. (Z těch, dejme tomu, novodobých.) ;-) Jinak, samozřejmě, souhlas.
2. 7. 2015 07:07
Jsem smutny
Mozna by se nekdo v Citroenu mel zamyslet, proc se C5 tak spatne prodava? Jestli ono to nebude tim, ze to auto je tu v druhe generaci od roku 2008 a od te doby se na ni poradne ani sehadlo. Kdyz nepocitame C5 Cross coz neni nic jineho nez par plastu navic a preprogramovana jednotka, aby melo auto vyssi podvozek. Ted v cervnu stoji C5 s automatem a ve vybave Exlusiv nejakych 850 tis. Koukam,hledam adaptivni tempomat, head up displej,stabilizaci privesu nebo treba 4x4. A ono nic. Ale muzu si pripravit za navigaci 16tis :-) . Sam C5 vlastnim, najeto 260tis km a uz opravdu hledam auto na vymenu. Moc bych si pral, aby se C5 nadale prodavala s Hydractivem, aby se dala koupit v Evrope. Protoze proc si pro Boha evropskou znacku vozit z Ciny. Ale jak tu nekdo napsal, mozna to brzy bude pro Citrioen RIP. Mozna tu opravdu uz bude jen Cactus a Berlingo. Tak si drzme palce at to dopadne vse jinak....
Rozbalit vlákno
0