"...Subaru nezapomíná na svoji sportovní orientaci, a tak u Lineartronicu nabízí možnost manuálního řazení..."
"...Forester patří mezi nejsportovněji laděná SUV na trhu..."
"...Navzdory sportovní povaze není Forester..."
"...Pro sportovněji založené klienty má Forester v rukávu jiné eso – přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu 177 kW...."
Krucifix, opět se potvrdilo jakej jsem řidičskej neumětel a ve finále i pozér... Neustále se snažím jezdit s něčím, co by se mohlo chovat sportovně, většinou vybírám něco placatýho a širokýho, nebo aspoň výkonnýho a dobře jezdícího. Přitom jsem při řízení Forestera nebyl schopnej odhalit jeho sportovní nadání a vybírám jinde.
Asi je leckdy opravdu lepší se zamyslet nad testy, který čteme a diskutujeme pod nimi, odhodit roušku s nálepkou řidič, vykašlat se na vlastní dojmy a nechat se vést. Pravej sporťák může mít chůdy, variátor a chrochtadlo se čtyřmi hrnky! :yes:;-)
Tak možná chlapci mají na mysli sportovní geny pro něco takového jako Paříž-Dakar ....
Ono se ten charakter dost mění ... první Forester s turbem byl pekelně tvrdý a docela rychlý i na silnici. Předchozí byl cosi jako klátivý skleník na kolech, ale po polňačce se s ním dalo jet překvapivě rychle ....
No, v téhle inkarnaci jsem nejel, ale [odkaz] Tahle verze s motorem z Imprezy, celkem sportovní byla co si tak pamatuji. Pak sem ještě vyzkoušel první SUV Forestera a to dokonce i s šestiválcem.. bohužel, to už bylo klasické SUV, byť dobře jezdící :-)
Sakra, Já žil v domění, že tam byla 3.6V6 Tak to bylo Legacy Outback.. omluva :D:D No v Tribece sem taky jezdil, ale už je to hoodně dávno, na to auto si pamatuji hlavně díky totálně přeposilovanému řízení :-)
hodíme to trochu do ažůru jo? ;-)
V době prvních foresterů byl v akci šestiválec třílitr - H6 - a nikoliv ve festru. o výkonu 152kW. Pak v roce 2004 přišel FL Oty a třílitr se 180kW. Pak přišel rok 2007, kdy to dostalo SI drive - ale ne v Tribece.... A do ní začali po FL - snad v roce 2009 - dávat až tu 3,6ku, která se dostala i do 2010 Outbacku....
Vždyť povídám, že to byl Outback 3.6 (2010, první "ošklivý Outback"), měl sem tu čest i s předchozím Outbackem s 3.0, který dle mne byl lepším vozem, agilnější, mrštnější. Spletl jsem si to s Foresterem, jak jsem psal výše, už je to pěkně dlouhá doba, co jsem ta auta jezdil >:D Projel sem Forestery hranaté (2.5XT) i novou generaci od 2009/10 (?) cca, která vypadala už podobně, jako ta z testu, já se bohužel v generací Subaru nevyznám >:D A opět se mi více líbil starý Forester.
Tribeccu sem jel taky před FL i po FL, vím, že tam byl nějaký šestiválec s automatem, ale ten vůz mne moc nenadchl. Takové auto pro ženy, lehce ovladatelné a masivní. Nelíbilo se mi a ani interiér nenadchl.
A kdyby ses ptal, proč zrovna já tohle projel i když se o Subaru více nezajímam - dělal sem na brigádě, kde k tomu byla možnost >:D Projel sem v té době všechny subaru ;)
Jo. Na mesic, abych si povodil pořádně auta, se kterymi jsem se jen příležitostně svezl. Abych se s autem alespoň seznamil, tak potrebuji par desitek kilometrů a ne na dalnici. Abych ho poznal.. Tak par tisic. Jsem asi pomalejší. Ja auta casto menim, ale než reknu, že ho opravdu znam, tak mi to trva skutečně tak k deseti tisícům km.
v tomhle - ač subarista - chyba v Tobě nebude - to se chlapci nechali unést vzpomínkami na STI a fabrické geny... no jo no..... holt to se dovyplavuje adrenalin za zkoušek Stie....
Jízdně průměrné střední SUV s výzorem, který je už ukrutně out, jak zvenku tak zevnitř. Tohle auto si kupují věrní subaristé snad s úcty k tradici a kvůli nedostatku zkušenosti s čímkoliv od konkurence, jiný důvod ani být nemůže.
Když jsem ho dostal jako služebák, tak jsem týden sám se sebou bojoval, abych ho "šéfce nehodil na hlavu". Pro ježdění převážně po silnici je to na nic, ale pokud potřebuješ něco jako Landrover Defender, tak je to asi dobrá volba ...
O vzhledu se dá diskutovat - ale co se jízdy mimo zpevněné komunikace týče - tak aby to něco vydrželo - můžeš mi v té cenové kategorii - do mega - hodit nějakou konkurenci, která to dlouhodobě dá? Jistě - pokud to máš na silnici - existují vzhledově, zpracováním a imageovostí jistě lepší alternativy....
Myslím, že jsi to přesně vystihl. Já osobně mám s Forestry také delší zkušenost a ten současný (i minulý) rozhodně není sportovní co se běžných představ týče (ani jiná SUV). To, v čem opravdu vyniká, je rychlá jízda po nezpevněných cestách. Opravdu to člověk pozná, až když se pořádně rozjede a odváže, chce to jen najít tu první odvahu :-) ....
Co se týká běžného ježdění, je to normální pohodové SUV jako většina ostatních, jen prostě je tam ta "přidaná hodnota" v podobě možnosti dlouhodobě používat také v terénu (v mém případě tedy zatím pokaždé s klasickým diferenciálem).
Jinak drtivá většina v testu uvedených "výtek" mi vůbec nevadí, naopak mám dost jiných, které ale člověk odhalí až při dlouhodobém používání. To je ale na samostatnou recenzi ...
Ptej se... Terenem samozřejmě nemyslim tvrdy offroad, ale pohyb mimo silnice, pole, lesy, bahno až na střeše... Ale mam turbinu, aktuálně 2003, která mi prijde jako nejhezčí... Ale asi jsem divnej ;-)
Proč ne, nikomu nesahám do svědomí a asi každej si kupuje podle sebe to nejlepší, co v daný kategorii (ať už daný způsobem užívání nebo cenou) dostane.
Jen se musím usmívat nad koncentrací derivátů slova "sport" u v lepším případě průměrně výkonnýho naftovýho SUV :-)
Jak jsem psal výše. To se jim dovyplavuji endorfiny z testu Sticka. Ano, fester ma sportovnejsi Podvozek ve smyslu, že drží a nenaklani se, ale to je dnes již vlastnost drtive vetsiny SUV. Rozdil se projevi až mimo cestu, kde lze je t rychleji. Ale skutečně nadužívání slova "sportovni" a jeho derivatu, působí až komicky a kontraproduktivně.
Úplně nerozumím na co reaguješ. Já na pajovo "forester tajpár", tedy věty z testu o úžasné sportovnosti foresteru. Říkám, že je to jízdně naprosto průměrné SUV, žádný sporťák a designem je out. O výdrži v terénu nepíšu nic, nemám s tím autem, stejně jako s jeho konkurencí zkušenost z dlouhodobého používání v terénu.
Ja reagoval na tebe a zminku o vzhledu, který je out. Což je věc, kterou každý vnímá individuálně. Možná je to tim, že každý pojem SUV vnímáme odlišně. V tomto ohledu to neni průměrné SUV. Sporťák s touto motorizaci jistě ne.
Zajímavé, že něco takového nenapíšeš po projetí s takovým neschopným balvanem jakým je X6.
Tuhle převodovku, o které se píše nahoře, beru za nejlepší na dnešním trhu. V Outbacku je perfektní. I mě však zaráží tolikrat ve článku zmíněná "sportovnost". Na mě článek působí kontraproduktivně, odrazuje mě.
Připomíná mi to politiku Audi, která poskytuje vozy novinářům společně s podmínkami kolikrát v článku musí být zmíněná sportovnost, pochválený interiér a zmíněná zlepšená ovladatelnost.
Jsou zkrátka auta, která by měla působit sportovnějším dojmem a pak ty, která by se měla zaměřit na něco jiného.
Četl jsi, že bych někde psal o nejsportovnější X6? Notabene...projeď si ji, aby jsi zjistil jak tak podle tebe neschopný balvan dokáže jezdit. Nejlepší univerzální automatickou převodovkou je ZF 8°. Zatím jsem nejel lepší. Je hladká, rychlá, výtečně fungující.
A Forester? Dobrý univerzální auto, ale o sportovnosti nemůže být ani řeč...
Na Autocaru je test superbu kombi 4x4, na konci v hodnocení je odstaveček, kde se mmch. zmiňuje ta "skvělá" převodovka outbacku.
Otherwise, the closest rival to this range-topping, all-weather Superb wagon is the Subaru Outback, which is similarly well equipped yet cavernous, but also much slower and hampered by a continuously variable transmission.
ale uznavam ze v terene ma svoje kvality... auto pekne.... proste forester.... viacmenej take nenapadne poctive solidne auto... svoju rolu splni dokonale.... o tom asi netreba diskutovat.... ak clovek potrebuje SUV .... s tym ze bude musiet obcas zdolavat aj nejaky ten teren tak forester by ho nemal sklamat :yes: