za chvíli se přidá ještě nějaký další motor, potom se přidá Korea, Čína, Indie, austrálie, nakonec Evropa a to bude srandy >:D
Ještě by ohli zmínit, kolik žerou slavné produkty VAG oleje mezi předepssaným servisním intervalem a co vše při výrobě a servisech aut šidí dalšího a bude z toho tak krásná aférka, že si od VW soudný člověk nekoupí ani propisku z reklamní kolekce >:D >:D
a nakoniec na to doplatia aj "nevinne dizle" v mercedesoch fordoch a inde ( teda za predpokladu ze budu skutocne nevinne ) .... co moze mat nasledky asi take ze dizle budu zrazu uz na zaciatku konca svojej ery na tomto svete .... inak uprimne.... zvlast na pohyb v meste je dizel blbost a neskutocne skodi ludom ... napriek tomu je to na krizovatkach sama naftova octavka ci passat.... no co na to povedat....
do buducna verim benzinu a aj spojeniu benzin plus elektromotor .. :yes:
VW boduje, to že to sejme VW v USA je tolik nemrzí, těm se tam stejně nedaří, ale že to zasáhne i Audinku a Porsche, to je bude kluky sakramentsky mrzet.
A bez prodejů Cayenne, Macanu to můžou s 911kama rovnou zabalit, protože ty si na sebe nevydělaj
A vari sa v USA predávajú len a hlavne Audinky a Porsche s dieslovým pohonom? Mám taký pocit, že utýchto značiek zvlášť diesel za veľkou mlákou nehrá významnú rolu. V európe je to samozrejme naopak.
marna snaha, barik ma nasadene naftove brile >:D
necudoval by som sa, keby si myslel ze uz aj v 911 je 3.0 TDi ( turba ma, 3 litre tiez, a ked ti hlupi amici tankuju do naftakov benzin...)
V době, kdy měli problémy, měli méně efektivní výrobu. Proto se šli učit k Toyotě. A měli ztrátové modely, které následně zařízli. Jak vidíš, 911 nezařízli. Porsche se dlouho předtím snažilo s něčím přijít, protože jaksi cílem podnikání je vydělávat, jen se jim nedařilo. Porsche zachránila změna vedení, ne Cayenne. Ten byl jen jedním z úspěšných rozhodnutí. Teď zpětně víme, že Cayenne nepotřebovali. Pořád však platí, čím užší portfolio, tím horší stabilita. Co by se asi tak stalo, kdyby 911 najednou spadla do problémů a nic jiného neměli?
Dieselová SUV smrdí ze všech dieselů nejvíc, protože při akceleraci a jízdě do kopce jsou víc zatížená nadměrnou hmotností.
Naproti tomu mám dojemnou historku se starou BMW X5 s 4,8 litrovým V8 (první generace - asi euro 4). Hnusný podzimní počasí a já jdu pěšky do prudkého kopce po úzkém chodníku hned vedle silnice. Najednou hukot a vysokou rychlostí vzhůru do kopce kolem mě prolétne zmíněná X5. Ten závan teplého vzduchu byl jak fén a vzhledem k počasí sem si ho užil. Smrad benzínu jsem nepocítil skoro vůbec. V podobné situaci by naprosto propadl i diesel EU6. Proto slušný a objektivní člověk nemá diesely rád. Speciálně pro WinDiesela:
Už chápeš vole?
nemuzes snad porovnávat 50 letej dvoutakt do motorky s tim nejmodernejsim naftakem.
a otázka co je skodlivejsi, jestli ten smrad z dvoutaktu nebo jedy s naftaku
Z nejmodernějšího nafťáku (tím myslím třeba své 330d) jsem nikdy nic necítil...
Myslel jsem opravdu staré atmosferické nafťáky bez přímého vstřikování a přeplňování... Např. kdysi jsem jezdil s Mercedesem W124 300D, tak z výfuku byla cítit jen spálená nafta, lil jsem tam i fritovací olej a to se pak z výfuku linula krásná vůně smažených hranolků >:D
většina osobaku ma vejvuk vzadu, takze jestliže srovna necouves, zadnej smrad cítít nebudes.
brzo prijde doba, kdy naftovym jedometum budem ucpávat výfuky
ja zrovna dnes kvůli zanovnimu naftaku predemnou musel udelat prestupek abych ho predjel, a ty jedy nemusel dychat
NOx řeší AdBlue. Moje auto s AdBlue už nevydává ten kyselý smrad jako klasický diesel. Určitě vstřikování AdBlue nefunguje za každé situace, ale je to poměrně velký krok, jak zlepšit emisní výstup z dieselových motorů.
podle lonskyho zjisteni naftaky s euro6 prekracuji limit NOx v realu v prumeru 7x, nektere az 25x.
euro 6 je u naftaku na NOx 3x prisnejsi nez euro 5.
jaky je asi prekracovani u euro 5 ??
benzinova euro 5 ma limit NOx stejny jako naftova euro 6.
a benzinova euro 6 ma limit NOx o 25% menzi nez naftova euro 6.
benzin limit zrejme plni, nafta evidentne ne.
podle me auto, které neplni normy nebo limity, nemá na silnici co delat
Souhlasím s tím, že auto, které neplní limity, tak nepatří na silnici. Ale tím vyloučíte prakticky všechna starší auta, i benzínová, protože najít auto ve 100kkm, které plní limity jako na počátku svého života se rovná prakticky zázraku. :-)
Dle článku na aktualne.cz tím stejným testem prošlo i BMW X5 a prošlo s rezervou... X5 v dieselu se dle všeho v USA prodává pouze s motorem 3.0D 190kW, přesně ten jako je v 330d, takže můj diesel je čistý ;)
Takže očividně jde udělat i úsporný a výkonný diesel, který splní i přísné USA normy...
tak to zkus, to jsem zvedav jestli ta bila bide bila jak diky "Na"palmexu >:D
ale muzu ti rovnou rict ze jestli chces usetrit jeden bilej kapesnik tak to nedelej, pac po par km jiz bude ten kapesnik rozhodne ne bilej, zkouseli jsem to u E 300 Bluetek se starou latkovou plenou a po cca 2km bila rozhodne nebila, ..... ale je treba mozne ze mas na BMW falesne koncovky vyfuku a pak asi i bila zustane bilou >:D
navic tyhle spiny as tak dulezite nejsou, to je neco co klesa hodne rychle k zemi, dulezite jsou mikrocastice a plyny ktere skodi, a nemyslim tim ted CO2 kteresto as tak starsne neni a velke halo z nej dela hlavne EU
Nevzniká z něho, u oxidů dusíku funguje cyklus. Přesněji řečeno záleží na poměru mezi NO a NO2. Důležitým hráčem jsou tu těkavé organické sloučeniny, které jsi tak nějak opomněl. Pokud to chceš psát jednoduše, tak snad radši zůstaň u toho, že je emise NOx záhodno redukovat.
Musel mít aktuální spotřebu přes sto na sto. Kopec opravdu prudký a akcelerace byla famózní, tudíž kickdown. Jde o to, že i když tolik žere, tak smrdí méně. U nafty pod zátěží jdou veškerý eura do háje mnohem rychleji než u benzínu. O trávení benzínem v garáži si raději něco přečti, nebo se na to raději vyprdni ať tě nemá okolí za potencionálního sebevraha ;-) .
dizel do osobakov moc nepatri.... to je pravda.... a to ze sa posledne desatrocie umelo podporoval predaj dizlov a ich popularita od mestskeho miniauta az po luxusne kabrio na 19tkach ma trapilo najviac.... snad sa uz lady pohli.... a nadisla chvila kedy uz dizle zacnu byt na ustupe .... ale este nie je vyhrane.... ten ustup dizlov urcite este chvilu potrva ( odhad 5-6-7 rokov )
tady v Evropě dojde zřejmě na přeprogramování řídících jednotek (výsledkem bude nižší výkon a vyšší spotřeba)
v USA dojde zřejmě na povinný zpětný odkup všech aut s diesely, zaplacení pokuty a ukončení činnosti koncernu VW na US trhu... + k tomu budou nějaké občanskoprávní žaloby a další odškodnění
a očekávám alespoň přechodně celosvětový pokles prodejů (teda kromě východní Evropy, tady je VW za hrdinu a kontroloři za ekoteroristy)
No Hurvinek možná ..ale popsané je to do detailu a spravne..klidne může nastat tato situace jako nastínil Francois Pignon..a může být u hůře..a dejme tomu čas on nám sám ukáže...
Nez se to tady zase rozjede, tak vysetrovani nerovna se vinne. Dost dobre muze skoncit ocistenim vicevalcu. A tak i tak bude dobre ze probehne, nejhorsi je nevedet. ;-)
Joooo, dufam v rychly vysledok, nech uz je akykolvek.
Som zvedavy, ci mam aspon na tie viacvalce dobry "čuch" >:D
X razy som isiel za 3.0 alebo 4.2 TDi a aj v nich, a nejaky zapach alebo servisne problemy = cudzi pojem. tak dufam ze ma nesklamu. ;-)
Jo, to je rozumne - udelat kolosalni pru*ser a pak proste odejit. Meli by ho dokopet k tomu, aby nejen odesel, ale aby se i financne podilel na zaplaceni napravnych akci a pokut a aby ten problem taky aktivne pomohl napravit. Ale to se nestane...
suhlas prave som to chcel napisat.... odist z veducej pozicie je predsa tak lahke... ale napravit skodu je uz kusok tazsie.... to uz isto radsej prenecha dalsim "stastlivcom"
Pánové jste zcela na omylu..paní akcionáři rozhodují o tom bude...protože jsou nanasytni..dotlačili je jisté svou touho po mamonu..k tomu kroku..stejně jako vždy a všude..a že se konečně taky někomu ve velkém tento krok nevyplatí ...bude jen dobře...
a mozno by stacilo len nechciet byt najlepsi vo vsetkom vzdy a vsade - teda aj za cenu necistej hry .... ale rozmyslat viac realisticky ako dacia lebo ini vyrobcovia.... ktori to ... uznajme si ... kvoli prave takym podvodom od konkurencie dnes vobec nemaju lahke sa presadit ...
správné vyčůrané auto prostě pozná, jestli mu zrovna chtějí měřit výkon a nebo emise a podle toho se umí chytře přizpůsobit. Kam se hrabe google s tím svým autonomním křápem... >:D
Hybridní SUV Lexus RX400h (223 kW) nám žral v průměru 9,5 litru benzínu. Nástupce BMW X5 3.0d (190 kW) nám žere 10,5 litrů nafty. Jízdní podmínky stejné, také stejný řidič.
Takže když se chce, tak to jde.
ano ale hybrid ukáže hlavne v meste čo vie.... priemerne môže brať rovnako ale ak by nebol hybrid tak v meste to bude iná spotreba... nehovoriac o tom že benzin toyoty a diesel bmw sú trošku iná káva. Ale ak sa autá priebežne menia není problém. Kedy BMW diesel prejde 600 000km bez problémov ako V6 v Camry?
... mimochodem dát napřed 2 miliony za auto a pak řešit, jestli mě kilometr stojí 2 a nebo 4 koruny je taky dobrý úlet (byť takto uvažuje opravdu hodně lidí)
Ne, ale kdybych si náhodou pořizoval auto za 2 mil, tak bych se na náklady díval tak nějak komplexně. A kdybych zjistil, že se na 4 Kč/km necítím, koupil bych si auto jen za 1,750 mil, aby mi na ten benzín zbylo >:D
rozhodně bych to neřešil vyčůránkovským způsobem pomocí smrdutého dieselu. ;-)
Tohle si myslí většina lidí, co nemají tolik peněz.
Kdysi jsem četl rozhovor s Bakalou, který prohlásil něco v tom smyslu "Nemám rád lidi, co si myslí, že když mám miliardy, že mi mohou prodat láhev vína za osm stovek v hodnotě stokoruny. To, že jsem bohatý neznamená, že jsem blbý."
Všichni lidé kolem mě, co si kupují/kupovali auta nad 1.5 mil. Kč bez DPH, tak každý řešil i ekonomiku provozu. Protože znají hodnotu peněz a nemají na peníze tiskárnu.
Samozřejmě když někdo dostane do klína větší balík peněz (výhra v loterii, dědictví, atd.), tak se k penězům chová jinak, než člověk, který si je vydělal.
Nejde o Bakalu jako osobu, ale o tu myšlenku. Chápavější čtenář to pochopí.
Aby se tu zbytečně nerozbujela off-topic diskuze o politice, která sem nepatří.
ale ano psal. V podstatě šlo o to, že ochčije provozní náklady na úkor všech okolo a díky tomu si pak za daný celkový budget může pořídit dražší auto...
Odkdy je provozování dieselu ochcávání nákladů?
S Vámi moc lidí asi nedokáže diskutovat, že?
Tímto diskuzi s Vámi končím, s fanatikama je diskuze akorát ztráta času.
Až si pořídíte benzínové auto za 2 mega, tak dejte vědět.
ale toto je přece úplně nesmyslné přirovnání s tím vínem... diesel neznamená mít to samé levněji, ta dieselová úspora je draze vykoupená ulicemi plnými dieselového smradu...
mít auto za 2 mil na naftu je prostě navrch huj vespod fuj (asi jako, že když budu místo plynem topit vyjetým olejem v petlahvích, tak si za ušetřené peníze můžu koupit luxusní koženou sedačku)
Mnoho lidí auta moc nezajímají. Je jim celkem jedno, co je pod kapotou, stačí, že to jede dostatečně rychle. Nějakým emisím nerozumí, to není jejich starost. Takový člověk si koupí auto za dva miliony, protože se chce vozit v něčem pohodlném, reprezentativním atp. A nechápe, proč by měl dobrovolně platit za provoz více. Těžko se vzdá věcí, které v autě chce, jen aby mohl zaplatit více za palivo a případně na různých poplatcích a daních.
A pak jsou auta, kde je diesel povedenější, ať se to odpůrcům líbí, nebo ne.
Tak teď už řešíte cizí peníze... To bych nechal těm lidem, co si to kupují. Jestli se jim dieselová úspora vyplatí, to už nechte jejich peněženkám a jejich hlavám. Manželka si pořídila dieselovou X5, protože nesnáší (stejně jako já) tankování a s naftou ujede průměrně 800 km oproti 500 km s benzínem. A co se týče ulic plných dieselovým smradem... ten smrad tam především generují busy MHD, staré náklaďáky a dieselová auta starší 10 let a víc. Kdyby tam jezdila jen auta s EURO5-6, tak je tam relativně čisto.
A co se týče počtu aut nad 2 mega, kolik jich je v celkovém CZ autoparku? To je asi podobné jako vyčítat Ferrari, že jeho auta žerou 3x tolik než flotila Volkswagenu.
to není tak úplně pravda! Z vylítaných vraků na naftu jde mnohem větší smrad než z vylítaných vraků na benzin. A kde se ty vylítané vraky na naftu vzaly? Jako funglovky je nakoupili "chytrolíni" obdobní, jako se prezentují v této diskuzi...
co? jaká Euro 6? Ta otázka postrádá smysl, resp. jakoukoliv elementární vazbu k výše uvedenému... (nebo jsem SNAD měl polopaticky napsat "A kde se ty vylítané vraky na naftu vzaly? Jako funglovky je PŘED 15TI LETY nakoupili "chytrolíni" obdobní, jako se prezentují v této diskuzi..." ?)
Aby jezdila auta jen s euro 5-6 je prostě (zejména při našem výkonu ekonomiky) naprosto nereálné a je otázka zda by to bylo vůbec ekologické (neustále šrotovat, recyklovat a vyrábět nová auta). Aby ale nejezdily diesely do 3,5t je naprosto reálné (viz. USA, Japonsko, Švýcarsko), ovzduší ve městech by se dramaticky zlepšilo a prakticky nic by to nestálo (komu by holt bylo SUV se spotřebou 12 l příliš, tak by si koupil menší SUV se spotřebou 10 l). Dodávky, TAXI a autobusy by už dávno jezdit na CNG (LPG) - proč by to ale dělali, když je k dispozici levná smrdutá nafta...
Jste fakt mimo. Nádherně si protiřečíte. Na jednu stranu tvrdíte, že naše ekonomika nemá na to, aby jezdila jen auta s EURO5-6 a že by to nebylo ani ekologické (šrotování, recyklace, výroba nových aut) a na druhou stranu byste chtěl zakázat dieselová auta do 3,5 tuny. Co budou dělat ti lidé, až jim zakážete jezdit v jejich dieselových autech? Chodit pěšky? Takže nákup nového auta (na to ale ekonomika nemá, jak tvrdíte) a sešrotování, recyklace a výroba nového auta (což je neekologické, jak opět tvrdíte).
Takže co vlastně chcete? Obojí řešení má za následek stejné důsledky...
Prý: "Co budou dělat ti lidé, až jim zakážete jezdit v jejich dieselových autech? Chodit pěšky?"
Svatá prostoto! Jak může být někdo takto zabedněný? (nic ve zlém ;-) ) Májí přece x možností: MHD počínaje a Teslou S konče! Mezitím se pak nabízí benzin (běžné auto nižší střední/střední třídy dneska v pohodě jezdí za nějakých 6-7 l benzinu na 100km), CNG, LPG... Nechápu jak může někdo prezentovat naftu jako jedinou možnou alternativu, když je to (zejména ve městech) to nejhorší, co lze vymyslet....
... a aby bylo jasno, tak přece nikdo nepsal o zákazu současných dieselů. Při správné daňové politice vymizí POSTUPNĚ sami...
Jste magor. Několika milionům lidem zakážete provozovat dieselová auta a jediné, co jim poradíte je jezdit MHD nebo si koupit Teslu za 3 mega? Už přestaňte hulit...
Vy si myslíte, že lidé těma plečkama jezdí dobrovolně? Proč si asi kupují plečky? Protože většina z nich na nové auto nemá, ne že by si nechtěli vozit zadek v novém autě...
Vy budete asi nějaký vyštudovaný socyální ynženýr, ne? :-)
Ako jasne, ze riesia aj spotrebu, ale ked s autom za 2 miliony a viac spravis rocne do 15000 km (a ver mi, ze takých ludi je strasne vela, lebo clovek, co si kupi tak drahe auto, nie je obchodny zastupca, co nabeha rocne 50000 a viac na octavii 1.6 TDI, chodi na dovolenky letecky, ma viac aut), moze ti byt uplne jedno, ci to zerie 5, 10 alebo 15 litrov, pretoze su to drobne...
To, co usetris pri tom drobnom najazde na palive, zaplatis viac na servisných prehliadkach. Navyse ked ten clovek tak velmi zvazuje, urcite mu dojde, ze ten 2 milionovy diesel s DPF sa bude v meste aj trapit aj papat a rovno si kupi dalsie auto do mesta - to uz len usetri...
NAVYSE investovane peniaze do vyvoja dieslov samozrejme idu na ukor investicii do benzinov a hybridov, ked ten RX450h ide pod 10 litrov realne a nejaky 3-tonovy americky 6-metrovy pickup hybrid za 13 realne, V6 moderny sestvalec v SUV typu Q5 s priamym vstrekom, vypinanim dvoch valcov a zakladnym mild hybridom by to dal v pohode pod osem realne...
v US celkem bezny jev, 13 litru trapi vetsinove tak maximalne nejaky evropany co doslova onanujou ne nad cenikem, ale nad vyrobcem v katalogu udavanou spotrebou ;-) vdyt v EU je to doslova hlavni reklamni tahak ze to basti jen tolik a tolik, div to neuvadi na tisiciny litru aby mohl zakaznik jeste vic onanovat nad tema ciframa
Jste blb. Až bude daňové zatížení provozování automobilu stejně drahé jako v USA, tak pak hodně lidem v EU bude jedno, jestli jezdí za 6 nebo za 10 litrů na 100 km. Nechte Amíka živit auto v GB a bude se chovat stejně jako my.
ja mam benzinove SUV s 3.5 litrem a presto mam prumernou lehce pod 7, pritom je to atmosfera celkem jednoducha a v atkinsnu, a sekunduje mu celkem obstarozni hybridni system ktery zname z provozu skoro 20 let, takze ano jsem blb protoze to evidentne jde udelat i bez dieselu ;-) a ty, ty jses korunovanej blb vsech blbu jako jsem ja :-!
Mě nezajímá čím je jezdíte Vy. Já se ohradil proti Vašemu debilnímu tvrzení, že Evropané onanují nad tisícinou litru spotřeby. Živil jsem auto ve státech, živím ho tady, takže chápu rodiny s průměrnými příjmy, že jim není jedno, zda jezdí za 6 nebo 13. Protože to také může znamenat mít na plenky nebo nemít.
Mimochodem, teď když čtu popis Vašeho auta, tak bych si tipnul Lexus RX400h nebo 450h, je to tak? Jestli ano, tak s tou spotřebou lžete. Měl jsem v rodině nové 400h přes 5 let a dostat ho pod 7 litrů znamenalo jezdit jako starej dědek mezi vesnicema bez kopečků. Rozhodně udržet reálnou průměrnou spotřebu pod 7 je nereálné.
Zakazovat je samozrejme hloupost, ale pokud se bavime o emisnich a jinych normach, tak jsem pro spravedlivejsi mereni, normovani i posleze zdaneni. V dobe, kdy se palivo prodava na jednotky objemove, ne hmotnostni, a kdy je nafta danove zvyhodnena, je hodne snadne rict, ze naftak vyjde na provoz levneji, protoze je to v podstate pokrivena pravda.
zajímavé tu číst některé keci informovaných lidí. Zkuste mi tedy říci, jak je možno, že motor o stejné kubatuře a výkonu žere méně než ten od VW? A) buď také podvádí a nebo B) mají zázračnou technologii, která tomu pomůže a o které ostatní výrobci neví..
V předchozí studii ICCT mělo auto s nejvyšším překročením limitu NOx SCR (AdBlue), více než 25x, i auto s nejvyšším překročením udávané spotřeby (emisí CO2), asi o 90 %, mělo SCR. Pokud si pamatuji. Dvě různá auta. :-) Většina aut v testu měla SCR, ale ne všechna (asi 2/3).
a je opravdu jiste ze motor od VW neni natolik spackanej celkove a aby vubec plnil nejake normy tak by to byla chciplotina, ze zere proste vic nez konkurence? ono to tak casto bejva, ze ten kdo razi prvni cestu a ma uspech pak usne na vavrinech, vpodstate kvalita VW je vnimana jako kvalitni jen diky PR, celkove je ale dnesni VW s kvalitou dost na chvostu a jak moc daleko je technicky ci neni ti tu nikdo nenapise protoze to nevi
koukni se na rozdili ve svete benzinovich motoru, kdy treba Mazda doted jeste nasazuje atmosferu a porad stiha
Nad gramatikou SamanAR se zde už nikdo nepozastavuje minimálně rok, každý, kromě tebe, pochopil, že je to zbytečné. A přesto někdy jeho komentáře mají větší hodnotu, než ty tvoje, byť gramaticky správně napsané.
...pak ubude VW haterů, nic bych nedal za vysoce postavenýho informátora z automobilky a uraženou ješitnost. Motory bez ohledu na palivo jsou stále čistší, ale my si musíme lhát, že díky jejich exhalacím přímo rostou šafránový pole...
Ano chyba je v nás lidech..že jsme celé století používali s preferovali technicky již dávno zastaralé technologie...spalovacího a zážehového motoru...že jsme nevyvíjela nové účinnější..a když už tu nějaké pokusy v devadesátých letech byli..tak mocná ropná lobby zlikvidovala...takže opravdu až nyni nastává nová doba...v pokroku automobilismu 21stoleti..a ja jsem za to rád...
Poslední případ uražené ješitnosti byl Ferdinand Piëch. :-) Je to opravdu konspirační teorie, ale skoro to vypadá jako značně úspěšný pokus o sražení ceny akcií pro následnou koupi "za babku". :-) Když mám 50,7%, proč nemít ještě víc...
Ano teraz sa oplati vytiahnut kladivo na vsetko co sa da, aby sa EU rozbila.
Kde je dnes Euro a kde bolo ? VW neobhajujem, naopak, ale treba vidiet suvislosti.
Včera som si na Trnavskom mýte povedal, že si idem mrknúť prvých 10 áut, aké práve idú. V siedmich bol jeden človek a v troch dvaja. Sám neviem, aké by malo byť riešenie vzhľadom na ekológiu, zápchy, spotrebu atď., ale možno sa časom presadí niečo podobné, ako to robil VW pri e-Golfe. Budú povedzme v meste malé 2 mieste elektromobily a 5x do roka si požičiame kombík na lyžovačku. Nie dobré riešenie, ale iné mi nenapadá.
Jak je vidět, už couvají... Namísto původních velkohubých prohlášení o odkupu a kdovíco, najednou nechají ta auta dál jezdit, i když nesplňují normy...
Bylo to tedy fakt potom nutné?
Už si nepamatuji, jak v té reklamě zněla, ale Audi i VW mají pro 2,0 TDI zlepšovátko zvuku do výfukového potrubí (Golf GTD by to měl mít, tak proč ne A3). Takže jsi možná slyšel tohle.