Tahle generace znamenala přelomový okamžik. Dříve znamenala prémie přidanou hodnotu i v úrovni životnosti a spolehlivosti. Ano, nepovedené motorizace byly vždy. Ale BMW 3 E46 byla poslední z řady bezproblémových a trvanlivých.
Od příchodu E90 prémie od BMW spadla na úroveň konzumní spotřební techniky... :-! A v zásadě tomu odpovídá i vzhled. E 46 byla posledním krásným trojkovým baworákem, dodnes nepřekonaným. Nádherná štíhlá linie, dokonale vyvážený boční profil, nekomplikovanost a jednoduchost tvarů, interiér postavený pro řidiče...
Závady:
tekoucí ostřikovač světlometů (odpojeno, stejně jsou k ničemu)
vadné čidlo zatížení na zadní nápravě (mám adaptivní xenony)
nefungující dofuky bočnic na sedačce spolujezdce
nefungující vyhřívání sedáku řidiče
vrzající sedačka řidíče (vždycky, když si přenastavím sedačku, další den už je ticho)
nějaký díl panoramatické střechy při zasunuté roletě klepe na nerovnostech
oloupaný plast na volantu
vrzající panty pátých dveří
už se ozývá řetěz - typický to neduh motorů N47
Ten motor je fakt traktor a žádný drak to není. Fakt se to chtělo rozšoupnout a vzít minimálně R6 325d. Nějaký ten litr navíc... who cares.
Na RFT je M podvozek na českých dírách a výmolech nic moc. Stačí vyměnit tlumiče za lepší a nahodit non-RFT gumy. Nicméně na podvozku i po "českých" sto tisících na podvozku vůbec nic neklepe.
V M paketu vzhledově stále svěží, interiér se taky drží pěkně. Cítím se v něm líp než v nové trojce, přijde mi bytelnější + je z lepších plastů a koberečky jsou kobercovatější.
Auto miluju a hodně těžko se mi s ním bude loučit. :-!
Tak to napíšu trochu jinak a srozumitelněji - u E46 si vybereš "držáka", tedy model po vychytaných problémech s vhodnou motorizací. U E 90 si držáka v podstatě už nevybereš.
To je furt dokola. Legendama opredene stare generace a pry jako jedine problemama opredene ty nove. Tak sup si nekde zalistovat a neco se dozvedet o "skvelem" 320d v generaci e46 jeste bez common railu (100kw verze), jakyze to byl "spolehlivy drzak". Nebo pak M54 benzinove r6 nasazene taky v e46 (2 roky od jejiho uvedeni) jak "vubec" nezrali olej, mely "skvele" reakce na plyn a obecne byli krokem vpred proti M52 ktere nahradili. Jak se e46 v prvnich letech produkce trhala zadnin naprava, nevracela se ji z petky do stredove polohy radicka, praskali mechanizmy stahovani oken a dalsi dobrutky uz ani nezminim, a ze jich bylo...
Clovek ma tendence si minulost prikraslovat. Ikdyz v klidu napisu, ze e46 byla uvnitr jednoznacne kvalitnejsi auto nez e90, ktera ji nahradila, to setrenni je patrne hlavnne na interieru, tak bolesti mela e46 i generace pred ni vic nez dost a o nejake povestne kvalite a bezproblemovosti a premiovosti s tim spojene pokud jde o techniku ani tehda nemohla byt rec. Prestante si lidi nalhavat hlouposti, auta se kazili tehda a kazi se i dnes. Holt vykony a technologie ktere za 1) premie vzdy zavadi jako prvni a tim vyslapava cesticky tem "mensim" a za 2) prinasi vykony vyssi nez mainstream se na zivotnosti podepisuji dnes stejne jako se na ni podepisovali kdysi. Skusme hromadne netopprovatet. ;-)
Na interiér se nejezdí. Prémioví piloti samozřejmě při jízdě hladí sametové plasty a parkovacím lístkem zkoumají, do které štěrbinky ho strčí a do které ne, ale my obyčejní čumíme z auta ven a sledujem provoz, abysme nevostali ve škarpě:)
Se třemi válci to nebude lepší... ;-) . Ale ani v dieselu to není zázrak - 6válec triturbo patří k nejproblematičtějším, jen se o tom moc nemluví. Čím složitější technika, tím horší. Bohužel.
Dieselové šestiválce v aktuálním MB-C? Já jsem slyšel o jediném problému s nimi, a sice, že se do Céčka žádné nemontují :-)
Asi jste měl na mysli Céčko, které se nedávno přestalo vyrábět.
Zalezi na preferencich. Me to naopak vyhovuje. Na aute, ktery mam na denni uziti, je mam a nemenil bych. Uz nekolikrat jsem diky tomu dojel i s defektem a nemusel nic resit ad-hoc na miste... proste pohoda, jedes dal, jako by se nic nestalo, akorat tomu pak tolik nenakladas. A jeste jedna podstatna vec: kdyz je nahradis normalnima, tak ztracis narok na bezplatny odtah do nejblizsiho servisu k oprave. Pokud mas defekt a volas na hotline BMW, hned se ptaj, co tam mas za gumy, kdyz reknes ze normalni (a podle VINu maj bejt RFT), mas smulu, znamena to konec rozhovoru a porad si sam jak chces. V tomto BMW moc premiovi nejsou. Mam zkusenost s timhle treba s Audi, kde pro me jeli 200km, odtah i nahradni auto bylo gratis. Jenze cely to znamenalo den v pr.d.eli. Takze za me radeji ty RFT ;)
Jeste ze se tech 6 valcu triturbo v 3er proda tolik. >:D
Naproti tomu je pravda ze dieslove sestivalce v aktualni C Klasse jsou zda se az legendarne spolehlive, o zadnem, sebemensim problemu snimi jsem zatim neslysel. :-)
"Prémie se vyznačuje... spíše přístupem k situacím, kdy se něco pokazí, který je o dost přímější a odpovědnější, než u neprémie" - vážně? Nedávno tu byl odkaz na nešťastníka s novým BMW za necelé 2mio.Nedojel s funglovkou ani domů a s tvou definicí přístupu prémiového servisu by asi nesouhlasil.
6válec triturbo v E90/91 nebyl. Ale jeho skutečný vlastník tady napsal, že má najetých 140 tkm a žádný problém s ním nemá, na což tys reagoval jenom trapným mlčením. Takže se ti musím obdivovat, že máš neustále chuť se znovu a znovu ztrapňovat:)
Staré BMW je podle mého prostě staré .... Nedávno jsem potkal jednu v 90.létech velmi oblíbenou a populární "sociální" pracovnici a už bych si s ní teda "nezajezdil .... ;-)
No myslim, ze zrovna ty vyplne jsou mnohem lepsi nez v soucastne
octavii a superbu ... !! poctive calounene a ne jen plast :P
V realu vypadaji mnohem lepe ...
První XE, kterým jsem jel, byl 20i benzin na pasivním podvozku, a to auto se chovalo prakticky 1:1 s mým. XE-S je podvozkem o kousek dál, má větší stabilizátory, adapt. tlumiče, místo samosvoru přibržďování kol, je to vypiplanější, od bmw by k tomu mělo mít nejblíž 340i s m-performace paketem, uvidíme. V obyč. verzích je jízdní rozdíl ve prospěch XE čistě v řízení, které je lepší než u 3er, jakkoliv po fl servotronic jsem ještě nejel. Jinými slovy, se čtyřválci je 3er lepší volba, šestiválec dýzlový XE nemá, v benzin šestiválci je lepší XE.
Ač jsem ateista tak to je svatá pravda vlastnil jsem M52Tu v Z3 a ta neměla problém jenom vyměna zasratého separátoru. M54 jsem měl v běžné e46 a olej atd. pravda jest. kolega e90 a interiér se ropadal více jak manželčina oktávka 1. loupal se.
To zní zajímavě. Jak říkám, měl jsem adaptativní a zdál se mi měkký v obou polohách a maloval jsem si, že eMkový bude prostě podle mého gusta, tvrdý. Nevadí mi být doskákaný, ale irituje mně houpání:)
Známý, který ode mně koupil před pár měsíci X5 35i s nájezdem 135 tis. km, což bylo zhruba 3 měs. po posledním servisu ve 120 tis. si řekl, že bude pro jistotu měnit olej po 15 tis. Už ne v bmw, ale u svého mechanika, no, přivezl mi ukázat olejový filtr i "olej", který z auta vypustili, z té hrůzy, co jsem viděl, je zjevné, že soudruzi v bmw v tom autě nevyměnili olej ani filtr min. ve dvou posledních servis. intervalech. Problém je, že to není ani jak zkontrolovat, tahle auta už nemají ani měrku oleje, a ti zmr.di v servisu to zneužívají. Jen dodávám, že auto bylo servisováno s full servisním paketem za 150tis. ve firmě RENOCAR!! všech bmw ***servisů KRÁL!! :-!:no:
Myslím, že je to napsáno jasně, vypiplaná je akt 320d v tom, co nabízí, v projevu, dynamice, praktičnosti, je to nejlepší univerzál. O spolehlivosti nepíšu nic.
Podobné ano, ale 320d je v těch jednotlivostech, o kterých píšeš, o kousek lepší. A v tom to je, proto říkám nejlepší, protože XE je soupeř nejkvalitnější. Jenže je znát, že "koncept" vše v jednom (dynamika, zábava, spotřeba, praktičnost), který u bmw reprezentuje už několik generací právě 320d, umí to bmw zatím stále nejlíp. Naopak v nevyšší motorizaci, v tom "konceptu" čistě řidičsky pojatého auta, má navrch XE. Ostatní ani nezmiňuju, protože aktuální céčko je horší než to předchozí a A4 je primárně předokolka. ;-)
v jednom ti musím dát za pravdu - poznámky na adresu Dacie by byly nemístné, protože za danou cenu je to naprosto adekvátní produkt a sotva člověk může chtít víc.
Zatial su to len dohady, ale tesim sa na prve dojmy.
Prva mala napoveda bude, aky rozdiel bude v spotrebe X5 50d kontra SQ7 V8 TDi... ;-)
Konikov aj Nm bude u nas (o hoooodne) viac...Tak som zvedavy este na spotrebu a to aj na tu realnu v ramci nejakeho porovnavacieho testu. ;-)
ad přístup k situacím: prémii si obvykle kupují lidé, kteří jsou obecně vzato "za vodou" a přirozeně se dá čekat, že za další 3, 4, 5 let si půjdou pro nové. A prodejce (automobilka) moc dobře ví, že zákazník, kterého jednou naštve, se hodně špatně získává zpět. Mezi úlohu prodejce tak patří, aby si sám zvážil, nakolik je pro něj daný klient bonitní a podle toho se chová servis. Když prodejce ví, že za další 3 roky tam opět nechá 1,5M, tak mu klidně vymění kde co.
ad autorizovaný servis: na rovinu, je vlastně úplně jedno, jaká značka, ale pokud si chceš auto držet dlouhodobě a nedej bože k němu máš něco jako citový vztah, tak jej do autorizáku nepošleš hned jak je to možné, a najdeš si svého garážmistra. V autorizácích dělá mnoho neschopných lemplů, kteří se schovají za naleštěný showroom a kozatou na příjmu... Navíc autorizáky jsou jen měnírnou dílů a nikdy nevíš, co ti tam opět do-kur... dodrbou. Díly jsou předražené. Proč mám auto dávat do autorizáku, když zaplatím přepálenou cenu za olej a ještě mi tam nechají část starýho...?
Jenom v rychlosti k rozvodům motoru N47D20 (318d, 320d). Jsem vlastnikem 320d s N47D20 (rok výroby 2008), a to co tady pan redaktor napsal je pravda, ale některé věci lidi trochu nafukují. To že soudruzi v Mnichově rozvody poddimenzovaly je pravda, a jsou případy potkaných motorů, já sám jsem kupoval 320d s nájezdem 100000 km v roce 2012, a hlučnost se u motoru začala vyskytovat (člověk musí vědět kde se má zaposlouchat). Je to takový šoupavý zvuk, který slyšet od cca 1500 ot do 2200 ot. za min. Rozvody jsou uloženy hloupě u převodovky. Já jsem si to nechal preventivně vyměnit u známého tento rok v lednu, a oprava přijde na cca 20000 Kč. To že může být poškozená klika resp její ozubené kolo, je velice nepravděpodobné vzhledem k pevnosti materiálu. Ten známej udělal několik desítek těchto motorů, a říkal, že ozubení na klice nebylo nikdy poškozeno, i případě potkání motoru (je prý dobré ho raději ale překontrolovat). Praskání bloku mezi válci, je také velmi vzácný jev. Idiot, který motoru dává čočku v - 10 °C, hned po nastartování si asi o to koleduje...... Celou opravu lze udělat vyndáním převodovky, a díky tomu je s tím také méně práce. Jinak v globalu BMW 320d resp E90/E91 spolehlivé, servisně nenáročné a zábavné auto. Nyní bych volil 330d, ale 320d je dostačující motor s relativně nedieselovým a kultivovaným zvukem, a dobrou spotřebou. Mám ti přechipované 150 kW a reálná spotřeba 6,1 l/100 km. Zjistěte si kolik stojí výměna rozvodů v A4 2,0 TDi, a zjistíme že pod 15000 Kč se asi člověk nedostane, ve značkovým 18000 Kč..... Zvažte sami zda je to brutálně drahý náklad na opravdu. Je pravda, že i značky jako BMW se hodně soustředí na co největší prodeje, ale taková ta poctivost a nerozbitnost tam už není. To je ale syndrom i Mercedesu a jiných značek.
Vašek
že problémem prémiových ojetin je to, že je jejich relativně nižší cena v porovnání s novotou, staví do pozice aut, o kterých uvažují lidé, kteří hledí na praktičnost a nízké provozní náklady. Místo nové oktávky si pak koupí bávo nebo mercedes z druhé ruky, ale troufnou si na ně pouze pod příslibem toho, že se jim odmění nějakou zázračnou až bájnou spolehlivostí, ve které převýší neprémiovou novotu. Je to ale jenom stroj a jako každý má své slabiny. Prémie se odlišuje především designem, pohonem (zadní a quattro versus přední), kvalitou podvozku, nabídkou příplatkové výbavy, precizností zpracování interiéru a exteriéru a pak samozřejmě také nabídkou motorizací, které jsou většinou spíše orientované na méně šetřivé zákazníky. Dále jsou to drobné detaily, které se u mainstreamových automobilek přehlíží, ale u prémie se jim věnují celé týmy. Kouzelníci lidé z BMW, Audi nebo Mercedesu rozhodně nejsou a problémy můžete mít u jakékoli z těchto značek i s novým vozem. Četnost výskytu těchto problémů bude asi nižší, ale to neznamená, že nebudou.
Důležité je být informovaný, vůz servisovat u autorizovaného dealera, který zná všechny svolávací akce a vylepšení modelu, a samozřejmě také občas pěkně hrábnout do kapsy. Nemusí to být vůbec často (určitě méně, než u neprémie), ale budou to o něco větší částky najednou. Myslím, že to za to stojí, ale chápu lidi, kteří do toho nejdou. Toť vše.
Neviem ako ty, ale ja dám vymeniť rameno so začínajucou vôľou v čape skôr ako mi odpadne koleso, a keď zasvieti kontrolka motora, tak nečakám kým ma auto nechá na pospas odťahovke a je jedno či ide zrovna o BMW alebo Toyotu.
Ľudia sa tvária v putyke ako experti na ojetiny, pritom si len prečítali 2 stránky na fóre o najčastejších závadách, alebo nejaké všeobecné zhrnutie o ojetine, a v konkrétnom aute nesedeli ani ako spolujazdec v taxi.
Aby som nebol len OT, tak z vlastnej skúsenosti môžem povedať o E90 330i N53 v automate po FL, kúpený s cca 15tkm. Na zvolávačku, sa menili vstreky, a cievky, dal som vymeniť aj sviečky a nahral sa najnovší soft. Auto ale chvílu na to padalo do núdzového režimu, tak sa na záruku vymenila vysokotlaková pumpa. Odvtedy auto prešlo 50tkm počas ktorých som len lial kvapaliny a menil olej a filtre (a pneu). Po prečítaní rôznych fór a rád na tankovanie viacoktánového benzínu (OMV 100), už nemá motor tak hlučný voľnobeh (priamy vstrek). Podľa rady v článku o bavorských motorch na d-fens, lejem olej už len 5W-50 a mením častejšie... Inak čo sa týka elektroniky, od idrive, cez adaptívny tempomat, natáčacie xenóny, až po strešné okno, s ničím neboli problémy. Takisto podvozok, stav karosérie či interiéru je na úrovni zánovného auta. S autom je radosť jazdiť, dlhodobná spotreba je 8,5L/100km, pri čisto predpisovej jazde mimo mesto s jemnejším narábaním s plynom sa dá aj 7,7L/100, pričom stále nebrzdím nikoho za sebou. Takisto môžem potvrdiť zlepšenie kvality jazdy po zmene z 18" RFT na klasické 18", aj keď majú XL bočnice. Dizajn je subjektívny, interiér je pravda trochu nudnejší, no nezdá sa mi že by to MB C či Audi A4 malo nejak oveľa atraktívnejšie. Toľko mojich pár skúseností o týmto autom.
Jel jsem v několika docela nových 4 válcích. V synově starém 6 válci záček nemůžou konkurovat. Nejenže vydrží ale nepamatuju si kdy byl naposledy v servisu. A to má auto z autobazaru. Včera jsem jel v 320 SI, což má sice jen dvoulitr ale točí klidně 8000 otáček. Zábava začíná na 6000, to je už ale auto spíš na zábavu.
Nie, niektore auta boli vyvinute pre zlepsenie servisu...
Ale ak sa robi predpisany servis tak, ako sa ma, tak to stavu auta aj zivotnosti prospeje.
Ak stroj vyzaduje aj nepredpisany servis, tak je cas sa rozlucit.
Otazkou je, co to je drzak, 40.000 Mth bez poruch je uz hooodne dobre, a nielen ze sa to da, ale niektora znacka to da s prehladom, a niektora neda ani za nic
Nemůžu soudit dle vlastní zkušenosti, ale na mnoha webech/fórech jsem poměrně často četl, že interiér předFL verze (do 2009) bývá dost "unaven" a skřípění, vrzání za jízdy není žádnou výjimkou, spíše naopak ;-\
Od každého, který má nějaké zkušenosti s modernějšími typy bavoráků se člověk dozví to samé - co nejdříve se zbavit drahých, těžkých a nepoddajných run-flatů, které likvidují kvalitu jízdy! Proto se ptám, proč BMW už řadu let tuto "vymoženost" cpe "povinně" každému zákazníkovi a nedá jim možnost volby?!! Vždyť takovou kravinu snad žádná jiná velkosériová automobilka nedělá, nebo se mýlím? Největší průser je ovšem v tom, že aby BMW "potrestalo" ty, kteří si pořídí normální obutí, tak u všech novějších modelů zrušilo vanu v podlaze kufru, takže rezervu není kam dát, a to ani v dojezdovém provedení (a lepicí sada rozhodně není ideální řešení). Toto považuji za neomluvitelný podraz páchaný na jejich zákaznících!!! :-(8-s:-(:no::no::no:
tiež som kúpil spomedzi posledných kusov E91 (5/2012) a proti spoľahlivosti nič nemôžem napísať, mám 75 tkm a doteraz nič, čo by stálo za reč, jediná drobnosť bola hneď prvý rok reklamované vŕzganie otvárania kufra, keď najprv len namazali a až pri ďalšej reklamácií rozmontovali a že vraj boli zle zmontované káble
ale zasa až tak by som to nevychvaloval, predchádzajúce auto bolo mondeo na 17" diskoch a v komforte pri rýchlej jazde sa mu bmw nevyrovná, bmw mi pripadá aj na základných 16" 225/50 len zbytočne tvrdé, čo spôsobuje odskakovanie na nerovnostiach v zákrutách, čo mondeo aj predtým mercedes C W203, ktorý som mal 8 rokov, dokázali ustáť a náklony nemali o nič väčšie
motor 318d posledná verzia nie je tiež nič moc, spotreba ako píše kolega je na palubnom okolo 5,6 zakaždým, ale v reále je to cez 6 litrov (palubný nepresný - ale vždy sa mýli nadol, skutočne prejdené km nadhodnotené a hneď to robí 10% navyše) a to aj jazdím v rámci zák. limitov a žiadny štýl brzda plyn, motor hlučný (môj prvý diesel, dovtedy len benzíny), pri rýchlostiach okolo 140 aj interiér nie je bohvieako izolovaný od pneumatík a aerodynamického hluku
tiež motor je strašne lenivý pri otáčkach pod 1700, myslel som že diesel nízke otáčky rád, ale toto je strašne slabé, oproti Volvu, ktoré jazdím súčasne s BMW (motor T5 2,5l), ktorý ide na šesťke od 60 do 250, ťahá od 1000 otáčiek, tiež sklamanie
záverom asi tak, že neospevujme to auto nejako moc, je to normálna kára ako iné, akurát má trocha tvrdšie vyladený podvozok, ostrejší rajd a menší volant (o polotáčky menej ako bežné autá) a trocha zlepšuje pocit z jazdy vyvážená hmotnosť a zadný náhon, na dobrej ceste podvozok bezkonkurenčne dobrý, ale trocha nerovnosti a je to ...
P.S. a na záver asi toľko, základné audio business hralo horšie ako základ vo Forde, nedalo sa to počúvať, dokonca tak šetria, že basové repro len pod vodičom a pod spolujazdcom záslepka, tých 10€ za šmejdový reprák by im asi zničilo zisk, aspoň bol dôvod na upgrade v štýle PUMP MY RIDE, kedy som dal urobiť aj lepšie tvarované sedačky s pravou bravčovou kožou (nie tie ekokože rôznymi farbami natreté, čo tam pchajú), tiež tie základné o ničom
Můžeš mi vysvětlit, kde jsi byl na tom, že BMW je pro mě NEOBLÍBENÁ ZNAČKA ? Fakt nevím, proč si neuustále domýšlíte něco podle svých naivních představ...
byla při srovnání se soudobou tŕidní konkurencí zatím nejslabší trojkou historie. Tvrdé a přitom nijak excelentně agilní auto se strohým vnitřkem a příliš hamatným designem exterieru. Jediná generace, kde bych dal přednost soudobé c-Klasse jakkoliv probémem "úsporných řešení" trpěla podobně. S F30 se BMW vzpamatovalo a trojka je zase, v tom co ji dělá přitažlivou po x generací, výborná. ;-)
Nevyberes, protoze kdyz vyresili trhajici se zadni napravu ve stejnem case zavedli horsi M54 r6 benziny. Ano, muzes si vybrat bezproblemovy dieslovy r6, ale to muzes i v te e90.
Vetsina problemu co mela e46 zamlada ji zustala az do konce.
Ze muzes narazit na pekne 330i co olej zerou rozumne a jinak jsou OK je sice pravda, ale je to stejna rarita jako narazit na tu e90 ve spravne konfiguraci.
Zakladni sedadla v zakladnim calouneni s zakladnim audiem v aute bez iDrive se zakladnim volantem s zakladnim, zakladnim, zakladnim...
holt v premii se musi priplacet aby to vypadalo (ne jinak je tomu i u konkurence). ;-)
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Na mě tento článek moc dobře nezapůsobil.Trojka asi jezdí velmi dobře, ale interiér je otřesný. Možná je kvalitně zpracovaný, ale na pohled :'-( Výplně dveří skoro jako z Dacie.
I mistr tesař se někdy utne.. pro mě je už samotná značka BMW znamením skvělé funkčnosti a luxusu.. dřív jsem to moc nechápala, ale pak jsem si koupila M140i a už jsem na stejné lodi. Jsem z něj natolik nadšená, že jsem si dokonce koupila tenhle kryt na telefon - [odkaz] >:D ...Aby auto s telefonem hezky ladilo :-)
Bych rekl ze dnes jezdime vic, rychleji a na auto dosahne kdovijaky blb ktery v 70tych letech letal letadlem nebo jezdil vlakem. Auto je pro neho jenom spotrebak na 4 roky nebo dokonce 2. A taky asi plati, ze oprava jednoduche techniky nestoji tolik penez a namahy jako moderniho 4 turbeho turbodieselu.
Projeti se se vsim co je ted venku me ted ceka. 320d jsem jel jen kdysi na obyc podvozku a dojmy uz davno rozmelnil cas. Navic by me zajimal jak pojede FL a kdyz uz to vemu rovnou i s XE a A4 abych si udelal obrazek. Hodne jsem zvedavy na rizeni a podvozek XE. Verim ze BMW bude motoricky, prevodovkou, interierem furt o krucek ve predu ale vazne me zajima (po tom co jsi i ty testoval a napsal na blogu) jak XE jezdi a jestli trochu toho vseumelstvi BMW nestoji za to obetovat na oltar XE.
To je zajímavý to bych čoveče nečkal, že se bude triturbo sypat. Je to zřejmě pro zákazníky, kteří si chtějí tykat s celým osazenstvem svého lokálního BMW servisu >:D
Nejvíce informací o ojetinách na jednom místě získáš na stránkách značkových klubů. Tam se probírá vše od vhodnosti nákupu jednotlivých motorizací až po servis, tipy, rady atd. Pro bmw zkus třeba bmwklub.cz;-)
Souhlas, problém je, že na to nadáváme jen v zemích s mizernými silnicemi, typicky my nebo Angličani, v záp. Evropě nejsou rft tématem. Je to škoda, tím spíš, že i samo bmw ví, že chce-li špičkově nastavený podvozek, rft použít nemůže, viz. všechna emka.
U krabic typu X5 jsou runflaty dobrým řešením, podvozky s dlouhým zdvihem per jdou nastavit tak, aby auto bylo pohodlné i s rft a X5 je dobrým příkladem, že to nakonec jde líp než se vzduchem. Naopak si neumím představit, jak někdo u krajnice manipuluje s těmi obrovskými a těžkými suv koly.
RFT jsou průser u klasických bmw řad, tam jsou na obtíž, buď je to auto tvrdé s těžkými mlátícími koly, nebo je vyměklé, ale kola mlátí stejně. Podvozek sedanu střední nebo vyšší střední nejde s runflaty odladit tak, abys mohl označit za špičkový, a to je u značky s renomé bmw problém.
Preferuju pasivní podvozky, konzistentnost chování, ale je fakt, že pokud někdo chce v trojce auto, kterého nevyklepe, ale ani se nenakloní, pak musí do adaptivu jít. A samo lépe do adaptivu mpaket podvozku, protože standard je opravdu měkký, kvůli debilitě zvané runflaty. Mám pasivní mpaket podvozek s 19" non rft a je to velmi komfortní varianta, která svižnou jízdu zvládne s přehledem, a že to jde i s menšími náklony při stejné rychlosti, zjistíš až při srovnání s tím nejlepším, což je momentálně XE ve verzi S.
Po fl je v trojce podvozek odladěn lépe, v základu je tvrdší, adaptiv má větší rozdíly mezi jednotl. nastaveními. ;-)
Ano, logika v tom je. Modely se číslují chronologicky. Zdá se, že BMW čísla vynechává, ale není to tak. Číslují se i koncepty - představené i nepředstavené veřejnosti. Kdysi jsem viděl jejich výpis, ale teď se mi to nechce rychle hledat. Byly to teda éčka po E90, předpokládám, že když éčka došly, tak přeśli na Fko.
Sice jsem já osobně žádný auto nezhotovil, takže nemám co mluvit. Ale interiér to má jak vysmívaná Felicia, do které stoj ND pár korun. Koupit si toto ojetý auto s rizikem desetitisícových investic....hmmm Ta předchozí trojka byla moc hezký designově, tato mi připadá jako něco mezi KIA, Hyundai, Logan a VAZ.
No oni to vyřešili tak, že už dělají třetí modifikovaný druh rozvodů pro náhradu původních rozvodů.... Samozřejmě se bavím pouze o značkovém original dílu BMW. Nejsou jsou to už trvanlivé motory jako byly řadové šestiválce nebo diesely M47 a M57. Nyní dělají skoro všechny motory ***, kromě nafty šestiválce N57 (mimochodem ten zcela stejné rozvody jako N47, tady ale drží) a benzínu šestiválce s turbem. Vždyť mají i problémy s 4.4 biturbo, kterých je nasekanejch taky hodně včetně současné M5...... V
Slovickaris, alebo sa nerozumieme ?
Ano, prva generacia Allroadu ( aj ked vychadzala z A6 ) sa oznacovala len ako Allroad.
Az neskor, ked im bolo zrejme, ze urobia verziu Allroad aj z A4, pridali to do celeho oznacenia na A6 Allroad ( gen. C6 ). Pocas tej doby vznikla zo sucasnej A4 verzia A4 Allroad, a z novej A6 C7 jej nova verzia A6 Allroad.
Blbe je len to, ze autor clanku si neuvedomil, ze v generacii vyobrazenej A4 (B7) sa este verzia Allroad nerobila.
Suhlas ? Ci o co ti ide ? :-)
Je pravdou ze v pozdejsich verzich se podarilo vyresit nektere extremni problemy s motory N47, ktere puvodne bezne odchazely na vrakac uz kolem sto tisic kilometru, nicmene i po tech upravach plati, ze N47 je brutalne poddimenzovany motor s realnou zivotnosti kolem 200.000 km, takze koupe bezne ojetiny s timto motorem znamena, ze pokud uz nebyl vymenen, tak to ceka noveho majitele. Ono tech E90tek co maji najeto vyrazne mene nez 200.000 km zas az tak moc neni.
porovnávam s MK4 (2007- 2014) a zákruty mondeo dokázalo ísť väčšou rýchlosťou pri rovnakom pocite odstredivej sily (mal som ľahký benzín, nie ťažký diesel vpredu)
T5 mám vo Volve C30, ale nemyslel som výkon, ale otáčky, od ktorých začína motor ťahať. Pri nafte by to malo byť predsa len nižšie ako pri benzíne, ale bavorácky dvojliter je akoby pod 1700 úplne mŕtvy, potom začne dunieť a trocha ťahať
Když jsem plánoval koupi X5, tak první věc které jsem se chtěl zbavit byly RFT. Obzvlášt, když jsem šel do M paketu s adaptivním M podvozkem, tak logicky tu byly obavy, že vůz bude moc "tvrdý". Proto jsem si již dopředu připlatil za dojezdové rezervní kolo. Dnes, asi po ročním ježdění v komfortním nastavení jsem s úrovní komfortu s RFT zcela spokojen.
To, co je v tomto(a nejen tomto) článku popisováno, nevypadá jako výsledek mizerné péče majitele. Poslední dobou čtu všude možně o mizérii motorů BMW po stránce životnosti/spolehlivosti, a vypadá to spíš jako konstrukční ojebávky. Zkušenost jednoho majitele je v tomto spíš irelevantní- viz TSI (někomu jezdí ok, přesto je nikdo soudný neoznačí za držáky).
Moc by se mi líbila zánovní 520D, ale nejen tento článek dává obavám za pravdu.
S jakym Mondeem porovnáváš? S MK III, nebo MK IV? S tím motorem od Volva, T5 je trochu něco jiného, v jakém Volvu to je? To myslíš ten přeplnovanej pětiválec? Vzdyť je to i výkonově někde jinde, tak čemu se divíš? >:D
Teda to je emoci vic nez kdyz by vyhrala test Oktavka nad Bentley :-) Diskutujete předevsim o silnych a vybavenejsich motorizaci, ale co ty čtyrvalce? Z článku vplývá, že je to katastrofa. Mne se jakožto skoro každé BMW i toto líbí. Sice neni nejkrásnější, jako bylo E46, ale i tak má své kouzlo. Když jsem vybíral auto, tak sem na lehce jeté E91 koukal. Zajímaly mne tenkrát hlavně 318d a 320d kolem r.v 2006 a 2007. Auto je uvnitř menší, než neprémiová střední třída, ale dalo se to přežít. Nakonec jsem upustil ze strachu servisních nákladů ( v té době jsem vlastně ještě studoval a uživit z brigády bavoráka jsem se bál :D). Koukal jsem na méně vybavené kusy, takže problémy s elektronikou se takovým snad mohou vyhnout ne? Má někdo zkušenost s takovými modely? A ne vyčtené z internetu, nebo z hospody od "kamaráda" ? :-)
Ten první odkaz nemůžu říct, že by se mi nelíbil, ale je na můj vkus už moc ultimátní a agresivní na současnou 3er ... v mých očích jí nejvíc sluší ta "luxury linie" - uhlazená, elegantní, ale přitom jemně agresivní kukuč :yes:
Jinak ten druhý odkaz, to je prvotřídní kekel - pruhy na 3er fakt ne + to lízátko vepředu alá Alpina ... to mému oku opravdu nelahodí >:D
Kdyby bylo na mně, tak tenhle bodykit, ačkoliv se bohužel nevyrábí, naprosto přesně definuje to co bych od toho auta chtěl - sportovní look, ale nepřeplácaný
[odkaz]
protože tohle už je vážně moc
[odkaz]
M-podvozek se dá pořídit bez M-paketu? Moc se v tom nevyznám, měl jsem sportline s příplatkovým M-podvozkem. Když se to přitvrdilo, už to nedělalo, ale stejně to nebylo dost tvrdé na to, aby se auto po dvou-třech vracečkách celé nerozhoupalo, i na sport. Jestli to teda píšu srozumitelně, mělo to dvě polohy, komfort a sport a i na sport to bylo na můj vkus docela měkké. Idealizuju si to tak, že m-paketový podvozek je skutečně dostatečně tvrdý.
Viz co píše webpaja ... jinak já se přidávám k těm, kteří by dali přednost něčemu takovému [odkaz] před M-paketem ... nádherný, elegantní design s nádechem trošky toho luxusu, nemá chybu :yes:
PS: myslím si, že v dnešní době bychom měli být rádi ALESPOŇ za tu jednu možnost šestiválce ;-\
Protože je měkká až hanba, nejspíš kvůli možnosti osadit 20palcová kola, která v předchozí generaci nebyly... s 335i jsem musel přes retardéry hodně pomalu, jinak motor třísknul o zem:( do BMW bych to viděl na od R6 nahoru, ale aby byla jenom jedna možnost, to dřív nebývalo...
a mně se M-paket líbí moc.
Čti, co píšu, protože jinak odpovídáš možná tak na vlastní myšlenky. O spolehlivosti E90 jsem nenapsal ani čárku, píšu o jízdním projevu a designu, v tom je to dle mého při srovnání s dobovou konkurencí nejhorší generace trojky.
Tak ono kupéčko je právě v této generaci krásné. Ale díky za OSOBNÍ zkušenost od někoho, kdo v tomto rybníčku rejdí už nějaký ten pátek. Díky, Dinare. :yes::-!;-)
PS: zrovna brousím kolem verze kabrio... :-)
Opravdu je autorem článku "redakce Auto.cz"? Snad p.Dusila bych si jako autora dovedl představit, snad. Nějak mě nenapadá, jak tohle dávala dohromady redakce.
Pohladom skrta, ktory chce odrbat servis a najradsej by jazdil na vzduch, nie je ziadne auto drzak :-!
Pokial sa porucha zacne hlasit bez znepojazdnenia auta, je rozumne stratit nejaku hodinku v servise, ako potom pol dna na ceste...
No u tebe se da domyslet, ze neoblibena znacka je v podstate jakakoliv, ale je fakt, ze nejvic pindu mas kolem VAG a BMW. Uz jsem ti to parkrat vysvetloval (lec ocividne zbytecne) - vizitku si tu delas tim, co tu pises, tak se tem reakcim tak nediv.
Já měl auto od nova... Nenajezdil jsem s ním statisíce, ale přesto k němu mám co napsat. Mektat nad ojetinami, se kterými jezdil bůhvíkdo je mi cizí. Většina solidně servisovaných a udržovaných aut problémy nemá, ani těch o kterých se diskutuje "putykově".
Jasně že dá ;-) M podvozek je tvrdý, dokud tam máš RFT. Bez nich je pevný ale komfortní, opravdu překvapený, jak se chová na normáních velkých kolech :-)
Kolik jsi s E90 najel znalče? To co tu prezentuješ jsou obecný putykový cancy stejně obvyklý jako legendární diskuze o tédéíčkách.
Už mě ani nebaví reagovat na tyhle panflety...
Podobný příspěvky jsou diskuzní vstupenkou do pekel :-!:-!:-!
Cestou do pekel bylo si takové auto koupit z druhé ruky po sto najetých tisících, okamžitě zapnout mód "nízké provozní náklady" a nejlépe takto pokračovat.
Celá řada problémů se zjistila u BMW brzy, autorizovaní dealeři a diskutéři na různých odborných fórech byli informováni, svolávacích akcí a preventivních prohlídek bylo zřízeno bezpočet, ale pro běžného uživatele, který vůz samozřejmě zavezl tak nejlépe k nějakému polocertifikovanému šaškovi za městem, to byl koktejl brzké motorové smrti. Nebyl problém si koupit třeba tři roky staré auto, na kterém chyběly tři svolávací akce. Prémie se vyznačuje ne ani tak nějakou technickou dokonalostí (ta je dnes ještě nemožná), ale spíše přístupem k situacím, kdy se něco pokazí, který je o dost přímější a odpovědnější, než u neprémie (viz nedávné problémy VW s rozvodovými řetězy). Není problém v BMW dostat v rámci kulance i celý nový motor nebo polomotor, pokud se jedná o výrobní vadu nebo známou konstrukční vadu motoru. Ale to vyžaduje perfektní informovanost o situaci s daným modelem, kterou můžete získat jen na internetových fórech fanoušků (bimmerpost a podobně), nebo u autorizovaných dealerů. Trochu se o to u takhle drahých aut musíte hold zajímat.
Proč bez mpaketu nepoužitelná? Mě se třeba mpaket nelíbí.
2,0i není bohužel šestiválec, ale je to v dané kategorii špička, kterou konečně doladili i zvukově. Nevím, že by konkurence nabízela něco lepšího. A v naftě je f30 jednoznačně nejlepší volba, po fl je 320d vypiplaná, o šestiválcích ani nemluvím. Pro mně je jediným relevantním komkurentem XE, jenže tomu právě chybí motorizace, r4d je horší, šestiválec není, r4 benzin je max průměrný motor, jediná špičková motorizace je ta vrcholná v6.
rohypnol oovedz mi tvoju osobnu skusenost s s E90. Ja mam sluzobnu 316d, jednu z poslednych, ma 3 roky, 200.000km a take spolahlive auto som nikdy nemal.
E46 je lepší trojka než E90, ale nikoliv ve významu odolnější, míň poruchová nebo držák.
Jak je tvým standardem, napsals nahoře výkřik ve zde oblíbeném duchu nostalgie po starých časech v kombinaci s kopnutím si do neoblíbené značky. Tohle je typické právě pro hošíky, u nichž vlastní zkušenost s autosvětem začíná někdy v minulé dekádě, vlastnili jedno auto a s nudlí u nosu rozumují o cestě do pekel.
dinar, mam na E90 najazdenych 200.000km, a ine ako planovane navstevy servisu na vymenu spotrebaku som neabsolvoval. Mam jednu z poslednych, uz sa predavala F30. Co sa tyka spolahlivosti je v mojich ociach E90 absolutna spicka. Nehovoriac o spotrebe ktora je v tejto motorizacii az absurdne nizka. Je to sluzobne auto, 70tkm rocne a vobec ho nesetrim a nad 5,5L sa dostanem iba vynimocne, bezne robim na nadrz 1.200km.