Daimler bude v Německu testovat kamiony s autonomním řízením
Autonomním vozidlům je v posledních letech věnováno stále více pozornosti. Řada automobilek pracuje na vývoji osobních vozů, v nichž nebude nutné se zabývat řízením.
Koncern Daimler AG se vedle autonomních osobních automobilů pustil prostřednictvím své divize Daimler Trucks and Buses i do vývoje užitkových vozidel, schopných jízdy bez zásahu řidiče.
Nejprve byl v létě loňského roku představen ještě maskovaný prototyp Mercedes-Benz Future Truck 2025, který během prezentace pro pozvané hosty předvedl své schopnosti v simulovaném silničním provozu.
Následně se vloni v září předvedla další evoluce projektu Future Truck 2025 se specifickým designem exteriéru, doplněným o vizi interiéru těžkého nákladního vozu pro dálkovou dopravu blízké budoucnosti a především spolu s tímto vozidlem byly představeny systémy, které využívá autonomní řízení tohoto tahače pro jízdu bez zásahu řidiče.
Letos na jaře na tento koncept navázal se svým projektem Inspiration Truck severoamerický Freightliner, který stejně jako Mercedes-Benz patří pod křídla koncernu Daimler AG.
Tento tahač si vypůjčil řadu systému od svého německého příbuzného a jako první těžký nákladní automobil s nimi zamířil do běžného silničního provozu v Nevadě, kde je v současnosti minimálně dvojice těchto vozidel využívána pro další vývoj.
Nyní se na testování vozidel s autonomním řízením údajně připravuje i Mercedes-Benz a podle informací, které poskytl deníku Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung člen správní rady Daimleru Wolfgang Bernhard, očekává automobilka, že bude mít souhlas pro testování na německých dálnicích v průběhu příštích týdnů.
První jízdní testy nákladních vozidel s autonomním řízením mají probíhat v domovském státě Daimleru v Bádensko-Württemebersku.
V souvislosti se zahájením sériové výroby a prodeje takto vybavených nákladních automobilů pak Mercedes-Benz již dříve uváděl rok 2025, který figuruje i v označení loňských konceptů.
K jejich hlavním přednostem pak má patřit významný příspěvek ke zvýšení bezpečnosti provozu. Zvláště u těžkých nákladních vozidel pro dálkovou dopravu totiž mohou výrazně ne-li úplně zrušit riziko nehod způsobených únavou a nepozorností řidiče.