Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSeriál turbodmychadla: Problémy s turbem? Jen o nevypínání motoru po dojezdu to není (2. díl)
191 komentářů
Warrual
Dneska to není rozdělený na stránky? 😢
>😁 >😁 >😁 :yes: jo posledne to rozdělení na klikací kapitoly byl hienismus
Sky for everybody
Dobrá práce, Tomáši. :yes:
sten85
Dobrý den
jaké turbo používá motor 330d M57 od bmw, a jaké M47 D20 320D též od bmw?
jaké turbo používá motor 330d M57 od bmw, a jaké M47 D20 320D též od bmw?
boost.
Díky za obsáhlý popis problematiky a na poměry A CZ dlouhý, jednolitý článek. Jen tak dál. :yes:
jj dobrý, mohl by to být seriál na pokračování kde by se rozebrali jednotlivé zajímavé části aut
homat1
motory DV6, kromě užitkové verze neměly nikdy interval 30.000 km. E4 15000/20000, E5/6 15000/25000
Stejsn
A k teplotě oleje, konkrétní poznatek který jsem dodnes nepochopil. Máme s kamarádem stejná auta, stejný modelový ročník. Je to Peugeot 406, objem 2,2 llitru. On má turbodiesel, já mám atmosférický benzíňák. On nemá žádnou indikaci teploty oleje, já tam na to mám budík. On by to potřeboval právě kvůli turbu, mně je to tam úplně k ničemu. By mě zajímalo, jakým způsobem v PSA přemýšlejí?
Já si myslím, že je to výbavou. Když je vyšší výbava, tak ukazatel oleje je, jinak ne. Akorát V6 to má v základu tuším ale ta stejně nešla koupit bez výbavy. 😄 Každopádně mi to taky v autě chybí, je to dobrá věc.
Dobrá otázka. Odpověď je, moc tam nepřemýšlejí, ale může jim být omluvou, že málokterá automobilka ti dá teploměr oleje, ale jak správně podotknul autor článku zase se připojíš na internet. Je to daný tím, že zákazníci zblbli a přestali je zajímat na autech věci podstatné a zaměřují se spíš na zbytečnosti. 😉 Mě na oktávce taky štve, že nemá teploměr na olej. Odhaduju to podle teploty vody, ale není to úplně ideální stav.
Právě novější oktávky v lepší výbavě teploměr oleje mají. Měl jsem to na OII FL i teď na OIII. OI a OII před FL to ještě neměly. Zobrazit to lze na multifunkčním displayi mezi budíky.
Odhad podle teploty vody je zavádějící, protože v dnešní době teploměr chladící kapaliny funguje stejně jen jako kontrolka a neukazuje skutečnou teplotu.
Máš pravdu, ideální stav to není. Mám vysledováno ve své OIII RS TSI že na vodě mám 90 oC třeba po 8 km, kdy je teplota oleje jen 50 oC. Aby byl olej na min. provozní teplotě 80 oC, tak se musí ujet ještě další 4 km. A to mluvím o létě, v zimě je to ještě nejmíň o 4 - 5 km dále.
v PSA (a jinde taky ) přemýšlejí jednoduše, zákazník tomu nerozumí a ani nechceme aby tomu rozuměl. Nadělají tam koniny, nacpou neduživé součásti a chtějí, ať jsi rukojmím v autorizované dílně, nic víc, nic míň.
Ještě jsem neslyšel, žeby se měnilo turbo na kamionu, fordu excursion 7.3td nebo mercedesu w124 300D a to ty auta mívají něco najeto. Takže problém není ani tak v turbu jako takovém, problém je v tom, že se dneska dávají poddimenzovaná nemocná turba.
Článek byl po delší době fajn :yes:
Ještě jsem neslyšel, žeby se měnilo turbo na kamionu, fordu excursion 7.3td nebo mercedesu w124 300D a to ty auta mívají něco najeto. Takže problém není ani tak v turbu jako takovém, problém je v tom, že se dneska dávají poddimenzovaná nemocná turba.
Článek byl po delší době fajn :yes:
Že by přemýšleli skrz vyšší teplotu benzínových spalin, protože vědí, že olej není potřeba jenom pro turbo ?
Ozzman
Já si to nemyslím i když...
Odporoučené Turbodmychadlo jsem jednou zažil na vlastní kůži. Bylo to záhadně pár dní po výměně oleje v jednom pochybném autoservisu (na mou obranu mi bylo asi 19-20, tak jsem ještě nevěděl kam jezdit). Jel jsem po dálnici, žádné zastavování, ale trochu rychleji (180km/h), venku bylo asi 30 stupnů, takže horko... auto přestalo táhnout, podřadil jsem na 5. (už v nějakých 130ti) a zase nic... pak dým a každý to zná....
Nejsem si jist, že bych se o auto nestaral, a choval se nešetrně k turbu, buď za to mohla ta olejová náplň, nebo jen prostý fakt ,že to byl Renault Laguna Dci >😁 Přikláním se k druhé možnosti... >😁 Některé vozy jsou poddimenzované a u tohoto se to ví.
Odporoučené Turbodmychadlo jsem jednou zažil na vlastní kůži. Bylo to záhadně pár dní po výměně oleje v jednom pochybném autoservisu (na mou obranu mi bylo asi 19-20, tak jsem ještě nevěděl kam jezdit). Jel jsem po dálnici, žádné zastavování, ale trochu rychleji (180km/h), venku bylo asi 30 stupnů, takže horko... auto přestalo táhnout, podřadil jsem na 5. (už v nějakých 130ti) a zase nic... pak dým a každý to zná....
Nejsem si jist, že bych se o auto nestaral, a choval se nešetrně k turbu, buď za to mohla ta olejová náplň, nebo jen prostý fakt ,že to byl Renault Laguna Dci >😁 Přikláním se k druhé možnosti... >😁 Některé vozy jsou poddimenzované a u tohoto se to ví.
19ti letý hrdina letící po dálnici kiloosmde (jelikož bylo 30 stupňů, tak to asi nebylo v noci na prázdné dálnici)... Jsem rád, že si tyto bujaré léta ve zdraví přežil >😁
To já taky >😁 Ale to Turbo to nepřežilo >😁 Člověče, tak mi bylo víc, asi 21 spíš, no jo no... po výměně za HTP to celkem jelo >😁
Dálnice ale byla celkem prázdná, byla to nově otevřená R6, (asi 5km od domova se to stalo) a ještě tam místí moc nejezdili, nyní to tam ve všední den, kdy jedeš z práce, nebo do ní, už celkem nemožné jet i 130 >😁
Dálnice ale byla celkem prázdná, byla to nově otevřená R6, (asi 5km od domova se to stalo) a ještě tam místí moc nejezdili, nyní to tam ve všední den, kdy jedeš z práce, nebo do ní, už celkem nemožné jet i 130 >😁
No hlavně ta dýmovnice z výfuku, za takový maskovací manévr by se nemusel stydět ani M1 Abrams.
To začalo až po sjezdu z dálnice >😁 Právěže jsem o tomo problému měl povědmí, jelikož jsem vlastil to, co jsem vlastnil a u toho auta to je obvyklé, asi jako že TDI neplní emise >😁 (sranda) >😁 A proto jsem chvíli tápal, jestli je to to, co si myslím.
Nejhorší ale byla cesta z domova do servisu (asi 15km), kdy v táhlém kopci jsem byl opravdu, jak když jezdim na suchý listí a nedoschlou trávu >😁 Nakonec jsem musel v pulce zastavit, když auto samovolně zrychlovalo a šlo do otáček, ani moc nešlo vypnout motor.... >😁 Byla to sranda... >😁 Jinak to auto bylo ale super na jeho obhajobu >😁
Nejhorší ale byla cesta z domova do servisu (asi 15km), kdy v táhlém kopci jsem byl opravdu, jak když jezdim na suchý listí a nedoschlou trávu >😁 Nakonec jsem musel v pulce zastavit, když auto samovolně zrychlovalo a šlo do otáček, ani moc nešlo vypnout motor.... >😁 Byla to sranda... >😁 Jinak to auto bylo ale super na jeho obhajobu >😁
A byla to dvojková, nebo jedničková laguna?
Mrkni mi do profilu, tam o ní najdeš vše 😉 A jestli si línej jak já, tak to byla Grandtour 1.9Dci 88kw 2002 (II.generace) 😊
jj ta mala turbo chladene iba vzduchom, tam turba odchadzai bezne (okrem dalsih malickosti ako EGR, prevodovka, predna naprava, el system koli kablovemu zvazku umiestnenmu na zlom mieste, CR system delphi atd.....)
Tak z toho co popisuješ ses možná choval k turbu šetrně ale rozhodně nebyla provedena žádná kontrola či údržba. Tohle je typický příklad netěsnosti a nasátí oleje motorem. 😉 Jak začne motor spalovat olej, málokdy to má happy end.
Já abych řekl pravdu, tak si spíš nejsem jistý tím, jestli auto mělo doopravdy ty kilometry, co bylo udáváno, tam může být jádro problému. Jak se ale udržuje turbo? Olej jsem měnil pravidelně, auto mělo asi 150 tisíc km tachometrových (koupil sem asi se 130ti).
Tak já "kontroluji" vše 2x do roka s výměnou oleje.
Vizuelně člověk vidí kde všude motor netěsní a je zaflákaný olejem či sazemi.
Vizuelně člověk vidí kde všude motor netěsní a je zaflákaný olejem či sazemi.
Do té doby saze nelétaly a vizuélně? Nic z toho neteklo, tak fakt nevím 😄
Tyto motory Dci, mimo jiné na svou dobu dost průkopnické /i výkonově/ byly dost poddimenzované, tento osud potkal nejedno megane, nebo lagunu.
Ano, proto si myslím, že jsem tomu mohl předejít leda tím, že bych koupil konkurenci >😁
vtedy ano, ale dnes uz nie. kazda automobilka ma vo svojom zivote cierne obdobie, ziadna nechce vedome robit zle auto, ale niekedy sa proste blby manager dostane na tu "spravnu" poziciu a nestastie je na svete
Nebylo by lepší nechat to auto odtáhnout a vyměnit jen turbo, než cestou do servisu dokurvit motor totálně? To že šel samovolně do otáček znamenalo, že jel na olej z motoru, takže motor nebyl mazanej.
Nikde jsem z jeho příspěvku nevyčetl, že by zároveň ohrožoval ostatní. Taky jezdím po dálnici rychle, když není provoz a nikoho tím neohrožuju. I když většinou jezdím normálně tj.150-160. Ve 180 už to jednak strašně žere a aerodynamickej hluk je taky dost velkej.
Já si držím těch tacho 130, i když je prázdno, přijde mi to dostatečně rychlé a zároveň komfortní tempo. A vypozoroval jsem jednu zajímavou věc, na Slovensku když jedeš takhle rychle, nikdo tě nedojíždí, nikdo nebliká, do levého můžeš téměř bez kouknutí do zrcátka. To u nás není možné, tam je v levým furt někdo, komu je 130 málo, kdo jede 150-160 (asi někdo hrozně důležitý) a myslí si, že tím nikoho neohrožuje ani neomezuje.
ono asi bude záležať veľmi na tom po akom úseku a v akom čase u nás jazdíš >😁 Ja mám pravidelnú skúsenosť, že tacho 130 a často mávam pocit, že zavadziam. >😁 Takže to dvihnem o trošku viac max 140 tacho a som v pohode, aj keď nejaký uponáhľaný obchoďák či rehoľná sestra vo Fábii sa vždy nájde >😁 >😁 >😁
Posledně v září, pracovní den ráno, trasa Žilina -> Bratislava, 125 tempomat a úplná selanka. Přijel jsem vysmátý a čerstvý, ani nevím, jestli mě někdo předjel 😄
A to sa ti tak darilo aj v úseku Trnava - Bratislava? To si odtiaľ išiel potom buď skoro ráno alebo až po špičke. Alebo si mal "kliku", >😁
No vidíš tak to radši ani nejezdi do Německa tam se musíš do zrcátka koukat furt. V životě jsem na nikoho neblikal, ať mi uhne z levýho. Pokud je totiž provoz, tak se nesnažím tlačit dopředu a na sílu jet svých 160. Jedu tolik opravdu jen když je volná dálnice. Vysvětlil jsem to dostatečně jasně? >😁
Provocateur
Jsem zvědavej, jestli po přečtení článku bude fOe nadále trvdit, že turbobenzín je na krátké popojíždění po městě stejně vhodný jako atmosférický motor 😄
Rozhodně se s ním jede příjemně i na krátkých trasách 😄
Akorát to turbo má z toho trochu nervy. >😁
To jistě jede, ale řešili jsme nedávno vhodnost z hlediska životnosti 😉
To je druhá věc. Ale uživatelská přívětivost je dnes většinou na straně těchto turbovysavačů. A že se za 100 tis. km turbo vysype? No, trochu bych skřípal zuby, ale co, nechám ho spravit a budu si užívat dál 😄
woody-alien
V poslední době mám pocit, že se auto.cz rozhodlo prověřit odolnost našich žaludků. Machalova parodie na test (Ibiza vs. Fabia) následovaná Ondrovou šťavnatou MX-5, možná že i dobrý (což se ovšem nedozvím, protože nejsem ochoten po třech souvětích skákat na další stránku) ale provedením zabitý test F500 následovaný kvalitním, informačně obsáhlým článkem o technice, za který autor zaslouží pochvalu.
Možná si vedení tohoto webu vzalo za vzor slova maminky Forresta Gumpa - auto.cz je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš. >😒] Jisté je, že podobný rozptyl kvality/zajímavosti článků na mě má jaksi tlumící účinek. Tlumí mé aktivity tady na "nezbytné" minimum. ;-\
Možná si vedení tohoto webu vzalo za vzor slova maminky Forresta Gumpa - auto.cz je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš. >😒] Jisté je, že podobný rozptyl kvality/zajímavosti článků na mě má jaksi tlumící účinek. Tlumí mé aktivity tady na "nezbytné" minimum. ;-\
Jako že by bylo lepší, kdyby tu byly jen ty špatné věci? 😄 Jak jsi to psal, vzpomněl jsem si na zásadu dramatu od Cimrmana, střídání prvku očekávání a zklamání... 😄
Lexus, MX-5 i 500 byly fajn, tohle taky... po temném období dieselgate se toho teď urodilo víc než za hodně dlouhou dobu.
Lexus, MX-5 i 500 byly fajn, tohle taky... po temném období dieselgate se toho teď urodilo víc než za hodně dlouhou dobu.
Myslím, že temné období dieselgate se ještě neodporoučelo a na titulkách se něco vyrojí 😄
Mně nakonec ani nevadí články, tam je obvykle něco nového, prolétnu a pohoda. Ale diskuse jsou problém... tam je to pořád totéž dokola a dokola.
To je další věc, někdy jsem mrknul na diskusi a pak se třeba vrátil k článku. Teď je tam často tolik balastu, že se tím nechci probírat a prostě končím.
Už dlouho zde byla nastolena celkem příměří mezi koncernisty a zbytkem světa, ale tady se právě zase bitva rozohnila nanovo. Jedni problém zlehčují, druzí dělají z VAG největší zlo na světě... pak se tam už argumentuje ledasčím 😄
Miata, RS6, turba... a diskusie >😁 - toto su dovody, preco som este ACZ nezavrhol ! 😄 :yes:
To, ako to bude pokracovat, je vo hviezdach. U mna sa ale nic nemeni - dokazem si vyselektovat to co ma zaujima, pozriet aj to menej zaujimave, skritizovat co sa nepaci a naopak, pochvalit to, co si pochvalu zasluzi. No a tu je to jednoznacne: Tomášovi patri absolutorium ! :-! :yes:
Aj ked uz minule som sa mal chut pustit sa s nim do debaty ohladom funkcie VGT - on pise o regulacii preplnovacieho tlaku...Ja hovorim, ze je to funkcia na rychlejsi nabeh turba do jeho pracovnych otacok a prepln. tlaku. Prepln. tlak sa reguluje viacerymi sposobmi - bud to obtokovym ventilom na strane turbiny, alebo "push-ventilom" na strane sania motora. No a tam sa este riesia sposoby ci sa to zacykluje ( prebytocny vzduch nazad do sania ) alebo len to odfukuje do prazdna...atd... 😉
Jedno je ale iste - preplnovanie je veda. A kedze bezny uzivatel turbomotora nema sancu sa len povedzme v autoskole naucit ako spravne sa k turbo-motoru chovat, je pre neho tento clanok jedinecna moznost, ako si usetrit neprijemnosti a financie z hladiska buducnosti !
Takze este raz : Tomáši, ĎAKUJEME !!!! :yes: :yes: :yes: :yes:
To, ako to bude pokracovat, je vo hviezdach. U mna sa ale nic nemeni - dokazem si vyselektovat to co ma zaujima, pozriet aj to menej zaujimave, skritizovat co sa nepaci a naopak, pochvalit to, co si pochvalu zasluzi. No a tu je to jednoznacne: Tomášovi patri absolutorium ! :-! :yes:
Aj ked uz minule som sa mal chut pustit sa s nim do debaty ohladom funkcie VGT - on pise o regulacii preplnovacieho tlaku...Ja hovorim, ze je to funkcia na rychlejsi nabeh turba do jeho pracovnych otacok a prepln. tlaku. Prepln. tlak sa reguluje viacerymi sposobmi - bud to obtokovym ventilom na strane turbiny, alebo "push-ventilom" na strane sania motora. No a tam sa este riesia sposoby ci sa to zacykluje ( prebytocny vzduch nazad do sania ) alebo len to odfukuje do prazdna...atd... 😉
Jedno je ale iste - preplnovanie je veda. A kedze bezny uzivatel turbomotora nema sancu sa len povedzme v autoskole naucit ako spravne sa k turbo-motoru chovat, je pre neho tento clanok jedinecna moznost, ako si usetrit neprijemnosti a financie z hladiska buducnosti !
Takze este raz : Tomáši, ĎAKUJEME !!!! :yes: :yes: :yes: :yes:
RS6 :yes: ..okrem Tomasa si zasluzi pochvalu aj Ondrej za svoje clanky a testy a hlavne komunikativnost s diskutermi :yes: ..netreba stale len kritizovat,ale treba vediet aj pochvalit ked to stoji zato..
Uživatel_5340709
výborný článek, spousta informací o kterých se nám teoretikům ani nesní. Jen trochu doplním, že Tomáš zapomněl na jednu klasickou dříve hojnou závadu - praskání spojovací hřídele rotorů dmychadla z důvodu neustálé extrémní rozdílné tepelné zátěže.
jorbl2
Proč jsou nízkoviskozitní oleje nevhodné pro mazání za vysokých teplot?
Nízkoviskozní oleje se za zvýšené teploty rychleji stírají, čím dochází k porušení mazacího fílmu, a tím ke zhoršení kvality mazání. Typické jsou třeba závodní oleje, které nejsou řídké, mají označení třeba 10w-50, 15w-60, právě proto, aby při extrémním tepelném zatížení teprve zřídly.
Díky! A jsou nějaký specifikovaný nebo doporučovaný hodnoty, třeba když někdo běžně jezdí tak, že má teplotu oleje 130+, tak by měl používat spíš W40 než W30?
Drž se doporučení výrobce v knížce, a jen logicky zvaž kde jezdíš, pokud někde u moře, je lepší mít tu druhou hodnotu vyšší, třeba 40. Pokud víc chladno a zimy, je lepší jít dolů na 30. Ale je to jen trochu teorie, protože longlifové oleje, který se tak rády používaly po r. 2000 mají většinou druhou hodnotu 30, přičemž výrobce který je používal, jinou alternativu nenabízel. Každopádně není to až tak stěžejní, důležité je ten olej tam nehonit 30 tis. km, ani 20 tis. km, to je spiš tak maximum.
Samozřejmě lze doporučit vykašlat se na longlife, krouhnout interval třeba na 15 a přejít na standardní olej.
Já bych to taky tak udělal, ale když nevím ani auto, tak se nechci pouštět do větších věcí.............. 😉
Ono to není tak jednoduché, například u auta s DPF musí být low-saps oleje, což nelonglife oleje ve většině případů nemají. Ideální je longlife olej a jen zkrátit interval na 15tis.
A taky si pohlídat výměnu. Aby to nebyla klasika-odleju polovinu oleje, filtr očištím hadrem a zákazníku jeď.
A taky si pohlídat výměnu. Aby to nebyla klasika-odleju polovinu oleje, filtr očištím hadrem a zákazníku jeď.
To jo, ale viskozita 5W-30 vs. 5W-40 by měla být stejná, nebo zanedbatelný rozdíl, pokud budeš jezdit hlavně v teple.
Ale taky považuji za ideál nepřesáhnout výměnný interval 15 tis. km, pak ty motory chodí krásně i po 100 tis. km a víc.
Ale taky považuji za ideál nepřesáhnout výměnný interval 15 tis. km, pak ty motory chodí krásně i po 100 tis. km a víc.
Ta viskozita sa prave bude lisit. S niektorymi benzinmi by som sa bal jazdit naplno s 5W-30. Radsej 5W-40 a to este nejaky kvalitnejsi.
Castejsie vymeny by mali byt samozrejme pre niekoho kto chce to auto na dlhsiu dobu. Na druhu stranu ak sa jazdi usporne a vylucne dlhe trasy, kvalitne palivo, filter atd.. tak olej moze vydrzat aj 20-30 tisic.
Castejsie vymeny by mali byt samozrejme pre niekoho kto chce to auto na dlhsiu dobu. Na druhu stranu ak sa jazdi usporne a vylucne dlhe trasy, kvalitne palivo, filter atd.. tak olej moze vydrzat aj 20-30 tisic.
To mám v plánu udělat. Jde o novy TSI, podle prodejce je tam necoW30 asi longlife nevím nemohli jsme to najít 😊, interval 30t nebo 2 roky pokud počítač nerozhodne jinak.
lamal
Za prve, super clanok 😉
Trochu matuce je to piskanie turba pri jeho opotrebeni, nie vzdy je to tak, ze ked ho pocut trocha tak je to zle, alebo ano ?
Otec ma 1,9 TDI 66kw rv 2004 tj uz ma VGT turbo a odjakziva ho pocut uz aj na volnobehu... nie moc, ale ked sa motor natoci, po chvilke zacne ticho hvizdat i turbo a pri stiahnutych oknach pocut ako sa nadychuje uz od 1000ot... je pravda, ze potom v otackach nad 2000 ho uz nepocut a vo vnutri vobec. Inak olej nezere, nedymi a vykon je stale rovnaky, ziaden problem... olej sa meni Total Quartz 9000 5w40 kazdych najneskor po 10 000km.
Myslim, ze v tomto pripade to je normalne, pocul som uz aj u inych TDI ako turbo takym nizkym tonom hvizdalo aj pri volnobehu
Trochu matuce je to piskanie turba pri jeho opotrebeni, nie vzdy je to tak, ze ked ho pocut trocha tak je to zle, alebo ano ?
Otec ma 1,9 TDI 66kw rv 2004 tj uz ma VGT turbo a odjakziva ho pocut uz aj na volnobehu... nie moc, ale ked sa motor natoci, po chvilke zacne ticho hvizdat i turbo a pri stiahnutych oknach pocut ako sa nadychuje uz od 1000ot... je pravda, ze potom v otackach nad 2000 ho uz nepocut a vo vnutri vobec. Inak olej nezere, nedymi a vykon je stale rovnaky, ziaden problem... olej sa meni Total Quartz 9000 5w40 kazdych najneskor po 10 000km.
Myslim, ze v tomto pripade to je normalne, pocul som uz aj u inych TDI ako turbo takym nizkym tonom hvizdalo aj pri volnobehu
Protože nad 2 tisíce otáček neslyšíš ani rádio, natožpak turbo >😒] >😒]
ja v nom jazdim len obcas nie je to moje, tak mi to je jedno... mimo mesto za 4l to je stale dobre aj na dnesne ekoprisery
Já s uplně stejnou občas jezdil služebně (i rok výroby sedí, jen je to kombik), ale pod 5,5 jsem se nedostal ani na okrsce a opravdu jsem to nějak nehrotil 😄 I s dálničními 130km/h tempomatem jsem se zastavil asi na 6 na sto pokaždé, když jsem jí měl. Má přes 300 tisíc najeto, ale udržovaná pravidelně, vypadá zachovale, takže že by ten motor byl nějak v extrémě špatném stavu se říct nedá.
Otec ma detto variant a mimo mesto mam dlhodobo odskusane podla dotankovania 3,8 - 4 max ide o spotrebu v teplych mesiacoch... rok som na nom chodil do prace, takze som to mal zratane dobre kvoli nakladom, palubak nemame tak ratam len spotrebu podla dotankovania plna/plna. Inak auto ma tiez cez 300tis a motor je v pohode, je pravda ze som do otca dlho musel hustit navyky pri jazde ako nepodtacat na 4ke pri 1200ot a dochladzovat, ci vymeny po 10 000km, ale vidis turbo jemne hvizda hlbokym tonom uz 5 rokov a absolutne sa nic nemeni ani nezhorsuje...
Turbo možná... ta naše "babička" už má druhou, nebo dokonce třetí převodovku >😁
javajz, prevodovka >😁 chudak asi dostava zabrat, treba obcas v nej vymenit olej, ale na 2ke ked rychlo preradim tak obcas to kovovo skrtne a klepne dost nahlas... je to len obcas, neriesime 😄
No, mne nijak nezlobila, ale pár kolegů už jelo odtahovkou zpět >😁 Už jsem s ní nejel skoro pul roku, ale řekl bych, že je to jedno z posledních skoro bezúdržbových vozidel a chápu její oblibu... až na ten příšerný podvozek to vlastně je dobré auto 😄
kamos ma 3ku golf GT tdi 66ku a ma to nejak 500tis a motor si klepka... v otackach mu sice uz trocha chyba vykon, ale asi uz turbicko nechce tlacit, no nedymi extra iba tak normalne a tiez spotreba vyborna... nie som VW fan skor opak, ale 1,9 bola trefa asi jediny poriadny motor spolu s 1,8T 20V, starsej ery VW... 4ka ma podvozok blby celkovo az 5ka dostala nejaku uroven jazdy ako by sa patrilo na ´´etalon´´, ale 4ka variant je celkom obratna aj v obluku sa staca, bude to tym kratkym rozvorom a geometriou - ma dost velku zbiehavost nastavenu na zadnej torzke... ale prenos vahy tdicka citit dost a torzka odskakuje a bucha... ked sa ti variant na 65kovom profile utrhne alebo ujde tak to nezrovna ani makkinen hruza
Mám 230 tis a převodovka chodí jak víno. Líp než v novým Yeti, kde na přeřazení 1-2 potřebuješ docela sílu. Fakt je že jsem na 200 vyměnil olej, pže se mi zdálo, že to zastudena řadí trochu ztuha a neskutečně to pomohlo. Jenže málo kdo ví, že se olej v převodovce taky musí měnit.
Stejně to pískání nijak nevyřešíš, preventivně provedeš opatření, které se dají z článku použít, ale jinak vám nezbývá než čekat, jestli odejde, nebo ne. Do té doby nemá cenu do toho sahat.
nechystam sa to riesit, iba pisem, ze to vzdy nepovazujem za chybu, ked sa to turbo toci aj pri volnobehu tak ho pocut je to predsa turbina aj nove turba niekedy pocut a nie kvoli tomu ze su nevyvazene vylagrovanim... u novych to je skor velkostou tie na vysoke vykony pocut, to asi nebude pripad 66ky v tdi >😁
To s tím ovšem otec jezdí hodně zvolna. Běžná spotřeba těhle motorů je 5,5 litru jak píše Ozzman.
to ano 3,85 a 4l mimo mesto to je akceleracia uplne pomala a mimo mesto 80-90, do prace sa neponahlam pokial sa nechcem povozit a na 4ke 66ke ma to nebavi... inak jazdim striktne medzi mesto, vyjdem z domu na hlavnu cestu a nou pridem az do prace takze jedine rozbehy z obci inak ziadne mesto... kombinovana s mestom je tak 5,5 ako pisete, ciste mesto aj na kratke trasy 6,5
To možná v novějších TDI motorech. Starý rotačky běhají docela tiše a hlavně bez vibrací. 😉 Minulý týden jsem absolvoval zánovní služební Oktávkou 2000 km a ten rambajz v kabině byl teda ukrutnej. Koupit si místo jedničkový oktávky TDI novější TDI je v tomhle ohledu jednoznačně přelízt do horšího auta. 8-s
tie najstarsie rotacky 1,9 behaju najtichsie, tie posledne ALH z poslednych rokov su hrubsie zvukovo a klepanim, ale maju dvojhmotu tak v interieri a v nizkych otackach menej vibruju... v takom 3kovom golfe skus ist 40 na 4ke a zbadas ci nevibruju >😁 v 4ke to mozes spravit v pohode a nebude sa to tak klepat aj ked to samozrejme motoru skodi aj dvojhmote
jj ty běhají náhodou docela tiše. Akorát mi uniká proč bych měl jezdit 40 na 4ku a divit se že podtočenej motor vibruje a duní. Není jednodušší podřadit, aby motor šel lehce a ne ho týrat a divit se že dělá takovej vyrvál? Osobně jezdím v O1 TDI 50 na 3 má to asi 1900 a na přišlápnutí plynu to ihned reaguje. Pravda pokud jedu z mírnýho kopce tak tam tu 4 taky třeba dám, ale při akceleraci nejdřív podřadím a ne že budu roztahovat 4ku.
ja tak nejazdim, tato zvykol a po roku hadania sa to na 60% pochopil >😁
Rec je o tom ze tie novsie tak nevibruju
Rec je o tom ze tie novsie tak nevibruju
Když píská, tak už se loučí. 😉
Nemam rad dlhe lucenia, toto trva uz 5 rokov a stale to je rovnake, nic sa nezhorsuje : ) Btw je to traktor, ale nad 2000ot je praveze tichsi ako do 2000ot.... medzi 2000-3000 je prekvapivo kultivovany a neklepe hlavne...
Tomáš o tom píše, může to být z důvodu nevývažku, což asi není tak nebezpečné. Ale když to pronikavě píská, a hlavně přímo úměrně otáčkám, je to jen otázka času.
ono to je velmi tiche, popri tom klepani to ledva pocut, napr ked stojis v predu tak to nepocut, pocujes to jedine z boku alebo ked sedis v aute a mas otvorene dvere tak pocujes take tiche huuuu... ale ked si pred autom a klepka si tak to nemas sancu pocut... pod 2000ot ho pocut tiez nie prenikavo, ked ides v ulici plnej domov kde je ticho a odraza sa to a das dolu okno pocujes ako si hvizdne ked sa roztaca, ale o prenikavom hvizdani nemoze byt rec... otackami prave stichne nad 2000ot ho uz nepocut
Ty seš dobrej >😁 To je jako předpověď počasí. To je taky otázkou času kdy začne pršet nebo vyjde slunce. Vždycky to nastane. Mě už 100 tis km všichni prorokujou, že mi klekne turbo pže hvízdá a ono pořád šlape. Jasně jednoho dne asi taky odejde, ale evidentně to nebude kvůli hvízdání. 😉
me turbo u 1.8tsi prohvizdavalo když jsem ubiral plyn uz na nejakych 30tis km, ted mam ke 150tis a zatim (zaklepávám) to drzi a navíc prohvizdavani ted nepozoruju
Kolega má na Octavii 2.0TDI PD DSG pískací turbo už od novoty. Po 5letech pořád houká jak na lesy a v servisu tvrdí, že to je ok... což tedy zatím asi je.
Kolem domu nám každý den jezdí Stilo a píská jak rozhodčí. Odhadoval jsem, že brzo dojezdí a ono už je to několik let a stále kvoká, stále kvoká 😉
Kolem domu nám každý den jezdí Stilo a píská jak rozhodčí. Odhadoval jsem, že brzo dojezdí a ono už je to několik let a stále kvoká, stále kvoká 😉
1.9 TDi 66kW / 90 PS - ta mala odkedy VGT 😲 ? To mali "81-ky" 😉
Ale ako chalani pisu - ked piska, tak to uz coskoro odpiska... ;-\
Ale ako chalani pisu - ked piska, tak to uz coskoro odpiska... ;-\
VGT je aj v 66ke od roku 2000 ? v 3kovom golfe nemala 66ka ani dvojhmotu ani VGT, v 4ke ma oboje aj 66ka az do r. 2005 kedy skoncila rotacka a prislo PD kvoli emisiam
Já si taky dovolím tvrdit, že žádná 66 Kw Tdi není VGT, VGT mají modely až výkonově výše.
Dame chalanovi jednoduchu otazku ?
Ci je to jeho turbo ako zvlast "kus" ku vyfukovemu potrubiu, alebo v kope so zvodmi ? >😒]
Ci je to jeho turbo ako zvlast "kus" ku vyfukovemu potrubiu, alebo v kope so zvodmi ? >😒]
Nerypem sa v tom, ale daj si ty jednoduchsiu otazku, si neschopny si to najst na webe ? >😁
no tak to by ma zaujimalo, co si na webe nasiel ty...
Kedysi davno, ked som casto lietal ( po zemi >😒] ) do BA a nazad, tak som chalanom obcas braval do TT turba na repas a nazad uz zrepasovane...
Takze tie turba "nahodou" poznam, nehovoriac o tom, ze sme aj nejaky ten motor upravovali a tie turba montovali do motorov, ktore ich predtym ani vobec nemali...
Ale ved OK, ako chces...Prajem prijemne Googlenie. 😉
Kedysi davno, ked som casto lietal ( po zemi >😒] ) do BA a nazad, tak som chalanom obcas braval do TT turba na repas a nazad uz zrepasovane...
Takze tie turba "nahodou" poznam, nehovoriac o tom, ze sme aj nejaky ten motor upravovali a tie turba montovali do motorov, ktore ich predtym ani vobec nemali...
Ale ved OK, ako chces...Prajem prijemne Googlenie. 😉
to su zvasty co si napisal, nic konkretne len jedna pani povedala... kraviny...najdi si alebo sa spytaj toho kamarata co sa dava do 1,9TDI 66kw kodu ALH, ja viem, ze to je VNT regulovane, nemam sa o com bavit dalej
[odkaz]
mozes si ho aj kupit, mame ALH 66kw s VNT, napisal som sice VGT ale nerozlisujem tento typ regulacie je to uz s regulaciou lopatiek to je podstatne
mozes si ho aj kupit, mame ALH 66kw s VNT, napisal som sice VGT ale nerozlisujem tento typ regulacie je to uz s regulaciou lopatiek to je podstatne
A není to jen normální turbo s regulovatelným obtokovým ventilem?
kazde turbo ma regulaciu, v tomto pripade to je riadena geometria lopatiek, kvoli regulacii obtokom sa nikdy nenazyva turbo VGT alebo VNT
zaujimavy kusok - take sa davali na 81-ky..., len kod alebo nieco podobne si uz nepamätam - to je vyse 10 rokov dozadu, mozno viac. O I, 1,9 TDi - 66 kW mala zvody a turbo zvlast - teda tie co som mal moznost vidiet. Ale ak sa to casom menilo - ok, nedam za to ruku do ohna. Ja ti len hovorim pripady, ktore som zazil - videl, mal v ruke... Nic, co by som ti mohol ukazat na nete. 😉
Nj ved pohoda, ale ja som si isty tym co pisem... prve 66ky v octach to nemali VNT az tie neskor ... aj octa prekonala facelift, pred faceliftom boli este klasicke turba bez regulacie pri 66kach a len 81tky mali regulaciu... casom v poslednych rocnikoch pred ukoncenim sa to menilo... aj ked neviem na co, zbytocne kur.itko navyse tie jednoduhsie turba fungovali tak isto dobre az nie lepsie a viac vydrzali
No tak sme sa konecne nasli 😉
Prave preto sme tie povodne turba bez VGT a hocicoho pouzivali na take kadejake pokusy aj v benzinovych motoroch ! >😁 A oni drzali ! >😁
Ked uz sa nieco otestovalo, ze system funguje, objednavalo sa origo turbo s este vyvazenejsimi parametrami, ale uz pre benzinovy motor. 😉
Ale na pokusy boli hentie prve 66-ove v pohode 😄
Prave preto sme tie povodne turba bez VGT a hocicoho pouzivali na take kadejake pokusy aj v benzinovych motoroch ! >😁 A oni drzali ! >😁
Ked uz sa nieco otestovalo, ze system funguje, objednavalo sa origo turbo s este vyvazenejsimi parametrami, ale uz pre benzinovy motor. 😉
Ale na pokusy boli hentie prve 66-ove v pohode 😄
tak O1 66 kW 2004 VGT 100% má.
1Z, AHU boli prve verzie 1,9 tdi tie nemali ani dvojhmotu ani VGT, a mali 202nm, zhodny vykon, tie novsie AGR, AHH, ALE, ALH mali 210nm a vykon pri 3750ot tj o 250 nizsie ako povodne kt mali 90ps pri 4000ot... tie posledne rocniky 66kw 1,9vin boli ALH a tie mali VNT uplne samozrejme... to vies, ale niekto nosi v aute turba na repas a vela tomu nerozumie i tak 😄
Kluci pletete se, lamal má pravdu, 1.9TDI kw má opravdu od faceliftu(nebo spíš přechodu z EU2 na EU3) VNT. Je tam rozdíl v počtu lopatek proti 81kw, ta 66kw dostala turbo z původní 81kw a pofaceliftová 81kw dostala nové turbo s 11 lopatkami místo 9.
Přesně tak. Mám ten samý motor a dělá mi to úplně to co tobě.Turbo hvízdá už 100 tis km jak když za mnou jede sanitka. V turbo servisu mi po jeho rozborce řekli, že je naprosto v pořádku, akorát je na jedný lopatce malý vryp, který prostě způsobuje hvízdání, ale na funkci to nemá absolutně vliv. Čili bych to shrnul tak, že hvízdání může být jen projev toho daného turba a nemusí vůbec signalizovat závadu.
tiez si myslim... v tych nizsich otackach to sposobi nejake vyrenie tak ho trocha pocut, ale stav lozisiek, gufer, regulacie, osky a lopatiek ako takych moze byt v poriadku
To samý - můj služebák s 1.6 HDi mi posledních 40tkm zněl jak Stuka při náletu, turbo se nechalo rozebrat a kupodivu bylo v perfektním stavu. Tak to ječí dál - teď to má kolegyně a aspoň vždycky víme, kdy přijíždí do garáží. 😄
Anonym
je to, který v motoru není >😁
Atmosféra a kompresor rulezzz >😁 >😁
Atmosféra a kompresor rulezzz >😁 >😁
Proč Evropští výrobci převážně používají turbo a ne kompresor? Je to levnější?
Kompresor není tak efektivní, ztrácíš využití dynamické energie výfukových plynů.
Protože turbo je o něco účinnější, ale zas víc poruchové a navíc kompresory se dávaj až na větší motory.
VW používal kombinaci kompresor+turbo, jinak Kompresory dělal v EU Mercedes a Jaguar, pak je v USA používá GM, svého času i Ford
VW používal kombinaci kompresor+turbo, jinak Kompresory dělal v EU Mercedes a Jaguar, pak je v USA používá GM, svého času i Ford
Ano, první TFSI byl kompresor a turbo, ale ustoupili od toho, myslím že to montovali na 1,4 ne?
Barrichello, zabudol si na Mini Cooper S.
nesouhlas. Mám jak atmo pětiválec, tak turbo pětiválec a rozhodně se mi lépe jezdí s turbomotorem.
Co se týče životnosti turba, tak by neměl být problém, aby vydrželo nad 300tkm.
Co se týče životnosti turba, tak by neměl být problém, aby vydrželo nad 300tkm.
topten
problem jsou podle me maloobjemovy turba, kdy turbo malyho motoru musí dost tlacit i při bezny dalnicni rychlosti.
jestli-ze O3 na 150km/h potřebuje cca 35kW vykonu, v pripdade 1.2tsi to dela 45% maximálního vykonu motoru, a nejakych 70-80% maxima k danym otackam, takze turbo bude foukat uz skoro k maximum.
v pripade 1.8tsi to bude jen nejakych 26% maximálního vykonu a vzhledem k otackam nejakych 40% maxima a turbo zas tak foukat nemusi.
a když se to najednou vypne, tak vic bude trpet ten vic foukanej motor.
samozrejme neresim chlazeni a mazani turba po vypnuti, to ale uplne vsemocne nebude.
ješte vetsi by byl rozdil, kdyby se to prevedlo na vykony motoru s danym objemem bez turba.
tim nerikam, ze 1.2tsi do O3 je spatna volba, do města a na okresky a na obcasne vyjeti na dalnici urcite OK, ale na litani po dalnici to asi není to uplne nejvhodnejsi. to asi většina z nas vi, ale co vidim jak pod alnicich litaj prave ty 1.2tsi nebo 1.6tdi, tak si říkam, ze ti co ty auta kupuji, tak asi tak moc nevi ...
jestli-ze O3 na 150km/h potřebuje cca 35kW vykonu, v pripdade 1.2tsi to dela 45% maximálního vykonu motoru, a nejakych 70-80% maxima k danym otackam, takze turbo bude foukat uz skoro k maximum.
v pripade 1.8tsi to bude jen nejakych 26% maximálního vykonu a vzhledem k otackam nejakych 40% maxima a turbo zas tak foukat nemusi.
a když se to najednou vypne, tak vic bude trpet ten vic foukanej motor.
samozrejme neresim chlazeni a mazani turba po vypnuti, to ale uplne vsemocne nebude.
ješte vetsi by byl rozdil, kdyby se to prevedlo na vykony motoru s danym objemem bez turba.
tim nerikam, ze 1.2tsi do O3 je spatna volba, do města a na okresky a na obcasne vyjeti na dalnici urcite OK, ale na litani po dalnici to asi není to uplne nejvhodnejsi. to asi většina z nas vi, ale co vidim jak pod alnicich litaj prave ty 1.2tsi nebo 1.6tdi, tak si říkam, ze ti co ty auta kupuji, tak asi tak moc nevi ...
Postreh
Fakt výborný odborný článok :yes: :yes:
Takýto prístup by to chcelo aj pri hodnotení Škodoviek >😁
Takýto prístup by to chcelo aj pri hodnotení Škodoviek >😁
rohYpnol
Z jedné strany erudovaný článek o turbech, z druhé strany reklama na Ibizu přes celou úvodní stránku, pod kterou se vtěrkují odkazy na články auto.cz o Ibize, tj. prolínání reklamy s obsahem auto.cz ...
Kam auto.cz směřuje... neví snad ani automobilový bůh 8-s 8-s
Kam auto.cz směřuje... neví snad ani automobilový bůh 8-s 8-s
a samozřejmě PP na Special Turbo a. s. Zas na druhou stranu, je to firma který reklamu udělám zadarmo i já sám, jsou tam ochotní a vtřícní a co víc - šikovní a slušné ceny.
OndraGT
Tahle eko "vychytavka" me taky stve. Nicmene musim rict ze ji ma Renault naladenou relativne dobre. Pri normalni jizde na dalnici (130) kdy se drzi olej do 85°C necha po zastaveni napr na pumpe motor vypnout. Jakmile se ale jede chvili rychleji, nebo je teplota oleje vyssi tak napise "Autostop unavailable".
A i 2.0TCe ma loziskovy clen chlazen vodou a v okruhu je i elektricke cerpadlo.
A i 2.0TCe ma loziskovy clen chlazen vodou a v okruhu je i elektricke cerpadlo.
peterle
Aká je normálna teplota oleja, čiže kedy už možno zaťažiť motor naplno?
Aká je maximálna teplota oleja, čiže kedy už treba napríklad spomaliť?
Na 1,4 TSI je na diaľnici bežne nad 100 stupňov. Tak do 103.
Aká je maximálna teplota oleja, čiže kedy už treba napríklad spomaliť?
Na 1,4 TSI je na diaľnici bežne nad 100 stupňov. Tak do 103.
V příručce k autu píše škodovka, že normální teplota oleje je 80 - 110.
Nad i pod by měl člověk jet opatrněji a nevyužívat plně potenciál motoru. V letních vedrech jsem na 1.4 TSI měl teplotu oleje na cca 115°C po pár minutách jízdy 150 tacho po dálnici ...
Nad i pod by měl člověk jet opatrněji a nevyužívat plně potenciál motoru. V letních vedrech jsem na 1.4 TSI měl teplotu oleje na cca 115°C po pár minutách jízdy 150 tacho po dálnici ...
Myslim ze ta prirucka pocita aj s "horsimi" olejmi - pripadne tymi co su zamerane viac na spotrebu. Oleje s normou Porsche A40 by mali v pohode znasat 120-130 stupnov. Samozrejme potom uz je dobre menit max. po tych 15tisic
Vďaka. VW o teplote oleja v príručke mlčí. Ja som považoval olej za zohriaty od 70 stupňov. Teplota sa objaví pri 50 stupňoch, tak som si dal 20 stupňov rezervu.
quicky
Vie mi niekto poradit ci sa turbo moze tocit (tym padom aj piskat) v pripade, ze idem so zaradenou rychlostou bez plynu (napr. dole kopcom). Mne logicky vyplyva, ze by nemalo ale nemam to nicim podlozene iba mojou uvahou.
Pozorujem piskanie v zavislosti na otackach, tak neviem ci to je turbo, alebo len nejaka kladka alebo remen. Dakujem
Pozorujem piskanie v zavislosti na otackach, tak neviem ci to je turbo, alebo len nejaka kladka alebo remen. Dakujem
JobiWeb.Net
BiTDI 313k u AUDI A6 ma mit řízené olejové čerpadlo, tzn chladi to i po vypnuti motoru, vi nekdo ?
Myslím, že nemá... je to řízené čerpadlo, ne aktivní čerpadlo - reguluje jen průtok. Ale to nevadí, zase má ozvučnici na výfuku - takže parádně vrčí!
😄
😄
Ja Prvni 123
Už to tady zaznělo mnohokrát.. ale když občas brblám taky jako jeden z mnoha, tak cítím potřebu ocenit.
😉
Přidám jednu pikantní příhodu: jel jsem z Holandska s turbomotorem... a v půli Německa ztráta výkonu, oblaka kouře.. no veselo mi nebylo.
Zastavil jsem ... obhlížím motor, nic nevidím... tak si říkám "tady stát nebudu, popojedu na parkoviště".
Nastartuju - a ono to jelo normálně!
Asi 10 minutách stejná situace...
Zestručním to: projel jsem oblakem leplavého hmyzu.. nějaký malý mušky to byly... dobře živený. A zašvihalo mi to vzduchový filtr tak, že to omezilo průtok vzduchu. No a při vyšším zatížení turbo na sací straně vytvořilo podtlak, zavřela se gumová hadice přívodu vzduchu.. a tvářilo se to jako mrtvé turbo.
Po výměně filtru to turbo najezdilo ještě přes 100tis km, a pak jsem auto prodal. Stále dobře jezdící... takže dál nevím. V té době mělo najeto cca 380 tis km.
😉
Přidám jednu pikantní příhodu: jel jsem z Holandska s turbomotorem... a v půli Německa ztráta výkonu, oblaka kouře.. no veselo mi nebylo.
Zastavil jsem ... obhlížím motor, nic nevidím... tak si říkám "tady stát nebudu, popojedu na parkoviště".
Nastartuju - a ono to jelo normálně!
Asi 10 minutách stejná situace...
Zestručním to: projel jsem oblakem leplavého hmyzu.. nějaký malý mušky to byly... dobře živený. A zašvihalo mi to vzduchový filtr tak, že to omezilo průtok vzduchu. No a při vyšším zatížení turbo na sací straně vytvořilo podtlak, zavřela se gumová hadice přívodu vzduchu.. a tvářilo se to jako mrtvé turbo.
Po výměně filtru to turbo najezdilo ještě přes 100tis km, a pak jsem auto prodal. Stále dobře jezdící... takže dál nevím. V té době mělo najeto cca 380 tis km.
Nicco
Muze mit spodni kryt motru vplyv na snizovani teploty oleje po vypnuti motoru? Chci si dat kryt na turbobenzin. Maji ho jenom turbonafty, ale bojim se ze kdyz motor uzavru, tak se bude pomaleji ochlazovat olej po vypnuti motoru.
No, to rozhodne muze.
Ne ze muze, ale bude.
😉
A nejen po zastaveni, ale i za jizdy... "vana" se primo ucastni chlazeni oleje. A takova Skoda 742 mela plochou vanu pro 105 motory a vroubkovanou vanu pro 120 a 130 motory.
Ne ze muze, ale bude.
😉
A nejen po zastaveni, ale i za jizdy... "vana" se primo ucastni chlazeni oleje. A takova Skoda 742 mela plochou vanu pro 105 motory a vroubkovanou vanu pro 120 a 130 motory.
Chtel jsem ziskat desetiny spotreby na dalnici lepsi aerodinamikou pod vozem, ale za to turbo mi to nestoji. Existuje celovy kryt a ten ma kruhove otvory po cele plose, ale asi z duvodu snizeni hmotnosti, ne teploty, protoze plastovy ma jen nepatrne vetrani.
Ono njde jen o chlazeni po vypnuti motoru, ale pri jizde/zatezi. Dnesni turbobenziny davaji oleji zabrat. Treba muj S-Max 1.6EB nema kryty pod motorem prave kvuli chlazeni.
_Karel_
Snad ještě není pozdě na dotaz:
na kratší trasy bývá doporučován spíš benzín.Má to ale smysl, když dnes jde většinou o turbo- benzín? Myslel bych, že větší opotřebení/namáhání motoru při krátkých trasách je o turbu, a ne o nafta/benzín, nebo se pletu? Pak by zůstala nevýhodou nafty jen delší doba než zatopí. Nebo je problémem, že se motor vůbec dýl zahřívá a tedy více opotřebí kratšími/studenými jízdami?
Náklady koupě/provoz/spotřeba z toho vynechme.
Díky ze event. objesnění.
na kratší trasy bývá doporučován spíš benzín.Má to ale smysl, když dnes jde většinou o turbo- benzín? Myslel bych, že větší opotřebení/namáhání motoru při krátkých trasách je o turbu, a ne o nafta/benzín, nebo se pletu? Pak by zůstala nevýhodou nafty jen delší doba než zatopí. Nebo je problémem, že se motor vůbec dýl zahřívá a tedy více opotřebí kratšími/studenými jízdami?
Náklady koupě/provoz/spotřeba z toho vynechme.
Díky ze event. objesnění.
Delsi zahrivani agregatu, takze vlastne furt jede na studeny olej = opotrebeni. Dale pak zanaseni EGR sazemi pri nizke zatezi a potom nemoznost vypalit DPF = redeni oleje naftou. A to vsechno dohromady vyssi spotreba. Pokud ma jeste dvohmotu tak ta ve meste trpi taky.
No, to je téměř filozofická otázka a na odpověď by to chtělo hodně místa.
😉
Ale ano, v zásadě se jedná o to zahřívání... i když to topení v kabině je nejmenší problém.
Je pravda, že moderní přímovstřikové nafťáky bez předkomůrek netrpí tak "akutně"... ale o to horší je dopad na olej - a mazání motoru s ním spojeným.
Představ si, že naftu zapálí jen komprese... vzduch se musí zahřát tak, že nafta do něj vstříknutá se sama vznítí... napřed to neplatí vůbec... a nafta chytne vlastně jen v okolí žhaviče... a zbytek nafty stéká kolem kroužků... ale pak to začne chytat samo... ale hoří to mizerně. Ano vysoká spotřeba i emise je módní a mluví se o tom... ale kolik u toho vznikne sazí už se nikde nedočteš.. a ty saze zahustí olej... ten přestává mazat... do toho u dieselu může trvat až 20km, než začne i čerstvý olej normálně mazat - a celou tu dobu jednou všechny pohyblivý části na suchém, max polosuchém tření... k tomu přičti vysoké tlaky na klice, dané vysokým kompresním poměrem, který je ale nutný pro dosažení té teploty po kompresi...
No prostě benzín je do města lepší.
A ano, atmosféra je ještě lepší... ale i přeplňovaný benzín je lepší, než každá nafta.
Možná... jen pokud se nejedná o původní TSI... >😁
😉
Ale ano, v zásadě se jedná o to zahřívání... i když to topení v kabině je nejmenší problém.
Je pravda, že moderní přímovstřikové nafťáky bez předkomůrek netrpí tak "akutně"... ale o to horší je dopad na olej - a mazání motoru s ním spojeným.
Představ si, že naftu zapálí jen komprese... vzduch se musí zahřát tak, že nafta do něj vstříknutá se sama vznítí... napřed to neplatí vůbec... a nafta chytne vlastně jen v okolí žhaviče... a zbytek nafty stéká kolem kroužků... ale pak to začne chytat samo... ale hoří to mizerně. Ano vysoká spotřeba i emise je módní a mluví se o tom... ale kolik u toho vznikne sazí už se nikde nedočteš.. a ty saze zahustí olej... ten přestává mazat... do toho u dieselu může trvat až 20km, než začne i čerstvý olej normálně mazat - a celou tu dobu jednou všechny pohyblivý části na suchém, max polosuchém tření... k tomu přičti vysoké tlaky na klice, dané vysokým kompresním poměrem, který je ale nutný pro dosažení té teploty po kompresi...
No prostě benzín je do města lepší.
A ano, atmosféra je ještě lepší... ale i přeplňovaný benzín je lepší, než každá nafta.
Možná... jen pokud se nejedná o původní TSI... >😁
Díky, díky i Niccovi. No, vážný adept je právě TSI. Tak trochu i Ecoboost, ale o dvojspojce od Fordu tu občas čtu, že nejen že houby vydrží, ale pak stojí ranec. Suché DSG asi taky není rekordman ve výdrži, ale stojí pak pár korun. Není to dnes lehký, když chceš auto na víc než tři roky. ;-\
😄
No, to fakt není... ale zaráží mě ta dvojspojka - proč ji chceš?
Já mám "zdravotní omezení" a tak jsem si objednal Passata s nejlepší z dvojspojek... mokré šestistupňové DSG... jednou mě nechalo stát na silnici a v cca 90 tisících bylo na výměnu spojek - prý 30tis Kč.
To je 0,30 Kč jen na tu převodovku.
😒 Začal zlobit taky jeden vstřikovač... a lambda sonda... a to to jezdilo v průměru těsně přes 7... při klidné jízdě.
Už jsem to naštěstí neměnil a zbavil se celýho auta.
Do města se hodí jen hydroměnič... Ford ho myslím k benzínům ještě dává.
Dvouspojka je klasický "misuse" - nesprávné použití.
Vzniklo to pro výkonné sporťáky, kde ten okamžik bez přenášení výkonu poškozuje akceleraci... proto tam jsou dvě spojky a výkon jde přes tu první... a pak se blekově přepne na tu druhou.
V rodinném diesel kombíku = nesmysl.
V autě na courání po městě = nesmysl.
😉
Takže já bych volil Forda, s měničem a ecoboostem... a já asi Fiestu, podle požadavků klidně i Focuse.
Oba mají trochu "splašenej" interiér, ale nic není zadarmo.
No - úplně popravdě já si asi koupím přicházející Aegeu / Tipo , ale to už je hodně osobní preference - a jako sedan se to vyloženě do města nehodí.
To až hatchabck, co přijde, ale ten přijde ještě za dlouho... i na toho sedana budu muset asi rok čekat.
😒
No, to fakt není... ale zaráží mě ta dvojspojka - proč ji chceš?
Já mám "zdravotní omezení" a tak jsem si objednal Passata s nejlepší z dvojspojek... mokré šestistupňové DSG... jednou mě nechalo stát na silnici a v cca 90 tisících bylo na výměnu spojek - prý 30tis Kč.
To je 0,30 Kč jen na tu převodovku.
😒 Začal zlobit taky jeden vstřikovač... a lambda sonda... a to to jezdilo v průměru těsně přes 7... při klidné jízdě.
Už jsem to naštěstí neměnil a zbavil se celýho auta.
Do města se hodí jen hydroměnič... Ford ho myslím k benzínům ještě dává.
Dvouspojka je klasický "misuse" - nesprávné použití.
Vzniklo to pro výkonné sporťáky, kde ten okamžik bez přenášení výkonu poškozuje akceleraci... proto tam jsou dvě spojky a výkon jde přes tu první... a pak se blekově přepne na tu druhou.
V rodinném diesel kombíku = nesmysl.
V autě na courání po městě = nesmysl.
😉
Takže já bych volil Forda, s měničem a ecoboostem... a já asi Fiestu, podle požadavků klidně i Focuse.
Oba mají trochu "splašenej" interiér, ale nic není zadarmo.
No - úplně popravdě já si asi koupím přicházející Aegeu / Tipo , ale to už je hodně osobní preference - a jako sedan se to vyloženě do města nehodí.
To až hatchabck, co přijde, ale ten přijde ještě za dlouho... i na toho sedana budu muset asi rok čekat.
😒
Aegea- prima, proč ne. Měl jsem kdysi Bravo a bylo to fajn autíčko, ale už by mi bylo malý.Já nechci apriori dvojspojku, vůbec ne. Ale líbí se mi Sup, event. Mondeo. Možná u Mondea je u 2,0EB i hydroměnič, ale to už je fakt žrout. U jiných verzí je pokud vím dvojspojka.
Mazda 6 FL mě hrozně zklamala vysokým posedem a volantem v klíně. Vzhledem k mojí (ne)výšce a vzhledem k tomu, že M3 má naopak sedadla nízko, tomu nerozumím. No, mám nějaký čas, tak uvidíme. Třeba se zblázním a projedu i Talisman, automat má, vypadá skvěle, interiér skousnu, motory Rencek momentálně asi umí, jen ta značka...... 😄
Mazda 6 FL mě hrozně zklamala vysokým posedem a volantem v klíně. Vzhledem k mojí (ne)výšce a vzhledem k tomu, že M3 má naopak sedadla nízko, tomu nerozumím. No, mám nějaký čas, tak uvidíme. Třeba se zblázním a projedu i Talisman, automat má, vypadá skvěle, interiér skousnu, motory Rencek momentálně asi umí, jen ta značka...... 😄
Dobrý den,
hádám že máte s turby své zkušenosti. A jelikož zmiňujete budoucí Fiat Aegea, napadlo mne se Vás zeptat na názor.
Co současný Fiat 500L a jeho TwinAir? Máte s ním nějaké zkušenosti nebo reakce?
Uvažijeme tento vůc právě spíše kvůli vysokému posedu (ZTP). Projížděli jsme jej v klasické slabé 1.4 a na to je to fakt líný motor. Snažím se tedy udělat si nějaký obrázek o 0.9 TwinAiru. Po republice jich moc nejezdí. V recenzích jej celkem chválí. Ale jak to bude s životností. Vůz máme na ježdění hlavně po městě, po návštěvách, na dálnici se dostaneme málokdy (1-2 do roka).
Mezi uvažovanými vozy též figuruje Ford B-Max s EcoBoostem, ale ten nemá tak vysoké sezení.
hádám že máte s turby své zkušenosti. A jelikož zmiňujete budoucí Fiat Aegea, napadlo mne se Vás zeptat na názor.
Co současný Fiat 500L a jeho TwinAir? Máte s ním nějaké zkušenosti nebo reakce?
Uvažijeme tento vůc právě spíše kvůli vysokému posedu (ZTP). Projížděli jsme jej v klasické slabé 1.4 a na to je to fakt líný motor. Snažím se tedy udělat si nějaký obrázek o 0.9 TwinAiru. Po republice jich moc nejezdí. V recenzích jej celkem chválí. Ale jak to bude s životností. Vůz máme na ježdění hlavně po městě, po návštěvách, na dálnici se dostaneme málokdy (1-2 do roka).
Mezi uvažovanými vozy též figuruje Ford B-Max s EcoBoostem, ale ten nemá tak vysoké sezení.
lazar33
Skvěle napsané. Díky mockrát za článek. Já už měl právě s turbem u svého auta jednou v minulosti problémy. V servise mi řekli, že to bylo pravděpodobně způsobeno nesprávným zacházením. Ještě štěstí, že oprava nebyla zas až tak nákladná. O repas turba se mi postarali tady: [odkaz] Od té doby už si na to dávám mnohem větší pozor.
Zlaté klasické benzínové motory 8v či 16v..vydrží téměř vše bez problémů..!