Novinky
Mě by zajímalo kolik peněz nateče do vývoje, jak moc ten motor bude složitější(poruchovější) a přitom ušetří jenom 20%.
PS: Tím neříkám že u muscle cars by neměla být nízká spotřeba když není výkon potřeba, ale 20% je opravdu zoufale málo!
PS: Tím neříkám že u muscle cars by neměla být nízká spotřeba když není výkon potřeba, ale 20% je opravdu zoufale málo!
No, nemusí to být nic závratného. Při střídavém odpojování válců to asi bude poněkud složitější, ale jinak vypínání válců obecně nemusí být vůbec složitá technologie, neboť se k tomu používá např. variabilní zdvih ventilů, který je už dnes v motorech docela běžně. Třeba ACT u VW funguje jako "VTEC" s tupou vačkou na dvou válcích. Jediné, co ACT dělá, je to, že sepne jiná vačka, která nemá profil u ventilů dvou válců a ty se pak neotevírají. Válce samotné jedou dál.
Odpojovani valcu je vec 40 let stara. Jako prvni ho melo prave GM a Cadillac v 70. Letech. Pak to od nich okopiroval Mercedes ten to po fuzi v 98 poskytl Chrysleru a pak to meli i dalsi.
Tak u vypínání válců peníze, řekl bych, padnou spíš na vypořádávání se s během na méně válců (vibrace, hluk) a s přechodem mezi režimy (plynulost, neznatelnost). Pokud se tedy nerozhodnou použít nějaký neobvyklý způsob vypínání. Sto milionů euro padne při vývoji motorů jak nic.
Tak nechci zas tvrdit, že prostě "hodíme tam jinou vačku a je to". Šlo mi spíše o to, že obvykle nejde o nějaký šílený extrémně poruchový mechanismus, ale spíše o doladění toho, co už existuje.
Teď nekomentuji odpojování válců, ale pokud nějakým opatřením obecně snížíš prakticky spotřebu o 20%, tak to je sakra ! účinné opatření. :yes:
Jenže to snížení o 20% je jenom tehdy, když je to opatření aplikováno!
Takže při změně rychlosti pojedou všechny válce(město, kde je spotřeba nejvyšší), jenom když budu chtít držet rychlost, tak se válce odpojí(pokud bude mít motor sílu udržet rychlost - slabý proti-vítr).
Takže při změně rychlosti pojedou všechny válce(město, kde je spotřeba nejvyšší), jenom když budu chtít držet rychlost, tak se válce odpojí(pokud bude mít motor sílu udržet rychlost - slabý proti-vítr).
Samozřejmě, že je to ve specifických podmínkách. Ale pokud prostě dokážeš jet při stejné rychlosti při spotřebě až o 20 % nižší, tak to slušné je. Samozřejmě je nesmysl čekat plošně o 20 % nižší spotřebu. Pokud ale třeba jezdím pořád zejména tehdy, kdy se opatření projeví (řekněme třeba dlouhé meziměstské trasy), pak se klidně s kombinací mohu dostat třeba o 15 % dolů. A to není k zahození.
Jestli bude tento motor stejně "kvalitní" jako aut. převodovka v mém bmw 530d tak to moc daleko nedojede.Největší * v mím autě a je na něm štítek GM.Tímhle mě soudruzi v mnichově moc nepotěšili :no:
Me zase Bmw nesmi do baraku. Vis o ten automat se musis starat menit v nem kazde 3 roky nebo kazdych 50 tis km ATF a filtr a taky s tim umet jezdit. Zasadne nevyrazovat z kopce na Neutralnevyrazovat na krizovatkach nedelat furt burnouty atd
Prevodovky od GM bral i RollsRoyce ci Bentley.
Prevodovky od GM bral i RollsRoyce ci Bentley.
Aha a já myslel že když budu driftovat v každé zatáčce,na každé křižovatce předvedu burnout a místo ojeje do převodovky nacpu vazelínu aby to víc mazalo woe tak to nejede aspoň milion bez repasu. :-!
Mas nejaky odkaz na spravne pouzivanie automatickej prevodovky? Sameho by ma to zaujimalo, lebo vlastnim po prvy krat automatiku a chybaju mi skusenosti. Preco napr. skodi onej prevodovke vyradovanie z kopca? Nemusime sa bavit o zmyslu takeho aktu ale ide mi skor o technicke vysvetlenie. Dik
Neutrálem z kopce u automatu nic neušetříš, N u automatu je vhodnej tak na odtah. Z kopce ti to na N sice pojede ale když za jízdy přeřadíš zpátky na D může v tu chvíli dojít k extrémní změně tlaku u rychlostního stupně kterej tam byl. V lepším případě dáš převodovce slušnej kouř, v horším nebo když budeš tuhle blbost opakovat budeš volat ten odtah >😒]
Mezi N a D a R a D prostě řadit jen když stojíš. Rozhodně ne při jakejchkoli vyšších otáčkách motoru!
Abych byl objektivní sou lidi co to i tak dělaj a převodovka jim vydržela roky. Ale nic to nepřinese, krom naprosto zbytečnýho rizika
Záleží kde jezdíš ale olej a filtr měnit klidně 2x častějš než ti doporučujou. Rozhodně ne za dýl!
Mezi N a D a R a D prostě řadit jen když stojíš. Rozhodně ne při jakejchkoli vyšších otáčkách motoru!
Abych byl objektivní sou lidi co to i tak dělaj a převodovka jim vydržela roky. Ale nic to nepřinese, krom naprosto zbytečnýho rizika
Záleží kde jezdíš ale olej a filtr měnit klidně 2x častějš než ti doporučujou. Rozhodně ne za dýl!
Já bych řekl, že je to blbost. Klidně můžeš z kopce na neutrál, jen po zařazení rychlosti zpět je třeba počkat pár vteřin, než šlápnu na plyn.
Výměny oleje se obecně doporučují cca 80tkm, 60tkm a pak po 40tkm.
Výměny oleje se obecně doporučují cca 80tkm, 60tkm a pak po 40tkm.
Když jedeš z kopce a chceš začít plachtit, musíš zabrzdit, aby tam šel zařadit neutrál. Tudíž snížíš otáčky. A až budeš chtít zase z volnoběhu zařadit, tak budou otáčky nízko taky😊
Aby někdo ve vysokých otáčkách zařadil neutrál není dost dobře možné😊
Aby někdo ve vysokých otáčkách zařadil neutrál není dost dobře možné😊
Proč musím brzdit před vyřazením? Resp. já tedy nemusím. Ano, při dlouhých převodech je nereálné řadit zpět při vysokých otáčkách, auto se běžně na 180kmh nerozjede.
Protože automatická převodovka nezařadí, pokud nestojíš na brzdě, Karlíku.
U ZF v mém BMW jde dát N bez šlápnutí na brzdu. Je ale možné, že některé skříně to neumožňují, i když bych o tom pochyboval.
Řadit N za jízdy je špatně, 😒br />
a) protože při opětovném zařazení D se zbytečně aktivuje spojka (resp. brzda planetového převodu) v nepřirozeném a horším režimu. Totéž platí i pro vyřazování D na křižovatkách, jen tam nejsou tak veliké otáčky.
b) protože skříň je nedostatečně mazána a chlazena a to jen volnoběžnými otáčkami motoru, přičemž některé komponenty se otáčejí daleko rychleji, podle rychlosti jízdy.
Už vůbec se nedoporučuje táhnout auto s automatem bez nastartovaného motoru dál, než několik desítek max. stovek metrů. Jen pro odstranění auta z nebezpečného místa. Opět kvůli absenci mazání.
Opravdu olej a filtr se, i přes tvrzení výrobců o doživotních náplních, měnit musí. Každý to říká trošku jinak, ale průměrně poprvé ve 150 - 170 tis. km, potom pokaždé po cca 60 - 80 tis. km, protože nejde vypustit víc, než zhruba 2/3 z celkového objemu olejové náplně.
(Týká se klasického automatu s hydrodynamickým měničem.) Nastartovat, dát D a jet. Déčko vyndat až před vypnutím motoru. Umožňuje-li skříň pseudoruční řazení, lze ho občas beztrestně použít. Automat to ale udělá všechno líp a šetrněji.
Řadit N za jízdy je špatně, 😒br />
a) protože při opětovném zařazení D se zbytečně aktivuje spojka (resp. brzda planetového převodu) v nepřirozeném a horším režimu. Totéž platí i pro vyřazování D na křižovatkách, jen tam nejsou tak veliké otáčky.
b) protože skříň je nedostatečně mazána a chlazena a to jen volnoběžnými otáčkami motoru, přičemž některé komponenty se otáčejí daleko rychleji, podle rychlosti jízdy.
Už vůbec se nedoporučuje táhnout auto s automatem bez nastartovaného motoru dál, než několik desítek max. stovek metrů. Jen pro odstranění auta z nebezpečného místa. Opět kvůli absenci mazání.
Opravdu olej a filtr se, i přes tvrzení výrobců o doživotních náplních, měnit musí. Každý to říká trošku jinak, ale průměrně poprvé ve 150 - 170 tis. km, potom pokaždé po cca 60 - 80 tis. km, protože nejde vypustit víc, než zhruba 2/3 z celkového objemu olejové náplně.
(Týká se klasického automatu s hydrodynamickým měničem.) Nastartovat, dát D a jet. Déčko vyndat až před vypnutím motoru. Umožňuje-li skříň pseudoruční řazení, lze ho občas beztrestně použít. Automat to ale udělá všechno líp a šetrněji.
:yes: I když by mě ani nenapadlo na první náplň najet 150 tisíc. Samozřejmě záleží, jak kdo auto používá a také na autě samotném - v některých jsou převodovky lépe chlazené než v jiných a chlazení je kritické jak pro životnost náplně, tak převodovky.
Prostě řadit za jízdy u automatu N je blbost. Která nemá navíc žádnej přínos. Nějak víc to diskutovat mi přijde zbytečný
No pokud s tim jezdi lidi jak tu popisujou tak se ale vubec nedivim ze fam to nefunguje. Jo vono to o automatu chce neco vedet...
Říkáš de facto to samý co já
Všichni výrobci bez výjimky ti N při jízdě nedoporučují rsp zakazují. Těma pár vteřinama vyřešíš ten problém s tlakem, otázka je proč vůbec přeřazovat na neutrál. Snad u starších řidičů který sou na to zvyklí. Chtěl sem to napsat už v tom minulym příspěvku, pak sem to nechal neutrální jen že sou takový lidi 😄
Všichni výrobci bez výjimky ti N při jízdě nedoporučují rsp zakazují. Těma pár vteřinama vyřešíš ten problém s tlakem, otázka je proč vůbec přeřazovat na neutrál. Snad u starších řidičů který sou na to zvyklí. Chtěl sem to napsat už v tom minulym příspěvku, pak sem to nechal neutrální jen že sou takový lidi 😄
Pokud ti převodovka "neplachtí", máš jen mírný kopec dlouhý třeba 3km, pak jedeš z kopce zbytečně s plynem.Můj případ. Jednu jízdu z deseti, když nikam nespěchám , vyřadím. Pro převodovku je zpětné zařazení násobně menším namáháním, než prudká akcelerace. Ale jinak ano, ušetříš tím nula nula prd.
To mi připomělo jeden ultradlouhej nad Volyní. Nevim jestli to tam eště de ale tam když ses nahoře fakt brutálně rozjel a dal neutrál šlo x kilometrů jen plachtit z kopce :yes: 😄
Pri jizde z dlouheho kopce zacina kapalina ATF penit zahrivat se. Pokud to udelate nekolikrat zasebou, dojde k opaleni lamel nasledne casem k prokluzu prevodovka zacne kopat. Pokud tam nebudete menit Atf v doporucenem intervalu dojde ucpani kanalku v tzv. Mozku a prestane to radit tez. No a pokud tam date nepravnou kapalinu dela to taky problemy. Do novejsich prevodovek GM patri Dexron VI
Tohle možná platí o starých automatech. Víc věřím profíkům, co se specializují na automaty (kaps), než tobě, sorry 😉
Cituji: Vyřazení na neutrál ničemu nevadí, ale pozor při následném řazení zpět na D. Nepřidávejte dopředu plyn, jak to děláte pro srovnání otáček u manuální převodovky. Zařaďte D, počkejte, až naběhne tlak v převodovce a pocítíte brzdný moment motoru. Teprve poté přidejte plyn.
Cituji: Vyřazení na neutrál ničemu nevadí, ale pozor při následném řazení zpět na D. Nepřidávejte dopředu plyn, jak to děláte pro srovnání otáček u manuální převodovky. Zařaďte D, počkejte, až naběhne tlak v převodovce a pocítíte brzdný moment motoru. Teprve poté přidejte plyn.
Jo Kaps Kojetin to sou ty co prodavaj krivy vany ZF a neuznavaj reklamace. Jo ty znam. Vyrazovat na N a automatu je totalni nesmysl. Ale delejte jak chcete moje almara to neni. Ja jezdim automaty 11 let. Mel sem automaty od ZF mel sem mercedesi 5G Tronic mam Hydramaticy od GM a mel sem i automaty Chrysler. Vse fungovo pokud se s tim spravne zachazi a ma to odpovidajici atf filtry a menene jak se ma.
Pri jizde z kopce dochazi k odpojeni vstriku paliva a prerazenim na N tudiz na spotrebe neusetrite nic navic nebrzdite motorem nicite brzdy ktere se mohou z dlouhych kopcu prehrivat a jeste nicite prevodovku. To co pisu plati pro HDM automaty.
Princip HDM automatu se v tomhle myslím nezměnil. Právě zbytečný riziko tlaku při řazení N při jízdě tu bylo odvždycky a platí i pro nejnovější modely. Dá se to obejít tou prodlevou nebo ještě líp: Nechat za jízdy D 😄
A hlavne - cim vic prevodovka radi tim vic se opotrebovava...
Já myslel, že i automat řadí pořád.
ještě k tomu řazení, tatík na svým Touaregu 1 dělal přesně tohle, najel myslím tak 30-40 tis. a pak měnil převodovku-cca 60tis. kč, takže já vyřazování z kopce kvůli pár korunám nedoporučuju, máme doma starej 4rychlostní automat a z kopce to stejně "plachtí" samo i na D, ale jel jsem třeba Freemont v dieslu s automatem a ten z kopce brzdil tak že jsem musel skoro i přidávat plyn..
Pekna blbost, opotrebenie preradovanim znici prevodovku po tolkych preradeniach,
na kolko je stavana. Co tak nakladac, dopredu, dozanu, radi v kuse a prevodovka v pohode vydrzi 40.000 Mth, lomove auta to iste a v plnej zatazi odjazdi polovicu zivota, kamiony 1.000.000 km. Oleje musia splnat specifikaciu, vyrobca rozny. Ale menit nie tak, ze dole hore odsrobujem, dole vypustim a hore dolejem. To nie je dobry sposob, necela polovica zostane nevymenena a v tych hydraulickych ventiloch zostane stary,
na kolko je stavana. Co tak nakladac, dopredu, dozanu, radi v kuse a prevodovka v pohode vydrzi 40.000 Mth, lomove auta to iste a v plnej zatazi odjazdi polovicu zivota, kamiony 1.000.000 km. Oleje musia splnat specifikaciu, vyrobca rozny. Ale menit nie tak, ze dole hore odsrobujem, dole vypustim a hore dolejem. To nie je dobry sposob, necela polovica zostane nevymenena a v tych hydraulickych ventiloch zostane stary,
Jistě že jí to nezničí, ale čím víc převodovka řadí tím víc se opotřebobábá. A nesmyslným vyřazováním z D na N a zpět řadí převodovka zbytečně.
Když to řeknu nepřesně a polopaticky, tak pokud to budete dělat každou jízdu několikrát, je to např. jako kdybyste za 5 let anjeli 20-80 tisíc navíc (dle toho kolik najedete)
A převodovka co vydrží víc jak 300 tis km bez repasu už je docela vzácnost, kor v podmínkách čr.
Když to řeknu nepřesně a polopaticky, tak pokud to budete dělat každou jízdu několikrát, je to např. jako kdybyste za 5 let anjeli 20-80 tisíc navíc (dle toho kolik najedete)
A převodovka co vydrží víc jak 300 tis km bez repasu už je docela vzácnost, kor v podmínkách čr.
Nakladače, lomová auta nebo kamiony mají ale zcela odlišně dimenzovanou techniku než veškeré osobní automobily.
Nelze u těchto kategorií porovnávat ani motohodiny ani najeté kilometry s osobními automobily.
Nelze u těchto kategorií porovnávat ani motohodiny ani najeté kilometry s osobními automobily.
Tady má Barrichello ale pravdu.
Kde kdo se prohlašuje za profíka, ale mnoho z nich ani neví, jak to v té skříni vlastně přesně funguje a proč. Automat je ve svých funkcích, vlastnostech a potřebách stále téměř stejný už mnoho let, proto není, z hlediska užívání a údržby, žádný velký nebo podstatný rozdíl mezi "starým" a "novým". Nové jsou jen o něco málo účinnější, mají víc stupňů, víc režimů a větší komfort. Mluvím o automatech s hydrodynamickými měniči.
Jak s nimi zacházet jsem popsal stručně v 17:06.
Kde kdo se prohlašuje za profíka, ale mnoho z nich ani neví, jak to v té skříni vlastně přesně funguje a proč. Automat je ve svých funkcích, vlastnostech a potřebách stále téměř stejný už mnoho let, proto není, z hlediska užívání a údržby, žádný velký nebo podstatný rozdíl mezi "starým" a "novým". Nové jsou jen o něco málo účinnější, mají víc stupňů, víc režimů a větší komfort. Mluvím o automatech s hydrodynamickými měniči.
Jak s nimi zacházet jsem popsal stručně v 17:06.
[odkaz]
Snažím se jezdit úsporně a vím, že z kopce se často vyplatí vyřadit na neutrál. Mohu to dělat i s automatem?
Vyřazení na neutrál ničemu nevadí, ale pozor při následném řazení zpět na D. Nepřidávejte dopředu plyn, jak to děláte pro srovnání otáček u manuální převodovky. Zařaďte D, počkejte, až naběhne tlak v převodovce a pocítíte brzdný moment motoru. Teprve poté přidejte plyn.
Snažím se jezdit úsporně a vím, že z kopce se často vyplatí vyřadit na neutrál. Mohu to dělat i s automatem?
Vyřazení na neutrál ničemu nevadí, ale pozor při následném řazení zpět na D. Nepřidávejte dopředu plyn, jak to děláte pro srovnání otáček u manuální převodovky. Zařaďte D, počkejte, až naběhne tlak v převodovce a pocítíte brzdný moment motoru. Teprve poté přidejte plyn.
Kdyby sis koupil báwa s origo německou převodovkou nemusel si mít problém >😁 >😁
A jakej německej automat bys mi doporučil?Do e39 se dával buď GM nebo ZF ani jedna není německá tak že díky za radu e😜erte >😁
Vim ze jsem mohl text dat do hranatých závorek a na jeho začátek napsat začátek ironie zde a na konci napsat konec ironie zde ale tak nějak jsem doufal že by dva smajliky mohli pochopit všichni kor majitel BMW >😁
Tak to máš asi model e39 a to bola chyba BMW že brali takú prevodovku-ona bola na hrane prenosu točivého momentu toho motora. ZF sa dávali vtedy k benzínom myslím, a rada e 6X prešla na ZF.
I faceliftová e39 měla později ZF i v naftě-chybama se člověk učí ;-\ Ale téměř každý auto má nějakou slabou stránku beru to tak.
Soudruzu z Vlkohradu pomoci udelatka totalne zfalsovali emise motoru TDI v Usa a ceka je pokuta. Pokuta desetileti mega pokuta. Hovori se o pakateli....par desitek miliard.
Spolu s padajicimi prodeji v Cine a jizni americe dalsi uspech VW. Jo kazdej chvilku taha pilku😊
Vic na autoforum
Spolu s padajicimi prodeji v Cine a jizni americe dalsi uspech VW. Jo kazdej chvilku taha pilku😊
Vic na autoforum
Ale ale no tak to musí byt určitě individuální selhání nějakého jednoho zaměstnance 😄
Na to uz dal v jiné diskusi link holden-holden. A brzo potom dostal BAN na 2 dny. Vlkohrad a Boleslav se mstí.
Je to sice kravina, ale pokud to zajistí, že V8 zůstane v prodeji, tak ať to tam teda bohužel s těžkým srdcem namontují a to včetně čudlíku na deaktivaci.
Když se na V8 motoru vypne 6 válců, tak zbývající 2 válce musí pohánět i ty vypnutý válce, proto ta úspora jen 20%...?
Uzavřený válec se chová jako vzduchová pružina a nepředstavuje pro motor nadbytečnou zátěž. Praví teorie 😉
Jakou úsporu by sis představoval? Dvanáctiválec nemá pří ustalený jízdě konstantní rychlostí 4x vyšší spotřebu než 3 válec. Opravdu nižší spotřeba o 20% není špatná. Možná by šlo 25% víc prostě není ani teoreticky možný
Jakou úsporu by sis představoval? Dvanáctiválec nemá pří ustalený jízdě konstantní rychlostí 4x vyšší spotřebu než 3 válec. Opravdu nižší spotřeba o 20% není špatná. Možná by šlo 25% víc prostě není ani teoreticky možný
Žába: A tak dále, Bohousku...
Puchmajer: Ovšem upozorňuju, ze kdyby jich kikslo jedenáct, tak - to ať se na mě nikdo nezlobí - to ten jeden válec prostě neutáhne.
>😁