Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vyzkoušeli jsme Blanku, starou trasu jsme projeli rychleji (reportáž)

Tunelový komplex Blanka má výrazně zkrátit cestu Prahou. Zjistili jsme, že to nemusí být pravda.
Zpět na článek
22. 9. 2015 16:13
22. 9. 2015 17:05
22. 9. 2015 19:33
13. 10. 2015 11:10
22. 9. 2015 20:59
23. 9. 2015 10:04
Avatar - Ham.
22. 9. 2015 16:13
Tohle měření
mi moc smyslu nedává, nadzemní trasy jste měli měřit v době, kdy Blanka nebyla ještě otevřená, protože otevřením Blanky logicky dojde k odlehčení nadzemních tras a tedy jejich zrychlení. Takže je to takové porovnávání jako když chcete porovnat Bolta s Gatlinem, naložítě Gatlina Boltovi na záda a prohlásíte že oba běží stejně rychle.
Rozbalit vlákno
7
22. 9. 2015 16:56
Re: Tohle měření
Přesně.... :yes:
Avatar - Ozzman
22. 9. 2015 17:02
Re: Tohle měření
No, odlehčili? Projed se tam :D:D
Avatar - Ham.
22. 9. 2015 18:24
Re: Tohle měření
Samozřejmě, když se podívám kolik aut jede tunelem, tak přesně o tento počet se dříve motalo víc aut po nadzemních komunikacích a nikdo mě nepřesvědčí, že by ty nadzemní komunikace byly stejně rychle průjezdné s více auty jako dnes s méně auty. Já jezdím trasu Karlovarská, Patočková, Milady Horákové, Veletržní, most Barikádníků, Povltavská, Sokolovská a je to nyní daleko rychlejší tunelem (včera cca 9:00) i po této staré trase (dnes cca v 9:00 jsem schválně zkusil povrch).
22. 9. 2015 18:59
Re: Tohle měření
jezdim tam celkem casto ve spicce a prozatim Blanka pohohla hodne
22. 9. 2015 19:22
Re: Tohle měření
Ale takto to odpovídá na otázku: Mám jet tunelem nebo po povrchu?
Avatar - Pekelná Micinka
22. 9. 2015 22:16
Re: Tohle měření
Asi tak, a měření trasy v opačném směru také nedává smysl.
13. 10. 2015 11:02
Re: Tohle měření
Přesně, článek je úplně nesmyslný. Nedá se to takto vůbec srovnávat. Hlavně zase udělat šokujicí a zavádějící nadpis.

A nezapomenout na konci dodat, že se Blanka prodražila. Měli by to dát přímo do jejího názvu "Blankatunelkterýseprodražil"... Možná, kdyby si novináři a ostatní chytráci opravdu vyslelchli důvody "prodražení", nemuseli by to neustále opakovat. Někdy mi příjde, jakoby novinář, který k Blance nedodá, že byla prodražená, se necítil jako správný novinář...

Je mi z toho fakt na blití.
Avatar - Ozzman
22. 9. 2015 17:05
Rychlé?
Aby ne, když stejně všichni stojí v zácpě napovrchu a dolu nebo ven se nedostanou >:D Včera v první špičce jsem se pokusil projet po povrchu od Hradčanské k ústí letenského tunelu (od Milady přes Patočkovu k tunelu) a vzdal jsem to odbočením na Petřiny, protože takové parkoviště tam doteď nebývalo (jezdim denně tuto trasu autem či busem) kolem 16 hodiny >:D
Rozbalit vlákno
1
22. 9. 2015 18:18
Bezohlednost nebo naschvaly?
Lidi v tunelu cumi, jako by nikdy nevideli tunel a bezohledne brzdi rychlejsi auta. Jel jsem tunelem nekolikrat a porad to same. Jeden blbec prede mnou a ne a ne uhnout. Bezohledna jebka
Rozbalit vlákno
0
22. 9. 2015 18:57
"Ve všech případech jsme jeli mimo dopravní špičku"
"Ve všech případech jsme jeli mimo dopravní špičku" a tady bude zakopany onen povestny zadrhel, pac ve spicce je to uplne jina káva >:D

prvni trasa me prijde totalne ujeta, pokud neco symulujete tak symulujte poradne a ne nekde z puli cesty, z D8 se to v tomto smeru casto vyplaci smerem na Sterboholy pac jizni spojka bejva ucpana obracene

druha trasa prez letnou je v pripade spicky smerem k holesovicim obcas dost peklo a tam to ve spicce Blanka dost ulehcila, vlastne tento tyden jsem tamz acpu jeste nepotkal, al epockam si na patek a nedeli, to bejva zacpa nejstavnatejsi >:D obracene to celkem jde a kolony tam as tak nebejvali
Rozbalit vlákno
0
22. 9. 2015 19:33
Tunel
Jako Pražák jsem se na tunel těšil, ALE.
Ale je to jako s každou cestou, máš-li ideální starovací a cílovou pozici.
Zásadní problém aktuálně nastává, když se chci k nebo z tunelu dostat někam.
Jezdím z Libně do Suchdola každý den za prací.
Ráno je z "Kulaťáku" v dejvicích je totální špunt. Ze tří pruhů přes Prašný most se stavá jeden! tzn. výjezd Dejvice nepoužitelný. Podle nálady výjezd Letná a zadem přes Bubeneč nebo klasicky po povrchu. Večer když jedu v opačném směru je to skoro to samé, proto volím Bubeneč, Korunovační a Veletržní.
Je dobře, že tu je tunel, protože zásadně ulevil povrchové dopravě, ale musí se dodělat spojka přes Libeň, protože jak si lidé postupně zvykají na Blanku, tak se ZÁSADNĚ začíná plnit Povltavská, která kapacitně nestačí. (to se vědělo dopředu)
Odnáší to i Nemocnice Bulovka, protože se z její spodní příjezdové trasy stala zkratka "někam". Plno řidičů tu najednou odbočuje a dopravu brzdí.
Také považuji za VELICE nešťastné umístnění semaforů na křižovatkách pod mostem Barikádníků. To chtělo nějaké mimourovňové řešení, ale to by už asi zbytek republiky tu cenu nerozdejchal.
V každém případě:
a) Blanka ANO!
b) V levém jízdním pruhu v tunelu min. 80km/h. I přes protesty ekologů a maminek s kočarky na povrchu!
Rozbalit vlákno
1
13. 10. 2015 11:10
Re: Tunel
:-)

Jojo ta Povltavská už není co bývala, když jsem jezdil z Holešovic na Poděbradskou asi tak za 10 min. :-(

Semafory u mostu barikádníků mě taky štvou, ale čekal jsem, že na nich budou vznikat větší fronty.

Všiml jsem si, že u sjezdu z mostu barikádníků k Blance směrem z Holešovic je jen taková malá cedule Karlovy Vary, přitom tam je prázdná konstrukce na velké cedule. Nojo typicky pražský přístup, prostě se to někdy udělá nebo někde čekají na schválení jestli se tam napíše Letná nebo Bubeneč... Nevím, každopádně neznalý člověk nemůže ten sjezd na Blanku trefit, kor v té záplavě reklamních cedulí kolem...

Škoda, že rovnou nevymysleli nějaký obchvat kulaťáku, určitě by to nebyl takový problém, v rámci takové megastavby.

A Vypich to samé. A Bílá hora, kde se to na konci zužuje do jednoho pruhu, takže je tam neustálá kolona. Škoda, že to nepromysleli nebo nezhotovili komplexně, ten komplex. :-|
Avatar - Stejsn
22. 9. 2015 20:59
Demagogie
Tohle ale přece nemá být rychlejší než stávající trasa, to má být urychlení stávající trasy tím, že k ní přibude alternativa a tím se auta rozdělí! Takovéhle měření by mělo smysl, kdyby jste ho udělali před otevřením Blanky a pak po něm. Blanka průjezd Prahou urychlila naprosto nezpochybnitelně, a to řekl bych že o víc než deklarovanou čtvrthodinu. 20 minut se totiž člověk běžně doteď seknul na magistrále kolem muzea.
Rozbalit vlákno
0
22. 9. 2015 21:15
Všem se nikdy nezavděčíš
Tohle je prostě Čechystán hadr.. Lidi remcaj na kolony, že to nikdo neřeší a když konečně dokončej snad nejdůležitější dopravní stavbu v Praze, tak se jim zas něco nelíbí.. Nejvíc úsměvný je, když paní z Roztok brečí na metro.cz, že když jede z Roztok na Kulaťák, tak musí stát kvůli Blance kolonu.. Kdyby nechala svojí plechovku v Roztokách u nádraží a jela vlakem do Podbaby, tak by zjistila, že je to vlastně daleko rychlejší a komfortnější, než se plahočit v zácpách. Pak by mohla poreferovat i dalším sousedům ze satelitu a třeba by se tam ty kolony pak tolik netvořily. Přínosy toho tunelu jsou úplně jasně viditelný a tahle část města by se snad ani jinak řešit nedala.. Problém je, že na severu Prahy chybí mosty přes Vltavu a Pražský okruh, ale to než bude hotový, to budem starý dědci..
Rozbalit vlákno
39
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 21:28
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Nejdůležitější je dodělat vnější okruh, tohle bylo v důležitosti pražskejch stav hluboko v pořadí. Navíc s podmínkou zprovoznit současně s druhou částí až na břevnovskou radiálu
O tom že odborníci narozdíl od politiků vybrali lepší a taky výrazně levnější trasu jménem Hana ani nemluvit. Aneb za stejný peníze mohla bejt hotová celá severní část vnitřního okruhu. Bém jistě dobře věděl proč tak tlačí tunel přes nejhorší možný podloží :yes: >:D

Proto má taky Blanka ve stavvebnim povolení podmínku že zkolaudovaná může bejt až po dokončení SZ části vnějšího okruhu. Odbornou veřejností vybraná a doteď preferovaná trasa za Kulaťákem by vyřešila ten masakr co už vykukuje ale hlavně do budoucna v příštích letech nastane na Jugoslávskejch partyzánů a Evropský

Děkovný dopisy za Blanku i Opencard zasílejte šikulovi ménem Pavel Bém >:D >:-[]
Avatar - Ozzman
22. 9. 2015 21:39
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Stejně se třeba západní část nevyřeší, dokud nepřestanou "inteligentně" předělávat vypich , kde dělají další a další zúžení a semafory a okolí, navíc katastrofální obousměrný provoz za Bílou horu vem z města to ucpe, jako špunt.
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 21:46
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Jo bohužel :-|

Hlavní výjezdní trasa taky od počátku byla plánovaná Evropská a Patočkova kudy měla původně trasa tunelu vést. Ta měla stát polovinu takže na tý se asi nedalo tolik vydělat tak politici protlačili Blanku

Smutný je že za 43 miliard mohlo bejt propojení vedený výrazně bezproblémovějšim podložim přes Evropskou a Jug. partyzánů kde by stahovalo desítky tisíc aut který do budoucna budou špuntovat kulaťák až na východ města na Štěrboholskou radiálu. Prostě kompletní severní oblouk vnitřního okruhu od zápapadu na východ
Avatar - Ozzman
23. 9. 2015 08:02
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Hele, dneska ráno zase, začínají se tvořit kolony v místech, kde nebývaly tak silné, pod Bílou horou u Hornbachu na křižovatcem, přijde mi, že místo Plzeňské volí nově řidiči trasu práve přes Bílou horu a do Blanky, místo aby sjížděli až na Anděla po Plzeňské.

Cesta do práce se zvedla za poslední 3 dni o 10 minut v průměru, nyní ale v místech nad Blankou byl provoz jak v neděli ráno, kdy všichni spí.

A kulaťák? To je teď katastrofa, kolony přes Prašný most až na Hradčanskou, nemužeš tedy jet dolu do Dejvic, ani nahoru či dolu Miladou/Patočkovou .
23. 9. 2015 09:46
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Když se podíváš na provoz na Vypichu a na Plzeňské ještě před zprovozněním Blanky, tak nikdo nemohl doufat, že to dopadne jinak:
- Plzeňská - ta stála až na Kotlářku běžně. Tam prostě několik stovek aut za hodinu navíc nenacpeš.
- Vypich - Ta křižovatka po rekonstrukci, která preferuje významně chodce (což je samo o sobě dobře) , je katastrofa. Ona byla i předtím ale nyní to je síla. Přeci jen těch vytížených směrů je tam hodně a k tomu tramvaje... To vyřeší jen její částečné mimoúrovnové křížení a z centra pak rozšíření Karlovarské od točny tramvají na Bílé Hoře. Jinak se s tím nic dělat nedá. Ideální samozřejmě by to bylo zahrabat pod zem až k Hornbachu, ale toho se nedočkáme. Můj tip je, že se z toho stanou do budoucna druhé Holešovičky.

Blanka je super, opravdu to pomohlo velké části Prahy, ale zpětně se ukazuje, jak potřebný by byl výjezd/nájezd přímo na Evropskou
Avatar - Ozzman
23. 9. 2015 09:59
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Naprostý souhlas s Vypichem. Denně přes něj jezdím a od rekonstrukce je to totální katastrofa, hlavně nyní po prázdninách... Navíc objízdné trasy jsou rozkopané (Petřiny) a lidé se naučili objíždět i dál za Vypich až pod letohrádkem k ruzyňské věznici, takže volný průjezd to taky vždy nebývá.

Je to až moc pro chodce orientováno, vyřešil by to krátký tunel klidně od Kauflandu jen za křižovatku. Rozšíření od točny k Hornbachu.... popravdě, proč to tam už nestojí? Problém s pozemky? Nevíte o tom někdo něco? Tuhle silnici renovovali celkem nedávno, ale nerozšířili.
23. 9. 2015 11:05
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Varianta Dana by byla lepší, ale Praha 6 proti ní bojovala. Krom toho díky za Blanku, jinak bysme se nedočkali vůbec. Mimochodem, napojení Evropské na Blanku je plánované snad již skoro 10 let. Jmenuje se to KES:
[odkaz]

Bohužel Praha nestihla dodat potřebné dokumenty pro ÚR a řízení bylo zastaveno tuším předloni. Nicméně, teď ten problém vyplave a budou se tím muset zabývat..

Jinak souhlas, Vypich je podle mého ostuda, zkapacitnění křižovatky je v plánu snad od pravěku, místo tam je a neděje se nic..
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2015 11:50
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Jj a i KES musíš připočítat k ceně Blanky ;-)
A zrovna tak čas než bude. Rozdíl tras Dana a Blanka je doslova gigantickej >:-[]

A i když jednou za dlouho bude i KES furt ti bude chybět svod aut ze severu z Jug. partyzánů. Je to celkově asi tak třetinový náklady vs 3x víc a hůř za Blanku
23. 9. 2015 11:58
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Hlavně je nutný vzít v potaz, že mezi Podbabou a Trojou je pokud se nepletu pořád v územním plánu počitáno s mostem. Krom toho je otázkou, jestli je nutné vést vysokokapacitní radiálu pro ulehčení Jugoslávských partizánů, dokud není dokončený vnější obchvat..
Za mě je Blanka vedená dobře a hlavně, že je hotová..
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2015 13:12
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Dobře vypadá to jo ale trasou vede nesmyslnou ;-)

Jo vidíš ten budoucí most by se měl taky přičíst k ceně Blanky :yes: >:D
23. 9. 2015 14:43
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Nevím, proč bych něco přičítal k ceně Blanky, Blanka je vnitřní okruh a je hotová. Napojení Prahy 6 je otázka jiná, stejně jako řešení dopravní obslužnosti Suchdola. O mostě ani nemluvím.

Dana by byla elegantnější řešení, ale už tenkrát se tvrdilo, že by stála dvakrát tolik co Blanka a za to to nestojí. Tolik zlepšení situace v Dejvicích stát nebude. Blanka má skoro 2/3 ploch hloubených. V případě Dany by se většina musela razit. Krom toho je nutný si uvědomit, že spojením Evropské s Blankou (KES) za nějaké stamiliony se většina problémů Dejvic vyřeší. Otazník zůstane v Jugoslávských partizánech, ale ty aktuálně suplují vnější obchvat Prahy, což by tak nemělo být. Spádová oblast, která spadá do této ulice není tak velká jak se zdá, jde o trojúhelník Roztoky-Suchdol-Přílepy. Zbytek spadá na Evropskou, respektive na přes Horoměřickou. Dolu do Kamýcký jedou povětšinou ti, kteří by mohli využít vnější obchvat..
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2015 18:36
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
No logicky to musíš, přičíst ne? :-)

Pokud to jedna možnost trasy má už v ceně a k druhý to musíš dostavět >:D
Jak jinak bys to chtěl počítat? >:-[]

Přesně obráceně původní odhad ceny Dany je nižší. Kdes vzal opak?
23. 9. 2015 20:33
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Tady:
[odkaz]
tvrdil to bývalý primátor Kasl, podle něj měla stát Dana dvojnásobek..

Já bych němíchal víc věci dohromady, protože jedna věc je okruh a druhá radiály spojující ho s vnějškem. Je fakt, že Dana by to řešila najednou, ale netroufnu si odhadnout výslednou cenu. Je klidně možné, že máš pravdu a nebo, že by opravdu Dana vyšla na dvojnásobek..

Na hodnocení situace v Dejvicích je jěšte brzo..

No a v poslední řadě je nutný vzít v potaz, že rampa do Dany u Diplomatu u Evropské a následně v ulici Nikoly Tesly by se dost těžko prosazovalo a krom toho to tam podle mého nepatří. Myslím, že KES bude dostačovat..
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2015 22:59
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
To si děláš srandu? I v tom tvym odkazu je že Dana měla bejt levnější. Navíc je to komplexní stavba pokrývající i to co se v budoucnu k Blance bude muset dostavět! >:D

Zrovna Kasl je jako jeden z mála politiků kritik Blanky ;-)

Bém a jeho parta protlačili Blanku navzdory územnímu plánu a doporučenýmu pořadí staveb zřejmě právě kvůli očekávanejm vícepracem. Opakovaný propady a překlady v trase kolem hradu to jen potvrdily. Původní cena 21,2 miliardy je aktuálně 43 miliard plus časem přičti nájezd z Evropský a zřejmě i trasu přes Vltavu. Tohle pokrývala bezproblémovějšim podložim plánovaná Dana. Ostatně proto jí původně odborníci vybrali. Politici bohužel zatlačili jinym směrem

Jinak souhlasim že KES bude stačit ale nájezd do tunelu na Jugoslávskejch partyzánů eště před kulaťákem kterej by měla Dana by určitě nevadil
Pokud nebude KES situace kolem kulaťáku se může dočasně zlepšit. To je asi nejoptimističtější možnej pohled. Uvědom si ale že takovýhle trasy se stavěj na 100 let a víc
24. 9. 2015 09:45
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Cituji z toho článku:
"Když jsem nastoupil a ptal se, proč není vybraná Dana, řekla mi paní inženýrka Kejvalová, že by byla příšerně drahá. Stála by – považte – 16 miliard.“" Jen dodám, že v téhle době měla Blanka stát 8mld. Kč.

Ale stanovit reálný náklady Dany rozhodně není na tuhle diskuzi, proto říkám, že je klidně možný, že by stála i míň. Jenom bych podotknul, ražené části Blanky byly zevnitř hloubeny bagrem a následně betonovány. Nebylo to ražená štítem jako metro. Ale i tak je tahle varianta o dost dražší, než hloubení z povrchu, které by nebylo možné v Dejvicích. Dost dobře si nedovedu představit nájezdovou ramku v ulici Nikoly Tesly.

Dnes se "bohužel" ukazuje, že situce kolem kulaťáku je mírně lepší, po Jugoslávských partizánech se jede pomalu, ale plynule až k bývalý modrý menze, problém ale je, že o to víc aut je zpět v Korunovační...

Já od začátku píšu, že by Dana byla elegantnější, ale díky za Blanku. Hana při vší vůli byla blbost už jen z pohledu ohromný rampy v Holešovicích, která je teď na druhý straně řeky. Krom toho se snad dočkáme snížení počtu pruhů a zmenšení křižovatky Argentinská/Plynární. Navíc v Bubnech se musí řešit přeložka Bubenský a zklidnění Argentinský a to celý pospojovat s novou čtvrtí, mostem Barikádníků a Trojským mostem. Pak si taky myslím, že uvnitř okruhu by dálnice s 2x2 pruhy být neměly a nebo pouze minimálně (magistrála).

Při troše dobrý vůle na Praze 6 dojde na KES, v předstihu s tím k vybudování semaforu a úpravy nájezdů ze/na Svatovítskou z kulaťáku. Tím se situace zlepší. Pokud se někdy dočkáme (a že o tom pochybuju) vnějšího okruhu ze strany ŘSD, dojde k vyřešení situace úplně.

No a vnitřní okruh je v ÚP v podle mého ideální variantě. Máš na to jiný názor?
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2015 23:50
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Hana už je de facto jen varianta Blanky. Je to fuk s tim už nic nenaděláme Bém a další vyhráli
Nejsem tak jednoznačně nadšenej že je aspoň Blanka. Tohle nejsou stavby na příštích pár let ale na století. A to že Dana by byla lepší trasa než Blanka bude za 20 nebo 50 let zřejmě eště jednoznačnější
Zbytek vnitřního okruhu mi přijde ok
23. 9. 2015 12:38
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Myslím, že Blanka je vedená OK. Odstranila auta z Letné, Veletržní a Argentické což si myslím, že je OK. Auta z magistrály a Kampy, kde také není provoz by odvedl jakýkoli tunel ve zmíněných variantách. Ještě že to už stojí.
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2015 13:13
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Bohužel odborníci byli jinýho názoru před 20 lety i dnes. Zkus si k tomu něco přečíst a koukat do mapy myslím že docela rychle změníš názor :-)
23. 9. 2015 15:43
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Bud jsi nasranej že máš výjezd u baráku nebo naopak ne. Faktem ale je, že pomáhá.
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2015 18:29
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
No tak nic >:D

Faktem je že původně vybraná trasa byla celkově asi 3x levnější a pomohla by o dost víc ;-)
23. 9. 2015 20:33
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
v posledním kroku se řešila pouze Hana a Blanka, Dana byla ze hry..
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2015 23:04
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Pochopitelně >:D

Je to dle odborný veřejnosti trasově optimální a hlavně nejlevnější trasa. Přesnej opak co chce politik >:-[]

Plus k tomu asi patří i vedení vnějšího okruhu kde tahle politická parta tlačí na podobně blbý trasování ;-)
Tam je trochu zaskočili lidi který se opravdu intenzivně bráněj ale já Bémovi a jeho zájmový skupině věřim. Je to fakt schopnej chlap a po 1. městský, Opencard a Blance jistě zvládne blbě postavit i SZ část vnějšího okruhu. Co myslíš zajímá je co je správně a pro budoucnost optimálně, nebo.. :-)
24. 9. 2015 09:48
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Vnější okruh je ale v řešení ŘSD a státních peněz.. A já si stejnak začínám myslet, že varianta přes Suchdol není ideální. Jestli by nestálo za úvahu posunou okruh až za Roztoky. Vznikla by pro další generace slušná plocha pro rozvoj města (Suchdol, Horoměřice, Statenice atd..)
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2015 23:46
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
To jo ale její správný vedení je v zájmu Prahy. Nebo správnějš pražanů. Jo politiky prosazovaná trasa Suchdole kdy tranzitní dálnice výhledově povede středem obydlené oblasti je skoro stejná debilita jako když kdysi komančové naplánovali severojižní tranzitní trasu centrem metropole. Jak vidno moc sme se nepoučili

Za úvahu staojí a nejen odbornou veřejností je silně prosazovanej. Bohužel většinou nerozhodujou odborníci a veřejnost ale co je výhodnější pro vlivovou skupinu a politika
25. 9. 2015 10:13
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Souhlas, severojižní magistrála byla hrozná hovadina. Mimochodem, variantu severní prosazuje i ministerstvo pro místní rozvoj..
Avatar - praděda7
23. 9. 2015 12:03
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Vždyť jsem vám to říkal. Celá Blanka je nesmysl, protože vede odnikud nikam... :-!
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2015 13:18
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Proč si vymýšlíš? Už jsme to prodiskutovali! :-|
22. 9. 2015 21:29
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Tyhle paní Dany, Evy, Jany atp. jsou reálné asi jako jaderní inženýři z Chánova. Blanka jako stavba super, že se někde radnice kously a brání dostavbě PO, nebo v rámci "zklidnění dopravy" udělají špunt (kulaťák, Vypich a další na pár metrů do jednoho pruhu), to není vina Blanky. Odstranit tohle, nebo např. přechody k tramvajím na Dejvické, Vypichu nebo Hradčanech nahradit podchody (na Hradčanech tedy vlastně jen zrušit přechody), tak jsou všichni spokojenější. Co přiteče, to musí i odtéct, auta se nikam neztratí. Jde jen o to, jak rychle to odteče.
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2015 21:41
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Ty trasy jménem Hana, Blanka a Dana sou už víc jak dvě desítky let konstantní a jasný. Stejně jako která z nich je nejlepší a která bude nejdražší

Hádej kterou politici vybrali. A kterou naopak ne >:D
23. 9. 2015 09:55
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Víš jak, ono každá měla neco pro a proti. U žádné nevycházely jen samá pozitiva. Béma nemusím a nějaké prachy mu za nechty asi zůstaly, ale na druhou stranu nikdo před ním neměl tu odvahu prásknout do stolu a říci bude to varianta A,B, nebo C. Právě proto, že se každý bál.

Na to by se zapomínat nemělo. Ted bude velké rozhořčení, ale stejně budou muset pokračovat dál. Jen se bude čekat, až na magistrátu bude zase nějaký Pimp, co práskne do stolu. A tím to bude i jeho politický konec. Protože pokračování zase není stabilizované a každá varianta má své výhody a nevýhody.

Osobně si myslím, že jediné schůdné je pokračování tunely dál, jen na těch 70km/h asi nemusí být A+ provedení. Ale na mém názoru nesejde. :-!
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2015 10:39
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Bohužel nemáš pravdu. Dokonce ani v tom že tu nejdražší trasu vybral Bém ;-)

I tady se pleteš, narozdil od Hany vs Blanky je pokračování směr Šterboholská radiála jednoznačný
I když politici když de o miliardy dokážou vymyslet snad i perpetuum mobile :-)

Na 70 km/h se musí jen dobře vyspat Dolínek. Tak mu už kurňa už někdo podržte >:-[]
Avatar - Ozzman
23. 9. 2015 10:45
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Počkej, vždyť už se tam 70tkou jelo v pondělí, ono to je zas 50?
23. 9. 2015 11:15
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Taky si myslím, variant je sice hodně, ale přijde mi, že jestli je tunel hloubený nebo ražený a je o plus mínus 10% delší je jedno, stejně tak jako řešení Povltavské. Trasa je víceméně daná a je tak i v územním plánu. Krom toho na rozdíl od Blanky by se pokračování dalo zadat více firmám a případně i etapově. Dokážu si představit v první řadě úsek Balabenka-Jarov-Štěrboholy (krom úseku pod Spojovací vede většina trasy méně osídlenou oblastí a nejedná se o tak problémovou stavbu jako byla Blanka). A až v dalším kroku řešení Povltavské.

Bohužel je tohle podle mého jediné možné řešení pozastaveno a Dolínek si nechává vypracovat podklady pro variantu Holešovičky->Liberecká->Kbelská->Průmysl… Tahle trasa je jednak delší, ve stávajícím stavu je stejnak přetížená a hlavně neřeší dopravu pro Prahu ale pro tranzit.

Podle mého je jediná možnost dokončit variantu odsouhlasenou v územním plánu a dále přistoupit k omezení tranzitní dopravy uvnitř okruhu (zúžení magistrály na 2x2pruhy, Žitné, Ječné, Legerovy, Wilsonovy, Argentinské, Bubenské, Korunovační, Veletržní atd.)

Nechápu, proč když už je schválený ÚP, nepokračují v projektové přípravě dalších kroků. Protože argument, že na to nejsou peníze je vzhledem k rychlosti předání stavby do realizace úplně nesmyslnej..
23. 9. 2015 12:47
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Místo negace dodej nějakej fakt. Já si stále myslím, že to je tak jak jsem napsal
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2015 23:14
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
K tomuhle tématu se za posledních 20 let napsalo dost a dost. Původní odborná komise právě protože má v podstatě jen klady vybrali Danu.
Pouze politici z ODS nejdřív Koukalem a pozdějš symbolizovaný hlavně Bémem protlačili zrovna tuhle stavbu. Která měla ale i tak několik podmínek. Který postupně všechny obešli. Právní fintou se vyhli posouzení EIA, podmínka že musí být zprovozněná až po vnější části okruhu vyřešili tak že ho Blanka prostě mít nebude a podmínku že smí bejt otevřená až současně s SV částí vnějšího okruhu teda spojenim se štěrboholskou radiálou vyřešili stejně jako tu kolaudaci. Prostě se na to vykašlali
Právně i funkčně všechno špatně. Ale máme stavbu za 4 desítky miliard a k tomu časem nutný další dostavby. My politici sme hodně spokojený :-)
24. 9. 2015 09:54
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Tím si seš jistá??
V podmínkách kolaudace je, že musí dojít k otevření SZ vnějšího okruhu, tedy trasy přes Suchdol. Nevím, jestli tam je i podmínka na dokončení vnitřního okruhu do Štěrbohol..
Avatar - Hammunasakra
24. 9. 2015 23:41
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Jo jistej >:-[]

Podmínka postavit současně s napojenim na Štěrboholskou radiálu je v Územnim plánu Prahy. Jak vidno kašlat na všechny podmínky a pravidla je tak snadný >:D

Až se k Blance jednou dostaví KES a most přes řeku někde tak to snad plnohodnotně nahradí Danu. Reálně by to mohlo bejt tak 60 miliard vs 20 za Danu

Další související kapitola je Bémem a spol prosazovaná trasa vnějšího okruhu. Myslim že nakonec uspějou i tam :-|
25. 9. 2015 10:24
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Suchdol navrhuje poměrně hezký řešení:
[odkaz]

Mimochodem, trasa přes Suchdol není ani tak práce Béma, jako spíš Bendla. Byť ze stejné partaje:)

Mě docela děsí, že místo projektový přípravy se vymýšlí hovadiny. Trasa severo východní části vnitřního okruhu přes Jarov je víceméně daná, tak nechápu, proč se nedělá UR. EIA to myslím i má. Krom toho úsek Balabenka-Povltavská to kupodivu docela zvládá. Možná by v prvním kroku stačilo otevřít úsek Balabenka-Štěrboholy

Dálnice přes Suchdol je hovadina, je to další dálnice přes město. Spory se táhnou snad 10 let (od vydání toho prvotního UR). Nechápu, proč ŘSD nechce přistoupit na severní variantu, kterou ostatně prosazuje i MMR.

D3 přes Středočeskej kraj má za sebou několik studií jasně poukazujících na variantu přes Jílový, proč se proboha nekreslí dokumentace?! Mimochodem, znáš úsek dálnice Linz-Fresitat v Rakousku? Proč se nemůžeme poučit.. Pochopitelně, že Rakušani nejdřív otevřeli jednosměrně obchvat Freistatu a až potom dokončují ostatní úseky, který jsou převážně zahloubený a nenarušují ráz krajiny. Zatímco u nás se staví druhý směr Veselí-Budějky, kterej má snad ještě platný UR z doby, kdy se to stavělo jako jeden směr. Zatímco obchvat Budějovic je zase v nedohlednu (kvůli hádkám jestli 3 nebo 5 sjezdů)...

Bohužel se prostě podceňuje projektová příprava s argumenty, že na to nejsou peníze. Přitom každoročně peníze na rozvoj dopravy přebývají z důvodu podprojektovanosti.
Avatar - Hammunasakra
27. 9. 2015 13:12
Re: Všem se nikdy nezavděčíš
Jo vím, ona Blanka je zas původní akce Koukala. Tohle samozřejmě nemůžou bejt akce jednoho byt jakkoli křivýho hajzlíka. Bém je jen něco jako symbol >:D

Politikovi nejde o dobrou nebo špatnou trasu. Proč tak trvají na tranzitnim okruhu skrz Suchdol což je fakt ptákovina do nebe volající netuším. Že od toho za žádnou cenu nechtěj ustoupit vím ;-\
Avatar - Pekelná Micinka
22. 9. 2015 22:19
Inženýři
Daleko přínosnější by článek byl, kdybyste tu trasu sledovali nějak delší dobu a těch měření udělali víc. Blanka hlavně nemá nahrazovat SJ magistrálu.
Rozbalit vlákno
0
23. 9. 2015 07:59
Blanka-neBlanka
Jel jsem ve ctvrtek z Nemecka do Hradce pres Prahu... Nevite nekdo nahodou, kde si muzu koupit tricko s potiskem "Nenavidim jizni spojku"?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
23. 9. 2015 08:38
Re: Blanka-neBlanka
To nevim, ale když si koupíš mapu, tak se dá celkem elegantně objet ;)
23. 9. 2015 11:07
Re: Blanka-neBlanka
>:D >:D >:D
Mi pomáhá Waze. Sice občas nechápu, kudy mě to vlastně táhne, ale v autě trávím výrazně méně času.
Avatar - Ozzman
23. 9. 2015 11:41
Re: Blanka-neBlanka
Mě pomáhá dobrý orientační smysl a znalost Prahy >:D Ale i mistr tesař se někdy utne a pak se vláčíš za popelářema a ne a ne je nikde předjet :D:D:D
23. 9. 2015 13:59
Re: Blanka-neBlanka
No teda kvuli jedne ceste za pet let skrz Prahu urcite nebudu studovat mapku Prahy, a jakekoliv elegantni objizdky pro neprazaka, tusim, dopadnou jeste hur nez ta pekelna hodina na Prazskem mestskem okruhu.
23. 9. 2015 14:00
Re: Blanka-neBlanka
Jojo, v Praze taky navi nepotřebuju, ale jezdím celou ČRSR a k tomu DDR a Bavorsko. A tam už jsem ztracenej :-|
Avatar - Blue Sun
23. 9. 2015 10:04
Ono
Ono to taky opadne. Teď je na tunel každý zvědavý, chce ho vyzkoušet... časem se doprava rozmělní do více proudů a usadí se to.
Taky bych byl radši, kdyby tunel ústil až za Bílou horou nebo někde podobně, abych do něj najel, podjel Prahu a zase zmizel pryč... Jenže tenhle tunel nemá nahrazovat vnější okruh, což právě teď dělá... Takže je jasné, jak to všechno mohlo dopadnout.
Rozbalit vlákno
0
23. 9. 2015 11:15
Jarov - Smichov a zpet
Zdravim,

jezdim kazdy den do prace z Jarova na Smichov. Pred otevrenim Blanky mi trvala cesta pres mesto ve spicce 40-50 minut, prumerna spotreba byla 11 litru. Po otevreni Blanky mi cela cesta zabere 14-20minut, spotreba 7,3. Takze ma osobni zkusenost je naprosto skvela, usetrim hromadu casu na ceste a penez za naftu. Je proste rozdil merit to po otevreni Blanky a hlavne mimo spicku.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Stejsn
23. 9. 2015 14:09
Re: Jarov - Smichov a zpet
No a nebylo by bývalo (před otevřením tunelu) rychlejší třeba použít MHD?
23. 9. 2015 15:05
Re: Jarov - Smichov a zpet
Casove to vychazelo vicemene na stejno, ale vuz potrebuji i v prubehu dne (mimo Prahu), takze eko reseni v podobe MHD nebylo mozne.