Koncern Daimler AG očekává, že ještě v letošním roce získá potřebná povolení k testování svých nákladních vozidel s autonomním systémem řízení na německých dálnicích.
Nechcem nikomu kaziť ilúzie ... ale v leteckej doprave lietajú lietadlá s pomocou autopilotov už dlhé roky ... ale za podmienky neustálého dozoru PROFÍKA .....
Nenašiel sa ešte blázon, ktorý by pustil lietadlá lietať sám .....dokonca nik nepustí do vzduchu ani s jedným pilotom ....
V preklade na pomery na zemi .... bez dozoru vodiča nepôjde žiadny kamión .... a ak ho má dozorovať .... tak ho môže i riadiť ....
Mimo to je letecký priestor oproti zemi totálne priehľadný a ľahko monitorovateľný ..... čo nie je možné na zemi dosiahnuť ani teoreticky ....
Co letecka doprava, ale takova zeleznice. To je algoritmicky ten nejjednodussi system pro automatizaci, v podstate posun jen v jednom rozmeru, predem znama trasa, predem znama poloha, presne urcena rychlost, vozidla komunikujici navzajem, centralni dispatching, oddelena od ostatnich druhu dopravy a stejne je v kazdem vlaku strojvedouci kdyby neco.
Možná už se to změnilo, ale autonomní auto od Googlu mělo nehodu cca každých 100k km. Sice žádnou nezavinilo, ale zajímalo by mě jestli by k nim došlo, kdyby tam seděl řidič. Navíc jsem ho ještě pořád neviděl na úzké klikaté okresce, jízdu po rovné široké dálnici zvládne i cvičená opice.
proc se zabejvat rizenim treba na nudne dalnicni trase 200 a vice km?
taxik je moznost do par desitek km, a bohuzel luxusni verejna doprava je v CR jen sen, kdesto auto s autopilotem bude prave neco jako soukroma luxusni verejna doprava a taxi v jednom, kdy do auta nastoupime tam kde ho mame zaparkovane a vystoupime tam kam mu urcime ze ma dojet
aneb proc platit nejakyho "taxikare" kdys muzu jet mnohem bezpecneji vlastnim soukromim taxikem? a ze nekteri taxikari jsou desny prasata
vzhledem k tomu jakou nehodovost maji autonomni vozidla vsude po svete kde se testuji, tak by se zakazat melo spise rizeni samotnym ridicem, a ze ti lidsti ridici maji za stejny najezd km asi tak o 99% vice nehod >:D
strasnou vyhodou techto samoridicich aut je ta, ze maji naprosto presne zaznamy o nehode ktera se stane, a z toho se da snadno vycist kdo za nehodu muze a jake predpisy pri te nehode porusoval
Problem je co udelaji s tim ridicem. Uz ted pri soucasnych kamionech co maji udrzovani pruhu a adaptivni tempomat je problem jak udrzet pozornost ridice, ktery nema fakticky moc co na praci. Po nemeckych dalnicich jezdi policejni dodavky co filmuji a nasledne pokutuji ridice kamionu, kteri za volantem hraji hry, ctou si knizky, honi si ho nad porno casopisem a venuji se dalsim zajmovym cinnostem pro ukraceni dlouheho casu. Jak pak chteji udrzet pozornost ridice, ktery fakticky uz v tom aute nebude mit co na praci a bude muset osm hodin jenom cumet na dalnici?
muzes sem dat nejaky relevantni odkaz na ty nehody "cca každých 100k" ?
pac Google se schavsta tim ze jejich autonomni auta najezdili bez nehod za 6 let jiz prez milionu mil a za celou dobu meli jen 11 nehod a ani jedna nebyla z jejich zavineni, + jednu nehodu kde v dobe nehody ridil pracovnik Google a nikoliv auto samo
v zásade s tebou súhlasím, avšak tá posledná veta sa dá veľmi ľahko aplikovať aj u mnohých osobných áut. Proste dosť ľudí vníma šoférovanie auta ako nutné zlo a takýto systém by im vedel výrazne uľahčiť život. A ten čo ho to baví si ten "autopilot" nezapne.
...se autonomnimu rizeni smeju u osobnich aut (jak rekl James May: "Auto, ktere se ridi samo, je uz davno vymyslene a rika se mu taxi."), tak u kamionu mi to dava smysl. Po dalnici jede samo, na sjezdu k mestu si prebere rizeni ridic a dojede odpocaty do cile, to je ono :yes: