Novinky
.....kdy byla M3 kupé, měla manuál a klasickou ruční brzdu a nechala se vodit v zatáčkách jak od Latvaly.
M5 a výš beru automat, to jsou GT-čka, ale ty menší řady mají být pro blázny v dobrém slova smyslu, co si to chtějí povodit.
Až začnou dělat čtyřkolky v automatu, tak už nebudou jedineční a trádydá, konkurence bude těžší než teď.
M5 a výš beru automat, to jsou GT-čka, ale ty menší řady mají být pro blázny v dobrém slova smyslu, co si to chtějí povodit.
Až začnou dělat čtyřkolky v automatu, tak už nebudou jedineční a trádydá, konkurence bude těžší než teď.
uz sa to nikdy nevrati 😒 .... zlate 90 leta :yes😒br />
bohuzial dnes sa z aut uz stavaju pojazdne fejsbuky a ekoskatule... ;-\
bohuzial dnes sa z aut uz stavaju pojazdne fejsbuky a ekoskatule... ;-\
Dyť ty si v devadesátých letech vodil maximálně tak kačera na provázku... 😲 :😉
No tak tam nacpěte jenom automat a nezapomente přidat pohon 4x4 a ručku na tlačítko pak mi ušetříte čas, protože se na to nemusím ani dívat a budu vědět, že to nechci :no:
Nekolik rovin😒br />
1) BMW ///M auta jsou sportovni auta na kazdy den, auto s kterym majitel najezdi za rok klidne 20tis km, i s rodinou, po beznych cestach a obcas jej protahne na okruhu/okresce. M3 (a zvlaste M3, tedy sedan) je jednoduse auto na kazdy den. Rikat, ze manual je do takoveho auta nutnost (a jeste ta manualni rucka >😁 ) je hloupost stejne jako tvrdit, ze manual je potreba do jakehokoliv jineho auta na kazdy den.
2) Nejel jsem aktualni M3, ale zprostredkovane dojmy od cloveka co ji jel byli asi "to chce dvouspoku, s manualem to neuridis". A jsme u toho ze tady pod clankama je to zrejme samej Fittipaldi, ale pro bezneho, i treba lehce nadanejsiho smrtelnika uz uridit 430k 550Nm v jen 1,5t vazicim aute kde vsechen vykon jde na zadek jednoduse neni "levou zadni". To auto bude pekelne rychle, casy z okruhu ho pasuji nekam do vod audi R8 anebo treba Ferrari z pred 5-10let. To je "supersportovne" rychle, a zna li clovek svoje schopnosti a limity, anebo chce li se prat s nejrychlejsim casem na kolo => voli proste dvouspojku.
A ja se jim nedivim ze se pak vetsina M3/M4 proda s DCT, ikdyz jsem sam velky milovnik manualu tak koupit M3/M4 s DCT dava minimalne stejny smysl.
2) Nejel jsem aktualni M3, ale zprostredkovane dojmy od cloveka co ji jel byli asi "to chce dvouspoku, s manualem to neuridis". A jsme u toho ze tady pod clankama je to zrejme samej Fittipaldi, ale pro bezneho, i treba lehce nadanejsiho smrtelnika uz uridit 430k 550Nm v jen 1,5t vazicim aute kde vsechen vykon jde na zadek jednoduse neni "levou zadni". To auto bude pekelne rychle, casy z okruhu ho pasuji nekam do vod audi R8 anebo treba Ferrari z pred 5-10let. To je "supersportovne" rychle, a zna li clovek svoje schopnosti a limity, anebo chce li se prat s nejrychlejsim casem na kolo => voli proste dvouspojku.
A ja se jim nedivim ze se pak vetsina M3/M4 proda s DCT, ikdyz jsem sam velky milovnik manualu tak koupit M3/M4 s DCT dava minimalne stejny smysl.
netvrdím, že je manuál nutnost, nebo přežitek. ale říkat, že něco neuřídíš manuálem mi přijde zvláštní. motorku dneska jinak než s manuálem až na výjimky nekoupíš a jsou to pekelné bestie. Jde spíš o to, že opravdu výkonné motory +500 hp dávají spojce kapky.
Me to zvlastni neprijde. U neceho co ma 200k, kde clovek ma cas na to si pekne podradit, pekne i s meziplynem a mezi zatackama radi max jednou to zvladne treba vetsina z nas. Navic ti to nijak neznici tvuj vysledny cas, jedes li na nej. Ale u auta ktere da 200km/hod snad za 12-13s tech razeni bude daleko vic, budou prichazet rychle za sebou a moznost chybovat bude o dost vetsi => na case i na tom jak zpoceny pak z te M3 vylezes se to uz zrejme projevi. Obavam se ze limity one M3 uz jsou dnes postavene tak, ze se k nim dovede priblizit z nas beznych smrtelniku malokdo a s manualem jeste min, coz muze byt duvod na to vzit DCT, nezaostavat tolik za svym autem.
Já jsem pro zachování manuálu, alespoň u M2, M3/M4 jako option, a z toho, co bmw říká, to chápu tak, že v nabídce bude, bude-li zájem. Ono je to podobné jako s atmo šestiválci, spousta křiku a za poslední dva roky, co byl v nabídce např. 530i se v ČR neprodalo jediné auto. Jde o to, že i tu M3 si drtivá většina kupuje jako daily car, a v dnešním provozu se chce kvedlat už jen masochistovi. Souhlasím, že to není primárně otázka výkonu, resp. že by nešlo uřídit auto v manuálu s tímto výkonem, ale spíše je to v tom, že dnešní dvojspojky nebo automaty už tak málo kazí zábavu, že je do daily caru s potenciálem na okruhové vyžití většina prostě preferuje.
Atmosférický třílitr byl ve verzích 523i, 528i a 530i. Ta 530 přišla o něco později a jsi si jistý, že se těch ostatních neprodal taky ani kus? Taky bych řekl, že hodně zájmu ukrojila 535i, protože není mnoho negativ, které by ten motor s turbem měl...
523i a 528i nikdy nebyly třílitry a v posledních generacích už to nejsou ani šestiválce...
Přivítejte odborníka, děcka >😒] >😒]
[odkaz]
[odkaz]
8-s Oooo, tak to se kaju, žil jsem v omylu. Budiž mi omluvou, že obě verze se neprodávaly ani 2 roky.
Holt mě dostalo to totálně zmatečné označování verzí u BMW. Že se vrcholný třílitr jmenuje 530i, pak s novou generací klesne na 528i, aby po posílení o 10 kw a následujícím modelovém roku opět dostal označení 530i je prostě na palici...
Nehledě k tomu, že ve stejné době už byly jako 23i/28i označovány v jiných modelech turbené dvoulitry 😲 8-s
Holt mě dostalo to totálně zmatečné označování verzí u BMW. Že se vrcholný třílitr jmenuje 530i, pak s novou generací klesne na 528i, aby po posílení o 10 kw a následujícím modelovém roku opět dostal označení 530i je prostě na palici...
Nehledě k tomu, že ve stejné době už byly jako 23i/28i označovány v jiných modelech turbené dvoulitry 😲 8-s
528i neměla přímý vstřik, 258 hp, 530i měla 272 hp. Stejně je to asi lepší volba, netrpí na zanášení karbonem a dá se předělat na LPG...
523i se dala úpravou softwaru odblokovat na 258 koníků.
523i se dala úpravou softwaru odblokovat na 258 koníků.
Souhlasím. 600 koní v M5ce by na veškeré představitelné a nejuniverzálnější ježdění mohlo stačit. 😄 Za sebe ale prosím ještě 😁rive, protože těch 600 koní a 700 Nm ve stávající generaci M5 (v Alpině B5 50 Jahre Edition dokonce 800 Nm) na zadku je tak na pozvánku do nejbližších svodidel. 😄 Pokud BMW v příští generaci 5er sundá nějakou tu váhu, jak avizuje (tak alespoň 100-150 kilo by to chtělo), tak dál navyšovat výkony asi není nutné.
Dobra pohadka
Edit: zase jako obvykle kdyz pridam do vlakna reakci z mobilni ios aplikace, tak se krom toho vlakna ukaze reakce podruhe jako samostatny prispevek.. dela to od zacatku a stale zadny update 😒
Edit: zase jako obvykle kdyz pridam do vlakna reakci z mobilni ios aplikace, tak se krom toho vlakna ukaze reakce podruhe jako samostatny prispevek.. dela to od zacatku a stale zadny update 😒
Pokud to ale potřebuješ vysvětlovat, pak je jasné, že jsi to nikdy nezkusil a tím pádem ten důvod asi ani nepochopíš, což není vada, je to jen a pouze stav vyspělosti ve kterém by se člověk neměl pouštět do těchto diskuzí (sorry, no, malé rýpnutí, jsem si nemohl pomoct, ale nemyslím to zle) 😉
O stavu vyspelosti na diskusich se s tebou radeji opravdu bavit nebudu, asi bys to poznani tezce nesl, ale klidne mi muzes jeste povypravet pohadku o tom, ze kdyz to v zatacce prezenes s rychlosti, tak hmatnes po rucce, rozhodis si zadek a elegantne z toho vydriftujes, ta tu dnes jeste nebyla...
Mám za sebou M3 E46 - najeto přes 70 tkm, dále na okruhu M3 E92, M5 E60, Z4M, X5M a X6M, takže když říkám, že klasická "ručka" je dobrá věc, tak vím, o čem mluvím a mám s čím porovnávat.
Jednou jsem za ni zatáhnul při smyku ve 230 a dodneška nevím, jak jsem to přežil, ale lepší je si to podělat sám podle svého než jak Ti nutěj druhý.....
Přesně jak píšeš, lepší je podělat se sám, podle svého... >😒] 😉
Samozřejmě samosvor je podstatnější než ručka...
Navíc svůj první příspěvek na tohle téma jsem myslel v obecné rovině všech sportovních automobilů, ne jen zadokolek.
I když je pravda, že u zadokolky jsem ručku v životě nepoužil. Asi jsem málo Valach >😁
Jina situace je, kdyz do zatacky jedu cilene s tim, ze v ni tu rucku pouziju, to ale neni krizova situace, to je chtena situace, tam to pak chapu, ale - porad se bavime o BMW M, takze..?
Ale jinak, pokud to má být, dejme tomu, druhý auto pro radost a na vyblbnutí, ručka musí bejt a manuál taky.