Vzhledem k tomu že je Japonsko členem WTO, tak je chrání clem jako každý jiný stát v EU. Auto z EU jsou v neprodejné, protože v Jap. jsou auta všeobecně levná v porovnání s EU. Takže tam můžou prodávat jen něco extra, ale s obyčejným autem si ani nešktrnou. Postavit tam továrnu je finanční sebevražda, protože při nízkých cenách aut by nezplatili ani pozemek. A ten něco stojí vzhledem k tomu že je tam husté osidlení. Ne nadarmo mají pidi domečky a pidi byty.
VW dela dobre, ze stavi v japonsku tovarnu, protoze jeho prodej
v usa kde je relativne slabe postaveny muze jen stoupat.
Trh v evrope kde je zase silne postaveny pujde prodejne dolu.
Toyota dosahla svoje hranice prodejnosti, pad akcii, prodeje a hlavne snizeni jeji bankovniho "rating" to dokazuji.
hloupost VW ma velmi silne financni rezervy v pohode by mohl koupit napr. Mercedes, ktery diky padu akcii ma jen 1/3 hodnotu co VW
Japonci nikdy zahranicni automobilky neprebiraji, protoze ze zkusenosti vi ze natom financne jen prodelaji, staci se podivat na BMW a Rover, Nebo Mercedes&Chrysler atd...Co se tyce pojisteni statem
tak v zadne evropske krajine nejsou takove ochrany strategickych firem jak v japoncku nebo i v usa. Toyota ma daleko vyhradnejsi postaveni na domacim trhu jak VW, diky japonskemu statu, ktery poradne zdanuje auta z dovozu a tim je dela na jap. trhu neprodejne.
Tez je v jap. bezne, ze kdyz sis koupil zahranicni auto hrozil vyhazov z prace
Ropa je levna, v dusledku financni krize. Logicky, klesla po ni totiz poptavka.
Uvery jsou drahe, klesla jejich nabidka ze strany bank. Logicky, v dusledku fin. krize si sami nemaj kde pujcit...
A nez se roztoci kolotoc cesty dluzenejch penez svetem nanovo, bude poptavka po nejakejch hybridech hodne hodne dole. Logicky, protoze jsou drahe a v dobe levne ropy je nikdo zase az tolik nepotrebuje. Sam bych si pral aby to tak nebylo, ale ono to tak bohuzel je.
Pockejte s hybridama v srpnu, jak po nich budou vsichni touzit, az ropa zase preleze pres 100 USD za barel... ;-)
Usetri na provozu a vyrobe u velkuch SUV. Sankce co prijdou v nove dekade by financne poskodily Porsche velmi a konkurence scopnost a hlavne marze by klesly.
Rodina Porsche proste chce ovladnout Evropsky trh a postavit se na treti pricku mezi svetove automobilove vyrobce.