Testy
To, že ty smysl nevidíš nerozporuju, já naopak rozdíl mezi vyšší střední a Passatem vnímám. 😉
No, běž si tam sednout, sice sem neviděl přímo Alltrack, ale jinak Passat B8 je v mainstreamu a v highlinu jedno z nejlepších aut, co se interiéru a zpracování týče.
že u nafty neuvedli dálniční otáčky a spotřebu, minulá generace točila při 130 km/hod přes 2500 otáček a žrala víc jak V6.... takže auto k ničemu.
Skoda toho napojeni pristrojovky na tapec dveri, takhle hranatou a do praveho uhle to ma tak S120. Pusobi to na me lacine, vhodne tak do lowcostoveho Rapida. Tady si mohli dat vic prace s navrhem a trochu do toho zainvestovat nejake Euro.
Náklady na údržbu jsou téměř nulové, čas od času se mění olej (tuším po 60tkm a stojí to asi 1500Kč). Uložení kardanu je stejné. Zadní diferenciál je s otazníkem, protože jenom v A6 je několik druhů včetně samosvoru, který opotřebení podléhá. Některý verze haldexu 4 měly omezenou svornost zadního diferenciálu mechanicky, dokázaly přenést 85% na jedno kolo. Je to kus od kusu, nicméně obecně vzato je to bezproblémová věc stejně jako torsen.
Ad spotřeba, haldex přidává kolem 10%. Odpory pohonu 4x4 jsou ve výsledku stejné a troufám si řící, že je jedno jestli je to 4hrnek nebo 6ti válec. Protože výhoda 6ti válce by vyplavala až při vyšším zatížení a jen při určitým použití a poměru hmotnosti. Taky záleží na motorizaci. Třeba A6 s dsg a 3,0tdi dokáže jet úsporněji než 2,0bitdi Passat. Srovnat ale jednoturbový 2,0 vs 3,0 nejde. Tam zase vyhrává 2,0..
Haldex je principielně zjednodušení, ale ve výsledku je to stejnej systém jako používá některý subo, jako má Volvo, měl Saab a má BMW. Ideální pochopitelně je systém s třema diferenciálama s vekotorováním momentu a k tomu dvě uzávěrky. Ale tomají jen některé SUV (RR,RRS, Touareg, Cayenne atd. a za příplatek.)
Ale je to o ceně, podobně vybavenej Passat Alltrack stojí polovinu toho co A6 Allroad, vyjede to stejně, dojede to stejně ale stejný to není. Pochopitelně, že neřešit peníze vezmu A6, ale rozdíl v pohonu by byl poslední argument. Největší a nejhmatatelnější rozdíl je vzduchovej podvozek. Ale i Alltrack má smysl. Rozhodně to není slepá větev.
Ad spotřeba, haldex přidává kolem 10%. Odpory pohonu 4x4 jsou ve výsledku stejné a troufám si řící, že je jedno jestli je to 4hrnek nebo 6ti válec. Protože výhoda 6ti válce by vyplavala až při vyšším zatížení a jen při určitým použití a poměru hmotnosti. Taky záleží na motorizaci. Třeba A6 s dsg a 3,0tdi dokáže jet úsporněji než 2,0bitdi Passat. Srovnat ale jednoturbový 2,0 vs 3,0 nejde. Tam zase vyhrává 2,0..
Haldex je principielně zjednodušení, ale ve výsledku je to stejnej systém jako používá některý subo, jako má Volvo, měl Saab a má BMW. Ideální pochopitelně je systém s třema diferenciálama s vekotorováním momentu a k tomu dvě uzávěrky. Ale tomají jen některé SUV (RR,RRS, Touareg, Cayenne atd. a za příplatek.)
Ale je to o ceně, podobně vybavenej Passat Alltrack stojí polovinu toho co A6 Allroad, vyjede to stejně, dojede to stejně ale stejný to není. Pochopitelně, že neřešit peníze vezmu A6, ale rozdíl v pohonu by byl poslední argument. Největší a nejhmatatelnější rozdíl je vzduchovej podvozek. Ale i Alltrack má smysl. Rozhodně to není slepá větev.
Tak nerikam ze ty materialy a zpracovani je spatne, urcite je to na urovni jako jina auta stredni tridy. Jen ten design za materialem a zpracovanim zaostava. Kdyz jsem tento podobny design videl v Octavii, tak me to dost vydesilo, za me krok zpet. Treba Insignie, M6 se mi v tomto libi o dost vic.
Srovnání spotřeby třeba s A6, které je na tom jízdně lépe, spotřeba stejná (navíc stálý pohon 4x4 a ne připojitelný), atd. Prostě vyhozené peníze, takové pozlátko bez účelu, něco jako je oplastovaná fabia, kde za nelakované plasty platím víc, jako za lakované (na blbosti lidstva se vydělává nejvíce, to je dlouholetá pravda...)
Passat bez sestivalce uz samozrejme konkurovat nemuze. Akusticky komfort je plne srovnatelny, pohodli podvozku taky, bohuzel soucasna schopnost podvozku zatocit je ( byla u meho 2010) u passatu o hodne horsi. Ale bral jsem ho jako svizne rodinne auto, nic vic. Naproti tomu s. Im byl jaksi nednodussi zivot. Na zadni strane pred ich sedadel kozenka, deti do toho mohli kopat v botach a pak stacilo jen setrit. Nejak lepsi pristup k usazovani deti do sedacek, zaroven ho clovek vnimal jako spotrebak a a byl tak nejak odolnejsi... Treba ted mam na bmw 18tky a 3 ze 4 disku jsou uz krive po roce! To se mi jeste nikdy nestalo...
Test rychlosti sepnutí spojky Haldex byl proveden dost zjednodušeně. Jen prudký rozjezd z místa na posouzení nestačí, jsou i další režimy při kterých by měl reagovat velmi rychle a stály by za prověření
Celkově to na mne působí tak nějak škromachovsky... :no: Určitě se mi víc líbí "lehkonohý" Alltrack 7 generace.
Nechápu, proč motor 140kW není nabízen s manuální převodovkou :no:
Nechápu, proč motor 140kW není nabízen s manuální převodovkou :no:
webpaja psal allroad oproti Alltracku... a tam v první řadě dostaneš tu A6 místo Passatu. 😄 (Alespoň tak jsem tu formulaci interpretoval.)
Já ti nevím, co je horší - jestli tenhle ostřejší přechod, kde mi přijde, že spára více zaniká. Nebo plynulejší přechod, z kterého pak ta silná spára trčí jak pěst na oko.
Já ti nevím, mě nové Mondeo také splývá s tím předchozím, nové registruji podle masky (plus tvaru předních světel). Passat registruji primárně podle té chromované lišty, co mají provedení s LED světlomety (alespoň mi to tak přijde).
Komfort cestování, akustický, samosebou motorizace. To je citelně lepší 😉 . Ale chápu, že by se s Pašíkem vybaveným šestiválcem dalo v pohodě fungovat. Jen mám ještě zkušenost, že rozdíl poznáš i v opotřebení po větší porci km. Zatímco prémie po 200kkm obvykle nemívá trable vypadat zachovale, u mainstreamu to není pravidlem ani u těch dražších aut.
Haldex vyžaduje větší náklady na údržbu, než Quattro. Navíc, jak říkám není to permanentní 4x4 a podle toho se to i chová, sám to i přiznáváš, že technika připojování není všechytrá. Navíc to zatěžu 4hrnek více než 6 a více hrnky, na kterém to spotřebu tak nezvyšuje jako na 4 hrních.
Princip je stejný, techniku neřešíme... takže to můžu porovnávat i s oplastovanou fábií, když techniku neřešíme?
na to, aby si zrovna s A6 ( nie s S-line, alebo S-sportovym podvozkom ) chytil spodok na nejakej polnej hrbolatej alebo poloterennej ceste, uz musis iny umelec >😒]
Ano, Allroad je vyssi, ale necakaj zazraky ani od jedneho - vsetko dane dlhym razvorom.
Ja s mojou starou A8-ou som sa zubami nechtami rozvaznou jazdou dostal na chatu za chalanmi, kde oni chodia na Patroloch... 😉
Ano, Allroad je vyssi, ale necakaj zazraky ani od jedneho - vsetko dane dlhym razvorom.
Ja s mojou starou A8-ou som sa zubami nechtami rozvaznou jazdou dostal na chatu za chalanmi, kde oni chodia na Patroloch... 😉
Krom toho svez se někdy s Haldexem 4 a novějším, budeš možná překvapenej. Při každým zvyšování rychlosti je to stálá čtyřkolka. Sepnutí zadní nápravy nepoznáš a na sněhu to vyjede možná i víc než auto s otevřeným středovým difem, protože se to v extrému chová jako spojka.
Problém je, když sundáte v zatáčce při snížený adhezi nohu z plynu, v tom se to rozpojí a jde to z přetáčivýho do nedotáčivýho. Na nějaký větší blbnutí na sněhu to není.
Ale oproti A6 allroadu to stojí polovinu...
Problém je, když sundáte v zatáčce při snížený adhezi nohu z plynu, v tom se to rozpojí a jde to z přetáčivýho do nedotáčivýho. Na nějaký větší blbnutí na sněhu to není.
Ale oproti A6 allroadu to stojí polovinu...
Jenže ta A6 je nižší žejo? To taky něco na spotřebě ubere oproti Alltracku. Navíc ty pořád nechápeš, že lidi si kupují právě to, že je to vyšší, za to se připlácí.. máš horší cestu k domu/chatě, na hory, tam se s A6 třeba neprodereš, nebo budeš dřít podvozek.
A navíc, A6 s šestiválcem stojí o trochu jiné prachy, nemyslíš?
A navíc, A6 s šestiválcem stojí o trochu jiné prachy, nemyslíš?
Naftový Alltrack s 2.0Tdi žral více, než šestiválec? Pokud vím, tak Alltrack se s šestiválcem nedělal, pouze klasické kombi a to byl benzínový motor... Tak s čím srovnáváš?
Princip je ale stejný, techniku neřešnme, tu si Audi taky nechá pečlivě zaplatit.
Je to zvýšené kombi s pohonem 4x4, projede polní cestu, na hory, ale stejně tak dobře i dálnici a město. Má velký kufr a není tak přerostlé, jako SUV... koneckonců, je to kombik.
Každý nepotřebuje hned Audi 😉 a taky na něj nemá...
Je to zvýšené kombi s pohonem 4x4, projede polní cestu, na hory, ale stejně tak dobře i dálnici a město. Má velký kufr a není tak přerostlé, jako SUV... koneckonců, je to kombik.
Každý nepotřebuje hned Audi 😉 a taky na něj nemá...
Já ti rozumím, však i o tom je můj příspěvek. Jsou tu diskuzní boje o tom, co je lepší, hezčí a tak dále. Někdo Passata vynáší do nebes za jeho nadčasovost a eleganci... ano, jistě, umí být elegán, ale na tom parkoviští a v ulicích se tak nějak ztrácí 😐 Rozhodně tím nechci říct, že je ošklivý, to vůbec ne. Nadčasový byl B5 (5,5) a dle mne nejkrásnější ze všech byla B6 (to je i ten tvůj? Nebo si už trefil B7?). Já po B6 původně šel, ale Mondeo mne vzalo víc jízdně a i celkovým komfortem, nicméně B6 pro mne zatím zůstává nedostižený.
>😁 Tak mi tam sežeň práci, alespoň se tam snad dá parkovat! >😁 A pašíky řeším v rámci PRV taky >😁
Tohle je takový univerzál na každou příležitost. To, co přinesla auta jako XC70, Outback a Allroad přivedeno do lidštější a dostupnější podoby (hlavně cenové), top středního mainstreamu, protože vlastně žádnou pořádnou konkurenci, leda Insignii, protože Mondeo asi oplastovanou variantu nedostane. Máme v rodině B7 Alltrack (bratranec) a nemůže si vynachválit.
Já spíš mám ale s klasickým Passatem trochu jiný problém, zrovna dnes jsem dopoledne nad tím přemýšlel, když jsem procházel centrem Prahy do práce a mezi stojícimi vozy nové Passaty skoro nerozeznáte. Řekl bych, že zestárl nejrychleji společně s generací B7. Mezi kombiky stojícími kolem je snadno přehlédnete ať už se jedná o základ, či nějaký nabušený Highline. Je to kvalitní, dobře udělané, dobře jezdící auto, které zaručeně láme prodejní rekordy a vyhrává testy (zaslouženě), ale v té šedi okolních aut tak nějak zapadne. To z řady už spíš vyčnívá kdejaká RSová Oktávie. Takové Mazdy 6 si všimnete hned, je prudce elegantní, Mondeo zas působí jako pořádná kára (samozrejme v příslušné výbavě a velkých kolech, jinak je to jak tlustá ryba na malých kolech), která budí respekt (Jo, nemá vrtuli ani čtyři kroužky na kapotě, ale působí majestnátně pro lidi, co neznají auta, pro fajnšmekry a zlatokopky je to pasé 😁). I hezký Superb nové generace je trochu odlišení (já vím, těch tu bude za chvíli plno, tak zase zapadnou). Nepřijde vám to taky tak? A to se vší úctou k Passatu a jeho kvalitám. Shodou okolností sem z dálky viděl dva podobé vozy, kombí, hranaté.. jedno byla B8, druhé staré Mondeo MK III... Samotný na saloně se mi ale moc líbí o tom žádná.
Já spíš mám ale s klasickým Passatem trochu jiný problém, zrovna dnes jsem dopoledne nad tím přemýšlel, když jsem procházel centrem Prahy do práce a mezi stojícimi vozy nové Passaty skoro nerozeznáte. Řekl bych, že zestárl nejrychleji společně s generací B7. Mezi kombiky stojícími kolem je snadno přehlédnete ať už se jedná o základ, či nějaký nabušený Highline. Je to kvalitní, dobře udělané, dobře jezdící auto, které zaručeně láme prodejní rekordy a vyhrává testy (zaslouženě), ale v té šedi okolních aut tak nějak zapadne. To z řady už spíš vyčnívá kdejaká RSová Oktávie. Takové Mazdy 6 si všimnete hned, je prudce elegantní, Mondeo zas působí jako pořádná kára (samozrejme v příslušné výbavě a velkých kolech, jinak je to jak tlustá ryba na malých kolech), která budí respekt (Jo, nemá vrtuli ani čtyři kroužky na kapotě, ale působí majestnátně pro lidi, co neznají auta, pro fajnšmekry a zlatokopky je to pasé 😁). I hezký Superb nové generace je trochu odlišení (já vím, těch tu bude za chvíli plno, tak zase zapadnou). Nepřijde vám to taky tak? A to se vší úctou k Passatu a jeho kvalitám. Shodou okolností sem z dálky viděl dva podobé vozy, kombí, hranaté.. jedno byla B8, druhé staré Mondeo MK III... Samotný na saloně se mi ale moc líbí o tom žádná.
a v cem ten smysl spatrujes ty?
kdybych zadny prinos vyssi stredni nevnimal, asi bych s ni nejezdil. mluvim ale o pomeru cena / vykon a o tom, ze si tridou auta nelecim komplexy...
mne by proste pasik se slusnym sestivalcem stacil (samozrejme neodsuzuju kohokoli za to, ze ma vyssi naroky 😄 )
kdybych zadny prinos vyssi stredni nevnimal, asi bych s ni nejezdil. mluvim ale o pomeru cena / vykon a o tom, ze si tridou auta nelecim komplexy...
mne by proste pasik se slusnym sestivalcem stacil (samozrejme neodsuzuju kohokoli za to, ze ma vyssi naroky 😄 )
mel jsem pasika (2010) v kombiku a musim rict, ze to bylo skvele univerzalni auto. pomer cena vykon nedostizny. vse co mi vadi na octavii je v pasikovi fajn, idealni auto na sednout a jet a o nic se nestarat. vzdy bych ho preferoval pred superbem, protoze uroven interieru a pouzitych reseni (vnimane kvality) je proste jinde..
kdyz strilive zvazuju jestli ma cenu priplatit si 100% za audi a6 / bmw 5, tak ackoli jsem majitelem jednoho z nich musim rict, ze nema....
bohuzel je pasik sterilni a ani v teto verzi, ktera primo vybizi k trochu odvazanejsimu stylu je to asi ten nejuprdenejsi zvednuty kombik na trhu...
problem c. 1 pro me je absence sestivalce. jsem na nej zvykly a dobrovolne bez nej nechci byt. a oni to vedi.... proto musim platit 100% premium... 😒
kdyz strilive zvazuju jestli ma cenu priplatit si 100% za audi a6 / bmw 5, tak ackoli jsem majitelem jednoho z nich musim rict, ze nema....
bohuzel je pasik sterilni a ani v teto verzi, ktera primo vybizi k trochu odvazanejsimu stylu je to asi ten nejuprdenejsi zvednuty kombik na trhu...
problem c. 1 pro me je absence sestivalce. jsem na nej zvykly a dobrovolne bez nej nechci byt. a oni to vedi.... proto musim platit 100% premium... 😒
Kolik toci pri dalnicni 130km/hod auto s manualem a kolik s automatem?