Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Fiat 500 1.2 8v – Bejby nebude sedět v koutě

171 komentářů

Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Nechceš překlikávací články - dej palec nahoru +
Nevadí ti, chceš je - dej palec dolů -
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
Bohajeho to už jsou i testy na klikanou?
Strčte si to za klobouk, nečtu ;-\ :no:
webpaja
Klikl jsem na dvě kapitoly, další klikání odmítám. Příchod nového šéfredaktora se projevuje natolik negatovně, že nemíním přistoupit na diktát kliků, nepřehlednosti, neustálého načítání.
Pro ještě dokonalejší vydírací taktiku doporučuji redakci dávat ohodnocení až na konec!

:-! :no:
webpaja
Za klobouk? Napadají mě mnohem trefnější místa!
webpaja
Šéfredaktora evidentně zákaznická obec nezajímá :-! Ještě neměl koule na to, aby si obhájil jedinou vytýkanou věc.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
motory z řady Fire už měly přece Una, ne?
/jinak klikací článek je dost nepříjemný, ten minulý konflikt, který vyústil vyhozením jednoho redaktora toho byl přece jasným důkazem, že to čtenáři nechtějí/
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No nic, auto.cz. Že jsou klikací články o "deseti nej...", s tím jsem se ještě smířil. S klikačkou u testů ze Světa notorů se skřípěním zubů taky, i když to už bylo na mé nervy hodně. Ale aby všechno byla jen klikárna, s tím táhněte do prĐ€le. K autu se nevyjadřuju, protože přes první kapitolu jsem se nedostal.
Loučím se, třeba časem zase dostanete rozum. Já vím, vás věrný čtenář nezajímá, chcete jen ty hloupé kliky...
webpaja
Já zase uroloval touchpad, to co předvádí redakce je absolutní hovadina. Pokud by takto chtěli fungovat, doporučuju masivnější informační hodnotu a členění á la autocar.co.uk, kde si na horní liště překlikáváš mezi jednotlivými soubory (ext, int, motor, jízda, výkony...).
To co je tady je ošklivá amatéřina!
!automaniak!
Moje reakce - vidím na hlavní stránce vyskočit nový test jednoho z mých oblíbených aut, navíc se slušným titulkem. Kliknu na titulek. Po chvilce načítání se mi obličej protáhne tak hluboko, že následkem toho lovím pod stolem na ne zrovna čistém koberci svou zubní náhradu, po chvíli zoufalého hledání se praštím do hlavy o stůl. Následuje bouřlivý rámus a řetězová reakce, jak se k zemi poroučí monitor, reproduktory, stolní lampa, popelník a mobilní telefón. Následkem leknutí rozšlápnu svou zubní protézu.
Tímto žádám redakci auto cz aby mi byli uhrazeny náklady na výše uvedené + odškodné za úraz hlavy >:D

Prosím, nenechávejte čtenáře, aby se uklikali k smrti...
(kdyby to nebylo tak rozkouskované, četlo by se to celkem dobře)
pargi
Chtěl jsem si přečíst test, ale ve vámi servírované formě na to zvysoka...nevím jak to říct slušně. Tohle nebude mít za následek to, že se k více čtenářům dostane vaše inzerce, ale to, že vaše testy budou mít míň čtenářů. Alespoň v to doufám a už příště se vrátíte k původní (nebo zcela jiné, jak popisuje webpaja nahoře) podobě, která se mi nebude "eklovat".
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Nejsem specialista přes weby, ale pořád mi nejde do hlavy, jestli to překlikávání /asi kvůli reklamě/ ekonomicky stojí za to si naštvat 4/5 čtenářské obce.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Klikací testy, tak to tu ještě chybělo. :no: :no: :no:
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
Tak jasně, ale můj příspěvek by pak vypadal jak morseovka >:D
jossalito
Diesel je do tak malého auta naprosto zbytečnou volbou. CNG by dávalo větší smysl.
jossalito
To je ale hodně "český" názor. Jako bys řekl, chci to zadarmo, tak mi to jste povinni dát a udělejte si to jak chcete. 8-s
jossalito
A proč má zdůvodňovat jen palec dolů?
Jinak odpovědí pro tebe může být i to, že z něčeho redakce žít musí, když po čtenářích nechce pravidelné přímé platby.
Klidně jim můžeš navrhnout, jak jinak mají financovat provoz tohoto webu.

PS: nehlasoval jsem.
offf
Vím že je to redakci u zádele, ale napsat to musím.
Navštěvuji jiný tématický web. Kde před časem (cca 3 roky zpět) vymysleli dokonalý způsob jak na nás návštěvnících vidělat ještě víc. Už tou dobou nebyl přes reklamu obsah téměř vidět, ale já to tak nějak "solidárně" trpěl. Pak přišli s reklamou přes celý obsah, která se musí zavřít. Navíc v té reklamě je zvuk.
Řekl jsem si dost a zablokoval veškerou reklamu na tom serveru. Včetně té nejmenší textové, která mi do té doby nevadila. Od té doby (tj ty 3 roky) neviděli díky mým návštěvám ani halíř. Nevím zda už dostali rozum a tu hroznou reklamu odstranili. Já to zjišťovat nebudu. Upozornil jsem je na to a když to nezměnili, prostě jsem se přispůsobil.
Vaše dělení na kapitoly nelze zablokovat a tak tedy zbývá jediný krok. Přestat navštěvovat tento server. Narovinu říkám, že pak také nebudu zjišťovat zda jste již dostali rozum.
Důvěra se velmi složitě a dlouhodobě získává, ale velmi jednoduše o ni můžete přijít.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
...aneb vy nám také můžete... >:D

Upřímně věřím, že tohle skončí propadákem, protože tohle je tak okaté "Franto, prostě to rozkrájej na šest kousků voe, ať máme kliky a stránky", bez jakékoliv snahy o přidanou uživatelskou hodnotu, že i průměrný plytký uživatele hen toho internetu z toho musí být pohoršen a levý čudlík myši ušetří na důležitější kliky...
Avatar - bystron
bystron
gilgíte, tvoje slova? shrnutí? co to plácáš >:D >:D >:D tvoje slova je jen výčet nesmyslů, který slouží k pobavení okolí >:D
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Josalito - ok, taky názor a odůvodněný :yes: , klidně hlasuj dolů, od toho jsem to tu dal.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je to dost na piiiiip suhlas...... ale mohlo to byt aj horsie ..... este ze tie kapitoly nedali takto
1. uvod
2. prve zoznamenie
3. konecne nastupujeme
4. dojem z interieru
5. hura startujeme
6. co to vlastne mame pod kapotou?
7. pohlad do kufra
...
15. zaver .... ja viem trosku som si uz zaprehanal ;-) ... ale ten format na klikacku sa mi tiez nepaci ;-\
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ok, až to bude neúnosné, přestanu sem chodit /zatím teoreticky, pořád je tu toho dost, co mě zajímá/.
Nonsens
ak by redakcia nastavila nejakú mustru, trebárs
1 úvod, dizajn, priestor
2 motor, technika, jazda
3 záver
tak by som to akceptoval ako prehľadný systém aj s dostatkom reklamy, ale keď vidím, že tu sa kapitoly varili z vody, že skoro aj kolesá mali samostatnú, tak je to bieda.
Za seba vyhlasujem, že klikové články odteraz ignorujem
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
No IPOune, nerad ruším tvé závistivé kruhy, ale ta pozice na trhu jim nespadla z nebe, tu si museli vybudovat, dlouhodobá, nebo stěžejní ignorace zákazníků - čtenářů se jim nevyplatí, a je taky na nás, abychom dali jasný signál co chceme a co ne, o tom je dialog. Tvoje slova zní spíš jako Jasánkovy proletářské básně. :-)
webpaja
Nevím jak to funguje, ale vím, že pokud se klient ozývá, že mu něco nevyhovuje, pak reaguju. Tady někdo potichu a zbaběle zpoza rohu sleduje, nakolik se je ten čtenářský strom ochoten ještě ohnout.
jossalito
Hlasovat nebudu, ale dal bych spíš palec hore. ;-)
jossalito
Proč ne CNG? Malé auto do města, nesmrdí, dojezd bohatě na poskakování stačí a budeš nákladově pod korunou za km.
Má větší smysl než diesel.
IPace
jiz i testy se delaji na kapitoly, to mame 7x13-15 reklam a to dela nejakych 2-3 koruny na kazdem ctenari co poctive naklika vsechny kapitoly, je jasne ze auto.cz na necem musi vydelavat, ale chcete vubec aby lidi vase testy cetli?

pritom videoportaly na jednom videotestu vydelavaj vic a je to v jednom kuse a s jednou reklamou, maj diky tomu mnohem vetsi sledovanost prave proto ze uzivatel nemusi 10 minut jen klikat, nekdy se as zasne jak pozadu nektere ceske redakce, respektive jejich vedeni starajici se o marketing je, tohle se davno prezilo a dela se to dnes efektivnejc a vydelava to pak mnohem vic s mensim usilim to to ctenari ztezovat
Ondris
Vsadím se, že test první libovolné Škody/VAGu rozkouskovaný na kapitoly nebude. :-)
Avatar - Emel
Emel
No, tahle konkrétní konfigurace si mě teda moc nezískala. Polep vypadá jako když se loupe lak, černá barva se obecně k autu nehodí a pokus o odlehčení zelenými zrcátky vyznívá jako tenisky k obleku (blbě, ať si Ackerovi fanoušci říkají co chtějí).

Ani uvnitř to není o moc lepší, kárované sedačky a šedé dveře nejsou moc cool, piáno všude taky nic moc.

Naštěstí nic z toho není problém si nakonfigurovat podle svého... a neměl bych problém postavit si takové auto, aby se mi líbilo.
Somewhere je už preč
reagovať na vaše klikacie maniere sa už snáď slušne ani nedá. Takže, páni redaktori, ktorí za niečo stojíte, odkážte tomu chujovi, čo ten priblblý formát neustále tlačí a prikazuje, že pohár pretiekol.
J.e.b.e.m na celé jeho ACZ a idem si čítať inam!

Tým solídnym redaktorom, a tiež všetkým prítomným diskutérom sa ospravedlňujem, ale radšej to napísať takto od srdca, ako rozbiť monitor.
Somewhere je už preč
A kto by o ňom diskutoval, keď nikto nemá chuť ten článok, rozosratý na toľko kúskov, čítať?
jossalito
Obávám se, že o tomhle nerozhoduje šéfredaktor, ale ti kdo sedí nad ním.
steny007
Dávat diesel do městského auto by bylo hloupé, když diesely do měst stejně brzy zakážou :-)
webpaja
...Honzy. Drbe se s testem několikrát testovaný nákupní tašky a díky formátu testu jeho výsledek zajímá čtenáře míň než publikovaná forma.
janiin
Už to tady zaznělo od více diskutéru, ale cítím potřebu to napsat taky, ať je to pro redakci dostatečně hlasitý a jasný signál: proklikávačky nečtu a číst nebudu. Není to přehlednější, je to čistý opruz a jednoznačné zhoršení pro koncového uživatele.

:no:
webpaja
Nestavme to do roviny, že ACZ tu dělá charitu pro pár nadšenců do aut. ACZ od počátku funguje jako komerční server se vším co k tomu patří.
Chápu tlak na větší ziskovost, ale pro mě jako čtenáře/klienta je tento způsob už za hranicí akceptovatelnosti. Násilně rozdělený text pro větší počet kliků.
Předpokládal bych, že pakliže chce redakce zvýšit ziskovost, učiní tak s nějakým bonusem. Ten tu ovšem není!

To znamená, že nad diskutovaným krokem nikdo nepřemýšlel a mechanicky roztrhal text! Nejjednodušší, ale taky nejhloupější krok, který se dá udělat. Takže chápu hon za větším ziskem, ale zrovna v tomto případě méně znamená více. A pokud dělat jakýkoliv kroky, tak promyšleně a ne přijít s polovičatou věcí, devalvující informační hodnotu.

Tvou argumentaci velmi dobře chápu, ale nevidím ani jeden důvod pro hledání jakýhokoliv kladu.
IPace
dnesni reklamni systemy dokazou fungovat mnohem lip a vydelavat vic kdys je netlacit takhle nesmyslne na XX stranek, a ze je v tomhle uskupeni CNC dost pozadu a cpou tech reklam tolik ze jich je obcas vic nez samotneho obsahu, jako inzerent bych takovej server primo odmitl, protoze moji reklamu pak vidi uzivatel za den treba 150x a bez uzitku, pritom pro me je dulezite aby ji videl jen jednou a nejlepe na ni i klikl

ono CNC svoje servry nema poradne pripravene ani pro mobilni zarizeni a cpou tak neustale nejake mobilni verze ktere se na dnesnich tabletech ovladaj strasne a vypadaj jak z 90 let, totalne zastaralej redakcni a reklamni system, tohle jim musi mesicne prodelavat statisice
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Je to bída, když se podíváme třeba na dobu, kdy se dělalo Tipo, nebo Ritmo. Tehdy měli malá auta, hb, měli větší cromu, dnes se trochu potácí.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jedno z mála aut co fiat umí, a proč si fiat ještě zaslouží uznání. Malé a velmi dobře zkombinovaný design a ještě únosná praktičnost. To málo kdo umí, většinou malé praktické auto = škaredé auto. Kvalita taktéž ještě na únosné úrovni. Nenapadá mě teď jiný současný model fiatu, které by zasloužil uznání.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Toho čtenáře jsem myslel jaksi automaticky, takže mi vypadl.
!automaniak!
Podle mně je do pětistovky tento motor ideál, nevím proč by se spotřebou do 6l mělo být potřeba CNG natož nafta (i jaderný reaktor je jednodušší než moderní turbodiesel). Pokud někdo bude chtít tohle auto technicky vyšperkovat připlatí si za twinair
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

ano, dokonce už v Y10 o rok dříve, ale to byl litr a jedenáctistovka :-)
gil54
To je divný, že o autě tady skoro nikdo nediskutuje. Při tom by to možná i dost lidí zajímalo, kdyby je předem něco nenasr.lo. Třeba dnešní diskuze u Lexusu GS F je úplně ok a nevěřím tomu, že by si k pětistovce nikdo nechtěl nic napsat.
Avatar - Individualita
Individualita
Protože palec nahoru je jasný, obtěžuje to. To že každá firma musí z něčeho žít je jasné, ale to nás přeci zajímat nemůže. Rozhodně ne když jsou jiné weby bez klikaček (nebo ta klikačka má smysl)a zdařile fungují.
webpaja
...spíš anketa čtenářů pro redakci, ne? ;-) Ale pochopil a klikám!
webpaja
:yes: Evidentně stojí. Zřejmě si je redakce jistá, že mezi nejčtenějšími weby je tu konkurence na jedný straně nevyrovnaná a graficky ne tak propracovaná, následně pak u dalšího afektovaná jak sterilizovaná učitelka ZŠ a nakonec informačně plytká (AR, AF, AW) a tak zůstává v klidový pozici.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Dyť by se to třáslo jak nedopečenej sulc. :-)
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
No tím objemem jsem si nebyl jistej ;-) , ale nechtěl jsem zbaběle gůůglit.
jossalito
Napadá mě jedno, kolika tvých (a nejen tvých) demonstrativních odchodů ještě budeme svědky?
jossalito
Funguje to na penězích. Jak jinak. Ty funguješ taky tak.

Na redakci jsou kladeny požadavky a ta je má nějakým legálním způsobem naplnit. Z podstaty a logiky věci se dá usoudit, že se jim tento styl publikování nějakým způsobem rentuje (taky mě to štve). Až jim to přestane vynášet, nebo pohár trpělivosti čtenářů přeteče a přestanou klikat, "vymyslí" zase něco jiného.

Redakce určitě přesně ví, co jim vynáší a co ne. Tohle nedělají z důvodu, že by na tom prodělávali.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Výstizne napsáno. Ti prolhaní zbabelci z redakce ACZ ví ze mají v CR jasne nesilnejsí pozici a tudíz mají ctenáre na háku. A nesnazí se to ani nejak kamuflovat.
Kharl.ANTIDIESEL
jj
MAKARÓNI NEMAJÍ NA VÝROBU FIAŤÁCKÝHO EMOBILU [odkaz] [odkaz] A TAK SI MYSLEJÍ ŽE VYŽDÍMOU BURZU [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Velkoodběratel_kukuřice
Pěkné auto, jen by mne zajímalo, proč to nemá diesel 1.3 MJ?
Mino21
No počkej, a jak chceš financovat práci redaktorů, když nechceš reklamu a nechceš ani placený obsah?
Arese
Odhlédnu od neuvěřitelně otravného rozsekání na klikací kapitoly a řeknu ještě pár slov k testu - je v něm chybně uvedená hodnota rozvoru (místo něj je zřejmě uvedena celková délka). A úplně v něm chybí podstatný fakt, že jízdní vlastnosti pětistovky se staly dobrými až poté, co Fiat kompletně přeladil a upravil podvozek podle sesterského modelu Ford Ka (vč. doplnění zadním stabilizátorem).
Motor Fire se poprvé objevi již v UNU a Lancii Y, byť nejdříve jen s litrovým objemem.
Současná dvanáctistovka je skutečně vynikající motor i ve verzi EU5 a doufám, že bude i v EU6. Ani verze 1.4 (ve skutečnosti 1,36 l) není vůbe špatná, vč. přeplňované verze. Spotřeba, kultivovanost, pružnost, spolehlivost a super zvuk, co si přát více? :-):-):-) :yes: :yes: :yes:
Ondřej Chamilla
Žádný problém jsme nezaznamenali, naopak tento motor nám do auta dané velikosti přišel jako ideální :-)
ericn
Myslíš ty fotky, kde je větší reklama než náhled? Formát galerie je stejně ubohý jako klikací struktura :no:

Fakt nevím, jestli má cenu otvírat auto.cz, když si nemůžu normálně přečíst test a ani se mrknout na fotky, ač bych rád ...

Tak mi zbyli jen ty diskuse >:D
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, asi proto, že podstaná část lidí prostě odmítá ten test číst.. včetně mě.
Takže o obsahu ani diskutovat nemůžou.
;-)
starý_kluk
Ano 4-ventil. 1242 - o tom se psalo, že při jízdě bylo těžké uvěřit, že pod kapotou není 14-i stovka. Inu - i v benzínových motorech patřily Fiaty ke špičkám: ploché momenty a jako první točily o 1000 obrátek víc, než konkurence (tehdy motory ve 127, 128, ...).
Avatar - dr.biker
dr.biker
Také se přidávám ke chvále tohoto motoru, jeden máme v Puntě r.v. 2003 a také maximální spokojenost. Minulý týden jsem jezdil po delší době s Puntem a ten motor mě nepřestává udivovat. Je tichý, kultivovaný a při zatížení auta pouze dvěma pasažéry i docela svižný (na svůj objem). A ta spotřeba je také parádní, není problém jezdit do 6 litrů. Zkrátka tento motor se Fiatu povedl.
Fiat 500 je nádherné autíčko, které bych si dokázal představit na denní dojíždění do práce, jenom ta cena mě odrazuje, hold za retro stylovku si nechá Fiat náležitě zaplatit...
Horall
Přečetl jsem jen první stranu.
webpaja
Však ti píšu, že to chápu stejně. Firma má obvykle takový obraz, jací jsou nejen její představitelé, ale i klientela. Klientela, která je vidět tu diskutuje. Diskuze jsou to veskrze na úrovni o jaký se konkurenčním webům může jen zdát. Ale to jsem tu už vypisoval. ;-)
jossalito
Jo a pak se už nebudou dát číst ani diskuze. >:D
gil54
>:D >:D >:D >:D
webpaja
Pokud se to bude týkat mého byznysu pak tomu budu věnovat náležitou péči, na přetrhávání nehraju, ale tohle se dá nazvat maximálně ignorací.

K tobě když přijde část klientely a oznámí tohle se mi nelíbí, tak zavřeš kancl a nebudeš se s nimi o tom bavit?
bobosu1
Zdravím
Mám verzi tohohle motoru v Pandě, do města podle mne není lepší motor.
Díky 8V táhne snad od volnoběhu (skoro jako diesel).
Bez problémů se dá jezdit za těch 6 litrů.
Najel jsem už cca 110 tisíc, 70% ve městě, celkem běžně start, jízda do 2 kilometru a stop. Po 95 tisících odešla spojka (oprava, směšná cena a celkem pochopitelná závada)
Měl jsem strach že FIAT kvůli emisím tenhle motor pohřbí a vida je tu stále.
webpaja
K zákazníkovi? Asi to dělám jinak, ale jestli měním něco, co by mohlo přinášet jen závan diskomfortu pro klienta, hledám před samotnou akcí způsob, aby dostal jakousi přidanou hodnotu.

Nebo-li cesta dle ACZ: "Je to sice dál, ale zato horší cesta" :-)
Avatar - speedfred
speedfred
prvý krát som "palcoval" ďalšie tabu u mna padlo.
webpaja
;-) :yes:
Avatar - Individualita
Individualita
Ale ty jako čtenář tu zadarmo jsi, pokud dostaneš produkt (článek), který je ti na prd. Správný vztah web vs. čtenář je ten, že čtenář je spokojený s článkem a web se spokojeným čtenářem = čtenář se bude vracet = dlouhodobý příjem webu z inzerce.
IPace
ty lidi co jim rekli "NE, takhle to dal delat nechci" maj dnes casto vlastni servry/porady a z te "moderni" reklamy jsou schopny uzivit team treba 5-8 lidi, a to se ani nemuzou pisnit sloganem jako CNC kam a.cz spada "největší mediální dům s nejvyšším počtem čtenářů na českém trhu."
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Možná jsem optimista, ale dovolím si tvrdit, že tohle rozkouskování testu se ve čtenosti projeví negativně a evidentně to za to stát rozhodně nebude :-) Čtenář se dá ohnout hodně, ale tady už to přešlo do fáze, kdy se vzpružil zpět.

btw.: to poslední už se mezi konkurenci snad ani počítat nedá, ne? :-) vždyť kdejaký nadšenecký blogísek má čtivější a informačně hodnotnější články.
!automaniak!
sice se twinair třese a má zvuk jako zhulený opilý autista, ale má charakter
(zhuleného opilého autisty) >:D
!automaniak!
asi větší ale vzhledem k tomu, že mě emise moc nezajímají i tak nepotřebný (před chvílí jsem rozbil popelník :-) ) navíc je to twinair CNG, takže to je rovnou fůzní reaktor...
zlysoused
No podle mě Fiat zaslouží uznání kromě F500 především za svou řadu užitkáčů. To je podle mě jeho nejsilnější stránka v Evropě.
starý_kluk
Je škoda, že Fiat už používá jen 2-ventilové provedení. Zázračné 4-ventilové provedení se 63kW (85,7k) z r.2001, používané v Bravě, v Puntu i ze začátku ve Stillu a u Opelu v Corse, .. se vytratilo a Fiat se vrátil k nové 14-i stovce, kterou (starší) před touto 1242ccm opustil, jako méně výkonnou. Je to zřejmě kvůli emisím - Fiat po stupínkách kvůli nim zmenšoval výkon ze 63 na 59kW (80,2k) a pak skončil s výrobou. V Italii to zřejmě tak nevadilo, protože tam není povinné ručení počítané z obsahu motoru, ale z poměru výkon/poh.hmotnost, ale pro technickou reklamu Fiatu to je velká škoda - dodneška, kdy přichází opět móda 12-i stovek, ale přeplňovaných, je tento fiaťácký atmosferický motor progresivní.
Dodejme jen, že proti tradicím, kdy Fiat dělal mírně podčtvercocé motory, je tento motor 1242 ccm kvůli emisím mírně nadčtvercový.
A dále ještě: motor nejenže není přeplňovaný, ale nemá žádnou regulaci ventilů - přesto má mezi 2000 - 6000 ot/min nad 90% max. momentu.
Avatar - Emel
Emel
Já celkem vzal na milost 500X, beru Pandu, Doblo je ve své třídě furt širší špička a nové Tipo bude asi taky ve vodách low/main zajímavé.
Avatar - Individualita
Individualita
Zřejmě vtípek že? >:D
Avatar - Individualita
Individualita
:yes: >:D

Jo a kouření (nejen sazometu) škodí zdraví ;-)
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
>:D >:D >:D >:D >:D
jossalito
Jenže oni nejsou (bohužel) v pozici, kdy by nás museli poslouchat.

Já samozřejmě nemám 35 tisíc klientů, takže se chovám (musím) jinak.
starý_kluk
Mám v Bravě tento motor 4-ventilový: spotřeba běžně 5,5-6 l/100km a při opravdu svižné jízdě dálkově (vč.po D1) za špatného vetrného počasí nepřesáhne 7 l/100km. Udivuje svým výkonem pod pedálem v jakýchkoli otáčkách a jak už bývá u fiaťáckých motorů zvykem, i nad 5000 ot/min jakoby něvěděl, kdy má přestat - výkon neslábne, protože moment výrazně nepadá. Max. rychlost je psaná 170km/h, ale už kolikrát se mi stalo, že při předjíždění jsem se nedopatřením k této rychlosti přiblížil a vůz stále zrychloval.
Kromě toho má v kabině úchvatný a tichý zvuk. To je jeden z italských požadavků: hladit "sportovním" zvukem.
jossalito
Ty se na to díváš tak trochu podle sebe. Když k tobě přijde "zákazník" s přáním "postavte mi katalogový domek", přetrhneš se?
jossalito
Pochop, že ty (my skalní) jsi jen kapka v moři. Denně sem přileze 35 tisíc lidí, jestli jim oni udělají obrat/zisk, tak se nedivím, že jsou k nám hluší.

Ani ty se ve svém byznysu necháváš jinak.
gil54
No o tom jsem přece psal, že nikdo nediskutuje o autě, protože to klikání každýho se.e .
IPace
k cemu a komu, redaktori tohle neovlivni, tohle je veci vedeni a zrejme vedeni ktere sedi nad celim tim shlukem CNC kam spada acz jen jako jedna z redakci, co jim jako navrhovat, aby vyhodili nektere lidi co jsou za to zodpovedni a nabrali nekoho kdo rozumi dnesnim informacnim a reklamnim systemum ? tohle jim nema cenu navrhovat protoze by tim museli vyhodit sami sebe >:D
jossalito
A nabídl jsi jim řešení? Stačí ano/ne.
Avatar - fOE
fOE
Souhlas. Jedno kliknuti a dost.
Konkurence na tom neni jinak, ale konkurence alespon prida na delce textu a kapitola pak fakt jako kapitola pusobi. Tady to rozdeleni uz tak kratkych testu jeste do kapitol je snad pokus o vtip. 8-s
Mno nic, prim v CR prebira autorevue. Kdo chce kam...
jossalito
A stačilo napsat očekávané NE. :-!
Avatar - wakantanka
wakantanka
no minimálne jeden exot sa už našiel, a večná škoda že to neukáže kto to je >:D o dôvodoch by sme potom mali zrejme jasno >:D
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Nevím o jakých závistivých kruzích plácás (asi to nevís ani ty sám) ale jinak z tebou absolutne souhlasím. Problém je v tom ze na dialog musí být dva. Moje slova jsou vecné shrnutí situace.
Avatar - Individualita
Individualita
Přesně tak, dva kliky a šmitec.

Ale ještě k autu. Je to sice roztomilé, ale za cenu přes 400tis bych takovou slabou kabelku opravdu nekoupil. A exkluzivní interiér si asi každý představujeme jinak >:D
lukash
Pořád je to jan FIAT. Krásný, ale fiat. Pokud člověk nepatří do skupiny bohatých, ani trpělivých a shovívavých k chybám italské produkce, nemůže si dovolit takový vůz vydržovat. A vychytávat kus vyrobený "ve středu" jde velmi těžko. Třeba by pomoho nějaké nařízení s povinností to uvádět. Ale to by to asi tím tuplem nikdo nekoupil. Navíc k tomu katastrofální nepraktičnost. Nemůžu si nerýpnout - např. proč se uzavíratelná schránka pře spolujezdcem dodává až teď? Amerika ji měla i v první generaci, kdežto Evropa měla jen nepoužitelnou štěrbinu... PS: vlastní zkušenost - nechtěný dárek (či chtěný ve formě pomsty?) FIAT 500, 1,2, r.v. 2008
Avatar - Ronault.
Ronault.
Šviháku, ty jsi děsný převlíkač kabátů...kam vítr, tam plášť...

Podívej. neměl bych nic proti kapitolám, kdyby to mělo nějaký smysl i pro čtenáře, třeba kdyby testy byly delší, ale to nejsou, klikat za každou větou je trapné
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Hmm, to já ho nainstalovaný mám... přesně z důvodů shora popsaných: kdo chce moc, nemá nic.
Normální reklamu jsem bral jako daň za přístup... ale tento nános reklam, videí a zvuků, to už prostě nejsem ochoten tolerovat.

Ale lidi jsou nepoučitelní. Byste nevěřili slyšel jsem o automobilce, co byla skoro největší na světě... a bylo jim to málo a zkusila se vetřít na americký trh podvodem.
A teď řeší, který lidi propustí jako první.
:-(
starý_kluk
Děkuji za inf. Byl to zřejmě první motor z označením Fire.

Pozn.:
Dcera zase měla Uno Turbo i.e.z konce 80-ých let, kde byl benz. motor 1301ccm, přeplňovaný (opět obsah motoru nekoresponudje s naším povinným ručením). Byla to krásná technická hračka. Turbodmýchadlo nabíhalo až od 2,5tis,ot./min a byl k němu na přístroj.desce tlakoměr. Řidič se tak podle toho mohl chovat k motoru jako ke krotkému koníku (bez přeplňování), anebo přeplňování využít - buď "jen" jako další možnost k bezpečnosti (např. ujet hlupákovi, který se lepí na kufr) anebo si zajezdit. V prvním případě šlo o klidnou jízdu s nízkou spotřebou a ve druhém o zážitky tehdy nevídané - psaná max. rychlost byla 205 km/h, a zrychlení člověk pociťoval při každé rychlosti i přes 160 km/h.
webpaja
Vlastně pro jídlo by jsme si taky měli chodit zdarma, že jo? Tohle fakt ne, tady jsi nepochopil o co v diskuzi jde.
Freddka
Dik.
To vite, nedalo mi to ... :-!
Na Stiga v aute ktery mu chcipa se tezko zapomina :-)
fiaty.cz
Motor není z devadesátých let, ale z roku 1985, kdy se jako první motor na světě, u kterého bylo k návrhu použito CAD programů, představil v Unu ve verzi 999ccm s 45 koňmi. Ač se podle dobového tisku se zvyšováním objemu nepočítalo, postupně narostl přes 1106 až na 1242ccm.
Měl jsem tohle chrastítko v Unu 1,1 i.e. a Puntu II a vždy jsem byl maximálně spokojen. Na městský a příměstský provoz byl ideální ;-)
_Teddy_
Som zvedavy, ako dlho to potrva kym bude aj diskusia pod clankami rozdelena: 10 prispevkov na stranu, a potom uz len klik "pokracovat na dalsiu stranu". Tipujem, ze to dlho nepotrva...
Avatar - pumpkin
pumpkin
Okej, ja to tiež nemám nainštalované, len odpovedám kolegovi vyššie.
webpaja
Absolutně nemám ambice redakci připravovat o příjmy z reklamy, vadí mi jen a pouze hloupý a umělý dělení článků.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Stiahneš a nainštaluješ AdBlock.
Avatar - euro89
euro89
Mě by zajímalo, jak si můžu zablokovat reklamu? O to bych měl určitě zájem.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Redakcia ťa má na háku, zbohom!

Dobre napísané. :yes:
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
:yes: :yes: :yes:
Giorgio
James May to dávno řekl v Top Gearu (při testu F500 proti parkouristům) - malé italské auto má mít pod kapotou benzinový šicí stroj, kterému ventily skáčou přes kapotu. To k tomu "balíčku" prostě patří.
Freddka
Byla je a bude krasna.

Ale s timto motorem byly dost podstatne problemy viz [odkaz]
Pro Euro 6 ho totiz naladili tak blbe, ze v prudsim kopci pocitac omezil splodiny natolik, ze se auto nechtelo rozjet (viz ten prilozeny odkaz - je tam video reportaz, kde to testuje sam pan STIG ! a taky mu to chcipe...!).

Tohle resili na BBC primo s Fiatem asi pred rokem, a Fiat rikal, ze vsechno funguje jak ma, ale fakt jsem videl reportaz a to auto chcipalo (na jednicku plnej knedlik - ale kdyz pocitac neda benzin, tak se to proste rozjet nemuze no)

“The majority of calls we received were from owners of Euro 6 FIAT 500 1.2 vehicles built without optional ESC (Electronic Stability Control), which have different engine software to vehicles equipped with ESC. ESC is now standard on all models across the FIAT range.”

Tak by me zajimalo, jestli uz je to teda vyresena zalezitost, redakce...?!? :-)
Avatar - pumpkin
pumpkin
Ak budú jednotlivé kapitoly výživné a prehľadné ako na auto revue, tak okej, na takéto členenie odmietam klikať.

Čo sa 500-ky týka tak veľmi vkusný restyle. Ak navyše vychytali chyby predošlej verzie, tak to bude super auto. :yes: Mám trochu skúsenosti s modelom 2008 a pre Fiat je to minimálne počin desaťročia.
ericn
Souhlas, pěkně napsáno ;-)
ericn
Souhlas, tyhle klikací články jsou těžký ojeb čtenářů auto.cz. Za chvilku bude jedna věta a malý obrázek mezi reklamama :no:

Redakci: za jak dlouho pochopíte, že se nám tento formát nelíbí? ;-)
Nonsens
aj násilné delenie v mene zisku z reklamy sa dá akceptovať v rozumnej miere (pre mňa cca 3 kapitoly), tento test to prepískol.
Avatar - martin.filak
martin.filak
Taky Panda, taky tento motor v 8V provedení. Najeto asi 120 000 km, přičemž 90% město. Spojka původní a spotřeba kolem 5 - 5,5 l (kolem 5,8 v zimě). A s tím řazením 4. převodového stupně ve městě bych to neviděl tak dechberoucně (viz článek), já tam totiž hážu pěkně na rovině od 50 km/h rovnou 5ku... a nemyslím, že by 500 měla nějak extra rozdílné zpřevodování. >:D
geroc I.
>:D :yes: :yes:
zlysoused
Marketingový právěže moc. Kolik je kolem F500 marketingu? Moc ne.
Avatar - MGRR
MGRR
Každopádně tolik legrace jako s Toyota IQ, jsme si s dětmi s žádným autem neužili :-)
webpaja
Právě, myslel jsem, že to ukončili a přitom mi to přišlo napohled zajímavější než Smart For2 ;-)
Avatar - MGRR
MGRR
Pro Aston Martin Cygnet (dělají je z Toyoty IQ) prý ještě ano. [odkaz]
Možná to jsou staré skladovky, takže v Německu se ještě sežene, možná to jsou nemoderní skladovky [odkaz]%5B0%5D.makeI…
Mikyp
Tak tohle se opravdu povedlo... Kombinace těchto prvků je úplně skvělá a myslím,že si auto najde spoustu kupců. Sám se chystám na koupi,tak se na něj moc těším. Za mě rozhodně ano. 500ka je stylovka a tou taky zůstane, ať je modrá,zelená či černá.
Jo a co se klikacích článků týče, mě vůbec nevadí,takže nechápu 180 příspěvků o ničem... :-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas.... vskutku genialne mini auto..... a prave ten retro styl a dizajn je na nom podla mna najkrajsi..... lebo aj panda je tiez genialna.... ale pre zmenu uz inym sposobom.... ;-)
webpaja
Na F500 není zásadně nic špatně a k tomu přidává geniální design.
webpaja
A IQ se ještě vyrábí?
webpaja
:-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
aj na toto som myslel presne..... ze sa tu viac diskutuje o formate textu ako o testovanom aute :yes:

mna zaujali akurat tie zadne svetla o ktorych pisem vyssie .... inak skutocne na tomto auticku nevidim nejake velke zmeny vizualne a ani v motoroch.... ale to je pre f500 vlastne len dobre..... to auto netreba moc menit... je podla mna svojim sposobom dokonale.... a nestarne :yes:

ja som si pozrel zaver tabulky aj fotky.... za 8 rokov je o f500 toho skutocne uz dost... vsade naokolo... ale podla mna kto chce si to precita cele v pohode... a to bez ohladu na format textu ...
webpaja
>:-[] ;-)
webpaja
...takto! ;-)
webpaja
...i...
webpaja
...příspěvky...
webpaja
...psát...
webpaja
Můžeme...
gil54
Napsal jsi to úplně přesně. :yes: (Akorát ji to měl udělat alespoň na pět překlikání ;-) . )
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ta jemna siva farba je vlastne v pohode.... to je ta na pozadi vsetkych otvorenych clankov .... ale v prispevkoch by mohla byt ina ako biela ... tu mi biela akosi vadi.... ale to aj inde je takto
webpaja
Zkus kontrast ;-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja som si pozrel zaver a fotky ;-) ... sice som si to skusal preklikat cele ( ako to pojde ) ... ale necital som cely ten test.... uprimne.... nepaci sa mi tento format na klikacku ;-\

velmi by ma potesilo aj ine pozadie stranky a teda aj pozadie pod pisanym textom.... jemne zlte v predoslej verzii webu bolo na oci podla mna prijemnejsie ako ostra biela ... ale to uz je asi mimo misu teraz to spominat ok....
jossalito
Vzhledem k tomu, že testy koncernu patří dlouhodobě k výrazně nejčtenějším, tudíž logicky by mohlo plynout, že si na sebe díky násobkům zobrazení jednoduše a s přehledem vydělají.
Ale nevsadil bych si na to. Nechme se překvapit. ;-)
jossalito
Až jim to přestane vynášet, zajisté svůj přístup změní.
webpaja
S tímhle oslovením uspěješ max na vaší stranický schůzi...Komsomolče ;-)
webpaja
Uspořádání psanýho textu nená to, v čem by kdokoliv z nás měl redakci školit. Jsou to profíci a každej, kdo se tu snažil napsat i kratičkej blog ví, že to je občas rychna. Problém není v sledu nebo redaktorech, ale v principu násilnýho dělení za účelem zvýšení zisku ;-)
webpaja
Ano, ale... viz výše moje reakce. Zcela lidově se dá říct, že z prdu kuličku neuděláš. Krok redakce je krokem slepého do rušné ulice. Však on se zbytek přizpůsobí.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
na bielej kasni to vyzera asi najlepsie podla mna .... ale ak je auto v cervenej tak vtedy sa caro tohto kuzla akoby uz straca..... inak samozrejme... ma to zvysit originalnost f500ky a podla mna sa to podarilo.... urcite by som s tym nemal problem.... aj ked ten facelift zadnych svetiel nutny asi ani nebol ;-) .. je to o zvyku
RS
Až dnes jsem si všiml, že má uprostřed zadních světel plech. Osobně mi to přijde originální a povedené :yes:
Trošku směšný je tam ten výfuk. V dnešní době by nemusel být vidět vůbec.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne by sa pacil navrat jemnozlteho pozadia stranky ... a aj videorubriky road look tv.....

skutocne nejaka videorubrika by tu byt mohla... ako tomu bolo kedysi ;-)
kure64
Taky se přidávám nechci klikací článek. Hezky pěkně vše na jedné straně. Klikací systém je extrémně otravný a nepřehledný.

A ještě by se mi líbilo mít víc videí. Kde je Kuba a videa?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
podla mojho nazoru tie facelift ani nejako nepotrebovali... ta plechova ( alebo plastova ) ploska vo farbe karoserie ktora je vlozena v strede svetlometu posobi v niektorych farebnych kombinaciach podla mna zvlastne... napriklad ak je auto cele cervene tak ta cervena ploska vlozena v cervenom svetle vyzera proste divne... aspon na fotkach ... a ani v ciernej tu v teste mi to nepride zozadu krajsie ako to bolo ked boli svetla este pred faceliftom..... podla mna do tych zadnych svetiel vobec sprtat nemuseli ... nemali ziadnu chybu.... ale inak v pohode... zase netvrdim ze mi to nejak vadi... da sa na to zvyknut.... je to zase kusok nieco nove... a vynimocne.... a malickemu fiatu to asi este viac zvysi originalitu ... je to nadalej krasne auto :yes:
gil54
Udělejte důsledně všechny články tohoto webu "klikací".

A do tejdne po vás neštěkne ani pes. ;-\
Avatar - Individualita
Individualita
Marketingový určitě, ale zaslouží si to?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mohli podla mna uz pred nejakym rokom dotiahnut povedzme ten model viaggio do europy ... ok jasne... trosku by ho prisposobili na europske pomery ... to by bolo uz najmenej... ale mali by dalsi schopny model .... miesto toho nafukuju 500ku.... v poriadku... nech nafukuju.... ale uz to zacina byt okukane.... podla mna prichod tipa je nacasovany skutocne uz za 5 minut 12.... fiat uz proste potrebuje nejaky solidny hatch kombik alebo sedan... model viaggio tu pritom mohol uz davno byt.. a aj zmenit vnimanie zakaznikov znacky..... ale to je teraz uz jedno .. ostava uz len drzat tipu palce... ale mam z neho ozaj dobry pocit :yes:
!automaniak!
hlavně oranžové renaulty... ;-)
Avatar - wakantanka
wakantanka
Myslím že novodobá reinkarnácia 500vky je designový a marketingový majstrovský kúsok. Koľko podobných áut z poslednej doby sa vyrábalo tak dlho v podstate nezmenenej podobe? Mierne vylepšovanie techniky, výbavy a materiálov predajom naďalej prospieva. Musím tlieskať p. účtovníkovi. Toto zlaté vajce si len hýčkať a piplať ďalej. :yes:
Avatar - Individualita
Individualita
Je to tak, navíc plnohodnotné forum je taky fajn. Jen v práci se mi tam blokují některé obrázky ;-\
webpaja
Exkluzivní v rámci třídy. Ono celý pojetí je zcela jiný než třeba předvádá Up! nebo kdokoliv jiný. F500 jsem jezdil občas po Prg, občas v Itálii a pokud neberu vyšperkovaný verze, tak i cenově OK. Ale pouze s tímto motorem. ;-)
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
>:D >:D >:D >:D
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
>:D >:D >:D
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
>:D >:D
webpaja
Ale navrhuji členění po alespoň třech slovech :-)
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
>:D
Avatar - euro89
euro89
Koukám, že to debilní dělení článků na kapitoly s*re redakce už i do testů. Za chvíli tu nebude co číst... Inu, výsledek redakčního testu si tedy nepřečtu. Za sebe však říkám, že je facelift pro mě velkým zklamáním. Z venčí je ještě vše v pořádku, ale nahrazení původních budíku komplet displayem by mě od koupi odradilo, i kdyby byla v pořádku nabídka motorů. A tím se dostávám k největšímu zklamání a to je nahrazení klasické 1,4 16V 100CV dvouválcovou sekačkou, která má na papíře o pět koní více, ale projev motoru připomíná spíše výrobky od Moutfieldu. :-! Ale v dnešní Evropě se prodají i daleko horší auta, takže o komerční úspěch strach nemám. ;-\
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
:yes: :yes: :yes:
Avatar - MGRR
MGRR
Jezdil jsem pětistovkou necelý měsíc, ale nějak mi nesedla, hlavně mimo město a na dálnici. Máme ve finále Toyotu IQ, která se vejde i tam kam Fiat už nezaparkuje a kupodivu se chová lépe při vysokých rychlostech. IQ má delší převody, takže si v pohodě svištíme doma v Němcku 170 a nerozhodí jí ani nerovnosti na mostech.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
>:D >:D >:D

Prece místní prokoncernoví vlezdozadelisté nerozkouskují Vlčkovi Skodovku.
jossalito
Proč se omlouváš?
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
:yes: :yes: :yes:
kure64
Nic proti, ale podle mě reklama na internet nepatří a ani placený obsah. Rozumím tomu že někdo na tom profituje a spousta webů by se jinak neuživila, ale prostě mi to vadí. Naštěstí jsou tu i jiná řešení, jak si internet přizpůsobit k obrazu svému.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
>:D
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
:yes: :yes: :yes:
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
:yes:
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
:yes:
Avatar - Individualita
Individualita
A ještě ten kdo dá palec dolů ať napíše proč. Protože tahle odpověď by mě zajímala...
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Dal jsem palec dolů. Nevadí mi klikací článek, pokud zaujme. Když mám čas na Auto.cz, tak mám i čas klikat. Ale chápu, že se to někomu nelíbí.

A teď se ukažte, vy demokrati! ;-)

PS: SamanAR, to co píšeš mě zaujalo. Děláš v oboru?
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
:yes: