Hergot, to je mi rozhovor jak noha. Škoda že nejsou tidleti pánové z vedení občas upřímní.. Informace tam jsou ovšem nečekaný. Fakt jsem si myslel, že prozradí něco jako "to nový velký SUV bude hnusný, ale něco dělat musíme. A facelift Oktávky stojí zaprd, čtvrthodinová práce na hajzlíku":)
Mimochodem dnes je v Hospodářkách článek o modelový ofenzívě Škody, kde se Vahland vyjádřil o "minimálně třech SUV", nikoli o čtyřech.. což mi přeci jen zní střízlivějc. Špekulujou o malym SUV vycházejícim z Fábie.
Myslím, že ta ho potřebuje. Vyjma těch vyšperkovaných modelů jsou ty obyčejné takové.... hodně obyčejné a působí skoro zastarale. Jak mi zezačátku přišla hezká i ta obyčejná Oktávka, tak dnes, když vidím vozy v nemetalické barvě a na malých kolech bez xenonů, působí to jako 10 let staré auto, na druhou stranu v plné polní je to velmi atraktivní auto.
Myslím, že velký facelift potřeba není. Obyčejné verzi by prospělo udělat něco se světlama, hlavně při denním svícení těma světlama uprostřed masky to vypadá blbě, ale třeba i černěné mlhovky dodávané ke xenonům dělají dost.
Osobně bych přivítal vysunutí kol o kus ven, ale s tím moc nepočítám... a jinak úplně nevím, co by s tím chtěli dělat... snad ještě nějak zahladit to promáčknutí zadního víka a třeba to doplnit světly jako u Superbu. Malůvky "čtyřoké" Octavie vypadají dost hrůzostrašně a ani nijak nezapadají do portfolia značky...
myslim, ze je..obycejne verze ..jsou dnes na pohled jiz strasne okoukane..to delaji ty ciste hranate linie..ten vuz proste neni zajimavy ..neni na nem nic navic...a to te octavii proste chybi..snad to bude to o cem pan Kaban hovoril..ptoze to denne kolem sebe musim od VW vidat je designova katastrofa..zda se ze i VW se poucilo a pocinaje novym Tiguan..ci konceptem C coupe GTE...dostane do designu take trochu emoci..na ktere ja jsem vysazeny..ale kazdy to mame hold jine...coz je fajn :-)
Nemyslím nic brutálního, spíš do toho základu doplnit, něco, aby to nevypadlo tak zoufale levně. S těmi xenony ti musím dát s odstupem času za pravdu, opravdu je to nic moc. Možná přidat trochu "ozdob" do těch levnějších verzí, lišty? Světla, jak říkáš.. něco decentního, ale podle pana Kabaně to asi nebude jen tohle, že by něco jako Vision C?
Vrcholu dosáhli u Superbu, ten je fakt moc hezký a vždy se za ním otočím, trochu se bojím, že po období hran se zase pomalu vrátí oblé tvary, ale nechme se překvapit... snad to nebude ale ta parodie na Eklasse >:D
S iudexem jsme spekulovali, že to možná koncern dělá s těmi světly schválně, aby dal trošku vyniknout těm lepším verzím a pošťouchl zákazníky k příplatku... ale měli jsme něco upito >:-[] .
S xenony za pravdu - myslíš u Superbu? Superb jo... no, správné proporce jsou prostě základ.
S xenony u Oktávie, dříve mi nevadila ani levnější verze a v hezké barvě to bylo atraktivní auto, ale tak nějak dnes mi přijde už hodně obyčejné, hlavně díky těm světlům. Superba bez xenonů? Toho jsem snad ani ještě neviděl.
Určitě to dělá schválně a pomyslně tě nutí připlatit za lepší verze. Setkal jsi se někdy s Oktavií Active? Já ano a nejen exteriér, ale i ten interiér bys u auta za skoro půl milionu nečekal... působilo to až lowendově.
Myslím že jsme se bavili o tom, že já bych Superba bez xenonů nechtěl a ty bys na nich netrval...
Active jo, měli jsme jednu Active 1.6TDI půjčenou... vadila mi záslepka místo schránky na brýle, gumovej volant a absence loketní opěry. Černý zrcátka ani absence mlhovek mě vyloženě neruší a nakonec i černý kliky na bílým autě se daly. Active začíná na 350 a za 400 je s klimou a silnějším TSI... každopádně v těchto vodách raději Kiu nebo třeba Renault, Nissan...
O Superbe sa už dosť popísalo, takže žiadne prekvapenie. Verzia 2,0TDI 140 kW 4x4 DSG v najvyššej výbave, šedá quartz metla (inak veľmi podarená). Vizáž je vydarená, exteriér je bez jedinej výhrady (proporcie, detaily, kolesá, svetlá, všetko sedí). Interiér je tiež OK, ako sa písalo, nejaký luxus to nie je, Passat je zreteľne vpredu, ale pre majiteľov Fordu to nevadí, je to taká lepšia Octavia, ale to platí aj vo vzťahu Golf-Passat, za mňa teda OK. Sedadlá tiež väčšie ako v Mondeu. Jediná drobná výhrada bola k stredovému panelu, ktorý je z tvrdého plastu a tlačí do nohy (čo podľa predajkyne namietali viacerí), naopak kritizované výplne dverí ma nerušili. Priestor očakávane kráľovský, vpredu normál, ale vzadu až zbytočný na kolená a prekvapivo aj na hlavu sa vojdem, ani lakťami sa netlačím; vzadu je Mondeo menšie; naopak kufor je +/- rovnaký, tie litre sú nahnané rôznymi schránkami. Motor TDI 190k, primeraný výkon, ale toľko koní by som mu netipoval, kľudne to mohol byť aj 150k motor a veril by som tomu, každopádne typický chrochták, pre mňa neakceptovateľný, ale zase aj na predvádzačke solídna dlhodobá spotreba 5,7 l (ja som mal 9,3 >:-[] ). DSG no comment. Najviac ma ale prekvapila jazda, to auto pôsobí ako o triedu menšie, agilné, žiadny pocit ťažkopádnosti, skrátka také ľahkonohé (aj s ťažkým dízlom, DSG a plnou výbavou). Oproti Mondeu je to značný rozdiel; Mondeo pôsobí skrátka ako kus auta, Sup je v porovnaní s ním ako kompakt. Na druhej strane komfortom na Mondeo nemá, to je rozhodne pohodlnejšie čo do jazdy, tlmenia nerovností i hluku. Každopádne ani na 18kach to nebol kostitras a milší je mi tento agilný prejav Superba pred rozvážnym komfortom Mondea. Prepínanie jazdných režimov nejaký efekt neprinieslo, cítil som len v dynamickom móde lepšie reakcie prevodovky (v komforte je to tragédia). Celkovo ale dojmy veľmi pozitívne.
No prave facelift sa dotkne predneych svetiel. budu rozdelene na 4 samostatne svetla. Nieco ako mala predchazdajuca Mercedesu E Klasse. Boli uz zverejnene aj nejake neoficialne obrazky, ale treba pockat na oficialne foto. na tych neoficialnych to bolo trocha nezvycajne. Dost velka zmena oproti sucasnemu modelu
Stěží mohl někdo očekávat, že oznámí datum představení nových modelů nebo že nám snad nové SUV nakreslí...ale i tak mi tento krátký rozhovor přijde rozhodně zajímavější než bývá obvyklé, ne jen pouhá "reklamština". Minimálně z něj vyplývá, že facelift OIII je už prakticky hotový a nepůjde o kosmetické zmény (což mě překvapuje, až se trochu bojím) a Snowman by měl bý více než jen krabicí na kolech s interiérem Octavie.
..skoro souhlas ale ten stribrny plast na Scoutu..to je strasne..hlavne zezadu to vypada, ze to tam nekdo namontoval..z jineho vozu, kdyz byl hodne pod vlivem..
Přijde mi to jako rozhovor s PR oddělení, než se živým člověkem >:-[]
To je jak rozhovor s Babicou....když to nemůže být sportovní, tak říkejme dynamické a když by bylo i to moc velké lhaní, tak říkejme alespoň praktické :-)
ohladom toho faceliftu.... pisu tam ze sa im sucasny styl octavie podarilo ozivit novinkami.... len dufam ze tam nevzniknu nejake kly vpredu na svetlach... a aj tie zadne ze nezacnu spajat navzajom .... po vzore isteho konkurenta... casom uvidime .... kazdopadne sucasny dizajn octavie je hodne za zenitom... to aj golf 5 je krajsi a vyzera modernejsie a to uz je neco..... octavia potrebuje ozivit a omladnut ... ale na spravnych miestach
Je všeobecně známo že jednoduchost zastará pomaleji než složitý design..Jinak už by se lednice dělali po vzoru H/k..to znamená nakřivo a s boulema do všech stran..Až bude Oktávka zastaralá tak po současném Hyundaii už nikdo nevzdechne..stejně jako po jejich více jak pět let starých autech. To že něco nemám rád neznamená že to musím odsuzovat..ale to haterovy nevysvětlíš..
To je jeden pohled na vec. Druhy je ten, ze ten jednoduchy design casem tolik nezastara mimojine i proto, ze jako zastaraly vypada uz kdyz opousti linku. ;-)
A přitom soukromé sooby, tj nepodnikatelé a a nefiremní vozy, tka tam jednoznačně vede Hyundai. Zajímavý co. Soused tedka přivalil domu místo starýho Mondea I40 v kombajnu
Třeba Facelift Octavie II byl hodně výrazný, to ale neznamená, že by původní verze byla nějak špatná nebo že by předčasně zestárla - osobně preferuju originál (a mám obavy o tu III).
Současná Octavia je bombou, pro Škodu je to nejúspěšnější model historie. "Novým autem" je ale už tři roky a konkurence nezahálí, je potřeba se zákazníkům připomenout... a facelift po čtyřech letech je obvyklý postup. Můj názor je, že Octavia vypadá vedle Superbu a Fabie pořád moderně a stačily by drobnosti - retušovat základní halogenová světla, možná si trošku pohrát s prolomeným víkem kufru... no, nechám se překvapit.
Ako píšeš, facelift minulej Octavii viac ublížil, ako pomohol, tak na avizovaný FL aktuálneho modelu sa pozerám s obavami, najmä v kontexte jej čistých línií, aby sa to neprehnalo s nejakou snahou o veľkú zmenu. Vnímam to presne tak, ako Ty, stačia drobnosti, ktoré by pozdvihli najmä vzhľad bežných verzií, žiadne zásahy do základných línií ale netreba. Ani v kontexte Superbu nevyzerá Octa nemoderne, naopak ten ide v úplne rovnakých šľapajách a Octavia sa nemá moc kam posúvať.
to bude určite len mejkap, aby sa pripomenula. FL 2 nehrozí.
Oktávka v lepšej výbavičke vyzerá dobre a tie už od sú na naše trhy (niekto musí oktávku aj keby deti nejedli), kvôli tomu to meniť nebudú.
No, alespoň nepřímo přiznal, že stávající Octavia není zase tak designová perla, jak se tady tvrdilo. Kdyby tomu tak bylo, nejspíš by velké změny nebyly zapotřebí, že. Na druhou stranu dokázal Kabaň faceliftem zmršit i Octavii II, takže uvidíme.
Jinak mi ovšem pravděpodobně vrozená skromnost tohoto chlapíka opravdu imponuje.
Myslím, že Kabaň neměl s faceliftem předchozí Octavie nic společného...A když už ji zmiňuješ, i ona prošla výrazným faceliftem i přesto, že bezesporu nešlo o nepovedený nebo nějak abnormálně stárnoucí model, takže nechápu, proč jsi to pojal jako nějaké "přiznání".
Pravda, pokud se pamatuji, Kabaň ten facelift představoval, nicméně sám říkal, že ho tvořil předchozí tým.
Nicméně poměrně dosti hrozný facelift Yetiho už jde plně za ním (a může si říkat, jak chce, že ho chtěl udělat jinak).
No Yeti...Možná by mohl být trochu atraktivnější, ale jsem toho názoru, že pokud zadání znělo "levně a nekompromisně skloubit dva zjevně nekompatibilní designové jazyky", tak to o mnoho lépe dopadnout nemohlo.
No mne OII FL zpětně už tak zmršená nepřijde, řekl bych, že vyzrála a dnes, spíš než dříve ocením její kulatější tvary, i když i klasická dvojka vypadá pořád dobře :-)
Mi tam chýbajú informácie o tom kedy sa na tie autá môžeme tešiť. 7-miestne SUV bolo ohlasované pôvodne na jar 2016, najnovšie je spomínaný termín rok 2017...
A dtto Octavia, je super, že je facelift hotový, ale bude aspoň ten v autosalónoch v najbližších mesiacoch? Už tento rok, alebo až nasledujúci?
Trochu menej reklamštiny a aspoň nejaké fakty do článkov by som poprosil. 8-s
Dík za odkaz, prekvapil ma hlavne Der Skoda-Bus a tak trochu sa obávam, že termíny sú len fabulácia Autobildu. Vlastne v to dúfam, termín Octavia facelift 2017 sa mi vôbec nepáči :-)
Většinou nové modely nebo větší facelifty najíždějí po celopodnikové dovolené. Odhadoval bych tedy představení faceliftu Octavie příští léto a náběh výroby na podzim. Bude to už ale oficiálně model 2017.
Mimochodem o novém Roomsteru se nějak přestalo mluvit, pravda je, že pro Škodovku to není nijak podstatný model, rebrandovaný Caddy, navíc výroba v Polsku...
Ten Škoda Bus by byl náhodou fajn, osekaný transporter, hlavně i cenově, proč ne? Líbí se mi celkem i ty náčrt velkého SUV, ale ta Oktávka? No, to je dost hrozné >:D Snad to tak nedopadne >:D Parodie na Eklasse >:D
Ak je na tom renderi tej O III FL aspon polovica pravdy ( uz len samotny fakt, ze ma mat deleny predny kukuč ako kedysi E-klassy ) tak mozu ohlasit na pracaky hromadne prepustanie z tej haly, kde ich buchaju... 8-s
aby uhájila nesporný prostorový náskok před konkurencí ? jako u všech modelů ... uvážíme-li, že průměrná evropská žena má 1,3 dítěte, myslím, že 7-mi místné suv zdaleka nepostačuje ... >:D:no:
ale Kabáňovi neverím ani slovo. Podobným spôsobom, zdá sa mi, sa vyjadroval vždy a všetky tie prekvapenia a výrazné zmeny verejnosť, vyjmúc fanúšikov, takmer neregistrovala...
No já jsem velmi zvědavý. Baví mě sledovat evoluci designu u Škodovky. Mám trochu obavu, aby Octavia nepřišla o zadní světla na čtvercovém půdorysu, z toho rozhovoru mám pocit, že ty změny budou trochu větší než obvykle a mohlo by následovat přibližování k Superbu. SUV si umím představit v současném jazyku, ty hrany by mu slušely, a detaily například, jak je zasazené zadní světlo u Fabie vč. C-sloupku, to by se mi líbilo, to se povedlo.
No já jsem si to přečetl a jsem z toho rozhovoru dost rozladěný. Stačilo, pokud by u nového Tiguanu opravili zjevné chyby (příliš velká kola, příliš hluboko usazených v blatnících, chybějící ruční brzda, přeplácaná přední maska, odstranit konstrukční chybu, kdy při sklopení zadních sedadel nevznikne rovná plocha) zapomenout na zjevné škodovácké nesmysly (jako otočená čísla na tachometru a otáčkoměru a spláclá střecha u zadních dveří) a mohlo by to být dobré. Jenže z toho, co ten člověk říká, se obávám, aby z toho nevzniknul další rendlík, nebo bláznivý rumunster :no: Pokud se neudrží konzervativní charakter škodováckého designu, bude s komerčním úspěchem Škody amen. Ti, kdo to nemají v hlavě srovnané, si stejně koupí rendlíka, nebo podobnou kreaturu a "sportovní a moderní" Škoda jen ztratí normálně uvažujícího zákazníka, který si koupí něco méně bláznivého. Dobře to bylo vidět na praštěném designu rumunstera. Nebýt flotilových nákupů, byl rumunster propadákem.
"Bylo těžké skloubit sportovní vizáž s vyšší karosérii SUV? ". To už se hodně blíží TV nova. To je dotaz jak: "Bylo těžké skloubit display s LCD?". Zajímalo by me co si redaktor mysli ze zkratka SUV znamená.
Je mi líto, pán Kabaň, ale Polar bude znám nejméně půl roku před jeho představením. O to se pánové z AutoBildu postarají a já jsem tomu rád. Alespoň pak nebudu očekávat designovou bombu, ale budu mít čas připravit se i poměrně usedlý, moderní ale nepříliš dynamicky působící vůz, jemuž v rámci úspor budou chybět např. chromové lišty kolem bočních oken. Ale na druhou stranu možná nabídne deštníky v předních dveřích, aby byl simple clever. Jo, a taky se trochu ušetří na zvukově izolujících materiálech, jak pro úsporu váhy, tak proto, aby Polar nekonkuroval Tiguanu, a tak proto, aby bylo možno vůz vylepšovat při faceliftu.
Už by to chtělo opravdu něco výrazného!
Já jen doufám, že facelift současné oktávky dopadne mnohem lépe, než u té minulé. To byla opravdu designová katastrofa, to nejhorší, co design škodovky od spojení s VW vytvořil...
P.S. Vzhled současné Octavie se mi strašně líbí, hlavně ty lomená přední světla. Jediné, co by to auto potřebovalo jako sůl, je mírně zvětšit rozchod kol, aby se víc přiblížila k okrajům blatníků. Pak by už Škodovka nemusela dávat podložky na vystavovaná auta :-)
tak rozchod určitě měnit nebudou a kola zalezlá půl metru v podbězích zůstanou (včetně RS), protože to je dneska už charakteristický poznávací znak škodovek (jakési rodinné stříbro), který se bude do budoucna dále prohlubovat (každá další generace bude širší a širší minimálně o centimetry, ale rozchod rozšíří vždy maximálně o milimetry.
Jinak s Octávkou není potřeba dělat vůbec nic, kromě předních světel základní verze, která vypadají jako z devadesátých let...
... pokud jde o O2, tak facelift ve správné barvě (stříbrné) na liftbacku se správnými koly nevypadal až tak špatně... (combi vybadala blbě všechna, tam to fakt nekorespondovalo)
Teď vypadá Octavia parádně, tak hlavně, aby se to faceliftem nepřekombinovalo a nevznikl z toho nějaký paskvil. To by byla věčná škoda. Byť na nové tak, jako tak, nebude. Takže bazar to jistí za pár let. Předpokládám, že nejdřív se objeví v nějakém velkém, takže to Áčka jistí.