K překrývání docházet nemůže, protože žádné dva válce nemají výfuk současně, ani u tříválce ani u čtyřválce.
Čtyřválce používají 1-3-4-2, v daném čase je vždy otevřený výfukový ventil/y jenom u jednoho válce ze čtyř, nikdy dva válce nemají současně otevřený výfukový ventil, takže se výfuky nemohou překrývat.
[odkaz]
Ano, 30 zazehu, resp. vyfuku za sekundu pri 1200 ot/min je idealni hodnota. A 30 zazehu, resp. vyfuku za sekundu pri 1200 ot/min znamena, ze je bude delit 240st otoceni hridele. A to znamena, ze se nebudou vyfukove pulsy prekryvat. Ctyrvalce pouzivaji schema 1-3-2-4 a tam proste k vzajemnemu michani pulsu dochazi.
aha, tak to som mal opravit este predtym aj jeho ! :*)
No nic, ale v kazdom pripade - prave tych 180 / 240° vidim ako "problem" pre turbinu.
Totiz - 60° pauza v tlaku vyfuk. plynov a potom znova dalsia "davka" - toto je pre nu - pre osku turboduchadla malicko problem ;-) Preto ked idu tie plyny defakto bez prestavky zo 4 valcov, je to pre nu lepsie. OK ? ;-)
Počkej, tak nejdříve napíšeš, že "tech 30 za minutu je prave idealni hodnota" a teď zase rozvíjíš teorii, že mezi zážehy má být otočení klikového hřídele 240st. Tlaku výfukových plynů ve svodném potrubí je přeci úplně jedno jak je zalomený klikový hřídel a po kolika stupních otočení kliky dojde k zážehu/výfuku. U tříválce ani čtyřválce se pulsy nemohou překrývat, to je dané postupem zapalování obou motorů 1-2-3 a 1-4-2-3. Stejně tak tříválec i čtyřválec si vystačí prozatím s jedním turbem, v budoucnu dostanou určitě druhé (malé a velké pro eliminaci turbolagu). Takže použití turba u tříválce i čtyřválce je stejně jednoduché/složité, výhoda čtyřválce je vyšší frekvence výfuků, takže vyhlazenější průběh tlaku jdoucího na turbo především v nízkých otáčkách.
Dobre, tak za sekundu. Zmatl me Gvick, ktery napsal " při 1200 otáčkách za minutu tříválec provede 30 zážehů a tedy i 30 výfuků za minutu, tak při stejných otáčkách čtyřválec provede 40 zážehů a tedy i 40 výfuků za minutu".
Ale priste me klidne muzes opravit verejne ;-)
Nejde o to, kolik jich probehne za cas, ale o to, aby mezi nimi bylo +-240° otoceni hridele (coz znamena 30 za sekundu pri 1200 ot/min). Trivalec tohle ma "v zakladni vybave" bez nejakych dalsich uprav vyfuku, dvojitych turb atd. Jakmile se pulsy castecne prekryvaji, je tlak nerovnomerny. Nebavime se o celkove sile, ale jejim rozlozeni.
dufal som, ze stihne precitat SZ co som mu poslal ( ze s nim nesuhlasim , ale...) a stihne si zeditovat ten svoj koment na 30 pulzov za sekundu...Nestihol... 8-s >:D
30 za minutu nemaju hadam ani lode pocas "volnobehu" >:D
30 za minutu ideální hodnota? Takže když se zvednou otáčky na 1600 za min a pulzy jsou 40 min. (u tříválce) tak už to není ideální hodnota? A když motor točí 6000 za min. pulzy jsou 150 za min. tak je to co? Katastrofa?
Já si myslím, že čím více, tím lépe. A čtyřválec má v celém spektru otáček prostě vyšší kadenci, tudíž rovnoměrnější tlak výfuk. plynů.
Nijak nezpochybnuji co pises. Akorat rikam, ze diky dobre nastavene spojce se rozjedes se trivalcem klidne lepe (protoze k 1000 ot/min, kde trivalec chcipa se nedostanes), nez s kdejakym ctyrvalcem, ktery ji ma ostrou jak zavodak. Samozrejme ctyrvalec s dobrou spojkou bude jeste prijemnejsi.
K tomu turbu, tech 30 za minutu je prave idealni hodnota, kdy nedochazi k vykyvum, ani prekryvum pulsu.
ano, a tym padom by mal menej namahat turbinovu cast turboduchadla, lebo vdaka odpalovaniu po 180° by malo byt vyfukove potrubie stale "natlakovane".
Pri 6 valcoch ( ktore maju ale teda celkovo vacsi objem ) sa to rado riesi 2 turbami po 3 valcoch ale to koli celkovej velkosti turboduchadla a ich zotrvacnym silam. Kedze turbo na povedzme 1,5 litra a 3 litre bude mat dost rozdielnu velkost a teda aj zotrvacne hmoty ( dolezite hlavne pri benzinakoch ) ktore by mohli sposobovat ospalejsie reakcie na plyn. Aktualne BMW pri beznych R6 to riesi twunscroll turbami, ale na M-kove motory aj tak pouzivaju 2 male turba. ;-)
S turbami je to straaaasne velka veda. Spravne ho nadimenzovat a naladit - chce fakt kvalitnych panov motorarov. ;-)
Plynulé zabírání spojky s tím nemá co dělat, přeplňované tříválce prostě potřebují při rozjezdu víc plynu (vyšší otáčky) než čtyřválce s vyšším objemem, je to popsané v článku jako společná vlastnost u všech výrobců, takže to není o tom jak kdo naladí spojku, to Ford, VW i Opel umí.
S těmi plyny mi to pořád hlava nebere, jestliže při 1200 otáčkách za minutu tříválec provede 30 zážehů a tedy i 30 výfuků za minutu, tak při stejných otáčkách čtyřválec provede 40 zážehů a tedy i 40 výfuků za minutu. Jinými slovy čtyřválec má vyšší frekvenci výfuků a tedy i vyhlazenější tlak ve výfukových svodech než tříválec.
v Brne jsem bydlel 4 roky a MHD jsem denne dojizdel z konce ulice Hnevkovska do ulice Valcharska, takze busem na Zvonarku a druhym busem odtama na Tomkovo namesti, autem to bylo sice asi o pul hodky rychlejsi, ale jen pokud na Gajdosove nebyla zacpa, cenove to ale vyslo levneji busem, a parkovani bylo obcas dost pruda ikdys jsem meli v arealu dany pocet parkovacich mist, navic ja od zacatku psal o centru mesta kam auta proste parti jen okrajove, ne o obchvatech a vnejsim meste, prijde me ze rohYpnol porad tak nejak pise o tom vnejsim meste, predpokladam ze kdyby pracoval v centru treba reneme treba max pul kylaku od Namesti Svobody a nemel zajistenej parkovaci flek, tak sotva bude jezdit do prace autem, protoze by pravdepodobne kazdy den musel hledat kde zaparkovat a nekdy by ani nezaparkoval pokud by nebyl ochotnej platit
Kdyz je spojka naladena tak, ze plynule zabira s tim, jak ji poustis, tak neni problem. Kdyby mel trivalec nejakou, ktera ma jasne definovany bod zaberu, tak by byly rozjezdy kvuli tomu, co jsi popsal, obtizne, to je pravda. Konstantni zatah turba souvisi s tim, jak pulzuji vyfukove plyny. U trivalce na sebe vyfukove cykly plynule navazuji. Proto se treba u sestivalcu casto pouziva dvojite turbo - kazde pro tri valce.
Chcípání souvisí s tím, že je to už hodně malý motor s malou setrvačností pohyblivých dílů a s relativně velkým turbem zabírajícím dost nahoře. Výsledkem je, že v nízkých otáčkách kolem volnoběhu má motor malou vlastní setrvačnost a skoro žádný točivý moment, protože turbo ještě nefouká a motor má tendenci zhasnout. Jediná možnost je přidat více plynu a hoblovat "spojku". S naladění spojky to podle mě nijak nesouvisí.
Ten konstantní zátah turba jsem nepochopil, turbo se přece neustále točí a rychlost jeho otáček roste/klesá s tlakem výfukových plynů. Jak to souvisí s počtem válců?
K našemu tématu, Praha se evidentně snaží jít cestou - nacpat automobilisty (i ty vozící děti do školky) do MHD : „Cena ročního kuponu se od 1. července 2015 snižuje ze 4750 na 3650 korun. Od stejného data bude umožněna na území Prahy, kromě vlaků zapojených do systému Pražské integrované dopravy, bezplatná přeprava osoby doprovázející dítě ve věku do tří let. A dále, mimo vlaky, přeprava psů zdarma,"
Trivalec do mesta klidne. Chcipani je spis o naladeni spojky, navic trivalec je pro preplnovani nejvhodnejsi typ motoru, jelikoz je turbo v konstantnim zatahu bez hluchych mist, jako u dvouvalcu a bez prekryvu, jako u motoru s vice valci.
1 udanim 2 bodu na mape zdelujes osobni udaje? kor treba s toleranci 200-300 metru, a klidne uved o 300 metru vic na obou koncich abys nahodou nebyl odhalen ;-)
2 to podstatne je, protoze jsou trasy ktere nemas sanci ujet rychleji nez treba Metro, nato z je zajet usporneji ;-) kazda trasa ma sva specifika ktere se zasadne podily na hodnotach ktere po jejim ujeti ziskas ;-)
3 tak to je zvlastni, ty mas vetsi spotrebu nez ja (ja mam prumer 5) a tvrdis ze ti MHD v Praze vychazi draz nez auto, ikdys me s mensi spotrebou vychazi levneji >:D
to vypada skoro tak, ze ty bydlis nekde na dalekem okraji Prahy co vypada spise jako vesnice a dojizdis nekam kde se k centru ani nepriblizis zase na okraj Prahy, podle udaju co uvadis jezdi do cca 6km vzdalenosti, ono dochazkova vzdalenost na MHD 10 minut a nasledne zase 10 minut z MHD na to proste znaci, pac to je tak 1.5km minimalne na nejblizsi zastavku MHD, proc teda vlastne reagujes kdys se te jizda centrem mesta vlastne vubec evidentne netyka? >:D
PS> neni prome zadny problem si zjistit podle tvich postu tvou IP a dohledat si kde se pripojuje, minimalne do jakeho uzlu pac predpokladam ze nemas svou vlastni, nastesti fora ceskych webu vcetne auto.cz jsou v tomhle derava jak emental, takze kdybych chtel, tak si tvou identitu zjistim mnohem snaze nez hledat anonimniho cloveka ktery jezdi autem odkudsy kamsy a s pravdepodobnosti ze tam jezdi denne stovky a tisice dalsich lidi ;-)
Píšeš, že je "u nás MHD obecně naprosto předražená" díky tomu a onomu. Pokud je u nás předražená, pak mi z toho logicky vyplývá, že jinde než "u nás" by díky absenci rozkrádání měla být levnější.
Ale není, což podle mě vyvrací tvé tvrzení. I přes nějakou míru "privátního byznysu" (což je v tvém vidění světa asi nadávka) a rozkrádání je u nás MHD pořád levná.
Z pohledu velkých peněz není až tak zajímavá cena roční jízdenky jako dotace.
No a proto osobní zkušenosti s jedním autem a jedním mixem tras nejde nijak zevšeobecňovat a porovnávat, na dálnici se dá jet s jedním autem za 8 litrů stejně jako za 28 a totéž samozřejmě platí ve městě. Proto jsem dal příklad ze spritmonitoru, kde jsou zprůměrované spotřeby velkého množství jezdců na stovkách různých tras a to už řekne daleko více než moje nebo tvoje spotřeba.
1.0 EB jezdí už dlouho a má dostatečně velký vzorek záznamů na spritmonitoru z kterých plyne, že se žádný pokrok ve spotřebě u tříválců nekoná.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
No a protože v rychlosti odezvy na plyn, ve vyváženosti běhu, ve velikosti turbolagu, v tendenci v malých otáčkách chcípnout jsou tříválce pro městkou jízdu krokem zpět, tak se zdá, jak psal woody, že downsizing už jaksi naráží na strop.
1. Protože ti nemíním sdělovat osobní údaje.
2. Protože jestli je trasa tu či tam není vůbec podstatné. 5 km trasa s meziměstem, ve městě nějaký semafor, přechody.
3. Protože jsem ti jasně napsal, že mi spotřeba vychází 8 na 100 a nepotřebuji ti nic dokazovat. Když je léto, dokážu jet i za míň, v mrazech klidně i za 9. Spotřebu na delší trasy mám pod 6,5 na 100.
Nie je mesto ako mesto, ja som s benzínovou 1,6 jazdieval mesto za 10 a pravidelne aj za viac (zimné obdobie). Stačí, že sa chodíš trasou na ktorej sa nemáš ako vyhnúť plazeniu v kolóne, tento stav trvá pol trasy a 10 na 100 je ešte dobrý priemer. 1,2 htp dávala tieto trasy za priemerných 9, čo je o chlp lepšie ako atmo 1,6 ;-) .Pokiaľ by to dávali títo prckovia za 7,5 tak to bude pokrok.
a proc nenapises tu trasu?, ja ji schvalne najedu 20-50x tam a zpet s autem se kterym po Praze mam spotrebu 5 litru N95, a schvalne si spoctem kolik ze to je teda ve skutecnosti :-) a to nebudeme samo pocitat dalsi opotrebeni daneho auta ktere jsou s provozem spojene
No a? Motůrky po obrně v testu jezdily po Praze ještě o něco úsporněji, za 6,3. Ale to není nic světoborného, co by jiné motory v takto malých autech neuměly.
tak ja jsem jezdil a s astrou g 1,6 twinport (de facto stejny motor jako v astre h) a jezdil jsem zhruba za 6,5-8,5 litru (mimomesto - mesto). vyborny moturek, mam s nim zcela odlisne zkusenosti, co ty. motor jsem nikdy nesetril (tedy byl dobre zabehly, mazany a vykon jsem z nej tahal vzdy, kdyz byl zahraty) a po 110 000 km o nem na technicke mluvili v superlativech, ze ma emise jako novy. hezky jsem ho zabehl, olej prakticky nezral... takze se to takhle neda pausalizovat.
Re: pan autor by si ty ucebnice fyziky mel vazne precist...
to vis, svet motoru. ted je to frei, tuhle to byl sam vaculik, co poustel do sveta podobne hovadiny. ja jsem jenom priblbly diskuzni tlachal, omylu se dopoustim take jako jmenovani panove, jenze ja si tady pisu sam za sebe, nejsem zadny renomovany odbornik, a tohle, co renomovani odbornici pousteji do sveta, je obcas opravdu sila. dnes se to nenosi, ale meli by se panove zamyslet a poustet jen informace, ktere jsou 100% korektni, a ne se poustet do vlastnich uvah. jestli jim ty motory v tech 1500 otackach netahnou, tak je to tim, ze nemaji silu (ev. kroutak). jestli v tabulkach pisou, ze tam je uz 175 Nm a mne se to nezda, tak nez poustet do eteru nejake pritrouble teorie, vyrazim s autem na brzdu a promerim to, ne? pak muzu teoretizovat, kdyz uvidim realnou krivku maximalniho momentu a vykonu v zavislosti na otackach.
Re: pan autor by si ty ucebnice fyziky mel vazne precist...
Přesně tak. Díky, Kuny. Chtěl jsem napsat to samé.
Pro nás co něco víme o motorech jsou důležité otáčky a né ''kadence''.
''Kadenci'' za minutu si dopočteš když otáčky vydělíš dvěma (čtyřtakt) a vynásobíš počtem válců. Kadenci za sekundu ještě vydělíš 60.
V článku je napsaný totální :no: nesmysl.
''Kadence'' má vliv především na kultivovanost motoru, kadence nemá žádný vliv na výkon!!! :-)
Kdyby tomu tak bylo, postavil bych litrový třicetiválec a ten by měl 10x větší výkon >:D
Důležitý je počet otáček a objem (i když ten je u turba diskutabilní).
Více válce mají z principu většinou vyšší otáčky (a tím vyšší výkon, viz uvedený vzorec v testu). ;-)
Zase nesmíme zapomenout, že novináři nejezdí moc úsporným stylem a navíc toho najezdí dost v Praze. Jinak s Fabkou dvoulitrem jsem před přestabnou na plyn jezdil za 6,8 dle dotankování. Je zajímavé, že tyhle motůrky s polovičním objemem mají stejnou dynamiku :-)
Musíš vzít v úvahu pár věcí. Za prvé, na nové dostaneš třeba 10-15% slevu. Za druhé, i když do něj 30t vrazíš, pořád bude na tom autě spousta dílů, které sice budou ok, ale už budou třeba za polovinou své životnosti a budou fungovat hůř než u nového auta - namátkou třeba brzdy, tlumiče, ale třeba i pneumatiky. Navíc nikdy nemáš jistotu, proč dotyčný to auto prodává, jestli tam není nějaký problém, který se třeba projeví jen za specifických okolností apod.
Tím neříkám že jediné nové auto, na ježdění kolem komína se nové auto asi fakt nevyplatí... jen to není tak jednoduché.
pan autor by si ty ucebnice fyziky mel vazne precist...
Tohle uz je opravdu sila:
"Vysvětlení najdeme v učebnicích fyziky – válce jsou malé, a ještě pálí v pomalejší kadenci: při 1200 ot./min proběhne jen třicet expanzí za vteřinu, zatímco čtyřválec by jich stihl čtyřicet. Co v tu chvíli chybí, není točivý moment, ale výkon, tedy práce za čas."
vykon je soucin otacek (uhlove rychlosti) a kroutaku. mam-li silu 175 Nm pri 1500 otackach, je uplne jedno, jestli mi ji vyvinul trivalec, ctyrvalec, jednovalec nebo dvanactivalec. vykon bude vzdy totozny.
Zkus se občas podívat za hranice... kolik stojí jednosměrná jízdenka v Londýně, Zurichu... kolik stojí třeba jen dojet z letiště do centra. Praha je násobně levnější.
Vzhledem k tomu, že cena těch dvou šalinkaret je řádově zhruba tak na úrovni roční havarijky na auto, že jednou ročně měním olej a občas něco padne na údržbu... pro lidi žijící v daném městě je MHD fakt levná.
Něco jiného je pokud jedu autem do Prahy do centra a měl bych platit MHD tam a zpět za čtyřčlennou rodinu... to mě vyjde levněj parkovat dvě hodiny v Paladiu. Nicméně pohled do vyspělejších zemí dává celkem jasnou odpověď na to, jestli je MHD drahá nebo levná.
1.6 SR v Golfu IV uměl klidnou jízdou po okresce jezdit za 5,5- normální jízdou bez problému mezi 6 a 6,5.
Dálnice 7,5 (4000 otáček (!) ve 130 km/h
Skákání po městě pak bylo výrazně horší, bez diskuze.
Jde o to, že i tenhle prehistorickej dvouventil není až tak daleko od diskutovaných moderních motorů. To není ani tak kritika, sama o sobě. Spíš poukazuji na to, že za těch bratru 17 let jsme se v téhle třídě moc neposunuli.
Okrádání- viz níže- co dálnice, registr vozidel, ....to bys nemohl dělat nic.
Abychom to nějak ukončili- sám jezdím všude autem, a nechce se mi to měnit. Ale bydlet ve velkoměstě typu Praha a větší, např. metro považuji za dobrou alternativu.
Nebavíme se o našem pohodlí, tam samozřejmě auto.Bavíme se o přeplněných zasmraděných městech, kde se pak pohybuješ přískokem kolonami, dvě hodiny přes město. Pak je nutnou daní ve veřejný prospěch - mohu-li pojedu sockou.
... což odpovídá dennímu nájezdu cca 7 km. Každý den, 365 dní v roce... Jenže zatímco dva lidi = 4750 x 2, u auta to bude stále 4750... Nepočítám děti, psy, kola, příplatek za nadrozměrná zavazadla atd. ...
Vážně máš stále pocit, že MHD je LEVNÁ??
Privátní byznys ... Je rozdíl mezi oprávněným ziskem a okrádáním. Nebo máš snad pocit, že automobilky svého zákazníka okrádají?
Promiň, ale musím souhlasit s Rohypnolem, tvoje názory jsou úplně mimo realitu. Vše o čem tu mluvíš, je postaveno proti řidiči jako jednotlivci. Emisní zóny, autonomní auta nebo carsharing města nespasí (levné taxi je utopie), obvzlášt ne Prahu, dokud nebude vyřešená infrastruktura - oba okruhy, rychlé výjezdy z města, parkovací domy, dobře dimenzované parkoviště P+R atd... ;-)
Btw k těm 3hrnkům, v nákupních taškách je to OK, nicméně cpát je do nížší střední či střední třídy je jen emisní šaškárna :no:
Ano, Brno má vyjímečně vysokou cenu MHD, oproti Praze chybí metro (dost zásadní) a pořád je autem snadněji průjezdné a parkovací než Praha. Troufám si jako nepražák, ale odhaduji, že dost pražáků jezdí MHD.
"v autě tě asi nikdo neokrade, neublíží..." - s podobně vysokou pravděpodobností se v autě vybouráš.
Cena- i když je Brno nechutně drahý, za 4750,- máš brněnskou šalinkartu na rok. To odpovídá cca 2500km v úsporném autě. Konkrétní krátká jízda může být autem levnější oproti jízdence.
Privátní byznys- taková kravina, že ani nemá cenu odpovídat.Předpokládám ale, že jezdíš v autě domácí výroby, který sis vyrobil ze surovin vydolovaných na vlastním pozemku, a na zbytku pozemku pěstuješ veškeré potraviny a zvířectvo na stravu svojí rodiny, abys nepodporoval privátní byznys.
Jsi úplně vedle.
1. Nikde jsem nepsal, že jezdím po Praze
2. I přes průšvihy s opencard, tiskem jízdenek, nákupy nových TRAM,/metro, předražené doprastav metra a další a další průšvihy uznávám, že v Praze nevychází MHD cenově nijak špatně. Tím víc nerozumím tomu, proč je v Praze MHD levnější než v Brně...
Docela bych byl rád, kdyby k těmto autům začali dělat i elektromotor s baterkama na cca 150 km za stejnou cenu jako tyhle litrová turba, to by myslím do města bylo lepší ....
No pozor, ve Fabii tento tříválec není a nikdy nebyl. A s Golfem 1.6 je lze srovnávat jen těžko, i ta spotřeba u něj určitě bude vyšší, zvlášť s ohledem na dynamiku.
pocitas spotrebu jako by byla konstantni ... počítám spotřebu takovou, jaká mi vychází NA KRÁTKÉ TRASY, tj. žere jak tank. Přes léto jsem schopný jezdit i za míň.
v Praze teda rozhodne MHD drazsi a pomalejsi nez auto neni, mozna tak pro nekoho kdo by jezdil 2 zastavky tramvaji od sebe ;-) a to ikdybys jezdil na nejdrazsi mozne casove jizdne za 24 kacek na pul hodky ;-)
muzes prosimte vypsat trasu kterou po Praze jezdis, schvalne se kouknu jak je na te trase na tom MHD..... ted celkam ze budes na netu louskat a hledat co nejhorsi trasu po Praze pro MHD >:D
ja nic nezpoplatnuju takze me laskave nikam nerad ;-) napriklad s parkovacima zonama v praze nesouhlasim a jsou to dle me jen cary slouzici k vyberu velkych sum a nepomohli ani residentum
Nejde ani tak o R3, ale otazka znie, naco vlastne? Nedavno som mal pozicany Rapid s 1.4TSI/92kW a po dvoch dnoch a ~500km som ho odovzdal so spotrebou 6/100 (podla dotankovania). A to som sa nijako neobmedzoval, jazdil som ako mi vyhovovalo.
Tak potom kde je zmysel downsizingu, ked s litrovym 3-valcom v mensom aute sa dosiahne tych istych ~6/100?
Zkusil jem 4 tříválcové motory, ale není to ono.Je to takové syrové, jako když nedají do piva chmel či 100 metrů bez Bolta...ještě že je tu Mazda. :yes:
Diky. A megane som mal na sluzobke raz pocas dvoch tyzdnov a tiez som mal pocit ako ty, ked som do toho sadol. Je to velmi podcenovane auto podla mna. Navyse je aj za pomerne dobru cenu. Aj ked teraz uz je to skoro vybehovy model.
Aha, takže ty jsi tenhle případ. Všechno zpoplatněme, emisní zóny, ekoplakety, parkování, ... uměle znevýhodněme co nejvíce normální jízdu autem, a hle - vždyť ono je to MHD/carsharing náhle tak výhodné... 8-s8-s
s pribejvajicima emysnima zonama, s pribejvajicim omezenim a cenou parkovani v centrech i pro rezidenty, postupne zakazy vjezdu ciste spalovacich/zazehovich aut, se zdrazujicima dalsima poplatkama..... ano jednou se to bude vyuzivat masove ;-)
muj odhad, vetsina velkych Evropskych a vlastne svetovich mest to do 20 let bude mit jako standard, momentalne je to primo zajem automobilek a pokud se k tomu prida i autopilotni jizda, nahradi to z velke casti i taxiky, ostatne snazi se o to BMW, Nissan a naposled to priznala i Tesla ze by puvodni navrh na dodani 500 tisic kusu pro UBER vlastne bylo lepsi provozovat ciste jako Tesla Taxi primo pod Teslou, .... cas ma jednu zasadni vlastnost, tak nejak plyne a ne a ne se zastavit >:D
při ceně za PHM 35 kč/l mi vychází cena do práce 14 Kč (u domu nasednu, u práce vysednu, pěšky 10 m). Pokud jedu MHD, zaplatím 10 Kč, pěšky to mám na zastávku 10 minut a do práce pěšky dalších 10 minut.
je to tak. MHD u nás je obecně naprosto předražená, mj. díky privátnímu byznysu a rozkrádání.
Auto vychází (PHM) občas i levněji (třeba v mým případě). Nejhorší na tom ale je, že porovnávám cenu jízdy vlastním autem s DOTOVANOU CENOU KRAJEM, a přesto je bilance taková 8-s8-s
1. PO BERLÍNĚ, ... v NĚMECKÝCH městech. Ono v Německu/zahraničí funguje spousta věcí, co u nás nefunguje ani za mák.
2. jde jen o okrajový způsob přepravy (opravdu si myslíš, že by tohle bylo možné využít "masově")?
platí i pro litrová turba. Musíš na to koukat reálně, s takovým autem pojede klidný řidič, který s tím prostě pojede jako "člověk". Dochlazování se i dnes netýká 95% řidičů a přesto není úmrtnost turb tím hlavním zabijákem motorů.
K Vaší diskuzi. Náhodou tento týden jezdím do práce busem. Přiznávám, je mi to hodně proti srsti.
Jezdit autem je vždy dražší, ALE ten rozdíl je minimální! Cena auta, pojistka, údržba = orientačně cca 55Kč denně, bus stojí 48Kč denně.
pro auto: mám svobodu časovou i materiální - myšleno, že si nakoupím a naložím cokoliv a jedu domů, nesedí vedle mě smradlavej ukrajinec, člověk naproti si kýchne mě do obličeje a podobný cestovní vychytávky, smrdí z autobusu hadry, takže víc peru (toto bych měl započítat do cestovních nákladů). Je to pro otrlé.
Ono se totiž tak nějak do nižší třídy přesedá blbě. ;-) Vlastní nedávná zkušenost - rozum říkal abych šel do kombíku B segmentu či malého crossoveru (v Praze se s autem o délce přes 4.5m parkuje podélně špatně a někdy se fakt nevejdeš), ale rozměrově to je prostě vevnitř malé, hlavně na šířku a pokud chceš dobrou výbavu a solidní výkon, jsi najednou cenově na úrovni nižší střední.
Civic je dobrá volba, ať dělá radost :yes:
Ps.: Ten Megane byl naše první nové auto, přesadali jsme do něj z mé studentské popelnice. Což byl takový skok, že i kdybych teď koupil Ferrari, ten rozdíl nebude takový. Takže bych řekl, že na našeho "červeňáka" už budeme vzpomínat navždy. Byl první a nikdy nezklamal... ;-)
Navíc ty motory docela žerou. Vím co to je ve fabii s tříválcem.. není za ty peníze lepší když už tak ojetého golfa 1.6 benzín se kterým se dá úsporně jezdit taky? Za 200 tisíc seženete docela hezký kousek, když dobře vyberete v osvědčeném autobazaru.. Co jsem ho měl tak ani na opravy nebylo drahé. Tohle za 340 tisíc? Vyhozené peníze..
Ano, MHD je méně bezpečné (v autě tě asi nikdo neokrade, neublíží, nechytneš nemoci atp.).
Ano, MHD je u nás pro mě dražší než PHM (ostatní náklady neřeším, protože pojištění a základní servis zaplatíš tak či tak).
Privátní byznys - ano, viz opencard, tisk jízdenek, nákupy nových bus/tram atd.
Nelítám ode zdi ke zdi, takto se zkrátka věci mají. Než se mi "vysmívat" by ses měl spíše zamyslet :-!
Nova Suzuki Vitara v benzine dala priemernu spotrebu 5.7 na 100km..takze 3 valce su uplne zbytocne a cele je to len na zaslepenie tupych hlav z Bruselu.
veru... dobre atmosfery maju navykove vlastnosti. ja som teraz vyberal nove auto, vyskusal som 81 kw tsi vo fabii kombi, potom som vyskusal dvojrocny civic 1,8 sport a uz som na fabiu ani len nepomyslel >:D tym ale netvrdim, ze je fabia zla a som si isty, ze drvivej vacsine ludi bude vyhovovat s tym motorom. ale pocit z vykonu bol tak odlisny (skoro konstantny monotonny tah od 2000 do 4000, ale mimo to nic) od stila, ze som si stale hovoril: "za toto da niekto tie prachy ?". je teda pravda, ze som skusal monte carlo verziu, takze bola drahsia... ale zas musim povedat, ze fabia posobi celkovo motorom, riadenim a prevodovkou modernejsie ako yaris alebo corsa predoslej generacie. Nie je to zle auto, ale nie je to pre mna.
Dochlazovat turbo po městě? Motor se při takové jízdě zvládne uchladit s prstem v nose včetně turba. Po městě málokdy překonáš 3000ot, spíš pojedeš 95% trasy 1500-2000ot. Co bys pak chladil?
Seš střízlivej?
MHD je méně bezpečné? Dražší než auto? Když "měšťák stojí v koloně nebo hledá místo k zaparkování" je MHD pomalejší?
"Podporovat privátní byznys MHD" - tak to je fakt dobrý >:D >:D
Ještě, že auta samotný,palivo a nahradní díly jsou veřejný byznys >:D
Ty poslední dobou fakt lítáš ode zdi ke zdi.
a oni tam nejsou detske sedacky? sakra a co to teda jezdi za BMW i3 po Berline? a ze jsme tam detskou sedacku meli pripravenou kdys jsem si ji prez appku obejdnali, kde zijes covece? ze stomu jsme slezli hodne davno, jestli sis nevsiml tak lidi dnes pouzivaj spousty takovejch malejch "chytrejch" vecicek aby jim ulehcovali zivot ;-)
na vyber jsme meli BMW i3 nebo Mini, do obojiho sli naklikat jak podsedaky tak detska autosedacka, trosku drazsi pak bylo BMW X1, to kdyby se nahodou nekdo necitil bezpecne v Mini nebo i3
a funguje to takto asi v 6-7 Nemeckych mestech, stejna appka a stejny auta
To vůbec není JEN o tom, jestli se chce nebo nechce. Jde o bezpečí, cenu, čas atd. Pohodlí je jen jednou částí.
Jenže proč bych měl jezdit MHD a podporovat privátní byznys? Praha je kategorie sama pro sebe. Ale u nás třeba MHD je tak drahá, že se ani cenově nevyplatí - A TO SROVNÁVÁM CENU DOTOVANOU KRAJEM...
Ceny za PHM mi vyjde při dojíždění do práce levněji než MHD, a nejsem ničím vázaný. Proč bych měl jezdit MHD?
Mé minulé auto byl Megane III v kombíku, 1.6 74kW. Motor byl opravdu výjimečně povedený kousek (zúročilo se to i při prodeji, kdy technik přihodil 15 právě kvůli motoru, technik Renaultu...).
Jezdím velmi podobně rychle jako ty, 60% dálnice, 30% město a zbytek mimo město. Spotřeba celou dobu oscilovala mezi 7.2-7.4. Dokonce mé časté cesty Pha-Mnichov, kdy jezdím v Německu +/-160, nešly přes 7.5. Astra H, hb, 1.6 twinport to dávala za 9.5 a ve vyšších rychlostech skákala jak koza...
Mé současné auto má turbobenzín, výkonnější. Rozhodně je o dvě třídy kultivovanější, většnou jede za míň (ale musí se to hlídat, což jsem u atmo benzínu neřešil), ale průběh výkonové křivky, ta gradace typická pro atmosféru, po tom se mi fakt stýská...
Měšťan stojí v koloně a nemá kde zaparkovat právě proto, že se mu nechce jet MHD a sám přispívá k ucpání města. To, co napsal Saman je zcela logické. Že se nechováme logicky, je věc jiná.
Vzpomínám na dětský animák Za plotem, kde šly zvířátka kolem obřího pick-upu a jedno se ptá: "tý brďo, to je velký, kolik lidí v tom jezdí?" "nó, většinou.....jeden."
že se pohybuje snad ani ne v rovině filosofické, ale v rovině utopie.
Realita je taková, že ve městě potřebuješ auto stejně jako kdekoliv jinde. Jen s tím rozdílem, že zatímco vidlák jede, tak měšťan stojí v koloně a hledá místo k zaparkování.
ty jsi asi spadl z marsu... Např. v Praze si nikdo nedovolí dobrovolně jen tak poslat malé dítě do školy MHD kvůli bezpečnosti a všichni kdo mohou vozí děti do školy auty...
Presne tak. Vacsina ludi, ktori si kupuju nove auto uz pocita aj s jeho vymenou v buducnosti, takze tieto veci neriesia a pre nich su take motorceky ok. Ale vrakoviska o 10 rokov nebudu stihat...
Ja mam stilo 3d 1,6 76kw a spotrebu mam tak o liter vyssiu ako tie auticka v teste, mozno aj menej pri rovnakych rychlostiach, lebo chodim prakticky vzdy +- max. povolenou rychlostou (podla gps). Mozno mi to nebude niekto verit, ale na dialnici pri 120-140 (gps) pocas celej doby jazdy mam spotrebu okolo 7,2 pri troch ludoch v aute. Cudne je, ze ked som sam, tak je trochu vyssia, do 7,8, asi kvoli mensej zotrvacnosti. Ale inak chodim denne len v meste a nie zrovna nejakym ekostylom a dlhodobu spotrebu mam 7,6. Ked chodim normalne, tak je to okolo 7. A ked sa fakt snazim, tak do 5,7 :-) Ale to nesmu byt zapchy samozrejme, co najviac zelenej musim chytit na semaforoch a celkovo je nerealne tak jazdit dlhsiu dobu. Takze starsie motory nie su zas tak vyrazne zravejsie. Alebo mam len vynimocne dobry kus motora. Niekedy si rad nahovaram, ze som taky dobry sofer, ze viem jazdit svizne aj bez velkej spotreby >:D Ale to si rad hovori kazdy >:D Rozdiel je skor v priebehu krutiaceho momentu (ked chcem obiehat, tak jednoducho musim podradit) a v tom, co ide z vyfuku, ale snad nezabijam az tolko ladovych medvedov... Kazdopadne preplnanym maloobjemovym motorom neverim dokial nebudu naozaj preverene casom.
Malá auta jezdí především město, kam koneckonců jsou primárně určeny. Jízda ve městě typu brzda-plyn a krátké trasy jsou pro auto naprostou tragédií.
Nasadit do takovéhoto režimu turbomotory, je holý nesmysl. Sotvakdo bude dochlazovat turbo doběhem, zimní krátké trasy budou ukrajovat ze životnosti malých litrů jak rakovina...
První majitel s vozem v záruce bude "z obliga", ale co dál? Druhý majitel bude zažívat pravé 3-válcové peklo... 8-s8-s:-!
To by mě pak zajímalo, jak mohli úspěšně absolvovat základku, o SŠ nemluvě ;-)
Ale to je dlouhodobý trend - když uděláš náhodou hrubku (a že čeština je složitý a v mnoha ohledech nablblý systém), jsi mnohými označen za primitiva. Vtipné je, že spousta těchto odsuzujících jedinců ani neovládá trojčlenku...
Jednoznačně bych pořídil to Polo. Takový auto se do rodiny hodí. Nicméně pořizovací cena za nové je pro mne vysoká. Za 3 roky to auto bude mít o 40 procent nižší cenu. Potom se dá zauvažovat. myslím že velký autobazar bude mít stále v nabídce toto polo. Co se týká servisu a nákladů tak si radši koupím ojeté, nechám ho zkouknout automechanikem a 30 tisíc co do něj vrazím pro mne bude stále příjemějších než ztráta té samé částky ihned po odjezdu novým autem z autosalonu.
Škodovky jsou samozřejmou součástí našeho trhu, nikdo nebrečí, že by se o nich psát nemělo. Opravdových "antiškodováků" tu ve skutečnosti moc není.
Škoda-fans zdar :-! >:-[]
P.S. o Škodě jsem psal proto, že byla zmíněna v testu,takže jsi střelil trochu vedle.
a co ti brani se odstehovat do krajiny kde Evropsky ekoterorizmus prsty nema?
do mesta auta patri jen okrajove, rozhodne ne jako hlavni dopravni spojeni, do mest patri hromadna elektrifikovana doprava ci male mestske elektromobily v ne prilis nadmernem mnozstvi aby ty auta jen celej den nestali nekde v centru, a nektere automobilky to zacinaj chapat a snazi se sami o carshare v idealnim pripade formou mestskych elektromobilu, a "zakonodarci" je v tom nebrzdi
4,9 je na 190 PS slušnejch a o tom sem mluvil. Už v autě solidní velikosti s motorem použitelnýho výkonu bude reálná spotřeba tak o litr vyšší než u těhle malejch aut s litrovejma motůrkama. Proto mi těhle 6 litrů přijde docela dost
I kdyby to bylo 7 litrů je to slušný. Jako u všech turbo motorů bude hodně záležet na jízdnim stylu
To je pořád breku tady ohledně škodovky a četnosti testů hodnocení a proklínání a... První příspěvek a hle hned "škodovky" "fabií" Vždyť vy to vlastně chcete, vy to potřebujete. Kdyby se o nich nepsalo, tak tady chcípne pes, viz diskuze pod jinými testy >:D >:D >:D Antiškodovákům zdar :-! >:-[]
Já ale nemluvim ani o VW ani o jeho části Audi ale o celkovym trendu. Ten R3 1.0 pokreje samozřejmě dřív výkonový spektrum Škodovky
Prémie na tom budou samozřejmě o něco líp ale trend je danej a jak sem řek technicky je to v podstatě vyřešená záležitost spíš se čeká na zákazníka a jeho schopnost to akceptovat
...by vznikl spojením těch třech litrů. Takhle to jsou foukané hračky do města, kde při normálním provozu po dvou letech by ho měly celý vyměnit. Když ale člověk bude jezdit s lehkou nohou, bez vytáčení, nebude ho brát na dálnici plně obsazený, tak možná tři roky.
Evropský ekoterorismus už to dopracoval tak daleko, že i pořádná motorka má větší objem než tyhle malé zmetky, které nám podsouvají, protože prý produkují méně CO2. Místo, aby se zaměřili na vytápění domů, průmysl nebo leteckou dopravu, buzerují motoristy. O spotřebě nemluvě, zázrak se koná leda v laboratoři.
Skutečně je budoucnost evropského automobilismu poloelektrická, předokolky (či 4x4) s minimotůrkem ze sekačky a ještě se to bude řidit samo? Tak taková budoucnost se mi nelíbí a těmito vozy z testu to jen začíná.
VW sa nerovna Audi ;-)
Audi ma dlhodobu strategiu oznacovanu ako "rightsizing" - a aj vyssie uvadzas 2.0 TFSi, ktory nahradza 1.8 TFSi a miesto ktoreho by vsetci najradsej tlacili nejaku 1,4-1,5-ku...
Takze tu som si este na par rokov isty. Chlapi sa vcelku tesia na WLTP - to by im mohlo este trosku nahrat ;-)
tak to bolo rovno medzi oci ! to ti vyslo ! >:D:yes:
Vieme ako veci funguju v laboratoriu a ako v realite, takze ak z papierovych 4,9 bude realnych cca tesne pod 7, bude vsetko v najlepsiom poradecku ;-)
A akuze maju EU-lab. spotrebu hentie 3-poty ? >:D
O tom to je ... ;-) Ale ked v Toyote funguje ako-tak atkinson, preco by nemohol nasim fungovat Miller ? ;-) Mozno sa tych 7 l podlezie aj vyraznejsie.... ;-)
1,2 ve 208 jsem kupoval předloni. Auto super do města vyjma typicky odpornýho řazení. Motor příjemně táhne, má sice jadrnější zvuk, ale jen při vytočení nad 4k. Spotřeba ve městě kolem 6,5 ;-)
Jakou že spotřebu má mít ta úsporná verze 2,0 TSI 190 PS která tě tak zaujala?
Když si pořádně projdeš Spritmonitor a vlastně vezmeš do úvahy i pořizovací ceny tak ty nejmenší motory stejně jako ty největší vycházej zoufale nevýhodně
Prokeclo to už pár manažerů fakt se čeká jen co na to připravěj zákazníka. A netýká se to samozřejmě jen VW
Bohužel to vážný je ale taková nás čeká budoucnost. Masa bude jezdit plečkama s tříválcema a za výjímečnost si budeš muset pořádně připlatit. Bojim se že víc než dneska za V12 kterej si zmiňoval v diskuzi pod MX-5 :-|
a zase vedla 8-s
technologicky demonstrator litroveho vykonu tu vydavat za motorizaciu do vsetkeho co chce mat cca 270 PS....to snad ani nemozes mysliet vazne ???? 8-s
To nebude jen o VW jakmile někdo otevře vrátka tak do toho půjdou všichni. Jak už víckrát padlo technicky je to vyřešená věc spíš se čeká na zákazníka. Než ho zpracujem aby to zkous >:-[]
To je škoda, že tyto křivky nejsou k dispozici, z nich by byl krásně vidět i rozdíl mezi atmosférou a přeplňováním.
Samozřejmě tyto 2 statické údaje max. P a MK ti o charakteristice motoru vůbec nic neřeknou.
Naměřený křivky výkonu a krouťáku který ti o motoru řeknou to podstatný se bohužel už skoro neuváděj. Parametrově stejný motory sou pro většinu lidí stejnej max. výkon a točivej moment. V tomhle případě je krásně vidět že to nestačí
To je klidně možné, ale je to takový jednooký mezi slepými králem. V testech vidím, že má úplně stejné neduhy jako jsou popsané tady. Citace z testu 1.2 od PSA na jiném webu:
- mizerná kultivovanost, po nastartování zní jako diesel
- vibrace, nevyrovnanost
- špatné reakce na stisknutí plynového pedálu. Motor funguje jenom při velkém zatížení
- při pohodové jízdě je znát prodleva turbodmychadla
Ve všech těchto směrech je tříválec pořád tříválcem - udělat jej kultivovaný, tichý a výkonovým projevem příjemný snad ani nelze.
Když už se autoři článku ohánějí fyzikou, tak by si ji měli zopakovat.
citace:
"Co v tu chvíli chybí, není točivý moment, ale výkon, tedy práce za čas. Takže i když třeba Volkswagen udává, že 1.0 TSI už při 1500 ot./min vyvine stejných 175 N.m jako 1.2 TSI, neznamená to stejně hbitý rozjezd."
- vysvětlení: pokud mají stejný toč. moment, při stejných otáčkách - tak mají stejný i výkon. Dokonce to i znamená stejně hbitý rozjezd (v těchto konkrétních otáčkách a za předpokladu stejné hmotnosti aut).
Nejspíš mají motory rozdílný průběh toč. momentu na otáčkách, ale o tom není v článku ani zmínka.
která se ovšem charakterem motorů moc do městského provozu nehodí:
- zoufalé rozjezdy "ocení" hlavně dámy
- mizerná kultura chodu předurčená tříválcovou konstrukcí
- turbodíra
- spotřeba ve městě nijak extrovní
Naopak celkem vynikají v ustáleném mimoměstském provozu nebo na dálnici. Tady se něco silně nepovedlo.
Ano, tyhle spotřeby se téměř dosahovaly i s 15 let starou 1.6 tkou (100hp), a téměř znamená, že absence šestky.
Víc mě však trápí u těchto sympatických vozítek pořizovací cena. U VW se s pár pro mě nutnýma příplatkama ( autoklima,tempomat, vyhřívané sedačky) lehce přehoupnu přes 400K... a to je za takové vozítko absurdní.
Spíš beru za kolik dneska zvládnou jezdit auta o dvě tři kategorie vejš. Z tohohle pohledu mi spotřeba litrovejch tříválců v malejch autech přijde prostě vysoká
Já nejsem rozhodně žádnej odpůrce turbomotorů, ale přijde mi, že v tomhle případě downsizing už jaksi naráží na strop. Zejména pokud je zdůvodňován snahou o nízkou spotřebu, emise atd. Ty naměřené spotřeby naprosto v pohodě trumfne atmo čtyřválec 1.2 ve Swiftu.....s čtyřstupňovým HDM automatem. ;-)
Nepřijde mi, že poslední tabulka vyjadřuje i pomyslné pořadí, myslím, že jen abecední.
Tak jako tak- když kluci nehledají vítěze, nebo v testu není ten pravý zástupce, přestávají se hlídat ;-)
Je prima, že občas SM testuje i bez bodů a vítěze, pak jim jde o kousek líp objektivita. Že mají škodovky nepřesné řazení se v testu SM dočítám poprvé, prošel jsem pár jejich srovnávacích testů fabií a nikde nic. Ale lepší pozdě než vůbec.
Spotřeby by nijak úžasné nepřijdou- na to, že chlapci jeli zdá se vyhlídkovou jízdu, s tunovými chrastítky,veřím, že podobně by umělo i přetěžké Mondeo 2,0TDCi.
Ale srovnání aut vcelku zajímavé :yes: