Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Dieselgate: Vyšetřování se rozšiřuje na 3.0 TDI

Už nyní se kauza Dieselgate týká 11 milionů aut. Toto číslo se kvůli rozšíření vyšetřování vznětové V6 pro modely Audi a Porsche může dále zvýšit.
Zpět na článek
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 12:20
Už je to tady! Už je to tady!
tak prý až 50 milionů dieselů půjde rovnou na šrotiště :yes:

Sny mnoha generací nás antidieselových haterů se v dnešních dnech překotně mění v realitu. Prožíváme vskutku historické okamžiky :yes:
23. 9. 2015 12:20
Ani bych se nedivil...
Dieselová SUV smrdí ze všech dieselů nejvíc, protože při akceleraci a jízdě do kopce jsou víc zatížená nadměrnou hmotností.

Naproti tomu mám dojemnou historku se starou BMW X5 s 4,8 litrovým V8 (první generace - asi euro 4). Hnusný podzimní počasí a já jdu pěšky do prudkého kopce po úzkém chodníku hned vedle silnice. Najednou hukot a vysokou rychlostí vzhůru do kopce kolem mě prolétne zmíněná X5. Ten závan teplého vzduchu byl jak fén a vzhledem k počasí sem si ho užil. Smrad benzínu jsem nepocítil skoro vůbec. V podobné situaci by naprosto propadl i diesel EU6. Proto slušný a objektivní člověk nemá diesely rád. Speciálně pro WinDiesela:
Už chápeš vole?
23. 9. 2015 12:57
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
tak nebudes jezdit s SUV když na to nebudes mit
23. 9. 2015 12:56
Toyota vs. VW
..tak tuzili porazit Toyotu v celorocnom predaji aut az porazili sami seba.VW :no:
23. 9. 2015 13:06
Re: Toyota vs. VW
Tak v prodeji "fakenutych" aut uz asi Toyotu porazili - zatim vedou 11 000 000 : 0 :-)
23. 9. 2015 13:05
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Proc? Jsou i hybridni SUV, ktera berou jako dieselova, misty i mene.
Avatar - KANKUNEN
23. 9. 2015 12:43
Re: Ani bych se nedivil...
Tak ten benziňák vypouští asi ozdravný ozón. A já myslel, že se lidi v garáži tráví i benzínem. Navíc do kopce benzín žere o deset víc.
Avatar - Barrichello
23. 9. 2015 13:09
Re: Toyota vs. VW
Jojo, to tak bývá kdo chce pořád víc, nemá nakonec nic >:D
Avatar - Barrichello
23. 9. 2015 12:19
Audi a Porsche
VW boduje, to že to sejme VW v USA je tolik nemrzí, těm se tam stejně nedaří, ale že to zasáhne i Audinku a Porsche, to je bude kluky sakramentsky mrzet.

A bez prodejů Cayenne, Macanu to můžou s 911kama rovnou zabalit, protože ty si na sebe nevydělaj
Avatar - Barrichello
23. 9. 2015 12:17
No vida
za chvíli se přidá ještě nějaký další motor, potom se přidá Korea, Čína, Indie, austrálie, nakonec Evropa a to bude srandy >:D

Ještě by ohli zmínit, kolik žerou slavné produkty VAG oleje mezi předepssaným servisním intervalem a co vše při výrobě a servisech aut šidí dalšího a bude z toho tak krásná aférka, že si od VW soudný člověk nekoupí ani propisku z reklamní kolekce >:D >:D
Avatar - flyboyeda
23. 9. 2015 12:30
Nevěřím že je v tom VW sám a tím nemyslím Seat , Smůlu, Audi
ale ty ostatní, hlavně Mercedes Benz a BMW další a další, nesmyslné EU normy jsou nesplnitelné a proto se děje co se děje
23. 9. 2015 12:41
Re: Nevěřím že je v tom VW sám a tím nemyslím Seat , Smůlu,
Blbost a zaslepenost některých je opravdu unikátní. Američané mají normy přísnější, ale EU to je banda deb*ilů (myšleno z medicínského hlediska).
Avatar - wakantanka
23. 9. 2015 12:40
Re: Audi a Porsche
A vari sa v USA predávajú len a hlavne Audinky a Porsche s dieslovým pohonom? Mám taký pocit, že utýchto značiek zvlášť diesel za veľkou mlákou nehrá významnú rolu. V európe je to samozrejme naopak.
23. 9. 2015 13:53
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Hybridní SUV Lexus RX400h (223 kW) nám žral v průměru 9,5 litru benzínu. Nástupce BMW X5 3.0d (190 kW) nám žere 10,5 litrů nafty. Jízdní podmínky stejné, také stejný řidič.
Takže když se chce, tak to jde.
Avatar - fOE
23. 9. 2015 12:35
Vysetrovani nerovna se vina
Nez se to tady zase rozjede, tak vysetrovani nerovna se vinne. Dost dobre muze skoncit ocistenim vicevalcu. A tak i tak bude dobre ze probehne, nejhorsi je nevedet. ;-)
Avatar - fOE
23. 9. 2015 12:32
Re: Nevěřím že je v tom VW sám a tím nemyslím Seat , Smůlu,
Chudaci americani, ze musi taky dodrzovat ty nesmyslne EU normy. :-(
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 12:47
Re: No vida
no zrovna TDCi ve Fordech mi přijde snad ze všech sazometů nejhorší.... (za těmi přepínám na vnitřní ventilaci už preventivně)
Avatar - Barrichello
23. 9. 2015 13:09
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Taak, když na to nemáš, kup si místo SUV Smax 1,0 Ecoboost >:D >:D
Winterkorn odstoupil
Výmluvy nepomohly. Martin Winterkorn odstoupil z pozice predsedy predstavenstva Volkwagen AG. Koho to nezajímá at to necte.
Avatar - AUDIRS6
23. 9. 2015 13:31
Re: Audi a Porsche
marna snaha, barik ma nasadene naftove brile >:D
necudoval by som sa, keby si myslel ze uz aj v 911 je 3.0 TDi ( turba ma, 3 litre tiez, a ked ti hlupi amici tankuju do naftakov benzin...)
23. 9. 2015 13:01
Re: Winterkorn
Jo, to je rozumne - udelat kolosalni pru*ser a pak proste odejit. Meli by ho dokopet k tomu, aby nejen odesel, ale aby se i financne podilel na zaplaceni napravnych akci a pokut a aby ten problem taky aktivne pomohl napravit. Ale to se nestane...
Avatar - Katikakus
23. 9. 2015 12:46
Winterkorn
Nemecka media pisou, ze Winterkorn v patek rezignuje na svou pozici.
Avatar - fOE
23. 9. 2015 12:49
Re: Ani bych se nedivil...
Ozon prave myslim neni moc ozdravny, ne? Je to jeden z nejsilnejsich karcinogenu. >:D
23. 9. 2015 12:47
Re: Ani bych se nedivil...
Z nejmodernějšího nafťáku (tím myslím třeba své 330d) jsem nikdy nic necítil...
Myslel jsem opravdu staré atmosferické nafťáky bez přímého vstřikování a přeplňování... Např. kdysi jsem jezdil s Mercedesem W124 300D, tak z výfuku byla cítit jen spálená nafta, lil jsem tam i fritovací olej a to se pak z výfuku linula krásná vůně smažených hranolků >:D
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 13:12
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
tak buď na to mám a nebo nemám...

... mimochodem dát napřed 2 miliony za auto a pak řešit, jestli mě kilometr stojí 2 a nebo 4 koruny je taky dobrý úlet (byť takto uvažuje opravdu hodně lidí)
23. 9. 2015 12:51
Re: Ani bych se nedivil...
většina osobaku ma vejvuk vzadu, takze jestliže srovna necouves, zadnej smrad cítít nebudes.
brzo prijde doba, kdy naftovym jedometum budem ucpávat výfuky

ja zrovna dnes kvůli zanovnimu naftaku predemnou musel udelat prestupek abych ho predjel, a ty jedy nemusel dychat
23. 9. 2015 19:39
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Mě nezajímá čím je jezdíte Vy. Já se ohradil proti Vašemu debilnímu tvrzení, že Evropané onanují nad tisícinou litru spotřeby. Živil jsem auto ve státech, živím ho tady, takže chápu rodiny s průměrnými příjmy, že jim není jedno, zda jezdí za 6 nebo 13. Protože to také může znamenat mít na plenky nebo nemít.
23. 9. 2015 16:59
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Jste blb. Až bude daňové zatížení provozování automobilu stejně drahé jako v USA, tak pak hodně lidem v EU bude jedno, jestli jezdí za 6 nebo za 10 litrů na 100 km. Nechte Amíka živit auto v GB a bude se chovat stejně jako my.
Avatar - CommonUser
23. 9. 2015 13:50
Re: Vysetrovani nerovna se vina
Tak skus ist za Tuaregom TDI do kopca. Nevidno nic, ale stipe to pekelne.
BTW Som nefajciar od narodenia :-!
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 13:30
Re: Už je to tady! Už je to tady!
a myslím si asi taky, že američtí právníci si německý koncern před americkými soudy namažou na chleba >:D
23. 9. 2015 13:10
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Zakazovat je samozrejme hloupost, ale pokud se bavime o emisnich a jinych normach, tak jsem pro spravedlivejsi mereni, normovani i posleze zdaneni. V dobe, kdy se palivo prodava na jednotky objemove, ne hmotnostni, a kdy je nafta danove zvyhodnena, je hodne snadne rict, ze naftak vyjde na provoz levneji, protoze je to v podstate pokrivena pravda.
Avatar - KANKUNEN
23. 9. 2015 12:47
Tak nějak vyplavaly na povrch úžasné
výkony a malá spotřeba TDI. Na válcích o 20 koní více, protože buď nesmrdí a nejede nebo jede a zdatně smrdí.
23. 9. 2015 13:00
Re: Ani bych se nedivil...
Hele, dám na výfuk 330d bílý kapesník a uvidíš, že i po celkem brutální jízdě bude stále úplně bílý... ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2015 12:38
Re: Ani bych se nedivil...
Starej nafťok taky je hodně lepší motor než dvoutaktní dvouválec Trabant kterej musíš dopovat olejem nebo čim >:D
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 13:17
Re: Už je to tady! Už je to tady!
tady v Evropě dojde zřejmě na přeprogramování řídících jednotek (výsledkem bude nižší výkon a vyšší spotřeba)

v USA dojde zřejmě na povinný zpětný odkup všech aut s diesely, zaplacení pokuty a ukončení činnosti koncernu VW na US trhu... + k tomu budou nějaké občanskoprávní žaloby a další odškodnění

a očekávám alespoň přechodně celosvětový pokles prodejů (teda kromě východní Evropy, tady je VW za hrdinu a kontroloři za ekoteroristy)
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2015 12:30
Re: Už je to tady! Už je to tady!
Jo docela jo :-)

Zajímavý kolik lidi furt ešte nepochopilo o co jde >:-[]
23. 9. 2015 13:02
Re: Ani bych se nedivil...
a jak zachytíš jedy NOx??
evidentne jsi nepochopil ze v tyhle kauze jde jen a jen o NOx
Avatar - white label
23. 9. 2015 21:02
Re: ÁDA
Co blbnete, to není pravý GTI s velkým I na konci, nýbrž falešný GTl s malým el (L) na konci, viz i počet (jen 22!) příspěvků v jeho profilu. ;-)
23. 9. 2015 19:44
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Mimochodem, teď když čtu popis Vašeho auta, tak bych si tipnul Lexus RX400h nebo 450h, je to tak? Jestli ano, tak s tou spotřebou lžete. Měl jsem v rodině nové 400h přes 5 let a dostat ho pod 7 litrů znamenalo jezdit jako starej dědek mezi vesnicema bez kopečků. Rozhodně udržet reálnou průměrnou spotřebu pod 7 je nereálné.
Avatar - Hittman
23. 9. 2015 14:22
Re: budúcnosť
Já například chci vlastnit a né po sto lidech sedat do zaholubněného auta v dezolátním stavu.
23. 9. 2015 14:14
Re: Ani bych se nedivil...
Souhlasím s tím, že auto, které neplní limity, tak nepatří na silnici. Ale tím vyloučíte prakticky všechna starší auta, i benzínová, protože najít auto ve 100kkm, které plní limity jako na počátku svého života se rovná prakticky zázraku. :-)
23. 9. 2015 13:48
Až se prošetří všichni...
...pak ubude VW haterů, nic bych nedal za vysoce postavenýho informátora z automobilky a uraženou ješitnost. Motory bez ohledu na palivo jsou stále čistší, ale my si musíme lhát, že díky jejich exhalacím přímo rostou šafránový pole...

Chyba je v nás, ne ve výrobcích...
Avatar - 3_diamanty
23. 9. 2015 13:28
Re: Winterkorn
a mozno by stacilo len nechciet byt najlepsi vo vsetkom vzdy a vsade - teda aj za cenu necistej hry .... ale rozmyslat viac realisticky ako dacia lebo ini vyrobcovia.... ktori to ... uznajme si ... kvoli prave takym podvodom od konkurencie dnes vobec nemaju lahke sa presadit ...
23. 9. 2015 14:30
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Nejde o Bakalu jako osobu, ale o tu myšlenku. Chápavější čtenář to pochopí.
Aby se tu zbytečně nerozbujela off-topic diskuze o politice, která sem nepatří.
Avatar - Barrichello
23. 9. 2015 14:16
Re: Audi a Porsche
911 být sazomet nemusí, stačí že ho má Cayenne, Macan a Panamaera. Bez nich Porsche končí >:D >:D
911 je neuživí
23. 9. 2015 14:01
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Tohle si myslí většina lidí, co nemají tolik peněz.
Kdysi jsem četl rozhovor s Bakalou, který prohlásil něco v tom smyslu "Nemám rád lidi, co si myslí, že když mám miliardy, že mi mohou prodat láhev vína za osm stovek v hodnotě stokoruny. To, že jsem bohatý neznamená, že jsem blbý."
Všichni lidé kolem mě, co si kupují/kupovali auta nad 1.5 mil. Kč bez DPH, tak každý řešil i ekonomiku provozu. Protože znají hodnotu peněz a nemají na peníze tiskárnu.
Samozřejmě když někdo dostane do klína větší balík peněz (výhra v loterii, dědictví, atd.), tak se k penězům chová jinak, než člověk, který si je vydělal.
Avatar - PepaJ
23. 9. 2015 13:52
Re: Už je to tady! Už je to tady!
No Hurvinek možná ..ale popsané je to do detailu a spravne..klidne může nastat tato situace jako nastínil Francois Pignon..a může být u hůře..a dejme tomu čas on nám sám ukáže...
Avatar - Uživatel_5340709
23. 9. 2015 13:51
Vidím to,
že cca. 10 tis. amerických právníků má na cca. 3 roky o práci postaráno. :-) :-! :yes:
23. 9. 2015 13:35
Re: Ani bych se nedivil...
tak to zkus, to jsem zvedav jestli ta bila bide bila jak diky "Na"palmexu >:D

ale muzu ti rovnou rict ze jestli chces usetrit jeden bilej kapesnik tak to nedelej, pac po par km jiz bude ten kapesnik rozhodne ne bilej, zkouseli jsem to u E 300 Bluetek se starou latkovou plenou a po cca 2km bila rozhodne nebila, ..... ale je treba mozne ze mas na BMW falesne koncovky vyfuku a pak asi i bila zustane bilou >:D

navic tyhle spiny as tak dulezite nejsou, to je neco co klesa hodne rychle k zemi, dulezite jsou mikrocastice a plyny ktere skodi, a nemyslim tim ted CO2 kteresto as tak starsne neni a velke halo z nej dela hlavne EU
Avatar - Hittman
23. 9. 2015 13:32
Je
zajímavé tu číst některé keci informovaných lidí. Zkuste mi tedy říci, jak je možno, že motor o stejné kubatuře a výkonu žere méně než ten od VW? A) buď také podvádí a nebo B) mají zázračnou technologii, která tomu pomůže a o které ostatní výrobci neví..
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2015 12:38
Re: Vysetrovani nerovna se vina
A pak tu máme ešte osmiválec ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2015 12:32
Re: Nevěřím že je v tom VW sám a tím nemyslím Seat , Smůlu,
Všichni pro splnění norem používaj a náklady technický fígle. Jedině VW tvrdil ze stejnejch parametrů dosáhne i bez nich

A vlastně měl pravdu >:-[]
23. 9. 2015 13:22
Re: Už je to tady! Už je to tady!
>:D No když myslíš... Takhle si asi nějak představoval Hurvínek válku...
23. 9. 2015 12:40
Re: Ani bych se nedivil...
nemuzes snad porovnávat 50 letej dvoutakt do motorky s tim nejmodernejsim naftakem.
a otázka co je skodlivejsi, jestli ten smrad z dvoutaktu nebo jedy s naftaku
23. 9. 2015 12:34
Re: Ani bych se nedivil...
Hm, v naší ulici je Trabant Klub a ten zápach když tam ty Trabanty začnou tůrovat, je cítit i přes nastevřené okno až do 3.patra...

Nevím proč, ale zápach spálené nafty ze starých dieselů mi vůbec nevadí, ale cítit nějaký Trabant nebo Wartburg, tak mám žaludek jako na vodě...
23. 9. 2015 13:14
Re: Winterkorn
clovek by cekal ze na rizeni takoveho kolosu musi bejt fakt genialni manazer a opet se ukazalo ze staci bejt genialni gauner
Avatar - 3_diamanty
23. 9. 2015 12:24
Re: No vida
a nakoniec na to doplatia aj "nevinne dizle" v mercedesoch fordoch a inde ( teda za predpokladu ze budu skutocne nevinne ) .... co moze mat nasledky asi take ze dizle budu zrazu uz na zaciatku konca svojej ery na tomto svete .... inak uprimne.... zvlast na pohyb v meste je dizel blbost a neskutocne skodi ludom ... napriek tomu je to na krizovatkach sama naftova octavka ci passat.... no co na to povedat....

do buducna verim benzinu a aj spojeniu benzin plus elektromotor .. :yes:
Avatar - habanero1
23. 9. 2015 12:52
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
už to vidím jak budou všichni jezdit s benzínovými SUV za 13 litrů... omezený názor, omezený člověk.
Avatar - Typhoon
23. 9. 2015 19:56
Re: Ani bych se nedivil...
100kkm? To jako sto kilokilometrů? Tak se to přece netvoří. Správně je 100Mm - sto megametrů. Není to zatím moc rozšířené, ale už je načase. ;-)
23. 9. 2015 17:07
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
A z akeho ineho dovodu ked nie spotreby?
23. 9. 2015 17:03
Re: Je
V předchozí studii ICCT mělo auto s nejvyšším překročením limitu NOx SCR (AdBlue), více než 25x, i auto s nejvyšším překročením udávané spotřeby (emisí CO2), asi o 90 %, mělo SCR. Pokud si pamatuji. Dvě různá auta. :-) Většina aut v testu měla SCR, ale ne všechna (asi 2/3).
23. 9. 2015 15:01
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Samozrejme, ze z duvodu spotreby.
Avatar - Hittman
23. 9. 2015 14:45
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
V6 2,7 TDI s Quattrem a automatem mám průměr 7,3 litru. A to na rozdíl od Lexusů nejezdím po dálnici 120 km/hod. ;-)
Avatar - Hittman
23. 9. 2015 14:20
Re: Až se prošetří všichni...
Šáhni si do laufu dnešních benzínů a mrkni se pak na prst, co na něm máš.... >:-[]
Avatar - CommonUser
23. 9. 2015 13:58
Re: Vidím to,
Ano teraz sa oplati vytiahnut kladivo na vsetko co sa da, aby sa EU rozbila.
Kde je dnes Euro a kde bolo ? VW neobhajujem, naopak, ale treba vidiet suvislosti.
Avatar - PepaJ
23. 9. 2015 13:58
Re: Winterkorn
Pánové jste zcela na omylu..paní akcionáři rozhodují o tom bude...protože jsou nanasytni..dotlačili je jisté svou touho po mamonu..k tomu kroku..stejně jako vždy a všude..a že se konečně taky někomu ve velkém tento krok nevyplatí ...bude jen dobře...
23. 9. 2015 13:57
Re: Ani bych se nedivil...
podle lonskyho zjisteni naftaky s euro6 prekracuji limit NOx v realu v prumeru 7x, nektere az 25x.
euro 6 je u naftaku na NOx 3x prisnejsi nez euro 5.
jaky je asi prekracovani u euro 5 ??
benzinova euro 5 ma limit NOx stejny jako naftova euro 6.
a benzinova euro 6 ma limit NOx o 25% menzi nez naftova euro 6.
benzin limit zrejme plni, nafta evidentne ne.

podle me auto, které neplni normy nebo limity, nemá na silnici co delat
23. 9. 2015 13:48
Re: Ani bych se nedivil...
NOx řeší AdBlue. Moje auto s AdBlue už nevydává ten kyselý smrad jako klasický diesel. Určitě vstřikování AdBlue nefunguje za každé situace, ale je to poměrně velký krok, jak zlepšit emisní výstup z dieselových motorů.
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 13:35
Re: Tak nějak vyplavaly na povrch úžasné
správné vyčůrané auto prostě pozná, jestli mu zrovna chtějí měřit výkon a nebo emise a podle toho se umí chytře přizpůsobit. Kam se hrabe google s tím svým autonomním křápem... >:D
Avatar - 3_diamanty
23. 9. 2015 13:19
Re: Winterkorn
suhlas prave som to chcel napisat.... odist z veducej pozicie je predsa tak lahke... ale napravit skodu je uz kusok tazsie.... to uz isto radsej prenecha dalsim "stastlivcom"
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 18:14
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
co? jaká Euro 6? Ta otázka postrádá smysl, resp. jakoukoliv elementární vazbu k výše uvedenému... (nebo jsem SNAD měl polopaticky napsat "A kde se ty vylítané vraky na naftu vzaly? Jako funglovky je PŘED 15TI LETY nakoupili "chytrolíni" obdobní, jako se prezentují v této diskuzi..." ?)
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 18:11
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Prý: "Co budou dělat ti lidé, až jim zakážete jezdit v jejich dieselových autech? Chodit pěšky?"

Svatá prostoto! Jak může být někdo takto zabedněný? (nic ve zlém ;-) ) Májí přece x možností: MHD počínaje a Teslou S konče! Mezitím se pak nabízí benzin (běžné auto nižší střední/střední třídy dneska v pohodě jezdí za nějakých 6-7 l benzinu na 100km), CNG, LPG... Nechápu jak může někdo prezentovat naftu jako jedinou možnou alternativu, když je to (zejména ve městech) to nejhorší, co lze vymyslet....

... a aby bylo jasno, tak přece nikdo nepsal o zákazu současných dieselů. Při správné daňové politice vymizí POSTUPNĚ sami...
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 17:34
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
to není tak úplně pravda! Z vylítaných vraků na naftu jde mnohem větší smrad než z vylítaných vraků na benzin. A kde se ty vylítané vraky na naftu vzaly? Jako funglovky je nakoupili "chytrolíni" obdobní, jako se prezentují v této diskuzi...
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 17:30
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Aby jezdila auta jen s euro 5-6 je prostě (zejména při našem výkonu ekonomiky) naprosto nereálné a je otázka zda by to bylo vůbec ekologické (neustále šrotovat, recyklovat a vyrábět nová auta). Aby ale nejezdily diesely do 3,5t je naprosto reálné (viz. USA, Japonsko, Švýcarsko), ovzduší ve městech by se dramaticky zlepšilo a prakticky nic by to nestálo (komu by holt bylo SUV se spotřebou 12 l příliš, tak by si koupil menší SUV se spotřebou 10 l). Dodávky, TAXI a autobusy by už dávno jezdit na CNG (LPG) - proč by to ale dělali, když je k dispozici levná smrdutá nafta...
Avatar - Hittman
23. 9. 2015 14:24
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Ale ne z důvodu spotřeby.
Avatar - Barrichello
23. 9. 2015 14:13
Re: Až se prošetří všichni...
Jo a kde nastal jaký porkork? A kdo přinesl náhradu za zážehové a vznětové motory?

A elektriku sem netahej, ta není vůbec ekologická a anvíc neumí ážehové a vznětové motory nahradit.

Cesty sou jen dvě:

1) dále nespřísnovat emisní normy
2) pokud budeme dále zpřísnovat, dát sbohem vznětovým motorům v osobní přepravě
23. 9. 2015 13:54
Re: Ani bych se nedivil...
Musel mít aktuální spotřebu přes sto na sto. Kopec opravdu prudký a akcelerace byla famózní, tudíž kickdown. Jde o to, že i když tolik žere, tak smrdí méně. U nafty pod zátěží jdou veškerý eura do háje mnohem rychleji než u benzínu. O trávení benzínem v garáži si raději něco přečti, nebo se na to raději vyprdni ať tě nemá okolí za potencionálního sebevraha ;-) .
23. 9. 2015 13:04
Re: Už je to tady! Už je to tady!
Co si myslíš, že se tady v Evropě stane? V USA zacvaká VW pokutu (samozřejmě ne v plné výši) a tím to celé končí...
Avatar - Hittman
23. 9. 2015 14:25
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
No jo, pan Bakala se na ně velmi nadřel. >:D
Avatar - Hittman
23. 9. 2015 13:29
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Lidé, co dají dva mega za auto toto neřeší a ani takové neznám. Toto řeší lidé, co tu mají fabii či podobná prdítka.
23. 9. 2015 13:21
Tá banda z Wolfsburgu ...
a šéf VW USA Michael Horn boli tak paralyzovaní sami zo seba, že ponuku Clean Diesel stiahli až dnes!!!
23. 9. 2015 17:52
Re: No vida
jj
[odkaz] má ještě někdo nějaký dotazy?? ;-)
23. 9. 2015 17:33
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
ja mam benzinove SUV s 3.5 litrem a presto mam prumernou lehce pod 7, pritom je to atmosfera celkem jednoducha a v atkinsnu, a sekunduje mu celkem obstarozni hybridni system ktery zname z provozu skoro 20 let, takze ano jsem blb protoze to evidentne jde udelat i bez dieselu ;-) a ty, ty jses korunovanej blb vsech blbu jako jsem ja :-!
Avatar - 3_diamanty
23. 9. 2015 13:10
Re: Ani bych se nedivil...
dizel do osobakov moc nepatri.... to je pravda.... a to ze sa posledne desatrocie umelo podporoval predaj dizlov a ich popularita od mestskeho miniauta az po luxusne kabrio na 19tkach ma trapilo najviac.... snad sa uz lady pohli.... a nadisla chvila kedy uz dizle zacnu byt na ustupe .... ale este nie je vyhrane.... ten ustup dizlov urcite este chvilu potrva ( odhad 5-6-7 rokov )
Avatar - sargis
23. 9. 2015 13:07
škoda...
že sa do USA nevyvážajú slávne R3 1,4TDI, ich celosvetový zákaz by ma mrzel najmenej :-)
23. 9. 2015 12:54
Re: Ani bych se nedivil...
a prizemni (troposfericky) ozon vznika z NOx pusobeni slunecniho zareni.
z toho NOx, který naftove motory chrli ve velkem
24. 9. 2015 10:36
Re: Je
Nad gramatikou SamanAR se zde už nikdo nepozastavuje minimálně rok, každý, kromě tebe, pochopil, že je to zbytečné. A přesto někdy jeho komentáře mají větší hodnotu, než ty tvoje, byť gramaticky správně napsané.
24. 9. 2015 08:45
Re: Ani bych se nedivil...
kdybys nebyl linej, tak všude se doctes:

NO2 + slunecni zareni -> NO + O
O + O2 -> O3

a pak zpetne
O3 + NO -> NO2 + O2

jenze te reakci v poslední rovnici zabranuji organicke latky a O3 se tak nemeni zpet na O2.

proces pokracuje dal tak, z NO diky organickym latkam vznika zpet NO2. Pak nastupuje první rovnice a proces se opakuje dokola

ozon vznika z NOx pusobenim slunecniho zareni
Avatar - Ada je zase tady
23. 9. 2015 23:49
Re: Je
..."benzinovich motoru"... á, pán je študovanej >:-[]
23. 9. 2015 23:47
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Jenže 15 letý diesel EURO6 za 15 let nebude asi totéž jako 15 letý EURO1 diesel dneska. Kapišto?
Avatar - Ji/Ri
23. 9. 2015 20:58
Re: ÁDA
Vítej a zůstaň, prosím ;-) :yes:
Avatar - Typhoon
23. 9. 2015 20:36
Re: Ani bych se nedivil...
Nebo plastová sklenička...
P.S.: v diskuzích jsme si všichni rovni (i když to tak vždycky nevypadá) a tak si tykáme
23. 9. 2015 20:19
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
ano ale hybrid ukáže hlavne v meste čo vie.... priemerne môže brať rovnako ale ak by nebol hybrid tak v meste to bude iná spotreba... nehovoriac o tom že benzin toyoty a diesel bmw sú trošku iná káva. Ale ak sa autá priebežne menia není problém. Kedy BMW diesel prejde 600 000km bez problémov ako V6 v Camry?
Avatar - Ja Prvni 123
23. 9. 2015 20:18
Odporné.. masáž davu začala:
"Zaznívají totiž hlasy, že také ostatní výrobci používají nějaké triky pro splnění normovaných emisí, jen se na to ještě nepřišlo."
23. 9. 2015 20:12
Re: Už je to tady! Už je to tady!
no otázka je či takto splnia emisnú normu pre ktorú boli tie autá homologizované....
23. 9. 2015 20:10
Re: Ani bych se nedivil...
Dle článku na aktualne.cz tím stejným testem prošlo i BMW X5 a prošlo s rezervou... X5 v dieselu se dle všeho v USA prodává pouze s motorem 3.0D 190kW, přesně ten jako je v 330d, takže můj diesel je čistý ;)

Takže očividně jde udělat i úsporný a výkonný diesel, který splní i přísné USA normy...
23. 9. 2015 20:00
Re: Ani bych se nedivil...
No jo, máte pravdu, technicky vzato je to stejný přeblept jako LED dioda. :-)
23. 9. 2015 19:33
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Odkdy je provozování dieselu ochcávání nákladů?
S Vámi moc lidí asi nedokáže diskutovat, že?
Tímto diskuzi s Vámi končím, s fanatikama je diskuze akorát ztráta času.
Až si pořídíte benzínové auto za 2 mega, tak dejte vědět.
23. 9. 2015 18:17
Re: reklama
Ne, je to aktivní rezonátor ve výfukovém potrubí. U GTD je jiná i konfigurace tlumičů (koncový by měl chybět).
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 18:17
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
přece o provozování smrdutého dieselu. Nelíbí, že? >:D >:D >:D
23. 9. 2015 18:13
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Ako jasne, ze riesia aj spotrebu, ale ked s autom za 2 miliony a viac spravis rocne do 15000 km (a ver mi, ze takých ludi je strasne vela, lebo clovek, co si kupi tak drahe auto, nie je obchodny zastupca, co nabeha rocne 50000 a viac na octavii 1.6 TDI, chodi na dovolenky letecky, ma viac aut), moze ti byt uplne jedno, ci to zerie 5, 10 alebo 15 litrov, pretoze su to drobne...

To, co usetris pri tom drobnom najazde na palive, zaplatis viac na servisných prehliadkach. Navyse ked ten clovek tak velmi zvazuje, urcite mu dojde, ze ten 2 milionovy diesel s DPF sa bude v meste aj trapit aj papat a rovno si kupi dalsie auto do mesta - to uz len usetri...

NAVYSE investovane peniaze do vyvoja dieslov samozrejme idu na ukor investicii do benzinov a hybridov, ked ten RX450h ide pod 10 litrov realne a nejaky 3-tonovy americky 6-metrovy pickup hybrid za 13 realne, V6 moderny sestvalec v SUV typu Q5 s priamym vstrekom, vypinanim dvoch valcov a zakladnym mild hybridom by to dal v pohode pod osem realne...
23. 9. 2015 17:53
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
O jakém ochcávání provozních nákladů se bavíte? Jste normální?
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 17:37
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
ale ano psal. V podstatě šlo o to, že ochčije provozní náklady na úkor všech okolo a díky tomu si pak za daný celkový budget může pořídit dražší auto...
23. 9. 2015 17:30
Re: reklama
Nemaji to nahodou jenom do repraku? Ale tak do reklamy to pustit mohli.
23. 9. 2015 17:17
Re: Audi a Porsche
V době, kdy měli problémy, měli méně efektivní výrobu. Proto se šli učit k Toyotě. A měli ztrátové modely, které následně zařízli. Jak vidíš, 911 nezařízli. Porsche se dlouho předtím snažilo s něčím přijít, protože jaksi cílem podnikání je vydělávat, jen se jim nedařilo. Porsche zachránila změna vedení, ne Cayenne. Ten byl jen jedním z úspěšných rozhodnutí. Teď zpětně víme, že Cayenne nepotřebovali. Pořád však platí, čím užší portfolio, tím horší stabilita. Co by se asi tak stalo, kdyby 911 najednou spadla do problémů a nic jiného neměli?
23. 9. 2015 17:13
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Presne tak, najvacsi smrad vacsinou ide z vylietanych vrakov bez ohladu na palivo
23. 9. 2015 17:12
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Flajzi tu nepisal nic o nafte, resp palive ;-)
23. 9. 2015 17:11
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
:yes: , asi tak, mat peniaze neznamena, zemas s nimi vytapetovanu obyvacku.
23. 9. 2015 17:11
Re: reklama
Už si nepamatuji, jak v té reklamě zněla, ale Audi i VW mají pro 2,0 TDI zlepšovátko zvuku do výfukového potrubí (Golf GTD by to měl mít, tak proč ne A3). Takže jsi možná slyšel tohle.
23. 9. 2015 17:10
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Preco potom v diskusii pravidelne vytahujes spotrebu svojej A6, ked rozdiel v spotrebe dizel vs.benzin nie je podstatny?
23. 9. 2015 17:09
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Je ti asi jasne, ze porovnavas modelku a zapasnika sumo, ci? Toto prirovnanie kriva na obe nohy :-!
23. 9. 2015 16:55
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Tak teď už řešíte cizí peníze... To bych nechal těm lidem, co si to kupují. Jestli se jim dieselová úspora vyplatí, to už nechte jejich peněženkám a jejich hlavám. Manželka si pořídila dieselovou X5, protože nesnáší (stejně jako já) tankování a s naftou ujede průměrně 800 km oproti 500 km s benzínem. A co se týče ulic plných dieselovým smradem... ten smrad tam především generují busy MHD, staré náklaďáky a dieselová auta starší 10 let a víc. Kdyby tam jezdila jen auta s EURO5-6, tak je tam relativně čisto.
A co se týče počtu aut nad 2 mega, kolik jich je v celkovém CZ autoparku? To je asi podobné jako vyčítat Ferrari, že jeho auta žerou 3x tolik než flotila Volkswagenu.
23. 9. 2015 16:53
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Mnoho lidí auta moc nezajímají. Je jim celkem jedno, co je pod kapotou, stačí, že to jede dostatečně rychle. Nějakým emisím nerozumí, to není jejich starost. Takový člověk si koupí auto za dva miliony, protože se chce vozit v něčem pohodlném, reprezentativním atp. A nechápe, proč by měl dobrovolně platit za provoz více. Těžko se vzdá věcí, které v autě chce, jen aby mohl zaplatit více za palivo a případně na různých poplatcích a daních.

A pak jsou auta, kde je diesel povedenější, ať se to odpůrcům líbí, nebo ne.
23. 9. 2015 16:32
Re: Ani bych se nedivil...
Nevzniká z něho, u oxidů dusíku funguje cyklus. Přesněji řečeno záleží na poměru mezi NO a NO2. Důležitým hráčem jsou tu těkavé organické sloučeniny, které jsi tak nějak opomněl. Pokud to chceš psát jednoduše, tak snad radši zůstaň u toho, že je emise NOx záhodno redukovat.
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 16:23
Re: budúcnosť
přesně, taky bych nerad, aby "moje" nasdílené auto vypadalo jako MHD, kde se člověk bojí sednout...
23. 9. 2015 16:14
Re: Audi a Porsche
911 si na sebe vydělají bez problémů.
Avatar - N6600
23. 9. 2015 15:52
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Model: Audi A6 2.7 TDI (2008 - 2011)
Vykon: 140 kW (190 hp),
Vaha: 1655 kg

Model: Lexus RX 400h (2003 - 2009)
Vykon: 200 kW (272 hp)
Vaha: 1975 kg

Len 2 litre rozdiel medzi Tebou a Flajzim. Kto je na tom lepsie? Kedze SUV ma aj horsiu aerodynamiku nez sedan/kombi...
23. 9. 2015 15:47
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
A je ti jasny rozdil mezi A6 a SUV treba jako BMW X5..? A to se nebavim o jizdnich podminkach...
Avatar - Hittman
23. 9. 2015 14:56
Re: Ani bych se nedivil...
Nafta při nižším výkonu má efektivnější spalování sazí a ostatního bordelu než při nízkých otáčkách, které motor "dusí".
Avatar - Hittman
23. 9. 2015 14:55
Re: Ani bych se nedivil...
A ty limity překračují jen motory VW? ;-)
Avatar - Blue Sun
23. 9. 2015 14:32
N
Jak je vidět, už couvají... Namísto původních velkohubých prohlášení o odkupu a kdovíco, najednou nechají ta auta dál jezdit, i když nesplňují normy...
Bylo to tedy fakt potom nutné?
23. 9. 2015 13:57
Re: Audi a Porsche
Nerobte paniku. Europa schváli USA TTIP oni nemcom odpustia nejakú tu pokutu a hneď budú všetci spokojný. No a tých pár civilných žalôb VW znese.
Avatar - AUDIRS6
23. 9. 2015 13:43
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
ja s mojim aj ano...teda pokial idem s "davom" ;-)
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 13:37
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
to si piš, že to řeší. Vždyť i většina Sclasse se prodá jako diesel....
Avatar - Barrichello
23. 9. 2015 21:39
Re: ÁDA
Všechno je to jeden pdovod stejně jako slavný koncern a celé vykutálené skopčácké Německo.

HANBA!!!
23. 9. 2015 19:48
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Jste magor. Několika milionům lidem zakážete provozovat dieselová auta a jediné, co jim poradíte je jezdit MHD nebo si koupit Teslu za 3 mega? Už přestaňte hulit...
Vy si myslíte, že lidé těma plečkama jezdí dobrovolně? Proč si asi kupují plečky? Protože většina z nich na nové auto nemá, ne že by si nechtěli vozit zadek v novém autě...
Vy budete asi nějaký vyštudovaný socyální ynženýr, ne? :-)
23. 9. 2015 17:47
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Jste fakt mimo. Nádherně si protiřečíte. Na jednu stranu tvrdíte, že naše ekonomika nemá na to, aby jezdila jen auta s EURO5-6 a že by to nebylo ani ekologické (šrotování, recyklace, výroba nových aut) a na druhou stranu byste chtěl zakázat dieselová auta do 3,5 tuny. Co budou dělat ti lidé, až jim zakážete jezdit v jejich dieselových autech? Chodit pěšky? Takže nákup nového auta (na to ale ekonomika nemá, jak tvrdíte) a sešrotování, recyklace a výroba nového auta (což je neekologické, jak opět tvrdíte).
Takže co vlastně chcete? Obojí řešení má za následek stejné důsledky...
23. 9. 2015 17:40
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Plácáte nesmysly. Vy znáte vylítané 15 leté vraky, které splňují EURO6? :-)
23. 9. 2015 17:17
Re: Až se prošetří všichni...
Poslední případ uražené ješitnosti byl Ferdinand Piëch. :-) Je to opravdu konspirační teorie, ale skoro to vypadá jako značně úspěšný pokus o sražení ceny akcií pro následnou koupi "za babku". :-) Když mám 50,7%, proč nemít ještě víc...
Avatar - Barrichello
23. 9. 2015 16:18
Re: Audi a Porsche
Jo a proto zaváděli Cayenne vid, a všude psali že výroba pouze 911 by je neuživila...
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 16:15
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
ta "myšlenka" je typická ukázka, jak si dieseloví kolenovrti omlouvají svou sociopatii :no:
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 16:13
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
ale toto je přece úplně nesmyslné přirovnání s tím vínem... diesel neznamená mít to samé levněji, ta dieselová úspora je draze vykoupená ulicemi plnými dieselového smradu...

mít auto za 2 mil na naftu je prostě navrch huj vespod fuj (asi jako, že když budu místo plynem topit vyjetým olejem v petlahvích, tak si za ušetřené peníze můžu koupit luxusní koženou sedačku)
Avatar - Barry Lyndon
23. 9. 2015 16:06
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Ne, ale kdybych si náhodou pořizoval auto za 2 mil, tak bych se na náklady díval tak nějak komplexně. A kdybych zjistil, že se na 4 Kč/km necítím, koupil bych si auto jen za 1,750 mil, aby mi na ten benzín zbylo >:D

rozhodně bych to neřešil vyčůránkovským způsobem pomocí smrdutého dieselu. ;-)
23. 9. 2015 15:39
reklama
a ten zvuk A3 TDI. To tam dali nejaky 2.0i nebo V6i >:D
23. 9. 2015 14:11
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Napsal jsi to úplně přesně... Naprosto souhlasím.
Avatar - PepaJ
23. 9. 2015 14:05
Re: Až se prošetří všichni...
Ano chyba je v nás lidech..že jsme celé století používali s preferovali technicky již dávno zastaralé technologie...spalovacího a zážehového motoru...že jsme nevyvíjela nové účinnější..a když už tu nějaké pokusy v devadesátých letech byli..tak mocná ropná lobby zlikvidovala...takže opravdu až nyni nastává nová doba...v pokroku automobilismu 21stoleti..a ja jsem za to rád...
23. 9. 2015 13:56
budúcnosť
Včera som si na Trnavskom mýte povedal, že si idem mrknúť prvých 10 áut, aké práve idú. V siedmich bol jeden človek a v troch dvaja. Sám neviem, aké by malo byť riešenie vzhľadom na ekológiu, zápchy, spotrebu atď., ale možno sa časom presadí niečo podobné, ako to robil VW pri e-Golfe. Budú povedzme v meste malé 2 mieste elektromobily a 5x do roka si požičiame kombík na lyžovačku. Nie dobré riešenie, ale iné mi nenapadá.
23. 9. 2015 13:50
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
v US celkem bezny jev, 13 litru trapi vetsinove tak maximalne nejaky evropany co doslova onanujou ne nad cenikem, ale nad vyrobcem v katalogu udavanou spotrebou ;-) vdyt v EU je to doslova hlavni reklamni tahak ze to basti jen tolik a tolik, div to neuvadi na tisiciny litru aby mohl zakaznik jeste vic onanovat nad tema ciframa
23. 9. 2015 13:44
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
Už jsi si někdy auto za 2mio za svý koupil? A provozoval? Ty si peníze tiskneš?
Avatar - AUDIRS6
23. 9. 2015 13:41
Re: Vysetrovani nerovna se vina
Joooo, dufam v rychly vysledok, nech uz je akykolvek.
Som zvedavy, ci mam aspon na tie viacvalce dobry "čuch" >:D
X razy som isiel za 3.0 alebo 4.2 TDi a aj v nich, a nejaky zapach alebo servisne problemy = cudzi pojem. tak dufam ze ma nesklamu. ;-)
23. 9. 2015 13:46
Re: Je
a je opravdu jiste ze motor od VW neni natolik spackanej celkove a aby vubec plnil nejake normy tak by to byla chciplotina, ze zere proste vic nez konkurence? ono to tak casto bejva, ze ten kdo razi prvni cestu a ma uspech pak usne na vavrinech, vpodstate kvalita VW je vnimana jako kvalitni jen diky PR, celkove je ale dnesni VW s kvalitou dost na chvostu a jak moc daleko je technicky ci neni ti tu nikdo nenapise protoze to nevi

koukni se na rozdili ve svete benzinovich motoru, kdy treba Mazda doted jeste nasazuje atmosferu a porad stiha
Avatar - Hittman
23. 9. 2015 13:28
Re: Diesláky pod 3.5 tuny
>:D asi také používají program od VW
Avatar - Hammunasakra
23. 9. 2015 12:45
Re: Ani bych se nedivil...
Škodlivější je současný TDI >:D >:-[]