Videa
Arese
16
Tyto trystní výsledky Hyundaiů i30 a i40 mě vůbec nepřekvapují - jde přece o "nejkvalitnější české vozy"! >😒] >😒] >😒] :no: :no: :no:
Přejít do diskuze
Buďme spravedliví - na rozdíl od i30, které během testu odešel posilovač řízení, se alespoň zatočit pokusil. A to už je pokrok!
Holt, stát se ikonou trvá. [odkaz]
Holt, stát se ikonou trvá. [odkaz]
Auta jsou jak lidé,zvyky nemění. Mazda tradičně výborně :yes: Hnůj jdé opět propadák 8-s
...Xantiu jsem nezažil, ale spuštěný XM držel ve své době jak přibitý :-!
...Xantiu jsem nezažil, ale spuštěný XM držel ve své době jak přibitý :-!
nie je velmi dobra vizitka pre H/K .... tu vidim priestor na zlepsenie .. ta istota tam nie je taka v tej rychlosti... ktovie ako na tom uz bude novy tucson, genesis alebo optima ktore su uz na komplet novych plosinach ..... mozno to uz bude podstatne lepsie.... ktovie ...
kazdopadne velka pochvala mazde.... v tejto discipline je ozaj vynikajuca, poklona :yes:
kazdopadne velka pochvala mazde.... v tejto discipline je ozaj vynikajuca, poklona :yes:
Páni, buďte trochu kritický!
Losí tes je subjetívny a je vidno, že vodč viedol autá úplne rozdielne.
Sa mi zdá ako keby i40-tku vodič "rozhodil"
PS: to nemusí znamenať, že i40 nemá čo zlepšovať...
Losí tes je subjetívny a je vidno, že vodč viedol autá úplne rozdielne.
Sa mi zdá ako keby i40-tku vodič "rozhodil"
PS: to nemusí znamenať, že i40 nemá čo zlepšovať...
Jak se dařilo všech 24 testovaných combi auta v úhybných manévrů zkušební jízda😒br />
Car Rychlost (km / h)
Kia Cee'd Sporty Wagon 64
Hyundai i30 Hatchback 65
Hyundai i40 Hatchback 66
Jaguar XF Sports Brake 67
Volkswagen Passat SportCombi 68
Peugeot 508 SW 69
Volvo V70 69
Škoda Octavia Combi 70
Renault Clio Sport Tourer 71
Audi A6 Avant 72
Ford Mondeo Hatchback 72
Ford Focus Hatchback 73
Mazda 6 Wagon 73
Mercedes C-Class Estate 73
Mercedes E-Class Estate 73
Škoda Fabia Combi 73
Toyota Avensis Touring Sport 73
Volvo V60 73
BMW řady 5 Touring 74
Peugeot 308 Sportwagon 74
BMW řady 3 Touring 75
Toyota Auris Touring Sports 75
Volkswagen Golf SportCombi 75
Honda Civic Tourer 76
Car Rychlost (km / h)
Kia Cee'd Sporty Wagon 64
Hyundai i30 Hatchback 65
Hyundai i40 Hatchback 66
Jaguar XF Sports Brake 67
Volkswagen Passat SportCombi 68
Peugeot 508 SW 69
Volvo V70 69
Škoda Octavia Combi 70
Renault Clio Sport Tourer 71
Audi A6 Avant 72
Ford Mondeo Hatchback 72
Ford Focus Hatchback 73
Mazda 6 Wagon 73
Mercedes C-Class Estate 73
Mercedes E-Class Estate 73
Škoda Fabia Combi 73
Toyota Avensis Touring Sport 73
Volvo V60 73
BMW řady 5 Touring 74
Peugeot 308 Sportwagon 74
BMW řady 3 Touring 75
Toyota Auris Touring Sports 75
Volkswagen Golf SportCombi 75
Honda Civic Tourer 76
Uklidnilo mě, že Passat to zvládnul o celé 2 km za hodinu rychleji. Protože v reálném provozu jsou ty 2 km strašně důležité >😁 . A také ten způsob měření, který je naprosto vědecky přesný a neovlivnitelný, dokazuje že Hyundai je opravdu mizerné >😁 . Až tak, že někomu stálo za to, zaplatit za napsání tohodle blábolu.
Ani mne moc hjondé nepřekvapilo.. 8-s
Pokud tak "skvěle" jezdí i zbytek jejich vozového parku , tak lituji ty , kdo si korejce pořídí. :no:
Pokud tak "skvěle" jezdí i zbytek jejich vozového parku , tak lituji ty , kdo si korejce pořídí. :no:
ale jdi ty brepto, na základě čeho - tohoto směšného testu...? Prý lituji - myslím za prvé nelituješ, za druhé jen blbě pindáš....
obávám se že u tebe by to bylo zbytečné..nedokážeš se srovnat s holým faktem nebo děláš pro H/K ?
Nezdá se ze by to byla ironie. Krome toho Hyundai i40 není ani český ani moravskoslezský vuz.
Xantia Active byla potvora auto. Naklánělo se to minimálně, podvozek dorovnával fyziku, v podstatě to vše drželo na gumách. A jak se to utrhlo, tak pánbůh s tebou.
Teď jsem to trochu studoval a úplně nejlepší auto v tomto testu byl Citroen Xantia v roce 1999 😄
Losí test není objektivní posouzení podvozku auta. Čím tvrdší, lehčí a nižší, tedy s nižším těžištěm, auto bude, tím dopadne lépe. Stejně tak, čím bude mít nižší a širší, tedy tvrdší z hlediska pružení, gumy, tím dopadne ještě lépe. Ale jezděte s takovým autem, a nejen po českých cestách.(jistě nejlépe by dopad třeba Lotus Seven)
Hyunday je prostě měkčí než Mazda, tak dopad hůř.
Jde o to, aby auto dobře pérovalo a ještě obstálo jakž takž rozumně v něčem podobném jako je losí test. Toť vše.
Hyunday je prostě měkčí než Mazda, tak dopad hůř.
Jde o to, aby auto dobře pérovalo a ještě obstálo jakž takž rozumně v něčem podobném jako je losí test. Toť vše.
Hankooky už vyhrály testy v Auto motor und sport. Barumky do podobných tesů skoro nikdo ani nezařazuje. Je to zboží do obchoďáků.
Rozdíl mezi TOP a naprostým propadákem v losím testu pouhopouhých 7,5 kmh? Přitom je jasné, kolik vlivů do výsledku vstupuje - od rozměru použitých pneu, přes samotný typ pneu, použité zatížení atd.
Podle mě dobrá zpráva. Možná špatný výsledek pro Hyundai/Kia, ale dobrá zpráva pro zákazníka.
Mimochodem, Hyundai/Kia se vesměs chová naprosto čitelně a předvídavě, jen zadní část "sklouzne" do oblouku a nevleze se mezi kužely. Nevím, jestli se mi to jen zdá nebo ne, ale přijde mi, že problémem Hyundai/Kia opět nebude podvozek a jeho naladění, ale řízení samotné, které "nestíhá". Zdá se mi, že Hyundai/Kia velmi neochotně a pozdě mění směr předních kol po prvním vybočení (tj. u druhého kužele při zatočení vpravo zpět do směru jízdy). Ve výsledku tedy záď hodně vybočí a pak jí nezbývá nic jiného než sklouznutí...
Podle mě dobrá zpráva. Možná špatný výsledek pro Hyundai/Kia, ale dobrá zpráva pro zákazníka.
Mimochodem, Hyundai/Kia se vesměs chová naprosto čitelně a předvídavě, jen zadní část "sklouzne" do oblouku a nevleze se mezi kužely. Nevím, jestli se mi to jen zdá nebo ne, ale přijde mi, že problémem Hyundai/Kia opět nebude podvozek a jeho naladění, ale řízení samotné, které "nestíhá". Zdá se mi, že Hyundai/Kia velmi neochotně a pozdě mění směr předních kol po prvním vybočení (tj. u druhého kužele při zatočení vpravo zpět do směru jízdy). Ve výsledku tedy záď hodně vybočí a pak jí nezbývá nic jiného než sklouznutí...
Švédský magazín si vymyslel losí test, aby si mohl navěky přihřívat svoji polívčičku. Jak vyčůrané... :-!
"...nejlepší auto v tomto testu byl Citroen Xantia v roce 1999.." >😁 :-!
Tak dik za info. Bylo by zajimave porovnat chovani aut v techto dalsich testech😒br /> 1. tuleni test za polarnim kruhem
2. sloni test v Africe
3. klokani test v Australii
4. jednorozecky test v Zemi Oz
5. kocici test v Kocourkove
Ty jejich zavery z toho ze vzali to, to co je pro Nemce a Cechy typicke - diesel/kombi - a podrobit to testu pro sportovni auta typu Porsche/Camaro je .... jednoduse stupidni. :-! Ale je o cem psat, hm?
Tak dik za info. Bylo by zajimave porovnat chovani aut v techto dalsich testech😒br /> 1. tuleni test za polarnim kruhem
2. sloni test v Africe
3. klokani test v Australii
4. jednorozecky test v Zemi Oz
5. kocici test v Kocourkove
Ty jejich zavery z toho ze vzali to, to co je pro Nemce a Cechy typicke - diesel/kombi - a podrobit to testu pro sportovni auta typu Porsche/Camaro je .... jednoduse stupidni. :-! Ale je o cem psat, hm?
Ano a při zhlédnutí celé tabulky to jest všech testů, zjistíme, že i30 slalom zajela 75km/hod, i20 taktéž, to samé co Octavia RS....
_Tedy_, vysvetlis mi prosím, jak je to s tím rozdílem kontaktní plochy v případě pneumatik 225/45 jednou s průměrem 18" a jednou 19"?
Díky předem
Díky předem
Ano, ten vysledek spise svedci o mizernych gumach, nez o mizernem podvozku, ostatne cela i40 je ladena hodne "komfortne", takze i tech 66 km/h je podle meho uspech.
1. Sundejte Hankooky (nebo co to tam je)
2. Nazujte Pirellky
3. Opakujte
Vážně, ty gumy stojí za starou bačkoru - i přezutí na Barumky je progres co se týče jízdních vlastností.
2. Nazujte Pirellky
3. Opakujte
Vážně, ty gumy stojí za starou bačkoru - i přezutí na Barumky je progres co se týče jízdních vlastností.
Len koli poriadku: i40 mal v tom teste obute "Hankook Ventus Prime 2 225/45 R18 95 V", Mazda 6 mala "Bridgestone Turanza T001 225/45 R19 92 W".
V roku 2015 testoval ADAC/OAMTC oba typy letnych pneumatik (aj ked v rozmere 205/55/R16). "Bridgestone Turanza T001" dosiahli celkove hodnotenie 2.3 (*😉, "Hankook Ventus Prime 2" boli slabsie, dosiahli len 2.7 (😉.
Okrem toho je tam este rozdiel priemeru rafiku (19"/18"), a teda aj rozdiel vo velkosti kontaktnej plochy.
Skratka si myslim ze pneumatiky (model a rozmer) sa mohli trochu podielat na tych vysledokoch, a nie je to len o porovnani i40 versus mazda6...
V roku 2015 testoval ADAC/OAMTC oba typy letnych pneumatik (aj ked v rozmere 205/55/R16). "Bridgestone Turanza T001" dosiahli celkove hodnotenie 2.3 (*😉, "Hankook Ventus Prime 2" boli slabsie, dosiahli len 2.7 (😉.
Okrem toho je tam este rozdiel priemeru rafiku (19"/18"), a teda aj rozdiel vo velkosti kontaktnej plochy.
Skratka si myslim ze pneumatiky (model a rozmer) sa mohli trochu podielat na tych vysledokoch, a nie je to len o porovnani i40 versus mazda6...
jééj, Gilgit, doufám že všichni pasažéři z vašeho vozu přežili. Nebýt ten vyhývací test na volné ploše, kdoví jak by to dopadlo , uaaaa
Ale, dalsí superintelektuál. >😁
Muzes tu tvou moudrou myslenku trochu rozvést?
Muzes tu tvou moudrou myslenku trochu rozvést?
stejně dopadli😒br />
Ford Focus 1,6 TDCi Duratorq ECOnetic, r.v. 2010
Ford Focus Kombi Flexifuel, r.v. 2007
Honda Civic 1,6i LS, r.v. 2002
Renault Zoe, r.v. 2014
Seat Leon 1,8 20V T, r.v. 2000
Skoda Octavia GreenLine TDI, r.v. 2012
Subaru Impreza 2,0D, r.v. 2009
Volvo V50 1,6D, r.v. 2007
nebo i hůře😒br /> BMW 745iA, r.v. 2002
Maybach 62, r.v. 2008
Skoda Octavia Scout 2,0 TDI, r.v. 2009
Subaru Forester 2,0X, r.v. 2008
Volkswagen Golf Variant TSI 140, r.v. 2007
Volkswagen Passat 1,8T, r.v. 2001
Volkswagen Passat Variant 2,0 FSI 4Motion, r.v. 2007
Volkswagen e-Golf , r.v. 20014
[odkaz]
Ford Focus Kombi Flexifuel, r.v. 2007
Honda Civic 1,6i LS, r.v. 2002
Renault Zoe, r.v. 2014
Seat Leon 1,8 20V T, r.v. 2000
Skoda Octavia GreenLine TDI, r.v. 2012
Subaru Impreza 2,0D, r.v. 2009
Volvo V50 1,6D, r.v. 2007
nebo i hůře😒br /> BMW 745iA, r.v. 2002
Maybach 62, r.v. 2008
Skoda Octavia Scout 2,0 TDI, r.v. 2009
Subaru Forester 2,0X, r.v. 2008
Volkswagen Golf Variant TSI 140, r.v. 2007
Volkswagen Passat 1,8T, r.v. 2001
Volkswagen Passat Variant 2,0 FSI 4Motion, r.v. 2007
Volkswagen e-Golf , r.v. 20014
[odkaz]
Jak tu uz zaznelo, test neni zdaleka tak objektivni, jak se muze zdat. Nekolik km/h udela urcite volba pneumatik. Dalsi zalezitost je jejich profilove cislo, nizsi plast se vetsinou min deformuje a auto se tolik nezhoupne a nerozhodi. Kazde auto vyzaduje trosku jiny zpusob rizeni a s ruznymi ridici muze dopadnout ruzne.
Dalsi vec je i ta, nakolik ma losi test vypovidajici hodnotu o celkovych jizdnich vlastnostech, jde prece o jedinou disciplinu. Jina disciplina muze klidne kompletne zprehazet poradi vozu. Je to neco podobneho jako normovana spotreba udavana vyrobcem nebo bezpecnostni testy Euro NCAP. Trochu jina rychlost nebo uhel narazu a vsechno je hned jinak. Bral bych to s velkym nadhledem.
Dalsi vec je i ta, nakolik ma losi test vypovidajici hodnotu o celkovych jizdnich vlastnostech, jde prece o jedinou disciplinu. Jina disciplina muze klidne kompletne zprehazet poradi vozu. Je to neco podobneho jako normovana spotreba udavana vyrobcem nebo bezpecnostni testy Euro NCAP. Trochu jina rychlost nebo uhel narazu a vsechno je hned jinak. Bral bych to s velkym nadhledem.
Ty jo, skoro deset minut jsem stravli premyslenim o tom, kde je v gume jaky plast, ktery by mohl byt nizsi, nez mi koncene docvaklo, zes mel na mysli plášť. Chuj s tym, jdu spat... >😁
A proto má Volvo XC-70 jen 65kmh. Tu polívku si přímo uvařili. A pak se ještě domluvili, že budou šikanovat japonský auta, viď 😲
"..kazdopadne velka pochvala mazde.." :-! Asi to bude tim, ze v Japonsku maji stejny problem vyhybat se na ceste losum. 😲 Jezdit s kombikem takovym stylem?
Kdo řídil Mazdu zoom zoom a obzvláště model 6 ví, proč to auto v testu dopadlo jak dopadlo... Mazda 6 :yes:
Tak to se videa pěkně prohlédni , škoda že nesvlékli pneu tak jako Superbu, vždy 5x po sobě.
Zase i30 hatchback 75km/hod. To samé i20. Přitom náš idol ovladatelnosti na tyto cifry nedosáhne. Kde se stala chyba?
Zase i30 hatchback 75km/hod. To samé i20. Přitom náš idol ovladatelnosti na tyto cifry nedosáhne. Kde se stala chyba?
Neměla. Xantie totiž vůbec žádné neměla.
Podvozek je nafouknutý na hydropneumatických koulích.
Podvozek je nafouknutý na hydropneumatických koulích.
Cim vyssi rychlost, tim lepsi vysledek u toho Focusu, ale je to spis test ESP, pneu a tlumicu a ne jizdnich vlastnosti v zatackach (na okruhu), takze vlastne test k nicemu, pokud se prave nevyhybas losovi v Korei.
V te tabulce za Porschse nasleduje Nissan X-Trail dCi. Chtel bych ho videt na Nordschlaife >😁
V te tabulce za Porschse nasleduje Nissan X-Trail dCi. Chtel bych ho videt na Nordschlaife >😁
Bocni deformace pneumatiky se projevi hlavne v naklonu vozu, ne v prilnavosti. V tomhle testu se to obzvlast projevi masivnejsim bocnim prenosem vahy a tim rozhozenim auta pri tak prudke zmene smeru. Cim tezsi auto, tim hur, u kombiku s "batohem" vzadu to muze prinest slusne rozdily.
Zrovna koukám na videa posledních testů a i30 v kombíku má výsledek 65...to je dokonce horší než větší i40.
zkus si místo losa doplnit cokoliv jiného co se pohybuje po a okolo komunikací a třeba ti to docvakne.. že ty si "vtipálku" chodil krmit zebru na silnici,co?
Tak to je dobry. Houpave francouzske auto bez jakychkoli sportovnich ambici... O to smesneji pusobi tendence cpat na vsechno sportovni podvozky, aby to jezdilo rychle.
"..že lze projet místo 68km zatáčku stejně rychle celými 70km. ." :yes:
BTW, cely ten PR BS nesvedci vubec o nicem. :-!
BTW, cely ten PR BS nesvedci vubec o nicem. :-!
A proto je v první dvacítce třeba Xantia Activa (99), X-Trail (14), Omega (00) anebo 308 (14) - kromě dobrého podvozku jde v první řadě o gumy. Podvozek totiž jede v limitech daných gumou.
Při tomhle manévru totiž nehrajou CSC5 nebo Zera oproti výše zmíněným Hankookům jen jinou ligu, ale úplně jinej sport.
Při tomhle manévru totiž nehrajou CSC5 nebo Zera oproti výše zmíněným Hankookům jen jinou ligu, ale úplně jinej sport.
[odkaz]
Srovnej to podle rychlostí ne abecedně. Kompletní je to totiž zajímavé.
Většina aut za sucha.některá ovšem ne, dost podstatné.
Srovnej to podle rychlostí ne abecedně. Kompletní je to totiž zajímavé.
Většina aut za sucha.některá ovšem ne, dost podstatné.
Díky!! Pro mě dost překvápko- Passat- podvozková hvězda testů - téměř stejná bída jako i40, a Toyoty- podle testů nudné podvozky pro neřidiče (viz dnešní Auris) jsou hvězdy.
Jaguar SPORTbrake se podle tohoto zdá dost nesportovní.
Jaguar SPORTbrake se podle tohoto zdá dost nesportovní.
Videa jsem si prohlédl, je zvláštní tak zásadní rozdíl mezi jednotlivými verzemi...A jestli si dobře vzpomínám, tak byl ten Superb přetížený.
Muzes dát odkaz na reklamu ve které se o modelu Hyudai i40 mluví jako o "nejkvalitnějším českém voze"?
".. a v případě genesis ještě hůře." Kolik losu potka na ceste Genesis? Asi pravdepobnejsi by bylo srazit jednorozce ve Zlamane Lhote.
Odpovídás za nick opelak? Zrejme se pohybujete na podobné intelektuální rovine. >😁
Ale kdyz uz je tomu tak tak jiste dokázes rozvést myslenku nicku opelak ty a vysvetlit s cím se nedokázu smírit.
Jinak nedelám ani pro H/K ani pro jiného výrobce automobilu ale mám pravidelne do cinení se vsemi velkými svetovými výrobci automobilu a nekterými mensími. I takovými o jejichz existenci zrejme nemás ani tusení.
Ale kdyz uz je tomu tak tak jiste dokázes rozvést myslenku nicku opelak ty a vysvetlit s cím se nedokázu smírit.
Jinak nedelám ani pro H/K ani pro jiného výrobce automobilu ale mám pravidelne do cinení se vsemi velkými svetovými výrobci automobilu a nekterými mensími. I takovými o jejichz existenci zrejme nemás ani tusení.
vsetky Xantie mali hydropneumaticke pruzenie. Dokonca vo verzii Activa to bol jeden z najlepsich podvozkov. Aj komfortny, aj sportovy. V tom case to bolo zrovnatelne s BMW 3.
Asi najlepsie, co v Citroene dokazali urobit.
https😐/www.youtube.com/watch?…… />
Nevyhodou auta bola pomerne vysoka hmotnost a zla tuhost karoserie. V crash testoch dopadla velmi zle, ale v tom case take auta robili...
Asi najlepsie, co v Citroene dokazali urobit.
https😐/www.youtube.com/watch?…… />
Nevyhodou auta bola pomerne vysoka hmotnost a zla tuhost karoserie. V crash testoch dopadla velmi zle, ale v tom case take auta robili...
Je lepsi sejmout zvire, nez srazka s protijedoucim vozidlem nebo to narvat v aleji do stromu. Ono je to tezke, reflex vzdycky rika "uhni", ale krome toho losa nebo kravy byva lepsi zadupnout brzdu a drzet volant rovne.
No jo, to je ta diakritika ... kdyby na ni většina uživatelů nekašlala, někdy je to děs číst. :no:
Měl jsem Xantii TD. Opravdu byla na kruháčích nepřekonatelná. Xantia podle mne bylo vůbec nejlepší auto - vevnitř velká, super klidná jízda, nízká spotřeba (byla hodně nízká). Při losím testu záleží z 50% na řidič a 40% na pneu., Tj. i s Ferrari bych dokázal losím testem neprojet. Ať se testům věnuje vždy řidič dané automobilky, jinak je to tak na 99% zfixlované. U švédů pak obvzlášť, mám zkušenosti se švédskými tepelnými čerpadly, které jsou sice zastaralé(asi jako první mobily), ale dle testů nelepší a překonávají moderní tepelná čerpadla Samsung, Toshiba aj. (moderní mobily). Ale jen v testech, realita je jiná a navíc jsou nejdražší. Lituji ty, kteří naletěli "testům".
Ano, to může být jádro pudla, oni testují s nějakým procentem dovoleného zatížení (láduji do auta pytle s pískem) nechce se mi hledat kolik to procento je, ale u některých aut se s rostoucí zátěží zhoršují jízdní vlastnosti více než jiným, na tom videu je to vidět, když vyházeli 140 kg zátěže, tak se jízdní vlastnosti dost zlepšily.
V realnej premavke by u vacsiny vodicov bol priebeh asi nasledujuci.
1. Los,
2. plne brzdy,
3. Hlasno kricat "***aaaa"
4. Naraz,
5. Rozbite sklo, krv z losa, bordel v aute, vystrelene vaky, modrina pod okom
6. odfotit a poslat na facebook,
7. dva tyzdne sa ozierat na oslavu druheho narodenia
1. Los,
2. plne brzdy,
3. Hlasno kricat "***aaaa"
4. Naraz,
5. Rozbite sklo, krv z losa, bordel v aute, vystrelene vaky, modrina pod okom
6. odfotit a poslat na facebook,
7. dva tyzdne sa ozierat na oslavu druheho narodenia
Superb byl naložený přesně dle technického průkazu, že posléze Škoda upravila max hmotnost je jiná věc, protože samozřejmě spousta aut už měla prodaných, takže ty čísla v techničáku si cucá z prstu? Nebo hrubě odhaduje?
Ale to je celkem jedno.
Na blbnutí klikatýma silnicema je spíše vhodnější malé auto, tak je zajímavé kde udělali soudruzi v Mladé Boleslavi chybu,když je i20 lepší než Fabia.
Ale to je celkem jedno.
Na blbnutí klikatýma silnicema je spíše vhodnější malé auto, tak je zajímavé kde udělali soudruzi v Mladé Boleslavi chybu,když je i20 lepší než Fabia.
Na suchu bych to netvrdil ani o Barumkách, natož Hankookách, které v mnoha testech potvrdily, že se etablovaly již mezi širší špičku. Na mokru ovšem se rozdíly zvětšují.
Tak úplně polopaticky, abys to pochopil i ty: jmenuje se to losí test, protože ve Švédsku ti může do cesty vběhnout například los. Ale jedná se ve skutečnosti o prudký vyhýbací manévr před překážkou. Když ti do cesty vběhne srna,nebo - světe div se- dítě zpoza auta - bude ten manévr úplně stejný, i když se nebudeš vyhýbat losovi. Takže zvládnutí tohoto manévru může být velmi užitečné i mimo země s výskytem losů.
Pochopil?
Pochopil?
Mně tedy chování v krizových situací přijde relevantnější, než jak si vedou obyčejná auta na okruhu. I když výsledky jejich testů jsou místy zvláštní. A tenhle test (stejně jako jiné) má své problémy z hlediska srovnatelnosti.
Jo a proto je na tom i Škoda Praktik lepe. Kdepak udělala Mazda asi chybu ? A co břidilove jako Lotus , Porsche nebo BMW oproti Citroenu ? Vypovidajici hodnota dosti mizerna.
absolutne minimalny 😄
Sirka je logicky rovnaka, profil rovnaky, a vdaka o palec vacsiemu rafiku, mas teda o 2,54 cm vacsi celkovy priemer kolesa, a tym padom o nejaky ten milimeter mozno dlhsiu pozdlznu stycnu plochu. Staci ale aby 1 auto na 18" malo dajme tomu tlak v gumach 2,3 bar a druhe na 19" tlak 2,8 bar a moze sa tato pozdlzna stycna plocha zmenit aj do opacneho garde. Otazka zase bude, co rozdielne tlaky urobia s bocnou deformaciou pneumatiky v zatackach a ako sa to odrazi na prilnavosti...atd... 😉
Sirka je logicky rovnaka, profil rovnaky, a vdaka o palec vacsiemu rafiku, mas teda o 2,54 cm vacsi celkovy priemer kolesa, a tym padom o nejaky ten milimeter mozno dlhsiu pozdlznu stycnu plochu. Staci ale aby 1 auto na 18" malo dajme tomu tlak v gumach 2,3 bar a druhe na 19" tlak 2,8 bar a moze sa tato pozdlzna stycna plocha zmenit aj do opacneho garde. Otazka zase bude, co rozdielne tlaky urobia s bocnou deformaciou pneumatiky v zatackach a ako sa to odrazi na prilnavosti...atd... 😉
Jo, taky mě zaujalo, jak "bezpohlavní" Toyoty jsou v popředí. S Mondeem to bude, jak stále píše webpaja. Nepůsobí, jako že by se mu do zatáček chtělo (např. já jsem z něj zrovna nadšenej nebyl), ale nakonec to projede s prstem v nose.
"Pod auto ti může náhle skočit jen los?" 😲 Hm, jmenuje se to losi test a pochazi to ze Svedska.
>😁 Omlouvam se ti, ale neziju v CR. Nekdy ten cas obetuju a snazim se diakritiku poslepu vylovit z neoznacenych klaves, ale jsou to vyjimky.
No zrovna Xanti Activa bych z houpavosti neobvinoval, skepticky bych pak byl k presnosti tehdejsich mereni.
Néé? To je zajímavé, že to české zastoupení pořád cpe do hlavy potenciálním českým zákazníkům? 😄
Néé? To je zajímavé, že to české zastoupení ve svých reklamách pořád cpe do hlavy potenciálním českým zákazníkům? 😄
"Bral bych to s velkym nadhledem. " Tak, tak. Aspon 2-3 parseku. Francouzske auto v roce 1999 projelo nesmyslnou trajektorii o 3 km/h rychleji nez o 9 let pozdeji Porsche 997....tak to teda ty korejske kombiky jsou ku**wsky dobre! :-!
Vzdyt ti soudruzi ze Svedska "zapomneli" otestovat VOLVO 850, ktere se chtelo prevratit na strechu pouze pri pomysleni ridice na zataceni.
Vzdyt ti soudruzi ze Svedska "zapomneli" otestovat VOLVO 850, ktere se chtelo prevratit na strechu pouze pri pomysleni ridice na zataceni.
Jestli někdo nakupuje podle reklam, tak by měl být umístěn do izolace a zbaven svéprávnosti...
Zajímalo by mě, jestli by se s tou i40 nedalo jet předními koly tak blízko u kuželů vpravo, jako při té nižší rychlosti (v případě Mazdy to šlo i při vyšších rychlostech).
Když tam najedou skoro metr od pravých kuželů, pak to víc kmitne a není divu, že ty levé sejme.
Ale možná to skutečně neumožňuje řízení i40.
I když samozřejmě nezpochybňuji, že Mazda drží stopu líp.
Když tam najedou skoro metr od pravých kuželů, pak to víc kmitne a není divu, že ty levé sejme.
Ale možná to skutečně neumožňuje řízení i40.
I když samozřejmě nezpochybňuji, že Mazda drží stopu líp.
Prosím? Co to má společného s crash testy? Když uvažuji o koupi auta, tak věci, jako jak zvládá prudké brzdění, prudké změny směru, brzdění při zatáčení nebo na různorodém povrchu (například jedna strana na asfaltu, druhá na trávě), zkouším a jsou pro mne důležité. Stejně tak, pokud auto plánuji používat k tahání přívěsů, zkouším, jak to zvládá, pokud možno (je k dispozici auto s tažným). A opět zkouším vyhýbací manévry a brzdění i s těžkým přívěsem. Že má auto dost síly na tažení dvoutunového přívěsu, ještě neznamená, že to zvládne dobře.
To je jako bys přirovnával přikládání významu dynamickým parametrům k výběru dle crash testů. A skutečně mi to přijde relevantnější, než jak si povede obyčejné auto na okruhu. Protože s ním prostě na okruh nepojedu s cílem "závodit", bavit se jízdou po něm, zatímco krizová situace mě na silnicích může potkat a v minulosti jsem se už vyhýbat musel. Ale možná si někdo radši vybírá auta podle toho, jestli ven vyleze s neporušeným účesem... >😒]
To je jako bys přirovnával přikládání významu dynamickým parametrům k výběru dle crash testů. A skutečně mi to přijde relevantnější, než jak si povede obyčejné auto na okruhu. Protože s ním prostě na okruh nepojedu s cílem "závodit", bavit se jízdou po něm, zatímco krizová situace mě na silnicích může potkat a v minulosti jsem se už vyhýbat musel. Ale možná si někdo radši vybírá auta podle toho, jestli ven vyleze s neporušeným účesem... >😒]
Ti tři co mi dali thumb down neví proč Mazda dopadla jak dopadla nebo ji nikdy neridili nebo jsem udělal hrubku v příspěvku nebo se preklikli? Nebo co? 😄
Co jsem chtěl říct bylo, ze Mazda 6 je opravdu skvěle řiditelne auto místy dokonce se sportovním pocitem za volantem. Takové auto ti dává větší pocit jistoty a taky více suverenity při řešení kritických situaci při jízdě.
Co jsem chtěl říct bylo, ze Mazda 6 je opravdu skvěle řiditelne auto místy dokonce se sportovním pocitem za volantem. Takové auto ti dává větší pocit jistoty a taky více suverenity při řešení kritických situaci při jízdě.
Jménem Tedyho ti děkuji za odpověď. Nicméně moje otázka by se dala shrnout jedním slovem: IRONIE.
Aha. Tak tedy opět polopaticky- dlouze jsi vysvětlil kolegovi, že jelenovi je lépe se vyhnout. Viz i tvůj odkaz. A co psal kolega? "ale krome toho losa nebo kravy byva lepsi zadupnout brzdu" . Tedy- říká- kromě velkého zvířete bývá lepší se nevyhýbat, tj. totéž co ty. Ale jestli mu máš za zlý, že nevyjmenoval všechny druhy vysoké zvěře, pak máš samozřejmě pravdu.
Tak má první reakce je brzdit. Na nezpevněnou krajnici jsem vjel už několikrát při vyhýbání a naštěstí jsem strom ještě netrefil. A nevjedu před auto v protisměru (pokud je už blízko). Horší je podle mne auto jedoucí za mnou, které nemám na očích. Ani u srny by nebylo příjemné, kdyby se podívala do kabiny, natož něco těžšího. Nemluvě o tom, že by to byla totálka. I zajíc nadělá pěknou paseku.
Teď je otázka, jaké měla užitečné zatížení a jestli za ty roky nezměnili metodiku. Jen snížením celkové hmotnosti by sis měl v tomhle testu pomoci. Pokud mají dvě auta výrazněji odlišné užitečné zatížení, tak vlastně porovnáváš jablka a hrušky. Auto naložené na legální maximum by nemělo mít nebezpečné jízdní vlastnosti, lze však očekávat zhoršení. Teď si ani nevzpomenu, jestli ta auta nakládají podle techničáku, nebo podle skutečné hmotnosti. Doufám, že podle toho druhého, protože to první je akorát nebezpečná past na lidi, kteří chtějí využívat přepravní kapacity naplno. Vůbec nemluvě o rozložení zátěže.
Jinak to byla Xantia Activa, pokud si dobře pamatuji. Ten podvozek byl a dodnes je zajímavý (Activa měla aktivní hydraulické stabilizátory).
Jinak to byla Xantia Activa, pokud si dobře pamatuji. Ten podvozek byl a dodnes je zajímavý (Activa měla aktivní hydraulické stabilizátory).
ja sa ospravedlnujem za tu tabulku, mohlo ma napadnut, ze ti lajdaci z AF to tam len tak picli a neupozornili ze sa jedna o stare generacie... :-! 8-s :😉
Já vidím logo KIA.....a to jsem ještě dneska nepil. Věř mi. >😁
edit: Aha, když v chronologicky seřazené diskusi kliknu v tvým příspěvku, na co jsi reagoval, tak vidím taky dvě kupky. Tak to je silný. >😒]
edit: Aha, když v chronologicky seřazené diskusi kliknu v tvým příspěvku, na co jsi reagoval, tak vidím taky dvě kupky. Tak to je silný. >😒]
Dík. :yes: Fakt zajímavý s tím Focusem. Vlastně jsem jel stejnou verzi, hatch a 1.0 EB a zdál se mi být v pohodě. Byl teda prázdnej...
[odkaz]
Nové Mondeo ještě netestovali, Passat kombi 71 km/h, tady je origo tabulka, kde ale nejsou letošní testy, ty se najdou jenom jako jednotlivá videa na jejich YT
[odkaz]
Nové Mondeo ještě netestovali, Passat kombi 71 km/h, tady je origo tabulka, kde ale nejsou letošní testy, ty se najdou jenom jako jednotlivá videa na jejich YT
[odkaz]
Aha, no tak to se zdržuju jakýchkoli závěrů. A nevíš, jestli se to (starší generace) týká i toho Mondea a Passatu ?
Hnědá kupka, hmm, to bych si asi jako nick nedal. >😒] Ale než jsem se stačil podívat, už je obrázek změněný. 😄
V tabulace od AudiRS6 jsou staré generace, ty ještě měly dobrý podvozek, poslední generace měla těžké honičky.
[odkaz]
[odkaz]
Mně se zdál Focus při jízdě podvozkově hodně dobrej (jel jsem teda s 1.0 EB 92kW) a podle té tabulky od AUDIRS6 to taky úplně na propadák nevypadá... 😐
To musí poznat každý, kdo se s tím sveze. Chválí to jen ti, co na lepší nemají. :no: Žádné překvapení...
"...zkus si místo losa doplnit cokoliv jiného co se pohybuje po a okolo komunikací...". Chapu. Tak treba "voli test" pojmenovan po vyhybani se volovi na ceste. Ale to by nebylo jednoznacne pojmenovani, protoze hodne tzv. ridicu by se citili dotceni, vid?. :-!
"..Je lepsi sejmout zvire". Jak kdy a jak co. Treba srazit jelena muze dopadnou tak, ze ti jelen skonci v aute, a ukope te k smrti jak se snazi dostat ven z auta zatimco ty nemas sanci ani odepnout pasy....
Na kruhacich dobre, ale co ve vlasenkach a na okruhu, tam pocitam, ze ten litinovy monoblok bude tahnout ven ze zatacky. Nemela nahodou pekelne tvrde tlumice?
pokud tomu das 18" kola, uzkoprofilove pneu a tvrde tlumice tak samozrejme to hned zvitezi, co ale budou rikat zakaznici pri normalnim jezdeni je jina vec
Tak Honda excelentni vysledek, si dava i HH a jina vykonna auta, opravdu jisty excelentni podvozek :yes:
ta honda civic tourer mi vyrazila dych, subjektivne by som ju zaradil niekde na posledne miesto a ceed do priemeru ku oktavke