Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Otevírá se Blanka. Vytunelujte Auto.cz v soutěži o patnáct tisíc!

Jedna z nejdůležitějších a zároveň nejkontroverznějších dopravních staveb v Česku začíná konečně sloužit. Buďte u toho s námi i vy!
Zpět na článek
18. 9. 2015 14:48
19. 9. 2015 10:13
19. 9. 2015 10:40
20. 9. 2015 10:57
20. 9. 2015 12:08
22. 9. 2015 00:15
22. 9. 2015 14:59
22. 9. 2015 21:17
22. 9. 2015 21:48
22. 9. 2015 22:15
22. 9. 2015 22:35
20. 9. 2015 12:24
20. 9. 2015 12:39
20. 9. 2015 13:00
22. 9. 2015 00:10
22. 9. 2015 15:17
22. 9. 2015 21:36
22. 9. 2015 22:09
22. 9. 2015 22:27
22. 9. 2015 22:37
20. 9. 2015 12:18
20. 9. 2015 12:17
20. 9. 2015 12:28
20. 9. 2015 12:42
20. 9. 2015 19:32
22. 9. 2015 00:07
22. 9. 2015 13:45
22. 9. 2015 00:15
22. 9. 2015 13:46
22. 9. 2015 19:15
18. 9. 2015 09:03
18. 9. 2015 10:53
22. 9. 2015 19:16
22. 9. 2015 20:40
22. 9. 2015 21:22
22. 9. 2015 21:40
22. 9. 2015 22:18
22. 9. 2015 22:29
22. 9. 2015 22:20
17. 9. 2015 18:41
ve stejném duchu
Ve stejném duchu jako se stavěl tento debilní tunel : Článek stejně jako zadání pro stavbu tunelu číst nebudu. Termín pro soutěž mě nezajímá, protože se bude prodlužovat asi tak 4x, protože prostě nestíhám . A hlavní výhra je taky jedno, protože si za 4 roky odkladů budu nárokovat X násobek. :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
115
Avatar - Hammunasakra
17. 9. 2015 20:04
Re: ve stejném duchu
Jj Blanka je dokonalá ukázka jak ne. Odborníci správně vybrali lepší trasou vedenou navic i levnější verzi jménem Dana :yes:
U politiků samozřejmě zvítězila 2násob drahá varianta Blanka :no: :no: 8-s

Ve stavebním povolení má Blanka navíc podmínku že kolaudace může proběhnout až po otevření severozápadní části vnějšího okruhu. Což může bejt klidně za 10-15 let >:D
Avatar - _Karel_
17. 9. 2015 22:51
Re: ve stejném duchu
Dá se Bém nazvat něčím jiným než zas.... podě.... zk...synem? Pokud bych někdy na ulici potkal, děsně rád bych mu jednu vlepil. Asi nejvíc, ze všech českých "politiků".
Avatar - Pekelná Micinka
17. 9. 2015 22:53
Re: ve stejném duchu
Ani se ti nedivím...
Avatar - Hammunasakra
17. 9. 2015 23:05
Re: ve stejném duchu
Takhle nějak [odkaz] ? :-)
18. 9. 2015 09:37
Re: ve stejném duchu
Nevím jestli politika za auto.cz zrovna patří, každopádně zaplaťpánbůh za Béma. Za něj se připravilo a především uvedlo do stavu realizace mnoho důležitých dopravních staveb ať už šlo o prodlužování metra nebo právě Blanku. Polemizovat o tom jestli se dala zvolit levnější nebo lepši varianta se jisté dá, faktem je že být tam kdokoliv jiný tak tuhle debatu vedeme ještě dneska a v nebylo by kopnuto. Bém tam není 5 let, za tu dobu se tam vystřídalo několik primátorů a ještě více koalic, a horkotěžko dotáhli do konce projekty z Bémovy éry (vč. třeba metra do Motola), dík jednomu "geniovy" z moravy se Blanka dokonce na několik měsíců zastavila. Naopak žádná nová stavba se zatím do fáze realizace nepřipravila. Takže i když vůbec netvrdím že je snad Bém vzorem cnosti, tak si myslím že si v politice nemají co vyčítat a on alespoň něco pro Prahu skutečně udělal.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 10:10
Re: ve stejném duchu
To jo makal, Opencard i Blanku mu hned tak nezapomeneme >:D

Nebylo to díky geniovi ale právě Bémovi! :-)
Pavlik Bémů neni vzor ctnosti ale zhruba přesnej opak >:-[]
S Blankou to totálně podělal to nemá s polemikou co dělat! Termínově - měla bejt až po vnějším okruhu, vedením trasy - to už nejde spravit, to je navěky 8-s
A samozřejmě cenou - což byl na 99% důvod proč to udělal.

Zkus si k tématu nejdřív něco zjistit! Nejdřív se měly stavět jiné stavby ale na tech by holt nebyl takovej vejvar. Proto si teď v příštích letech budou užívat obyvatelé na východnim konci tunelu a tunel nebude mít ještě deset ale třeba i 20 let kolaudaci :yes: >:D

Tolik k schopnému, bohužel všeho, exprimatorovi Bémovi ;-)
18. 9. 2015 14:32
Re: ve stejném duchu
Ano nezapomeneme, tunel Blanka stojí a i přes vytrvalou neschopnost posledních vedení snad konečně bude uveden do provozu. Vést polemiku jestli mohl vést lepší trasou lze - každopádně byl v příštích 20 letech nestál! Lepší (možná) horší řešení než žádné řešení. ;-)

Vnější okruh není samostatnou záležitostí Prahy ale především ministrestva dopravy, a řeší tranzitní dopravu a nikoli vnitroměstskou, takže to motáš dvě věci dohromady, a ikdyž spolu souvisí, tak tvrzení že by Blanka měla stát až po vnějším okruhu je v zásadě nesmysl - kdyby Praha čekala až se dostaví okruh, tak jsme opět s realizací v nekonečnu.

Momentálně největší problém je že co odešel Bém, nikdo nesáhnul na zbytek městského okruhu, a to je 5 let (resp. více, protože slovenská lesba a kolotočářskej buzik to neposunou ani o mm) který budou sakra chybět.

Na zbytek nemá moc smysl reagovat, to jsou nesmysly nasosané z medií, kdybys o tom chtěl vést seriózní debatu, musel bys načerpat hodně informací
;-)
Avatar - Stejsn
18. 9. 2015 14:48
Re: technická:
Dá se vlastní říct, že "tunel stojí"? On jako tak spíš leží nebo jak to vlastně nazvat ;-)
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 14:58
Re: technická:
No rozhodně 43 miliard ;-)
19. 9. 2015 10:13
Re: technická:
No je to díra v zemi :-) Ale jinak je to stavba, a ty vesměs stojí :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2015 11:26
Re: technická:
Třeba 43 miliard místo 20ti za vhodnější trasu >:D
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2015 11:56
Re: technická:
Díra za 43 miliard. Navíc blbou trasou :yes: >:-[]
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 15:11
Re: technická:
Víš že ten tvůj první odstavec je naprostá blbost žejo? ;-)
Nebo tomu co píšeš fakt věříš :-)

Ten nesmysl jak mu říkáš je ve stavebním povolení Blanky >:-[]
A je tam proto ze to je názor všech projektantů co na tom dělali. Politici a ty maj ale jinej názor. Kdo tomu asi tak rozum víc ? >:D

Nevím jestli je lesba ale názor na ni máme stejnej. Buzík je Dolínek? I na toho máme stejnej názor. Naposled sem ocenil jeho akci na magistrále kde ve Wenzigova nechal postavit semafory po tejden je nechal vypnout a zamazat přechod a teď je prej zase zapne. A pro jistotu nechá udělat ještě jedny semafory ešte před mostem :yes: >:D

Hezkej pokus o únik, klidně zkus bejt konkretní. Jestli na to máš

Ty seš kámoš Béma nebo fanatickej volič ODS nebo co? Když hraješ věci znalého víš že tuhle nesmyslnou trasu protlačila ODS ještě za Koukala. Bém jen převzal štafetu použil to jako svoje předvolební motto a tu blbost protlačil :-)
19. 9. 2015 10:40
Re: technická:
Lakmusový papírek tvých znalostí je ta akce kdy pán z olomouce stavbu zastavil. Jak to bylo ve skutečnosti se v žádných mediích neobjevilo, takže pokud to nevíš (což jsi tím že jsi řekl že za to může Bém jasně deklaroval), tak mám vcelku jasnou představu o tvé "informovanosti" ;-)

První odstavec je holá pravda - kdyby to Bém nezačal stavět, tak se tak nestalo dodnes a pochybuju že vůbec v tomto volebním obdobi , tzn. nejdřív po roce 2018 by to někdo začal řešit, opět 3-5 let příprava realizace, 8 let stavba... To jsou holý fakta, tam není o čem ;-)

Rád operuješ slovem odborníci, což je ale akorát zástěrka. Blanku nenavrhl žádný developer ani si jí nenakreslil Bém na stole, tu vyprojektovali právě odborníci, to že jeden "odborník" má jiný názor než jiný "odborník" je věc známá a opakující se ve všech oborech, tento nevyjímaje. A vysvětlovat ti rozdíl mezi politikem a úředníkem nebo odborníkem ne nad rámec tohoto diskuzního fóra, máme prostě uspořádání samosprávy takové jaké je, představa že zrušíme politiky a budou nám vládnou odborníci je krásná ale utopistická, ovšem komčí právě na tom že na nic na světě neexistuje jeden názor, takže by se mám i ti tzv. odborníci začali přít...

Co je ve stavebku Blanku víme, to je samozřejmě v pořádku, to je standartní a nutná procesní záležitost, v praxi uzpůsobená tomu že nic na světé se nedá postavit naráz, proto může Blanka dnes fungovat.

Jinak světla na magistrále jsou skutečně perla, kdo je lesba asi vyznělo jasně, kolotočářskej buzik je asi na snadě, ale netrefil jsi :-)

V posledním odstavci v podstatě potvrzuješ co jsem psal prve - Bémův přínos byl právě v tom že on narozdíl od ostatních dokázal něco protlačit, ne o tom jen nekonečné roky tlachat. Není v tom žádný fanatický obdiv, jen reaguju na věsměs nesmyslné hysterie které se okolo jeho osoby spouští. I kdyby ukradl půlku blanky (jako že to je absolutně nemožné) tak dokázal Prahu někam dopravně posunout.
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2015 11:46
Re: technická:
Klíčkuješ stejně dobře jako PB >:-[]

Tvá směs polopravd je fakt slušná :yes:
Realita je že za Opencard i Blanku se zúcastnění možná včetně tebe velmi dobře zajistili. Pro město to bohužel bylo spíš naopak

Odborníci navrhli 3 trasy a vybrali jednu z nich. Jednoznačně. A Blanka to není. Ale to ty jistě moc dobře víš ;-)

Stejně jako doporučené pořadí dopravních staveb kde Dana/Blanka vůbec nebyla prioritou. Myslím prioritou pro dopravu ne pro kapsu politických stran a politiků :-)
20. 9. 2015 10:57
Re: technická:
Koukám že tvá argumentační schopnost při konfrontaci s fakty klesá ;-) Teď do toho začneš dokonce motat opencard.

Fakta jsou taková že před 20ti lety existovaly 3 varianty a skutečně v původních návrzích byla doporučena Dana. Poté byly návrhy upraveny (opět odborníky a nikoliv politiky a už vůbec né Bémem) a vybrána Blanka! To jsme pořád někdy v letech 1995-8. Takže řeči jak si Bém namastil kapsu jsou zcela evidentně mimo mísu.

V pořadí staveb se opakuješ - jak by to mělo být v ideálním případě ví každý, že to absolutně nebylo reálné takto realizovat ví taktéž každý - vnější okruh prostě stále dokončení není a jelikož to není v gesci Prahy ale státu potažmo MD, tak čekat by byl ten největší nesmysl co by šlo udělat - vnitřní okruh by nestál skutečně nikdy. ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2015 11:51
Re: technická:
Argumentovat netřeba, u tebe nejde o neinformovanost. Jen to úmyslně různě překrucuješ a bráníš partičku okolo PB. Máš-li potřebu k Opencard a Blance můžu přidat eště 1. městskou banku, to byla taky miliardička a taky těžká levárna. A krásná ukázka jak může spolupracovat pravice s levicí :yes: >:D

1. věta 2. odstavce fajn pak už zase mlžíš. Jasně sem napsal že Blanku místo Dany protlačil už Koukal. Zaplatit pár, fakt stačí 2 takyodborníky co napíšou přesnej opak než všichni ostatní nebejvá problém. Viz třeba trasa D8. Před 20 lety i dneska ti všichni ostatní řeknou že to je blbost. Stejně jako u Blanky. Možná eště důraznějš to řeknou za dalších 10-20 let kdy to bude nejspíš eště jednoznačnější

Dopravní stavby a jejich posloupnost výstavby a návaznost na sebe by měla mít logiku. Nemyslim Pavlovu logiku kde vydělám nejvíc ;-)
Od toho máme věc zvanou územní plán kde tahle stavba byla na xy místě, než jí Pavlík upřednostnil před všímm. Proč asi? >:-[]
Navíc s podmínkou otevření současně s propojenim se Štěrboholskou radiálou
Ale ty tohle všechno dost pravděpodobně víš žejo ;-)

Mluvím o PB ale on je samozřejmě jen viditelná špička nějaký skupiny. V který seš nějakym drobkem nejspíš zainteresovanej i ty

Nemá cenu to víc rozebírat. Blanka stojí, navazující stavby nejspíš nebudou eště hodně dlouho možná desítky let, stejně jako eště hodně dlouho nebude Blanka zkolaudovaná. Hlavně že těch 43 miliard je prostavěnejch

Že by za to mohla bejt Dana včetně propojení až na Štěrboholskou magistrálu může mrzet leda naivy jako sem já žejo?
20. 9. 2015 12:08
Re: technická:
Argumentovat je právě třeba, ale chápu že na koleni se ty argumenty vymýšlejí blbě ;-) A když ti to nejdou ani ty smyšlené, tak začneš útočit na druhou stranu - vcelku klasika, za chvilku možná vlastně budu já ten kmotr co řídil Béma že jo? :-! ;-)

Blanku vybrali odborníci, to je bez debat, že to bylo až po přepracování původního návrhu je fakt, a nešlo o žádné dva podplacené odborníky, to jsou přesně ty bludy. Nicméně opakuju že diskuze nad tím která varianta má jaké +- je možná ale evidentně se nikdy není možné dobrat jednoznačného závěru, a proto je současný stav správný, protože i teoreticky horší varianta je lepší než kolaps Prahy.

Ano opakuješ se, ale klidně ti to napíšu také znova - jak by měla být ideální postupnost staveb je známo, že v reálném světě není tuto posloupnost možné vždy dodržet taktéž. A opět platí - lepší něco než nic.

Řeči o politice jsou naprosto zbytečné, to s Blankou nemá co dělat, to jsou akorát výkřiky do tmy když někdo neví co říct věcně. Samozřejmě Bém reprezentoval nějakou skupinu, pak přišla zase jiná co se označovala za čistou (a dneska sami stojí zcela oprávněně u soudu za Opencard), pak další čístí, dnes opět další čistí co označují ty minulé čísté za kmotry, atd. O tom si tu můžeme psát do nekonečna, a jediný fakt který z toho plyne je ten, že i kdyby byl Bém ten největší kmotr světa, tak se za něj Praha někam dopravně posunula (a to nešlo jen o Blanku).

Takže mudrovat se dá, makat musí. ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2015 12:11
Re: technická:
Ne ty kmotr nejsi. Možná nějakej předposlední poskok. Jinak fakt netušim proč tak bráníš co je zjevně špatně
Nebo chceš chvalořečit i tu Opencard? >:D

Koukám že s odborníkama už trouchu couváš ;-)
Realita je taková že většina si celou dobu myslí to samý - Blanka z víc důvodů neni optimální trasa. Ať čistě z důvodu trasy tak z důvodu nevhodnýho podloží. Jediný co u ní bylo jasný bylo nejvyšší náklady a očekávaný vícepráce. Což se naplnilo
Jak sem napsal zřejmě eště jednoznačnější to bude za dalších 10-20 let
Důvodem pro volbu Blanky může bejt i boj o vedení trasy vnějšího okruhu kde Bémova partička roky těžce tlačí na městu bližší variantu. Jista taky ze zcela nezištných důvodů >:D

Pobav mě a buď konkrétní s těma smyšlenejma >:-[]

No u soudu za Opencard by měl stát předevšim Bém a jeho věrní. Nebejt fakt hodně úporný snahy státní zástupkyně Dagmar Maškový tak by to tak asi i bylo žejo ;-)

Jj ty co řikali že budou makat ty taky žeru :yes: >:D
22. 9. 2015 00:15
Re: technická:
Opencard je jasná - u soudu stojí Hudeček a Svoboda, a to zcela oprávněně dík vlastní neschopnosti, pokud o tom něco víš, nemůžeš říct nic jiného.

S odborníkama couváš ty - fakt že Blanka byla naprojektována a nakonec i vybrána odborníky nelze zpochybnit, ve zbytky opět uhybáš - ano, trasa např. dík tekutým pískům nebyla nejideálnější z hlediska stavby, nikoliv z hlediska trasování! ;-) To je opět o důvod víc těm lidem sklonit hold.
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 14:14
Re: technická:
Jo Opencard je fakt jasná - otázka je proč všechno co se týče Béma řikáš přesně opačně >:D

Stejně tak 1. městká banka - stejně jako u Opencard taky víc jak miliardička v pr... >:-[]
Viník potrestán stejně jako v případě Opencard :yes: :-)

Proč takhle trapně lžeš? Odborníci sou doteď ostře proti! >:D
A eště viditelnější to bude třeba za těch 20 let. Vést vnitřní okruh města velikosti Prahy pár bloků od centra a ne vybranou trasou kde je o statisíce lidí více než na Letný je stupidita. Zřejmě to souvisí se stejně blbě Bémem a ODS protlačovanou vnější částí okruhu. Proti tý protestujou tisíce lidí. Zcela oprávněně. Každej odborník před lety i dneska ti rád vysvětlí proč
Problém je že ty to nejspíš nepotřebuješ. O věcí si informovanej, víš co a jak, jen máš důvod řikat přesnej opak

Tak snad to aspoň stálo za to a seš zabezpečenej :-)
22. 9. 2015 14:59
Re: technická:
Jak jsem předpokládal, k opencard nic říct neumíš, tam si moc nepodebatujem ;-)

Ty tvoje odborníky bych chtěl vidět, škoda že když jsou tak chytří, že se nepodílejí na plánech tak jako ti odborníci co je tvoří. Opět jsme u toho že podle tvého názory si asi Blanku nakreslil Bém sám (a když vemem v potaz dobu kdy vznikla, tak byl sakra aktivní, protože v té době nedělal ještě ani starostu... ;-) ). Zkrátka bludy, ok beru že existuje skupina odborné veřejnosti které se stávající trasa (možná trasy, rozdíl mezi Blankou, Hanou a Danou je párset metrů, a intenzita dopravy nesouvisí s tím kolik lidí kde je, ale to ty jistě víš)nelíbí a kritizují jí a beru za ok i to že ty se s jejich názorem ztotožňuješ. Ale proboha ty pohádky o tom jak všichni odbornící svorně stojí na jedné straně si nech, tomu neuvěří ani laik (i když možná po těch mediálních masírkách uvěří že si to mladý Bém načrtnul na koleni...:) ).

Jinak protesty lidí nemají nic společného se správností vedení trasy, neexistuje trasa která by nezasáhla okolní prostor a tedy logicky nevzbudila nevoli části občanů, to ale nic neznamená, zpravidla naopak - tam kde je z dopravního hlediska komunikace nejvhodnější, je největší problém s vlivem na okolí a naopak (Praha není tak velká aby si mohla dovolit vnější okruh uprostřed pole za městem). Výsledkem je dnešní paralýza kdy je obzvláště na severu Prahy ale i jinde není ani jeden okruh hotov, každý 3 lidi si zakládní občanská sdružení a blokují cokoliv, a doprava v Praze kolabuje.

A snahu pořád ze mě udělat vlastně toho hlavní kmotra prahy už jsem ocenil, chápu že kde není obsah musíš použít formu, to je kolotit anonymních diskuzí :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 20:41
Re: technická:
Co bys chtěl probírat na Opencard nebo 1. městský? Na 100% tunely. Fakt obrovský
Nebudeš tvrdit že chytrá karta pražana je skvělej produkt za bezva cenu že ne? >:D
Jeden bych chtěl vědět kolik stála státní zástupkyně něž přes všechny kritiky protlačila k soudu následující primátory a zatimco pachatele ne >:-[]
Tam je tak nekonečnej počet leváren včetně podrazu na hlavního svědka že to nemá cenu rozebírat. Jestli to chceš z pohledu tvůrců tak: Brilatní práce. A to myslim vážně. Dokonalá skvěle udělaná prasárna :yes: :yes: :yes:

Tohle bude snadný. Naprosto všichni >:D
Kecama jak to Bém kreslil sám se trapně shazuješ. Že to protlačil na xy-tý místo v pořadí stavb v územnim plánu Koukal sme už dvakrát probrali
Bémova parta to jen vytrhla z kontextu, oddělila od toho nutný související podmínky stavby, právní kličkou obešla EIU
Průser je že s tim souvisí i vnitřní okruh a tam zkoušej protlačit podobně velkou ne-li větši levárnu. Nadoraz špatně. Chtěl bych vědět od kterej odborníků čerpáš ty. Řekneš? >:-[]

To s vnějšim okruhem ani nezkoušej. Má to bejt vnější okruh pro tranzitní dopravu a ne cesta mezi domama! Praha se zrovna tam bude i dál rozšiřovat. Protlačit tranzitní dopravu mezi rodinný domy je fakt odporný :no: :no: 8-s

Kam se to cpeš? >:D
Ŕek sem že ty můžeš bejt tak předposlední nýmand kterej na tom má taky svý ale to je tak všechno. Aspoň doufám že z toho něco máš protože jinak protlačovat takový debility jako je Opencart nebo tyhle trasy vnějšího i vnitřního okruhu by byla fatk úchylnost >:-[]
22. 9. 2015 21:17
Re: technická:
Pořád stejný "nic".

Pleteš si politiku, zákony, justici, odbornost... ;-)

Opencard je nějaké politické rozhodnutí, za které patřičná garnitura nesla svou POLITICKOU odpovědnost, a neuspěla ve volbách. Vůbec nikdo tu neobhajuje jestli je taková nebo maková, mě zrovna je to jedno, nemám jí, ale opět papouškování zasvědcených odborníků že to byl tunel a jak to bylo předražený - takhle na papíře jen kecy, nic víc. Pokud víš něco konkrétního co kdo kde ukradl, běž podat oznámení ;-)
A to že jsou dnes u soudu ti kdo jsou je naopak úsvit fungující justice - o té skutkové podstatě netřeba mluvit, tam je to jasný, dokonce jejich vlastní právní odbor jim dával negativní stanovisko s odůvodněním že je to v jasném rozporu se zákonem, takže pokud se někdo cítil jako hrdina a přesto to schválil, tak to už nebylo politické rozhodnutí, ale porušení zákona ;-) Zkus si o tom něco zjistit.

Zbytek prostě lžeš, opakuj si to stokrát, pravdou to nikdy nebude. Kdo tedy navrhl Blanku podle tebe? Umíš na to odpovědět? Neumíš. Blanku navrh tým odborníků, a vybrána byla dávno před Bémem, což dokonce sám potvrzuješ. To že nebyla postavěna v souladu s plánem je skutečně pravda a důvod byl jednoduchý - kdyby se čekalo na dokončení vnějšího okruhu, nebude prostě stát nikdy (resp. v příštích 15-20 letech). A jelikož vnější okruh už není stavba Prahy ale MD, a vlády se nám střídají stejně rychle jak na magoši, neměl by tento rébus řešení.

A evidentně máš problém s vnímám proudů dopravy, ale nevadí. Tranzitní dopravu mezi domy nikdo necpe, jako ona snad teď přes Podbabu vede nějaký nový proud který tam před Blankou nebyl? A kdyby tam byla Dana, tak by to bylo jiné? Umíš na to odpovědět?

Tvůj problém je že kde ti opravdu dochází argumentace, snažíš se napadat, a když to nejde po odborné stránce, zkoušíš to po té lidské. Jestli tě to uspokojuje, čiň tak dále, mě to celkem netrápí :-! Mě i docela baví že vždy když chceš odskočit od tématu, tak si naběhneš do něčeho čemu rozumíš ještě méně než té dopravě, ale komu není rady... ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 21:38
Re: technická:
Politický kecy mě neberou. Narozdíl od ultralevárny s Opencard
Jak to s ní je sem čet dost a dost. Proč ty strkáš hlavu do písku a děláš že netušíš která bije když zmínim Lady Opencard se asi nedozvim žejo :-)

Tranzitní dopravu mezi domy současný i budoucí cpe dokonce velmi vehementně. Praktickejch důůvodů pro severnější část okruhu je i víc ale jak sem řek, je to jako s D8. Různí mocní prostě chtějí tu jižnější trasu. Vyšla Blanka jejíž trasa absurdně blízko centra by tomu mohla pomoct

Uráženim to nezměníš. Někoho kdo o věci neví můžeš ukecat. Mě ne
Opravdu jediná otázka je proč se proti odborné veřejnosti na stranu party politiků stavíš. Moc vysvětlení se nenabízí.. ;-)
22. 9. 2015 21:48
Re: technická:
To je opravdu nad rámec tohoto fóra.. Politika je politika a zákony jsou zákony. Opencard jako taková je ryze politická věc, rozhodnutí které trestají voliči. Zákony trestá soud, a zákony ve spojení se slovem opencard porušili prokazatelně ti co dnes stojí u soudu. Ale když se někdy ukáže vina kohokoliv z předchozího vedení, tak jsem samozřejmě pro stejný přístup. Rozdíl je však zásadní - přínos opencard neznám, nikdy mě to nezajímalo a nezjímá, okruh naopak považuju za zásadní přínost, i kdyby byl v té nejhorší variantě.

Takže znova - jak Blanka přivedla tranzitní dopravu do Podbaby? A kdyby byla Dana, bylo by to jiné?

Jsem rád že si konečně uvědomuješ že urážením nebo osočováním toho moc nezměníš, tak se tím hlavně řiď ;-) :-) Otázka je spíš proč ty se stavíš na tu stranu odborné veřejnosti která blanku odmítá, měl jsi pozemky na Danou? A umíš už teda odpovědět kdo navrhl a naprojektoval blanku?
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 22:00
Re: technická:
Na Opencard mě žádná politika nezajímá. Je to tunel na městský prachy. Chytrej, dobře udělanej. Chceš tvrdit že ne? ;-)

Bez diskuzí. Hana by nájezdy na Evropské a Jug. p. ještě před náměstím tamní dopravu odváděla násobně líp než centralizace na Kulaťáku a pak svod do jednoho několik set metrů vzdáleného nájezdu

Netuším co tě nutí bránit politiky proti odborný veřejnosti. Mě tu miliarda za banku tu za Opencard tu 20 navíc za tunel netěší ale eště víc mi vadí to blbý trasování který bude trápit i naše vnuky. Zatim sem teda jenom strejda ale třeba jednou :-)
22. 9. 2015 22:15
Re: technická:
Pokud tě nezajímá politika - máš asi těžký život. Demokracie není svoboda ale vláda většiny. Tunel netunel, zajimavé že pořád funguje ;-)

Ano, Dana by odváděla z této lokality dopravu o něco lépe než Blana, naopak by zase strádala Letná, to je to posuzování + a - jednotlivých variant. Každopádně Podbaba by stála stejně :-)

Fakt už je to ohraná písnička, já jenom uvádím na pravou míru jak je to s tou tvojí odbornou veřejností ;-)

A budeš radši když je bude trápit špatná varianta tunelu nebo totální kolaps?
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 22:28
Re: technická:
Na Opencard mě nazajímá politika ;-)

Počkej zamyslim se: Svod ze severu po Jug. p., ze západu po Evropské a nesrovnatelně větší počet obyvatel ve spádové oblasti vs fotbal na Spartě. Jo už mám výsledek. Šlo to docela rychle :-)
Kvalitu podloží a cenu stavby sem nezapočítal. Mám to dopočítat? ;-)

Totální kolaps s tim nemá co dělat. Přibližně za stejnej peníz mohlo bejt propojení až na štěrboholskou radiálu tzn. komplet celá severní část okruhu

No mohlo bejt eště veselejš. Pavel vymejšlel i tunely pod muzeem a olympiádu a taky okruh F1 v Praze žejo :-)
22. 9. 2015 22:35
Re: technická:
Jelikož je opencard ryze politické rozhodnutí, tak to bez politiky nejde ;-)

Řekl jsi to velmi zjednodušeně, zatímco varianta Dany by pomohla výhradně Dejvicím, a letné a okolí se netýká, tak Blanka řeší obojí (byť logicky né v té kvalitě).

A jenom pro ujasnění - Praha nemá problém s financováním dopravních staveb, takže tahle tvoje úvaha je lichá, i kdyby Blanka byla zadarmo, tak ve štěrboholech nejsme. To není o penězích ale neschopnosti tu problematiku řešit.
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 23:36
Re: technická:
Já taky nemluvim o politickym rozhodnutí ale řekněme o loupežný realizaci ;-)

Nevim jak si vymyslel že Blanka řeší obojí. Tos mě docela dostal! :yes: >:D

Potřetí nebo pokolikátý. Rozkradený peníze mi vaděj, pro příští staletí blbý trasy okruhů víc
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 16:30
Re: technická:
Tunel by stál tak nebo tak. To že se neotevřel včas, to je naopak spíš důsledkem toho, že si někdo otevřel hubu, když viděl ty faktury a smlouvy. S tím, že je dobře, že se začalo stavět souhlas, nebylo by teď nic, ani ten vnější okruh, ani tunel.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 16:39
Re: technická:
Verzi že by se stavělo v pořádí jak má a trasama jak má bereš automaticky za nereálnou :-)
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 16:42
Re: technická:
Já myslím, že kolem toho vnějšího okruhu na SZ by bylo více sporů na dlouhou dobu. To trasování Blanka má i svoje výhody, takže to jak je, budiž.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 16:49
Re: technická:
Přiznám ze žádnou výhodu sem nenašel. Krom vyššího výdělku pro zúcastněné
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 17:06
Re: technická:
Co třeba pro ty, co jedou do okolí? Uznávám, že počtem je to asi zanedbatelná skupina.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 17:37
Re: technická:
Podobná a možná dokonce menší skupina než v původně vybraný trase. Ale to je fakt marginální důvod pro přesný trasování vnitřního městského okruhu :-)
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 17:56
Re: technická:
Ok, já spíš uvažoval, nepřu se, že hlavním důvodem byly prachy.
Avatar - praděda7
18. 9. 2015 17:36
Re: technická:
Největší chybou v poválečném Československu bylo, že místo páteřní dálnice středem republiky, se postavila řada dálnic s centrem v Praze. Ono to kvůli silnému pragocentrismu vlastně ani jinak nešlo, že? Teď na to všichni doplácí včetně samotné Prahy.;-\
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 17:40
Re: technická:
Souhlas byla to blbost jak hrom a největší blbost je to právě pro pražáky ;-)

A dokud nebude kompletní vnější okruh se to nezlepší. Za prioritní stavbu ho vláda označila v roce 1963 :-|
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 17:55
Re: technická:
Njn, kdyby to komunisti stihli, tak tu nějakej okruh je, třeba by se částečně přetrasoval, zmodernizoval a byl by klid. Škoda no, jenže automobilová doprava nebyla priorita, takže z jejich strany se to zdržení dá chápat.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 18:01
Re: technická:
Už dost let to priorita je a vleče se to stejně jako za komančů :-|
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 18:03
Re: technická:
No opět mínus pro současný systém, kdy se jede hlavně na automobilovou dopravu, tedy měla by to být priorita.
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 18:00
Re: technická:
Tak páteřní dálnice je defacto D1, pokud by nebyl střed v Praze, což bylo ale logické, pak by se vlastně jednalo o decentralizovanou síť, ke které to snad i spěje. Ta chyba je, že to křížení dálnic vlastně probíhá v Praze, pokud by se rovnou současně se stavbou dálníc stavěl i okruh, problém by to nebyl.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 18:06
Re: technická:
Původní návrhy z 30. let na páteřní dálnici z Německa na Zakarpatskou Rus byly asi lepší než komunistická realita ze 70. let, ale to už taky nejde změnit. Snad bude ten okruh dřív než za dalších 20 let jak některý škarohlídi prognózujou
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 18:16
Re: technická:
No jo, ale to bylo ještě před Hitlerem, resp. před 2. sv, komanč dálnici do Mnichova nepotřeboval. Akorát je škoda, že i ta D1 trvala tak dlouho, holt náklady, co se vozili by se po silnici stejně špatně vozili, kvanta uhlí a žel. rudy, těžké strojírenství, ani železnice nestíhala. Okruh nevím, no kdyby se začalo za tři roky, tak řekl bych, že těch 7 se stavět bude, tak řekněme že 10 je reálnejch.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 21:59
Re: technická:
Jo za 10 let by bez problémů mohlo být. Ale spíš nebude žejo ;-\

Popravdě sou i pesimističtější odhady než odteď za 20 let, které mluví o celkové době projektu 80 let - rozhodnutí padlo 1963

Vychází to na 1 km za rok. 80 let 80 kilometrů :yes: >:-[]
Avatar - praděda7
18. 9. 2015 20:12
Re: technická:
Ale o tu tu především jde. Decentralizaci. Praha svým slepým pragocetrismem ožebračila zbytek republiky a opravdu nevím, proč by se všechny dálnice měly křížit v Praze? Žádný okruh by pak nebyl potřeba. >:-[]
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 21:51
Re: technická:
Okruh by samozřejmě potřeba byl i tak, stejně jako u všech podobně velkých metropolí

Na trasování dálnic si ztěžuj komunistům návrhy z 1. republiky byly lepší. Tim myslim vedení páteřní dálnice jižně od Prahy

Ožebračení je taky ptákovina, přes bláboly o pragocentrismu tahle struktura dálnic Praze leda ubližuje
A i přesto je na Moravě na km2 dálnic víc! ;-)
Avatar - praděda7
19. 9. 2015 10:42
Re: technická:
Jen tak pro vysvětlenou.....

Pragocentrismus je termín, který označuje soustředění moci do hlavního města Prahy a její zneužívání k neoprávněným výhodám. V Československu a méně i nyní v Česku termín, kterým kritici vyčítali charakter republiky jako centralizovaného státu se soustředěním moci v hlavním městě Praze. Zdůrazňování významu a vlivu hlavního města na rozhodování v celém státě. Obvykle se o pragocentrismu mluvilo v souvislosti se Slovenskem; mnoho Slováků cítilo ukřivděnost a nespokojenost s koncentrací významných státních orgánů v hlavním městě a s výši investic, které do rozvoje hlavního města šly. Po roce 1993, kdy se Československo rozpadlo, se začali ozývat Moravané, byť však již ne tolik hlasitě.

V politické sféře se opírá o umístění sídel většiny státních institucí do Prahy (s výjimkou Ústavního soudu, Nejvyššího soudu, Nejvyššího správního soudu, Nejvyššího státního zastupitelsví a některých institucí kontrolní povahy, jako je např. Veřejného ochránce práv – vše v Brně) rozpočtové určení daní. V hospodářství je pragocentrismus opřen o státní monopoly (ČEZ, Česká televize…) a nadnárodní firmy se sídly poboček v Praze. Rovněž sídla tuzemských firem se přesunují do Prahy a to pravděpodobně z důvodů faktické absence daňové, jakož i státní kontroly vůbec, resp. rizika spojená s výkonem kontroly státní mocí v Praze jsou (s ohledem na počty podnikatelů) nižší a méně pravděpodobná, nežli ve zbytku České republiky.

[odkaz]

Praha je nejbohatším regionem v Česku a proto musí být Severozápad 3x chudší. Praha ožebračuje zbytek republiky. Je to tu černé na bílém. Proti tomu není žádný argument. ;-\
Na Moravě není víc dálnic! :-!
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2015 11:24
Re: technická:
Sorry ale na km2 je. Je to celkem snadno spočítátelné ;-)
A nebýt ministra dopravy ve 3 vládách, moraváka Šimonovského bylo by jich tam ještě víc >:-[]

To už tak bývá s hlavními městy žejo. Nebo?

Sorry ale tim popíráním okruhu prostě kecáš. Mrkni na mapu Evropy a hoď se do reality, maj ho všechna města! I daleko menší, u nás třeba Hradec Králové
Avatar - Pekelná Micinka
19. 9. 2015 13:17
Re: technická:
To je kravina. Severozápad byl vždycky chudší, ostatně jako většina podhorských/horských oblastí u nás. Důvodů bude asi víc, nějaké historické, pak zemědělné - na horách nejsou snadno obdělatelné lány, špatně se tam staví železnice, takže tam nevznikají podniky těžkého průmyslu, které zaměstnávali hodně lidí. Zde konkrétně ještě obrovská plocha zabraná těžbou uhlí a poválečné vysídlení sudetských Němců. Jak chceš aby ten region byl nějak zvlášť bohatý? Praha je bohatá, ale není to zadarmo, je to dáno historicky (sídlo králů). A je téměř ve středu Čech, což může být důvod právě z dob, kdy se cestovalo na koních a povozech a také a z vojenského hlediska. Nevím, proč by se instituce měli rozstěhovat po půl republice, jen proto, aby byly distribuovány rovnoměrně. Možná dnes, když je internet, by to šlo, přesto by to byla kravina. Ale soukromým subjektům můžeš těžko nakázat, aby se přestěhovaly do Mostu nebo Teplic.
20. 9. 2015 12:24
Re: technická:
Ty jsi dobrý pacient. Hlavní město je hlavní právě proto aby v něm byly mimo jiné na jednom místě sdruženy důležité instituce a úřady.

A dneska v podstatě všechny důležité posty, úřady i ministerstva řídí moraváci.

A o bohatosti regionu to jsou kecy neuvěřitelné - ano samozřejmě že je Praha bohatší než severní čechy, to je přirozené a správné, to souvisí s produktivitou práce a tvorbou přidaných hodnot. A jelikož nejsme v socialismu, tak je jasné že tyto ukazatele prostě nemohou být všude stejné.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2015 12:28
Re: technická:
Děda7 nevěří ani číslum ŘSD že v moravských krajích je na km2 víc dálnic než v čechách. A to si nedělám srandu! >:-[]

No ale primátorem v Praze už neni moravák ale slovenka >:D

A protože už nejsme v socialismu ale v EU tak všechny kraje dostávají dotace. Jediná Praha ne ;-)
20. 9. 2015 12:39
Re: technická:
Tak tak :yes:

Jinak jsem nemyslel jenom primátora (to je spíš k smíchu nebo pláči že je to nejdřív olomoučák a potom slovena, a jen tak mimochodem oba 4% orientace...), ale třeba činovníky obou komor parlamentu, premiéry, ministry atd., a tam je dlouhodobě ta převaha moravy výrazná, takže fakt nechápu na co si kdo stěžuje.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2015 12:43
Re: technická:
Sexuální orientace primátorů je mi fuk, s tim co dělaj už to bejvá horší

Myslim že to prostě nevědí. Kdyby děda7 viděl konkrétní seznam nejspíš by se sám divil
Nebo by to popřel jako s těma dálnicema na km2 >:D
20. 9. 2015 13:00
Re: technická:
Hele z lidskýho hlediska je mi orientace fuk taky. Ale úplně jedno to není, protože tato komunita má poměrně úzké vazby navzájem, zkrátka drží pospolu velmi pevně a to i napříč jinými zájmovými skupinami. A to už je daleko zajímavější, protože to odhaluje mnoho o pozadí některých kroků, a není prostě náhoda že třeba v justici mají dlouhodobě takovou dominanci (Pospíšilem počínaje, Zemanem a Bradáčovou konče) nehledě na politickou situaci. A u Krndy a Stropnického jsem to zmínil proto že to co předváděli před časem bylo akorát divadlo (končící vzájemným obětím) a zástěrka na to jak zamaskovat to že uplynul rok od voleb a neudělali absolutně nic. A jestli strašnýlesůpán náměstek začně opět uplatňovat svojí cykloteroristickou doktrínu, tak náš čeká dopravní kolaps...

Zbytek jak říkáš, to jsou v podstatě debaty o ničem, to je psané a dokonce do očí bijící.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2015 13:11
Re: technická:
Zase souhlas. Ono všechny nejen zájmový skupiny držívaj při sobě :-)

Téma cyklostezky v Praze radši nekomentovat >:D
Avatar - praděda7
21. 9. 2015 17:44
Re: technická:
[odkaz]

...neříkal jsem to........... :-!
22. 9. 2015 00:10
Re: technická:
A co jako? Po půl dni provozu je nesmysl cokoliv hodnotit, a i kdyby, tak jestli se podařilo dopravní zatížení přenést z centra o něco blíže okraji, tak to plní účel ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 14:20
Re: technická:
Přes kulaťák měla vést optimálně trasovaná verze okruhu. Tam v okolí žije a ze spádových hlavních tepen proudí mnohanásobně větší množství lidí než na Letné

Ne že by to Bém a spol. nevěděli ale to je zjevně nezajímá. A myslim že to ví i Xonik ale bůhvíproč tvrdí opak. Taková vytunelovaná 1. městská banka byl průser a stál nás dost ale tohle je nekonečně větší. Nejde o finance ale o to že během příštího století se bude jezdit špatně. Což časem aspoň pro sebe uznaj i lidi jako Xonik. Ale už se stalo a nejde to změnit

Teď se bohužel tahle destrukční parta snaží prosadit stejně špatný trasování vnějšího okruhu ;-\
22. 9. 2015 15:17
Re: technická:
Ty si to fakt snad cucáš z prstu člověče ;-) Dana přes kulaťák projektovaná nebyla, ano křižovala Evropskou a Jug. Part., tzn.že např. doprava ze spádových oblastí by stála v koloně z podbaby stejně jako dnes - nájezd na prašňáku je jen o cca km dál, a především část této dopravy musí pojmout vnejší okruh až bude stát.

Koukám že nejdřív do Blanky přimotáš Opencard (ví bůh proč...), a když se zjistí že o ní vlastně moc nevíš, začneš tu operovat bankou. Hmm možná skončíme u špatné privatizace ČKD co? ;-) Ale jako snaha o odvedení pozornosti od tématu dobrý.

Když máš ten velký problém s Blankou, zeptej se odborníku co jí projektovali proč ji vůbec projektovali když je vlastně všem přece jasné že je špatná ;-) Ono to je totiž o tom neoposuzovat to jako laik (což argumentací typu že letná je vlastně město duchů opět prokázal), ale z hlediska dopravy.

Náklady na Blanku mají dvě části - jednak v porovnání s rozpočtem Prahy (tady zjistíš že Blanka nijak zvlášť rozpočtově Prahu nezatížila, dotace DPP stojí 3x) a jednak z hlediska stavebního - tady vzhledem k použité technologii stavby a vybavení účty sedí.

Takže jestli se bude jednou jezdit špatně, tak proto že zbytek okruhu nebude stát, což kdybyste si viděli do pusy musíte uznat už teď, že ztráta 5-10 let je zásadní problém na kterém se shodnou všichni odbornící napříč názory.
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 20:55
Re: technická:
Nebuď trapnej. Jasně že ne pod kulaťákem ale sbírající auta jak ze západu z Evropský tak se severního příjezdu z Jugoslávskejch partyzánů. Je to spádová oblast statisíc lidí a jen absolutní pako může říct že jeden nájezd o kilometr jinde je to samý

Nejsi dement takže i ty víš co má 1. městská, Opencard, Blanka a teď do budoucna SZ část vnějšího okruho společnýho. Nebo jsi? ;-)

Zase okecávky. Blanka je špatně jak vedenim trasy tak naprosto nevyhodnym podložim na trase. Proto jí ostatně Bém tlačil žejo :-)
Proč za stejný peníze udělat celej okruh když 20 miliard udělám na vícepracích na poloviční stavbě :yes: >:D >:-[]
Nejde až tak o Letnou byť počet obyvatel ve spádové oblasti kudy měla vést Hana je několikanásobně větší a násobně větší je i tamní doprava která se ke kulaťáku soustřeďuje jak ze západu tak ze severu. Okruh pár bloků od centra je u města rozlohy Prahy naprostá blbost!
Je to asi zbytečná diskuze tebe fakta nezajímají, jen a pouze bráníš Béma a jeho partu :-!

Že příští generace bude s vedenim SZ části vnitřního a pokud to přece jen protlačej i vnějšího okruhu nespokojená je jistý. Ne na 99 ale na 100%
Tak už mě nenapínej a vysvětli jedinou neznámou: Proč ty zjevně chybný trasy okruhů a Opencard bráníš ty. Klidně mi to napiš do SZ, fakt sem zvědavej :-)
22. 9. 2015 21:36
Re: technická:
Čti pořádně co píšu - neříkám že nájezd o km je to samý (i když zase tak dramatický jak to děláš to není), ale že by se stejně v dané komunikaci tvořili kolony, takže používat po jednom dni provozu jako argument stojící podbabu je nemožné - stála by stejně i u Dany.

Teď už se ti to začíná plést - to že Blanka měla trasu skrze tekuté písky, Stromovku atd. bylo od začátku jasné a vědělo se že to stavbu prodraží kvůli nutným technologickým úpravám. Dopravní stavba se nicméně projektuje primárně s ohledem na dopravu, takže pakliže byla kdysi vybrána Blanka v této trase, nedá se říct že je Blanka špatně kvůli podloží ;-)

Bémem jsi asi posedlý, škoda, jinak by třeba byla ta diskuze i věcná, ale ignoruješ fakta, která říkají že o Blance bylo rozhodnuto v době kdy Bém nebyl ani pořádně v politice, natož v rozhodujících funkcích. A taky jsi asi přehlédl že já se za celou dobu nikde nebránil diskuzi že třeba Dana mohla být vhodnější, já jenom odmítám tvou lež že takto to podali všichni odborníci. Nepodali, naopak naprojektovali Blanku.

Jinak z hlediska vzdáleností je na rozhodnutí kolik mít okruhů, ale při rozloze Prahy jsou nájezdy všech variant D-H-B v rozdílu tak malém, že pokud označíš jeden za kousek od centra, říkáš to o všech. A to se dostáváme k tomu že jeden tunelový okruh opravdu v centru by byl ideální, bohužel to asi není reálné ani pro naše prapravnuky.

A soukromě nic psát nepotřebuju, já nic nebráním, jen odmítám ty soudy z lidu, papouškování napsaného, znehodnocování práce. :yes:
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 21:53
Re: technická:
Dramatický to bude. Počkej za pár nebo třeba deset dvacet let! Jak to vypadá dneska si můžeš přečíst ve vedlejší diskuzi Vyzkoušeli jsme Blanku a starou trasu
Nemám křišťálovou kouli ale budoucí zácpy v okolí kulaťáku sou vpodstatě jistotou. Zcela zbytečnou

Sorry ale důvod proč Koukal a Bém tlačili Blanku byly velmi pravděpodobně ty očekávaný vícepráce na kterejch se vydělává

Bém určitě neni posedlý ale zcela jistě velmi schopný ;-)

Soud davu bejvá pěkná hrůza, nevim jestli horší než vychcaná partička v čele města nebo státu ale svym způsobem možná i jo :-)
22. 9. 2015 22:09
Re: technická:
Sám dobře víš že cokoliv soudit po jenom nebo dvou dnech provozu dost dobře nejde... To bude trvat měsíce kdy se budou řidiči přelévat sem a tam a hledat nové trasy, resp. průjezdy, protože jedna a ta samá trasa je v jinou dobu průjezdná zcela jinak. Dramatický by bylo kdyby se nepostavilo nic, jestli by za 20 let byl stav dopravy méně dramatický u jiné varianty se opravdu uvidí až za 20 let. Doprava se mění, před 40ti lety byl dle dnešních měřítek v centru Prahy rozvinutý průmysl (Smíchovská pragovka, ČKD atd atd...), dneska toto vůbec nemusíme řešit. Stejně tak exitus lidí do satelitů způsobil nečekanou dopravní situaci. Nebráním se tvrzení že za 20 let může nastat situace kdy skutečně bude Blanka nevyhovující, ale pořád to bude lepší než nic.

Já jsem teda okolo kulaťáku strávil celá vysokoškolská studia, a ty kolony tam byly už tenkrát, to jsou prostě lokality kde ta doprava bude vždy, asi jako v legerce...

A vícepráce - dejme tomu že máš pravdu ( i když při těch propadech Blanky si myslím že tam ty skutečně vícepráce nemohly být zas tak daleko od fakturace), ale potom ty desátky ikasovali především jeho nástupci.
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 22:19
Re: technická:
Já neposuzuju po 3 dnech. Tohle bylo očekávaný před lety, den před otevřenim a jak píšu příští roky a desetiletí to nejspíš jen dál potvrděj. To že sou už dneska špunty je ale výmluvný a protože to tam znáš tak moc únikovejch cest tam prostě neni

Ten provoz co znáš z VŠ let se zmenšovat nebude ale naopak. Svody do tunelu na obou příjezdovejch trasách ke kulaťáku by to s vysokou pravděpodobností řešily

Původní číslo při podpisu bylo 21 miliard. Skončili sme na 43
Část je ospravedlnitelná, část je za technologickou část, ale opakovaný propady, překlady v trase podél hradu atd. to bylo zcela zbytečný. Ale za nejpodstatnější považuju opravdu to horší lepší trasování plus s tim související budoucí trasu vnějšího okruhu
22. 9. 2015 22:27
Re: technická:
Počkej to se bavíme o dvou věcech - o rychlosti průjezdu, a o kolonách v podbabě. Jelikož jsem tam fakt pár let strávil, tak jsem si právě byl nucen najít různé zkratky a pod, ale to samozřejmě neberu jako řešení, to byla mladická hravost. Takže kolony tam stály dnes a stojí pořád, a Blanka je tam nijak nepřivedla, dokud není SZ část, tak tam prostě je příjezd stále ze stejných proudů a směrů.

A 21 miliard bylo pouze za stavební část (uznávám že to tehdejší vedení prezentovalo úmyslně nepřesně) a to se v zásadě dodrželo. Zbytek byla technologie, most v Troji, a úpravy okolí (jen křižovatka na malovance stála několik miliard). Takže jako v zásadě to navýšení oproti původu bylo minimální. Zase myslím že ten tunel je po technický stránce špičová záležitost a to i na evropský poměry, a dokonce i to horší trasování mělo své plus - ukázalo se že se stavba dá postavit i v tak nepříznivých podmínkách, i když si to mnozí nedovedli představit.
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 22:31
Re: technická:
Ano ten příjezd jak ze západu tak severu by Hana pobrala eště před Kulaťákem!

Myslim že sem se vyjádřil jasně. Miliardy co odtekly vlevo vpravo, za tohle nebo támhleto mě netěšej ale víc mi vadí trasování a s tim související trasování VO
Ono zdaleka nešlo o 1 ale i jedna miliarda má docela dost milionů žejo ;-)

Balim zdar
22. 9. 2015 22:37
Re: technická:
Hele jenom detail - pleteš si Danu s Hanou ;-) Ale rozumíme si.

A jak píšu výše - v pěnezích Praha problém nemá.

čau :yes:
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 23:39
Re: technická:
Jasně Dana :-)

Ne že by Praha měla problém ale to je taky všechno. Nevim jestli si někde současnej politik a v jaký úrovni ale současná garda bude spíš dál plánovat prodělečný rozpočty a starejch mínusů je za pár desítek miliard. Nic děsivýho ale na oslavu to taky neni
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 22:19
Re: technická:
Jak píše Hammunasakra, okruh by byl nakonec třeba tak i tak. Navíc, geograficky leží praha uprostřed Čech, takže je logické, že do ní vedou spojnice ze všech směrů.
Avatar - praděda7
19. 9. 2015 10:46
Re: technická:
Není pravda. Kdyby nebyly všechny dálnice nasměrovány do Prahy, tak by žádný okruh nebyl potřeba. :-!
Avatar - Pekelná Micinka
19. 9. 2015 12:44
Re: technická:
Každé sídlo, úměrně své velikosti, hospodářskému významu a geografickému umístění jak vůči terénu tak i dalším sídlům se stává centrem lokálního i širšího významu a jako takové vytváří vazby a potřebu spojení s jinými síldy. Protože Praha je významným sídlem z hlediska regionálního, státního i mezinárodního, leží spíše v nížinném terénu blízko středu jedné části země, je logické že do ní vedou spoje ze všech stran. Vrchlabí to má jinak, protože má jen místní význam a ze severní strany ho obklopuje masiv Krkonoš. Brno má dálniční spojení do tří směrů, na západ, na severovýchod a na jih protože jeho geografická poloha určuje, že své nejvýznamnější vazby má k těmto směrům. Doufám, že to chápeš.
20. 9. 2015 12:18
Re: technická:
A odkud kam by asi tak ty dálnice vedly, z pole do pole? Dálnice logicky propojují místa s největší potřebou dopravy, a ta je všude a vždy největší ve spojení s hlavním městem.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2015 12:20
Re: technická:
Tady máš pravdu. Děda7 v tom že původní trasování český páteřní dálnice z 30. let bylo prostě lepší než to komunisty v 70. letech realizovaný
Avatar - Pekelná Micinka
20. 9. 2015 22:02
Re: technická:
No nezapomeň, že za komunistů ale žádná snaha spojit naší síť s tou na západ od nás nebyla, takže asi i to trasování tomu přizpůsobili. Tím tedy neobhajuji ten průsek Prahou ze severu na jih. To mohlo fungovat tak možná při úrovni dopravy v roce 1985, ale již ne v roce 90. I toky na železnici se značně změnili po roce 89, resp. s postupným úpadkem průmyslu, zejména těžkého.
EDIT: Páteřní dálnice nepočítala s propojením Praha - Brno, to mi nepřijde zvlášť výhodné. Je na tom poznat doba vzniku a pochopitelně jiný výhled do budoucnosti. [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 16:39
Re: technická:
Nemyslím, že by to nějak zhoršilo situaci V Holešovičkách, ti co jeli přes Letnou atd. by stejně tamtudy museli a je dobře, že se nečekalo. SZ část vo se stejně hned tak nedočkám. Mně osobně by se nejvíc líbil další megatunel, tak aby doprava vůbe nebyla vidět na povrchu od Klecan/Čimic až po, no prostě to co je na druhé straně. Ale tunel s tak obrovským klesáním a vlastně i uměle prodlouženej by stál možná stejně co Blanka, takže to neprojde. Mrzí mě to proto, že to území z té Čimické strany trochu znám, je to tam ještě docela hezkej kus přírody a bylo by škoda jí protnout širokou dálnicí, vč. přemostění Vltavy, byť hezkej obloukovej most má něco do sebe, bez je to nejlepší.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 16:48
Re: technická:
Za dobu a peníze co Blanka rsp Dana se tak jak bylo naplánováno a doporučováno mohla postavit SZ část vo
Jak bude V holesovičkách a vůbec v tý oblasti uvidíme. Požadavek projektantů aby se současně postavilo i pokračování směr Šterboholská radiála

S vnějším okruhem můžeš trochu hejbat, ten vnitřní měl bejt důkladnějš promyšlenej

Furt lepší blbě vedená Blanka než severojižní magistrála přes Václavák :-)
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 17:04
Re: technická:
Jenže SJM vznikla v době, kdy diskuze nebyla vítána a těžko se na ní někdo napakoval. Možná pár děcek nějakejch soudruhů se pak dostali na vysokou nebo domeček v chtové oblasti.... Dneska co, diskutovat se smí, rozhodují odborníci a rozhodně nikdo nebere žádný úplatky. Kdyby to byla jen Blanka.... Máme nádherné Quadrio, letiště ve Vodochodech, krásné truhlíky pro Okrášlení Dřevinami Smíchov, bouráme domy na Václaváku, a tak dále a tak dále. Proti tomu je PaKul a jedno zbourané nádraží, zatímco to na Vyšehradě nikomu nevadí, skoro čajíček.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 17:43
Re: technická:
Ono se ale nic nezměnilo. Bém a spol taky s nikym nediskutoval, na rozhodnutí odborný veřejnosti kašlali a protlačil si svý

PaKul se hodně poved i když ty smíchovský truhly taky miluju :yes: >:D

Sme asi furt stejný ať pod rusem nebo pod EU ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 17:52
Re: technická:
No však to byla ironie. Jistě že to je stejný, ale je to o to víc k pláči, že v tzv. demokracii by to mělo fungovat jinak. Ve skutečnosti vládne především ten, kdo má peníze, nebo za něj nastrčený figurky. Bohužel v současné době zejména, a snad to někdy bylo jinak, ti co mají peníze nemají příliš rozum, vzdělání nebo přirozenou inteligenci, nadhled, tak, aby chtěli vládnout tak, aby z toho měli prospěch jak oni, tak ostatní. Chci tím říct, že dříve se dostali k penězům, myslím těm opravdu velkým, různí továrníci, dobří obchodníci, v menším pak lékaři atd. Tedy lidé, kteří měli vzdělání, nějaký rozhled. Dnes to je hlavně o velkých právnických osobách, kde hlava neví, co dělají ruce a nohy, různé pseudohvězdičky. Zkrátka to bývaly opravdu elity, dnes se ten úspěch měří tím, kdo ze sebe udělá většího šaška a plebs, který je tím krmen za to je ochoten ještě dát peníze.
Avatar - praděda7
18. 9. 2015 20:16
Re: technická:
Na co nějaká Blanka? Tunel, který vede odnikud nikam....... ;-\ Maximálně to to akorát zvýší provoz v centru.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 21:55
Re: technická:
Jsem odpůrce tohohle řešení ale že vede odnikud nikam je totální blábol! 8-s

Jde o SZ část vnitřního okruhu města což je věc pro jakékoliv milionový město naprosto nutná. A plně navazuje na hotovou jihozápadní část městského okruhu
Avatar - praděda7
19. 9. 2015 10:50
Re: technická:
Není nutné. Odpověď je veřejná doprava. Kdyby se prostředky místo do Blanky a podobných nesmyslů, investovaly do veřejné dopravy, tak by to bylo pro všechny výhodnější plus čisté ovzduší... :-!
Avatar - Pekelná Micinka
19. 9. 2015 17:16
Re: technická:
Néé, socku už né. Socka má nevýhodu v tom, že je hromadná. Kdyby lidi seděli tiše, nepáchli, němeli sebou rozpustilý smrady, nestáli ve dveřích, když něco ujede, stojíš jak lama 10 minut, aby si dalších 10 projel trasu, kterou autem projedeš za 3. Socka je časově efektivní jen na delší vzdálenosti, když má vlastní trať nebo vyhrazenou cestu a jezdí velmi často.
20. 9. 2015 12:17
Re: technická:
Právě naopak - pražská MHD patří mezi 5 nejlepších v evropě, tam nemá absolutně žádný smysl investovat ani korunu, protože to nepřivede jediného řidiče, ba právě naopak - trend je jasný pokles cestujících. A kdyby se nenakupovali nesmyslné tramvaje a autobusy, a nedotoval DPP desítkami miliard korun, mohla mít Praha postaveny důležité komunikace dávno, a to by byl jediný skutečně hmatatelný přínos životnímu prostředí.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2015 12:21
Re: technická:
I tady máš pravdu :yes:
20. 9. 2015 12:28
Re: technická:
Jsem rád že v dopravních tématech máme relativně shodu ;-) Ještě poladit ty politické :yes:
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2015 12:29
Re: technická:
Sorry šance ukecat mě že Bém je rovina chlap se blíží nule :-)

Na Krndě i Dolínkovi sme se už shodli >:-[]
20. 9. 2015 12:42
Re: technická:
Počkej já jsem nepsal že Bém je rovina chlap! Já jsem psal že pokud si mám vybrat mezi někým kdo možná krade ale krade při realizaci něčeho co potom skutečně je, a nebo někým kdo možná nekrade (a to dost možná jenom proto že nemá intelekt ani na to vymyslet jak) ale nic nedělá a je neschopný, tak si radši vyberu první variantu. Nikoliv jako prvoplánovou, ale coby menší zlo. Toť bylo vše :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2015 12:44
Re: technická:
S timhle by už šlo pracovat.. :-)
Avatar - praděda7
20. 9. 2015 17:32
Re: technická:
Tohle to zkouší již roky v LA a pouze přibylo aut na silnicích. Více komunikací = více aut na nich. Odpověď je logicky v kvalitní veřejné dopravě. :-!
20. 9. 2015 19:32
Re: technická:
Nejsme v LA, kde je auto základní dopravní prostředek. Jsme v Praze, kde doposud jezdí skoro 50% lidí v MHD. Jelikož toto číslo je na evropské poměry velmi vysoké (jinde 20-30%), tak trend je takový že potenciálně těch dalších 20-30% lidí z dnešní MHD usednou do auta. Takže o tom že aut bude víc není polemika, bude, otázkou je jestli se to bude zodpovědně řešit (tedy minimalizovat dopad na životní prostředí tím že se tomu přizpůsobí infrastruktura) a nebo tvářit se že se nic neděje a dokonce si snad myslet že by se ten trend mohl v dohledné době obrátit.
Takže více kvalitní hromadná doprava je absolutní nesmysl. Litím desítek miliard peněz do tramvají s wifi a klimatizací, kde jezdí všichni v podstatě zadarmo (protože roční jízdenka se v současné výši jinak než zadarmo nazvat nedá) protože to všichni dotujeme skrze DPP a ROPID nemá absolutně žádný efekt ve zvýšení počtu cestujících (ten vyrtvale klesá již roky), zato ty peníze chybí jinde. Tudy cesta opravdu nevede ;-)
Avatar - praděda7
21. 9. 2015 16:00
Re: technická:
"Takže více kvalitní hromadná doprava je absolutní nesmysl". Větší nesmysl jsi už opravdu nemohl napsat. Sorry!
22. 9. 2015 00:07
Re: technická:
Naopak, holý fakt. Uveď protiargument ;-)
Avatar - praděda7
22. 9. 2015 07:54
Re: technická:
Dovedeš si vůbec představit automobilový provoz na pražských ulicích bez hromadné dopravy? Nedovedeš, viď? ;-)
22. 9. 2015 13:45
Re: technická:
Byl by krásný... ;-) bohužel dneska to je utopie, zatímco když se začalo stavět metro (resp. podpovrchová tramvaj) tak to bylo právě proto aby hromadná doprava dostala z povrchu pryč a skutečně se povrchové trasy tramvají, autobusů i trolejbusů začali rušit, dneska zase hledáme ameriku a po nejužším centru Prahy (tam kde jen hustota metra největší) jezdí kromě tramvají (dík kterým stojí nejeden úsek nábřeží) dokonce minibusy v úzkých uličkách! Zkrátka když něco dělat blbě tak ale důsledně blbě že ;-)
Avatar - praděda7
21. 9. 2015 18:13
Re: technická:
Už je to tady... :-! [odkaz]
22. 9. 2015 00:15
Re: technická:
A co jako? Po půl dni provozu je nesmysl cokoliv hodnotit, a i kdyby, tak jestli se podařilo dopravní zatížení přenést z centra o něco blíže okraji, tak to plní účel ;-)
Avatar - praděda7
22. 9. 2015 07:56
Re: technická:
You must be joking... :-!
22. 9. 2015 13:46
Re: technická:
Zatím jsi nás tu bavil spíš ty :yes:
Avatar - praděda7
22. 9. 2015 17:37
Re: technická:
[odkaz]

Asi tak........
22. 9. 2015 19:15
Re: technická:
Asi nic ;-) Nic nevypovídající reportáž o tom jak si v jednu hodinu projeli dvě trasy prázdnou Prahou. :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 16:25
Re: technická:
Ono je ale taky otázka, co všechno kvůli němu Praha objetovala a taky nakolik se skrze různou špínu politici drží navzájem v šachu. To je myslím obecný problém celé politiky. Ti "zavedení", kdykoli tam přijde kdokoliv nový, tak klidně prefabrikují neexistující problém, aby takového člověka očernili, dali do řečí atd. aby jejich vlastní konání nebylo tolik na očích, nebo se nezdálo až tak špatné ve světle nových událostí. Proto politiku nikdy nebudu brát jako plnohodnotnou profesi a je mi defacto jedno, kdo vládne, pokud tedy nebude omezovat moje základní práva, nebude mě deportovat, střílet ap.
Avatar - Pekelná Micinka
17. 9. 2015 22:52
Re: technická:
Trasování Dany? Nějaký link? Našel jsem jen, že tak nazývají dejvický úsek.
Avatar - Hammunasakra
17. 9. 2015 23:08
Re: technická:
Ty mapky sem kdysi viděl v nějakym časopise nebo novinách. Dana byla trochu většim obloukem ne kolem pražskýho hradu ale výrazně bezproblémovějšim územim = trasa měla bejt výrazně levnější. Jestli si to pamatuju byly myslim 3 trasy, odborníci jednoznačně zvolili Danu
Bém nejdražší Blanku >:-[]
A právnickou kličkou se vyhnul posuzování EIA kde by s verzí Blanka neuspěl. Fakt šikovnej hajzlík :yes: >:D

Tak sem si to pamatoval skoro dobře, mapka je uprostřed stránky [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 16:17
Re: technická:
Hele, ale zas by nebyl výjezd na Letné, to možná taky sehrálo roli.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 16:34
Re: technická:
Proč zrovna na Letní? :-)

Tady šlo evidentně jen o nejvyšší cenu a množství víceprací. Tahle část městského okruhu vede nesmyslně blízko centra problematickým podložím pod Stromovkou a pražskym hradem. Prostě všechno špatně

Muže to mít souvislost i s vnějším okruhem kde se vede tuhá válka kterou trasou SZ část povede. Trasa Blanky nahrává ekologicky horší variantě proti který lidi co tam bydlet roky bojujou. Přesto ji politici jistě z nezištných cílů urputně prosazujou >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 16:43
Re: technická:
Politici... No. Řešením by byl.... další tunel! Viz výše. :-)
Avatar - Stejsn
18. 9. 2015 09:03
Re: technická:
Tak ono to zas tolik nevadí, bude se normálně jezdit nezkolaudovanou stavbou na dočasnou výjimku, což je běžná věc. Čímž, pravda, mi trošku uniká smysl kroku zvaného kolaudace.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 10:14
Re: technická:
Jo bez diskuzí o to nejde. Ale ta navrhovaná posloupnost staveb měla logiku
Na kterou politik samozřejmě kašle :-)

Trochu problém je že tady ta dočasná kolaudace bude na hodně let. V extrému třeba na 20 >:D
Avatar - Stejsn
18. 9. 2015 10:53
Re: technická:
No, když čtu definici kolaudace [odkaz] tak v případě týdle díry je to v podstatě jen zbytečná formalita. Po nezkoulaudovaných dálnicích se běžně jezdí roky bez omezení.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2015 11:01
Re: technická:
Jj v Řecku je nezkolaudovanej každej druhej dům, aby z něj nemuseli platit daň :-)

U Blanky ale nejde o úředního šimla ale o logickou posloupnost souvisejících staveb. Logický požadavek projektantů byl na současné otevření s úsekem Pelc-Tyrolska - Šterboholská radiála. Podmínka ve stavebním povolení je zprovoznění až po dokončení SZ části vnějšího okruhu, taky logicky a správná
Je to prostě jako kdyby sis nejdřív nazul boty a až pak navlíkal kalhoty :-)
Plus jde hlavně o směr trasy vnitřního okruhu a možná i s tim související zatím nevybraný SZ části vnějšího okruhu. S tim se ale už nic nenadělá to je prostě navěky blbě
Avatar - Pekelná Micinka
20. 9. 2015 22:13
Ad dálnice
Skvělý web [odkaz] Zde vývoj trasování - mně ty varianty z 30. let nijak zvlášť z dnešního pohledu úžasný nepřijdou - pokud to měla být ta páteřní dálnice, co zmiňuje Hamunnasakra. [odkaz]
Rozbalit vlákno
18
Avatar - praděda7
22. 9. 2015 15:46
Re: Ad dálnice
Z hlediska decentralizace a tím celkového rozvoje republiky, byl Baťův návrh páteřní dálnice nejlepším řešením.
22. 9. 2015 19:16
Re: Ad dálnice
Už tu bylo psáno že to byl právě ten největší omyl, který ale ani ve své době neměl reálnou šanci na uskutečnění. Dálnice vedla od nikam nikam, nic nespojovala, akorát vedla přes Baťův Zlín, to bylo tak vše. Jinak naprosto nepoužitelné, důležité aglomerace byly mimo ní, takže by se cestování naopak zhoršilo - od každého města by ještě musela být dálnice jako přivaděč (tzn. najetá trasa delší než příme spojení) a především jedna páteřní komunikace by byla naprosto vytížená ať by byla kapacitní jakkoliv (pokud mluvíme o reálných podmínkách české kotliny) a v případě problému by celý systém selhal. Kdepak ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 20:27
Re: Ad dálnice
Nehádej se v tom má děda7 pravdu. Jednoznačně! ;-)

Ohledně pražských leváren PB a jeho party se přeš ale domníval sem se že víš jak co mělo bejt a že prostě jen Béma bráníš. Netuším proč to děláš tady
Leda že opravdu o dopravních stavbách nevíš nic a jen chceš odporovat? ;-)
22. 9. 2015 20:40
Re: Ad dálnice
Nehádám se, neodporuju, píšu jak to je ;-)

O znalostech dopravního inženýrství bych zrovna v tvém případě radši pomlčel :-)

I když je faktem že oproti procesním (možná politickým) znalostem jsi v dopravě sem tam věděl o co go, ale centrální dálnice to fakt není :yes:
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 20:59
Re: Ad dálnice
Jak to je vim. Tohle trasování dálnic neni optimální. Jižnějš vedená základní trasa je lepší
Teď už je aspoň jižní část pražskýho vnějšího okruhu ale desetiletí proudila tranzitní doprava přes město a to bylo fakt ultra úchylný

Stejně jako ty sem nestudoval silniční ani dopravní inženýrství. Chceš hrát že ty jo? >:D
22. 9. 2015 21:22
Re: Ad dálnice
No vidíš, shoda - optimální opravdu není.

Ano otevření jižní části okruhu bylo podle mě dodnes nedoceněno, kéž by navazovala i ta východní část, ta je daleko reálnější a levnější než severní, ale bohužel se skutečně už 5 let nehnulo ani mm...:-(

Hezké přiznání, já to řeknu takhle - jeden z nás dvou to vzdělání má. Což bych ale zrovna nijak nepoužíval, protože to samo o sobě ze mě odborníka nedělá, a jelikož se tím neživím tak to mám opravdu jen jako hobby.
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 21:31
Re: Ad dálnice
Kolik let tam ten okruh nebyl? 40? >:-[]
A teď si představ že ta tranzitní doprava mohla proudit o pár desítek km jižnějš a dvěma přípojema na sever jet jen ti co potřebují ;-)

Vnější okruh Prahy má mít ca 80 km, myslim že se dostáváme do fáze kdy budeme považovat za fajn když se naplní dávnej vtip z dob kdy byl okruh označen za prioritní stavbu: 80 km za 80 let >:D

Pokud nevíš schváleno to bylo 1963 >:-[]
22. 9. 2015 21:40
Re: Ad dálnice
Já bych si představil spoustu věcí, což o to. Ale pak otevřu oči a ta realita pokulhává, a naopak s nástupem cyklofašistů k moci se i ty blízké sny rozplívají, tak proto potom považuji jakokoliv činnost nebo stavbu která to někam posune za pozitivní, byť může mít rezervy.

Vtip je klasika :yes:
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 22:02
Re: Ad dálnice
To je v zásadě pochopitelnej přístup. Má ale svý ale
Svuj postoj sem vysvětlil v předposlední větě příspěvku z 22:00

Tu diskuzní taktiku ke konci to zklidnit chválim. Pokud mě tu zejtra zase nebude čekat.. :-)
22. 9. 2015 22:18
Re: Ad dálnice
Když se bavíme o dopravě, nemám důvod se rozčilovat ;-) Když o politice, a zdrojem jsou soudě dle obsahu jen media, tak je pravda že mě to nadzvedává :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 22:22
Re: Ad dálnice
Už sem řek že šance přesvědčit mě že PB je rovina chlap se blíží nule :-)

Myslim že na části politiků sme se shodli ;-)
22. 9. 2015 22:29
Re: Ad dálnice
A já už jsem napsal že jsem to o PB nikdy netvrdil, že si jen myslím že přes všechnu kritiku a třeba i ze zcela zjištných důvodů prahu dopravně posunul. Toť vše :-!
Avatar - Pekelná Micinka
22. 9. 2015 22:44
Re: Ad dálnice
Ale tady nejde o Prahu. Prostě jedna lajna plus mínus středem republiky míjející větší sídla je přece nesmysl i pro laika. O tom, že komunisti to protáhli středem Prahy a že to je blbost, o tom spor není. S okruhem se počítalo už v roce 38 - [odkaz]
A nakonec by si ho potřeboval i pro Prahu samotnou a navíc by stejně vznikly kapacitní komunikace propojující např. Praha, Ml.Boleslav, Liberec. Tím by ti doprava přijela na sever města, a co potom? Co ti co by chtěli třeba někam do Budějovic? V severojižním směru by ta dálnice byla k ničemu a stejně by vzniklo hodně jiných komunikací. Tohle vznikalo v době, kdy doprava autem byla trochu více exotickou záležitostí, taky jsme byli o "ukrajinu" delší, z poválečného hlediska je páteřní dálnice blbost. Ideální je hustá sít kapacitních komunikací, spojujících co nejpříměji nejvyužívanější směry.
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 20:29
Re: Ad dálnice
Nemá to co dělat s centralizací ani decentralizací ;-)
A Baťa nebyl jedinej kdo na tohle řešení myslel. Snad byl jedinej nebo jeden z mála kterej by nebejt války asi dopomoh k její realizaci

Už si mrknul na data ŘSD a spočítal si že na Moravě máte fakt víc km dálnic na km2? :-)
Avatar - praděda7
22. 9. 2015 22:08
Re: Ad dálnice
Páteřní dálnice by zamezila vzniku silného pragocentrismu. V Čechách je víc km dálnic. ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 22:11
Re: Ad dálnice
Nech už toho s tim pragocentrismem :-)

S tebou je fakt sranda >:D
ŘSD má sídlo v Praze a proto si ty čísla vymejší? Nebo jak si to vymyslel? >:-[]
22. 9. 2015 22:20
Re: Ad dálnice
Faktem je že morava má dnes největší hustotu asi proto že ten silný pragocentristický způsob řízení ovládají moraváci :-)
Avatar - Pekelná Micinka
22. 9. 2015 22:48
Re: Ad dálnice
Ještě že ji nepostavil, z dnešního pohledu by toho moc nepřinášela, nebo by to bylo 700 km dálnice navíc k údržbě. Nějakou dopravu by to akomodovalo, to jo, ale jako trasa Plzen - Příbram - Jihlava - Zlín - Košice. Jako WTF?