Ekonomika
Prosím Vás, jak přesně jste na to přišli?
Tady je ten návrh zákona, červenou barvou navrhovaný změny. Kde tam něco takovýho vidíte..? A ještě hůř, jak jste došel pane Mičko k tomu, že by v případě nehody automaticky šla vina za řidičem? To jsou strašný kecy.
[odkaz]
Tady je ten návrh zákona, červenou barvou navrhovaný změny. Kde tam něco takovýho vidíte..? A ještě hůř, jak jste došel pane Mičko k tomu, že by v případě nehody automaticky šla vina za řidičem? To jsou strašný kecy.
[odkaz]
Dobrý den,
že nesmí auto cyklistu ohrozit, je jasné, ale nutnost v případě potřeby zastavit vozidlo si vykládám jako absolutní přednost. Dejte si tohle dohromady s možností jezdit po celé šířce vozovky a pak si přičtěte cyklistu, který se řídí pravidlem "nic neřeším, jedu, když můžu". Zahučí pod auto ani nevíte jak. A kdo za to bude moct? Řidič auta.
že nesmí auto cyklistu ohrozit, je jasné, ale nutnost v případě potřeby zastavit vozidlo si vykládám jako absolutní přednost. Dejte si tohle dohromady s možností jezdit po celé šířce vozovky a pak si přičtěte cyklistu, který se řídí pravidlem "nic neřeším, jedu, když můžu". Zahučí pod auto ani nevíte jak. A kdo za to bude moct? Řidič auta.
A jak jste přišel na to, že za to může řidič auta? Vy už jste to řešil s policií, soudem? Ta nutnost zastavit je snad samozřejmá, nebo když si tam někdo rozbije hubu, mám ho přejet? Ježišmarjá, já vim že to je takový prima bulvární, ale trochu soudnosti..
Tady nejde o to, že si někdo rozbije hubu, ale že si někdo rozbije hubu o vaše auto. Rozbil by si ji stejně, kdyby spadnul na chodník, ale pokud se do toho připlete někdo, na koho to půjde hodit, tak proč toho nevyužít?
Ještě jednou. Jak jste přišel na to, že to bude automaticky vina řidiče? Z jakýho odstavce, z jaký věty toho návrhu zákona to vyplývá?
Ono to dopadne asi tak jak dopadl ten řidič co nacouval na dítě, které matka s babičkou nehlídaly. Ony jsou nyní zcela bez viny a řidič který si nezjednal pomocníka-ukazovače půjde sedět. Paní soudkyně prohlásila - čeští řidiči jezdí bezohledně ........ a ty si to kámo za ně exemplárně odpykáš.
Takhle to bude - on už se nějaký odstavec v zákoně najde.
Takhle to bude - on už se nějaký odstavec v zákoně najde.
Ráno som videl tých podesov od cykloteroristov a z ministerstava a hovorili jasne, cyklistu nesmie vodič ohroziť a ani obmedziť , takže keď spadne pod auto, tak to je ohrozenie zo strany vodiča, keď bude musieť len pribrzdiť, tak to je obmedzenie, a aj to bude trestné. Keď bude klučkovať po ulici, tak neviem... No a v špeciálnych zónach bude mpr pre autá 20kmh, koľko pre cyklistov, to nehovorili
Proboha neuvažujte tak tendenčně.
To se děje už dnes a těmto individuím je zcela jedno, jestli jsou chránění nějakým předpisem nebo ne.
Možná by nebyla od věci oboustranná osvěta a ne takto jednostraně "hájit" práva zrovna těch za volantem.
I vám se jednou třeba stane, že z auta přesednete na kolo.
Města patří lidem, ne autům :-!
To se děje už dnes a těmto individuím je zcela jedno, jestli jsou chránění nějakým předpisem nebo ne.
Možná by nebyla od věci oboustranná osvěta a ne takto jednostraně "hájit" práva zrovna těch za volantem.
I vám se jednou třeba stane, že z auta přesednete na kolo.
Města patří lidem, ne autům :-!
Ano,
ale protože jezdím autem, vím, co motoristům vadí a na kole se podle toho budu chovat. V takových diskusích uvažuje tendečně každý, který "kope" za svůj způsob dopravy
ale protože jezdím autem, vím, co motoristům vadí a na kole se podle toho budu chovat. V takových diskusích uvažuje tendečně každý, který "kope" za svůj způsob dopravy
Přesně tak, taky jezdím oběma způsoby.
A cestu vidím v objektivním šíření informací a nabádání k rozumu i tu stranu, za kterou "kopu".
Váš nádech příspěvků a moderování diskuze ale vede maximálně k tomu, abychom si tu pěkně zanadávali, že už to není co bývalo. Navíc v duchu čecháčství se tu neřeší zásadní problém (bezpečnost na silnicích a ulicích), ale pošramocená ega.
Asi jsme moc náročný, ale prostě bych čekal od Vás více.
A cestu vidím v objektivním šíření informací a nabádání k rozumu i tu stranu, za kterou "kopu".
Váš nádech příspěvků a moderování diskuze ale vede maximálně k tomu, abychom si tu pěkně zanadávali, že už to není co bývalo. Navíc v duchu čecháčství se tu neřeší zásadní problém (bezpečnost na silnicích a ulicích), ale pošramocená ega.
Asi jsme moc náročný, ale prostě bych čekal od Vás více.
Cyklista však pořád nesmí ohrozit mne a vlastně ani sebe. To samé platí pro chodce. Když má někdo "pouze" přednost, zastavovat nemusím? I když nemá přednost, pouze mi "překáží" a nemohu ho bezpečně objet, zastavovat nemusím? Znamenalo by to, že by mu musela dávat přednost i vozidla s právem přednostní jízdy? Bez urážky, ale divím se, jak může svéprávný člověk takhle zákon interpretovat. Pokud tedy nechce jen jinými manipulovat.
Na idnes to psali taky tak
Ano, a když se nad tím člověk zamyslí, dává to smysl.
Já Vám přesně rozumím pane redaktore. Ale jistě se zde najdou kolisté kteří budou kopat proti jakémukoli nesouhlasnému názoru.
Mně naopak dává smysl, takovou blbost neopakovat.
Většina odborníků se shodne, že nejvíce škody způsobil mýtus o absolutní přednosti chodců. Vy tu aktivně a nezodpovědně vytváříte další takový mýtus.
Důvod? Čtivý titulek. Asi by jste se měl OPRAVDU zamyslet.
Většina odborníků se shodne, že nejvíce škody způsobil mýtus o absolutní přednosti chodců. Vy tu aktivně a nezodpovědně vytváříte další takový mýtus.
Důvod? Čtivý titulek. Asi by jste se měl OPRAVDU zamyslet.
Já se do toho nechci tak úplně míchat, ale v návrhu zákona je napsáno, že řidič nesmí cyklistu ohrozit ani omezit a v případě nutnosti musí zastavit. Z toho i mně vyplývá, že se jedná o absolutní přednost cyklistů a cokoliv se stane půjde na vrub řidiči. 😉
A taky je tam napsáno😒br />
"V cyklistické zóně musí cyklisté umožnit motorovým vozidlům jízdu"
Jak z toho, že má řidič v případě nutnosti zastavit (což je snad samozřejmý) někdo dokáže vydedukovat, že vina za nehodu jde automaticky vždy za řidičem, to fakt nedokážu pochopit.
Jak z toho, že má řidič v případě nutnosti zastavit (což je snad samozřejmý) někdo dokáže vydedukovat, že vina za nehodu jde automaticky vždy za řidičem, to fakt nedokážu pochopit.
Nikde tam není, že cyklista může ohrozit řidiče. To by byla absolutní přednost. I cyklista má pořád svoje povinnosti vůdči řidiči, takže o absolutní přednosti nelze hovořit. Z hlediska zákona nic jako absolutní přednost neexistuje.
Čiste technicky koľko percent cyklistov bude detailne ovládať ten zákon? Možno 1 až 2 %. Zvyšok sa nechá nakŕmiť informáciami agentúry JPP či spravodajstvom Novy či Primy. A potom to dopadne tak ako u nás svojho času s chodcami, keď dostali podobné výsady na priechodoch pre chodcov. Teda väčšina si to vyložila tak, že prídem k priechodu a nestojím a idem a autá musia zastaviť. To že to auto má nejakú brzdnú dráhu a v akej vzdialenosti od priechodu sa nachádza nijak mnoho ľudí neriešilo. A výsledok bol ten, že sa úplne zbytočne zaplnilo niekoľko desiatok miest na cintorínoch. Koľkým ďalším častokrát bezviny ľuďom to zničilo život ani nehovorím. Proste nedá sa urobiť A bez toho aby sa urobilo aj to B.
Mně z toho tedy jasně vyplývá třeba skutečnost, že kdykoliv se potkají na křižovatce cyklista s automobilem, tak při střetu v této zóně je to vždy vina řidiče, nebo se snad mýlím? Myslím, že tohle je právě ta důležitá čast, na kterou je motoristy třeba v souvislosti s tímto zákonem upozornit.
Jako na neoznačený křižovatce v tý cyklozóně? Ono se tam píše cokoli o tom, že tou změnou zákona přestanou platit pro cyklisty dopravní předpisy? I když bude ta křižovatka neoznačená, platí přednost zprava. Pokud ji cyklista nedodrží a zaviní nehodu, kde se píše, že odpovědnost jde za řidičem auta..?
Že má někdo přednost, neznamená, že bude automaticky na vině řidič. Cyklista může například vyjet z poza zaparkované dodávky přímo před auto.
No to se právě mýlíte.
Jak píše Joab, i v cyklistické zóně stále platí pravidla silničního provozu. Upozorňujete na neexistující problém. Pokud něco takového budete plácat v hospodě, tak dobrá. Tam se dá odpustit, že si někdo plete pojmy s dojmy. Jenže jako u novináře bych od vás očekával, že se alespoň poradíte s právníkem a nebudete psát takové nesmysly (respektive váš pan kolega).
Jak píše Joab, i v cyklistické zóně stále platí pravidla silničního provozu. Upozorňujete na neexistující problém. Pokud něco takového budete plácat v hospodě, tak dobrá. Tam se dá odpustit, že si někdo plete pojmy s dojmy. Jenže jako u novináře bych od vás očekával, že se alespoň poradíte s právníkem a nebudete psát takové nesmysly (respektive váš pan kolega).
I ty? Takže (stojícího) cyklistu klidně na silnici smeteš, když ho nemůžeš bezpečně objet? Tahle formulace není výjimečná. Stejnou povinnost myslím máš, když například vozidlo taxislužby přejíždí z pruhu vyhrazeného pro taxi (a pravděpodobně autobusy).
To bych samozřejmě nikdy neudělal, jen mi daná formulace přijde jako riskantní s tím, že se bude v případě nehody v dané zóně špatně dokazovat, že to nebyla vina řidiče (v případě, že to fakt nebude jeho chyba).
Tak to je vždy potenciální problém. Vem si myšky na dálnici. Jsou prostě věci, které se těžko dokazují. V praxi to znamená, že musíš přizpůsobit rychlost a případně i počkat, až ti uvolní cestu, i kdybys tam měl chvíli stát. Nemůžeš si průjezd vynutit. V takové zóně totiž mohou vznikat situace, které by jinde neměly a které tedy jiné předpisy neřeší (například cyklista jedoucí proti tobě na "tvojí" straně). Základním pravidlem je neohrozit. A to platí pro všechny, nehledě na přednost.
Na značce "stop, dej přednost v jízdě" máte také povinnost uvest své vozidlo do klidu. Vjedete-li na hlavni, aniž byste zastavil a dal prednost v jízdě je viníkem řidič na hlavní? (nepište, že jel 200). Mate dát prednost chodci na přechodu (ten je pivinnen, vám tam neskakat schválně), ale zkuste nekoho srazit na přechodu(pokud nešel na červenou).
Už je to jasnější?
Už je to jasnější?
Tak se zde zase nějakým páprdům hned nelíbí, že budou omezení na svých výsostných právech vozící se zadnice.
Ona je hrozná tragédie, že někdo bude mít ve městě větí přednost než on.
To je teda tragédie >😁
Ona je hrozná tragédie, že někdo bude mít ve městě větí přednost než on.
To je teda tragédie >😁
Nikoliv. Staršímu paprdovi se nelíbí to, že si mladý renaultoid nevsimne, že vyjel ze zony a pod dojmem "tady jsem king" exne pod prvni autem. Stačí, ze si někteří lidé s obcankou, jedouci na kole neuvědomují, ze je ve tmě potreba svitit a nelezt na to zhulenejco teprve, až si to vyloží "že mam prednost a jedu wee.... ".
On je hlavně problém, že cyklisté nejsou pod kontrolou, resp. nikdo po nich nevyžaduje, aby prokázali, že znají předpisy a že se umí pohybovat v provozu.
Po tobě taky nikdo nechce, aby si dokazoval způsobilost šířit své názory na internetu a duševně tak ovlivňovat své okolí. Tzn. nejsi pod kontrolou. Možná tak maminky😊
Ale hlavně pod kontrolou jsou.
Jako každý účastník silniční dopravy musí znát její pravidla a ty následně dodržovat. (zrovna tak chodci, mamky s kočárem nebo bruslaři).
Já už nejednou viděl, jak chlapíky na kolech pokutovali, protože nadýchali.
Ale hlavně pod kontrolou jsou.
Jako každý účastník silniční dopravy musí znát její pravidla a ty následně dodržovat. (zrovna tak chodci, mamky s kočárem nebo bruslaři).
Já už nejednou viděl, jak chlapíky na kolech pokutovali, protože nadýchali.
Ale jsem. Pokud nebudu dodržovat pravidla, která jsou zde (na fóru) nastavena, může se mi stát, že můj login bude zrušen.
Ano, znát musí. Ale zároveň po nich nikdo nevyžaduje, aby tuto znalost prokázali. Když na kole nebudeš dodržovat předpisy, můžeš dostat maximílně pokutu. Když budeš např. nalitej jak žok, tak si na to kolo můžeš po vystřizlivění beztrestně sednout znovu. Když někdo nerozezná stopku, dej přednost v jízdě a hlavní silnici a poruší nařízení těchto značek, dostane opět maximálně pokutu, ale vesele šlape dál. Zkus před policajtem denně projet stopku.
Ano. Obecně na kole nemůžeš způsobit zdaleka tak velkou škodu jako autem, ale pořád tvé chování může vyústit v pěkný průšvih.
Ano, znát musí. Ale zároveň po nich nikdo nevyžaduje, aby tuto znalost prokázali. Když na kole nebudeš dodržovat předpisy, můžeš dostat maximílně pokutu. Když budeš např. nalitej jak žok, tak si na to kolo můžeš po vystřizlivění beztrestně sednout znovu. Když někdo nerozezná stopku, dej přednost v jízdě a hlavní silnici a poruší nařízení těchto značek, dostane opět maximálně pokutu, ale vesele šlape dál. Zkus před policajtem denně projet stopku.
Ano. Obecně na kole nemůžeš způsobit zdaleka tak velkou škodu jako autem, ale pořád tvé chování může vyústit v pěkný průšvih.
Protože představují menší riziko (jsou nebezpeční hlavě sobě). A povinnost znát a dodržovat předpisy mají, stejně tak chodci. Jen nemusí skládat zkoušku. Nejsem si jistý, kolik by toho zkoušky změnily, když se podívám na silnice. Navíc zákony se mění a zkoušky neděláme pravidelně.
Nemůžeš mu zakázat chodit po komunikacích ani jezdit na kole, leda ho "zavřít."
Nemůžeš mu zakázat chodit po komunikacích ani jezdit na kole, leda ho "zavřít."
Jasně. Já ten můj příspěvek beru jako dost utopistický 😉
Na druhou stranu si říkám "všem stejně". Po mě, jako po řidiči motorového vozidla, jsou vyžadovány určité znalosti a schopnosti a jejich prokázání, abych se mohl s vozidlem na silnici pohybovat. Uznávám, že ani u řidičů motorových vozidel není systém kontroly ideální. A pak jsou další účastníci silničního provozu kterým může projít "cokoliv" (prosím brát s rezervou).
Na druhou stranu si říkám "všem stejně". Po mě, jako po řidiči motorového vozidla, jsou vyžadovány určité znalosti a schopnosti a jejich prokázání, abych se mohl s vozidlem na silnici pohybovat. Uznávám, že ani u řidičů motorových vozidel není systém kontroly ideální. A pak jsou další účastníci silničního provozu kterým může projít "cokoliv" (prosím brát s rezervou).
Nikoliv. Staršímu paprdovi se nelíbí to, že si mladý renaultoid nevsimne, že vyjel ze zony a pod dojmem "tady jsem king" exne pod prvni autem. Stačí, ze si někteří lidé s obcankou, jedouci na kole neuvědomují, ze je ve tmě potreba svitit a nelezt na to zhulenejco teprve, až si to vyloží "že mam prednost a jedu ... ".
Absolutní přednost už dávno mají! Na většině míst, kam jdu, si připadám jako vetřelec na cyklistickém území- v Podolí nad řekou, na náplavce, v Prokopském údolí, ve Stromovce.....už několik let si vybírám své trasy procházek podle výskytu bláznů na kolech, kteří nemají kolo jako normální přemisťovací dopravní prostředek, ale většinou vypadají, že po Praze trénují na Tour de France
Řekl bych, že rozum občas chybí i na straně procházkářů. Většina bruslařů se po Polabské stezce snaží i kolu vyhnout, ale ***ci s čoklama či mamči s kočárkama jsou poněkud zahleděni sami do sebe ...
jsem😒br />
- řidič
-chodec
- cyklista
- majitel psa
A skoro si urazil všechny má alter ega >😁
- řidič
-chodec
- cyklista
- majitel psa
A skoro si urazil všechny má alter ega >😁
najlepsi su taki ti ( nic nevidim nic nepocujem ) prochadzkari ktori zaberaju celu sirku silnice .... mamca s tatkom dve decka silnice siroka 6m ale ako cyklista neprejdes... 😉 nemas kudy 😉
som cyklista aj sofer.... a viem ze musi byt obojstranna tolerancia... inak to nejde ... viem sa rozcertit na cyklistov ako sofer ale aj na auta z pohladu cyklistu... ale asi nie som sam ....
ja ale jazdim horske kolo... a najradsej mimo rusneho mesta.. cize trekking v prirode..... ak nemusim po silnici a chodniku nejazdim....
som cyklista aj sofer.... a viem ze musi byt obojstranna tolerancia... inak to nejde ... viem sa rozcertit na cyklistov ako sofer ale aj na auta z pohladu cyklistu... ale asi nie som sam ....
ja ale jazdim horske kolo... a najradsej mimo rusneho mesta.. cize trekking v prirode..... ak nemusim po silnici a chodniku nejazdim....
Jojo ... normálně ujedu za den 8 km autem (ráno na golf a zpátky) a zbytek dne se pohybuju na kole. Jedu si (trochu oklikou) nakoupit a pak se ještě večer projet, takže to bude denně cca 30 km a kupodivu na silnici nemívám problém. Na cyklostezce potkám dost často opravdu divné exoty a jsou to chodci i cyklisté ...
Jsem tudíž *** zahleděný sám do sebe. Děkuji za výrobu mého psychologického profilu.
Jednou jsem jednomu vynadal a bylo mi řečeno "když se bojíte nechoďte do parku". A byl z toho slovní, málem ruční konflikt.
Tak jen to podpořte zákonem a bude veselo, do teď se většinou bili jen automobilisté mezi sebou. Potom to bude džungle na silnici.
Pamatuji jak chtěla skupinka cyklistů lynčovat motorkáře který se srazil s jedním z nich (bylo jich víc, tak soudce Lynč).
Jednou jsem jednomu vynadal a bylo mi řečeno "když se bojíte nechoďte do parku". A byl z toho slovní, málem ruční konflikt.
Tak jen to podpořte zákonem a bude veselo, do teď se většinou bili jen automobilisté mezi sebou. Potom to bude džungle na silnici.
Pamatuji jak chtěla skupinka cyklistů lynčovat motorkáře který se srazil s jedním z nich (bylo jich víc, tak soudce Lynč).
vzdy musi byt vzajomna tolerancia... a to plati vsade... aj medzi cyklistami a sofermi aj medzi pesimi a cyklistami aj medzi sofermi a pesimi aj medzi cyklistami a pesimi ... dufam ze som ziadnu kombinaciu nevynechal 😉 ... nikto nie je svaty....jeden nadava na cyklistov iny na soferov treti na chodcov.... nenajdes dokonaleho sofera ani dokonaleho cyklistu ani chodcu s tym aby sa vsetci vzdy navzajom medzi sebou perfektne tolerovali a vychadzali ako najvacsi kamarati ... takze skoro vzdy dojde k nezhodam.. ine by to bolo keby sme boli roboty
Pravda, u nás na jihozápadním městem chodíme na vycházky se psem a neustále si musím hlídat záda. Oni totiž nejsou slyšet ale valí to 60km/hod., jako kdyby - to je trefné - trénovali na Tour de France.
Onehdy na chatě takoví 2 zabloudili a když se šílenou rychlostí řítili po lesní pařezité cestě, náhle zastavili a hledali cestu. Po upozornění že toto je klidová chatová zóna a ne cyklistická stezka jsem málem dostal přes hubu. načež se sebrali a kosmickou rychlostí se kamsi řítili ........ aniž věděli kam.
Onehdy na chatě takoví 2 zabloudili a když se šílenou rychlostí řítili po lesní pařezité cestě, náhle zastavili a hledali cestu. Po upozornění že toto je klidová chatová zóna a ne cyklistická stezka jsem málem dostal přes hubu. načež se sebrali a kosmickou rychlostí se kamsi řítili ........ aniž věděli kam.
V klidové chatové zóně cyklisté jezdit mohou. Byl bys raději kdyby se ti tam proháněly čtyřkolky a krosky? Pes má být na vodítku pod kontrolou majitele a občas by měl mít i náhubek a taky bys po něm měl sbírat hovínka, což mnozí neděláte.
To je přesné- NEUSTÁLE SI HLÍDAT ZÁDA, hlídat dítě, hlídat psa, neudělat ani úkrok stranou, nezměnit směr....permanentní stres. Cyklista kolem vás prosviští kosmickou rychlostí, nezazvoní, nezpomalí. Jsou všude- nejen na vyhrazených půlkách chodníků (jak bezpečné a důmyslné!), ale jsou v lese, jsou na horách, jsou v centru, jsou na chodnících, na kterých nemají vůbec co dělat, protože už ani oni sami nevědí, která půlka chodníku jim patří a která ne, ale spíš je jim to jedno. Upozornit je, že někde nemají co dělat....?Tak to už jsem si párkrát něco vyslechla a slušný nebyl ani jeden. Jsem většinou chodec a často bruslař (pouze na sportovní trase v Bráníku). Necítím se ohrožená auty ( v 99% zastaví před přechodem, dají mi přednost a HLAVNĚ: auta nikdy nejezdí po chodníku pro chodce), ale kamkoli se hnu, cítím se permanentně ohrožená cyklisty
Proto se má na silnici chodit proti směru - konfliktní provoz se přibližuje zepředu, není tak třeba mít neustále oči i vzadu (srazit tě zezadu někdo může, je to však méně pravděpodobné). Provoz na stezkách není v tomhle směru tak regulovaný. A kolo by mělo mít zvonek, aby mohl cyklista upozornit na svou přítomnost. Reakcí na zvonění však nezřídka kdy bývá zmatkování.
a mám přednost...Většina to vezme tak, že si stejně budou davat majzla, zvlášť ti, co denně jezdí autem a ví, co cyklista "šikula " dokáže vyrobit ve stylu "ty máš volant a brzdy, tak dávej majzla... " Blbci jsou na obou stranách, ale zkuste lidem dát pocit "že mají přednost "(píšu pocit, nikoliv oporu v normě či zákoně) a uvidíte to Kongo... Jak dlouho trvalo, než se chodci probrali ze svého snu o absolutní přednosti, jakmile šlápnou na silnici? Kolik zraněných a životů to stalo? A ještě dnes můžete denně vidět ekšprty, co se diví, když Vam tam hupsnou na čtyřproudovce. To podobné bude s cyklisty. Když si někteří nejsou schopni přidělat odrazku a světlo v noci, nechlastat pri nasednuti na ten vehikul, co teprve, až jim Franta, co vystudoval dálkově prava ve večerní akademii TVZhnoja, řekne v Hiltonu na návsi... Čéče... Máš právo....
V současné době jsou cyklisté vnímáni jako největší špína. Důvod je dá se říct jediný. Bezohlednost ke všem ostatním. Ignorace jakékoli tolerance , či dodržování základních předpisů ( jízda vedle sebe, jízda přez přechody, v protisměru a po chodnících, nedávání přednosti, jízda pod vlivem, atd.). Navíc arogance k ostatním jako taková.
Pokud tyto zóny s absolutní předností vzniknou a současně policie nezačne cyklisty více sledovat, kontrolovat a trestat jejich bezohlednost, budou si v zónách dělat beztrestně co chtějí, tak jak to běžně dělají již nyní, protože si jich orgán nevšímá.
Pokud tyto zóny s absolutní předností vzniknou a současně policie nezačne cyklisty více sledovat, kontrolovat a trestat jejich bezohlednost, budou si v zónách dělat beztrestně co chtějí, tak jak to běžně dělají již nyní, protože si jich orgán nevšímá.
Jojo, není náhodou, že i Hitler jezdil na kole.
"...i Hitler jezdil na kole.i Hitler jezdil na kole." No, netrvalo to dlouho, a uz jsme u toho pana. Holandane dodnes krici "Vratte nam nase kola", kdyz na nich wehrmacht odjel domu ke konci valky. Bez cyklostezky.
Osvobodte se ale od uzivatelskych roli. Psychopat v civilu bude psychopatem na kole, v aute ci v kine. Moralka a chovani se neda pravne vymezit. Par facek vynechanych v ranem veku je poznat po zbytek zivota. :-!
Osvobodte se ale od uzivatelskych roli. Psychopat v civilu bude psychopatem na kole, v aute ci v kine. Moralka a chovani se neda pravne vymezit. Par facek vynechanych v ranem veku je poznat po zbytek zivota. :-!
Hitler jezdil v Mercedesu. Píše o cyklistech jako o špíně a zdůvodňuje to tak, že to sedí i na motoristy. Někteří nedokážou pochopit, že je lepší ožralý cyklista než motorista...
Absolutní souhlas. Agresivita, arogance, jízda bez jakéhokoli omezování se, červená na křižovatce neexistuje, přejezdy zeber zásadně na kole, i když zákon říká že kolo se musí přes přechod vést ...
Musím říct, že jsem už na cyklisty docela vysazený. Spousta z nich sice chce jezdit po silnicích, ale pravidla provozu už pro ně asi neplatí. Říká se, že cyklisté alespoň nejsou tak nebezpeční svému okolí, u nás ale před lety jeden zabil paní jdoucí po přechodu řízeném semaforem a ještě ujel...Naštěstí v poslední době jsem s nimi moc problémů neměl.
Pokud ty zóny budou inteligentně umístěny, tak klidně, ale s tím, že budou cyklisté dodržovat všude všechny dopravní předpisy, stejně jako to dělají (resp. mají dělat, když si vzpomenu na některé místní diskuse) řidiči motorových vozidel.
Zrovna dneska mi nějaký hrdina přeletěl před nosem jen aby se vrhl do zákazu vjezdu v jednosměrce, samozřejmě aniž by jakkoli indikoval, že hodlá odbočit.
Zrovna dneska mi nějaký hrdina přeletěl před nosem jen aby se vrhl do zákazu vjezdu v jednosměrce, samozřejmě aniž by jakkoli indikoval, že hodlá odbočit.
...nebyla nikdy vytvořena pro automobily. Např. Centrum Prahy si dokážu představit bez aut stejně jak tomu je i v centru Českého Krumlova. Takové starodávné centrum je mnohem příjemnější a bezpečnější bez aut.
Samozřejmě je třeba při výběru těchto zón používat rozum. V ČR, úředník bývá často zaslepen vlastní "důležitostí" a z nařízení je potom fraška.
Samozřejmě je třeba při výběru těchto zón používat rozum. V ČR, úředník bývá často zaslepen vlastní "důležitostí" a z nařízení je potom fraška.
Tam, kde bydlím, je nedaleko vyznačena dopravní značkou obytná zóna. Kousek od ní jsou dvě velká parkoviště, jenže aut je jaksi pořád víc než parkovacích míst, a tak se stalo pravidlem parkování i v obytné zóně. To ovšem zákon zakazuje. Nicméně se tak dlouhou dobu dělo, aniž to policie postihovala. Nevím, zda z neznalosti, či z tolerance. Před několika týdny jdu obytnou zónou a nestačím se divit. Najednou jsou v ní vodorovným dopravním značením namalována parkovací místa. Nevím, co na to zákon, ale zvítězil zkrátka zdravý rozum. Podobně bych to viděl se zřizováním cyklistických ulic. Jakmile tam bude tak silný výskyt cyklistů, že to zdravý rozum obhájí, ať klidně vzniknou. Do té doby bych to neřešil. A k cyklostezkám jen tolik - když už, tak samostatné a vedené mimo ostatní pozemní komunikace. Namalovat na asfalt (chodník) bílou čáru odnikud nikam nic neřeší, jsou to vyhozené peníze. Pokud přesednu z auta na kolo, nejraději jedu tam, kde mi nic nehrozí, to je logické. Bohužel to nejde a tak se aspoň snažím chovat slušně a překážet co nejméně. :-!
Nevím proč by cyklisté měli platit silniční daň. Jeden přetížený kamion opotřebí silnici jako miliarda cyklistů - třeba i obézních. Osobní auto způsobuje opotřebení silnice také v mnohanásobcích než bicykl a to jsou auta na CNG oproštěna od silniční daně. V zahraničí může cyklista i do jednosměrky.
V přecpaných městech, kde se staví jedno obchodní centrum a parkoviště za druhým (díky tomu se zmenšuje plocha zeleně) se cyklistika musí podporovat. On je vážně rozdíl když je 36 stupňů a jste v části města kde je hodně zeleně nebo jste na asfaltu-parkovišti. Zdraví máte jen jedno a cyklistika ho pomáhá zlepšit několikanásobně.
Výhody cyklistiky (hlavně té městské)😒br /> 1) Obyvatelstvo bude zdravější, protože nebude obézní a zlepší se vzduch ve městech (výdaje na zdravotnictví jsou ve vyspělých zemích absurdní)
2) Vyřeší se problémy s parkováním - když vidím cyklistu tak jsem rád, že mně neobere o parkovací místo (skůtry smrdí a jsou hlučný)
3) Bude méně smrťáků (jako cyklista jsem párkrát nehodu s chodcem/cyklistou měl a pokaždé to bylo proti autu naprostá pohoda)
4) Nezodpovědní (opilí či zdrogovaní, přestárlí s pomalými reakcemi, pod vlivem léků) udělají na kole méně škod než v autě.
V přecpaných městech, kde se staví jedno obchodní centrum a parkoviště za druhým (díky tomu se zmenšuje plocha zeleně) se cyklistika musí podporovat. On je vážně rozdíl když je 36 stupňů a jste v části města kde je hodně zeleně nebo jste na asfaltu-parkovišti. Zdraví máte jen jedno a cyklistika ho pomáhá zlepšit několikanásobně.
Výhody cyklistiky (hlavně té městské)😒br /> 1) Obyvatelstvo bude zdravější, protože nebude obézní a zlepší se vzduch ve městech (výdaje na zdravotnictví jsou ve vyspělých zemích absurdní)
2) Vyřeší se problémy s parkováním - když vidím cyklistu tak jsem rád, že mně neobere o parkovací místo (skůtry smrdí a jsou hlučný)
3) Bude méně smrťáků (jako cyklista jsem párkrát nehodu s chodcem/cyklistou měl a pokaždé to bylo proti autu naprostá pohoda)
4) Nezodpovědní (opilí či zdrogovaní, přestárlí s pomalými reakcemi, pod vlivem léků) udělají na kole méně škod než v autě.
S tím zdravím je to složitější. Mne jako cyklistu (i chodce) nebaví dýchat výfukové plyny aut. Centrum města je tak to poslední místo, kam pojedu na kole (nebo se půjdu projít). Chůze je také zdravá a ještě lepší by asi bylo brodění (ponoření dolních končetin do vody má příznivý vliv na tlak, protože jsme se zřejmě vyvinuli k životu u vody a tomu odpovídá náš oběhový systém). 😄 Nemluvě o tom, že krádeže kol (i skútrů) jsou nemalý problém. Ne že by se auta nekradla, ale těžko si někdo moje auto naloží do dodávky a odjet s ním také není tak jednoduché. Nepřijde mi ani, že by moderní čtyřtakty ve skútrech "smrděly." Plus bych se v ČR (na kole) v nějakém hustším provozu cyklistů bezpečně tedy necítil. Možná ubyde "smrťáků," zranění však také nejsou sranda a nejsou nutně ani levnější. Doufám tedy, že jsou cyklisté řádně pojištění.
V centru se nedá dýchat, protože je tam málo cyklistů a hodně aut. Jo, všechny skůtry nesmrdí, ale v reálu je jich dost. Asi sem myslel na ty koloběžky vybavené dvoutakty. Když by 40% motoristů sedlo na kolo, tak by na silnici bylo mnohem víc místa, a tak by ses v tom hustším cyklistickém provozu cítil lépe.
Ano. Jen nechci být ten průkopník, co to musí dýchat a s auty se přetlačovat. Navíc 60 % mi pořád přijde na centrum hodně. Je tam prostě příliš vysoká hustota provozu. Teď myslím na Prahu.
V hustém cyklistickém provozu bych se necítil dobře, protože je mezi cyklisty celkem dost bezohledných hulvátů. Úbytek aut by na tom nic nezměnil. Nemotorní jezdci jsou vzhledem k mizivé laterální stabilitě kola také nebezpeční. Jízda v těsné blízkosti vyžaduje um a i zkušení jezdci se zvládnou pěkně sundat.
V hustém cyklistickém provozu bych se necítil dobře, protože je mezi cyklisty celkem dost bezohledných hulvátů. Úbytek aut by na tom nic nezměnil. Nemotorní jezdci jsou vzhledem k mizivé laterální stabilitě kola také nebezpeční. Jízda v těsné blízkosti vyžaduje um a i zkušení jezdci se zvládnou pěkně sundat.
Rád bych ještě něco doplnil. Můj tchán je důchodce. Je mu už osmdesát, ale stále fyzicky velice aktivní. Je to sportovec, běhával maratony, teď rovněž stále běhá aspoň dvacítky a podobné běžecké akce. Skoro každý víkend. Po městě tedy jezdí na kole a už několikrát ho srazilo, nebo přejelo auto. Prostě byl přehlédnut. Rovněž ho několikrát pokutovala městská policie, jednou za to, že nejel po silnici, ale po chodníku, podruhé za to, že jel po silnici a ne po chodníku (s červeně namalovanou "cyklostezkou" odnikud nikam). Na kole jste totiž ve městě i mimo ně všem na obtíž. Vždy, když jedu na kole po silnici se cítím trochu ohrožen. Vždy, když slyším zezadu přijíždět auto mám trochu obavy, jestli mě řidič vidí. Proto mám silnou blikačku zapnutou i za jasného dne. Často si maluju budoucnost tak, že vzniknou samostatné cyklotrasy, kde se nebudu muset obávat, že mě někdo "sejme". Třeba ten kamion s návěsem, co mě na úzké silnici tahačem předjel a návěsem málem zmrzačil. Nebo ten autobusák, co mu vadilo, že jsem ho v zastávce objel a tak mě následně náležitě přimáčkl na obrubník. Takže zákonodárce snažně prosím, nemalujte čáry na asfalt. Postavte skutečné silnice jen pro cyklisty. Ocením to jako řidič i jako cyklista.
to absolutní kravina. Jako řidič se chovám na kole velmi ohleduplně, jezdím s vestou, raději dám autu přednost a nikam se nervu. Kolaři si myslí, že se jim křivdí a že jsou pány s neomezenou mocí na silnici. Pravá krajnice jim nic neříká, to že nemohou jet vedle sebe už vůbec ne, večer nějaká přední zadní světla či odrazky také ne, nehledě na to, že u nás na kole jezdí ***i i na sněhu ráno do továrny na směnu a bez světel, večer zas alkoholici (opět bez světel) z hospody domů přes půl cesty. Ještě jsem neviděl chlupatý, že by pokutovali cyklistu za stav kola (nemá odrazky, světla,..). Navíc obdivuji rodiče, co si za kolo připevní vozíček, strčí tam kojence a vidají se na cestu do dnešního provozu - to bych zrovna zakázal.
No stačí si přečíst ve vyhlášce jak se mají řidiči chovat v obytné zóně a pak se do některé jít podívat.
Zóna pro cyklisty bude fungovat stejně, to jest blbě, protože se vždy najde nějaký ***, který tam poletí 60km/h a nějaký kolaře nebude řešit...
Bohužel...
Ač kolař, jezdím raději po lese a stezkách, na silnici se bojím a jedu po ní jen to nejnutnější..
Zóna pro cyklisty bude fungovat stejně, to jest blbě, protože se vždy najde nějaký ***, který tam poletí 60km/h a nějaký kolaře nebude řešit...
Bohužel...
Ač kolař, jezdím raději po lese a stezkách, na silnici se bojím a jedu po ní jen to nejnutnější..
hovorím vopred, nečítal som návrh, ale z článku aj diskusie je jasné, že niečo je zle. Nie je nič horšie ako nejdnoznačné, nejasné pravidlá. Keď ide cyklista do kytek, je mu prd platné, že mal prednosť a že to nebola jeho vina. Ak je vážne tak myslené, že bude rýchlosť daná na dvacku a vyvolá sa dojem prednosti cyklistov, tak je to nebezpečné a už dnes je jasné, že sa bude kilovať. Cyklista bude mať dojem, že je kráľom cesty, nájde sa borec, čo tam prefrčí 50 a je vymaľované. podobné je to s priechodmi pre chodcov, tiež tam niektorí skáču jak skajdajvisti a občas idú do truhly a je to aj chyba pravidiel, áno priznávam, ani ja sám poriadne neviem aké to pravidlo je a kedy má chodec prednosť, lebo sa to furt upravuje (samozrejme paušál, že mám dať na priechode prednosť chodcovi poznám a dodržiavam, len miera prednosti je nejasná a menená.)
Celej zle je jakejsi pomýlenej výklad o absolutních přednostech, automatický vině řidiče a podobně, tyhle novinářský dezinterpretace jsou fakt zlo.
Fakta v tom návrhu (změny oproti normální "necyklo" zóně)😒br />
1) Cyklisté mohou využívat celou šířku silnice
2) Řidič smí jet max. 20
3) Řidič nesmí ohrozit cyklisty a v případě nutnosti zastavit (to mi teda přijde úplně přirozený)
Hotovo.
Fakta v tom návrhu (změny oproti normální "necyklo" zóně)😒br />
1) Cyklisté mohou využívat celou šířku silnice
2) Řidič smí jet max. 20
3) Řidič nesmí ohrozit cyklisty a v případě nutnosti zastavit (to mi teda přijde úplně přirozený)
Hotovo.
Dufam, ze cyklisti raz podporia podobny zakon, ktory
1. chodcom dovoli uzivat celu sirku chodnika,
2. V pripade pohybu deti vo veku do 14 rokov po chodniku bude rychlost cyklist maximalne 5 kmh
3. Cyklista nesmie ohrozit chodcov na chodniku, nesmie ich obmedzit a v pripade nutnosti musi cyklista uplne zastavit
Pride mi to tiez uplne normalne neobmedzovat cloveka v jeho prirodzenej forme pohybu, ktoro osidlil celu planetu ( ani praotec Cech neprisiel do Ciech na bycikly, ale pesi )
Este ze su cyklisti na rozdiel od vodicov ludia rozumni a tolerantni a tento navrh podporia >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
1. chodcom dovoli uzivat celu sirku chodnika,
2. V pripade pohybu deti vo veku do 14 rokov po chodniku bude rychlost cyklist maximalne 5 kmh
3. Cyklista nesmie ohrozit chodcov na chodniku, nesmie ich obmedzit a v pripade nutnosti musi cyklista uplne zastavit
Pride mi to tiez uplne normalne neobmedzovat cloveka v jeho prirodzenej forme pohybu, ktoro osidlil celu planetu ( ani praotec Cech neprisiel do Ciech na bycikly, ale pesi )
Este ze su cyklisti na rozdiel od vodicov ludia rozumni a tolerantni a tento navrh podporia >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Body 1 a 3 snad platí, bod 2 je z velké části mimo mísu, protože cyklista nemá normálně na chodníku co dělat. Obdobou pro chodce je pěší zóna, možná jsi o ní už slyšel. 😉
Platia, a plati aj zakon o pravidlach o prevadzke na pozemnych komunikaciach, ale kolko cyklistov ho pozna ? Do prace chodim cez krizovatku, kde vchadzam z vedlajsej na hlavnu tak, ze odbocujem vlavo, oproti z vedlajsej ide cyklista rovno, casto tam stojim az kym nanho netrubia vodici za nim, aby uz isiel, asi si mysli, ze parkujem.
Dnes som vychadzal na hlavnu a ponej zlava isiel pan na bicykli, daval som prednost a on ukazal rukou, ze odbocuje vpravo, takze som mohol prejst, ale to sa casto nestava. Tento poznal pravidla, asi vodic, a spraval sa podla vyhlasky ako ucastnik cestnej premavky.
Ale na tej istej ceste dalej cyklisti odbocuju od pravej krajnice vlavo a vacsinaneukaze zmenu smeru, zastavi na krajnici ( v lepsom pripade ) alebo to tam pichne... ked ukaze, ze chce odbocit, spomalim a pockam, aj ked to znamena, ze kvoli nemu musim stat, lebo on dava prednost oproti iducim.
A viem, ze takyto cyklista zamnou zastavi, ked zastavim pred prechodom pre chodcov, ale cyklista je asi ten, ktory nezastavi, ked ja zastavim cloveku s barlami...
Syna ucim nebyciklovat po chodnikoch, vyhybame sa frekventovanym cestam a na ceste jazdime podla pravidiel, tak aby sme boli pre vodicov citatelni, nekluckujeme pri krajnici okolo kanalov..V predaji je CD Autoskola s testami a je tam aj program pre cyklisto, v 9tich rokoch zvladol aj cyklisto a aj vodicov, ale my nie sme cyklisti, my sme ucastnici cestnej premavky s rovnakymi povinnostami
Dnes som vychadzal na hlavnu a ponej zlava isiel pan na bicykli, daval som prednost a on ukazal rukou, ze odbocuje vpravo, takze som mohol prejst, ale to sa casto nestava. Tento poznal pravidla, asi vodic, a spraval sa podla vyhlasky ako ucastnik cestnej premavky.
Ale na tej istej ceste dalej cyklisti odbocuju od pravej krajnice vlavo a vacsinaneukaze zmenu smeru, zastavi na krajnici ( v lepsom pripade ) alebo to tam pichne... ked ukaze, ze chce odbocit, spomalim a pockam, aj ked to znamena, ze kvoli nemu musim stat, lebo on dava prednost oproti iducim.
A viem, ze takyto cyklista zamnou zastavi, ked zastavim pred prechodom pre chodcov, ale cyklista je asi ten, ktory nezastavi, ked ja zastavim cloveku s barlami...
Syna ucim nebyciklovat po chodnikoch, vyhybame sa frekventovanym cestam a na ceste jazdime podla pravidiel, tak aby sme boli pre vodicov citatelni, nekluckujeme pri krajnici okolo kanalov..V predaji je CD Autoskola s testami a je tam aj program pre cyklisto, v 9tich rokoch zvladol aj cyklisto a aj vodicov, ale my nie sme cyklisti, my sme ucastnici cestnej premavky s rovnakymi povinnostami
Dostal som :no: , takze asi od cyklistu. Znamena to, ze na bicykli nemam jazdit ako ucastnik cestnej premavky, ale ako pako s absolutnou prednostou ?
Jezdi, jak uznáš za vhodný. Tvůj příspěvek z 20.22 - potkal jsem cyklistu a ten se bál projet křižovatkou, kde měl přednost (až tak moc se mu nedivím, možná ho už někde kde měl přednost párkrát někdo přehlídl) je o ničem. Nedokazuje vůbec nic, stohy papíru by se daly popsat podobnými negativními zkušenostmi s automobilisty.
Podobnej pláč tu byl při výrazném posunu předností pro chodce, kolik tu prý bude denně mrtvých chodců atd, a dnes - všechno si sedlo.
P.S.jsem velmi, velmi sváteční cyklista.
Podobnej pláč tu byl při výrazném posunu předností pro chodce, kolik tu prý bude denně mrtvých chodců atd, a dnes - všechno si sedlo.
P.S.jsem velmi, velmi sváteční cyklista.
Ono po hlavnej akurat nic neslo, a tak sme tam stali ako... Ine je to mimo prazdnin, to je tazsie aj pre vodica.
Nas sadzobnik pokut konci cislom 1000 EUR, jazdime uz velmi slusne, zlozit cyklistu je drahy spas, skor je problem v tom, ze vela vodicov predpisy neovlada, a niektori cyklisti jazdia ako nesmrtelni. Na dialnici mozes mat 309 kW a ides 120, predbehne ta niekto, komu zle ukazuje tachometer...prekrocenie o 30kmh moze stat kludne 650, malo frekventovana cesta, kde som kedysi chodil 140+ , tak jazdime na povolenej 60 max. 70.
Tento mesiac merali na spojovacej polnej asfaltke, mladika ulovil superb, vobec neviem, kolko je tam max. povolena.
Ked sme boli pionieri, prisiel na skolu prislusnik ZNB, mali sme dopravnu vychovu, bolo to par hodin ale koncilo to testami a preukazom cyklistu, absolvoval som aj jaxdy na dopravnom ihrisku, ktore malo semafory. Teraz policajti kvoli vyberaniu pokut nemaju na decka cas okrem dna policie .
To P.S. sa mi velmi paci,
Nas sadzobnik pokut konci cislom 1000 EUR, jazdime uz velmi slusne, zlozit cyklistu je drahy spas, skor je problem v tom, ze vela vodicov predpisy neovlada, a niektori cyklisti jazdia ako nesmrtelni. Na dialnici mozes mat 309 kW a ides 120, predbehne ta niekto, komu zle ukazuje tachometer...prekrocenie o 30kmh moze stat kludne 650, malo frekventovana cesta, kde som kedysi chodil 140+ , tak jazdime na povolenej 60 max. 70.
Tento mesiac merali na spojovacej polnej asfaltke, mladika ulovil superb, vobec neviem, kolko je tam max. povolena.
Ked sme boli pionieri, prisiel na skolu prislusnik ZNB, mali sme dopravnu vychovu, bolo to par hodin ale koncilo to testami a preukazom cyklistu, absolvoval som aj jaxdy na dopravnom ihrisku, ktore malo semafory. Teraz policajti kvoli vyberaniu pokut nemaju na decka cas okrem dna policie .
To P.S. sa mi velmi paci,
Asi se nevyznám v češtině, ale bod tři je imperativ. "nesmí ohrozit cyklisty". Neni tam např. "za ohrožení není považováno takové jednání, které svou neopatrnou jizdou zpusobí cyklista... ".
Asi se nevyznám v češtině, ale bod tři je imperativ. "nesmí ohrozit cyklisty". Neni tam např. "za ohrožení není považováno takové jednání, které svou neopatrnou jizdou zpusobí cyklista".
Nojo, hehe. Schvalne si projdi Zakon o provozu na pozemnich komunikacich, zaskrtej si ty pasaze, kde se pise o ohrozovani a omezovani tramvaji, chodcu, ridicu, ostatnich ucastniku.. a pak nekam napis, ze to maj blbe😉
To ale uhybame od podstaty,ze? Proč bych to prochazel, když vim, jak je nahlizeno na toho, kdo to tam lupne tramvaji, chodci na prechod?
Musim se priznat, ze ti vubec nerozumim. V tom zakone se proste mnohokrat pise, ze jakozto ridic nesmis ohrozit chodce, jinyho ridice, jiny ucastniky provozu (vcetne cyklistu). Nikdy tam neni zadna poznamka o tom, ze za ohrozeni neni povazovano.. blabla.
Takze mi nejak neni jasny, proc by to v tomhle pripade melo bejt psano nejak jinak.
Takze mi nejak neni jasny, proc by to v tomhle pripade melo bejt psano nejak jinak.
Ty děláš právo že? Tohle mí přátelé právníci - já nikoliv - s úsměvem vždy dávají k dobrému, že varianta - "já vám vůbec nerozumím" - je v překladu - jsi úplně na ...... . Vypadá to nonšalantně a všichni se tomu smějí.... Já jsem jenom lopata, co nežije v těch výšinách. Mám přízemní starosti a využívám jejich služeb, když na to přijde. Je sranda, jak se výklad mění se stranou sporu..... A abys mi tedy lépe porozumněl - jistě, že to tam není rozepsáno - "protože je to přece jasné". Do dalšího sporu..... Takže pokud tam je napsáno, že řidič nesmí ohrozit cyklisty, je jasné, že nesmí udělat nikdy nic, čím by je ohrozil a má jako řidič vjíždějící do této zony předpokládat a počínat si tak, aby v žádném případě neohrozil či omezil cyklistu. Stane-li se tak - je viníkem nehody.....Protože ohrozil....nebo?
Když je tu debata o zamítnutí zvýšení rychlosti na dálnicích, nebo o větší kontrole řidičů ze strany policie, to je pokaždé křiku. Ale nedej bože aby tu vzniklo pár cyklo zón (stejně reálně nevzniknou, nebo jen minimálně).
Stejných zážitků jako zde uváděných s arogantními cyklisty, kteří se nechovají podle vyhlášky, mám denně deset s řidiči ostatních aut. Rozdíl je, že hovado za volantem může zabít mě nebo mou rodinu, cyklista nejpravděpodobněji zabije sám sebe, max může zranit chodce. Nebezpečí auta/kola a zranitelnost řidiče/cyklisty jsou neporovnatelné. Svoje dítě bych na kole na silnici nepustil, bohužel, ani s mým doprovodem.
Stejných zážitků jako zde uváděných s arogantními cyklisty, kteří se nechovají podle vyhlášky, mám denně deset s řidiči ostatních aut. Rozdíl je, že hovado za volantem může zabít mě nebo mou rodinu, cyklista nejpravděpodobněji zabije sám sebe, max může zranit chodce. Nebezpečí auta/kola a zranitelnost řidiče/cyklisty jsou neporovnatelné. Svoje dítě bych na kole na silnici nepustil, bohužel, ani s mým doprovodem.
V diskusii sa osocuju obe skupiny, len malokto pochopil jednu vec a to. blbec nie je vodic ani cyklista ,ale clovek. Ak je niekto raz *** a chova sa akoby mu vsetko patrilo je jedno ci ide auto alebo na bicykli. Je to o ludoch a blbci su vsade.
Ja som cyklista aj vodic. Rocne najazdim na bicykli 8 000km a zucastnim sa na xy maratonoch, kde sa dopravujem autom. Poznam oba pohlady a je to iba o tolerancii navzajom. Nic viac nic menej.
Ja som cyklista aj vodic. Rocne najazdim na bicykli 8 000km a zucastnim sa na xy maratonoch, kde sa dopravujem autom. Poznam oba pohlady a je to iba o tolerancii navzajom. Nic viac nic menej.
Pokud by toto v některých městech zavedli (nejsem nijak zásadně proti), proč nejít s bezpečností cyklistů dál a zakázat jízdu cyklistů na hlavních tazích, kde je samozřejmě frekventovaný provoz a často musí řidič při předjíždění (bezpečně aby nesmetl cyklistu/ty) ohrožovat sebe, cyklistu i ostatní účastníky silničního provozu, když nechce jet stovky metrů rychlostí 10km/h...
V aute sa rieši pohodlie sedačiek, ale bycikel je konštruovaný tak, že sedlo tlačí na miesta, ktoré nato počas evolúcie neboli pripravované, takže trvalou masážou pod tlakom váhy tela cyklistu vzniká v najlepšom prípade cysta... >😁 >😁 >😁
Vyskúšal som viacero sediel, ale keď predavač pýtal za ďalšie, ktoré už určite nebude tlačiť, 170 EUR, tak som mu dal za pravdu, a naozaj netlačí...leží pekne na polici v predajni a tie štyri predchádzajúce v garáži vedľa bycikla.
Keď som mal 15 rokov a 50 kíl, ešte som bycikloval, ale teraz už nato nemám vek ani postavu, pozeral som Tour de France , iba kúsok z dvoch etáp, ale pád v rámci onko prevencie som videl a videl som aj tých cyklistov, odhadom 150cm a 45 kg, takže keď som mal také miery, tiež som bol cyklista, teraz už mám miery motocyklistu, a to sedlo je veru pohodlné.
Lekár asi nevidel, ako vykladajú Edieho Mercksa na pódium, nevyzeral pritom, že mu cyklistika prospela.
BTW dělat si srandu z toho, že někdo dostal rakovinu je pod úrovní mentálně zaostalých. :no:
185 cm a 94 kg este nie je take zle, vaha ukazuje 22%tuk, 42%svalstvo, ale aj sedaci sval je sval. Ber to tak, ze na plochi sedla je moj tlak vacsi dvojnasobne ako od 45 kiloveho kolibrika, ktori na stojac na stupni vitazov je skoro tak vysoky ako pod podiom stojaca hosteska, ktora mu dava cenu...
Na manipulaciu s byciklom 45 kil staci, na manipulacu s 320 kilovou motorkou staci zasemoja vaha, a bez problemov vydrzim v jej sedle sediet 6 hodin s dvomi tankovaniami, takze moje pozadi je pre tento ucel dobre.. >😁
Edit: v cykloobchode mi ukazali nohavice pre cyklistov a mali taku vypchavku na ohrozenom mieste, takze oproti mojej mladosti teraz fixlujete a asi natom umiestneni tej vypchavky nieco bude, urcite to ta nie je, aby cyklista vyzeral vyvinutejsi >😁
V autě čucháš škodliviny z plastů a vzhledem k tvojí obezitě by ti kolo pomohlo. Až najezdíš za měsíc tolik co profisilničkář za týden tréninku, tak seš na 75 kg.
A to meli pro sebe uplne vsechno. :-!
Může chodec na vozovku? Může! Takže jasný průkaz chodce, povinné ručení a pěkně na technickou...