„Pětka“ od Mazdy je pro zájemce o praktické MPV mimořádně lákavou nabídkou. A pokud navíc zvolí zážehový motor, může i očekávat solidní spolehlivost. Co se ale moc nepovedlo, je ochrana proti korozi.
Když se tu hovoří o korozi japonských aut, tak by mě zajímalo, zda se tento problém týká také Toyoty Corolla, která je brána jako celosvětový model. Tušíte někdo?
Znám dva lidi co tuhle máňu mají. Jedni koupili lehce jetou, tehdy skoro zánovní a starají se o ni- auto naprosto v ordnungu, ti druzí ji koupili v ESA, na pohled hezký auto ale furt když s mluvíme o autech tak si stěžuje že kdyby do toho auta nnarval tolik peněz může si koupit o 100k dražší. Holt je to ale sympatický auto..
Ano, taky jsem měl jednu Mazdu, která přesně spadá do popisované kategorie (323F 2003). Ale neznamená to, že všechna japonská auta jsou na tom stejně. Například Hondy s tímto problém nemají a to ani takto staré (Accord 2003 dnes úplně v pořádku). Takže nebuď zhrzenej tou nepovedenou Ravkou a neplivej na japonská auta, bo si to opravdu nezaslouží ;-)
Měl jsem celkem jedno japonské auto. Toyotu RAV4 rv2007, stála mě skoro míč a dál už jsem přestal do těch křápů investovat. Sorry ale rez v interiéru u auta za cenu garzonky mě neoslovila. Pryc sla po peti letech kdy uz zacinala kvest i kastle. A kolik si mel ty mazd ktere do peti let nezacaly reznout? Nech me hadat. Zadnou.
Rodinny ideal mozno pre rodiny do 4 ludi. Kto by sa chcel viezt do Chorvatska na strednom sedadle v druhom rade, nech sa prihlasi :-)
Moj nazor je, ze absencia troch sedadiel v druhom rade toto auto diskvalifikuje z konkurencneho boja v triede rodinnych aut a do velkej miery moze za jeho predajny neuspech. Podobne Mitsubishi Grandis.
U novych motoru mozna problem eliminovan je, ale u Mazdy 6 je stale stejne technicke reseni jen s tvrdsim materialem, coz ma za nasledek jen tvrdsi piliny.
Problém u Skyactiv-D nejsou kluzná ložiska, ale řešení přenosu sil z vačky na ventily. Není zde rolna na jehlovém ložisku (patent Mitsubishi) snižující tření a hluk, nýbrž kluzák nebo-li plocha, na níž palec vačky tlačí. No a to vede o onomu opotřebení. Souvisí to se systémem proměnného zdvihu ventilů, respektive s mechanismem vahadel, který je propojuje (něco na způsob původní Honda VTEC). Nicméně u současných motorů by měl být již tento problém eliminován a třeba malé 1.5 Skyactiv-D se to vůbec netýká (nemá proměnný zdvih ventilů). Ale jinak souhlasím, že Mazdy skvěle jezdí, ale také mají své nedostatky, ostatně jako všechna auta.
Zdravím, naše Mazda v dieslu jezdí jako drak, měním jen olej a tak. Psali rodinný ideál, pro nás zatím ano, na blbnutí to není, ale spolehlivě odveze. O té korozi jsem slyšel, nicméně naše zatím drží, nikde ji viditelně nevidím. (2006). Pokud se rozpadne, ok, za 150t. ideální vozítko pro rodinu, halogeny, tempomat, koule na kola, atd.
Určitý věk je neurčité označení. Ale máš pravdu v tom, že ne všichni zmoudří věkem. Je nutný zdravý základ a zdraví jako takové.
A pamatuj si: Běda mužům, kterým žena vládne!
Problem s Mazdama neni primarne o korozi, to je jen symptom problemu. Problemem je, ze Mazdy jsou strasne osizena auta podle hesla na vrch huj vespod fuj. Mazda funguje tak, ze jeji inzenyri navrhnou dobre vypadajici a fungujici auto a pak se snazi osidit vsechno co jen trochu jde, aby vyroba byla co nejlevnejsi. Treba u Mazd 6 se to tyka vsech generaci vcetne te aktualni, na pohled pekna auta, ale kdyz si pak clovek dukladne projde kvalitu nekterych detailu v interieru, zavre dvere, ktere jsou jak z papiru, projede se po dalnici, aby zjistil ze ani pri beznych dalnicnich se v aute neda bavit jinak nez hulakat na spolujezdce, protoze uvnitr je hluk ja ve vejtrasce, pak samozrejme zminovana mizerna antikorozni ochrana a to je Mazda posledni dekady. K tomu sem tam jeste nejake "povedene technicke reseni" jako jsou treba kluzna loziska u Skyactiv-D motoru, kdy se vam motor jeste pred sto tisici kilometry zadre a pro jistotu auto i prestane brzdit a clovek si pak rika zlaty VW nebo i ta osizena Skodovka.
Takže japonec = rez? Nenech se vysmát a nešiř bludy. To, že několik modelů/ročníků od Mazdy rezne neznamená, že reznou všichni japonci. Kolik takových aut jsi měl? Jdi si koupit Golfa a ne*er se do pořádných aut :-!
Normálně. Podřadné materiály se pouzijou jenom tam kde nehrozí problémy s mobilitou / funkčnosti vozu. Rez v interieru, odlupující se plastové díly, sedadla s Viléma, vrzajici díly palubovky. Nic z toho vám neohrozí spolehlivost.
ja mam novu mazdu takmer 2 roky, samozrejme ziadne problemy, ale kvôli zlym jazykom som si dal nastriekat podvozok aj dutiny. Nebolo to drahe, ani nevyhnutne, skor to bolo pre dobry pocit. Pred zimou robi mazda prehliadku auta za 3 EUR, tak sa da pozriet na pripadnu koroziu...
Pokial clovek kupi nove a stara sa o to/da si za par EUR spravit nastrek podvozku a dutin, myslim, ze 10-15 rokov moze s mazdou kludne jazdit. A co bude potom? Potom to bude mat cenu drahsieho notebooku a je to uplne jedno...
Nemusim riesit ziadne dieslove veci, nemusim riesit turba, rozvody, nic, po 120000 sa menia sviecky...
Samozrejme u 5-rocneho auta z druhej ruky to je ine a je to na zvazenie, u nového auta kupovaného na napr. 10 rokov by som sa korozie nebal, skor by som sa bal motorických veci - motor sa vymenit neda, resp. neoplati...
Japonci su pojazdni, kym sa nerozpadnu, aj bez starostlivosti 5-rocne auto prejde STK. Nemci pekne stoja na mieste/investicia do nehnutelnosti:D:D
Samozrejme posledna veta je prehnana a zovseobecnenie a trochu pre zabavu...
Koroze se nedá vyřešit (pokud to není veterán, který se odstrojí, opískuje a vyvaří... už nejezdí ve sněhu)
Venku se řeší koroze prodejem na Mobile de a tutovka je popisek Export :-) na východě budou ještě deset let jezdit s rezavými brzdovými trubkami a stavební pěnou v prahu.
..nastrik podvozku vozu..tzn trvala konzervace..stoji na cely vuz do 5 tisic a par hodin prace..udela dnes kvalitne..kde kdo..a pak muzete v klidu jezdit a spat 10 let jako ja.
Moje zkusenosti s Mazdou jsou takove, ze mam GG po FC..a koroze je jen mala..a kdybych vuz osetril, kdyz jsem ho koupil byla by temer nulova..bud mam stesti, nebo se jen o auto staram..pravidelne omyvam a konzervuji. Ale je taky pravdou, ze starsi verze natom byly o neco hure. Problemem je to u teto generace i nashledne generace GH ,kde a jsou primarne a jen lemy zadnich blatniku a prahy..a obcas nejake svary uvnitr dveri.
Co ale nechapu ty narky ostatnich ...dulezite je preci jak auto jezdi a jestli jezdi..nikoliv jestli ma po deseti letech par puchyru..ci orezu. A i ty se kazdopadne daji resit..vymenou..vyvarenim..cele investice je do 10tisic...coz je uplne OK
..tedy oproti jinym servisnim polozkam trebu u draku z vlkohradu:))
Nova generace ma toto vyreseno nastrikem dutin..z Amsterodamu..hneda sracka..ktera neni zcela idealni. Proto si GJ a BMkari nechavaji vozy take vzdy osetrit kvalitnim nastrikem. Jinak zadni lemy jsou jiz zde reseny jinak, takze problemy s takovou korozi rozhodne nehrozi.Vzdy zalezi na peci o dany vuz.
K laku..ano je perfektni hlavne RED SOUL..ale je diky EU musi byt lak vodoureditelny a tudiz je strasne mekky a krehky..hodne se odstipuje ..holt dasli chujovina dana zhora. Navic ten lak je i strasne tenky tusim 30 mikronu..ostatni ho mivaji o polovinu silnejsi..kdysi to bylo radove vic..hold setri se vsude..kde se da.
O radosti jsem sám psal. To nemá nic společnýho s rozumem.
Ženský sem radši netahej, některý tvoje názory, nebo spíš pohled na ženský, mi přijdou nechutný, sorry.
Pokles ceny nového auta se nemůže vyrovnat častější údržbě u ojetiny. U prémiovek můžu s klidem k častější údržbě přidat i uvedení ojetiny do vynikajícího stavu, a pořád to bude levnější, než nové auto. Koupě nového auta na 3roky(ne služebního) je radost, velmi příjemný nadstandard, ale rozumem bych neargumentoval.
Hážeš tu okolo sebe "blbečky a lemply", ale sám jsi jen omezenec.
Edit: kravinou jsem nemyslel koupi nového auta, kravinou je tvrdit, jak je to rozumné.
Hele a o Dieselgate bys taky něco věděl? Jako jestli to vyvolal Piëch nebo Putin, jestli se ten emisní soft dal ovládat podržením pěti tlačítek na smárfounu a tak? Prostě pořádný informace.
Vypadáš jako insidér.
"Spolehlivost namísto kvality", hoši, já tu fakt dlouho nebyl. Jak se dosáhne dlouhodobá spolehlivost výrobou z materiálů s nestabilními a degradujícími vlastnostmi bych vážně rád věděl.
Koroze je především o ochraně, jakou nadělil autu výrobce. Jestli je tam zinek, jak je nanesen, kolik ho je, to samé s kataforezou. Dále ošetření dutin voskem a samozřejmě tvary dílů, aby se nikde trvale nedržela voda příp. sůl. Zima a posypová sůl nevládnou jen v Evropě, jakožto globální produkt by Mazdy měly vydržet všude. Ale oni i jiní výrobci se nechávají zlákat úsporami a představou, že s oxidací železa se lidstvo již vypořádalo. Nejmenovaná evropská značka v polovině náběhu přidávala kvapně na díly zinek, protože, světe div se, neprošly korozními testy. Osobní zkušenost.
Mazda je mi sympatická a pětku řadím do nejužšího výběru. Ovšem bující korozi považuji v 21. století za ostudu, ne vlastnost.
P.S. pro redaktora: ten článek měl zřejmě vyjít až zítra po korektuře, což?
..........Jen zkrátka tvrdím, že i japonec může v našich končinách při náležité péči dlouhodbě fungovat................no vidíš. Konečně rozumná řeč. :-!
aktuální generace nevím, čas ukáže. Faktem ale je, že odrbávají kde co. Ale B5 byla ze zlatého věku automobilismu, než začali zjišťovat, kde všude se dá ušetřit ... ;-)
Ty jsi fakt ... Dodatečné pojištění na všechno? >:D >:D >:D Jasně, dojdeš do pojišťovny a řekneš "prosím jedno pojištění na všechno".... >:D >:D >:D >:D >:D
Mimochodem, víš vůbec, na kolik přijde pojištění na neschopnost splácet hypotéku???
Jistě, vždyť "se to vyřízne autogénem a vyvaří" >:-[]8-s Ne, koroze se řešit opravdu nedá.
Samozřejmě ale, že spravit jde dnes ledacos, vybodovat, vyvařit, překytovat lze cokoliv a šikovný autoklempíř dokáže divy. Jenže tohle je svět veteránistů a aut "pro oči", nikoliv pro běžnou každodenní potřebu. Vyvařená kastle nikdy nebude mít pevnostní vlastnosti té původní. Nikdy.
jasně. Spíš jde o to, že když japonci dopřeješ preventivní ošetření před korozí, tak pak výrazně napomůžeš tomu, abys neměl s tou korozí problémy. A když následně každých 5, 6 let obnovíš ten nástřik a porvedeš kontrolu, je dost možné, že ti ten japonec neshnije.
Já také zastávám spíš názor, že vše se dá spravit, jen koroze ne. A proto je mi mnohem bližší VAG, kde sice díly nevydrží ani polovinu toho co na japoncích, ale vyměníš je a jede se dál.
Ale k čemu je ti poctivý zachovalý interiér, k čemu je ti bezproblémový motor, když kastle je na odpis...
Jen zkrátka tvrdím, že i japonec může v našich končinách při náležité péči dlouhodbě fungovat.
Dopřát autu (po zimě) trochu péče samozřejmě nikdy není od věci, ale vracet se do časů, kdy jsme doma s každým jarem brousili a stříkali rodinnou Felicii, aby nezrezla na padrť, to v dnešní době nemám zapotřebí. Takže bych se přiklonil k variantě koupit něco, co místním podmínkám přizpůsobené je, a že je z čeho vybírat.
Co tu plácáš? Každý rozumný člověk na západě si platí dostatečné pojištění na všechno. No a blbečci jdou ke dnu... ;-\ Dodatečně děkuji blbečkům za mínusy.
No a co? Na co se honit celý život za mamonem. Žijí si spokojeně a jezdí si bezstarostně s novým autem. Zkrátka pohodlný životní styl. Blbečci se pořád snaží, aby si nahrabali a aby jim pořád něco patřilo a při tom jezdí v rezatých plečkách. :-! Viz dodatek nahoře.
Bohužel s tím koncernem to už není pravda...osobní trpká zkušenost s B7. V porovnání s předchozí B5 neskutečně ošizená antikorozní ochrana. Pardon, není ošizená, ona tam snad žádná není.
Myslím si, že je to stále stejné. To, že problém s korozí už není, slyšíme s každou novou generací.
Jenže ruku na srdce - Mazda nemá potřebu tohle nějak řešit. Je to problém především našeho regionu, kde se střídají teploty kolem nuly a solí silnice co to dá. Jenže globálním pohledem - kolik aut prodají u nás (nemyslím tím jen ČR)?
Ne, myslím, že u Mzady tohle opravdu nepovažují za nějaký výraznější problém. Jen zkrátka pokud majitel hce takovéto auto do naších podmínek, musí mu zkrátka dát náležitou péči. Na zahradě vám u nás taky neporoste citronovník a když jej chcete, tak musíte zajistit podmínky a dát mu péči.
Přesně, život na dluh. Nedej bože, že buseš mít třeba úraz nebo dlohodobou pracovní neschopnost...
Nejsmutnější je, že už se nevydělává na půjčování peněz, ale vydělává se na přeprodávání pohledávek. Tj. peníze nejsou kryté reálnou hodnotou. Až si tohle někdo uvědomí, bude se hodně lidí divit 8-s
"It's not a bug, it's a feature!" :-) Antikorozní (ne)ochrana minulých - tedy doufám, že minulých - generací Mazd je vyloženě ostudná. Minulý týden jsem zaparkoval vedle trojky, která měla přetřené komplet prahy i blatníky, možná i spodek dveří, jak 20letá Felicie v posledním tažení. :no:
Te je na silnici skoda, ale hodne ji importujeme primo i neprimo :-) Nejak v CZ nic nejime, je nam vsem pak spatne. To vzdy dostaneme varovani v Nemecku, kdyz jedete do CZ, vozte si sve jidlo, nebo jezte pouze v drazsich restauracich. Za pripadne potize nerucime. Vyrobky ktere znate z domova v Nemecku, nejsou Nemecke, ale vyrabi se na vychode a maji naprosto odlisne slozeni... opatrne panove a damy prosim, vratte se v poradku :-)
To je totalni nesmysl nerozvazneho cloveka, ktery chce mit vse hned a nove... pritom sam zestarne.
Tady v Nemecku ma cast lidi stale nova auta, protoze maji na tri roky omezeny limit 50.000km a pak auto musi vratit. Pokud jej nabouraji a chybi jim do stareho auta doplatit treba 5000€ k tomu musi byt akontace treba 3000€, navysi se o 5000€ cena noveho auta a trada...
Jenomze je to zivot na dluh, neustale plati a plati, nic jim nepatri. Je bezne ze ziji cely zivot v pronajatem byte, ci dome.
Oni maji ale proste napr 200€ urceno na auto... nedej boze, ze se rozbije treba motor, nebo rozvody ktere vyrobce neuzna jako reklamaci... to je pro ne likvidacni katastrofa/pro normalne mene vydelavajici (netahejme sem prijmy, maji zase obrovske naklady)
Nalakovat auto, vymenit motor treba u desetileteho auta stoji 3x tolik co v CZ. Resime casto Tourany s dirou v bloku. V CZ se to opravi komplet do 2000€, ale Nemec plati 4000+praci.
Ano, koncern totiž dávno zjistil, že může hooodně slevit z antikorozní ochrany, aniž by se to nějak zásadně projevilo v záruční době. A po záruce? Na tom už dávno nesejde...
A tak nejlepší antikorozní ochranu měla Octavia I, Octavia II na tom byla hůř a Octavia III? Stále to ale bude lepší než japonci nebo Ford ;-)
Každopádně dnes na tom jsou asi nejlíp francouzi a Opel :-!
Tak jak auto prijede na hever, striknou se na rezavy podvozek dve kartuse neceho cerneho a hned se auto lepe prodava :-) Za rok se to oloupe jako skorapka vareneho vajicka. Pod tim nastrikem to vykvete 2x tolik.
Cechy jsou na sul/korozi strasne, ale nejhorsi na korozi/katastroficky stav je Rakousko. Ty auta jsou odsud na odpis. Vyhnete se autum z Rakouska, soli tam mnohem agresivnejsim svinstvem nez v CZ. Nemecko je tak nejak lepsi 200km od CZ hranic.
Presne tak, jak zacne reznout, prodat. Tohle je dost velky problem v CZ uz u dvouletych aut, totalne zarezle brzdice, orezle komponenty a spoje karoserie, Ford vypada ze spoda po peti letech zoufale. Stejne Ssangyong ma uz necitelny VIN na ramu.
Mam tady nove A6 a je olezle na podvozku a mam tady A6C4 Tdi Quattro z 95 a je jako nove vc puvodniho vyfuku. Ze by konstruktery ucili špatně? Spis je nuti vyrabet nekvalitne.
rozumný? Průměrný plat mimo Prahu je cca 21 hrubého, tj. nějakých 17 čistého. 10 dáš za bydlení, 4 za jídlo... Nová Fabia na operativní leasing máš za 4700.
Manželce jsem předloni kupoval opel astra a ta má spodek natytlaný už při koupi takovou vrstvou že se voda nemá šanci nikam dostat. Jenže ani předchozí Astra jí nikde po 15 letech nerezla... RAV4 na to stačily 4 roky a se rzí na tom byla hůř než tahle 14let venku parkovaná astra.
Většina řidičů určitě preferuje spolehlivost před korozí. Koroze se dá relativně lehce řešit. Se spolehlivostí je to horší. Na co je ti nerezavějící auto, které ti v zimě "vyplivne" ve 2 hodiny ráno někde na Vysočině..?. ;-\
kúpim nové auto a idem robiť hneď spodok ako na šáde 105S ?
Viem o auto sa treba starať,ale....to nie.
jeden u nás má P405 z r ´88 a vypadá stále parádne - to iné autá sú už 2x celé vyvarené.
Rozumný člověk kupuje vždy nové auto a před vypršením záruky dá vůz na protiúčet a kupuje další nové. Nově zavedený leasingový systém s měsíčními poplatky je v tomto ještě lepší řešení. Kdo na to nemá, musí se potýkat se rzí nebo vybírat ojetiny opatrně. :-!
Mazda má bohužel stejně jako Ford tu vlastnost, že bez adekvátní péče majitele zkrátka nezvládá středoevropské klimatické podmínky a zasolené zimní silnice. Ano, je to vlastnost a pokud si tohle majitel nepohlídá, tak mu odspodku Mazdy i Fordy shnijou.
Jenže věc není tak jednoduchá k odsouzení. První, co by totiž měl majitel udělat, když vyjede s novým vozem ze salónu, nebo nejlépe ještě přímo u dealera, je nechat kompletně ošetřit spodek vozu proti korozi. Pokud vím, tak třeba u CX-9 tohle přímo někteří dealeři nabízeli.
Jakmile se objeví byť náznak koroze, je třeba urychleně jednat. Majitel téhle Mazdy na fotkách jednal pozdě a nejjednodušším možným způsobem - poslal auto pryč. Další majitel zapláče, auto bude další dva tři roky jezdit, pak koroze rozkvete v plné míře a majtel se bude muset auta zbavit. Jenže silně zrezlé auto nebude nikdo chtít a na záchranu už je dávno pozdě...
Koncern VAG sice má mizernou spolehlivost, díly zkrítka nevydrží a mění se, ale základ auta, tj. kastle, odolává korozi solidně. Z mainstreamu tohle umí Peugeot/Citroen a VAG, Fiat a Renault. Tyhe auta majiteli neshnijou :-!
Bohužel musím potvrdit jako bývalý vlastník M6, r. v. 2003, 2.0 benzín. Auto jezdilo dobře, líbilo se mi, motor spolehlivý, ale rez byla asi na všech dílech od střechy počínaje a o podvozku raději nemluvit!!!
Doma jsme měli rovněž M Premacy, r.v. 2004 a s tou korozí to byla obdoba!
A nebyly to žádné bouračky...
Naštěstí už se nám jich podařilo zbavit, ale zkušenost to byla k nezaplacení ;-)
Koroze není a závadu - to je úplná kravina. Je to naopak pribířský kámen a zcela zásadní závada, která pohřbívá jinak zajímavou spolehlivost japonců. Jenže k čemu je spolehlivé auto, kterému snhije spodek?
Já to taky nepochopím, ale lidi co kupují japonské auta jsou fakt takoví a preferují spolehlivost namísto kvality. Jinými slovy auto jezdí do posledního dechu, akorát je celé orezlé, olupuje se, rozpadá se ale jezdí.
Když jsem auto kupoval (mimochodem opravdu vyrobené přímo v Japonsku), nedokázal jsem si představit že by v 21 století někdo něco podobného mohl dopustit... no, zmýlil jsem se a od té doby už jenom Němce.
Takže nejsou problémy s DPF, podložkami pod vstřikovači, SCV ventil atd? I při dlouhých trasách se regenerace konala po cca 130 km po dobu 15-20 km. Hlídal jsem všechny rege a olej měnil po 7-8 tkm; nafty v něm bylo litr a hluboko, hluboko pod rysku X. Náplň oleje je cca 4,7 l. V 90 tkm šla pryč. Zapomněli na zamrzající palivový filtr při -10C-tankovana Verva. To u auta po precizně udělané serv prohlídce vč nového origoš filtru. Ten den u stejného stojanu do jiného auta a při minus 18C v pohodé startovalo....Takže Mazdu nikdy více. Stačí jít na jejich klub, počteníčko. Ale kdo chce, ať si ji koupí.
Koroze japonských vozů obecně není na závadu ale jde o vlastnost. Tam se to tak neřeší. Třeba mě u mé RAV4 r.v. 2007 za bezmála milión v roce 2011 překvapila koroze nejen z venku ale i zevnitř - na uchycení pojezdů obou předních sedadel. Prodejce mě ale ujistil že jde o standardní záležitost. Od té doby už Japonce nemusím, ale znám spoustu lidí co je milují - koroze nekoroze.