Testy
cena nie je zrovna tiez nizka 😉
ale uznavam ze v terene ma svoje kvality... auto pekne.... proste forester.... viacmenej take nenapadne poctive solidne auto... svoju rolu splni dokonale.... o tom asi netreba diskutovat.... ak clovek potrebuje SUV .... s tym ze bude musiet obcas zdolavat aj nejaky ten teren tak forester by ho nemal sklamat :yes:
ale uznavam ze v terene ma svoje kvality... auto pekne.... proste forester.... viacmenej take nenapadne poctive solidne auto... svoju rolu splni dokonale.... o tom asi netreba diskutovat.... ak clovek potrebuje SUV .... s tym ze bude musiet obcas zdolavat aj nejaky ten teren tak forester by ho nemal sklamat :yes:
"...Subaru nezapomíná na svoji sportovní orientaci, a tak u Lineartronicu nabízí možnost manuálního řazení..."
"...Forester patří mezi nejsportovněji laděná SUV na trhu..."
"...Navzdory sportovní povaze není Forester..."
"...Pro sportovněji založené klienty má Forester v rukávu jiné eso – přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu 177 kW...."
Krucifix, opět se potvrdilo jakej jsem řidičskej neumětel a ve finále i pozér... Neustále se snažím jezdit s něčím, co by se mohlo chovat sportovně, většinou vybírám něco placatýho a širokýho, nebo aspoň výkonnýho a dobře jezdícího. Přitom jsem při řízení Forestera nebyl schopnej odhalit jeho sportovní nadání a vybírám jinde.
Asi je leckdy opravdu lepší se zamyslet nad testy, který čteme a diskutujeme pod nimi, odhodit roušku s nálepkou řidič, vykašlat se na vlastní dojmy a nechat se vést. Pravej sporťák může mít chůdy, variátor a chrochtadlo se čtyřmi hrnky! :yes: 😉
Ono se ten charakter dost mění ... první Forester s turbem byl pekelně tvrdý a docela rychlý i na silnici. Předchozí byl cosi jako klátivý skleník na kolech, ale po polňačce se s ním dalo jet překvapivě rychle ....
V době prvních foresterů byl v akci šestiválec třílitr - H6 - a nikoliv ve festru. o výkonu 152kW. Pak v roce 2004 přišel FL Oty a třílitr se 180kW. Pak přišel rok 2007, kdy to dostalo SI drive - ale ne v Tribece.... A do ní začali po FL - snad v roce 2009 - dávat až tu 3,6ku, která se dostala i do 2010 Outbacku....
Tribeccu sem jel taky před FL i po FL, vím, že tam byl nějaký šestiválec s automatem, ale ten vůz mne moc nenadchl. Takové auto pro ženy, lehce ovladatelné a masivní. Nelíbilo se mi a ani interiér nenadchl.
A kdyby ses ptal, proč zrovna já tohle projel i když se o Subaru více nezajímam - dělal sem na brigádě, kde k tomu byla možnost >😁 Projel sem v té době všechny subaru 😉
Jo, brigáda to byla fajn, jen se mi rozplynul sen nedostihnutelného WRX STI, když jsem měl problém nasoukat se za volant do sedaček >😁
Co se týká běžného ježdění, je to normální pohodové SUV jako většina ostatních, jen prostě je tam ta "přidaná hodnota" v podobě možnosti dlouhodobě používat také v terénu (v mém případě tedy zatím pokaždé s klasickým diferenciálem).
Jinak drtivá většina v testu uvedených "výtek" mi vůbec nevadí, naopak mám dost jiných, které ale člověk odhalí až při dlouhodobém používání. To je ale na samostatnou recenzi ...
Jen se musím usmívat nad koncentrací derivátů slova "sport" u v lepším případě průměrně výkonnýho naftovýho SUV 😄
Tuhle převodovku, o které se píše nahoře, beru za nejlepší na dnešním trhu. V Outbacku je perfektní. I mě však zaráží tolikrat ve článku zmíněná "sportovnost". Na mě článek působí kontraproduktivně, odrazuje mě.
Připomíná mi to politiku Audi, která poskytuje vozy novinářům společně s podmínkami kolikrát v článku musí být zmíněná sportovnost, pochválený interiér a zmíněná zlepšená ovladatelnost.
Jsou zkrátka auta, která by měla působit sportovnějším dojmem a pak ty, která by se měla zaměřit na něco jiného.
A Forester? Dobrý univerzální auto, ale o sportovnosti nemůže být ani řeč...
Otherwise, the closest rival to this range-topping, all-weather Superb wagon is the Subaru Outback, which is similarly well equipped yet cavernous, but also much slower and hampered by a continuously variable transmission.