Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Losí test – Mazda 6 si vedla skvěle, Hyundai i40 propadl

147 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nie je velmi dobra vizitka pre H/K .... tu vidim priestor na zlepsenie .. ta istota tam nie je taka v tej rychlosti... ktovie ako na tom uz bude novy tucson, genesis alebo optima ktore su uz na komplet novych plosinach ..... mozno to uz bude podstatne lepsie.... ktovie ...

kazdopadne velka pochvala mazde.... v tejto discipline je ozaj vynikajuca, poklona :yes:
webpaja
Stejně dopadlo i duo i30 a Cedník. 😉
Avatar - Jaros71
Jaros71
Ani mne moc hjondé nepřekvapilo.. 8-s
Pokud tak "skvěle" jezdí i zbytek jejich vozového parku , tak lituji ty , kdo si korejce pořídí. :no:
Avatar - zaplosak
zaplosak
ale jdi ty brepto, na základě čeho - tohoto směšného testu...? Prý lituji - myslím za prvé nelituješ, za druhé jen blbě pindáš....
Avatar - hruodolf
hruodolf
stejně dopadli😒br /> Ford Focus 1,6 TDCi Duratorq ECOnetic, r.v. 2010
Ford Focus Kombi Flexifuel, r.v. 2007
Honda Civic 1,6i LS, r.v. 2002
Renault Zoe, r.v. 2014
Seat Leon 1,8 20V T, r.v. 2000
Skoda Octavia GreenLine TDI, r.v. 2012
Subaru Impreza 2,0D, r.v. 2009
Volvo V50 1,6D, r.v. 2007

nebo i hůře😒br /> BMW 745iA, r.v. 2002
Maybach 62, r.v. 2008
Skoda Octavia Scout 2,0 TDI, r.v. 2009
Subaru Forester 2,0X, r.v. 2008
Volkswagen Golf Variant TSI 140, r.v. 2007
Volkswagen Passat 1,8T, r.v. 2001
Volkswagen Passat Variant 2,0 FSI 4Motion, r.v. 2007
Volkswagen e-Golf , r.v. 20014

[odkaz]
Avatar - Ham.
Ham.
Nic si z toho nedělej, Focus dopadl úplně stejně blbě. 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Mně se zdál Focus při jízdě podvozkově hodně dobrej (jel jsem teda s 1.0 EB 92kW) a podle té tabulky od AUDIRS6 to taky úplně na propadák nevypadá... 😐
Avatar - Ham.
Ham.
V tabulace od AudiRS6 jsou staré generace, ty ještě měly dobrý podvozek, poslední generace měla těžké honičky.
[odkaz]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Aha, no tak to se zdržuju jakýchkoli závěrů. A nevíš, jestli se to (starší generace) týká i toho Mondea a Passatu ?
Avatar - Ham.
Ham.
[odkaz]

Nové Mondeo ještě netestovali, Passat kombi 71 km/h, tady je origo tabulka, kde ale nejsou letošní testy, ty se najdou jenom jako jednotlivá videa na jejich YT
[odkaz]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Dík. :yes: Fakt zajímavý s tím Focusem. Vlastně jsem jel stejnou verzi, hatch a 1.0 EB a zdál se mi být v pohodě. Byl teda prázdnej...
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
ja sa ospravedlnujem za tu tabulku, mohlo ma napadnut, ze ti lajdaci z AF to tam len tak picli a neupozornili ze sa jedna o stare generacie... :-! 8-s :😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
I tak je zajímavá. 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, to může být jádro pudla, oni testují s nějakým procentem dovoleného zatížení (láduji do auta pytle s pískem) nechce se mi hledat kolik to procento je, ale u některých aut se s rostoucí zátěží zhoršují jízdní vlastnosti více než jiným, na tom videu je to vidět, když vyházeli 140 kg zátěže, tak se jízdní vlastnosti dost zlepšily.
Nicco
Cim vyssi rychlost, tim lepsi vysledek u toho Focusu, ale je to spis test ESP, pneu a tlumicu a ne jizdnich vlastnosti v zatackach (na okruhu), takze vlastne test k nicemu, pokud se prave nevyhybas losovi v Korei.
V te tabulce za Porschse nasleduje Nissan X-Trail dCi. Chtel bych ho videt na Nordschlaife >😁
_MT_
Mně tedy chování v krizových situací přijde relevantnější, než jak si vedou obyčejná auta na okruhu. I když výsledky jejich testů jsou místy zvláštní. A tenhle test (stejně jako jiné) má své problémy z hlediska srovnatelnosti.
Nicco
To je jako kupovat si auto podle vysledku narazovych testu. Auto je na jezdeni, ne bourani.
Avatar - _Karel_
_Karel_
A jak se auto chová, když prudce zatočíš, nemá s ježděním nic společného....
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Dyť to i40 se projevuje jak když se ve větru převrhne odpadkový koš >😁 >😁 >😁
_MT_
Prosím? Co to má společného s crash testy? Když uvažuji o koupi auta, tak věci, jako jak zvládá prudké brzdění, prudké změny směru, brzdění při zatáčení nebo na různorodém povrchu (například jedna strana na asfaltu, druhá na trávě), zkouším a jsou pro mne důležité. Stejně tak, pokud auto plánuji používat k tahání přívěsů, zkouším, jak to zvládá, pokud možno (je k dispozici auto s tažným). A opět zkouším vyhýbací manévry a brzdění i s těžkým přívěsem. Že má auto dost síly na tažení dvoutunového přívěsu, ještě neznamená, že to zvládne dobře.

To je jako bys přirovnával přikládání významu dynamickým parametrům k výběru dle crash testů. A skutečně mi to přijde relevantnější, než jak si povede obyčejné auto na okruhu. Protože s ním prostě na okruh nepojedu s cílem "závodit", bavit se jízdou po něm, zatímco krizová situace mě na silnicích může potkat a v minulosti jsem se už vyhýbat musel. Ale možná si někdo radši vybírá auta podle toho, jestli ven vyleze s neporušeným účesem... >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Zajímalo by mě, jak rychle to zvládají třídní konkurenti- Passat, Mondeo...
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
takto😒br /> [odkaz]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Díky!! Pro mě dost překvápko- Passat- podvozková hvězda testů - téměř stejná bída jako i40, a Toyoty- podle testů nudné podvozky pro neřidiče (viz dnešní Auris) jsou hvězdy.
Jaguar SPORTbrake se podle tohoto zdá dost nesportovní.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jo, taky mě zaujalo, jak "bezpohlavní" Toyoty jsou v popředí. S Mondeem to bude, jak stále píše webpaja. Nepůsobí, jako že by se mu do zatáček chtělo (např. já jsem z něj zrovna nadšenej nebyl), ale nakonec to projede s prstem v nose.
hipisko
podla mna to je este ten starsi passat
hipisko
ta honda civic tourer mi vyrazila dych, subjektivne by som ju zaradil niekde na posledne miesto a ceed do priemeru ku oktavke
_MT_
Ta auta testují hodně naložená, což my většinou ne. To může udělat velký rozdíl.
Xylo
Teď jsem to trochu studoval a úplně nejlepší auto v tomto testu byl Citroen Xantia v roce 1999 😄
XTad
Tak to je dobry. Houpave francouzske auto bez jakychkoli sportovnich ambici... O to smesneji pusobi tendence cpat na vsechno sportovni podvozky, aby to jezdilo rychle.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Xantia Activa - voz, ktory bude mat u mna respekt na veky ! :-! :yes:
MariAchi
No zrovna Xanti Activa bych z houpavosti neobvinoval, skepticky bych pak byl k presnosti tehdejsich mereni.
jossalito
Xantia Active byla potvora auto. Naklánělo se to minimálně, podvozek dorovnával fyziku, v podstatě to vše drželo na gumách. A jak se to utrhlo, tak pánbůh s tebou.
Nicco
pokud tomu das 18" kola, uzkoprofilove pneu a tvrde tlumice tak samozrejme to hned zvitezi, co ale budou rikat zakaznici pri normalnim jezdeni je jina vec
Avatar - vabis
vabis
Auta jsou jak lidé,zvyky nemění. Mazda tradičně výborně :yes: Hnůj jdé opět propadák 8-s
...Xantiu jsem nezažil, ale spuštěný XM držel ve své době jak přibitý :-!
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
vabisi, to oznacení hnůj na tebe sedí.
Avatar - Karen_
Karen_
jééj, Gilgit, doufám že všichni pasažéři z vašeho vozu přežili. Nebýt ten vyhývací test na volné ploše, kdoví jak by to dopadlo , uaaaa
CrankyDude
"...nejlepší auto v tomto testu byl Citroen Xantia v roce 1999.." >😁 :-!
Tak dik za info. Bylo by zajimave porovnat chovani aut v techto dalsich testech😒br /> 1. tuleni test za polarnim kruhem
2. sloni test v Africe
3. klokani test v Australii
4. jednorozecky test v Zemi Oz
5. kocici test v Kocourkove
Ty jejich zavery z toho ze vzali to, to co je pro Nemce a Cechy typicke - diesel/kombi - a podrobit to testu pro sportovni auta typu Porsche/Camaro je .... jednoduse stupidni. :-! Ale je o cem psat, hm?
Řidič007
Měl jsem Xantii TD. Opravdu byla na kruháčích nepřekonatelná. Xantia podle mne bylo vůbec nejlepší auto - vevnitř velká, super klidná jízda, nízká spotřeba (byla hodně nízká). Při losím testu záleží z 50% na řidič a 40% na pneu., Tj. i s Ferrari bych dokázal losím testem neprojet. Ať se testům věnuje vždy řidič dané automobilky, jinak je to tak na 99% zfixlované. U švédů pak obvzlášť, mám zkušenosti se švédskými tepelnými čerpadly, které jsou sice zastaralé(asi jako první mobily), ale dle testů nelepší a překonávají moderní tepelná čerpadla Samsung, Toshiba aj. (moderní mobily). Ale jen v testech, realita je jiná a navíc jsou nejdražší. Lituji ty, kteří naletěli "testům".
Nicco
Na kruhacich dobre, ale co ve vlasenkach a na okruhu, tam pocitam, ze ten litinovy monoblok bude tahnout ven ze zatacky. Nemela nahodou pekelne tvrde tlumice?
jossalito
Neměla. Xantie totiž vůbec žádné neměla.

Podvozek je nafouknutý na hydropneumatických koulích.
Nicco
Vsechny verze asi ne?
jossalito
Nikdy jsem Xantii na pružinách neviděl. 😉
miro68
vsetky Xantie mali hydropneumaticke pruzenie. Dokonca vo verzii Activa to bol jeden z najlepsich podvozkov. Aj komfortny, aj sportovy. V tom case to bolo zrovnatelne s BMW 3.
Asi najlepsie, co v Citroene dokazali urobit.

https😐/www.youtube.com/watch?…… />
Nevyhodou auta bola pomerne vysoka hmotnost a zla tuhost karoserie. V crash testoch dopadla velmi zle, ale v tom case take auta robili...
_MT_
Teď je otázka, jaké měla užitečné zatížení a jestli za ty roky nezměnili metodiku. Jen snížením celkové hmotnosti by sis měl v tomhle testu pomoci. Pokud mají dvě auta výrazněji odlišné užitečné zatížení, tak vlastně porovnáváš jablka a hrušky. Auto naložené na legální maximum by nemělo mít nebezpečné jízdní vlastnosti, lze však očekávat zhoršení. Teď si ani nevzpomenu, jestli ta auta nakládají podle techničáku, nebo podle skutečné hmotnosti. Doufám, že podle toho druhého, protože to první je akorát nebezpečná past na lidi, kteří chtějí využívat přepravní kapacity naplno. Vůbec nemluvě o rozložení zátěže.

Jinak to byla Xantia Activa, pokud si dobře pamatuji. Ten podvozek byl a dodnes je zajímavý (Activa měla aktivní hydraulické stabilizátory).
Avatar - _Karel_
_Karel_
Podle obrázku- teď jsi "Hnědá/Kupka_svet? 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Hnědá kupka, hmm, to bych si asi jako nick nedal. >😒] Ale než jsem se stačil podívat, už je obrázek změněný. 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já vidím pořád dvě kupky sena 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
Já vidím logo KIA.....a to jsem ještě dneska nepil. Věř mi. >😁

edit: Aha, když v chronologicky seřazené diskusi kliknu v tvým příspěvku, na co jsi reagoval, tak vidím taky dvě kupky. Tak to je silný. >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
[odkaz]

Pozdě, koukám, že už jsi našel. Mají to tu nějaký celý zpožděný.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
uz som sa mu aj zasmial, ze na zimu tam picne zase snehuliakov >😁
_MT_
Zkus CTRL+F5.
XTad
No jedna kupka za Hyundai, druha za Kiu, ne? :-!
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
:no:
Avatar - Karen_
Karen_
ty vrtáš prstem do těch kupek ? >😁
Avatar - pelikoš
pelikoš
úplně stejně a v případě genesis ještě hůře...
CrankyDude
".. a v případě genesis ještě hůře." Kolik losu potka na ceste Genesis? Asi pravdepobnejsi by bylo srazit jednorozce ve Zlamane Lhote.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pod auto ti může náhle skočit jen los?
CrankyDude
"Pod auto ti může náhle skočit jen los?" 😲 Hm, jmenuje se to losi test a pochazi to ze Svedska.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak úplně polopaticky, abys to pochopil i ty: jmenuje se to losí test, protože ve Švédsku ti může do cesty vběhnout například los. Ale jedná se ve skutečnosti o prudký vyhýbací manévr před překážkou. Když ti do cesty vběhne srna,nebo - světe div se- dítě zpoza auta - bude ten manévr úplně stejný, i když se nebudeš vyhýbat losovi. Takže zvládnutí tohoto manévru může být velmi užitečné i mimo země s výskytem losů.
Pochopil?
Avatar - 4hill
4hill
to snad nemyslíš vážně...
_MT_
Já ti nevím, ale srnce nebo kanci bych se také radši vyhnul.
Avatar - Bully_
Bully_
Je lepsi sejmout zvire, nez srazka s protijedoucim vozidlem nebo to narvat v aleji do stromu. Ono je to tezke, reflex vzdycky rika "uhni", ale krome toho losa nebo kravy byva lepsi zadupnout brzdu a drzet volant rovne.
_MT_
Tak má první reakce je brzdit. Na nezpevněnou krajnici jsem vjel už několikrát při vyhýbání a naštěstí jsem strom ještě netrefil. A nevjedu před auto v protisměru (pokud je už blízko). Horší je podle mne auto jedoucí za mnou, které nemám na očích. Ani u srny by nebylo příjemné, kdyby se podívala do kabiny, natož něco těžšího. Nemluvě o tom, že by to byla totálka. I zajíc nadělá pěknou paseku.
CrankyDude
"..Je lepsi sejmout zvire". Jak kdy a jak co. Treba srazit jelena muze dopadnou tak, ze ti jelen skonci v aute, a ukope te k smrti jak se snazi dostat ven z auta zatimco ty nemas sanci ani odepnout pasy....
Avatar - _Karel_
_Karel_
Začínám si být jistý, že neumíš číst, nebo chápat, co čteš.
CrankyDude
"Začínám si být jistý,..." Byt tebou tak s tim okamzite prestanu. :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
To bys měl. Ztrapňuješ se.
CrankyDude
OK. [odkaz] :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Aha. Tak tedy opět polopaticky- dlouze jsi vysvětlil kolegovi, že jelenovi je lépe se vyhnout. Viz i tvůj odkaz. A co psal kolega? "ale krome toho losa nebo kravy byva lepsi zadupnout brzdu" . Tedy- říká- kromě velkého zvířete bývá lepší se nevyhýbat, tj. totéž co ty. Ale jestli mu máš za zlý, že nevyjmenoval všechny druhy vysoké zvěře, pak máš samozřejmě pravdu.
CrankyDude
"..kazdopadne velka pochvala mazde.." :-! Asi to bude tim, ze v Japonsku maji stejny problem vyhybat se na ceste losum. 😲 Jezdit s kombikem takovym stylem?
Avatar - 4hill
4hill
zkus si místo losa doplnit cokoliv jiného co se pohybuje po a okolo komunikací a třeba ti to docvakne.. že ty si "vtipálku" chodil krmit zebru na silnici,co?
CrankyDude
"...zkus si místo losa doplnit cokoliv jiného co se pohybuje po a okolo komunikací...". Chapu. Tak treba "voli test" pojmenovan po vyhybani se volovi na ceste. Ale to by nebylo jednoznacne pojmenovani, protoze hodne tzv. ridicu by se citili dotceni, vid?. :-!
Arese
Tyto trystní výsledky Hyundaiů i30 a i40 mě vůbec nepřekvapují - jde přece o "nejkvalitnější české vozy"! >😒] >😒] >😒] :no: :no: :no:
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Prihlouplá poznámka evidentne odpovídající úrovni autora.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
kolegoooo, nechapes ironiu ? 😉
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Nezdá se ze by to byla ironie. Krome toho Hyundai i40 není ani český ani moravskoslezský vuz.
MariAchi
Ale legendou se uz davno stal 😉
Arese
Néé? To je zajímavé, že to české zastoupení ve svých reklamách pořád cpe do hlavy potenciálním českým zákazníkům? 😄
Gangrel
Jestli někdo nakupuje podle reklam, tak by měl být umístěn do izolace a zbaven svéprávnosti...
Avatar - 4hill
4hill
spolehni se že je takových mraky..
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Muzes dát odkaz na reklamu ve které se o modelu Hyudai i40 mluví jako o "nejkvalitnějším českém voze"?
Arese
Néé? To je zajímavé, že to české zastoupení pořád cpe do hlavy potenciálním českým zákazníkům? 😄
Avatar - vabis
vabis
i30 taky zajímavé pokoukání [odkaz]
Avatar - Googelit
Googelit
ojojoj Jůndé posbíral spoustu cen, blbé že většinou Darwinových >😁 >😁 >😁
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Ale, dalsí superintelektuál. >😁

Muzes tu tvou moudrou myslenku trochu rozvést?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nemůže, zrovna pod sebou řeže větev.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
>😁 >😁 >😁
Avatar - 4hill
4hill
obávám se že u tebe by to bylo zbytečné..nedokážeš se srovnat s holým faktem nebo děláš pro H/K ?
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Odpovídás za nick opelak? Zrejme se pohybujete na podobné intelektuální rovine. >😁

Ale kdyz uz je tomu tak tak jiste dokázes rozvést myslenku nicku opelak ty a vysvetlit s cím se nedokázu smírit.

Jinak nedelám ani pro H/K ani pro jiného výrobce automobilu ale mám pravidelne do cinení se vsemi velkými svetovými výrobci automobilu a nekterými mensími. I takovými o jejichz existenci zrejme nemás ani tusení.
mamuna
Papierovove vykony motorov,a kartnonove tlmice kvalita sikmooki sit.
CrankyDude
"kartnonove tlmice ". A *** u klavesnice? :-!
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
>😁 >😁 >😁
holden_holden
ze ridic jede uplne jinak
Avatar - demonicus
demonicus
On chtěl zatočit, ale nešlo to - to je principem testu >😒] :yes:
Avatar - Snooob
Snooob
Páni, buďte trochu kritický!
Losí tes je subjetívny a je vidno, že vodč viedol autá úplne rozdielne.
Sa mi zdá ako keby i40-tku vodič "rozhodil"

PS: to nemusí znamenať, že i40 nemá čo zlepšovať...
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
:yes:
Avatar - 4hill
4hill
ano..spiknutí >😁 >😁
CrankyDude
Spiknuti? Muze byt. :-! Zalezi jak to nadefinujes.
_Teddy_
Len koli poriadku: i40 mal v tom teste obute "Hankook Ventus Prime 2 225/45 R18 95 V", Mazda 6 mala "Bridgestone Turanza T001 225/45 R19 92 W".

V roku 2015 testoval ADAC/OAMTC oba typy letnych pneumatik (aj ked v rozmere 205/55/R16). "Bridgestone Turanza T001" dosiahli celkove hodnotenie 2.3 (*😉, "Hankook Ventus Prime 2" boli slabsie, dosiahli len 2.7 (😉.

Okrem toho je tam este rozdiel priemeru rafiku (19"/18"), a teda aj rozdiel vo velkosti kontaktnej plochy.

Skratka si myslim ze pneumatiky (model a rozmer) sa mohli trochu podielat na tych vysledokoch, a nie je to len o porovnani i40 versus mazda6...
komurkovej_diesel
_Tedy_, vysvetlis mi prosím, jak je to s tím rozdílem kontaktní plochy v případě pneumatik 225/45 jednou s průměrem 18" a jednou 19"?

Díky předem
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
absolutne minimalny 😄
Sirka je logicky rovnaka, profil rovnaky, a vdaka o palec vacsiemu rafiku, mas teda o 2,54 cm vacsi celkovy priemer kolesa, a tym padom o nejaky ten milimeter mozno dlhsiu pozdlznu stycnu plochu. Staci ale aby 1 auto na 18" malo dajme tomu tlak v gumach 2,3 bar a druhe na 19" tlak 2,8 bar a moze sa tato pozdlzna stycna plocha zmenit aj do opacneho garde. Otazka zase bude, co rozdielne tlaky urobia s bocnou deformaciou pneumatiky v zatackach a ako sa to odrazi na prilnavosti...atd... 😉
Avatar - Bully_
Bully_
Bocni deformace pneumatiky se projevi hlavne v naklonu vozu, ne v prilnavosti. V tomhle testu se to obzvlast projevi masivnejsim bocnim prenosem vahy a tim rozhozenim auta pri tak prudke zmene smeru. Cim tezsi auto, tim hur, u kombiku s "batohem" vzadu to muze prinest slusne rozdily.
komurkovej_diesel
Jménem Tedyho ti děkuji za odpověď. Nicméně moje otázka by se dala shrnout jedním slovem: IRONIE.
-------
Jak se dařilo všech 24 testovaných combi auta v úhybných manévrů zkušební jízda😒br />
Car Rychlost (km / h)
Kia Cee'd Sporty Wagon 64
Hyundai i30 Hatchback 65
Hyundai i40 Hatchback 66
Jaguar XF Sports Brake 67
Volkswagen Passat SportCombi 68
Peugeot 508 SW 69
Volvo V70 69
Škoda Octavia Combi 70
Renault Clio Sport Tourer 71
Audi A6 Avant 72
Ford Mondeo Hatchback 72
Ford Focus Hatchback 73
Mazda 6 Wagon 73
Mercedes C-Class Estate 73
Mercedes E-Class Estate 73
Škoda Fabia Combi 73
Toyota Avensis Touring Sport 73
Volvo V60 73
BMW řady 5 Touring 74
Peugeot 308 Sportwagon 74
BMW řady 3 Touring 75
Toyota Auris Touring Sports 75
Volkswagen Golf SportCombi 75
Honda Civic Tourer 76
Toyoda
Tak Honda excelentni vysledek, si dava i HH a jina vykonna auta, opravdu jisty excelentni podvozek :yes:
MariAchi
Zda se, ze cim nudnejsi auto, tim rychlejsi losi test 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Buďme spravedliví - na rozdíl od i30, které během testu odešel posilovač řízení, se alespoň zatočit pokusil. A to už je pokrok!

Holt, stát se ikonou trvá. [odkaz]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Buď spravedlivý - nedopadl o moc hůř, než passat 😉
Johnn
Ano a při zhlédnutí celé tabulky to jest všech testů, zjistíme, že i30 slalom zajela 75km/hod, i20 taktéž, to samé co Octavia RS....
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kde?
Johnn
[odkaz]
Srovnej to podle rychlostí ne abecedně. Kompletní je to totiž zajímavé.
Většina aut za sucha.některá ovšem ne, dost podstatné.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zrovna koukám na videa posledních testů a i30 v kombíku má výsledek 65...to je dokonce horší než větší i40.
Johnn
Tak to se videa pěkně prohlédni , škoda že nesvlékli pneu tak jako Superbu, vždy 5x po sobě.
Zase i30 hatchback 75km/hod. To samé i20. Přitom náš idol ovladatelnosti na tyto cifry nedosáhne. Kde se stala chyba?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Videa jsem si prohlédl, je zvláštní tak zásadní rozdíl mezi jednotlivými verzemi...A jestli si dobře vzpomínám, tak byl ten Superb přetížený.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Dáš prosím odkaz?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
[odkaz]
Johnn
Superb byl naložený přesně dle technického průkazu, že posléze Škoda upravila max hmotnost je jiná věc, protože samozřejmě spousta aut už měla prodaných, takže ty čísla v techničáku si cucá z prstu? Nebo hrubě odhaduje?
Ale to je celkem jedno.
Na blbnutí klikatýma silnicema je spíše vhodnější malé auto, tak je zajímavé kde udělali soudruzi v Mladé Boleslavi chybu,když je i20 lepší než Fabia.
Ondris
1. Sundejte Hankooky (nebo co to tam je)
2. Nazujte Pirellky
3. Opakujte

Vážně, ty gumy stojí za starou bačkoru - i přezutí na Barumky je progres co se týče jízdních vlastností.
MariAchi
Ano, ten vysledek spise svedci o mizernych gumach, nez o mizernem podvozku, ostatne cela i40 je ladena hodne "komfortne", takze i tech 66 km/h je podle meho uspech.
bafunak
Hankooky už vyhrály testy v Auto motor und sport. Barumky do podobných tesů skoro nikdo ani nezařazuje. Je to zboží do obchoďáků.
komurkovej_diesel
Kdo řídil Mazdu zoom zoom a obzvláště model 6 ví, proč to auto v testu dopadlo jak dopadlo... Mazda 6 :yes:
Avatar - Bully_
Bully_
Jak tu uz zaznelo, test neni zdaleka tak objektivni, jak se muze zdat. Nekolik km/h udela urcite volba pneumatik. Dalsi zalezitost je jejich profilove cislo, nizsi plast se vetsinou min deformuje a auto se tolik nezhoupne a nerozhodi. Kazde auto vyzaduje trosku jiny zpusob rizeni a s ruznymi ridici muze dopadnout ruzne.
Dalsi vec je i ta, nakolik ma losi test vypovidajici hodnotu o celkovych jizdnich vlastnostech, jde prece o jedinou disciplinu. Jina disciplina muze klidne kompletne zprehazet poradi vozu. Je to neco podobneho jako normovana spotreba udavana vyrobcem nebo bezpecnostni testy Euro NCAP. Trochu jina rychlost nebo uhel narazu a vsechno je hned jinak. Bral bych to s velkym nadhledem.
MariAchi
Ty jo, skoro deset minut jsem stravli premyslenim o tom, kde je v gume jaky plast, ktery by mohl byt nizsi, nez mi koncene docvaklo, zes mel na mysli plášť. Chuj s tym, jdu spat... >😁
Rich-doonie
No jo, to je ta diakritika ... kdyby na ni většina uživatelů nekašlala, někdy je to děs číst. :no:
MariAchi
Mas recht, ale je to silnejsi, nez ja >😁
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Hlavne se z toho nepo...!
Avatar - Bully_
Bully_
>😁 Omlouvam se ti, ale neziju v CR. Nekdy ten cas obetuju a snazim se diakritiku poslepu vylovit z neoznacenych klaves, ale jsou to vyjimky.
MariAchi
Taky pisu bez ni, to nebyla kritika, to bylo pro pobaveni >😁
CrankyDude
"Bral bych to s velkym nadhledem. " Tak, tak. Aspon 2-3 parseku. Francouzske auto v roce 1999 projelo nesmyslnou trajektorii o 3 km/h rychleji nez o 9 let pozdeji Porsche 997....tak to teda ty korejske kombiky jsou ku**wsky dobre! :-!
Vzdyt ti soudruzi ze Svedska "zapomneli" otestovat VOLVO 850, ktere se chtelo prevratit na strechu pouze pri pomysleni ridice na zataceni.
komurkovej_diesel
Ti tři co mi dali thumb down neví proč Mazda dopadla jak dopadla nebo ji nikdy neridili nebo jsem udělal hrubku v příspěvku nebo se preklikli? Nebo co? 😄

Co jsem chtěl říct bylo, ze Mazda 6 je opravdu skvěle řiditelne auto místy dokonce se sportovním pocitem za volantem. Takové auto ti dává větší pocit jistoty a taky více suverenity při řešení kritických situaci při jízdě.
Avatar - miromen
miromen
Jo a proto je na tom i Škoda Praktik lepe. Kdepak udělala Mazda asi chybu ? A co břidilove jako Lotus , Porsche nebo BMW oproti Citroenu ? Vypovidajici hodnota dosti mizerna.
Avatar - praděda7
praděda7
Švédský magazín si vymyslel losí test, aby si mohl navěky přihřívat svoji polívčičku. Jak vyčůrané... :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
A proto má Volvo XC-70 jen 65kmh. Tu polívku si přímo uvařili. A pak se ještě domluvili, že budou šikanovat japonský auta, viď 😲
Avatar - praděda7
praděda7
Já věděl, že na má slova dojde... :-!
mozgog
Uklidnilo mě, že Passat to zvládnul o celé 2 km za hodinu rychleji. Protože v reálném provozu jsou ty 2 km strašně důležité >😁 . A také ten způsob měření, který je naprosto vědecky přesný a neovlivnitelný, dokazuje že Hyundai je opravdu mizerné >😁 . Až tak, že někomu stálo za to, zaplatit za napsání tohodle blábolu.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
:yes:
bafunak
Je skutečně strašně důležité, že lze projet místo 68km zatáčku stejně rychle celými 70km.
CrankyDude
"..že lze projet místo 68km zatáčku stejně rychle celými 70km. ." :yes:
BTW, cely ten PR BS nesvedci vubec o nicem. :-!
antiff
V realnej premavke by u vacsiny vodicov bol priebeh asi nasledujuci.
1. Los,
2. plne brzdy,
3. Hlasno kricat "***aaaa"
4. Naraz,
5. Rozbite sklo, krv z losa, bordel v aute, vystrelene vaky, modrina pod okom
6. odfotit a poslat na facebook,
7. dva tyzdne sa ozierat na oslavu druheho narodenia
bafunak
Losí test není objektivní posouzení podvozku auta. Čím tvrdší, lehčí a nižší, tedy s nižším těžištěm, auto bude, tím dopadne lépe. Stejně tak, čím bude mít nižší a širší, tedy tvrdší z hlediska pružení, gumy, tím dopadne ještě lépe. Ale jezděte s takovým autem, a nejen po českých cestách.(jistě nejlépe by dopad třeba Lotus Seven)
Hyunday je prostě měkčí než Mazda, tak dopad hůř.
Jde o to, aby auto dobře pérovalo a ještě obstálo jakž takž rozumně v něčem podobném jako je losí test. Toť vše.
Ondris
A proto je v první dvacítce třeba Xantia Activa (99), X-Trail (14), Omega (00) anebo 308 (14) - kromě dobrého podvozku jde v první řadě o gumy. Podvozek totiž jede v limitech daných gumou.
Při tomhle manévru totiž nehrajou CSC5 nebo Zera oproti výše zmíněným Hankookům jen jinou ligu, ale úplně jinej sport.
bafunak
Na suchu bych to netvrdil ani o Barumkách, natož Hankookách, které v mnoha testech potvrdily, že se etablovaly již mezi širší špičku. Na mokru ovšem se rozdíly zvětšují.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Rozdíl mezi TOP a naprostým propadákem v losím testu pouhopouhých 7,5 kmh? Přitom je jasné, kolik vlivů do výsledku vstupuje - od rozměru použitých pneu, přes samotný typ pneu, použité zatížení atd.

Podle mě dobrá zpráva. Možná špatný výsledek pro Hyundai/Kia, ale dobrá zpráva pro zákazníka.

Mimochodem, Hyundai/Kia se vesměs chová naprosto čitelně a předvídavě, jen zadní část "sklouzne" do oblouku a nevleze se mezi kužely. Nevím, jestli se mi to jen zdá nebo ne, ale přijde mi, že problémem Hyundai/Kia opět nebude podvozek a jeho naladění, ale řízení samotné, které "nestíhá". Zdá se mi, že Hyundai/Kia velmi neochotně a pozdě mění směr předních kol po prvním vybočení (tj. u druhého kužele při zatočení vpravo zpět do směru jízdy). Ve výsledku tedy záď hodně vybočí a pak jí nezbývá nic jiného než sklouznutí...
Avatar - skejpa
skejpa
Tak Mazda neprekvapila. Ale Passat s 68 nebo kolik to mel, to me teda prekvapilo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Passat má nejaktuálnější výsledek 71, pravděpodobně se ale jednalo ještě o B7.
Avatar - Rubb
Rubb
To musí poznat každý, kdo se s tím sveze. Chválí to jen ti, co na lepší nemají. :no: Žádné překvapení...
Banjo
Zajímalo by mě, jestli by se s tou i40 nedalo jet předními koly tak blízko u kuželů vpravo, jako při té nižší rychlosti (v případě Mazdy to šlo i při vyšších rychlostech).
Když tam najedou skoro metr od pravých kuželů, pak to víc kmitne a není divu, že ty levé sejme.
Ale možná to skutečně neumožňuje řízení i40.
I když samozřejmě nezpochybňuji, že Mazda drží stopu líp.