Novinky
VW boduje, to že to sejme VW v USA je tolik nemrzí, těm se tam stejně nedaří, ale že to zasáhne i Audinku a Porsche, to je bude kluky sakramentsky mrzet.
A bez prodejů Cayenne, Macanu to můžou s 911kama rovnou zabalit, protože ty si na sebe nevydělaj
A bez prodejů Cayenne, Macanu to můžou s 911kama rovnou zabalit, protože ty si na sebe nevydělaj
A vari sa v USA predávajú len a hlavne Audinky a Porsche s dieslovým pohonom? Mám taký pocit, že utýchto značiek zvlášť diesel za veľkou mlákou nehrá významnú rolu. V európe je to samozrejme naopak.
marna snaha, barik ma nasadene naftove brile >😁
necudoval by som sa, keby si myslel ze uz aj v 911 je 3.0 TDi ( turba ma, 3 litre tiez, a ked ti hlupi amici tankuju do naftakov benzin...)
necudoval by som sa, keby si myslel ze uz aj v 911 je 3.0 TDi ( turba ma, 3 litre tiez, a ked ti hlupi amici tankuju do naftakov benzin...)
911 si na sebe vydělají bez problémů.
Jo a proto zaváděli Cayenne vid, a všude psali že výroba pouze 911 by je neuživila...
V době, kdy měli problémy, měli méně efektivní výrobu. Proto se šli učit k Toyotě. A měli ztrátové modely, které následně zařízli. Jak vidíš, 911 nezařízli. Porsche se dlouho předtím snažilo s něčím přijít, protože jaksi cílem podnikání je vydělávat, jen se jim nedařilo. Porsche zachránila změna vedení, ne Cayenne. Ten byl jen jedním z úspěšných rozhodnutí. Teď zpětně víme, že Cayenne nepotřebovali. Pořád však platí, čím užší portfolio, tím horší stabilita. Co by se asi tak stalo, kdyby 911 najednou spadla do problémů a nic jiného neměli?
Dieselová SUV smrdí ze všech dieselů nejvíc, protože při akceleraci a jízdě do kopce jsou víc zatížená nadměrnou hmotností.
Naproti tomu mám dojemnou historku se starou BMW X5 s 4,8 litrovým V8 (první generace - asi euro 4). Hnusný podzimní počasí a já jdu pěšky do prudkého kopce po úzkém chodníku hned vedle silnice. Najednou hukot a vysokou rychlostí vzhůru do kopce kolem mě prolétne zmíněná X5. Ten závan teplého vzduchu byl jak fén a vzhledem k počasí sem si ho užil. Smrad benzínu jsem nepocítil skoro vůbec. V podobné situaci by naprosto propadl i diesel EU6. Proto slušný a objektivní člověk nemá diesely rád. Speciálně pro WinDiesela:
Už chápeš vole?
Naproti tomu mám dojemnou historku se starou BMW X5 s 4,8 litrovým V8 (první generace - asi euro 4). Hnusný podzimní počasí a já jdu pěšky do prudkého kopce po úzkém chodníku hned vedle silnice. Najednou hukot a vysokou rychlostí vzhůru do kopce kolem mě prolétne zmíněná X5. Ten závan teplého vzduchu byl jak fén a vzhledem k počasí sem si ho užil. Smrad benzínu jsem nepocítil skoro vůbec. V podobné situaci by naprosto propadl i diesel EU6. Proto slušný a objektivní člověk nemá diesely rád. Speciálně pro WinDiesela:
Už chápeš vole?
Hm, v naší ulici je Trabant Klub a ten zápach když tam ty Trabanty začnou tůrovat, je cítit i přes nastevřené okno až do 3.patra...
Nevím proč, ale zápach spálené nafty ze starých dieselů mi vůbec nevadí, ale cítit nějaký Trabant nebo Wartburg, tak mám žaludek jako na vodě...
Nevím proč, ale zápach spálené nafty ze starých dieselů mi vůbec nevadí, ale cítit nějaký Trabant nebo Wartburg, tak mám žaludek jako na vodě...
Starej nafťok taky je hodně lepší motor než dvoutaktní dvouválec Trabant kterej musíš dopovat olejem nebo čim >😁
nemuzes snad porovnávat 50 letej dvoutakt do motorky s tim nejmodernejsim naftakem.
a otázka co je skodlivejsi, jestli ten smrad z dvoutaktu nebo jedy s naftaku
a otázka co je skodlivejsi, jestli ten smrad z dvoutaktu nebo jedy s naftaku
Z nejmodernějšího nafťáku (tím myslím třeba své 330d) jsem nikdy nic necítil...
Myslel jsem opravdu staré atmosferické nafťáky bez přímého vstřikování a přeplňování... Např. kdysi jsem jezdil s Mercedesem W124 300D, tak z výfuku byla cítit jen spálená nafta, lil jsem tam i fritovací olej a to se pak z výfuku linula krásná vůně smažených hranolků >😁
Myslel jsem opravdu staré atmosferické nafťáky bez přímého vstřikování a přeplňování... Např. kdysi jsem jezdil s Mercedesem W124 300D, tak z výfuku byla cítit jen spálená nafta, lil jsem tam i fritovací olej a to se pak z výfuku linula krásná vůně smažených hranolků >😁
většina osobaku ma vejvuk vzadu, takze jestliže srovna necouves, zadnej smrad cítít nebudes.
brzo prijde doba, kdy naftovym jedometum budem ucpávat výfuky
ja zrovna dnes kvůli zanovnimu naftaku predemnou musel udelat prestupek abych ho predjel, a ty jedy nemusel dychat
brzo prijde doba, kdy naftovym jedometum budem ucpávat výfuky
ja zrovna dnes kvůli zanovnimu naftaku predemnou musel udelat prestupek abych ho predjel, a ty jedy nemusel dychat
Hele, dám na výfuk 330d bílý kapesník a uvidíš, že i po celkem brutální jízdě bude stále úplně bílý... 😉
a jak zachytíš jedy NOx??
evidentne jsi nepochopil ze v tyhle kauze jde jen a jen o NOx
evidentne jsi nepochopil ze v tyhle kauze jde jen a jen o NOx
NOx řeší AdBlue. Moje auto s AdBlue už nevydává ten kyselý smrad jako klasický diesel. Určitě vstřikování AdBlue nefunguje za každé situace, ale je to poměrně velký krok, jak zlepšit emisní výstup z dieselových motorů.
podle lonskyho zjisteni naftaky s euro6 prekracuji limit NOx v realu v prumeru 7x, nektere az 25x.
euro 6 je u naftaku na NOx 3x prisnejsi nez euro 5.
jaky je asi prekracovani u euro 5 ??
benzinova euro 5 ma limit NOx stejny jako naftova euro 6.
a benzinova euro 6 ma limit NOx o 25% menzi nez naftova euro 6.
benzin limit zrejme plni, nafta evidentne ne.
podle me auto, které neplni normy nebo limity, nemá na silnici co delat
euro 6 je u naftaku na NOx 3x prisnejsi nez euro 5.
jaky je asi prekracovani u euro 5 ??
benzinova euro 5 ma limit NOx stejny jako naftova euro 6.
a benzinova euro 6 ma limit NOx o 25% menzi nez naftova euro 6.
benzin limit zrejme plni, nafta evidentne ne.
podle me auto, které neplni normy nebo limity, nemá na silnici co delat
Souhlasím s tím, že auto, které neplní limity, tak nepatří na silnici. Ale tím vyloučíte prakticky všechna starší auta, i benzínová, protože najít auto ve 100kkm, které plní limity jako na počátku svého života se rovná prakticky zázraku. 😄
100kkm? To jako sto kilokilometrů? Tak se to přece netvoří. Správně je 100Mm - sto megametrů. Není to zatím moc rozšířené, ale už je načase. 😉
Dle článku na aktualne.cz tím stejným testem prošlo i BMW X5 a prošlo s rezervou... X5 v dieselu se dle všeho v USA prodává pouze s motorem 3.0D 190kW, přesně ten jako je v 330d, takže můj diesel je čistý 😉
Takže očividně jde udělat i úsporný a výkonný diesel, který splní i přísné USA normy...
Takže očividně jde udělat i úsporný a výkonný diesel, který splní i přísné USA normy...
tak to zkus, to jsem zvedav jestli ta bila bide bila jak diky "Na"palmexu >😁
ale muzu ti rovnou rict ze jestli chces usetrit jeden bilej kapesnik tak to nedelej, pac po par km jiz bude ten kapesnik rozhodne ne bilej, zkouseli jsem to u E 300 Bluetek se starou latkovou plenou a po cca 2km bila rozhodne nebila, ..... ale je treba mozne ze mas na BMW falesne koncovky vyfuku a pak asi i bila zustane bilou >😁
navic tyhle spiny as tak dulezite nejsou, to je neco co klesa hodne rychle k zemi, dulezite jsou mikrocastice a plyny ktere skodi, a nemyslim tim ted CO2 kteresto as tak starsne neni a velke halo z nej dela hlavne EU
ale muzu ti rovnou rict ze jestli chces usetrit jeden bilej kapesnik tak to nedelej, pac po par km jiz bude ten kapesnik rozhodne ne bilej, zkouseli jsem to u E 300 Bluetek se starou latkovou plenou a po cca 2km bila rozhodne nebila, ..... ale je treba mozne ze mas na BMW falesne koncovky vyfuku a pak asi i bila zustane bilou >😁
navic tyhle spiny as tak dulezite nejsou, to je neco co klesa hodne rychle k zemi, dulezite jsou mikrocastice a plyny ktere skodi, a nemyslim tim ted CO2 kteresto as tak starsne neni a velke halo z nej dela hlavne EU
Tak ten benziňák vypouští asi ozdravný ozón. A já myslel, že se lidi v garáži tráví i benzínem. Navíc do kopce benzín žere o deset víc.
Ozon prave myslim neni moc ozdravny, ne? Je to jeden z nejsilnejsich karcinogenu. >😁
a prizemni (troposfericky) ozon vznika z NOx pusobeni slunecniho zareni.
z toho NOx, který naftove motory chrli ve velkem
z toho NOx, který naftove motory chrli ve velkem
Nevzniká z něho, u oxidů dusíku funguje cyklus. Přesněji řečeno záleží na poměru mezi NO a NO2. Důležitým hráčem jsou tu těkavé organické sloučeniny, které jsi tak nějak opomněl. Pokud to chceš psát jednoduše, tak snad radši zůstaň u toho, že je emise NOx záhodno redukovat.
kdybys nebyl linej, tak všude se doctes😒br />
NO2 + slunecni zareni -> NO + O
O + O2 -> O3
a pak zpetne
O3 + NO -> NO2 + O2
jenze te reakci v poslední rovnici zabranuji organicke latky a O3 se tak nemeni zpet na O2.
proces pokracuje dal tak, z NO diky organickym latkam vznika zpet NO2. Pak nastupuje první rovnice a proces se opakuje dokola
ozon vznika z NOx pusobenim slunecniho zareni
NO2 + slunecni zareni -> NO + O
O + O2 -> O3
a pak zpetne
O3 + NO -> NO2 + O2
jenze te reakci v poslední rovnici zabranuji organicke latky a O3 se tak nemeni zpet na O2.
proces pokracuje dal tak, z NO diky organickym latkam vznika zpet NO2. Pak nastupuje první rovnice a proces se opakuje dokola
ozon vznika z NOx pusobenim slunecniho zareni
Musel mít aktuální spotřebu přes sto na sto. Kopec opravdu prudký a akcelerace byla famózní, tudíž kickdown. Jde o to, že i když tolik žere, tak smrdí méně. U nafty pod zátěží jdou veškerý eura do háje mnohem rychleji než u benzínu. O trávení benzínem v garáži si raději něco přečti, nebo se na to raději vyprdni ať tě nemá okolí za potencionálního sebevraha 😉 .
dizel do osobakov moc nepatri.... to je pravda.... a to ze sa posledne desatrocie umelo podporoval predaj dizlov a ich popularita od mestskeho miniauta az po luxusne kabrio na 19tkach ma trapilo najviac.... snad sa uz lady pohli.... a nadisla chvila kedy uz dizle zacnu byt na ustupe .... ale este nie je vyhrane.... ten ustup dizlov urcite este chvilu potrva ( odhad 5-6-7 rokov )
tak prý až 50 milionů dieselů půjde rovnou na šrotiště :yes😒br />
Sny mnoha generací nás antidieselových haterů se v dnešních dnech překotně mění v realitu. Prožíváme vskutku historické okamžiky :yes:
Sny mnoha generací nás antidieselových haterů se v dnešních dnech překotně mění v realitu. Prožíváme vskutku historické okamžiky :yes:
Co si myslíš, že se tady v Evropě stane? V USA zacvaká VW pokutu (samozřejmě ne v plné výši) a tím to celé končí...
tady v Evropě dojde zřejmě na přeprogramování řídících jednotek (výsledkem bude nižší výkon a vyšší spotřeba)
v USA dojde zřejmě na povinný zpětný odkup všech aut s diesely, zaplacení pokuty a ukončení činnosti koncernu VW na US trhu... + k tomu budou nějaké občanskoprávní žaloby a další odškodnění
a očekávám alespoň přechodně celosvětový pokles prodejů (teda kromě východní Evropy, tady je VW za hrdinu a kontroloři za ekoteroristy)
v USA dojde zřejmě na povinný zpětný odkup všech aut s diesely, zaplacení pokuty a ukončení činnosti koncernu VW na US trhu... + k tomu budou nějaké občanskoprávní žaloby a další odškodnění
a očekávám alespoň přechodně celosvětový pokles prodejů (teda kromě východní Evropy, tady je VW za hrdinu a kontroloři za ekoteroristy)
>😁 No když myslíš... Takhle si asi nějak představoval Hurvínek válku...
a myslím si asi taky, že američtí právníci si německý koncern před americkými soudy namažou na chleba >😁
ale ty ostatní, hlavně Mercedes Benz a BMW další a další, nesmyslné EU normy jsou nesplnitelné a proto se děje co se děje
Všichni pro splnění norem používaj a náklady technický fígle. Jedině VW tvrdil ze stejnejch parametrů dosáhne i bez nich
A vlastně měl pravdu >😒]
A vlastně měl pravdu >😒]
Nez se to tady zase rozjede, tak vysetrovani nerovna se vinne. Dost dobre muze skoncit ocistenim vicevalcu. A tak i tak bude dobre ze probehne, nejhorsi je nevedet. 😉
Joooo, dufam v rychly vysledok, nech uz je akykolvek.
Som zvedavy, ci mam aspon na tie viacvalce dobry "čuch" >😁
X razy som isiel za 3.0 alebo 4.2 TDi a aj v nich, a nejaky zapach alebo servisne problemy = cudzi pojem. tak dufam ze ma nesklamu. 😉
Som zvedavy, ci mam aspon na tie viacvalce dobry "čuch" >😁
X razy som isiel za 3.0 alebo 4.2 TDi a aj v nich, a nejaky zapach alebo servisne problemy = cudzi pojem. tak dufam ze ma nesklamu. 😉
Nemecka media pisou, ze Winterkorn v patek rezignuje na svou pozici.
Jo, to je rozumne - udelat kolosalni pru*ser a pak proste odejit. Meli by ho dokopet k tomu, aby nejen odesel, ale aby se i financne podilel na zaplaceni napravnych akci a pokut a aby ten problem taky aktivne pomohl napravit. Ale to se nestane...
suhlas prave som to chcel napisat.... odist z veducej pozicie je predsa tak lahke... ale napravit skodu je uz kusok tazsie.... to uz isto radsej prenecha dalsim "stastlivcom"
clovek by cekal ze na rizeni takoveho kolosu musi bejt fakt genialni manazer a opet se ukazalo ze staci bejt genialni gauner
výkony a malá spotřeba TDI. Na válcích o 20 koní více, protože buď nesmrdí a nejede nebo jede a zdatně smrdí.
ZAKÁZAT!
už to vidím jak budou všichni jezdit s benzínovými SUV za 13 litrů... omezený názor, omezený člověk.
Proc? Jsou i hybridni SUV, ktera berou jako dieselova, misty i mene.
>😁 asi také používají program od VW
Hybridní SUV Lexus RX400h (223 kW) nám žral v průměru 9,5 litru benzínu. Nástupce BMW X5 3.0d (190 kW) nám žere 10,5 litrů nafty. Jízdní podmínky stejné, také stejný řidič.
Takže když se chce, tak to jde.
Takže když se chce, tak to jde.
V6 2,7 TDI s Quattrem a automatem mám průměr 7,3 litru. A to na rozdíl od Lexusů nejezdím po dálnici 120 km/hod. 😉
V SUV?
A6
A je ti jasny rozdil mezi A6 a SUV treba jako BMW X5..? A to se nebavim o jizdnich podminkach...
ano ale hybrid ukáže hlavne v meste čo vie.... priemerne môže brať rovnako ale ak by nebol hybrid tak v meste to bude iná spotreba... nehovoriac o tom že benzin toyoty a diesel bmw sú trošku iná káva. Ale ak sa autá priebežne menia není problém. Kedy BMW diesel prejde 600 000km bez problémov ako V6 v Camry?
tak buď na to mám a nebo nemám...
... mimochodem dát napřed 2 miliony za auto a pak řešit, jestli mě kilometr stojí 2 a nebo 4 koruny je taky dobrý úlet (byť takto uvažuje opravdu hodně lidí)
... mimochodem dát napřed 2 miliony za auto a pak řešit, jestli mě kilometr stojí 2 a nebo 4 koruny je taky dobrý úlet (byť takto uvažuje opravdu hodně lidí)
Lidé, co dají dva mega za auto toto neřeší a ani takové neznám. Toto řeší lidé, co tu mají fabii či podobná prdítka.
to si piš, že to řeší. Vždyť i většina Sclasse se prodá jako diesel....
Už jsi si někdy auto za 2mio za svý koupil? A provozoval? Ty si peníze tiskneš?
Ne, ale kdybych si náhodou pořizoval auto za 2 mil, tak bych se na náklady díval tak nějak komplexně. A kdybych zjistil, že se na 4 Kč/km necítím, koupil bych si auto jen za 1,750 mil, aby mi na ten benzín zbylo >😁
rozhodně bych to neřešil vyčůránkovským způsobem pomocí smrdutého dieselu. 😉
rozhodně bych to neřešil vyčůránkovským způsobem pomocí smrdutého dieselu. 😉
Tohle si myslí většina lidí, co nemají tolik peněz.
Kdysi jsem četl rozhovor s Bakalou, který prohlásil něco v tom smyslu "Nemám rád lidi, co si myslí, že když mám miliardy, že mi mohou prodat láhev vína za osm stovek v hodnotě stokoruny. To, že jsem bohatý neznamená, že jsem blbý."
Všichni lidé kolem mě, co si kupují/kupovali auta nad 1.5 mil. Kč bez DPH, tak každý řešil i ekonomiku provozu. Protože znají hodnotu peněz a nemají na peníze tiskárnu.
Samozřejmě když někdo dostane do klína větší balík peněz (výhra v loterii, dědictví, atd.), tak se k penězům chová jinak, než člověk, který si je vydělal.
Kdysi jsem četl rozhovor s Bakalou, který prohlásil něco v tom smyslu "Nemám rád lidi, co si myslí, že když mám miliardy, že mi mohou prodat láhev vína za osm stovek v hodnotě stokoruny. To, že jsem bohatý neznamená, že jsem blbý."
Všichni lidé kolem mě, co si kupují/kupovali auta nad 1.5 mil. Kč bez DPH, tak každý řešil i ekonomiku provozu. Protože znají hodnotu peněz a nemají na peníze tiskárnu.
Samozřejmě když někdo dostane do klína větší balík peněz (výhra v loterii, dědictví, atd.), tak se k penězům chová jinak, než člověk, který si je vydělal.
No jo, pan Bakala se na ně velmi nadřel. >😁
Nejde o Bakalu jako osobu, ale o tu myšlenku. Chápavější čtenář to pochopí.
Aby se tu zbytečně nerozbujela off-topic diskuze o politice, která sem nepatří.
Aby se tu zbytečně nerozbujela off-topic diskuze o politice, která sem nepatří.
ta "myšlenka" je typická ukázka, jak si dieseloví kolenovrti omlouvají svou sociopatii :no:
Flajzi tu nepisal nic o nafte, resp palive 😉
ale ano psal. V podstatě šlo o to, že ochčije provozní náklady na úkor všech okolo a díky tomu si pak za daný celkový budget může pořídit dražší auto...
O jakém ochcávání provozních nákladů se bavíte? Jste normální?
přece o provozování smrdutého dieselu. Nelíbí, že? >😁 >😁 >😁
ale toto je přece úplně nesmyslné přirovnání s tím vínem... diesel neznamená mít to samé levněji, ta dieselová úspora je draze vykoupená ulicemi plnými dieselového smradu...
mít auto za 2 mil na naftu je prostě navrch huj vespod fuj (asi jako, že když budu místo plynem topit vyjetým olejem v petlahvích, tak si za ušetřené peníze můžu koupit luxusní koženou sedačku)
mít auto za 2 mil na naftu je prostě navrch huj vespod fuj (asi jako, že když budu místo plynem topit vyjetým olejem v petlahvích, tak si za ušetřené peníze můžu koupit luxusní koženou sedačku)
Mnoho lidí auta moc nezajímají. Je jim celkem jedno, co je pod kapotou, stačí, že to jede dostatečně rychle. Nějakým emisím nerozumí, to není jejich starost. Takový člověk si koupí auto za dva miliony, protože se chce vozit v něčem pohodlném, reprezentativním atp. A nechápe, proč by měl dobrovolně platit za provoz více. Těžko se vzdá věcí, které v autě chce, jen aby mohl zaplatit více za palivo a případně na různých poplatcích a daních.
A pak jsou auta, kde je diesel povedenější, ať se to odpůrcům líbí, nebo ne.
A pak jsou auta, kde je diesel povedenější, ať se to odpůrcům líbí, nebo ne.
Tak teď už řešíte cizí peníze... To bych nechal těm lidem, co si to kupují. Jestli se jim dieselová úspora vyplatí, to už nechte jejich peněženkám a jejich hlavám. Manželka si pořídila dieselovou X5, protože nesnáší (stejně jako já) tankování a s naftou ujede průměrně 800 km oproti 500 km s benzínem. A co se týče ulic plných dieselovým smradem... ten smrad tam především generují busy MHD, staré náklaďáky a dieselová auta starší 10 let a víc. Kdyby tam jezdila jen auta s EURO5-6, tak je tam relativně čisto.
A co se týče počtu aut nad 2 mega, kolik jich je v celkovém CZ autoparku? To je asi podobné jako vyčítat Ferrari, že jeho auta žerou 3x tolik než flotila Volkswagenu.
A co se týče počtu aut nad 2 mega, kolik jich je v celkovém CZ autoparku? To je asi podobné jako vyčítat Ferrari, že jeho auta žerou 3x tolik než flotila Volkswagenu.
Presne tak, najvacsi smrad vacsinou ide z vylietanych vrakov bez ohladu na palivo
to není tak úplně pravda! Z vylítaných vraků na naftu jde mnohem větší smrad než z vylítaných vraků na benzin. A kde se ty vylítané vraky na naftu vzaly? Jako funglovky je nakoupili "chytrolíni" obdobní, jako se prezentují v této diskuzi...
Plácáte nesmysly. Vy znáte vylítané 15 leté vraky, které splňují EURO6? 😄
co? jaká Euro 6? Ta otázka postrádá smysl, resp. jakoukoliv elementární vazbu k výše uvedenému... (nebo jsem SNAD měl polopaticky napsat "A kde se ty vylítané vraky na naftu vzaly? Jako funglovky je PŘED 15TI LETY nakoupili "chytrolíni" obdobní, jako se prezentují v této diskuzi..." ?)
Aby jezdila auta jen s euro 5-6 je prostě (zejména při našem výkonu ekonomiky) naprosto nereálné a je otázka zda by to bylo vůbec ekologické (neustále šrotovat, recyklovat a vyrábět nová auta). Aby ale nejezdily diesely do 3,5t je naprosto reálné (viz. USA, Japonsko, Švýcarsko), ovzduší ve městech by se dramaticky zlepšilo a prakticky nic by to nestálo (komu by holt bylo SUV se spotřebou 12 l příliš, tak by si koupil menší SUV se spotřebou 10 l). Dodávky, TAXI a autobusy by už dávno jezdit na CNG (LPG) - proč by to ale dělali, když je k dispozici levná smrdutá nafta...
Jste fakt mimo. Nádherně si protiřečíte. Na jednu stranu tvrdíte, že naše ekonomika nemá na to, aby jezdila jen auta s EURO5-6 a že by to nebylo ani ekologické (šrotování, recyklace, výroba nových aut) a na druhou stranu byste chtěl zakázat dieselová auta do 3,5 tuny. Co budou dělat ti lidé, až jim zakážete jezdit v jejich dieselových autech? Chodit pěšky? Takže nákup nového auta (na to ale ekonomika nemá, jak tvrdíte) a sešrotování, recyklace a výroba nového auta (což je neekologické, jak opět tvrdíte).
Takže co vlastně chcete? Obojí řešení má za následek stejné důsledky...
Takže co vlastně chcete? Obojí řešení má za následek stejné důsledky...
Prý: "Co budou dělat ti lidé, až jim zakážete jezdit v jejich dieselových autech? Chodit pěšky?"
Svatá prostoto! Jak může být někdo takto zabedněný? (nic ve zlém 😉 ) Májí přece x možností: MHD počínaje a Teslou S konče! Mezitím se pak nabízí benzin (běžné auto nižší střední/střední třídy dneska v pohodě jezdí za nějakých 6-7 l benzinu na 100km), CNG, LPG... Nechápu jak může někdo prezentovat naftu jako jedinou možnou alternativu, když je to (zejména ve městech) to nejhorší, co lze vymyslet....
... a aby bylo jasno, tak přece nikdo nepsal o zákazu současných dieselů. Při správné daňové politice vymizí POSTUPNĚ sami...
Svatá prostoto! Jak může být někdo takto zabedněný? (nic ve zlém 😉 ) Májí přece x možností: MHD počínaje a Teslou S konče! Mezitím se pak nabízí benzin (běžné auto nižší střední/střední třídy dneska v pohodě jezdí za nějakých 6-7 l benzinu na 100km), CNG, LPG... Nechápu jak může někdo prezentovat naftu jako jedinou možnou alternativu, když je to (zejména ve městech) to nejhorší, co lze vymyslet....
... a aby bylo jasno, tak přece nikdo nepsal o zákazu současných dieselů. Při správné daňové politice vymizí POSTUPNĚ sami...
Jste magor. Několika milionům lidem zakážete provozovat dieselová auta a jediné, co jim poradíte je jezdit MHD nebo si koupit Teslu za 3 mega? Už přestaňte hulit...
Vy si myslíte, že lidé těma plečkama jezdí dobrovolně? Proč si asi kupují plečky? Protože většina z nich na nové auto nemá, ne že by si nechtěli vozit zadek v novém autě...
Vy budete asi nějaký vyštudovaný socyální ynženýr, ne? 😄
Vy si myslíte, že lidé těma plečkama jezdí dobrovolně? Proč si asi kupují plečky? Protože většina z nich na nové auto nemá, ne že by si nechtěli vozit zadek v novém autě...
Vy budete asi nějaký vyštudovaný socyální ynženýr, ne? 😄
Ako jasne, ze riesia aj spotrebu, ale ked s autom za 2 miliony a viac spravis rocne do 15000 km (a ver mi, ze takých ludi je strasne vela, lebo clovek, co si kupi tak drahe auto, nie je obchodny zastupca, co nabeha rocne 50000 a viac na octavii 1.6 TDI, chodi na dovolenky letecky, ma viac aut), moze ti byt uplne jedno, ci to zerie 5, 10 alebo 15 litrov, pretoze su to drobne...
To, co usetris pri tom drobnom najazde na palive, zaplatis viac na servisných prehliadkach. Navyse ked ten clovek tak velmi zvazuje, urcite mu dojde, ze ten 2 milionovy diesel s DPF sa bude v meste aj trapit aj papat a rovno si kupi dalsie auto do mesta - to uz len usetri...
NAVYSE investovane peniaze do vyvoja dieslov samozrejme idu na ukor investicii do benzinov a hybridov, ked ten RX450h ide pod 10 litrov realne a nejaky 3-tonovy americky 6-metrovy pickup hybrid za 13 realne, V6 moderny sestvalec v SUV typu Q5 s priamym vstrekom, vypinanim dvoch valcov a zakladnym mild hybridom by to dal v pohode pod osem realne...
To, co usetris pri tom drobnom najazde na palive, zaplatis viac na servisných prehliadkach. Navyse ked ten clovek tak velmi zvazuje, urcite mu dojde, ze ten 2 milionovy diesel s DPF sa bude v meste aj trapit aj papat a rovno si kupi dalsie auto do mesta - to uz len usetri...
NAVYSE investovane peniaze do vyvoja dieslov samozrejme idu na ukor investicii do benzinov a hybridov, ked ten RX450h ide pod 10 litrov realne a nejaky 3-tonovy americky 6-metrovy pickup hybrid za 13 realne, V6 moderny sestvalec v SUV typu Q5 s priamym vstrekom, vypinanim dvoch valcov a zakladnym mild hybridom by to dal v pohode pod osem realne...
v US celkem bezny jev, 13 litru trapi vetsinove tak maximalne nejaky evropany co doslova onanujou ne nad cenikem, ale nad vyrobcem v katalogu udavanou spotrebou 😉 vdyt v EU je to doslova hlavni reklamni tahak ze to basti jen tolik a tolik, div to neuvadi na tisiciny litru aby mohl zakaznik jeste vic onanovat nad tema ciframa
Jste blb. Až bude daňové zatížení provozování automobilu stejně drahé jako v USA, tak pak hodně lidem v EU bude jedno, jestli jezdí za 6 nebo za 10 litrů na 100 km. Nechte Amíka živit auto v GB a bude se chovat stejně jako my.
ja mam benzinove SUV s 3.5 litrem a presto mam prumernou lehce pod 7, pritom je to atmosfera celkem jednoducha a v atkinsnu, a sekunduje mu celkem obstarozni hybridni system ktery zname z provozu skoro 20 let, takze ano jsem blb protoze to evidentne jde udelat i bez dieselu 😉 a ty, ty jses korunovanej blb vsech blbu jako jsem ja :-!
Mě nezajímá čím je jezdíte Vy. Já se ohradil proti Vašemu debilnímu tvrzení, že Evropané onanují nad tisícinou litru spotřeby. Živil jsem auto ve státech, živím ho tady, takže chápu rodiny s průměrnými příjmy, že jim není jedno, zda jezdí za 6 nebo 13. Protože to také může znamenat mít na plenky nebo nemít.
Mimochodem, teď když čtu popis Vašeho auta, tak bych si tipnul Lexus RX400h nebo 450h, je to tak? Jestli ano, tak s tou spotřebou lžete. Měl jsem v rodině nové 400h přes 5 let a dostat ho pod 7 litrů znamenalo jezdit jako starej dědek mezi vesnicema bez kopečků. Rozhodně udržet reálnou průměrnou spotřebu pod 7 je nereálné.
Zakazovat je samozrejme hloupost, ale pokud se bavime o emisnich a jinych normach, tak jsem pro spravedlivejsi mereni, normovani i posleze zdaneni. V dobe, kdy se palivo prodava na jednotky objemove, ne hmotnostni, a kdy je nafta danove zvyhodnena, je hodne snadne rict, ze naftak vyjde na provoz levneji, protoze je to v podstate pokrivena pravda.
..tak tuzili porazit Toyotu v celorocnom predaji aut az porazili sami seba.VW :no:
a šéf VW USA Michael Horn boli tak paralyzovaní sami zo seba, že ponuku Clean Diesel stiahli až dnes!!!
zajímavé tu číst některé keci informovaných lidí. Zkuste mi tedy říci, jak je možno, že motor o stejné kubatuře a výkonu žere méně než ten od VW? A) buď také podvádí a nebo B) mají zázračnou technologii, která tomu pomůže a o které ostatní výrobci neví..
a má AdBlue?
a je opravdu jiste ze motor od VW neni natolik spackanej celkove a aby vubec plnil nejake normy tak by to byla chciplotina, ze zere proste vic nez konkurence? ono to tak casto bejva, ze ten kdo razi prvni cestu a ma uspech pak usne na vavrinech, vpodstate kvalita VW je vnimana jako kvalitni jen diky PR, celkove je ale dnesni VW s kvalitou dost na chvostu a jak moc daleko je technicky ci neni ti tu nikdo nenapise protoze to nevi
koukni se na rozdili ve svete benzinovich motoru, kdy treba Mazda doted jeste nasazuje atmosferu a porad stiha
koukni se na rozdili ve svete benzinovich motoru, kdy treba Mazda doted jeste nasazuje atmosferu a porad stiha
...pak ubude VW haterů, nic bych nedal za vysoce postavenýho informátora z automobilky a uraženou ješitnost. Motory bez ohledu na palivo jsou stále čistší, ale my si musíme lhát, že díky jejich exhalacím přímo rostou šafránový pole...
Chyba je v nás, ne ve výrobcích...
Chyba je v nás, ne ve výrobcích...
Ano chyba je v nás lidech..že jsme celé století používali s preferovali technicky již dávno zastaralé technologie...spalovacího a zážehového motoru...že jsme nevyvíjela nové účinnější..a když už tu nějaké pokusy v devadesátých letech byli..tak mocná ropná lobby zlikvidovala...takže opravdu až nyni nastává nová doba...v pokroku automobilismu 21stoleti..a ja jsem za to rád...
Jo a kde nastal jaký porkork? A kdo přinesl náhradu za zážehové a vznětové motory?
A elektriku sem netahej, ta není vůbec ekologická a anvíc neumí ážehové a vznětové motory nahradit.
Cesty sou jen dvě😒br />
1) dále nespřísnovat emisní normy
2) pokud budeme dále zpřísnovat, dát sbohem vznětovým motorům v osobní přepravě
A elektriku sem netahej, ta není vůbec ekologická a anvíc neumí ážehové a vznětové motory nahradit.
Cesty sou jen dvě😒br />
1) dále nespřísnovat emisní normy
2) pokud budeme dále zpřísnovat, dát sbohem vznětovým motorům v osobní přepravě
že cca. 10 tis. amerických právníků má na cca. 3 roky o práci postaráno. 😄 :-! :yes:
Včera som si na Trnavskom mýte povedal, že si idem mrknúť prvých 10 áut, aké práve idú. V siedmich bol jeden človek a v troch dvaja. Sám neviem, aké by malo byť riešenie vzhľadom na ekológiu, zápchy, spotrebu atď., ale možno sa časom presadí niečo podobné, ako to robil VW pri e-Golfe. Budú povedzme v meste malé 2 mieste elektromobily a 5x do roka si požičiame kombík na lyžovačku. Nie dobré riešenie, ale iné mi nenapadá.
Jak je vidět, už couvají... Namísto původních velkohubých prohlášení o odkupu a kdovíco, najednou nechají ta auta dál jezdit, i když nesplňují normy...
Bylo to tedy fakt potom nutné?
Bylo to tedy fakt potom nutné?
a ten zvuk A3 TDI. To tam dali nejaky 2.0i nebo V6i >😁
Už si nepamatuji, jak v té reklamě zněla, ale Audi i VW mají pro 2,0 TDI zlepšovátko zvuku do výfukového potrubí (Golf GTD by to měl mít, tak proč ne A3). Takže jsi možná slyšel tohle.
Výmluvy nepomohly. Martin Winterkorn odstoupil z pozice predsedy predstavenstva Volkwagen AG. Koho to nezajímá at to necte.
se nejspíš oběsí >😁
Vítej a zůstaň, prosím 😉 :yes:
Co blbnete, to není pravý GTI s velkým I na konci, nýbrž falešný GTl s malým el (L) na konci, viz i počet (jen 22!) příspěvků v jeho profilu. 😉
"Zaznívají totiž hlasy, že také ostatní výrobci používají nějaké triky pro splnění normovaných emisí, jen se na to ještě nepřišlo."
Ještě by ohli zmínit, kolik žerou slavné produkty VAG oleje mezi předepssaným servisním intervalem a co vše při výrobě a servisech aut šidí dalšího a bude z toho tak krásná aférka, že si od VW soudný člověk nekoupí ani propisku z reklamní kolekce >😁 >😁
do buducna verim benzinu a aj spojeniu benzin plus elektromotor .. :yes:
[odkaz] má ještě někdo nějaký dotazy?? 😉