Souhlas, koncept MB má karoserii normálního auta, do kterého se vejde více než jedna sardinka, ale je prostě vymyšlené chytřeji, jak je u MB zvykem. XL1 je jen marketingový nesmysl, TV test ukázal i skutečnou spotřebu tohoto dvoumotoráku, kde ani neuměli normálně vyřešit nabíjení baterek. Věřím, že se MB nebude bát ani komfortu (aspoň ve srovnání se čtyřstopým XL1), možná bude mít i el. okýnka. Snad se vevnitř člověk nebude vařit ve vlastní šťávě a nebude zvenku působit jako velorex :-):yes:
To je trochu nefér srovnání. Jednak toto je jen jakási studie a XL1 už "dávno" jezdí. A druhak účelem návrhu karoserie XL1 nebylo dosažení co nejmenšího Cx, ale co nejmenšího "Cx krát čelní plocha"...
Re: on tu Tatru 77 fakt někdo měřil? A nebo je to jen taková
Tatra77 měla Cx někde kolem 0,36 (což odpovídá maximální rychlosti a výkonu motoru).
Ty bájné hodnoty Cx 0,21 se naměřily na zmenšených modelech, které se od finální podoby Tatry 77 podstatně liší (viz anglická Wikipedie). Na druhou stranu v polovině 30.let 20.st. měla auta běžně Cx kolem 0,5 ... takže Tatra 77 byla skutečně aerodynamický průkopník.
Re: on tu Tatru 77 fakt někdo měřil? A nebo je to jen taková
Ano. Přesněji až překvapivě vysoké vztlakové síly zejména na zadní nápravě. A to už cca od rychlosti 90-100 km/h. (Je to vlastně profil křídla letadla na kolech.)
Úplně stejnou váhu jako součinitel odporu vzduchu má i čelní plocha. Tipnul bych si že tu má ten škaredý XL1 menší takže celkový odpor bude lepší než u Mercedesu. Tím nechci říct že XL1 je nějaký zázrak, naopak - za ty prachy je to pěkný humus
ale tak humus je asi trochu silné slovo ;-) , říkejme tomu spíš "experiment" a nebo "technologický demonstrátor", přičemž ukazatel value/money to má fakt mizerný. Co mi tam ale vadí nejvíc, je ten "lodní" dieselový dvouválec...
Mno, ono Cx (nebo Cd) se vztahuje právě na referenční plochu (v případě auta právě čelní plocha) a tedy by již mělo vyjadřovat právě relativní poměr odporu vůči jiným objektům, tady autům :-) - bez dalšího zohlednění čelní plochy
A koukám, že XL1 má udáváno Cx 0,189 :-) ... hmmmmmmm >:D
.....mám vážné obavy, že je věta : "Je snad osmdesátiletá nadvláda Tatry T77 coby nejaerodynamičtějšího produkčního auta v ohrožení?" příliš optimistická. Když to napíšu hodně mírně.
Váš kolega Dragoun onehdy napsal [odkaz] . Zde je uveden součinitel Cx 0,36, což je hodnota uvěřitelná a důvěryhodná i ve srovnání s několika jinými zdroji.
Myslím, že produkčních aut se součinitelem Cx lepším než 0,36 jsou vyrobeny desítky a možná i stovky.
Jaký cíl tato věta měla mít ? Rozpoutat diskuzi, zkusit, co čtenář vydrží nebo jste to doopravdy snad myslel vážně ? ;-\ :-O
Pokud by mi profesionální odborník podal zcela vážně takovou informaci osobně, dal by mi tím jednoznačně najevo, co si myslí o mých znalostech. To by se mě dotklo natolik, že bych se s ním dál už nebavil.